X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beggar Prince


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/07-06 13:12, rettet 05/07-06 13:47 
Så! Nu kunne jeg ikke dy mig mere. Har hermed bestilt et eksemplar af Beggar Prince til MegaDrive :P
Synes faktisk ikke 320 kr incl. fragt osv. er så galt, når man tænker på, hvor problematisk det er at sætte "nye" MegaDrive-spil i produktion :)

Er der andre end mig, der har været nutty nok til at bestille et eksemplar? Eller måske bare går og overvejer det(efter at have læst denne tråd, kan ske)?
Ellers kan denne tråd frit benyttes til tanker og kommentarer omkring denne lille spøjse udgivelse/genudgivelse :D

http://www.sega-16.com/Preview-%20Beggar%20Prince.htm
http://www.sega-16.com/Beggar%20Prince-%20Start%20of%20Something%20Good.htm
http://www.sega-16.com/Interview-%20Brandon%20Cobb.htm

Beggar Prince
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 05/07-06 13:33, rettet 05/07-06 13:39 
Jeg skriver ikke fordi jeg også køber spillet, mere fordi jeg synes det er nice gået at du køber det :)

Grafisk ser det da i hvert fald godt ud må man sige, og det er jo værd at støtte med den slags ildsjæle bag.

Regner selvfølgelig med, at du giver en udførlig beskrivelse af spillet, når du har spillet både lidt og igennem det.
Hvad sker der?
MrCaseMrCaseSkrevet 05/07-06 17:19, rettet 05/07-06 17:20 
Det' løøøgnn.. du bilder mig ikke ind at der er kommet et nyt spil til MegaDrive..?!! Hvor er det vildt! ...det anede jeg ikke.

Modigt gjort. Jeg håber de ender med at tjene bare en lille smule penge på det. Fantastisk initiativ...
Have you considered sucking less?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/07-06 17:55, rettet 07/07-06 13:27 
Det er egentlig, som sådan, ikke et nyt spil, men "bare" en oversættelse af et gammelt taiwanesisk MegaDrive spil. Koden har så også lige fået en overhaling af et par kinesere, så den er blevet stort set bug-fri. Man kan vel næsten kalde det for en upgrade :)

Mmmm... men det kunne fanme være sjovt at lave et "ægte" nyt MD-spil... et par hårde assembler-hunde(C kunne måske gøre det), et par gode pixel-grafikere, en passioneret MIDI-komponist og en god håndfuld betatestere, så skulle det da ikke være helt umuligt? :P

EDIT: Efter hvad jeg kan høre på jungletrommerne, er spillet vist alligevel ikke blevet helt så bug-fri som man kunne have håbet på :/
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 05/07-06 18:21 
Ok, det lyder super interessant. Det er en fed idé at kigge på spil, som ikke har haft en world-wide release, og jeg kan se at de også nævner muligheden for at udgive spil, der aldrig fik en udgivelse men endte som prototyper.

Du må meget gerne give en tilbagemelding herinde, når du modtager spillet. Jeg er spændt på at høre vurderingen af "indpakningen" (boks, manual, coverart osv) samt selve spillet.

Jeg synes også prisen er ganske rimelig, når man tager arbejdet i betragtning. Nyprisen for et Megadrive-spil i sin tid kunne snildt nå op på 400-500 kr, og det var vel tæt på 10 år siden, så det svarer til endnu mere idag.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/07-06 10:02 
Så er der også kommet et review af spillet :)

Beggar Prince review på SEGA-16
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/07-06 00:02, rettet 07/07-06 00:04 
Fandt lige den "gamle" tråd, som Per S startede, frem igen :)

Lader til, at de ditch'ede Older Games som distributør.
Måske syntes Super Fighter Team også, at hjemmesiden var lidt for skummel :D

Den rigtige nyhed
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/07-06 22:07, rettet 14/07-06 22:09 
Yes, så har jeg endelig fået spillet ind ad døren og er selvfølgelig også "kommet til" at brænde et ukendt antal timer af på det :D

Og hvad er det så præcist, man får ind ad døren, når man køber dette spil?
Tjahh... ved første øjekast virker æsken lidt "billig" i det. Minder i udformning meget om æskerne til et par skumle pirat-MegaDrive-spil, jeg har liggende :/
Men når man først får kigget nærmere efter, ser kvaliteten alligevel ud til at være en del bedre end det, Hong Kong i sin tid kunne diske op med. Den er i hvert fald robust nok, og gør sit "arbejde" godt :)

Manualen kan jeg ikke klage over. Lækker, helt efter bogen.... efter bogen... hahaha... damn, hvor er jeg sjov...

Cover art... cover art'et ligner noget enhver folkeskole elev kunne have kradset ned i et kladdehæfte i et frikvarter. Næsten grinagtigt... men hul i det!

En lækker detalje. Cartridget er skruet sammen med rigtige menneske-skruer og Save-batteriet sidder i en smart lille klemmemekanisme, så det kan skiftes i et snuptag uden brug af loddekolbe og andet spas. Nice :)

Og hvad så med selve spillet?
Tjahh... jeg har ikke fået spillet det så voldsomt meget endnu, og jeg har ikke den store erfaring hvad angår RPG'er, så min forløbige vurdering bliver meget overfladisk og temmelig objektiv... sorry ;)

Grafikken er temmelig sprød og smækker, dog ikke i en grad, så det ligefrem brænder sig fast på nethinden. Godt håndværk er det helt bestemt.
Musik og lyd er også helt okay, men igen ikke noget udover det sædvanelige.
Spillets største force ligger i gameplayet, hvilket i al fald lader til at være solidt nok til, at jeg tilgiver den håndfuld glitches og grafikfejl, jeg er stødt på indtil videre. Der lader til at være et godt "flow" i spillet, puzzles'ene er af en passende sværhedgrad og historien hænger godt sammen.

Alt ialt er det et ganske udemærket spil, som bør nydes eller blot tages som god underholdning. Men hvis man forventer et nyt super-spil til MegaDrive, når man køber det, bliver man nok en smule skuffet ;)
AV Intelligent Terminal
00Void00VoidSkrevet 17/07-06 08:12 
320 virker ikke umiddelbart som meget. Spillet ser jo kanon godt ud.
Desuden er det næsten værd at eje bare pga. det faktum at det er det første sega megadrive spil i godt og vel 10 år.

Så jeg kunne godt finde på at købe det. Jeg mangler trodsalt et godt RPG. men. lommesmerter >__<
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
silverstarsilverstarSkrevet 17/07-06 19:11 
Hey Killer-Bean, har du evt. mulighed for at tage et par billeder af spillet, både cover, cartridge, manual etc? Jeg kunne meget godt tænke mig at studere det nærmere. :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/07-06 22:28 
Et par hurtige billeder:

Beggar Prince

Beggar Prince

Beggar Prince

Beggar Prince

Prøvede også at ta' et billeder af cartridget og manualen, men der gik lidt ged i den... for lidt lys. Kan prøve igen i morgen, hvis det har interesse ;)
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 17/07-06 22:45 
Ligner det ikke meget godt en standard genesis æske?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/07-06 22:57, rettet 17/07-06 22:57 
Har ikke det store kendskab til de amerikanske æsker, så skal ikke kunne sige, om de har brugt et evt. US-design som udgangspunkt for æsken til Beggar Prince :)

Men jeg kan i hvert fald skrive under på, at æskens kvalitet er ganske udemærket, omend jeg savner den svagt "ruflede" overflade på den gennemsigtige plast, som de originale æsker havde. Men det er jo bare et spørgsmål om smag :D
AV Intelligent Terminal
00Void00VoidSkrevet 17/07-06 23:45 
Killer Bean 2>
jeg savner den svagt "ruflede" overflade på den gennemsigtige plast, som de originale æsker havde. Men det er jo bare et spørgsmål om smag :D

spørgsmål om god smag. Det er helt turn-on at ae på en ru megadrive æske. mmmh

Har du ikke en tom spilæske der ligger du evt kan bruge?

Spillet er ret flot. Og ser fantastisk ud. Jeg må eje det, trods lommesmerterne
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/07-06 13:59, rettet 18/07-06 14:02 
kobsie>
Er heller ikke faldet over nogle med "tommelgreb" ved åbningen endnu.

Det er netop den detalje, pirat-æskerne også har. Måske er det Taiwan-standart :)

00Void>
Har du ikke en tom spilæske der ligger du evt kan bruge?

Har faktisk overvejet det, men det ville nok nedsætte værdien af spillet som samlerobjekt temmelig kraftigt. Desuden får æsken stadigvæk pluspoint alene i kraft af, at den er sprit ny ;)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 18/07-06 17:07 
Lækkert med billeder! Det spil ligner bestemt et potentielt indkøb i fremtiden :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/08-06 22:45 
Hmmm... der begynder at gå et rygte om, at de 600 eksemplarer af spillet, som er blevet lavet, også er de eneste, der overhovedet VIL blive lavet. Hvilket vil sige, at man kun har denne éne chance for at købe spillet... Men jeg er ikke sikker på, om det passer :/

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg allerede har købt mit eget eksemplar :D

Efter sigende skulle der være mindre end 100 stk. tilbage...
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/08-06 14:16 
Yes, har lige fået at vide af Super Fighter Teams direktør, at der kun er ca. 15 stk. tilbage!

Bare lige så i ved, at det er ved at være sidste chance for at købe et eksemplar fra selve kilden... nu er i advaret ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/08-06 10:45, rettet 26/08-06 12:53 
Brandon Cobb, Super Fighter Teams direktør, skrev i sega-16s forum, da han blev spurgt om mulighederne for en "second run", følgende:

It's a possibility... but a rather unlikely one. I originally promised 600 copies of the game. We did that. Now, we must focus on what's to come next...

De 15 eksemplarer er åbenbart de sidste, man kan få. Jeg har dog også læst at nogle få retro-butikker rundt omkring i verdenen, blandt andet én i Sverige, har købt større portioner af spillet. Så dem kan man selvfølgelig prøve at støve op. Jeg tror bare ikke spillet bliver billigere med tiden... men hvem ved? ;)
AV Intelligent Terminal
HolisticHolisticSkrevet 27/08-06 14:06 
hehe.. kunne heller ikke dy mig
tak for heads up Kobsie :)
har bestilt.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
00Void00VoidSkrevet 28/08-06 12:00 
Det landede for nyligt. ogh jeg synes egentlig det var skuffende. Men alene pga. titelen er det alle pengene værd. Det kan sikekrt sælges engang når jeg har tvunget mig igennem det. Men. Det er set overgået.
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/09-06 10:23 
Du har glemt at liste det i din samling ;)

Og så skal jeg da lige nævne, at der er 9 stk. tilbage :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 02/09-06 13:33 
Argh, cannot resist any more... Godt så, nu har jeg også været inde på hjemmesiden og bestilt et eksemplar :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/09-06 18:53 
3 stk. tilbage :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 06/09-06 20:00 
Hehe, Lure of the Temptress :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 06/09-06 20:56 
Har der egentlig været nogle hints om, at teamet vil udgive flere spil? Evt. hvilke titler?
Jeg har kigget lidt inde på http://www.sega-16.com/forum/ men kunne ikke finde en tråd hvor der er nævnt konkrete titler i støbeskeen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/09-06 21:24 
Det er 100% sikkert, at de vil udgive flere spil, men hvilke titler det bliver, ved ingen endnu.
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 06/09-06 21:38, rettet 06/09-06 21:41 
Jeg synes det er et ret interessant projekt. Jeg må indrømme at jo mere jeg tænker over prisen, jo mere imponeret bliver jeg over at det har lykkedes dem at udgive spillet.
De har produceret 600 eksemplarer af spillet.
Spillene sælges til ca. 320 kr pr stk.
Total indtægt ved spilsalget:
600 x 320 kr = 192000 kr

Det vil sige at for små 200000 kr skal de have dækket udgifter til:
-Programmering af spillet
-Produktion af cartridges/æsker/coverart/manual
-Forsendelse
-Andet, f.eks. udgifter til rettighedshavere etc.

Jeg må sige at det undrer mig meget at det regnestykke kan hænge sammen. Tænk at det kan lade sig gøre at udgive et spil for 200000 kr og så i et så begrænset oplag.
Det tager jeg hatten af for, det kan ihvertfald ikke være mange (hvis overhovedet nogen) penge de ret faktisk har tjent på det, det må være baseret på "labour of love" mere end noget andet...

Lige én ting til:
Som samlerobjekt er det også helt unikt, jeg tvivler på at selv de mest sjældne MD-spil fra 16-bit storhedstiden kan bryste sig af at være så eksklusive, at der kun eksisterer 600 eksemplarer på verdensplan.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-06 09:14 
Så er der udsolgt! :D
AV Intelligent Terminal
HolisticHolisticSkrevet 12/09-06 19:37 
Nåede heldigvis oss at få en enkelt :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/10-06 07:06 
Okay... der var åbenbart en del mere efterspørgsel, end de havde regnet med, så nu laver Super Fighter Team 300 ekstra eksemplarer :D

Det siger de i hvert fald
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig