X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda Collector-spørgsmål


Svar
XiwanaXiwanaSkrevet 07/07-06 17:27, rettet 08/07-06 13:28 
Hejsa. Jeg har hørt, at der er udkommet en Zelda Collector's pack med Legend of Zelda, 2'eren samt zeldaspillene til N64. Den ville jeg gerne anskaffe mig på en eller anden måde. Denne disk skulle vist nok følge med i en limited edition udgave af Mario Kart Double Dash bundle-packen (dvs. inkl. sort GC-konsol). Mit spørgsmål er da, om der i disse udgaver af zeldaspillene er en mulighed for at save på et gc-memorycard.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/07-06 17:36 
Jo du kan sagtens gemme på et GC memory card.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BobbeBobbeSkrevet 07/07-06 21:26, rettet 07/07-06 21:26 
Discen er dog ulovlig at sælge, da det er en 'Promotional Disc'.
Spiller nu: Wii
seebergseebergSkrevet 07/07-06 23:57, rettet 07/07-06 23:58 
I min lokale EB Games sælges Zelda: Collector's Edition for 399,-! Det er vidst ikke helt lovligt :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
The DaneThe DaneSkrevet 08/07-06 01:00 
Der er en forskel på Collector's pack og så collector's eddition, mens det vidst er det samme så er Collector's pack i to enkeltstående æsker, mens Collector's eddition er i en og samme æske.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
XiwanaXiwanaSkrevet 08/07-06 09:19 
Men hvis det er ulovligt at sælge discen videre hvordan får jeg så fat på den? Jeg må simpelthen bare eje de spil..
[inspirational quote here]
DarkenDarkenSkrevet 08/07-06 10:31 
Hvis du køber af andre så vær opmærksom på at dem der har fået den igennem bergsala har betalt et "gebyr" (mener det var 100,- ?) dem der fik det i forretningerne, fik det gratis.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 08/07-06 11:31 
Der er (selvfølgelig) ingen lov mod at sælge "promotional discs". Men da det normalt er gratis ting man får af distributørerne i forskellige reklame-sammenhæng (anmelderkopier, konkurrencer etc.), så er det dårlig stil at gøre det, og distributørerne er selvsagt ikke glade for det. Derfor er der en overordnet regel mod at gøre det herinde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 08/07-06 13:24 
Nej det forstår jeg skam udemærket godt. Jeg ville da også hellere købe originale kopier af spillene, så jeg helt undgik det med promotion - jeg ejer dog ikke en n64, så derfor er jeg ude efter udgaver af spillene til GC.
Jeg har set på det amerikanske ebgames-site, at de sælger en samlet gc-udgave af såvel Ocarina som Majora's Mask - er dette også promotion, eller er der tale om en samling, der rent faktisk er mulighed for at finde i danske spilforretninger?
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 08/07-06 13:54, rettet 08/07-06 13:55 
Det er en bonusdisc man i USA og Japan fik hvis man forudbestilte Wind Waker. Den er ikke udgivet i Europa svjv.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 08/07-06 17:09, rettet 08/07-06 17:12 
Master Quest er da også med i den europæiske udgave?
(dog ligger det hele på én disk)

Kan i øvrigt lige fortælle, at jeg pt. er i gang med OoT på GC, da jeg aldrig fik det til N64. Det fungerer udemærket, men har prøvet én gang, hvor det frøs på en meget underlig måde. En edderkop blev ved med at hoppe i en mystisk stilling, imens der kom en "crassshhh"-lyd. Loadingtiden gør heller intet, har kun oplevet det, når man starter spillet (tager 15 sekunder), og alt andet er helt fint.

Fik det for 99 kr. ved Nintendo.dk i sin tid; prøv at mail til dem, måske har de flere (har de nogle gange) :)
XiwanaXiwanaSkrevet 08/07-06 17:51 
Jeg har prøvet at tage kontakt til nintendo.dk, da det også var mit første bud på en måde at skaffe discen på. Nu går jeg bare og venter på at de svarer tilbage - Jeg håber virkelig, at de har flere. (Det er egentlig sjovt så bidt jeg er blevet af hele zelda/metroid-franchisen - jeg har jo trods alt kun haft gc'en i en lille måneds tid. Men hvilken måned!)
[inspirational quote here]
WikzoWikzoSkrevet 09/07-06 07:30 
Måske går det lidt tid pga. ferien, men generelt plejer de at være hurtige til at svare :)

Ellers er et kig på Lik-Sang eller Ebay en god idé, men de sælger som regel kun US- og JPN-version (så skal du have en Free Loader).
QQSkrevet 10/07-06 00:58 
Jeg fik mit med gratis i EB da jeg købte Double Dash Platinum GC pakken for et år siden...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
bootsbootsSkrevet 10/07-06 01:53 
RJK>
Der er (selvfølgelig) ingen lov mod at sælge "promotional discs". Men da det normalt er gratis ting man får af distributørerne i forskellige reklame-sammenhæng (anmelderkopier, konkurrencer etc.), så er det dårlig stil at gøre det, og distributørerne er selvsagt ikke glade for det. Derfor er der en overordnet regel mod at gøre det herinde.

I lige præcis dette tilfælde står der på æsken at det er ulovligt at videresælge den (eller noget i dén retning).

Det sker stadig indimellem at nogen prøver at sælge den på QXL til 299,-. Nintendo.dk gjorde et halvhjertet forsøg på at stoppe nogen af alle dem der solgte disken derinde i starten - især dem der brugte Nintendo's eget promotion materiale og billeder i deres annoncer; men de var ikke særlig ihærdige...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig