X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor hurtigt kom Xbox 1.1 i sin tid?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 01/07-06 11:22 
Er der en, der kan huske, hvor lang tid der gik, inden den første Xbox blev opdateret med en mere støjsvag blæser?

Vi skal nemlig have os en ekstra 360 på et tidspunkt, men jeg er næsten sikker på, at der relativt snart kommer en 360 v. 1.1, der ikke lyder som en støvsuger - og måske endda med større harddisk, ikke mindst i lyset af at eksempelvis Prey-demoen fylder over 1 giga.

Umiddelbart ville jeg skyde på julehandlen til en sådan udgivelse. Hvad siger jungletrommerne?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 01/07-06 11:48 
Omkring 9 måneder. 1.0 blev udgivet den 8/11-01, og de første 1.1 dukkede op omkring august 2002... Men det er ikke helt til at vide hvad der sker. Der er lige kommet en version med et nyt DVD-drev igen. Denne gang er det Philips, så spørgsmålet er om det larmer mindre.

Min oplevelse er desuden, at det er DVD-drevet, som afgiver mest støj i en Xbox 360.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 01/07-06 13:48 
Det er korrekt. Eller næsten. Det er sådan set ikke drevet der larmer, men selve dvd'en. Fordi drevet er så hurtigt danner den ujævne overflade på dvd'ernes labelside luftstrømme. Så måske ser vi MS lave noget med deres dvd'er på et tidspunkt så de får en glattere overflade. Det ville så også alle 360 ejere få noget ud af.
TLTLSkrevet 01/07-06 17:19 
Det lyder da vildt at det skulle være det der larmer.. Hvor mange speed kører drevet i en 360'er med?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 01/07-06 20:25 
Det ER primært drevet, som diskuteret en del før ;)

Kan ikke huske hastigheden (kig på xbox.com), men det er nu også mest kvaliteten af drevet som er afgørende. Og så tilsyneladende overfladen af DVD'erne, som nævnt herover.
TLTLSkrevet 01/07-06 21:44, rettet 01/07-06 21:46 
Jeg fandt det på en anden side, da jeg ikke kunne se det nogen steder på den officielle side.. Drevet er på 12x DVD. Og det burde, hvis DVD'erne er af samme kvalitet som dem jeg bruger i min PC (Som jeg da går ud fra at de er), ikke volde så store problemer.

Jeg har aldrig haft de problemer med mit DVD drev og det kører med 16x?

kilde
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 01/07-06 22:51 
Høh, ham der har skrevet den "beskrivende" tekst på det link burde forbydes at misbruge det engelske sprog igen :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 01/07-06 23:12, rettet 01/07-06 23:12 
TL>
Jeg fandt det på en anden side, da jeg ikke kunne se det nogen steder på den officielle side.. Drevet er på 12x DVD. Og det burde, hvis DVD'erne er af samme kvalitet som dem jeg bruger i min PC (Som jeg da går ud fra at de er), ikke volde så store problemer.

Jeg har aldrig haft de problemer med mit DVD drev og det kører med 16x?

Som nævnt er der stor forskel på kvaliteten af drev. MS har åbenbart valgt at smide noget bæ i 360'eren.
TLTLSkrevet 02/07-06 00:34 
dRxL>
Høh, ham der har skrevet den "beskrivende" tekst på det link burde forbydes at misbruge det engelske sprog igen :-p

Well. Det var det første sted jeg stødte på hvor det stod...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 02/07-06 00:36 
jaes>
Som nævnt er der stor forskel på kvaliteten af drev. MS har åbenbart valgt at smide noget bæ i 360'eren.

Det må være det. Men hvorfor? Et godt drev kan da ikke være mange kroner dyrere i produktion.. Syntes det hele er en kende underligt..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 02/07-06 02:37 
Så fandt jeg linket. Direkte fra den "tyske Major Nelson", Boris Schneider-Johne:

Link...
dRxLdRxLSkrevet 02/07-06 10:08 
TL>
Well. Det var det første sted jeg stødte på hvor det stod...

Det var ikke ment som en kritik af dig =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ViolatorViolatorSkrevet 12/09-06 08:41, rettet 12/09-06 09:35 
Er der nogen som ved om denne 1.1 version af 360'eren har set dagens lys endnu?

Jeg står nemlig også og skal have købt en ny maskine efter utallige problemer med min første 360 samt supporten.

Hvis ikke 1.1 versionen er dukket op endnu, så er der måske en der kan fortælle mig hvornår de sidste 360'er er produceret? Gider ikke stå med en maskine som er blevet fabrikeret for hverken 6 eller 9 mdr. siden :)
WehnerWehnerSkrevet 14/09-06 14:44 
*bump*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 14/09-06 19:11 
Umiddelbart er jeg ikke stødt på information om en ny revision af selve bundkortet i Xbox 360.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 01/10-06 22:02 


Ny info på IGN
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/10-06 13:34 
Av - min 360 er netop gået død i disse dage, og den der opgradering lyder da rigtig lækker.

Men jeg kan nok ikke vente 6 mdr. med at få en nye maskine :(
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-06 11:21 
"Om 6 måneder"? Det passer mig temmelig godt. Jeg er blevet Xboxificeret af Bede-x, og har planer om at købe en X360, når jeg er mere eller mindre færdig med mit GC-spillager (jeg har 10-12 titler, der skal prøves af). Med et par store rollespil imellem vil det nok tage mig en god del tid, så ½ år lyder som rigtig god timing :-)
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 09/10-06 15:14 
Man skulle da tro at maskinen var testet for sådanne uheldige fejl... 'Vi ved ikke hvad forårsager det, men nu bliver den knapt så varm og så håber vi det ordner sig' :P
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/10-06 17:25 
Lige nogle tillægsspørgsmål:

Når tiden kommer, og jeg vil have en X360, hvordan ved jeg så, at det er den opgraderede version, jeg får i hånden? Hvis jeg bare går ind og køber en fra en tilfældig butik, får jeg jo ganske givet det, de lige har på lager, hvilket nok 97% sikkert "bare" er en gammeldaws X360 med larm og varme osv.

Kan man se det på kassen, serienummer eller andet?

Kan man kræve/bestille at få den "nye", selvom butikken kun har gamle på lager?
dRxLdRxLSkrevet 10/10-06 17:33 
Svjh. kan du læse maskinens serienummer igennem et hul i æsken.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 10/10-06 18:39, rettet 10/10-06 18:40 
Hyakotake>
Når tiden kommer, og jeg vil have en X360, hvordan ved jeg så, at det er den opgraderede version, jeg får i hånden? Hvis jeg bare går ind og køber en fra en tilfældig butik, får jeg jo ganske givet det, de lige har på lager, hvilket nok 97% sikkert "bare" er en gammeldaws X360 med larm og varme osv.
Larmen slipper du nok ikke for, da DVD-drevet er hovedsynderen her...

Hyakotake>
Kan man se det på kassen, serienummer eller andet?
Der vil helt sikkert komme nærmere information omkring serienumre/produktionsdatoer på de nye versioner.

Hyakotake>
Kan man kræve/bestille at få den "nye", selvom butikken kun har gamle på lager?
Det tvivler jeg ret meget på...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PapandPapandSkrevet 10/10-06 18:44 
Spørg pænt om du kan få den af nyeste dato, og så tror jeg slet ikke det skulle være noget problem. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 10/10-06 22:43 
De fleste butikker er vel interesserede i at sælge, så hvis man går ind og pænt siger man vil købe en ny udgave, hvis de kan tilbyde en det, mon så ikke det går?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 10/10-06 23:57, rettet 10/10-06 23:57 
Nu blev der så spurgt, om man kunne kræve at butikken får en ny revision hjem, hvis de kun har gamle på lager.
Og dette tror jeg de færreste butikker er i stand til, da ikke engang leverandører skelner imellem revisionerne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/10-06 15:26 
Er der en lille Nostradamus, der kan spå om generelt prisnedslag på X360, når PS3 er udkommet/udkommer? Hvad er forventeligt? (Evt. sammenlignet med tidligere tilfælde)
ChronoChronoSkrevet 06/01-07 11:27 
Nu er der nyt om den nye version af 360:
HDMI
120GB harddisk
Køligere cpu

Rygterne hos Engadget
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/01-07 11:47 
Det var da heller ikke en dag for tidligt! :-) 120 gb lyder sweeet, men jeg tør slet ikke tænke på hvad prisen for sådan en ender i...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
WehnerWehnerSkrevet 06/01-07 11:52 
Jeg tror (rent gæt) stadig at den bliver omkring 1000,- billigere end en PS3. Og hvis den kommer, skal jeg have en :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-07 11:55 
Godt nyt!

Hvad var prisforskellen på Xbox 1.0 og Xbox 1.1 i sin tid?
WehnerWehnerSkrevet 06/01-07 12:01 
0,-
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig