X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 01/02-19 23:36 
Hvor skræmmende er Poltergeist i dag? Jeg kan generelt set ikke lide at se gysere, men jeg vil egentlig gerne se lige præcis den, og spekulerer på, om den kan være SÅ farlig i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/02-19 23:39 
Nutidens gysere prøver nærmest at overgå hinanden på eksplicitte skræmme-effekter og jump scares. Det hader jeg også. Men en klassiker som Poltergeist opbygger sin uhygge uden at forringe historien, og meget af uhyggen ses gennem blikket på karaktererne og den lysende iris i øjnene. Det er 70% god historie og 30% overkommelig gys.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-19 23:40 
Hvor scary sammenlignet med Stranger Things? (har lige set de første fem afsnit, og det går i hvert fald)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/02-19 23:42 
Så er du helt klar til Poltergeist.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-19 23:45 
Fedt! Takker :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 01/02-19 23:55 
3of19>
TLJ kommer til at stå som en af de bedste film k serien når folk er faldet til ro. Empire blev også sablet ned af mange da den kom.

Nu er du hønefuld igen :)
millenniummillenniumSkrevet 02/02-19 11:23 
Jeg er tilbøjelig til at give 3of19 ret. Men det må eftertiden vise.
The medium is the message.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-19 12:56 
3of19>
Beano>
Stegelmann var også begejstret for TLJ, sååå......... :D

Stegelmann for statsminister?
TLJ kommer til at stå som en af de bedste film k serien når folk er faldet til ro. Empire blev også sablet ned af mange da den kom.

Not sure if trolling... TLJ er en af de dårligste film jeg længe har set, og tvivler på nogle år på bagen ændrer min opfattelse synderligt! :) Var vild med TFA! Derfor var "let down" selvfølgelig også (endnu) større!
Home is where the hardware is..
millenniummillenniumSkrevet 06/02-19 05:56 
Here we go again :D
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 06/02-19 07:41 
Velvet Buzzsaw ... Den var lidt meh
Hvis man elsker kunst og excentriske mennesker, så er her en lille perle. Kan man lide gys eller horror, så bliver man slemt skuffet.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-19 12:05 
Polar (Netflix)

Mine forventning var heldigvis skruet helt i bund men syntes ikke filmen var totalt ringe eller amatøragtig - noget mesterværk er det dog ikke, langt fra. Filmens største problem er kontrasten i mellen den mere realistiske stil og det bevidst (men noget forfejlede) kitschede og bizarre tegneserieunivers. Det gør filmen til en meget ujævn oplevelse stilmæssigt som hverken bliver fugl eller fisk. Plottet er ren metervare men har sine sort-humor øjeblikke som f.eks. et "nudge" til John Wick der fik mig til at grine.
Værd at se hvis man er i humør til det skæve og grimme for en stund.
5/10
millenniummillenniumSkrevet 06/02-19 14:23 
Tjaaaa, sådan havde jeg det også med Polar. Der er blot forskellige måder at håndtere kitsch. F.eks. sammenlignet med Fast&Furious hvor kitsch er et univers som mit indre urinstinkt synes er cool og indlevende, hvorimod Polar mere formår at lukke for identifikationen. Jeg har ikke lyst til at være dér hvor filmen foregår. :P
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 06/02-19 16:54 
Vice

Christian Bale er ret overbevisende som den kolde og kyniske Dick Cheney. Giver et rigtig godt billede af mandens karriere og hans indflydelse på Bush-administrationen og amerikansk politik i de år. Helt utroligt hvad han slap afsted med.

Musikken er en tynd kop te og “tour de force” eller “spændende” er ikke ting man ville kalde den. Egentlig er Cheney en forholdsvist kedelig person, men filmen formår at peppe det op med humoristiske tiltag i fortællestilen.

Værd at se, men næppe mere end én gang.
millenniummillenniumSkrevet 06/02-19 18:17 
På et eller andet tidspunkt må de vel løbe tør for præsidenter og politiske nøglepersoner til film der tigger om Oscars.

Hmmm... hvem skal spille Trump i filmen om 10 år ...ish?
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/02-19 21:30 
Johnny Depp.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 21/02-19 08:58 
Atomic Blonde

Den fungerede sgu ikke rigtigt. Stilistisk stræber den efter en effekt som ligger under den samlede oplevelse, men det er i høj grad den ikke-engagerende og klodsede historie som gjorde at jeg skulle arbejde for at bevare fokus frem til rulleteksterne. Ok, der var en teknisk utrolig one-shot-take med et flow af slåskampe (medmindre de har klippe-snydt?). Jeg følte dog, at de havde planket Daredevils one-shot-take, som havde mere kontrol over udviklingen af sekvensen og kameraets placering.

Det er en 2 1/2 ud af 5'er.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 21/02-19 16:02 
Uha, alene soundtracket fik mig op på de tre første stjerner. Jeg synes den var ganske interessant plotmæssigt og med fed action, så jeg havner på 4,5 ud af 5.
millenniummillenniumSkrevet 21/02-19 17:52, rettet 21/02-19 18:00 
I enkelte sekunder var soundtracket anvendt kreativt i dialog med billederne (biljagten med "I Ran"), men størstedelen af tiden synes jeg bare det var et gimmick i baggrunden. Se hellere Baby Driver som et flammende godt eksempel på hvordan musik og billeder kan spille sammen. :P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/02-19 08:55, rettet 23/02-19 08:55 
Valerian and The City of a Thousand Planets

Indrømmet, jeg var i lang tid noget skeptisk pga Luc Bessons seneste maveplaskere af film, men blev egentlig jævnt positivt overrasket. Historien er grundig, stram og prøver ikke at gabe over mere end den kan. Universet er flot, sprælsk og indlevende, uden at være manisk eller forceret. Enkelte problemer ligger i castingen. Jeg synes ikke parret hænger særlig godt sammen. Deres kemi virker indstuderet og unaturlig. Og så var Rihannas rolle et irrelevant gimmick.

Når en 135 minutters film ikke føles som 135 minutter, så må den gøre noget rigtigt.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 23/02-19 12:13 
Var fint underholdt med Valerian også. Lige bortset fra Valerian selv.
Fantasien fejlede ikke noget og især åbningssekvensen var meget inspirerende.
JmogJmogSkrevet 24/02-19 11:31 
Enig i det hele. Rigtig fin og flot film, men gutten der spiller Valerian (eller hans måde at gøre det på) er virkelig et minus.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/02-19 20:29, rettet 24/02-19 20:29 
Ja det er svært ikke at tænke på Hayden Christensens forfærdelige udgave af Anakin til tider når man ser Dane DeHaan som Valerian.

I det hele taget er det svært ikke at tænke anakin x padme når man ser valerian x Laureline, selvom V&L selvfølgelig ikke er ligeså tåkrummende.

Ok film, men kunne være bedre med mere troværdige skuespillere.
DunwichDunwichSkrevet 24/02-19 21:57 
Jeg har aldrig haft problemer med Hayden Christensen i Anakin rollen, og lavede ikke nogen kobling til den rolle, kontra Dehaan i Valerian. Er samtidigt ualmindelig glad for Linda og Valentin tegneserierne, så det at opdage, mens jeg så Valerian, at det var en rigtig god film, betød en del.

Og så er den rigtig flot på UHD i 4K.
SumezSumezSkrevet 25/02-19 08:51, rettet 25/02-19 08:52 
Valerian er en forfærdelig film. Efter dens modtagelse havde jeg ikke ventet meget af den, men gik alligevel fra den med en ærgerlig fornemmelse i maven, over hvor meget mere det her kunne have været.

Hvis den havde været en god actionfilm med en spændende historiefortælling, ville det ikke have gjort så meget at de to hovedrolleindehavere tog det så fjernt fra det rigtige Linda & Valentin univers som det overhovedet kunne komme.
Men selv hvis man ignorerer den ovennævnte komplet mangel på kemi, deres generelt tåkrummende præstationer, og det faktum at de har 0% til fælles med de figurer de er baseret på, har filmen stadig det problem, at den på intet tidspunkt formår at fastholde mig som seer.
Det er meget tydeligt hvordan filmen består af en række individuelle scener, som Besson/hvem der ellers har været med, slet ikke har formået at kunne binde sammen på nogen sammenhængende måde. Scener, der drives af dumme gimmicks der ikke giver nogen mening, og filmen gør sig konstant afhængig af en "willing suspension of disbelief" der brydes ligeså konstant, når ingen af de regler der fremstilles nogensinde bliver retfærdiggjort eller for den sags skyld overholdt.
Filmens værste dyk efter min mening er nok der hvor Laureline kidnappes, hvilket fører til en meget lang og kringlet sidehistorie med en masse omveje blot for at kunne infiltrere stedet, da "det er den eneste vej ind" - men alligevel slutter hele det subplot med at de bare skyder vildt omkring sig og myrder en hel alien-race (der netop er blevet etableret som forholdsvist sympatiske på en "de har bare en anden kultur"-måde) for at få hende ud... Nåja, og en uskyldig person der ingen årsag har til at hjælpe dem, mister også livet i endnu en tåkrummende, overflødig scene.

Og alle filmens problemer er rigtig ærgerligt, for der er virkelig mange del-elementer der er fortræffeligt udført. Jeg tænker især på hele det visuelle udtryk, og den fantastiske alien-verden den foregår i, med adskillige nods til forlægget der bare ligner på en prik. Kostumer, cg-effekter, osv. spiller altsammen bare, og jeg har virkelig ondt af alle de talenter der har arbejdet på det her projekt kun for at ende i sådan noget makværk.
Jeg ville virkelig gerne have set en, om ikke solid, så i hvert fald nogenlunde gangbar film, der kunne have sikret en efterfølger, eller bare andre filmatiseringer af tegneserien. Men der er absolut ingen chancer for at det kommer til at ske efter det her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/02-19 00:18 
Dunwich>
Jeg har aldrig haft problemer med Hayden Christensen i Anakin rollen,

Seriøst?
millenniummillenniumSkrevet 26/02-19 07:19 
Enten er det Hayden eller også en rædderlig dårlig og stædig personinstruktør, som har skrevet nogle tåkrummende replikker til Hayden.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 26/02-19 09:01 
Det er det hele, fejlcasting, middelmådig skuespiller der ikke forstår hvad han skal, en karakter med helt utydelig motivation eller i hvert fald skiftende, og dårlig personinstruktør som står med rædderlige replikker.

Enkelte scener, når motivationen og følelsen er klar nok, fornemmer man at Hayden kunne have gjort det ok. Han skal løfte alle tre film, men har ikke nok skills til at kompensere og jeg fornemmer ikke at han helt tror på det.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-19 13:39 
Kun episode 2 og 3 ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/02-19 13:47 
Freudian slip-ish. Barnet i Phantom Menace er meget, meget værre end Hayden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 26/02-19 13:49, rettet 26/02-19 13:50 
Som i: Meget..!!

Man kunne trods alt godt se på Hayden, at hans rastløse og utilstrækkelige karakter var på en deroute mod det onde. Ungen i Phantom var overhovedet ikke Anakin.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 26/02-19 13:50 
Maje!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 26/02-19 14:01 
Selvom Hayden ikke var med i ep 1, var det vel stadig hans rolle i de efterfølgende film der skulle løfte hele trilogien? Den handler trods alt om ham, og hans udvikling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-19 15:41 
Han var også med i Episode 6 lige pludselig og fik løftet hele serien på én gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/02-19 20:17 
Syntes hayden var god i E3
E2 - var han en fiasko
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 28/02-19 21:22 
Det var blot ærgerligt at Hayden ikke havde 'the high ground' :D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 28/02-19 23:08 
Hvad synes du om filmen?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 02/03-19 13:21 
Har indhentet nogle forskellige film i denne uge....

War of the Planet of the Apes:
Afslutter som en imponerende trilogi med kronen på værket. Serien har vidst nok aldrig tiltrukket det brede mainstreammarked - heldigvis, måske. I stedet insisterer den stædig på at være kold i tonerne, lavmælt, eftertænksom og undviger latterlige klichéer. Der er både plads til bibelske temaer, budskaber om krigens anatomi og referencer til Apocalypse Now i denne stærke afslutning. Tak for den.

Padington 2
Igen en film som måske ikke vandt det brede marked, men indenfor kategorien af familiefilm fungerer den overraskende godt. Der er sjæl, hjerte og menneskelighed uden det virker klamt og rørstrømsk. Sjov leg med parodiens filmsprog, og et blink med øjet til Charlie Chaplins komik. Burde have fået større succes.

The Equalizer 2
Ikke et mesterværk, men det er rustik, kompakt og solid krimiaction for det voksne marked, løftet af en bunderfaren skuespiller. Sponsoraftalen med Lyft irriterede mig dog, men det er relativt hurtigt overstået. Har ikke store ambitioner, hvilket er dens fordel.
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 05/03-19 00:59 
Fik endelig set Spider-man Into the Spider-verse. Wow, det er LÆNGE siden jeg har set noget der føltes nyskabende og friskt indenfor tegnefilm/animation genren, men Spider-verse leverede varen. Det var en fornøjelse at se hvordan stilarten fra nyere tegneserier blev overført til lærredet på lækker facon.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 05/03-19 08:53 
Det er vidst også første gang i laaang tid, at årets Oscar for bedste animationsfilm ikke er gået til Disney/Pixar. :P
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 06/03-19 09:33 
Enig, jeg var også positivt overrasket. På trods af at den på nogle måder går helt bat-shit-crazy, synes jeg den fanger noget, der holder én fast hele vejen igennem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 07/03-19 18:37 
Captain Marvel var endnu en nydelse.
Fed historie, vigtig moral, interessante karakterer, godt brug af prequel statusen.

Og flot speciel åbningssekvens.
JmogJmogSkrevet 07/03-19 22:03 
Lyder lovende. Ser frem til at se den mandag.
millenniummillenniumSkrevet 10/03-19 21:44, rettet 10/03-19 21:46 
Fyre - The Greatest party that never happened (Netflix).

På alle måder en medrivende og fængende dokumentar med en solid kritik af Generation Y kulturens internet-narcissisme. Et solid budskab som er pisse vigtigt. Undervejs synes jeg dog at filmen ikke vidste hvor der skulle satses. Var det en historie om en skruppelløs entreprenør, som vil snyde folk til han dør? Var en en kritik af influencers' blinde adfærd? Var det en løftet pegefinger overfor SoMe kulturens selvdestruktive og fordummende selvcentrering? Eller en populistisk historie om de arbejdende ofre der malkes af amerikansk hovmod? Det er faktisk alle fire ting, og man må nærmest vælge hvilket budskab man må tage med sig bagefter. Men altså, se den! Tiltroen til mennesket er ikke særligt højt bagefter.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 12/03-19 15:51 
3of19>
Captain Marvel var endnu en nydelse.
Fed historie, vigtig moral, interessante karakterer, godt brug af prequel statusen.

Og flot speciel åbningssekvens.

https://www.youtube.com/watch?v=9pQNYeOEFJc

Jeg ved ikke rigtigt..

Brie Larson, virker ret ubegavet.
NaieraNaieraSkrevet 12/03-19 16:44 
Du virker ret ubegavet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/03-19 16:51 
Dunwich>
Brie Larson, virker ret ubegavet.

Hvilket naturligvis er det vigtigste kriterie for en film!

MCU Iron Man er også en lortefigur, fordi Robert Downey Jr. var lidt irriterende i 90'erne.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DunwichDunwichSkrevet 12/03-19 20:30, rettet 13/03-19 04:07 
Jeg har aldrig oplevet Downey Jr. som irriterende i 90'erne. Men igen - jeg har heller ikke dyrket ham.

Brie Larson, fremstår bare ret ubegavet, i klippene, og samtalen, i videoen, og det kan jeg ikke se bort fra, ifbm den film hun optræder i.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/03-19 21:31 
Sådan fremstår snowflakes normal :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 13/03-19 09:10 
Damn, og her troede jeg at en cand. mag i Film- og Medievidenskab gjorde mig kvalificeret til at afgive en analytisk funderet vurdering af filmenes kvalitet - men her tog jeg åbenbart fejl. Mit køn og min hudfarve er imod mig. :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/03-19 09:30, rettet 13/03-19 10:11 
Nej, millennium, hun er et snefnug.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig