X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 VGA Kabel


Svar
tastasSkrevet 06/07-06 21:14, rettet 06/07-06 21:16 
Hej

Jeg har netop købt et VGA kabel til min X-box som jeg bruger på mit Samsung R51 32" LCD tv.

Når jeg kører i alle andre opløsninger end 640*480 - jeg vil jo gerne køre i 1360*768 - får jeg en lille sort bar langs højre side af skærmen.
Jeg har prøvet de forskellige opløsninger og den er da i alle. Nogle der kender noget til dette og hvad jeg kan gøre for at få den væk?

Den sorte bar er ca 1 cm bred.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 06/07-06 21:49 
Hmm, fandt ud af det.

Men jeg synes at billedet er sådan lidt 'udvasket' og at teksten står lidt 'blurry'.

Svært at forklare, men billedet føles bare ikke "skarpt". Andre med VGA kabel der kender dette?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 06/07-06 22:38 
Det lyder som om billedet bliver strukket, og det giver dette resultat med blurry tekst og et udvasket billede. Dette er kendetegnet for alle LCD-baserede skærme, da de er lavet i en bestemt opløsning. Det er også derfor jeg stadig sværger til CRT-skærme til computeren, da alle opløsninger er pæne...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-06 23:03 
Hvis han har et TV på 1366x768 og han har valgt 1366x768 i xbox menuen, så skal billedet selvfølgelig ikke være strukket. Det skal stå 100.

På mit tv kan jeg selv indstille kanterne på tvet når jeg bruger VGA porten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/07-06 08:05 
Tas, prøv at kigge i TV'et menu... der skal være en mulighed for at auto-justere VGA billedet. Måske kan det hjælp dig.
tastasSkrevet 07/07-06 09:11, rettet 07/07-06 09:12 
Så fik jeg billedet auto-justeret, men det står stadig uskarpt.

Og ja, det ser faktisk præcis ud som når man har valgt andet end native opløsning på en TFT-skærm også.

Men jeg forstår det bare ikke; har prøvet alle opløsninger, heriblandt den som er skærmens native :I
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 07/07-06 09:40, rettet 07/07-06 18:13 
Det lyder meget underligt... jeg har selv 40M61B modellen som også kører 1366x768 native og der står billedet helt perfekt via VGA kablet.

Det er det officielle Xbox 360 VGA kabel du bruger?
tastasSkrevet 07/07-06 10:11 
Jeps, det er MS eget kabel. Forstår det simpelthen ikke - det virker jo til at den ikke hopper i den rigtige opløsning, men der var jo forskel før jeg auto-adjusterede mellem hvor stor den sorte bar var i de forskellige opløsninger når jeg valgte dem (640,1280,1360), så den må jo have registreret at jeg forsøgte at skifte opløsning. Det er lidt weird Ô_ô
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CoreCoreSkrevet 21/01-07 13:33, rettet 21/01-07 13:34 
Jeg har et sært "problem".

Jeg har jo købt mig den her superlækre PDP 507'er fra Pioneer (plasma). På denne kører jeg via VGA-kabel en opløsning der hedder 1366x768, hvilket også er hvad TV'et understøtter.

Jeg har fra tid til anden nogle sære blinkende streger i billedet. De kommer altid de samme to steder (ca. for hver tredjedel af skærmen), og de kommer kun når det går rigtig hurtigt i billedet (hurtige panoreringer m.m.).

De ses kun når det er Xboxen der kører, og ofteste er det i menuer og mellemsekvenser, så det er ikke fordi at de er voldsomt generende. Dog ses de meget ved DVD-afspilning, og idag gik jeg igang med Lost Planet, hvor de faktisk dukker op in-game ret ofte.

Udover Lost Planet ses de næsten ikke in-game i nogle andre spil. Jeg ser som sagt kun disse streger når det er Xboxen der kører, og jeg har endnu ikke fået testet om de kommer hvis jeg kører den via component.

Jeg har hørt/læst om en masse masse VGA-problemer fra jer andre, men husker det nu mest som værende med de bagudkompatible spil.

Er dette et normalt issue? Eller bør jeg være bekymret?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 21/01-07 14:43 
Prøv component. Der er vist fra tid til anden nogle underlige ting med VGA'en på de der nye fra Pioneer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-07 18:14 
Kan det være tearing? KTC og jeg snakkede for et par dage siden om at han havde en del tearing på Lost Planet med VGA, hvor jeg med component ikke havde noget. Dengang jeg selv brugte VGA kabel mener jeg også at der var noget mere tearing i LP demoen, end der var med component.

Det kunne måske godt passe med Lost Planet, men ikke med menuer og DVD afspilning. Så det har nok intet med sagen at gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/01-07 18:16 
Der er også tearing via component.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-07 18:21, rettet 21/01-07 18:22 
Det siger jeg ikke. Jeg siger at det dengang jeg sammenlignede var meget værre med VGA.

EDIT: Jo det siger jeg faktisk, men jeg mente det ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/01-07 18:49 
Det famøse Erhard-gen på spil ;)
KTCKTCSkrevet 22/01-07 00:42 
Jeg kan så lige tilføje, at jeg nu har prøvet Lost Planet på et almindeligt CRT fjernsyn med RGB Scart, og her har jeg ikke set tearing endnu. Et eller andet sted må det jo kunne lade sig gøre at patche det så, når det ikke er et gennemgående problem ved alle outputs.
Dead Rising har i øvrigt også en del tearing med VGA hos mig.

Jeg skal lige nævne, at der i den anden ende af mit VGA kabel sidder en 19" Sony CRT computer monitor.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-07 18:44 
Tillægspørgsmål: Kan jeg "nøjes" med det uoriginale VGA-kabel fra Logic3 (http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=50846) eller er det en fordel at købe original X360-VGA-kabel (http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=133_136&products_id=50338)?

Kan jeg se forskel på de 100 kroner?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-07 20:02 
De originale kabler er som regel meget bedre. Det tror jeg også er tilfældet her. Nu er det svært at se på billedet fra Logic3 stikket, men kablet er vidst ikke så tykt, det er i hvert fald tykkere på det originale.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 01/06-07 20:16, rettet 01/06-07 20:17 
Det er jo bare en ledning... der er jo ikke noget elektronik inde i kablet som kan foringe billedekvaliteten?

Jeg bruger selv en uorginal vga kabel.. og jeg har ikke oplevet noget i retningen af dårligt billede...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
dpldplSkrevet 01/06-07 20:16, rettet 01/06-07 20:20 
kabel kvalitet kan nu betyde syg meget.

EDIT: minder mig, hvor kan man enlig få 360 VGA kabel til bedste pris? Regner med købe en om en uge.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-07 20:30 
En god tommelfinger regel er: Jo tykkere ledning, jo bedre er kvalliteten. Selvom der sikkert er mange undtagelser. Generelt set er de originale kabler bedst når det gælder konsoller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-07 21:52 
dpl>
hvor kan man enlig få 360 VGA kabel til bedste pris?


CoolShop, måske? (der vil jeg nok have mit fra)
dpldplSkrevet 01/06-07 22:09, rettet 01/06-07 22:10 
Hmmm ja. Må heller spørger "arag" om hvor lang tid det taget om at få hjem. (Han skriver det ikke er på lager)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-07 17:08 
Hvis du ikke er bange for at prøve et uoriginalt kabel af, så tjek dette: http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/741485/Joytech-XBox-360-Digital-VGA-Cable/Product.html?cur=258
Jeg bruger det selv og synes kvaliteten er glimrende. Og sparer man lidt håndører samtidig ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/06-07 15:04 
KTC>
Dead Rising har i øvrigt også en del tearing med VGA hos mig.
Jeg skal lige nævne, at der i den anden ende af mit VGA kabel sidder en 19" Sony CRT computer monitor.

Også her på mit Samsung lcd...Jeg har opdaget at jeg på mange måder holder mere af Component kablet - Det giver et mere realistisk billede mht. lyseffekter.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig