X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trusty Bell/Eternal Sonata - nyt RPG til 360!


Svar
SephirothSephirothSkrevet 23/06-06 15:49 
Den fulde titel er Trusty Bell ~ Dream of Chopin. Spillets hovedperson er den kendte musiker Frederic Chopin, og handlingen skulle udspille sig i en slags drømmeveden tre timer før hans død i 1849.

Det har fanget min interesse og er lige hvad 360 har brug for!

Screens på Game Watch
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
62 emne(r).
« < 1 2

Svar
3of193of19Skrevet 10/11-07 03:21 
Havde egentlig haft planer om at købe det, men spillet druknede simpelthen ibalndt alle de andre releases, PGR4, VF5. Men jeg skal da sikkert have det senere når jeg rent faktist får tid til at spille det.
ElgenElgenSkrevet 10/11-07 06:50 
JAA>
(Ja, jeg købte en 360er igen).

(fnis) Hvor hurtigt skal du så sælge den denne gang, hehe };-)
- nej pjat; er dit Gamertag så stadig: Calloux?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 22/11-07 00:52, rettet 22/11-07 01:19 
Jeg er 20 timer inde i Sonata nu - ca halvvejs ifølge kampsystemsmåleren i spillet - og selv om erfaring siger, at det kan være farligt at udtale sig på nuværende tidspunkt, vil jeg lige af med et par kommentarer til det.

Først og fremmest: Jeg kan slet ikke begribe, at nogen vælger det her frem for Blue Dragon. Så er det sagt!

Jeg kan godt forstå, at man kan være betaget af præmissen, historien og måske musikken i Sonata, men det der ligger imellem de fine sider er ofte kedelige sektioner og tidspilde. For det første føles spillet begrænset mht størrelse. Ikke at jeg har noget problem med korte spil. Mit favorit rpg forbliver Vagrant Story og det er på ingen måde blandt genrens længste spil.

Problemet i Sonata er ikke, at det er kort, men at det føles indelukket. Det er ofte meget smukt at se på og det er desværre også alt hvad man får lov til. Verdenen er afgrænset til små stier mellem maleriske lokationer og det er en afgrænsning, som også synes at have ramt befolkningen, for der faktisk ikke ret mange beboere i Sonatas verden. Ikke at det gør så meget, for de har alligevel ikke meget at tilføje, hvis de ikke er hovedkarakterer. I værste fald kan de lede til et ret kedeligt minispil, hvor man skal sætte nodepapir sammen. Dét bliver man hurtigt træt af.

20 timer inde og ikke én eneste tilfredsstillende kamp. Det skyldes måske at kampsystemet ikke har nok kompleksitet. Måske er det fordi, at alting kan vende frem og tilbage ret hurtigt, til trods for at spillet er let. Måske er det pga man aldrig føler sig kreativt udfordret. Man har ikke rigtigt mulighed for at lave nogle geniale træk. En stor del af tiden går med at trykke A. Ikke kun for at slå første gang, men også anden. Og tredie. Og fjerde. Efterfulgt af Y. Efter nogle timer så man gerne, at tingene kunne udfolde sig anderledes.

Irritationen begynder allerede før kampene, med det der leder op til kampen. Designerne har besluttet sig for at give folk muligheden for at skippe kamp ved at gøre encounters synlige, men det hjælper jo ikke meget, når man går på små stier med store monstre. De har truffet et godt designvalg og modvirket det med et dårligt.

Kampene forgår ofte i dungeons af den ene eller anden slags. Fælles for dem alle er, at de er designet ud fra filosofien om at maksimere backtracking. Og ikke kun når man belønner spilleren med fx kister. Også når man bare prøver at gøre, hvad man skal gøre, for at komme videre.

Voiceactingen har ikke generet mig så meget, som jeg havde regnet med, selv om der bestemt er plads til forbedring. Det er der også i de tekstkapitler om Chopin, der kommer fra tid til anden. Om det så er oversættelsen eller originalteksten, den er galt med, så virker det som om, de er skrevet af en tolvårig.

Det ovenstående får det sikkert til at lyde som om, jeg hader Sonata. Det gør jeg ikke. Jeg ville bare ønske at verdenen var mere imødekommende, på samme måde som artworket er det. Flere steder vil begejstringen ingen ende tage. Når Salsa og Beet starter deres søde og fjollede skænderier, kan man ikke andet end at sidde og fryde sig over, hvor charmerende spillet er. Den slags steder må man bare overgive sig til. Ja, jeg er ikke(helt) uden hjerte :)

Men det er altså ikke en betingelsesløs overgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/11-07 15:12, rettet 22/11-07 15:12 
Jeg går kold i 360 RPG'er...Det er ikke kampsystemet eller noget andet for mit vedkommende - Jeg syntes ganske enkelt ikke historierne er interessante nok til at fortsætte med at spille! Det er min yndlings genre, men jeg nægter at kæmpe mig gennem en titel med intetsigende historie.

Jeg tillader mig stadig at føle begejstring og har stadig store forventninger til Lost Odyssey men hold da op hvor et RPG uden en tilfredsstillende historie kedeligt!
Både Blue Dragon og Sonata har desuden en verden totalt uden liv og stemning i NPCs.

Hvis jeg skal bruge 20+ timer af mit liv på et spil forventer jeg større payoff end lørdag morgen morale.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 22/11-07 15:45 
Det er også sådan jeg har det lige for tiden, det er ved at være længe siden jeg har spillet igennem et jRPG. Jeg er mere eller mindre træt at den samme klichéhistorie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 22/11-07 17:43, rettet 22/11-07 17:46 
Elgen>
JAA>
(Ja, jeg købte en 360er igen).

(fnis) Hvor hurtigt skal du så sælge den denne gang, hehe };-)
- nej pjat; er dit Gamertag så stadig: Calloux?

Den bliver! Og ja ;)

Jeg skal have både Blue Dragon og Eternal Sonata, men det bliver når de koster ca. 129 danske kroner. Jeg har indtrykket af, at de er en gennemspilning værd, men til fuld pris skal jeg være mere sikker.
WehnerWehnerSkrevet 01/08-08 16:41 
Det ene koster 100,- kr. nu som du kan se i tråden om aktuelle spiltilbud :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-08 10:55 
Hvilket et af de to spil er bedst? Hvilket spil har den bedste karakter udvikling (skills/magic osv)?

Jeg er ret spændt på de nye "tales of-" spil til wii og 360, action delen ser ret sprød ud. Men indtil da, hvad er så bedst?
For The Love Of The Game
dpldplSkrevet 04/08-08 12:57 
lost odyssey, blue dragon, enchanted arms også crappy eternal sonata. Det den rækkefølge jeg vil anbefale jrpg på 360 i.

Kan bare ikke tage mig samme til gennemfør ES, så kedeligt og ens, samme tid er det alt for let.(hørt selv historien i spillet bliver dårligere i slutningenm hvilket giver mig mindre grund til gennemfør sidste del)....

tales of kommer du til at vente læng på (2009 i EU). godt ifinite undiscoveri er så tæt på, samt The last remnant senere i år.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dpldplSkrevet 04/08-08 21:37 
Jeg synes bare spillet var ALT for let(letter end BD hvilket siger meget), historien var meh, spillet var alt for ens hele vejen igennem(samme monster, gameplay også videre) og til sidste som archievement elsker, nok væreste jeg kender til.

Normalt ser jeg 20 timer for et jrpg som en dårlig ting også >< (udover her, da spillet bare alt for ensformmigt(stavning?), så jo hurtiger det er over jo bedre!)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 04/08-08 21:50, rettet 04/08-08 21:51 
Eternal Sonata var en meget positivt overraske for mit vedkommende. Et af få RPG'er ikke fra SquareSoft eller Monolith hvor jeg holdte hele vejen igennem, uden for meget bøvl med viljen til at fortsætte. De der 'historietimer' kunne jeg lige holde til; der var ikke så mange som man kunne frygte.

Det skal i øvrigt spilles med JAPANSKE stemmer, da disse er de engelske langt overlegne, og var i sig selv med til at løfte mit indtryk af spillet betydeligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/08-08 19:50 
Håber seriøst PS3 udgaven kommer til EU...Jeg vil meget gerne se de nye figurer.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
62 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig