X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 05/03-18 21:44 
Fik indhentet lidt film i hjemmebiografen:

Blade Runner 2049
Den originale er urørlig, men jeg har absolut fundet kærligheden for BR 2049. Lister yndefuldt videre på historien, mens dens look-and-feel definerer sig selv. Og så er den _tålmodig_ som (efterhånden) kun Denis Villeneuve kan mestre, samtidig med at han laver genreflm. En film som virkelig giver sig tid til at opbygge suspense og lader os dvæle ved det fortræffelige billedværk. Tak for øjeguf. Den vil jeg helt klart se mange flere gange, trods længden.

Historien om Den Kæmpestore Pære
Indrømmet, så har Jacob Martin Strid en kæmpe betydning for denne børnefamilie, og hans skæve såvel som humanistiske børne/voksen-historier er i lige i min øjenhøjde. De danske anmeldere roste filmen for dens tråd til sit litterære oplæg .... hvad fanden har de spist?? Den film er DR Ramasjang for de yngste og komplet uambitiøs. Jeg kan overhovedet ikke finde Strids ånd eller historiens magi i denne uinspirerende klods af en film. Så er børnefamilierne advaret.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 02/04-18 16:38, rettet 03/04-18 09:25 
Ready Player One, set i 3D:

For det første: Jeg har ikke læst bogen, så har intet sammenligningsgrundlag.

Det er en spøjs hybrid. Look-and-feel blander gammel 80'er stemning med moderne teknologi, og det er den slags film som er født til 3D biografernes overlegne teknik. Det handler _meget_ om det immersive og 80's popculture overload - selvom jeg selv har været (og stadig er) storforbruger af popkulturens artefakter, så følte jeg mig hverken luret ind af kommercielle kræfter eller talt ned til at voksenstørrelser. Jo, der var måske et par enkelte gange hvor sammenhænget lige skal bøjes i neon, men der er namedropping og referencer i hundredevis som bare lige er der hurtigt, suser forbi blikket som var det helt alment. Du skal nok sidde i respirator hvis du ikke minimum føler dig underholdt. :)

Men der er også knaster som haltede, men måske ikke kunne løses anderledes. Først en meget voice-over monolog-tung film som skal terpe historien laaang tid efter filmen er startet. For det andet en konstant armslængde af det emotionelle, så personerne var rimeligt endimensionale. For det trejde undrede jeg mig over firmaet 101 og deres umiddelbare regeringsmagt fordi de kan tillade sig alt, men til sidst SPOILER-TEKST:
kommer politiet pludselig og arresterer dem. Hvor fanden har loven været hele filmen igennem??
.

Der er tæsk for sanserne og biografmediet kommer til sin ret. Tænker umiddelbart at kun en solid veteran som Spielberg kunne have sluppet levende fra denne film. Selvom det er hektisk og tosset, så mærker man en instruktør der holder godt fast i tøjlerne og lader os sanse det rum vi befinder os i.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/04-18 18:47 
Room

En af de bedste og mest rørende film jeg længe har set, og den fortjener absolut alle sine oscar-nomineringer.

Ikke nogen unik fortælling som sådan, men bare fuldstændig absurd velgjort. Alle spiller godt, instruktionen og scriptet gør sindssygt meget for at påvirke hvordan man oplever hændelserne, og så føles alt bare utroligt ægte for en Hollywood-film. Folk er nuancerede og opfører sig som rigtige mennesker, og selvom man nok ikke har været i samme situation som hovedpersonerne, kan man forholde sig til rigtig mange af de ting der sker, og det er svært ikke at fælde en tåre, både når filmen er trist og når den er forfærdeligt sød.
Minder mig om nogle af de ligeledes jordnære danske film som f.eks. Festen og Kunsten at Græde i Kor.

Som så mange andre der har udtalt sig om filmen, vil jeg ikke snakke om hvad den handler om. Se den uden at have set trailers eller hørt andet om den - det giver rigtig meget at gå ind i filmen uden at vide noget, og på den måde opleve handlingsforløbet fuldstændig fra drengen Jack's synsvinkel. Det er ikke fordi der er vilde plottwists eller overraskende temaer mellem linjerne eller noget, filmen er faktisk meget simpel - men uvisheden om hvordan den udvikler sig gør den rigtig stærk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/04-18 23:54 
Ready Player One

Rigtig fin filmatisering som har alt det essentielle fra bogen med. Ting er skåret fra, men har man ikke læst bogen tror jeg ikke det er mærkbart.

Underholdende og med klassisk Spielberg flair. Bør helt klart ses i en biograf.
WehnerWehnerSkrevet 08/04-18 00:14 
Jeg så den også her til aften. Jeg har ikke læst bogen, så jeg nød den bare for det, den er. Dejlig feel good movie. Jeg har lyst til at se den igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/04-18 12:04 
Jeg så filmen og tænker, at jeg nok nu skal til at læse bogen :D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 10/04-18 00:27 
The Post

Glimrende journalistikdrama med et fremragende cast. Et stykke historie jeg egentlig ikke var bekendt med, hvilket bare gjorde plottet endnu mere fængende. Solidt håndværk fra Spielberg.

Hvis du har lyst til mere efter at have set den vil jeg kraftigt anbefale All The Presidents Men, der giver et ualmindeligt detaljeret indblik i hvad Watergate helt præcist var, og så er det fascinerende at se Robert Redford og Dustin Hoffmann som helt unge og allerede knalddygtige skuespillere. Fremragende film.
3of193of19Skrevet 10/04-18 00:53 
Coco
WoW Pixar er i fart for tiden. Så varm og kærlig en historie, kreativ verden, både i mytologi og optik, en kælen for detaljer (Miguel’s guitarspil f.eks.), herligt.
Eneste ulempe: ingen Ultra Blu-ray release (fordi Disney). Det er efterhånden at spytte Pixar’s kunstnere i ansigtet at mose deres arbejde ned på 1080p. Lad os håbe at Disney vågner op og hopper på vognen snart, Marvel filmene kommer efterhånden på Ultra, så det går den rigtige vej.
SumezSumezSkrevet 10/04-18 07:41, rettet 10/04-18 07:41 
Opsummerer den her ikke Ready Player One meget fint?

https://www.youtube.com/watch?v=t5Lz14wu1uw
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/05-18 20:56, rettet 22/05-18 23:20 
Mute:

Duncan Jones er efter sigende inspireret af personlige begivenheder, bl.a. sin fars død (David Bowie).

Ofte er den tilgang en styrke, men jeg synes Mute er lidt svag og ufokuseret. Den kommer aldrig rigtig til bunds i sine temaer, og har nok også for mange af dem. Man fornemmer lidt, at Jones har villet lave en slags livshistorie - eller måske blot gennemgå en vigtig periode af sit liv - men det er ikke gjort i de bedste rammer.

Det er synd, for skuespillet er rigtig fint. Alexander Skarsgård er overbevisende i hovedrollen, og Paul Rudd og Justin Theroux udgør et herligt, og skræmmende, makkerpar.

Anmeldernes 35/100 synes jeg er for hårde, men over middel kommer vi ikke.
SumezSumezSkrevet 22/05-18 22:55, rettet 22/05-18 22:55 
Ja, synes også den film er underlig og ufokuseret. Det virker som om der ikke har været de store planer med den, og flere scener er decideret tåkrummende dårlige.

Men der er skam flere ting at holde af i den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/05-18 12:42 
Best F(r)iends - part 1

Et overraskende herligt gensyn med makkerparret fra The Room. Efter 15 år med komiske roller til Tommy Wiseau der gør grin med hans absurde væremåde, giver denne film ham en rolle der virkelig udnytter hans måde at spille skuespil til det fulde, med potentiale for ligeså mange mindeværdige citater som i kultklassikeren.

Det bruges stadig til komisk effekt, men er gjort med så god forståelse for hvad der gør ham underholdende, at det føles næsten ligeså friskt som første gang man så The Room. I et live Q&A med Greg Sestero efter filmen, blev det afsløret af de fleste af hans linjer faktisk var scriptet, hvilket var overraksende for mig.

Derudover er historien faktisk interessant nok til at fastholde interessen i en film der ellers føles meget længere end hvad den burde kunne bære (og endda så lang at den blev splittet op i to dele). Den undgår alle de værste klichéer, og når man ikke bare sidder og griner af dialogen, så formår den faktisk også at skabe en ret velgjort oplevelse af akavet pinlighed, lidt i stil med Klovn-serien.
Rent håndværk-mæssigt er filmen ikke særlig godt lavet, men den er selv klar over det, og forstår at bruge det til komisk effekt, uden det bliver en Asylum-agtig "dårlig med vilje" film.

Kan klart anbefales, selv til folk der ikke har set The Room.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 30/05-18 20:53 
A Quiet Place

Wow, sikke en oplevelse. En film stort set uden dialog, med rigelige mængder tegnsprog (tekstet) og sublimt skuespil. Ikke en film alle vil kunne lide, men jeg kedede mig aldrig og spændingen er ofte neglebidende høj.

Bør i høj grad ses i biffen. Umuligt at få fuldt udbytte ud af, hvis man ser den med folk der ikke kan holde kæft under en film. Den SKAL ses i stilhed. Der er masser af lyd i filmen, men det er subtile lyde og til tider kortvarigt brutale lyde. Illusionen/oplevelsen vil blive ødelagt, hvis nogen sidder og kommenterer scenerne.

Stor anbefaling herfra. Skynd jer at se den mens den stadig er i biffen.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-18 21:14 
Det er helt UMULIGT at se stille film i biffen i dag, folk kan ikke holde kæft. Virkelig frustrende men så har jeg noget at se frem til hjemme på bluray :)
la0sla0sSkrevet 30/05-18 21:45 
Hørt
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 30/05-18 22:30 
Vi var fem mennesker i salen. Ingen børn og ingen par der snakkede.

Perfektion.
BeanoBeanoSkrevet 31/05-18 08:18 
Heldigt :)
slk486slk486Skrevet 31/05-18 12:34, rettet 31/05-18 12:36 
Jeg havde en virkelig behagelig sitting med DP2 til forpremieren. INGEN snakkede eller andet pjat, selvom Cinemaxx var ret fuld. Det er sørgeligt det skiller sig ud nuomdage, men det har jeg efterhånden ikke oplevet i 10 år :(

Godt man ikke bor i udlandet i den forbindelse. Sverige er nogenlunde som Danmark, men i England er det virkelig slemt og jeg har en ide om at USA er endnu værre :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 31/05-18 12:45 
Jeg har engang siddet i en biograf med nogle spanske kvinder i en anden række - de snakkede U A F B R U D T fra start til slut. :-S

Til gengæld var det en ok støjende film.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-18 12:47 
Wow! Deadpool 1 er nok den værste oplevelse jeg endnu har haft i en biograf. Unger der var inde og se den for anden gang og sad og skabte sig åndssvage og talte med på replikkerne.

Tror du er heldig at se den til en forpremiære :D

Generelt bryder jeg mig ikke om at være i biografen. Det er aldrig behageligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/05-18 12:53 
Kommer nok meget an på biografen, sammenhængen, filmen, og tidspunktet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-18 13:01 
Ja det kunne godt være man skulle prøve at tage derind når en film har premiære. Måske folk er mere seriøse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/05-18 13:13 
Min erfaring med præmierer og forpræmierer er at der kan være en rigtig god stemning, men der kan også være meget af den forstyrrende larm, det kommer meget an på filmen.
Har ellers gode erfaringer med mindre biografer med sene forestillinger hvor der ikke er så mange mennesker, det plejer at være hyggeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 31/05-18 13:43 
Sumez pointe med at det kommer an på biografen er lige i øjet. Risikoen for dårlig oplevelse er markant højere i multiplexer, da det tiltrækker børn og unge. Jeg går tit i Cinemaxx, men foretrækker at gøre det når filmen har kørt et stykke tid.

Så er der biografer som Dagmar og Grand, hvor det stort set udelukkende er voksne/velopdragne mennesker, der kommer. Imperial er som regel også rimeligt sikker, da de kun viser én film ad gangen, så de spontante “skal vi ikke gå i biffen” fra pøblen leder dem som regel mod multiplexerne, da det ikke kræver så meget planlægning/timing pga større antal forestillinger.
SumezSumezSkrevet 31/05-18 13:49 
Dagmar, Grand og Imperial (og Empire) er stort set også nogen af de eneste større biografer jeg kunne drømme om at gå i. I kommer ikke til at se mig i nærheden af Palads...

Vi har også en lækker biograf med én (overraskende stor) sal i en landsby længere ude end hvor jeg selv bor nu, drevet frivilligt af an bande pensionister. Der er gratis kaffe, og billetterne er billige. Filmene kommer lidt senere end i de større biografer, men det er en god måde at fange de film der er udgået af de store biografer, og der er altid helt stille i salen. Superhyggeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/06-18 17:16, rettet 18/06-18 17:17 
Cargo (er på Netflix):

Ikke et mesterværk, men kan bestemt anbefales. Minder lidt om The Road uden at være helt ligeså god.

Føles da også mere postapokalyptisk end en zombie-agtig film. "Zombierne" skal heller ikke dræbes på en bestemt måde, for at man undgår, at de vågner igen, efter hvad jeg så. Så dynamikken er anderledes.

Det australske islæt - primært landskabet og aboriginerne - gør også sit til, at det føles som en friskt twist på genren. Og Martin Freeman er ret god i hovedrollen.

Jeg synes, Netflix' egenproduktioner hidtil oftest har båret præg af kvantitet over kvalitet - det virker som, at de vil nå at få foden ind i alle genrer hurtigst muligt - men Cargo er helt sikkert i den gode ende.

Filmen startede sit liv som en kortfilm, hvor instruktørerne så bagefter fik lov at lave en spillefilm ud af denne - prøv for sjov at se den bagefter.
millenniummillenniumSkrevet 18/06-18 17:58 
Har set lidt i hjemmebiografen:

The Greatest Showman
The worst piece of shit I've seen in a long time.

Jumanji: Welcome to the Jungle
Som jeg også havde hørt, bedre end ventet. Alt er forudsigeligt, men karaktererne spiller deres dobbelt-roller godt og effektiv. Scenen minder om en blanding af Uncharted og Far Cry (især skurkene er klassiske Far Cry typer). Desuden fornemmer man en positivt gejst fra filmproduktionen som præger energien.
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/06-18 00:04, rettet 20/06-18 00:10 
Den nye Tomb Raider film er jo... god...? I hvert fald milevidt bedre end Angelina Jolies makvaerk. Den er hverken for over-the-top eller for karikeret.

Jeg synes alle de smaa nik til det foerste spil er fede. Roar Uthaugh maa ogsaa have vaeret treat at at hoere "You shouldn't have come here" gennem hele spillet, siden Mathias siger det paa samme maade i filmen :) Der er saa mange smaa finesser som det - godt at se, at filmen ikke er bange for at vaere baseret paa et spil.

Maaske er der brugt lige lovlig meget CGI, men det ser i det mindste bedre ud end bare 'mennesker foran green screen'.

Anyway, jeg ser frem til opfoelgeren.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 09/07-18 22:01, rettet 09/07-18 22:03 
Antman And The Wasp

Fremragende underholdning. Endnu bedre end etteren. Actionscenerne er langt mere fængende end i de fleste andre Marvel-film og den er absolut blandt de sjoveste.

Det visuelle efter filmen slutter, men før de ordinære rulletekster, er dybt genialt og gå endelig ikke glip af stingeren lige efter det. Den er blandt de bedste.
JmogJmogSkrevet 27/07-18 10:44 
Hotel Artemis

Ganske fin lille actionthriller. Ikke noget der giver klassikerstatus og de mange interessante karakterer får plottet alt for lidt ud af, men stilen er fed. Virkede nærmest som old-school Luc Besson.

Plottet er at i 2028 driver en sygeplejereske (Jodie Foster) en klinik/hotel for kriminelle, hvor dem med et abonnement kan komme forbi og få deres skader behandlet. Filmen foregår over en enkelt aften, hvor alt går galt.

Foster spiller fremragende, mens resten af castet bestemt ikke er langt efter. Jeg var fint underholdt.
millenniummillenniumSkrevet 08/08-18 23:13 
M:I Fallout

Indfriede alle forventninger som noget af det ypperste indenfor moderne actionfilm. Mere gritty end de øvrige film IMO. Der er ikke en finger at sætte, og selv med alle mine erfaringer fra franchisen, formåede den alligevel at snyde mig hist og her. Der er action-dele i slutningen som måske bliver lidt lange i spyttet ... hvem havde troet jeg nogensinde skulle pive over FOR meget action...?! :-P
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 08/08-18 23:32 
Delvis enig, men mit problem med de afsluttende scener, der er filmet i Norge, er, at det hele blev for random. Der er ikke rigtig noget med at forudsige træk og outsmarte fjenden. Mere bare sådan "lad os se, hvad der sker." Resten af filmen, synes jeg, er fin.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 08/08-18 23:45 
Jeg tror måske stadig at 1’eren og Ghost Protocol er mine favoritter, men så forskellige som de er i udtryk og form, gør det svært at sammenligne.

Oprindeligt synes jeg Rogue Nation var lidt intetsigende, men ved et gensyn fornyligt begyndte den at rejse sig som en bedre film end jeg huskede.

Visit Norway er nok lidt skuffede :D Man aner jo ikke slutningen er optaget der.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 09/08-18 00:05 
Mange skandinaver kan sikkert genkende det, men de ville nok hellere have haft en mere international branding :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/08-18 09:32, rettet 09/08-18 12:14 
Nu hvor jeg lige har sovet på filmen...

Improvisation er et gentagende element i filmen. Netop i modsætning til de forrige film, hvor de ofte har en plan og forudsiger modstanderens træk. Hvor mange gange hører man dem ikke sige "we're working on it..." mens de har halvhjertede planer og i højere grad er styret af intuition, chancer, held og håb. Ethan Hunt ender flere gange i situationer hvor en god plan eller smart idé fuldstændig smuldrer for ham pga banaliteter....

SPOILER-TEKST:
Politikvinden i Paris der tilfældigvis afbryder dem i deres getaway. Ethan Hunt der rent faktisk ender med at falde på motorcyklen, pga en banal trafikforseelse. Jagten efter John Lark der ender med at han hænger forsvarsløs i bunden af elevatoren. Idéen om at bruge helikopterens payload mod den anden helikopter (åbenlyst set-up) som så rammer forbi. Og mange flere eksempler...

Det er ret gennemgående. Også derfor føles finalen anderledes, fordi planerne ikke lykkedes og resten er drevet af lige-på intuition. Jeg tror rent faktisk manuskriptforfatteren har tænkt sig om :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 09/08-18 09:35 
Øv, det er jo slet ikke M:I, hvis de smarte planer ikke lykkes det meste af tiden :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 09/08-18 09:36 
Et par af dem lykkedes ... :P
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 09/08-18 09:58 
Ah, godt :) Glæder mig nu også til at se den.
j/k
JmogJmogSkrevet 21/08-18 21:50 
The Meg

Efter det første kvarter troede jeg det her ville blive en fattigmandsudgave af Deep Blue Sea, men så eskalerer det... igen... og igen.

Det er storslået dum underholdning. Klart en biftur værd.

Selv Hollywood-fænomenet med at indsætte personer/elementer fra Kina, så man kan få foden ind på dette vigtige marked er så ekstremt og med så store bogstaver, at det bliver en del af underholdningen.

Og så har den Jason Statham der udfører gerninger så heltemachomodige, at det er et under at samtlige kvindelige personer ikke kaster sig frådende over ham, hver gang han skuler ondt.
millenniummillenniumSkrevet 17/09-18 10:18 
Fik endelig set Justice League på Netflix, og var egentlig positivt stemt. De bedste karakterer er helt klart The Flash og Aquaman som tilføjer flabethed og energisk humor. Det bryder virkelig den babylonske selvhøjtidelighed som typisk præger Zack Snyders film. Har de mon ikke skævet lidt til fordelene ved The Avengers, hvor en tilpas mængde humor gør meget? The Flash er tydeligvis deres svar på Peter Parker i Avengers eller Quicksilver i X-men. Jeg grinte faktisk de rigtige steder. Største problem er dog stadig Snyders hang til at tæske billedsiden med actionsekvenser som er lige så uengagerede som de er teknisk flotte. Det føles ikke rigtigt farligt på noget tidspunkt.

Tror faktisk den har en gensynsværdi.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 17/09-18 12:23, rettet 17/09-18 12:24 
Sjovt du nævner Avengers. Snyder var jo nødt til at forlade produktionen før de blev færdige pga datterens selvmord, og Joss Whedon, som instruerede Avengers, tog over.

Jeg syntes også det var en ganske fin superheltefilm.
millenniummillenniumSkrevet 17/09-18 15:17 
Det tror jeg gerne - de humoristiske øjeblikke, f.eks. kapløbet mellem Superman og The Flash, virker ikke rigtigt typisk Snyder. Til gengæld meget typisk Whedon.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 26/09-18 08:11 
The Avengers: Infinity War

Jeg var ret spændt på hvordan de alverden ville håndtere det store ensemble af superhelte, men det har de løst virkelig godt: Ved reelt at lade det være Thanos' film. Han har hovedrollen med sin plan, som netop er andet end bare at overtage herredømmet over universet og smadre alting, og det giver Infinity War den kvalitet som gør filmen mere til bare endnu en forudsigelig omgang superhelte-epos.

Der sker meget, underholdningen er fandme høj og humoren er solid, men den storstilede lyst til altid at imponere, kan også æde sig selv i nogle sekvenser.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 26/09-18 11:31 
Den var ganske underholdende, men jeg synes da i allerhøjeste grad at det netop var endnu en gang forudsigelig omgang superhelte-epos.
millenniummillenniumSkrevet 29/09-18 15:12 
The Incredibles 2

Indfrier alle tårnhøje forventninger, og selvom den måske ikke er bedre en 1'eren, så er den omtrent lige så god. Høj charmeværdi, god historie og elsker stilen. Men, det var måske lige lovligt nemt for mig at gætte skurkens hemmelige identitet.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/10-18 09:45 
The Ritual (Netflix)

Britisk Cthulhu inspireret horror romp i høj kvalitet. Vi var underholdt helt til slut.
j/k
nerosnerosSkrevet 01/10-18 20:07 
Lyder fedt slk486 den må ses så :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 06/10-18 08:02, rettet 06/10-18 08:47 
Solo - A Star Wars story

Fordelen ved at vente til hypen har lagt sig og se den på blu-ray med mindre forventninger, er mindre risiko for skuffelser. Jeg forventede ikke det store og synes derfor det var en udmærket omgang underholdning. Ret fedt at den fokuserer på hele den illegale undergrund i en større historie, så Emperiet og resten af civilisationen kommer lidt på afstand.

Kunne godt lide hele heist-konceptet, og synes der var nogle fede scener. Min største kritik er nok dens cinemagraphy. Jeg kan ikke lide alt det med hurtige klip, colorgrading og gritty gejl i en SW film. Den klæder den bedre at være med rolige, velkomponerede billeder som JJ Abrams gjorde.

Den kan sagtens ses igen.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 24/10-18 23:06 
Bad Night at the El Royale
Mesterværk. Mindre gør det ikke.
Bedst at gå ind så blindt som muligt tror jeg.
Traileren viser klip fra hele filmen igennem.
Filmens handling er meget uforudsigelig, hvis man Ikke har set traileren.
slk486slk486Skrevet 25/10-18 00:03 
Noteret - ser den blindt :)

Er faktisk helt holdt op med at se trailers generelt. De spoiler for meget.
j/k
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig