X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroanmeldelse: Zelda: Majora's Mask


Svar Sortering
Play:RightPlay:RightSkrevet 27/06-06 01:27, rettet 27/06-06 01:29 
Titel: The Legend Of Zelda: Majora's Mask (N64)

Anmelder: Jimmy Marcus Larsen

The Legend of Zelda: Majora's Mask er stilmæssigt et mørkt kapitel i Zelda-serien, men dets spilmæssige kvaliteter kan der ikke røres ved.

Læs anmeldelsen...
RaGeRaGeSkrevet 27/06-06 01:46, rettet 27/06-06 01:46 
Fantastisk god anmeldelse, og jeg er en af dem som elsker Zelda serien, men aldrig fik spillet Majorask Mask. Nu må jeg have fat i en N64 og selve spillet takket være den gode anmeldelse :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoChronoSkrevet 27/06-06 20:52 
Tak for de rosende ord :)

Jeg missede også Majora's Mask i første omgang. Det tror jeg desværre der var mange som gjorde.

Efter at have spillet det igennem glæder jeg mig endnu mere til Twilight Princess - hvis Majora's Mask viser hvad vi kan forvente os af et mørkt Zelda-spil, så går vi helt sikkert en stor oplevelse i møde når Twilight Princess udkommer.

Hvis man altså antager at screenshots osv. taler sandt, og at Twilight Princess bliver en ligeså dystert afsnit som Majora's Mask. Det kan man selvfølgelig ikke være helt sikker på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 27/06-06 22:48, rettet 27/06-06 23:59 
Jeg vil ikke sige at MM var så meget mørkt og dystert, som det var mystisk og af og til skræmmende.

Edit: *SPOILER*

Det MM gjorde bedre end noget andet spil, bortset fra klassiske Infocom og Lucas Arts adventures, var at få en til at bekymre sig om, og udvikle mere komplicerede følelser over for karaktererne.
Hvem kan glemme den lille pige der gemmer sig i huset oppe i ingenmands land med sin "zombie" far, ranchen med de to søstre, Zora pop-gruppen eller kæresteparret man forener til sidst?

Stort set alle Zelda spillene er af virkelig høj standard, men hvis nogen tvang mig til at vælge, så tror jeg faktisk det ville ende med MM, som det bedste spil i serien.
Det har alle de elementer samlet i sig, der gør serien til noget særligt.

Nu da emnet er oppe at vende vil jeg lige benytte lejligheden til at spørge om der er nogen der har en "clean" version af den her plakat:
http://www.rpgfan.com/pics/zelda-majoras-mask/ad-02.jpg
Og med clean mener jeg, uden overflødig tekst og andet junk.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 27/06-06 22:56 
Fuldstændig enig med Zapp!! Jeg kommer også for det meste frem til, at det er den stærkeste singleplayeroplevelse, jeg har haft.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 27/06-06 23:45 
Husk venligst en spoiler-advarsel næste gang, Zzap ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-06 00:02 
Jeg regnede bare med at folk der læser dette forum på nuværende tidspunkt, seks år efter udgivelsen, enten har spillet det, eller ingen interesse har i det (hvor mærkeligt det så end er).
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 28/06-06 00:08 
Det er jo så det gode ved det her forum, der er ingen systematik i, hvad folk spiller...
Bede-xBede-xSkrevet 28/06-06 13:44 
Det er da rart at høre, at der er flere der elsker Majora. Synes ofte at det har(ufortjent) stået i skyggen af Ocarina.

Glimrende anmeldelse iøvrigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 28/06-06 15:03 
Zzap!>
Jeg vil ikke sige at MM var så meget mørkt og dystert, som det var mystisk og af og til skræmmende.

Helt enig. Det visuelle og auditive er kun de mest åbenlyse dele af det som gør spillet mere skræmmende. De mange skræmmende/sørgelige/rørende situationer (hvor du selv spoiler-nævner nogle af dem) er en anden del, der vel især fungerer fordi dialogen hovedsageligt er mere stærk og rørende end i de andre spil. Der er også sørgelige situationer i de andre spil, men de underspilles af dialogen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/11-06 05:12 
Godt review, Chrono. Jeg er fuldstændig enig i din vudering.


Mange amerikanere(gamespot.com f.eks.) gav slet ikke spillet nok ros, og det er en skam, fordi det er fantastisk.


Det står som en af de stærkeste atmosfære intensive spil der nogensinde er lavet.


Hvis Edvard Munk's, "Skriget" Var et spil, så tror jeg at det ville være Majoras Mask.


Det der virkelig slår mig som genialitet, er hvordan at MM komplimentere OOT på en fantastisk måde. Istedet for at overgå forgængeren som de fleste efterfølgere prøver på, gør MM nogen helt andre ting, og er faktisk så anderledes og alligevel så meget det samme at man føler de høre sammen, men alligevel ikke har lyst til at sammenligne dem.

Det skaber et unikt paradox IMO. Tidssystemet... bare karakterne. MM er ikke heavy på cut scenes, dialog eller character development, og alligevel føler man sig ligeså tiltrukket til disse figure som ikke har voice acting eller emotional facial animations eller dialog lavet af en eller anden tude-films-hollywood-forfatter der mest laver melodramatiske japanske RPGs med metroseksuelle trannys med spiky hair der skal redde verden fra kaos.

OOT + MM er gud. Og musikken... Køb dette soundtrack.
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 04/11-06 09:06 
"Skriget" tænkte jeg faktisk også på da jeg spillede det. Ikke underligt med sådan nogle sekvenser her:

Retroanmeldelse: Zelda: Majora's Mask
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 04/11-06 09:42 
Nu skal det fandme være! Kan ikke lade denne potentielle oplevelse ligge, når folk der spiller de samme spil som mig siger ovenstående om MM!

Men... hvilket version skal jeg spille?

Den originale N64 version med en jævnt brugt og slidt controller og på composite kabel?

Eller versioen på min Collector's Disc til Gamecube via RGB-kabel (og sat i den rigtige port)?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KTCKTCSkrevet 04/11-06 11:55 
Jeg vil foreslå den originale N64 oplevelse. Opløsningen er ret lav, så composite ødelægger knap så meget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-06 12:40, rettet 04/11-06 12:40 
Jeg ville også tage originalen. For det første er styringen bedst med et N64 pad og for det andet indeholder GC versionen flere bugs. Enkelte steder er der også lidt framerate fald på GC versionen, omend det er meget lidt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 04/11-06 12:40 
Jeg oplevede ingen ubehagelige problemer ved den udgave der ligger på Collector's Edition-discen til GameCube. Men har du allerede den oprindelige udgave, så skal du da spille den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-06 12:43 
Så har du været heldig. Hyakotake og LTWW var knap så heldige:

http://playright.dk/forumemne.php?id=23040#285389
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
QQSkrevet 05/11-06 02:13 
Jeg er i øjeblikket i gang med MM på GC. Havde det til N64 en overgang, men da jeg hellere ville spille GC udgaven blev den dog solgt... Men jeg synes GC udgaven er fremragende, har ikke haft de store problemer. Tror jeg en enkelt gang har oplevet at spillet gik i sort i et sceneskift, men det er også det...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig