X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

WPA2-kryptering


Svar
IqonIqonSkrevet 21/06-06 17:27 
Jeg har lige anskaffet mig Wireless Network Adaptor. Da jeg kom hjem og satte den til maskinen undrede det mig dog at jeg ikke kunne finde mit trådløse netværk, kun et andet her i bygningen, der ikke benytter nogen form for sikkerhed. Efter at have prøvet mig frem med forskellige ting og sager på min Airport Express viser det sig at jeg ikke kan finde netværket så længe jeg bentter WPA2-kryptering - det kan da ikke være rigtigt?

Hvis jeg benytter WEP kan den godt finde netværket, men vil ikke godtage koden (går jeg ind på Airportens indstillinger efterfølgende kan jeg også se at "stjernerne" angiver et meget længere kodeord end dét, jeg rent faktisk har sat den til, men min iBook kan fint godtage det). Derfor er min eneste mulighed lige nu ikke at have nogen sikkerhed på netværket og så blot lave netværket skjult, men det føler jeg ikke rigtig er nogen holdbar løsning.

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg kan få Xbox 360'en til at finde mit trådløse netværk når det benytter WPA2-kryptering?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
IqonIqonSkrevet 21/06-06 22:42 
Nå, jeg fik løst problemet. Tilsyneladende er M$ "kommet til" at skrive forkert på både pakken og i manualen til den latterligt dyre adaptor. Den understøtter tilsyneladende ikke WPA2, men kun WEP og WPA. Meget irriterende jeg har spildt så lang tid på at prøve at få det til at fungere.

M$ mener ikke WPA2 eksisterer
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig