X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SH-billedkommentarer: RJK


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 21/06-06 00:41, rettet 10/01-09 18:50 
I dette emne kan der spørges og kommenteres til RJK's billeder fra Silent Hill-konkurrencen.

Misted Reflections

http://www.playright.dk/billeder/silenthill/MistedReflections.jpg]SH-billedkommentarer: RJK[/LINK]" target="">SH-billedkommentarer: RJK

Longing For The Lost

http://www.playright.dk/billeder/silenthill/LongingForTheLost.jpg]SH-billedkommentarer: RJK[/LINK]" target="">SH-billedkommentarer: RJK

Tasukete

http://www.playright.dk/billeder/silenthill/Tasukete.jpg]SH-billedkommentarer: RJK[/LINK]" target="">SH-billedkommentarer: RJK
HeroldHeroldSkrevet 21/06-06 02:58 
Det her var en af mine klare favoritter. Jeg kan ikke huske de point jeg gav den, men jeg er vild med opstillingen og motivet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/06-06 08:04 
Helt klart en nummer et for mig.
Der kunne godt være arbejdet noget mere med billedets udtryk, f.eks. mener jeg ikke, de klare, grønne farver har noget med SH at gøre, men motivet er bare lige i øjet!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
N|VN|VSkrevet 21/06-06 10:15 
Ja, det er sgu et dejligt billede! Helt klart blandt mine top 3
SephirothSephirothSkrevet 21/06-06 10:48 
Jeg tror jeg gav den 8 eller 6 point, men det er faktisk klart min favorit. Reflektionen i spejlet er genial, og billedet fanger Silent Hill 2-stemningen til fulde.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 21/06-06 11:37, rettet 21/06-06 11:39 
Nu ved jeg ikke om I snakker om samme billede ;) men I så fald kan jeg da godt kommentere lidt på det, der nævnes.

SH-billedkommentarer: RJK

Billedet er lavet som en hyldest til Silent Hill 2, som til stadighed er min klare favorit i serien. Mere eksakt er det en slags variation over spejlscenen med James i begyndelsen af spillet.

SH-billedkommentarer: RJK

Dette forklarer den grønne farve. Det var i øvrigt besværligt for mig at finde en grøn jakke, der lignede James' bare lidt, så jeg syntes også man så skulle kunne SE at den altså var grøn ;)

Sumez har ret i at grøn ikke lige er normal Silent Hill-farve, men pågældende scene foregår jo også lige INDEN James ankommer til Silent Hill. Så det virker vel som en kontrast til alt det rød/gule, der kommer inde i byen.

Kniven er en (sikkert for subtil ;)) reference til Angela i samme spil.

SH-billedkommentarer: RJK

Jeg synes det var relevant at have med, fordi James og Angela deler spejl-elementet gennem spillet. Angela har også en scene med et spejl (faktisk ovenstående), og derudover kommer de sammen til et spejlrum senere i spillet.

Da hele spillet handler om at personerne skal lære at se sig selv, og erkende hvem de er og hvad de har gjort, syntes jeg det passede godt sammen med det usete ansigt i spejlet.

Eftersom billedet af sig selv artede sig således, at der så ud til at være reflektionen af en menneskelig skikkelse til højre, kunne jeg heller ikke lade være med lige at få Mary med i billedet, hvormed Silent Hill 2-castet "næsten" er komplet repræsenteret ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/06-06 14:45 
RJK>
Sumez har ret i at grøn ikke lige er normal Silent Hill-farve, men pågældende scene foregår jo også lige INDEN James ankommer til Silent Hill. Så det virker vel som en kontrast til alt det rød/gule, der kommer inde i byen.

Lige netop derfor, jeg mener billedet falder udenfor byens egentlige stemning. Men stemningen fra den nævnte scenen, eller i det hele taget hovedpersonernes sindsstemning, er fanget rigtig godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/06-06 14:47 
Hvor er kniven i billedet? Den kan jeg altså ikke lige se.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 21/06-06 15:09 
Åbenbart alt for subtilt ;p

SH-billedkommentarer: RJK
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/06-06 15:56 
Kniven ligner vel forresten N64-genereret? :) Da SH2 er blandt mine største konsoloplevelser - og jeg klart fangede alle referencer fra begyndelsen ;) - var det her billede lige i vinkel, I think.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
ChronoChronoSkrevet 21/06-06 17:05 
Underlig måde at holde en kniv på :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 21/06-06 17:30 
Reference til Angelas underlige måde at holde en kniv på (som jeg husker det ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 21/06-06 21:00 
Dette var også en af mine klare favoritter. Og jeg fangede med det samme referencen til Silent Hill 2. Vidste dog ikke at det var så vel overvejet. Men det er det jo altid når det er dig Rune :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig