X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/03-19 10:17 
3of19>
Captain Marvel var endnu en nydelse.
Fed historie, vigtig moral, interessante karakterer, godt brug af prequel statusen.

Og flot speciel åbningssekvens.

Enig. Fik set den igår.
Gør jeg selv den tjeneste, hvis i ikke har set den endnu. Find en forestilling der viser den på et af de store lærreder. Det er den værd.

Ja den åbning var en flot hyldest.
NaieraNaieraSkrevet 13/03-19 13:00 
Undersøgelser viser at de, der render rundt og kalder andre folk snowflakes, rent faktisk selv er de største snowflakes.

Eksempelvis
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 13/03-19 15:00 
Skal jeg være krænket over uligheden i filmindustrien, eller skal jeg være krænket over dem som følger sig krænket af uligheden...? Kan vi ikke lige få Krænkelsesministeriet på banen...?

https://www.youtube.com/watch?v=PDYfqEl1PIo
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/03-19 15:54 
Krænkelsesministeriet....

Det må du ikke sige, du giver dem dårlig ider!!

Hvis vi forsætter som vi gør lige nu. Kan jeg helt sikkert se det for mig... Krænkelsesministeriet LOL
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
EltanEltanSkrevet 13/03-19 16:03 
Naiera>
Undersøgelser viser at de, der render rundt og kalder andre folk snowflakes, rent faktisk selv er de største snowflakes.

Get over it..
Du og andre ligesindede der ser krænkelser over alt, er lige så tosset som de yderste fløje i det politiske spektrum.
millenniummillenniumSkrevet 13/03-19 17:27, rettet 13/03-19 17:27 
Synes faktisk det er vildt krænkende at kalde alle partier, undtagen Venstre og Socialdemokraterne, for tosser. :D

Det vil også være ret krænkende for en P:R moderator at bringe os tilbage på sporet X-D
The medium is the message.
--Skrevet 13/03-19 20:55 
Jeg kan blive så træt af denne krænkelseskultur. Jeg finder den ret anstrengene, snæversynet og nærmest som et forværrende element / konfliktoptrappenede. De værste er næsten dem som bliver krænket på andres vegene, uden at den egentlig gruppering gives a fuck :D
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 13/03-19 21:07 
De eneste der har været krænket i denne tråd er dem der hader dem de mener render rundt og bliver krænket.

Vi går tilbage til emnet. Yderligere alt-Right lort bliver slettet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-19 22:29 
Hvis det ikke var tydeligt nok, så skal vi tilbage til emnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 14/03-19 11:58 
Triple Frontier (Netflix)

Forestil jer The Hurt Locker, men med mere fokus på underholdningen. Eller The Expendables, men med sjæl og moral. Eller Three Kings, men mindre politisk. Triple Frontier er en super solid actionhistorie et sted i mellemregningen. Produceret af Kathryn Bigelow, hvilket ikke kommer som nogen overraskelse, for der er hendes trademarks: Krigen som baggrund, men handler i virkeligheden om mænd med en større erkendelse end de fleste mænd selv fatter. Actionscenerne er behageligt lavmælte og underspillede, hvilket giver et særegent præg, historien er kompakt og menneskeligt indlevende. Når man ser sådan en film på en streaming-tjeneste tænker man: Hvem har brug for dyre biografbilletter?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/03-19 11:59 
Lyder godt - den har jeg set frem til :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/03-19 12:07 
Den er udmærket - også en anbefaling herfra ;)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-19 13:08 
Var også OK underholdt af den faktisk, sammenligningen med Hurt Locker er dog underlig.
EltanEltanSkrevet 14/03-19 13:12 
Enig, var fint underholdt og relativt low key på action delen ifht. det indtryk trailer ellers lægger op til som jeg husker den.
millenniummillenniumSkrevet 14/03-19 13:26 
Azzkikr>
Var også OK underholdt af den faktisk, sammenligningen med Hurt Locker er dog underlig.

Synes faktisk det var ret tydeligt IMO, men jeg kigger også altid efter paralleller :)
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/03-19 13:29 
Kan være jeg skal se den igen så, husker den ikke sådan, men havde også fået lidt inden for vesten da jeg så den ;)
millenniummillenniumSkrevet 14/03-19 15:36, rettet 14/03-19 15:46 
Kathryn Bigelows film handler nærmest altid om en gruppe rastløse mænd som presser sig selv. Tæt på kanten, til kanten og udover kanten. Bankrøvende surfere i Point Break, voyeuristiske mænd i Strange Days, ubådsbemandingen i K-19 eller bomberyderne i The Hurt Locker. Mændenes selvdestruktive drift vil altid få konsekvenser. Derfor parallellen til Triple Frontier. (Zero Dark Thirty er dog hendes store undtagelse).

EDIT: Det er faktisk lidt af en stereotypisk lorte-trailer de har lavet til filmen.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 14/03-19 19:30 
Detroit passer vel også med mænd på kanten?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/03-19 20:54, rettet 14/03-19 20:54 
The Ballad of Buster Scruggs (Netflix)

En bunke absolutte western-klichéer af den allermest gennemsyrede type, men hver historie er sammensat med så fantastisk sans for filmmediet og alle elementer af historiefortælling, at den hurtigt hæver sig over det umiddelbart simple præcis. Tror jeg var halvvejs inde i filmen før det gik op for mig hvor mange tanker der i virkeligheden var lagt bag det hele, og jo mere jeg tænker over den efterfølgende, jo bedre passede alting sammen, selvom hver enkelt historie på overfladen var fuldstændig individuel, omend med døden som en åbenlys rød tråd.

Måske den bedste Coen Brothers film jeg har set, hvilket siger en del.

millennium>
Når man ser sådan en film på en streaming-tjeneste tænker man: Hvem har brug for dyre biografbilletter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/03-19 23:40 
Brie Larson er feminist og møg lækker jeg er så meget på ;-)
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 17/03-19 00:14 
Sorry, hun er ikke til midaldrende hvide mænd :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 19/03-19 17:20 
Jeg er sku da ungdommen selv og pisse lækker :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 25/03-19 14:46, rettet 25/03-19 14:47 
The Florida Project

Troede ellers jeg var blevet lidt træt af populistisk socialrealisme med for mange offer-roller, men synes sgu The Florida Project løftede sig til en høj filmoplevelse. Læg mærke til kameraets svævende bevægelser i børnehøjde og fokus på de enestående spillende børn, med gener fra The Little Rascals og Radiserne - dog i mere dystopiske rammer hvor de overdrevne farver i amerikansk optimisme får en skidt signalværdi. En super menneskelig film med mindreårige som fortjente en Oscar.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 30/03-19 18:16 
Alien Covenant

Ridley Scott vil tydeligvis noget helt andet med sin nye Alien-trilogi, end det gamle værk lagde op til. Jeg hadede ellers Prometheus, netop fordi det IMO ikke rigtigt er en Alien-film, men dens rolle som opvarmer til Scotts nye projekt gør den mere meningsfuld. Bare lad være med at betragte Covenant som en Alien-film, men som et bredt omfavnende sci-fi om eksistens og mening. I dette lys får Covenant meget mere værdighed end sin forgænger, selvom jeg stadig er irriteret over de ret uinteressante bifigurer og historien overordnede utålmodighed.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/04-19 06:09 
Shazam

Så lykkedes det endelig for DC. Den slår med meterlængder samtlige Marvel-film og er uden problemer den bedste film jeg har set i år. Underholdningsværdien er skyhøj med kanon humor (vi hulkede af grin), fremragende karakterer (selv børnene er blændende gode) og en virkelig velfortalt historie.

Se den!

(PS: Bliv under de animerede credits til slut. De er pissecharmerende)
SumezSumezSkrevet 11/04-19 11:57 
Book of Eli
Hold da kæft for en gang rædsom bibel-propaganda D:

Jeg ved ikke hvor jeg havde fået den misforståelse at filmen indeholdt nogle kvaliteter overhovedet? Jeg har faktisk ikke det store problem med forcerede religiøse undertoner - så længe det er brugt til at fortælle en god historie, må folk tro på lige hvad de vil (se f.eks. Scorsese).
Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er dette der får filmen til at falde helt fra hinanden, eller bare alle de pinligt åbenlyse klichéer.

Jeg kunne ellers godt lide sidstnævnte til at starte med. Filmens langsomme start er virkelig stemningsfuld, og selv den amatøragtige produktion (navnligt den "photoshoppede" himmel) er bare en del af charmen. Var vild med Tom Waits' nervøse butiksejer, og den sammenfaldne verden uden møntfod, hvor alle små ting har en værdi. Det var et sjovt alternativ til Mad Max. Eller, det troede jeg.
Ved ikke præcis hvor filmen begyndte at falde fra hinanden, men et godt bud kunne være der hvor hovedpersonen introducerer en pige (der slet ikke passer ind i filmens world building) til konceptet bordbøn, hvilket fascinerer hende fuldstændig over gevind, som hendes øjne åbnes overfor kristendommens vidunderlige verden - eller om det var der hvor han får samme pige til at gå ind og lede efter hendes solbriller ("OK!") hvorefter han låser hende inde... Disse små segmenter bliver bare gradvist mere og mere tåkrummende jo længere gennem filmen man kommer, og det begynder at gå op for en af dem der har lavet dem på ingen måder har evnen til at skabe noget selv, men blot har smidt en masse tropes i en blender og håbet på at noget kom ud på den anden side.
Hele den sidste halvdel af filmen sad jeg og decideret skammede mig over stadig at se den - men jeg havde jo hørt at der var en twist-slutning som jeg lige skulle have med. Dog selvsagt at "twistet" til sidst overhovedet intet gør for filmen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/04-19 21:58, rettet 21/04-19 07:53 
Captain Marvel ... Mar-Vell.

Glimrende, mindre ambitiøs Marvel-opsætning som et kompakt frikvarter mellem de store Avengers-film. Rart med den adspredelse Marvel-franchisen omfavner. Det er et sjovt gimmick at det meste af handlingen foregår i 90'erne, med en tilpas komisk reference til tiden, uden det bliver for dominerende. CD-rom drev der loader, Blockbuster-butikker og en fed 90'er soundtrack (måske ikke lige så eminent som musikken i Guardians of the Galaxy). Desuden er der ikke langtrukne actionsekvenser, for det er i dialogen og interaktionen mellem karaktererne at filmen er mest spændende (Noget de lærte efter første Avengers-film).

Den er godkendt som en opvarmning og guide rundt i Marvels univers, men så heller ikke mere. Gode gimmicks, men også hurtigt ude af hukommelsen igen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/04-19 09:16 
Avengers Endgame (spoiler-fri)

Fantastisk dårlig til at bevare willing suspension of disbelief.
Kan I huske i Iron Man 2, hvor Tony Stark bare sådan lige opfinder et nyt grundstof fordi det har han lyst til? Endgame bygger sit præmis på ligeså tumpede "deus ex machina"-drejninger som virker dovent indskudt for at føre filmen derhen hvor den skal. Hen imod slutningen hvor den indlysende nok skal trække op til den helt store action-finale begynder den også hip som hap at bryde med sine egne regler.

Det virker måske lidt ligegyldigt for en tegneseriefilm, men Endgame vil rigtig tit gerne tages seriøst, og prøver på at være rørende adskillige gange undervejs, men det falder fladt til jorden når den er svær at respektere, og man ikke rigtig ved hvilke regler man kan regne med når både rum- og videnskabs-magi kan ændre på alting efter behov.

Derudover er det en kompetent sammenstykket film, med en underholdende historie. Positivt er at det ikke er en actionfilm, men har fokus på historien. Den formår i rigtig fin grad at binde knude på alle sidste 10 års Marvel-film, og jeg forestiller mig at hvis man er typen der synes de film er noget af det vildeste, så er Endgame nok en fantastisk oplevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 25/04-19 09:44 
Hvor mange Marvel film har du set?

De vil alle tages seriøst, og trykker helt bevist på føle-knappen. Du er faktisk aldrig i tvivl, hvis du har set Marvel filmene.
SumezSumezSkrevet 25/04-19 09:51 
Tjaeh, godt og vel, det plejer at være en fin blanding som tillader at man kan se gennem fingrende med mindre vigtige plot-detaljer. Jeg ved ikke om du har set Endgame, men den er væsentlig mere dramatisk, hvilket den reelt set også er nødt til at være hvis den rent plot-mæssigt skal hæve sig over de andre i form af omfang og konsekvenser.

Infinity War rammer også nogle "seriøse" toner i sin slutning, men føles generelt meget mere hyggelig og farverig, med en god sjat humor og uskyldig sjov undervejs, og det gør det sværere at hænge sig i de detaljer som historien hænger sig op på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-19 09:55 
Jeg tror det eneste jeg nogensinde har følt under en Marvel-film er "omg r u kidding me?"... #cringe :)
Home is where the hardware is..
millenniummillenniumSkrevet 25/04-19 14:09 
Kritikken af Marvel-film preller som regel af på mig, hvis det handler om historien og plot-detaljer. Jeg er mere interesseret i hvilket super-tema og overordnede principper som historien arbejder under. Spider-Man Homecoming handler om ungdom og identitet. The Winter Solder handler om anti-autoritet og systemkritik. Thor handler om blodets bånd og de svære valg. Infinity War handler om utilitarisme.

Så betyder det ikke en flying fuck om den følger logikkens regler og kontinuitet. hvis den bærende ide er intakt.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/04-19 14:20, rettet 25/04-19 14:23 
Men er det for meget forlangt at filmen følger sine egne regler?
Som nævnt er det stadig en velgjort film, og jeg er ikke i tvivl om at de fleste vil kunne lide den. Men det er ærgerligt at den drives af så meget deus ex machina, når det på intet tidspunkt er nødvendigt.

Det går især udover filmens forsøg på at være dramatisk, da det i stor grad trækker på
SPOILER-TEKST:
hvem der dør, og hvem der overlever. Og filmen gør det rimelig klart at det er rimelig ubetydeligt om en figur dør. F.eks. kunne levende Gomora uden problemer rejse frem i tiden og erstatte hende der døde i den forrige film, mens dem der ikke har været så heldige åbenbart bare er ærgerligt nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/04-19 15:30 
millennium>
Kritikken af Marvel-film preller som regel af på mig, hvis det handler om historien og plot-detaljer. Jeg er mere interesseret i hvilket super-tema og overordnede principper som historien arbejder under. Spider-Man Homecoming handler om ungdom og identitet. The Winter Solder handler om anti-autoritet og systemkritik. Thor handler om blodets bånd og de svære valg. Infinity War handler om utilitarisme.

Så betyder det ikke en flying fuck om den følger logikkens regler og kontinuitet. hvis den bærende ide er intakt.

Så du synes alle film er gode, så længe de har et underliggende tema? Du må være nem at gå i biffen med :)
Home is where the hardware is..
millenniummillenniumSkrevet 25/04-19 16:39, rettet 25/04-19 16:42 
Nej, for Thor - The Dark World havde stort set ikke noget overordnet tema. Det var mest bare et handlingsforløb som ikke var engagerende :) Du vil blive overrasket over, hvor mange andre film lider af samme identitetskrise. ;)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 25/04-19 20:47 
Ocean's Eight:

Lidt svag og ret forudsigelig historie. Karaktererne løfter desværre ikke indtrykket så meget - godt cast og gode personlighedstyper, men de får ikke rigtigt tiden til at folde sig ud. Der er heller ikke mange mindeværdige scener, så vi ender på noget middel-snask.
millenniummillenniumSkrevet 27/04-19 10:12 
Skal Endgame ses i 3D eller 2D...?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/04-19 10:51 
Har ikke set den i 3D, og har meget sjældent set en film i 3D hvor jeg virkelig føler at jeg fik noget ud af det, så det er svært at anbefale.

Men den føles ikke tydeligt designet til 3D på samme måde som visse andre film gør (Gravity, Fury Road, ...). Faktisk bør det nok nævnes at den ikke rigtig er en action-film, der er meget mere fokus på historie og figurer. Der er én rigtig action-scene i filmen, men den kan jeg også forestille mig er ret vild i 3D.

Hvis du godt kan lide 3D, så se den i 3D? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 27/04-19 11:29 
Jeg kunne lide 3D i Avatar, Tron Legacy og Gravity. Men generelt ikke i actionfilm hvor der er det mindste shaky cam.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 29/04-19 11:31, rettet 29/04-19 12:16 
Har fået fulgt op på nogle nyere oldies i weekenden:

The Shape of Water:
Kompakt og menneskelig nytolkning af klassiske eventyr. Der bliver stillet nogle hårde kontraster op: De onde er virkelig, virkelig onde. De gode har ingen flaws. Men sådan er det jo indenfor genren. Følelsen satte sig virkelig fast med fine virkemidler - jep, jeg formåede at blive rørt. IMO er den måske ikke helt på højde med Pan's Labyrint, og så synes jeg den havde ret klare relationer til begyndelsen i Hellboy (den nye person der bliver ansat et sted som har et vandmonster). Måske en idé spiret fra en anden film?

Dead Pool 2:
De formåede virkelig at komme heltskindet igennem den svære 2'er. Det er lang tid siden jeg har set en film arbejde så frækt med sit eget meta-univers (slutningen er vild), og samtidig bevare sit engagement for handlingen og tingendes udfald. Josh Brolin som Cable er god, men min yndlingskarakter endte nok med at blive Domino og hendes ufattelige superkræfter. Den holder 100%
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 29/04-19 20:08 
Sumez>
Book of Eli
Hold da kæft for en gang rædsom bibel-propaganda D:

Ja den er ret ulækker :O Så den for nogle år siden og fik opkast i munden.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 29/04-19 23:40 
millennium>
Skal Endgame ses i 3D eller 2D...?

Har lige set den i 2D. Den er til tider ekstremt 3D-uegnet. Shakycam. Den store actionscene er meget mørk.

Nogle 2D-film klarer fint en konvertering til 3D. Endgame vil ikke være blandt dem.
millenniummillenniumSkrevet 30/04-19 09:20, rettet 30/04-19 14:17 
Så fik jeg set End Game - heldigvis i 2D, for det havde helt klart ikke virket på mig.

Ret utroligt at de tre timer forløb så hurtigt, endda uden der var særligt mange actionscener. Det er en positv egenskab jeg synes de har holdt fast i siden Joss Whedons første Avengersfilm, hvor action bare er noget random der snubler ind i handlingen, mens spændingen primært opstår i de sociale interaktioner mellem hovedpersonerne. Den var så velkomponeret og storladen som jeg havde forventet - heldigvis. Den lever IMO op til sin hype, balancerer med det seriøse (den store plan) og det selvironiske (Thors forandring). Jeg var ret overrasket over hvor mange refererer og tråde til de tidligere film jeg egentlig kunne huske tydeligt.

Spørgsmålet er så om man foretrækker de store, ambitiøse Marvel-film med hele ensemblet eller de mere kompakte side-historie med enkeltstående karakterer. Jeg er 50/50. Har også en stor svaghed for Ant-Man 1 og Spider-Man Homecoming, mens Winter Soldier stadig står solidt som den bedste for mig.

Der blev slået på så mange effektive tangenter, at filmoplevelsen stadig sidder i kroppen dagen efter, men måske er End Game så pretiøs, at man ikke genser den så mange gange.

EDIT: SPOILER-TEKST:
Er der andre som noterede sig (med en lille irritation) at de trods alt ikke kunne genoplive Vision til sidste kamp, nu hvor infinity-stenen ikke både kunne sidde i hans pande og være på handsken.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/05-19 11:55, rettet 08/05-19 11:56 
Apostle (endnu en Netflix-film)

I forhold til alle de skarpe anbefalinger den har fået, synes jeg ikke helt den lever op til forventningerne. Den er voldsomt skizofren, og minder mig om den måde figurer eller temaer kan ændre sig løbende gennem en TV-series løbetid når diverse mysterier gradvist afklares, blot i løbet af en enkelt film. Det er især i forhold til den måde det ubehagelige, indspiste religiøse samfund filmen omhandler pludselig drejer sig til blot at være en bunke helt normale mennesker udsat for tre brødres indre stridigheder.

Men når den er på sit bedste, er den dog virkelig velgjort. Især i den måde den er filmet og fortalt, og man føler sig hensat til gyserfilm fra 60'erne og 70'erne (mest af alt Wicker Man, som nok har været en stor indflydelse). Den anstrengte stemning og følelsen af ubehag er stærk, især i filmens første halvdel, og en hjemløs Harrison Ford gør det rigtig godt som hovedpersonen.
I sidste ende fremstår den mest af alt som en undskyldning for at demonstrere utrolig grafisk body horror, og man ser diverse former for tortur og blodige indgreb i så uhyggelig detaljegrad at det er virkelig svært ikke at sidde og krumme sig sammen i sofaen - jeg kan ikke huske hvornår en film sidst har været i stand til at gøre det. I stedet for bare voldsom gore, føles det virkelig gennemtrængende, og det skal filmen klart have ros for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/05-19 14:41 
Ocean 8

Tre ting der er galt med denne film:

1) Det er ikke en Steven Soderberg film. I stedet er det Gary Ross som forsøger at efterligne den unikke look-and-fell som Soderberg mestrer, men når nogen efterligner noget, så blegner der yderligere i forhold til originalen.

2) Gary tror han laver en girl-power udgave af Ocean's 11, men gør faktisk det helt omvendte. Kvinderne er materialistiske - de begærer smykker, kjoler og glamour fremfor penge og egenrådighed.

3) Helt generelt en humorforladt og jævnt kedelig film.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 08/06-19 07:47 
A Star is Born

Rimelig banal, klichéfyldt og forudsigelig historie, løftet af eminent filmhåndværk og frygteligt gode skuespillere. Hvor irriterende! :D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/07-19 08:04, rettet 03/07-19 08:04 
Spider-Man: Far from Home

Den er ikke nailed helt så godt som Homecoming. Man opdager især hvor meget godt Michael Keaton gjorde for forrige film. Til gengæld viser det igen, hvor godt Tom Holland er castet, og det er sjovt at fortsætte med ungdomsfilm-genrens klassiske princippper, som denne gang er bygget omkring et klassisk european road trip. Lidt ubalanceret i sine parallelle historier, måske lidt for meget slap stick, men kan stadig anbefales.

SPOILER-TEKST:
Lidt for nemt at gennemskue plottet
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 19/07-19 11:56, rettet 19/07-19 11:57 
Bumblebee

Bevidst og gennemført 80'er vibe, uden ligefrem at kannibalisere på retro-følelsen. Der er lagt stor vægt på plottet og menneskene, mens actiondelen er lidt overraskende beskeden. Faktisk ret behageligt. Effekterne kan de sgu' også være stolte over, for robotterne er perfekt integreret i det fysiske rum.

Jeg ved ikke helt hvad E.T. gør for at give mig en klump i halsen til sidst, for Bumblebee prøver det samme, men når ikke mit følelsesregister på samme måde. Og så er det imponerende hvor mange scener, miljøer og sekvenser der ligner et rip-off fra The Iron Gigant. Men det er så heller ikke et skidt sted at stjæle idéer fra. :)

Synes historien var god og engagerende - så meget at de meget gerne må udvikle en franchise herfra. Ja tak.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/07-19 12:42 
Enig vedr. Far From Home - også teksten i spoiler tags'ne, men jeg vil også tilføje, at jeg ikke synes humoren fungere særlig godt. Den er alt for søgt og anstrengt.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 29/07-19 22:30 
Det er ikke lige den nyeste film, men har først nu fået set Den Skyldige.

Det er meget lang tid siden jeg har set en så kompakt og godt skrevet film, hvor alle detaljer, rekvisitter, replikker og udtryk arbejder sammen om et fælles mål. Den fortjener SÅ meget en slow burn succes. Hvis bare amerikanerne kunne lave spændingsfilm med tilsvarende selvkontrol og hjerne.

Jeg havde også en fed computerspil-vibe gennem filmen. Hovedpersonen er som en spiller der bliver i sin stol, træffer valg og forsøger kontrollere begivenhederne med telefon og tastatur.

Eminent. Ikke bare af en dansk film, men af en film generelt.
The medium is the message.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig