X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc-højttalere på Fjernsyn?


Svar
TKTKSkrevet 29/06-06 13:06, rettet 29/06-06 13:07 
Hej jeg har købt mig et lille 2.1 sæt højtalere til min bærbar. Så prøvede jeg lige at se om de kunne tilsluttes mit fladskærms tv, med hjælp fra noget scart-kabel-halløj, og det virker. Jeg er bare bange for at de nu fx. vil brænde sammen? Kan der være en forskel på watt eller sådan noget, der gør at de ikke kan holde til det i længden?

(Hov, dårlig overskrift jeg fik lavet mig der)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-06 13:42 
Går ud fra, at højttalerne har noget forstærker-halløj af en slags indbygget?
Signalet fra TV'ets SCART-stik er meget svagt (samme type, som går fra feks. en CD-afspiller til en HiFi forstærker) og kan i sig selv ikke riste noget somhelst.

Det eneste, der har indflydelse på, hvor meget højttalerne belastes, er, hvor meget du har skruet op for deres indbyggede forstærker.
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 29/06-06 13:52 
Killer Bean 2>
Det eneste, der har indflydelse på, hvor meget højttalerne belastes, er, hvor meget du har skruet op for deres indbyggede forstærker.

En tommelfingerregel her er, at man aldrig skruer så meget op, så det lyder forvrænget. En højttaler-enhed kan vist godt sprænge alligevel, men det er en udmærket forholdsregel at tage.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-06 14:16 
Ja, forvrængning er altid en dårlig ting. Det plejer at være tegn på overstyring, hvilket kan være langt mere destruktivt end "almindelig" belastning :/
AV Intelligent Terminal
TKTKSkrevet 29/06-06 15:22 
Det er faktisk bare et par almindelige Logitech X230 tror jeg sættet hedder :)

Sub og 2 speakers.
(Jeg fatter ikke så meget af det, så det bliver lige en forklaring)

Det grønne kabel der normalt sættes i bærbarens "lydhul/indgang/udgang", putter jeg i stedet i et medfølgende kabel som i den anden ende har et hvidt og et rødt hul, audio left og right:), hvori jeg putter rødt og hvidt i og så bag i fjernsynets "audio" port.

Det er jeg sgu ikke så god til at forklare ..
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-06 15:54 
Så vidt jeg kan se, er det et "aktivt" sæt, dvs. med indbygget forstærker, så efter min overbevisning skulle der ikke være nogen speciel risiko ved dit "hjemmelavede" setup ;)

Logitech X230
AV Intelligent Terminal
TKTKSkrevet 29/06-06 16:37 
Korrekt, det er dét sæt.
Jamen det er jo dejligt nok, de spiller da helt sikkert bedre end de tv'ets indbyggede ;)
KTCKTCSkrevet 29/06-06 19:00 
Nu nævner du scart, og generelt er scart-porte i et fjernsyn kun indgange, hvilket betyder at du ikke kan hive lyd ud af fjernsynet igennem dem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig