X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario 64 DS kontrol?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 11/07-06 19:45 
Arghhh!

Jeg kan se at der er guld tilstede i titlen men jeg frustreres hele tiden lidt for meget over kontrollen. Det kan selvfølgelig skyldes at jeg købte en DS og derfor ikke har en thumb-strap. Nogen der har positive erfaringer med at spille spillet med en sådan i stedet for digitalt input?

Hvis ja, hvordan skaffer jeg mig så lettest en thumb-strap?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/07-06 19:50 
Læs gammel tråd... :)

Efter min (og andres) mening er der crapstyring uanset hvad du vælger. Det dur ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 11/07-06 19:55, rettet 11/07-06 20:00 
Jeg ledte efter den men, kunne ikke finde den pga. crap søgefunktion :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/07-06 19:58 
Eller også er du bare crap ;)

mario 64 ds styring
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 11/07-06 20:00, rettet 11/07-06 20:05 
Jeg ved fra "pålidelig kilde" at mysql-maskinen på playright serveren understøtter "Full-Text Search Functions" og jeg vil da gerne anbefale dig at kigge på dem.

edit:
Det link du gav mig er ikke så oplysende, da det jo bare lister en hel masse tråde hvor emnet optræder, jeg skulle så gætte mig til at det var "PSP - ikke helt fejlfri", lidt ærgerligt når man naivt starter med at søge i gamecube sektionen :-p

Sådan forbedrer du performance og resultater *100 =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/07-06 20:13, rettet 11/07-06 20:14 
Kan ikke rigtigt se, hvad det har at gøre her eller hvad dit prolem er - men det kan du vel skrive til mig privat. Linket var desuden meget oplysende, da det henviser til flere emner, hvor dette har været diskuteret. Som det fremgår klart af antallet at forekomster var det primært i tråden "Mine DS Impressions".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/07-06 22:34 
Mario DS SKAL spilles med thumbstrap. Alt andet er vist at gøre det unødvendigt besværligt for sig selv. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke fik en sammen med maskinen??
Første gang man sidder med spillet, kan det selvfølgelig være svært at tolke hvilken styreform der er den smarteste, men når først man vænner sig til thumbstrap-styringen, er den nærmest perfekt, omend den ikke kan sammenlignes direkte med styringen på N64.

Og lad os undlade at gentage diskussionen om hvor god styringen så er. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/07-06 22:42 
Jeg hælder til d-pad styringen i Super Mario 64DS... har aldrig fundet touch-screen styringen anvendeligt :!
dRxLdRxLSkrevet 12/07-06 09:25 
Der følger så vidt jeg ved ikke thumb-straps med nintendo DS'erne.

Den bedste erstatning jeg lige kunne finde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 12/07-06 10:48 
Det skulle der nu meget gerne gøre :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 12/07-06 11:04 


Sikker?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 12/07-06 11:17 
Det er måske en Lite, du har købt?

Forstår ikke hvorfor den ikke følger med Lite, den er jo essentiel!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 12/07-06 11:19 
Nu skrev du jo bare Nintendo DS'erne, så gik udfra der var tale om "old" modellen.

Om der er thumbstrap med de nye skal jeg ikke kunne sige, men det tyder ikke sådan. Jeg ved bare, at det var std. tilbehør ved den første model.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 12/07-06 11:25 
Det er da lidt tåbeligt hvis der ingen Thumbstrap er med til DS Lite. Jeg kan ikke spille Metroid Prime: Hunters uden den. Slet ikke.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 12/07-06 11:54, rettet 12/07-06 11:56 
Der er ikke Thumbstrap med til DS Lite. Kun stylus.

Ikke at Thumbstrap på nogen måde redder styringen i Mario...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/07-06 12:13 
Hold nu op. Jeg kan stadig kun påstå at folk, der rakker ned på styringen i Mario 64 DS, ikke har givet den en ordentlig chance, for jeg har som sagt så mange gange før ABSOLUT INGEN problemer med styringen i det spil.
Eller måske besidder I bare en eller anden speciel defekt, der gør jer inkompatible med thumbstrappen? ;)

I bruger venstre tommelfinger, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 12/07-06 19:49 
Jeg skulle nok have kigge lidt nærmere i min japanske manual.
Jeg undrede mig også lidt over den der strap der fulgte med...

Doh!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 12/07-06 20:46 
Sumez>
Eller måske besidder I bare en eller anden speciel defekt, der gør jer inkompatible med thumbstrappen? ;)

Eller også har du et specielt Nintendo-gen, som gør styringen i alle Mario-spil helt perfekt...? ;p

Måske det her er incitamentet til at lave en afstemningsfunktion. Jeg gad da godt at vide, hvor mange der egentligt har og ikke har det her problem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/07-06 20:58 
RJK>
Eller også har du et specielt Nintendo-gen, som gør styringen i alle Mario-spil helt perfekt...? ;p

Ikke at jeg sigter til at det skulle angå netop Sumez, men ovenstående ville vel nærmest være at betragte som den mest degenererende mutation man overhovedet kan forestille sig :-p

Man kan så kun håbe at muationen også ville indebære sterilitet så man undgik at den spredte sig i populationen :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 12/07-06 21:16 
Se styringen som en udfordring, og mestre den :) Jeg vil da også mene at styringen godt kan gå an, men ja, langt fra perfekt. Det der mest irreterer mig er hvordan analog cirklen på touchscreenen flytter sig når man selv flytter fingeren, hvilket nogle gange gør det besværligt at løbe rigtigt. Det kræver også en del øvelse at lave der der backflip, men helt ærligt folkens, lad da være med at "tude" over styringen. Forsøg i stedet at mestre den :)
WikzoWikzoSkrevet 13/07-06 09:17 
Har aldrig fundet ud af at bruge thump-dimsen. Bruger den ikke overhovedet - heller ikke til andre spil [:
dRxLdRxLSkrevet 13/07-06 10:29 
Og jeg fandt så ud af da jeg kom hjem at den wrist strap jeg har ikke ligner den på billedet. Øv igen :-(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/07-06 13:50 
RJK>
Eller også har du et specielt Nintendo-gen, som gør styringen i alle Mario-spil helt perfekt...? ;p

Meget morsomt, men modsat den typiske Nintendo fanboy, er jeg faktisk i stand til at se objektivt på tingene. ;)

Jeg mener 100% at jeg ikke har problemer med styringen. Det er en ANDEN form for styring end den til N64, så når du forventer at det fungerer fuldstændig ligesådan på DS, har du selvfølgelig problemer. Og jeg er enig med Svovlmunk i at det f.eks. er næsten umuligt at lave et skarpt 180° sving, og dermed et backflip, men til gengæld er der andre ting, jeg har meget nemmere med på DS, bl.a. undervandsvømning og rutschebanerne.
Vi burde sætte os sammen på et tidspunkt og sammenligne hvordan vi spiller, for kan ikke se hvordan jeg skulle have bedre kontrol over Mario. Måske er jeg bare meget dårligere end jeg tror til at styre ham på N64??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/07-06 13:58, rettet 13/07-06 15:01 
Sumez>
ABSOLUT INGEN problemer med styringen i det spil.

Vrøvl. Hvis du har lige så nemt ved at styre som i N64-udgaven, så er du enten ekstremt dårlig til at styre i N64-udgaven eller også er du synsk når du spiller. Reaktion og præcision kan gå an i DS-udgaven, men det kommer slet ikke i nærheden af stick-styring.

I bruger venstre tommelfinger, ikke?

Jeg gør, men det er vel ikke relevant. Hvis man brugte højre til N64, så bruger man nok også højre her og omvendt.
SumezSumezSkrevet 13/07-06 15:42 
Jmog>
Vrøvl. Hvis du har lige så nemt ved at styre som i N64-udgaven, så er du enten ekstremt dårlig til at styre i N64-udgaven eller også er du synsk når du spiller.

Så må jeg være rimelig dårlig til N64-udgaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/07-06 15:53 
Vi føler med dig ;-)
dRxLdRxLSkrevet 22/07-06 14:12 
Okay, så fik jeg prøve Super Mario 64 DS med noget der kunne minde om en thumbstrab (se link), og jeg vil mene at man med en smule tilvænning vil kunne få noget godt ud af spillet med en sådan anordning.

Desværre var min dims ikke helt "thight" nok, og jeg er vist nok også kommet til at smide den væk :-p

Så nu vil jeg gerne skaffe mig en "rigtig" thumb-strap. Ud fra hvad jeg kan forestille mig kan det enten ske ved at nogen peger mig i retning af en online (eller fysisk) forretning der fører dem, eller jeg kan købe/få den af én her på forummet som ikke selv gider bruger den (dem skulle der være en del af at dømme ud fra alle brokkerierne :-p)

Så hvad vil I gøre for at løse mit thumb-strap problem?

Linket der i ovenstående opfordres til at man kigger nærmere på
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/07-06 15:25, rettet 22/07-06 15:26 
Man kunne måske købe et par af de gummi-dudder der følger med til IBMs Thinkpads (se link). Det er bare med om de passer til tommelfingeren.

Jeg forstår i det hele taget ikke nintendos ide med thumb-strap'en. Hvorfor ikke bare en lave et gummi hylster der sidder godt fast på fingeren, istedet for et dårligt snor-låse-system?

Orange står godt til dine øjne...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 22/07-06 15:37 
Hvordan ville den sidde på min tommelfinger mens jeg spiller SM64DS?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 22/07-06 15:53 
Echelon VI>
Man kunne måske købe et par af de gummi-dudder der følger med til IBMs Thinkpads (se link). Det er bare med om de passer til tommelfingeren.

Tror ikke du får den løsing til at virke med DS - gummi-dutterne vil ikke glide på DS'ens skærm.
Som at bruge viskelæder som stylus ;)

Man skal have fat på noget som kan sidde solidt fast på fingeren og samtidigt glide på skærmen med en lille kontaktflade.
jaesjaesSkrevet 22/07-06 16:03 
Mener at specialbutikker som EB og Game på et tidspunkt solgte thumb straps, så giv dem evt. et kald.
ChronoChronoSkrevet 22/07-06 17:04 
De kan også købes hos ShopNintendo (store.nintendo.com) til $3.95, men de sender kun til USA og Canada :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig