X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 16/09-17 13:53, rettet 16/09-17 13:57 
Fast & Furious 8:

Jeg er sgu' imponeret. Klichebåret humor, selvfed attitude og kaotisk action med en masse jern i ilden, men trods tempoet, mangfoldigheden og hurtig klipning, så virker det aldrig rodet eller uoverskueligt. Nr. 1, 5 og 8 er hermed de bedste i flokken IMO. Det ligner en meget, meget dyr film.

Største minus er dog Charlize Therons stylist.

EDIT: Udfra hvad jeg kan se, er det faktisk den hidtil dyreste FF film. 250 mio dollars.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 22/09-17 21:26, rettet 22/09-17 21:29 
I Don't Feel at Home in This World Anymore:

På overfladen en smule kliché: En helt almindelig borger udsættes for indbrud, og beslutter det var nok lort i sit liv, og vælger at lede efter forbryderne. Men i praksis ret atypisk, da denne person er en kvinde og ikke har planer om at gå amok. Det er bestemt ingen Falling Down, men en mere jordnær, sort drama-komedie. Melanie Lynskey gør et glimrende job i sit portræt af en handlekraftig kvinde anno 2017, uden at det bliver en floskel - hun rummer således mange sider. Elijah Wood gør det også ganske fint som den små-sære nabo med hang til alt der minder om karate.

Pretty in Pink og License to Drive:

Sjovt som nogle klassiske 80'er-film holder mens andre er lidt cringy. Pretty in Pink er ganske charmerende men for overdramatisk og humoren lidt for tidstypisk. Det hjælper heller ikke at temaet i dag er overbrugt. License to Drive tager sig selv mindre seriøst, og humoren en tand mere tidløs.
millenniummillenniumSkrevet 22/09-17 23:24 
Ahhh hvor og hvordan ser man License to Drive igen..? Sidst jeg så den, var det på VHS ... mange, mange gange.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 23/09-17 13:35 
Det var vist Viaplay eller Netflix US, men ca. et år siden, så den kan være væk nu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-17 23:19, rettet 23/09-17 23:21 
It:

Ikke at det siger så meget, men den klart bedste biografoplevelse jeg nogensinde har haft. Normalt bryder jeg mig ikke om at være i salen for jeg ender gerne med at spænde i hele kroppen og blive stiv i nakke og skuldre. Men denne gang var jeg så opslugt af filmen at det ikke blev et problem :)

Jeg elsker den gamle It, og selvom jeg havde hørt udelukkende positivt om den nye, så havde aldrig troet at et remake i vore dage kunne overgå originalen! Den var faktisk ret nasty og mere blodig end jeg havde forventet. Kan klart anbefales :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/09-17 08:51 
Wow fedt den glæder jeg mig til at se så :-)
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 04/10-17 22:16 
Jeg har lige set Blade Runner i 4K/HDR, og min kæbe ligger stadig på gulvet. Den 4K disc, nulstiller fuldstændigt alt. Har ikke set noget lignende.
3of193of19Skrevet 05/10-17 01:39 
Oh nice, havde ikke lige fulgt med i at der var kommet en 4K Blade Runner. Den vil jeg da nuppe.
JmogJmogSkrevet 05/10-17 07:44 
Havde ikke tænkt mig at købe en 4K afspiller eller Xbox One X foreløbigt men Blade Runner.... hnnnnngggrr!

Min fucking yndlingsfilm...
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 09:55 
Samme her - det rykker lidt i mig at købt et LG OLED TV :D
3of193of19Skrevet 05/10-17 10:11 
Jmog>
Havde ikke tænkt mig at købe en 4K afspiller eller Xbox One X foreløbigt men Blade Runner.... hnnnnngggrr!

Min fucking yndlingsfilm...

4k udgaverne kommer ofte også med en almindelig bluray, hvor ting som kommentarspor osv er på. Så det er bare om at begynde med at købe 4k film nu så man har et lille bobliotek når man får en 4k afspiller.
Og Xbox One X er jo værd at nuppe i alle fald. Kan stadig ikke forstå at Sony hoppede over med at smide et UHD drev i PS4 Pro...
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 10:14, rettet 05/10-17 10:15 
Ja det er helt go'nat :/
slk486slk486Skrevet 05/10-17 10:34 
Ja, det synes vi, men deres tal siger tydeligvis at folk alligevel streamer mere end det kunne svare sig ;)
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 05/10-17 13:13 
3of19>
4k udgaverne kommer ofte også med en almindelig bluray, hvor ting som kommentarspor osv er på. Så det er bare om at begynde med at købe 4k film nu så man har et lille bobliotek når man får en 4k afspiller.
Og Xbox One X er jo værd at nuppe i alle fald. Kan stadig ikke forstå at Sony hoppede over med at smide et UHD drev i PS4 Pro...

Har One S ikke også muligt for at afspille 4K film. Så vidt jeg husker så det kun spil den ikke kan klare i 4k?
Beklager hvis jeg kommer lidt off-topic. Blev bare nysgerrig.
3of193of19Skrevet 05/10-17 13:18 
Jo den kan. Men lige nu ville jeg nok snarere anbefale at vente på One X, da det kun er en måned tilbage. Jeg købte en S sidste år og har været meget glad for dens UHD drev.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-17 13:19 
Ødelægger Xbox One sortniveauet i Blu-ray film ligesom den gør i spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/10-17 13:21, rettet 05/10-17 13:21 
Det har jeg ikke oplevet, nej. Har faktisk heller ikke oplevet det i spil siden tidernes morgen - bortset fra Dark Souls BC, der stadig er uspilleligt :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-17 13:21 
Imponerende :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-17 16:39 
3of19>
Jmog>
Havde ikke tænkt mig at købe en 4K afspiller eller Xbox One X foreløbigt men Blade Runner.... hnnnnngggrr!

Min fucking yndlingsfilm...

4k udgaverne kommer ofte også med en almindelig bluray, hvor ting som kommentarspor osv er på. Så det er bare om at begynde med at købe 4k film nu så man har et lille bobliotek når man får en 4k afspiller.
Og Xbox One X er jo værd at nuppe i alle fald. Kan stadig ikke forstå at Sony hoppede over med at smide et UHD drev i PS4 Pro...

Jeg har allerede det pivlækre Bluray box set med alle de forskellige cuts der har været i tidens løb (fire mener jeg). Jeg burde virkelig ikke hoppe på en 4K version, for HVOR meget bedre kan 4K versionen virkelig se ud.

.
..
.... Uvisheden er irriterende :-D
JmogJmogSkrevet 05/10-17 16:39 
Konsolkongen>
Ødelægger Xbox One sortniveauet i Blu-ray film ligesom den gør i spil?

Uha, det var satme et godt spørgsmål. Det skal lige undersøges.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-17 16:49 
Tak :)

Jeg har faktisk aldrig set Bladerunner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/10-17 16:58, rettet 05/10-17 16:59 
Aldrig .... set .... Blade Runner ..... o_O
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/10-17 17:00, rettet 05/10-17 17:00 
Konsolkongen>
Jeg har faktisk aldrig set Bladerunner :)

Fedt! Så har du noget til gode :) Gid det var mig, der kunne nyde den for første gang - igen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-17 17:00 
:p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 17:06 
Konsolkongen>
Jeg har faktisk aldrig set Bladerunner :)

Kan du så liiiige...

/ruller en avis
SumezSumezSkrevet 05/10-17 19:03 
Hver gang jeg har genset den film har det ændret mit synspunkt på den. Tænkte på at skrive mine tanker herinde sidst jeg så den, men når jeg ser den nuværende stemning herinde tænker jeg at det nok er bedst at jeg lod være :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/10-17 19:14 
Så længe du ikke troller er der vel plads til alle synspunkter?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/10-17 19:40 
Jeg skrev hovedopgave om Bladerunner på HF. Læste en stor røvfuld artikler, essays og analyser af den, så mit rene blik er totalt forurenet. :D Kunne godt tænke mig at bruge sådan et memory-eraser fra MIB på mig selv, og så opleve mine favoritfilm igen påny.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/10-17 20:01 
For at holde mig diplomatisk, så synes jeg netop at Blade Runner er bedst når man tager den "at face value" uden at prøve på overanalysere noget. Den er mere Ridley Scott end den er Philip K Dick.

Første gang jeg så filmen i sin tid, var jeg skuffet over at filmens omfang ikke var bredere, og at det i bund og grund er en meget mindre historie end dens setting ved første øjekast lægger op til. Ved gensyn kunne jeg i stedet sætte pris på de ting den gør godt, og den lille historie den fortæller. Ved flere gensyn bliver de ting den gør skidt til gengæld mere gennemborende. Her tænker jeg især på den komplette mangel på kemi i det "romantiske" subplot - den del er -ikke- bevidst.

Det vigtigste er dog ikke at prøve at lægge noget dybere eksistensialistisk i historien. Den er hvad den er, og Rutger Hauers geniale monolog i slutningen er sin egen lille ting - det er ikke det gennemgående tema i filmen som jeg synes nogen har prøvet at gøre det til. Værst bliver det hvis man prøver at køre den der "er Harrisons Ford figur en replikant?" tankegang. Der er så tydeligt at det er en eftertanke fra Ridley Scotts side, der ikke passer ind i historien :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/10-17 20:09 
Med den nye film i betragtning giver det vel også sig selv hvorvidt han er det, eller ej :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 05/10-17 20:28 
Han kan være en 7'er ;)
nerosnerosSkrevet 05/10-17 22:11 
Konsolkongen>
Tak :)

Jeg har faktisk aldrig set Bladerunner :)

Det må vi lave om på så ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 05/10-17 22:36 
Gerald’s Game

Det lykkedes. Kan huske jeg læste bogen i 90’erne og tænkte: Det ville være en dårlig film - og egentlig ikke en særlig god bog. Kørte lidt for meget på King’s klichéer.
Men Netflix har modbevist min skepsis - det er en super dragende film, smart konstrueret, meget gory på et enkelt tidspunkt og meget tro mod bogens detaljer. Bedre end bogen.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 05/10-17 23:09 
Imponerende. Den lyder enormt kedelig :)
j/k
la0sla0sSkrevet 06/10-17 12:46 
Enig Georgs spil, er løst rimelig fint. Slutningen er liiiidt problematisk, sådan det allersidste turn, ellers hver at se hvis man kan lide genren med "to mennesker i et rum" (eller lidt flere).
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 06/10-17 20:53 
Blade Runner 2049

Det er næsten umuligt at overgå en elsket klassiker, og det sker heller ikke her, men jeg er meget tilfreds med resultatet.

Historien er god, castingen er perfekt og skuespillet eminent. Vigtigst af alt, så kommer instruktørens stil ekstremt tæt på at fange originalens gennemgående depressive stemning. Visuelt er den rigtig nydelig og har ikke prøvet at modernisere looket fra originalen. Det ligner virkelig den samme verden.

Da jeg læste det var samme instruktør som Arrival blev jeg begejstret. Ville han få lov at køre sin egen stil og tempo eller ville den blive Hollywoodiseret ad pommern til.

...fans af Blade Runner og Arrival vil ikke have meget at klage over. Det er rigtig god scifi.
JmogJmogSkrevet 06/10-17 21:02 
Nåja, den har også den bedste, mest smagfulde og mest kreative cybersexscene i en film nogensinde.
DarkenDarkenSkrevet 07/10-17 00:13, rettet 07/10-17 02:31 
Helt enig. Der manglede lige lidt Vangelis toner og lidt af hvert. Men vi var også meget tilfredse med resultatet. Scenerne var gode og selvom jeg fortrækker mørke rodet rum som Deckards hjem i orignalen, så gav det god mening i den nye. Gade livet manglede måske også lidt.

SPOILER-TEKST:

Jeg kunne ikke lide emitteren, der synes jeg Time Machine gjorde det bedre. Altså med hvor og hvordan hun projekteres. Der ville jeg have fortrukket at f.eks. stor byen var fuld af udstyr der kunne projektere ting som hende og at det så var mere normalt at se sådane companions rundt omkring og så ude for byen var det kun i nærheden af specifikke ting, som en bil eller gammel hardware, ala bibliotekaren i Time Machine.

Men jeg kunne godt lide at spørgsmålet om Deckard blev stillet, men ikke besvaret. Jeg, som nok de fleste, fortrækker at originalen var centreret omkring menneske vs maskine og ikke maskine vs maskine.


Edit, var på vej hjem i s-togs bussen (røv dsb), så det blev lidt rodet, men turen var lang og et eller andet skulle jeg lave :) håber det giver mere mening nu.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 07/10-17 00:25 
Orv, jeg fatter brik af hvad du skrev i spoiler tags der. Hvad dækker de to navneord over?
WehnerWehnerSkrevet 07/10-17 23:20 
Jeg var også vild med den. Blade Runner, altså. Flot billedside og rigtig god tid til langsom klipning i mange passager. Stærk sammenhæng med etteren, hvilket understreges af den visuelle side, der også er tro mod forlægget. Og masser af eksistentielle spørgsmål :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 08/10-17 01:05 
SPOILER-TEKST:
Og så er det også en af de mest interessante (og plotrelaterede) sexscener, jeg har set længe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-17 21:40 
Blade Runner (den gamle).

Fin, måske endda god film. Jeg synes den var enormt flot for sin tid, og universet og historien var meget spændende. Det er bare svært at se bort fra at den også var meget kedelig. Sidste halvdel var udmærket, men under første var jeg ved at falde i søvn, hvorfor jeg tydeligvis stoppede den da jeg prøvede at se den for en del år siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 09/10-17 13:50, rettet 09/10-17 13:51 
Ærgerligt at stilhed og tålmodighed i film oftere og oftere tolkes som kedsomhed fremfor plads til eftertænksomhed. Kan godt se at nutidens film er mere fikserede på tempo, fremdrift og konstant klipning, men jeg savner netop det mere "klassiske" flow som giver sig god tid til konfliktopbygningen, fremfor bare at sprinte hjerneløst derudaf.

Ridley Scott var eminent til det. De første 5-10 minutter i Alien er nærmest larmende stilhed. Denis Villeneuve ser også ud til at mestre princippet. Man kan ligefrem tale om kedsommelighedsæstetik. ;)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 09/10-17 13:56 
Ja, jeg nævner det også som positivt ved film i dag, når instruktøren giver kameraet lov til at dvæle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 09/10-17 14:25 
Noget af det jeg elsker mest ved Blade Runner (originalen) er at den har tre hovedpersoner: Deckard, Roy og Los Angeles. Byen er noget af det bedst realiserede indenfor science fiction-miljøer jeg nogensinde har set. Jeg synes stadig ikke den er overgået.
millenniummillenniumSkrevet 09/10-17 14:48 
...og musikken. :)
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 09/10-17 15:32 
Musikken i den nye var til gengæld ikke noget, man kommer til at huske. Den larmede meget til nogle intense scener, og passede sådan set fint ind - men ikke filmens styrke på nogen måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 09/10-17 15:37, rettet 09/10-17 15:48 
Hmm jeg ser ellers Hans Zimmer (naturligvis) har været med til at komponere musikken i Blade Runner 2049. Han har ellers været ret eksperimentel i de seneste par Nolan film, og hans score til Interstellar var noget jeg huskede.

Bare han ikke bruger sine BWAAAAAAAAAA horn for meget :D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 09/10-17 15:43 
Kan du så komme ind og se den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-17 18:01 
Ja musikken i den gamle endte jeg også med at synes godt om på trods af at den ikke fængede mig til at starte med.
Helt enig Jmog i at byen er ualmindeligt godt lavet :)

Ville ønske jeg havde set den for mange år siden, så havde den nok gjort et større indtryk på mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig