X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Importerede GBA-spil


Svar
CoreCoreSkrevet 17/07-06 10:22, rettet 17/07-06 11:32 
Er der nogen af jer import-folk der gider smide lidt info om GBA-spillenes funktioner med PAL Hardware?

Jeg har ladet mig fortælle at GBA-spil ikke er regionskodet, så langt så godt.

Men da det er et Pokemon-spil til Jr, der i forvejen har Pokemon Colusseum er der også nogle andre ting der spiller ind.

Spillet foregår efter sigende på engelsk, så hvis ikke det ligefrem er fra England (så ville der vel intet problem være alligevel), så må jeg gå ud fra at det er et US-spil.

Kan et US GBA-spil linkes med en EU Gameboy, med et EU-spil?

Og kan et US GBA-spil bruges sammen med en EU Gamecube med et EU Gamecube-spil?

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 17/07-06 11:18 
Ja og nej...
Det er alt efter, hvordan de har programmeret det, og om de rent faktisk har ændret koden i US og EU versionerne. Så der er mulighed for begge dele.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 17/07-06 11:24 
Det er Pokemon Emerald der er tale om, hvis det kan lede os på sporet...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 17/07-06 11:46 
Jeg har prøvet at søge lidt, men umiddelbart ser det ikke ud til at være noget folk har prøvet.
Jeg har noget erfaring fra PSP og DS, hvor vi har forsøgt at spille wireless imellem US og EU versioner, og cirka 50% af gangene har det fungeret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 17/07-06 14:59 
Det kan som sagt ikke siges med sikkerhed, men vil næsten skyde på at det virker.

Jeg har haft fingrene i både en Eu og en Jap udgave af Mega Man Zero, og kan som pudsig sidebemærkning nævne at save-rammen i det ene spil også virker i det andet, selvom der selvfølgelig er lavet ændringer ifbm. sproget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig