X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDMI-kabel til Xbox 360


Svar
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 20/06-06 23:16 
Hejsa!

Jeg har lige for knap 4 dage siden købt en Xbox 360.
Men vil gerne udnytte grafikken mest muligt på min HD LCD skærm. Men desværre har jeg ingen RGB indgang på dette tv og forventer at det er muligt at købe et specielt HD kamel til at sætte mellem Xboxen og min HD indgang på tv.

Findes der et sådant kabel og hvor køber jeg det evt.

Mvh
Mar... Se hele indlægget
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 20/06-06 23:16 
Hejsa!

Jeg har lige for knap 4 dage siden købt en Xbox 360.
Men vil gerne udnytte grafikken mest muligt på min HD LCD skærm. Men desværre har jeg ingen RGB indgang på dette tv og forventer at det er muligt at købe et specielt HD kamel til at sætte mellem Xboxen og min HD indgang på tv.

Findes der et sådant kabel og hvor køber jeg det evt.

Mvh
Martin
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-06 23:25, rettet 20/06-06 23:25 
Du kan slet ikke få et digitalt AV signal ud af 360eren. Ihværtfald ikke endnu...

Hvad er der ellers af indgange på dit tv?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 20/06-06 23:29 
HDMI kabel til 360 findes desværre ikke.
Du kan enten bruge Component eller VGA kabel for at få HD opløsninger ud af maskinen. Med VGA har du tilmere fordelen at 360'eren kan opskalere dine DVD'er til fjernsynets opløsning og du kan måske endda vælge dit fjersyns native opløsning (det er sjældent det er 1280*720) så du undgår at tv'et selv skal skalere billedet.

Købte du en Core, kun med composite kabel og uden harddisk? Prøv om du ikke kan få den byttet til en Premium, der medfølger component kabel.
Hvis du har component kabel (med de 5 stik: rød grøn, blå rød hvid) skal du huske at skubbe kontakten på stikket i 360'eren til HD for at kunne vælge de høje opløsninger.
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 21/06-06 00:01 
Hejsa!

Jeg har købt en premium med et component kabel.

Her er det muligt med 5 stik at få hd. Men jeg har kun scart og hdmi indgange på mit tv.

I tv indstillingerne er det muligt at opsætte den ene scart indgang til RGB.

Skal jeg invistere i et specielt scart stik for at få glæde af de 5 stik?
3of193of19Skrevet 21/06-06 00:32 
hmm, så er du rimelig på røven tror jeg :(
Kan du bytte tv'et? Ellers er RGB scart det bedste du kan få, men det er hverke HD eller progressive scan.
Hvad er det for et tv?
NaieraNaieraSkrevet 21/06-06 10:30 
Jeg har aldrig hørt om et HDTV uden component. Det virker lidt fattigt. I min bog ville det ikke kvalificere sig til den der "HD Ready" standard.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 21/06-06 14:46, rettet 21/06-06 14:47 
De laver dem efterhånden ikke mere, men de findes skam. Især i Europa, for der "har man jo ikke brug for component". Der findes også HDTV med component, hvor man ikke kan køre andet end standardopløsning i componentstikkene. Hurra, hvor er det dog brugbart. Der laves faktisk stadig HDTV med to componentindgange, hvor den ene kun er til standardopløsning.

Ja, velkommen til middelalderen.
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 21/06-06 22:42 
Det er et Medion LCD 32" HD-Ready tv, model 31133. Jeg kunne jo bare købe en lidt mindre LCD skærm udelukkende til min Xbox 360. Men hvad vil i anbefale af mærker og model som kan trække al kræften ud af min Xbox.

Det skal jo være sjovt at spille, og derfor også den bedste grafik. ;-)
NaieraNaieraSkrevet 21/06-06 22:44 
Ja OK, hvis det er Medion, så giver det lidt mere mening...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 21/06-06 22:52 
Jeg har også et Funai NLC-32161 AC stående.

Der er følgende tilslutnings muligheder.

Anschlüsse
Anzahl Scart-Anschlüsse
2 (CVBS / SRGB (IN), AV /TV (OUT)
VGA Anschluss = RGB Eingang
Cinch-Video-In = Ja
Cinch YUV-Komponenteneingang = Ypbpr (digital)
Cinch-Audio-Out = Ja (3,5 mm)
S-Video In = Ja
HDMI = ja
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-06 23:48 
Gameplayer73>
Cinch YUV-Komponenteneingang = Ypbpr (digital)

Component har godt nok aldrig været digital, men hvis dette tv er HD ready så er der sikkert en god mulighed for at det kan vise 720p igennem den port. Prøv det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 22/06-06 17:11 
Tester lige hen over weekenden og vender tilbage med et svar.
Gameplayer73Gameplayer73Skrevet 22/06-06 20:28 
Hey

Ej hvor dumt af mig. Ser at mit tv har en VGA tilslutning. Så nu er spørgsmålet bare hvor jeg skaffer et kabel til VGA og min Xbox360?

PS skal så bare sikre mig at jeg så hiver et bedre billede ud af boxen end hvad jeg har med scart uden at have flyttet kontakten til HD.
dRxLdRxLSkrevet 22/06-06 21:23 
Bare rolig, personligt mener jeg at VGA er den bedste form for output du kan få fra din xbox. Det eneste der i mine øjne ville kunne overgå det ville være DVI.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 22/06-06 21:54 
Er HDMI og DVI ikke noget nær ens hvad angår billedoutput...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 22/06-06 22:36 
Jeg har lidt forstået det sådan at HDMI er DVI med lyd - eller noget derhenad. Meget forsimplet. Agtigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 22/06-06 23:24 
Gameplayer73>
Hey

Ej hvor dumt af mig. Ser at mit tv har en VGA tilslutning. Så nu er spørgsmålet bare hvor jeg skaffer et kabel til VGA og min Xbox360?

PS skal så bare sikre mig at jeg så hiver et bedre billede ud af boxen end hvad jeg har med scart uden at have flyttet kontakten til HD.

De fleste fornuftige spilbutikker burde have dem. GAME, EB Games. Fås også online, gamebits.dk f.eks. Men køb for guds skyld orignale Microsoft kabler. 3rd party av kabler plejer at stinke.
Billedet med VGA er bedre end RGB Scart, da du kan køre progressive scan og HD med det (og som nævnt tidligere opskalerer 360'eren også dine DVD'er til skærmens opløsning.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/06-06 00:05 
RJK>
Er HDMI og DVI ikke noget nær ens hvad angår billedoutput...? :)

Yup, "Signalling method: According to DVI 1.0 spec." :-)

HDMI @ Wikipedia
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/06-06 00:12 
Jeg var faktisk ikke klar over at HDMI kabler har en maximum længde. :-/

Cable Length Limitations:
* HDMI and DVI Cables Lose Signal Strength after about 15 feet (5 meters) - Unfortunately, long HDMI and DVI cables compromise signal integrity and eventually fail to meet the DVI / HDMI specification. This can result in sparkles on the screen or complete loss of picture. For those who absolutely must use longer HDMI or DVI cables, a variety of solutions are available including switchers, extenders, splitters, and distribution amplifiers. Most home users are well advised to simply use shorter cables.


klik og scroll ned i bunden.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 24/06-06 00:52 
3of19>
De fleste fornuftige spilbutikker burde have dem. GAME, EB Games.

For en halvanden uges tid siden havde de en hyldefuld ude i Elgiganten i Fields. Jeg mener det var 250 per styk.
3of193of19Skrevet 24/06-06 01:01 
ok pris for originale kabler. Overvejer at få fat i dem selv til dvd upscaling.
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-07 03:56 
Det startede med et rygte, om at en ny 360 version var på vej:

According to my source, Microsoft wants to cut through all their existing inventory of hardware. They will then quietly "soft launch" a new version of the Core and Premium hardware in late August or September that will include an HDMI port. It's also expected that this new hardware will feature the 65nm process for the CPU and quieter DVD drives. The new hardware will ship in boxes very similar to what we saw on store shelves now, but there will be a small "call out" on the box so you know you're getting a system with the HDMI connection.

Much about this information makes sense. We can expect the 65nm machines to launch any time now, and with the launch of the Halo-edition system only the Cores and Premiums will lack the HDMI, this revision will make the connection standard. We also know Microsoft will be fixing the heating issues that caused their costly warranty extension, and bundling all these updates into one product moving forward would be a smart move.

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/08/07/360-cores-and-premiums-with-hdmi-an-inside-source-spills-the-beans

Nu er den nye Premium 360 så på gaden:

http://www.gamespot.com/news/6176397.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6176397

Om den så har andet fra rygtet ud over HDMI, er endnu ikke bekræftiget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 09/08-07 06:24 
Når jeg er sikker på, at en ny Xbox360 har både HDMI, 65nm og støjsvagt drev, køber jeg en ny - men heller ikke før.
What is the Matrix?
MrCaseMrCaseSkrevet 09/08-07 09:50 
Hørt hørt.

En af grundende til at jeg overvejer at købe en ps3 er at jeg er træt af at høre på den støvsuger der står midt i min stue med component-kabler i måsen på mit TV.
Have you considered sucking less?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/08-07 12:07 
Hvad søren er det så man får ekstra i ELITE-pakken udover at konsollen er sort? Jeg synes godt nok at MS' SKU's er ved at tage en underlig drejning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 09/08-07 12:28, rettet 09/08-07 12:28 
Større harddisk og mindre pengepung. Elite kommer umiddelbart til at koste næsten 5k herhjemme.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/08-07 12:39 
Så giver det SKU da slet ingen mening, det er da nærmest skadeligt for produktet i forhold til konkurrentens - en Xbox 360 kommer lige pludselig til at koste mere end en PS3, mens man for mindre for sine penge? Det er da den dårligste strategi nogensinde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-07 12:43 
Microsoft VIL bare være bagerst :D
RaGeRaGeSkrevet 09/08-07 14:24 
Læste lige at Premium pakken vil have HDMI fremover.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WehnerWehnerSkrevet 09/08-07 14:31 
Man læser meget mange steder. Husk venligst kilder i en tråd som denne, ellers er det værdiløst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/08-07 14:41 
Skulle være god nok.

"HDMI Premium Xbox 360 caught on camera"
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-07 15:41, rettet 09/08-07 15:42 
RaGe>
Læste lige at Premium pakken vil have HDMI fremover.

Øh. Det har jeg jo lige postet ovenover med link til kilde :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
rapsacrapsacSkrevet 09/08-07 15:48, rettet 09/08-07 15:48 
ktc- jeg fik oplyst en pris på 3999 i min lokale EB
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-07 15:57 
ja, men Microsofts distributør Boston har stadig 4999,- som vejl. :)
rapsacrapsacSkrevet 09/08-07 16:28 
jøsses....

ps3 er dyr- eller noget...
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
RaGeRaGeSkrevet 09/08-07 16:56 
Bede-x>
RaGe>
Læste lige at Premium pakken vil have HDMI fremover.

Øh. Det har jeg jo lige postet ovenover med link til kilde :)

Ja, det havde jeg sgu ikk lige set :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 09/08-07 17:55 
King Chaos>
ja, men Microsofts distributør Boston har stadig 4999,- som vejl. :)

Ja, det er godt nok dyrt, men mon ikke det bare er en imidlertidig pris og Elite stadig ikke er endeligt prissat?

Lavede en beregning på et tidspunkt hvor jeg sammenlignede vejl US priser på Premium og Elite med tilsvarende vejl DK priser, og kom frem til en ca. pris på 4600,-.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/08-07 19:52 
Hvis man nu vil upgrade til en Elite, hvordan får man så sine downloads, savegames og lignende med over på den nye maskine?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 09/08-07 19:54 
Så vidt jeg ved følger der et transfer kabel med til Elite så man kan overføre data fra ens gamle disk.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/08-07 20:02 
Oh, ok...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 09/08-07 23:33 
Beano>
Lavede en beregning på et tidspunkt hvor jeg sammenlignede vejl US priser på Premium og Elite med tilsvarende vejl DK priser, og kom frem til en ca. pris på 4600,-.

Da jeg var i New York i juni kostede en Premium $320 og en Elite $400. Derfor er jeg hele tiden gået ud fra, at prisen på Elite bliver 4000. Det gør jeg stadig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/08-07 15:11 
Den nye premium udgave har ikke det kølligere 65n chipset.

Kotaku breaks the news...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HulleHulleSkrevet 29/09-08 19:11 
Hjælp søges..

I bar irritation over altid at skulle skifte 5 kabler hver gang der skal skiftes mellem Wii og 360, købte jeg i dag en billig Arcade maskine i Netto. Tanken var at jeg ville beholde den med hdmi og så, med økonomisk tab, sælge den gamle videre kammerat. Desværre kommer skidtet med composite, men er hdmi klar :( Mine spørgsmål er så:

1. Kan man out-of-the-box putte et ganske almindeligt hdmi kabel i arcade maskinen og forbinde den til fjernsynet? Eller er man tvunget til at investere i et originalt Xbox360 hdmi kabel? (Vil ikke åbne og kigge, så kan den ikke leveres tilbage)

2. Hvis ovenstående er tilfældet, så ville det koste mig alt for meget at få hdmi. Er et VGA kabel lige så godt som component? For så er det også en mulighed. Går ud fra at PC indgangen på mit tv, er til den slags.

På forhånd tak for hjælpen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-08 19:18, rettet 29/09-08 19:19 
Hulle>
1. Kan man out-of-the-box putte et ganske almindeligt hdmi kabel i arcade maskinen og forbinde den til fjernsynet?

Ja men uden et originalt kan du ikke få surround sound. Der er ikke plads til HDMI kabel og alm kabel med toslink udgang. Man kan dog flå plastikken af et Component/RGB/VGA kabel så burde der lige være plads til at have et HDMI kabel ved siden af. Det har jeg selv gjort.

2. Hvis ovenstående er tilfældet, så ville det koste mig alt for meget at få hdmi. Er et VGA kabel lige så godt som component? For så er det også en mulighed. Går ud fra at PC indgangen på mit tv, er til den slags.

VGA er noget bedre end component, og ja det er PC indgangen du skal bruge til det.

EDIT: Desværre sidder din Dreamcast allerede i VGA indgangen på dit tv, så HDMI er stadig at foretrække ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 29/09-08 19:35 
billig Arcade maskine i Netto ?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-08 19:43 
Tror der menes Xbox 360 Arcade :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 29/09-08 19:44 
Søreme så. 1299,-

Link...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/09-08 20:19 
Er det ikke standardprisen efter prisfaldet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 29/09-08 20:19 
Konsolkongen>
Ja men uden et originalt kan du ikke få surround sound. Der er ikke plads til HDMI kabel og alm kabel med toslink udgang. Man kan dog flå plastikken af et Component/RGB/VGA kabel så burde der lige være plads til at have et HDMI kabel ved siden af. Det har jeg selv gjort.

Kald mig fatsvag, men forstår ikke helt dit svar :D Altså, selvom der kommer composite med til Arcade maskinen, så kan jeg med et helt alminedeligt hdmi kabel tilslutte den til fjernsynet?

Sådan et som det her..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 29/09-08 20:21 
Og yeap, det er sådan en sag som den Juggernaut linker til :) Om det er prisen nu om stunder, det ved jeg ikke, men billigt var det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig