X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dr. Who på DR1


Svar
Per SPer SSkrevet 27/06-06 20:08, rettet 27/06-06 20:38 
Husk at se første afsnit af de nye (2005) afsnit af Dr. Who på DR1 kl. 23:00. De er meget underholdende.

>>

Doctor Who rejser gennem tid og rum i fartøjet Tardis, som til forveksling ligner en engelsk polititelefonboks fra 60'erne. Da han lander i London anno 2005, møder han den 19-årige Rose, der længes efter lidt spænding. Det får hun. I rigelige mængder. For nogen har kaldt mannekin-dukkerne i Londons tøjbutikker til live. De skal udslette menneskeheden, og Rose og Doctor Who er de eneste, der kan stoppe dem.

>>

Bagefter kan man passende se Stegelmans Planet X med kiksede B og Z-film.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JAAJAASkrevet 28/06-06 00:03 
Superskod special effects, komplet latterlig historie og totalt uoverbevisende dialog. Med andre ord - det holder. Jeg skal helt sikkert se næste afsnit.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-06 03:24, rettet 28/06-06 03:25 
Ditto! Det er faktisk helt incredible jeg ikke har set den serie endnu (er vist ude på dvd) - sikkert fordi jeg ikke ser engelske serier, men lige den her er værd at hænge på, hvis man er til "parodisisk sci-fi" af den helt småskøre skuffe. Previewet af næste afsnit lovede virkelig udsigt til de helt store Star Trek-galakse-happenings-komsammen-momenter (men nok af en mere useriøs kaliber).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 28/06-06 09:51 
Lyder lige B-crappy agtigt nok til, at jeg ville falde for det.
Bashful Neophyte
KillercowKillercowSkrevet 28/06-06 13:32, rettet 28/06-06 13:34 
Den nye serie er helt fantastisk. Det er campy og cheesy uden at falde igennem. Og Eccleston er helt fantastisk som doktoren. Og Bille Piper... jah, hun skal anstrenge sig for at trække ned ^_^

Der er jo nok en grund til, at der sidder 8 millioner og kigger med, når den bliver vist i England.
Per SPer SSkrevet 04/07-06 22:57, rettet 04/07-06 22:58 
Minder lige om afsnit 2 kl. 23:15 på DR1. Planet X bagefter.

>>

Doctor Who tager Rose med på hendes første tidsrejse. Turen går fem milliarder år ud i fremtiden - til et udsigtsdæk på en rumstation, hvor gæster fra mange forskellige planeter er samlet for at overvære Jordens undergang. Med efterfølgende drinks. Men blandt de mange rumvæsener er der en morder. Små mystiske metaledderkopper spreder død på rumstationen. Hvem kontrollerer dem? Og hvad er morderen ude på?

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Zzap!Zzap!Skrevet 04/07-06 23:25 
Jeg synes den stinker alt alt for hårdt. De gamle afsnits cheesyhed var sjov fordi det var lavet ærligt (det kunne ikke gøres det bedre til et ugentligt afsnit dengang).
Når noget der er lavet i dag er så superplat og bevist dårligt, så er det ikke charmerende eller sjovt. Så er det pinligt og deprimerende.
Derudover så synes jeg ikke, at karakterende eller deres design er på højde med de gamle afsnits, overhovedet.
Skam jer BBC!
Born to kill space
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/07-06 00:41 
Jeg synes faktisk ikke, det er SÅ dårligt... måske er det bare Bille Piper, der forblænder mig :D
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 11/07-06 19:26 
Afsnit 3 på DR1 kl. 23:30.

>>

Doctor Who tager Rose med på en rejse tilbage i tiden. Parret havner i Wales i 1869, hvor mystiske gasvæsener huserer, og de døde går igen. Sammen med selveste Charles Dickens forsøger de to tidsrejsende at nå til bunds i mysteriet.

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 18/07-06 19:36 
Afsnit 4 kl. 23:35 på DR1.

>>

Doctor Who og Rose vender tilbage til nutidens London, men eventyret er ikke forbi. Ved højlys dag smadrer et rumskib tværs igennem Big Ben og nødlander på Themsen. Er der nogen overlevende? Og hvad er de ude på?

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 18/07-06 20:02 
Er der noget man skal vide, hvis man først springer på nu, eller er det lige ud ad landevejen?
Per SPer SSkrevet 18/07-06 20:29, rettet 18/07-06 22:52 
Næh, bortset fra at det hjælper på underholdingen at forstå ironi og britisk humor. Et overfladisk kendskab til de gamle Dr. Who serier hjælper også på forståelsen men er ikke nødvendigt.

Groft sagt kan du udfra de fire afsnits indhold, som jeg har listet herinde, danne dig et overblik over handlingen indtil nu. Det er primært afsluttende historier med en lille smule løbende personudviking og baggrundsbeskrivelse. Et par enkelte historier er dobbeltafsnit.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 18/07-06 20:40 
Lyder fint, tak.
SoraSoraSkrevet 19/07-06 12:58 
jeg så lidt af den igår jeg kunne ikke holde ud at se den længer efter en gris blande med menneske kom!! come on?? lav noget ordenligt!!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/07-06 13:19 
Du har da vist sat dig til at se serien med nogle fuldstændigt forkerte forventninger. Det er ikke meningen, at det skal være "ordentligt"... eller tages alvorligt for den sags skyld. Det er rent gas og skal tages med mindst en granskov salt.
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/07-06 01:47 
Og så virker den vildt opfindsom og unik i forhold til så meget andet (amerikansk) sci-fi, jeg har set. Doctor Who har endda fået mig til at glemme at der er Threshold på TV2, også om tirsdagen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
3of193of19Skrevet 20/07-06 10:18 
Nu skal du nok heller ikke begynde at lide Threshold alt for meget, serien blev cancelled efter en halv sæson i USA. Ikke at det gør noget, jeg synes den var tåbelig (så de første tre afsnit).

Dr. Who til gengæld er bare sjov og godt skrevet. Bare vent til afsnittet der spiller i London under 2. verdenskrig. Så får I også Captain Jack at se, og han er 10x sjovere end den CJ der er i biffen for tiden.
SumezSumezSkrevet 20/07-06 11:43 
Er der stadig Daleks med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillercowKillercowSkrevet 20/07-06 11:44 
Da jeg så afsnittet igen, lagde jeg mærke til 30 St Mary Axe-bygningen, og fik at vide, hvad den hed på IRC takket være beskrivelsen "en blanding af en moské og en dildo". De vidste med det samme, hvad jeg mente. Bygningen er ikke desto mindre ret interessant. Se linket.

30 St Mary Axe
KillercowKillercowSkrevet 20/07-06 11:44 
@Sumez

Shhhh!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/07-06 12:28 
Er det ikke også den bygning, der i folkemunde bliver kaldt "Agurken"?
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/07-06 16:12, rettet 20/07-06 16:13 
3of19>
Nu skal du nok heller ikke begynde at lide Threshold alt for meget, serien blev cancelled efter en halv sæson i USA. Ikke at det gør noget, jeg synes den var tåbelig (så de første tre afsnit).

Sker heller ikke, da jeg sådan set mistede interessen efter 4-5 afsnit. Piloten synes jeg var i vinkel, men allerede fra de første afsnit virkede den som en ripoff af den noget mere "X-Files"-habile Odyssey 5 (ikke vist på dansk tv, men er ude på dvd).

Dr. Who var virkelig en overraskelse, der som nævnt kræver at man kan holde til britisk humor. Den er nemlig fænomenalt skrevet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Per SPer SSkrevet 25/07-06 19:18 
Afsnit 5 kl. 23:10 på DR1.

>>

London er blevet invaderet af en grim, grøn blodtørstig rumrace, der spreder frygt og kaos. Doctor Who og Rose barrikaderer sig i et kontor hos den engelske premierminister, mens de ved hjælp af en mobiltelefon forsøger at redde verden. Men tiden er knap, og drastiske midler må tages i brug.

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 26/07-06 08:57 
Så det i går, syntes ikke det var skide ophidsende. Temmelig kedeilg historie, og ikke særlig underholdende.
Men jeg fik da min Dalek til allersidst.. :) Exterminate, annihilate, destroy!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 01/08-06 18:39 
Afsnit 6 på DR1 kl. 23:30. NU MED Daleks!

>>

Doctor Who og Rose lander af uforklarlige årsager i et underjordisk museum i USA i 2012, hvor forskellige rumvæsener er udstillet. Også en af Doctor Who's gamle fjender - en Dalek - der får genopladet batterierne, da Rose rører ved den. Det viser sig at blive skæbnesvangert.

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 08/08-06 20:24 
Afsnit 7 på Dr1 kl. 23:00.

>>

Rose og Doctor Who tager på en rejse langt frem i tiden og ender i år 200.000. Her sker der mystiske ting på en tv-satellit, som sender nyheder ud i universet på 600 kanaler. Hvorfor forsvinder alle personer, der bliver forfremmet? Og hvem sidder og trækker i trådene på satellittens øverste etage?

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 09/08-06 08:22 
Jeg synes seriens selvironi virker mere som en lidt for tyk undskyldning for at fyre en halvdårlig kliché-sci-fi-historie af, snarere end et charmerende element, og det irriterer mig faktisk en del, især med de alt for "bøvede" hovedpersoner. Hvis jeg vil have kliché sci-fi, foretrækker jeg at læse Linda og Valentin. Men jeg kan ikke lade være med at følge med i serien alligevel, tegneserieagtige fremtidsserier hænger jo ikke på træerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 15/08-06 20:30 
Afsnit nr. 8 på DR1 kl. 23:30.

>>

Roses far døde i en bilulykke, da hun var helt lille. Hun overtaler derfor Doctor Who til at rejse tilbage til 1987 for at se ham - og de kommer til at redde ham fra at blive kørt over. Men man ændrer ikke ved tidens gang ustraffet, og snart er en flok flyvende monstre efter dem.

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 29/08-06 19:21 
Afsnit nr. 10 på DR1 kl. 23:35.

>>

Doctor Who og Rose befinder sig i London under Anden Verdenskrig. Sammen med Jack prøver de at finde ud af, hvad der har smittet de mange børn og voksne, der går rundt som levende døde med gasmasker på. Nanogener og en familiehemmelighed er en del af løsningen.

>>
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/08-06 19:33 
Så har Dr Who lige vundet en Hugo for:

DRAMATIC PRESENTATION: SHORT FORM
Doctor Who: "The Empty Child" & "The Doctor Dances" (afsnit 9 og 10!)

http://locusmag.com/2006/News/08_HugoCampbellWinners.html
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig