X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
WehnerWehnerSkrevet 14/12-16 21:56 
Har lige oprettet en tråd til Star Wars: Rogue One specifikt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 14/12-16 22:26 
Rogue One. Sløv første halvdel, men virkelig god anden. Glæder mig allerede til at se den igen - uden andre folk :)
j/k
Mes1983Mes1983Skrevet 14/12-16 22:40 
Rogue One. Synes den er fed, som Slk skriver er første del lidt sløv, men bygger bare op. Masser af fanservice, som faktisk giver mening.
Glæder mig vildt til at se den igen, så man kan lægge mærke til alle de ting man ikke så første gang.
millenniummillenniumSkrevet 15/12-16 07:59 
Skal ind og se den på søndag - sammen med min 12årige søn ... har hørt den skulle være noget mere mørk/brutal, så er lidt nervøs :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-16 08:11 
Den er rated PG-13 i USA, så det går nok :)
3of193of19Skrevet 15/12-16 18:22 
Tolv år går nok. Den er angivet som 11+ i DK, og det ville jeg også vurdere som passende.
millenniummillenniumSkrevet 17/12-16 08:38, rettet 17/12-16 08:40 
Arrival

I perlerækken af film, der handler om fremmede væsener der kommer til Jorden, men i virkeligheden handler om at mennesket skal til at erkende sig selv. (A'la The Day Earth Stood Still, Solaris, The Abyss og Contact).

Virkelig smuk og bjergtagende ... og shit, både fruen og jeg sad med en ordentlig klump i halsen til sidst.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 17/12-16 12:46 
Told ya :)
enfenenfenSkrevet 20/12-16 23:13, rettet 21/12-16 13:40 
Predestination:

Super fed film. Den overraskede mig totalt. Der er en del twists i den.

Uden at afsløre for meget - så handler den om tidsrejser.

Ethan Hawke og Sarah Snook leverer skuespil i topklasse.

PS.
Undgå i øvrigt at læse beskrivelsen om filmen på Viaplay (hvor jeg streamede den), da den indeholder en major spoiler. Beskrivelsen på imdb afslører ikke noget.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 29/12-16 23:36 
Cabin in the Woods (endelig fik jeg tid!)

Okæææ, jeg kan godt se hvad de havde gang i dér. Total dekonstruktion af den klassiske vestlige slasherhorror. En meta-gyser og en parodi pakket en i en ydre skal, som ikke er en parodi. Spøjst.

Opfindsomt, på INGEN måde uhyggelig men dræbende underholdende for én gangs skyld. Synes de burde have gjort noget, så den fik noget replay value.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/01-17 21:31 
Whiplash

Den mest nervepirrende og decideret udmattende film om en spirende jazztrommeslager man kan forestille sig.
Historien er måske rimelig kliché, og slutningen... vil jeg ikke spoile... men den er så fantastisk godt fortalt at man ikke rigtig kan tillade sig at sige et ondt ord om den. J. K. Simmons er virkelig en genial skuespiller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 03/01-17 23:37 
Den var jeg også vild med. J. K. Simmons' præstation er fantastisk. Fortjent, at der faldt en Oscar af til ham.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 08/01-17 16:48 
Passengers

De to hovedroller gør det fremragende og så er det en fin gang scifi som tager det dejligt stille og roligt med at etablere karaktererne og den situation de er i. Intet shaky-cam men derimod god klassisk scifi og en romantisk historie.

Absolut værd at se.
SumezSumezSkrevet 02/02-17 09:32, rettet 02/02-17 11:53 
Fik indløst lidt backlog med fire nyere film sidste weekend.


Star Trek Beyond
Rimelig formålsløs gentagelse af alt hvad der udgjorde de to tidligere film i den nye serie, men uden de få mindeværdige elementer de to havde oveni. Så velgjort popcornsfilm, men umådeligt uinteressant.

Der er absolut ingen spænding i filmen. Et stykke inde er der en scene hvor de skal få et rumskib til at falde ud over en dyb skrænt for at kunne få sat det i gang, da det ikke er designet til at kunne lette eller lande. Det er et deus ex machina som introduceres få sekunder forinden kun for at kunne forsvare at indsætte scenen. Endvidere er der absolut ingen tvivl om hvorvidt det vil lykkes at få skibet i gang, da alt andet vil resultere i at samtlige hovedpersoner dør på stedet. Det er nok klasse-eksemplet på hvordan man IKKE skal lave en actionscene. Der er ingen kreative tiltag undervejs, udelukkende "klarer vi det? klarer vi det? klarer vi det? vi klarede det. videre" - som seer er der intet interessant eller spændende ved scenen, og det er en ret god metafor for hele filmen.


Kingsman: The Secret Service
Meget besynderlig stemning, som falder midt imellem en farverig Bond-agtig agentfilm og ren Men In Black-agtig komedie. Ikke noget mesterværk, men står i meget god kontrast til ovenstående film som et eksempel på hvordan man skal lave gode actionscener som fastholder seerens interesse. Trods den useriøse tone, fulgte jeg med i spænding i filmens klimaks.


Looper
Har hørt meget godt om den her film, så måske var mine forventninger lige høje nok. Det er en god film, men ikke noget sønderligt unikt eller interessant. Der kræves voldsomt meget suspension of disbelief, men det er samtidig et godt eksempel på hvordan man skaber dette uden at det føles anstrengt. Det unikke præmis gør filmen interessant, men i sidste ende er det figurerne der gør den værd at se. Der er ikke rigtig nogen skurke eller helte, og filmen fungerer på trods af det, og jeg synes det er ret charmerende at med undtagelse af Bruce Willis' hærdede fremtids-action-guy, er der ingen i filmen der er særlig kompetente eller har styr på hvad de egentlig laver.
Slutningen var tilfredsstillende på trods af at være en kæmpe kliché.


X-Men: Days of Future Past
Meget bedre end jeg havde ventet, og bedre end den egentlig har lov til at være.
X-Men-serien kommer nok aldrig op på samme niveau som den første film i serien, men efter 2'eren og 3'eren som kørte totalt af sporet da de blev for tegnefilmsagtige, så lykkedes det Vaughn med First Class at få den tilbage på rette spor. Med Days of Future Past synes jeg for første gang serien formår at gøre Marvel kunsten efter, mht. at slippe afsted med en absurd over-the-top tegneserie-agtig setting. X-Men 1 er god "på trods af" at det er en X-Men film, mens DoFP faktisk gør mig mere interesseret i X-Men. Temaet er stadig det samme som det hele tiden har været, men det absurd gennemsigtige reboot-framework med Wolverine der skal sendes tilbage i tiden giver det et unikt twist.
Filmen bader i plothuller, deus ex machina, og endnu mere suspension of disbelief end Looper, men den får fripas fordi det er en superheltefilm og er i stand til at underholde. Ville kalde det en rigtig god actionfilm, men i virkeligheden er actionscenerne, det allermest ligegyldige i filmen, og det er 100% historien der underholder. Stærkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/02-17 10:28, rettet 02/02-17 10:28 
Underverden:

For det første: Hvor befriende at se noget dansk film som IKKE er selvhøjtidelig, underspillet familiedrama med Mads Mikkelsen i hovedrollen. Masser af stil og store ambitioner. Virkelig godt set at starte filmen med en imponerende (og fra et dansk synspunkt) dyr scene.
For det andet: Enkelte fodfejl i nogle scener, som snubler lidt i klipningen eller bliver eksekveret for hurtigt. (Ingen spoilers).
For det tredje: Den flirter virkelig med kanten af overdrivelse. Der går næsten ren Batman-syndrom i det, men den karakterbårne fokus holdte mig til ilden og jeg var gradvist mere og mere engageret helt til slut.

Bonus-info: De har skambrugt Island Brygge fuldstændig i optagelserne, og den bygning jeg bor i ses mange gange. :D Kan godt huske en sen aften med en masse blå blink ude på gaden.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 03/02-17 11:07, rettet 03/02-17 11:09 
Sumez>
Fik indløst lidt backlog med fire nyere film sidste weekend.


Star Trek Beyond
Rimelig formålsløs gentagelse af alt hvad der udgjorde de to tidligere film i den nye serie, men uden de få mindeværdige elementer de to havde oveni. Så velgjort popcornsfilm, men umådeligt uinteressant.

Der er absolut ingen spænding i filmen. Et stykke inde er der en scene hvor de skal få et rumskib til at falde ud over en dyb skrænt for at kunne få sat det i gang, da det ikke er designet til at kunne lette eller lande. Det er et deus ex machina som introduceres få sekunder forinden kun for at kunne forsvare at indsætte scenen. Endvidere er der absolut ingen tvivl om hvorvidt det vil lykkes at få skibet i gang, da alt andet vil resultere i at samtlige hovedpersoner dør på stedet. Det er nok klasse-eksemplet på hvordan man IKKE skal lave en actionscene. Der er ingen kreative tiltag undervejs, udelukkende "klarer vi det? klarer vi det? klarer vi det? vi klarede det. videre" - som seer er der intet interessant eller spændende ved scenen, og det er en ret god metafor for hele filmen.


Er det ikke lige lovlig nitpicky?
Mange film har action scener som denne. Forventer vi i Empire Strikes Back at Millenium Falcon bliver ædt at rumormen f.eks.? At de klarer det er nok givet, men det er da en sjov flot rutjebane af en scene.
Og hvis skibet bare kunne lette uden problemer ville vi have haft det store plothul at SPOILER-TEKST:
Edison og hans crew bare kunne have fikset skibet og fløjet deres vej
. Desuden synes jeg filmen holder rigtig godt ved anden/tredje kig, da der er mange hints til twistet nemt bliver overset ved første kig:
SPOILER-TEKST:
Krall's udstyr der bruges til at hacke ind i Magellan sonden er fra USS Franklin. Jeg lagde ikke mærke til det første gang.
Kirks taktiske manipulation af Kalara (Krall's kvindelige løjtnant) er super velskrevet. På det tidspunkt mistænker Kirk Kalara for aktivt at arbejde for Krall, og ikke bare være et gidsel der gør som Krall har befalet, så han vil frigive hendes crew. Så Kirk fortæller hende at han har "gemt noget" (McGuffin) i vraget af Enterprise og sætter hende i en situation hvor hun, HVIS hun lyver, ville forråde ham, og har givet Chekov ordre til at være klar til at dække ham i så fald, og samtidigt finde Kralls base. Det er en fed karakterisering af Kirk og viser hans taktiske evner, og er helt oppe på samme niveau som "KHAAAAAAAAN!" (i Wrath of Khan, ikke STiD; ikke et udbrud, men et lille stykke taktisk teater for at få Khan til føle sig sikker i sin sejr for at få en chance til at overraske ham).

Koreografien i action scenerne er også meget lækker. Prøv f.eks. at lægge mærke til hvordan hologrammerne bruges. De er kun afledningsmaneuvre. Der er ikke én eneste gang hvor nogen rent faktisk laver kontakt med hologrammerne.
I scenen hvor Scotty møder Kayla bliver de brugt så Kayla selv kan få slagene ind, mens de forvirrede røvere undviger hologrammernes simple angreb og hologrammerne er fokuseret på at undvige for at illusionen ikke ryger.
I motorcykel scenen er det kun den rigtige Kirk der laver de der epoxyvægge, de andre hologrammer farer bare rundt over det hele for at give Kralls tropper noget andet at skyde på.
Har set filmen 5 gange efterhånden og synes hver gang der er en sjov lille detalje jeg ikke så sidste gang.

Mit største kritikpunkt af Beyond er ikke så meget filmen, men traileren. Den afslører stort set hvert evigt eneste storybeat, og det er synd. En af de senere UK trailers afslørede endda twistet, hvilket fik Simon Pegg til at advare folk mod traileren på Twitter!
millenniummillenniumSkrevet 03/02-17 11:11, rettet 03/02-17 11:12 
Jeg synes (helt subjektivt) at Beyond var den værste omgang bras - og det kommer fra en som faktisk ser de to forrige film ganske ofte.

Der var intet i den film som engagerede mig, og Justin Lin burde bare skride tilbage til Fast & Furious, hvor det er fuldt tilladt at være barnlig og overfladisk. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/02-17 12:11 
3of19>
Er det ikke lige lovlig nitpicky?

Er det "nitpicking" at pointere at actionscenerne er kedelige og formålsløse? Jeg forstår ikke formålet med at se en actionfilm uden historie hvis der heller ikke er noget spænding i filmen. :)

Mange film har action scener som denne. Forventer vi i Empire Strikes Back at Millenium Falcon bliver ædt at rumormen f.eks.? At de klarer det er nok givet, men det er da en sjov flot rutjebane af en scene.

Stort set alle actionscener i Star Wars-filmene bliver brugt til at opbygge karakterer. Den du nævner et et lidt sløvt eksempel, da der ikke rigtig er nogen "action-scene" forbundet med at flygte fra rumormen. Så snart de opdager at de er inde i et levende væsen, flyver de ud, færdig og videre. Hele scenen med meteoeren tilføjer filmen god world building og udbygger figurerne, i særdeleshed forholdet mellem Han og Leia.

Et bedre eksempel ville være "trench run" i den første film, hvor Luke skal ramme udstødningskanalen - jeg tror ikke der var nogen der var i tvivl om at det ville lykkedes ham, men det forhindrer ikke scenen i at tilføje en masse til filmen! Vi har både Han der vender tilbage, og etableringen af Luke's forhold til "the force", da han slår sin computer fra og hører Obi-Wan snakke til ham, og øjeblikket hvor han skyder raketterne ned i dødstjernen giver en tilfredsstillende afslutning på flere sideløbende historieforløb, der har være opbygget gennem hele filmen, og ikke bare er skudt ind 2 minutter forinden. Med andre ord, det er ikke en scene der på nogen måde hviler på "hvorvidt han klarer det".

SPOILER-TEKST:
Kirks taktiske manipulation af Kalara (Krall's kvindelige løjtnant) er super velskrevet.

Jeg har ikke noget problem med den scene, men ville til gengæld have været ret irriteret hvis Kirk ikke havde gennemskuet det fuldstændig åbenlyse plot imod ham. At rose en af de største klichéer i filmen for at være særlig "velskrevet" er dog nok lige i overkanten. :P

Koreografien i action scenerne er også meget lækker. Prøv f.eks. at lægge mærke til hvordan hologrammerne bruges. De er kun afledningsmaneuvre. Der er ikke én eneste gang hvor nogen rent faktisk laver kontakt med hologrammerne.

Ja, den del synes jeg var ret kreativ og sjov, da det benyttes som setup til en senere scene der dog er temmelig fjollet. Jeg har ikke noget problem med actionscenerne i filmen i sig selv, jeg har et problem med at alting i filmen virker ligegyldigt og der ikke er nogen historie, figurudvikling eller spænding der kan underbygge filmens action. Det med skibet der skal kickstartes var det mest åbenlyse eksempel, men filmens største problem er hele opgøret i filmens tredje akt hvor jeg bare sad og kedede mig, da jeg ingen interesse havde i hverken skurken eller Yorktown.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 03/02-17 16:25 
Nu var det ikke AT Kirk mistænkte Kalara jeg synes var velskrevet, men den måde han manipulerer hende til at oute sig selv.
Og samtidigt gøre det uden at spilde tid (da de havde et andet formål at tage til Enterprise vraget), hvis det nu alligevel skulle vise sig at hun talte sandt.
JmogJmogSkrevet 03/02-17 21:01 
Jeg var ok underholdt af filmen men syntes det var den svageste af de tre. Primært fordi skurken er død uinteressant indtil de sidste 15 minutter. Men der er det for sent.
SumezSumezSkrevet 04/02-17 00:23 
Ja, synes egentlig ikke filmen er interessant nok til overhovedet at snakke så meget om, men den relativt positive omtale den har fået synes jeg egentlig er ret interessant efter nu at have set den selv.

Da den blev omtalt herinde omkring præmieren undrede jeg mig over at plottet blev beskrevet som "meget tyndt", på trods af at alle er enige i at det er bedre end i de to forrige film. Det giver meget mere mening for mig nu.
Ikke at de første to er særlig gode film, men der SKER noget i dem. Meget af det der sker giver ikke nogen mening, og det sker bare for at ske, men hvis man virkelig slår hjernen fra kan man hive noget underholdning ud af det. Både Robocop og Cumberbatch er f.eks. underholdende figurer, selvom resten af Into Darkness er et trainwreck.

Rent objektivt er det selvfølgelig svært at argumentere for at Beyond er en ringere film, da den modsat de to andre rent faktisk har et simpelt plot som giver mening og ikke bare består af en bunke tynde tråde som skal binde en bunke tilfældige foruddefinerede setpieces samme. Det sætter bare en virkelig lav standard, når en film decideret fortjener ros for at blot have en historie der giver mening. :P
Jeg synes det er positivt at de endelig har fået reboot-serien til at tage fat, med etablerede figurer og mere "episodiske" begivenheder, hvilket nok har ramt de rette tangenter for mange, men det er ikke noget der i sig selv gør Beyond til en god film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/02-17 08:52 
Jeg synes (næsten) det var ærgerligt at JJ forlod Star Trek til fordel for Force Awakens, og så efterlod instruktørstolen til en så pop-orienteret instruktør som Justin lin. Star Trek 1 havde den gode historie, men manglede storhed. Into Darkness stik omvendt. Men trods skævheden i hans film, og alt hans lens flare, så er hans karakterfokus effektiv. Han sælger personerne godt! Og jeg kan i det mindst overskue helheden i scenerne, fordi han lader os erkende de rum de bevæger sig i (eller løber i). Der er lidt old school filmmaking over ham.
Jeg fattede bjælde af Beyond fordi Junstin Lin insisterer på at kameraet skal flyve rundt mens folk snakker og at intet klip må vare mere end 2,7 sekund. Det er musikvideo-metodik proppet ind en rumfilm.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 06/02-17 20:14 
Passengers

Rigtig dejlig og meget romantisk film med sci-fi backdrop. Men på mange måder egentlig ikke en sci-fi. Tempoet er lavt, og der er god tid til at bygge op, inden der kommer lidt fart på til sidst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 16/02-17 21:34, rettet 16/02-17 21:36 
John Wick 2

Lidt baggrund, så folk har et pejlemærke: Jeg synes etteren er en fin actionfilm, der dog bliver lidt for meget af det samme i længden pga manglende variation i actionscenerne. Headshots - The Movie.

Toeren er langt mere varieret actionmæssigt, der er langt federe og mere kreative actionscener og jeg synes vi kom mere ind under huden på underverdenen. Mere interessante karakterer, flottere cinematografi og dejligt fravær af shakycam.

Hvis man kunne lide etteren er det næsten utænkeligt at man ikke også vil kunne lide toeren. Jeg synes det var en bedre film.
3of193of19Skrevet 16/02-17 22:18, rettet 17/02-17 00:13 
Synes også Chapter 2 var flottere teknisk set. Det er også interessant at se mere af den kriminelle parallelverden. Til gengæld synes jeg ikke at handlingen var lige så skarp som i etteren. Hvor Wick i etteren har sine egne motiver, først fordi hans hvalp bliver dræbt (som er det eneste han har tilbage af sin kone og derved symboliserer Wick's sjæl/menneskelighed), og der så udspiller sig en række konsekvenser, bliver han i Chapter 2 SPOILER-TEKST:
bare presset ud i en mission han bliver nødt til at udføre for at overleve, hvorefter han umotiveret bliver dolket i ryggen (umotiveret, da alle i forvejen vidste hvem der sendte Wick).
Hvor der i etteren udspiller sig et interessant drama blandt Tarasov familien, føles Santinos bedrag blot som en undskyldning til at have flere skyderier.
JmogJmogSkrevet 16/02-17 22:25 
Måske spoilertags?
WehnerWehnerSkrevet 16/02-17 23:20, rettet 16/02-17 23:21 
Sin City: A Dame to Kill For

Lidt underligt, at jeg ikke fik set den i første omgang, for jeg var meget vild med etteren. Toeren her er ikke nær så skarp, og med mindre mine øjne bedrog mig, så så det visuelle heller ikke helt så fornemt ud. Men det kan være tidens tand. At dialogen er markant svagere, skyldes dog ikke tiden, og filmen var bare generelt set slet ikke så medrivende. Til gengæld er Eva Green næsten overjordisk smuk, og da det er filmens stærkeste kort, bliver det spillet igen og igen...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 17/02-17 18:37 
LEGO Batman The Movie:

Som LEGO The Movie, leverer den selvironi, energi, tempo og drønskarp humor på et højt niveau. Og så er man utroligt engageret i dets univers, selvom det bare er klodser. Batman har dog ikke samme surprise-element eller originalitet, men det opvejes lidt af nørd-humoren og noget fan-pleje. Selv The Killing Joke har en prominent plads i filmen.

Hvis jeg skal med børnene i biffen, så er det givet godt ud (y).
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 17/02-17 21:33 
Bliver nødt til at vente til Leg Batman kommer på 4k Bluray, de eneste engelske forestillinger i KBH områder et i skoæskebiografer :)
JmogJmogSkrevet 18/02-17 05:38 
Sal 6 i Cinemaxx er da en fin størrelse. Der går den i dag klokken 17:10.
3of193of19Skrevet 18/02-17 10:21 
Tak for info. Kigger på det.
solid snakesolid snakeSkrevet 22/02-17 00:04 
A Cure For Wellness: Denne film blev jeg fuldstændigt opslugt af, jeg var underholdt fra jeg kom til jeg forlod biografen. 5 ud af 6 stjerner.

Der var kun et enkelt sted, den lige haltede lidt, ellers havde den fået fuld skrald i stjerner.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
la0sla0sSkrevet 01/03-17 10:04 
Logan er rigtig god og rigtig voldelig (ikke at det hænger sammen). Altså god som i en god film, og ikke bare en god superheltefilm.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 01/03-17 10:09 
Godt at høre, skal ind og se den i morgen, og ser frem til den netop fordi den ligner en god film i større grad end det ligner en god superheltefilm. Men det er kun en bonus at DoFP fik mig lidt tændt på X-Men universet for nyligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 01/03-17 14:25 
Jeg var også inde at se den i går. Og den er fed. Den kan helt sikkert anbefales.

Selvom der er masser af action, som der plejer i superheltefilmene, så har den lige lidt mere "rigtig film" over sig.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 02/03-17 22:14 
Split

En M. Knight Shyamalan film. Hvor han holder sig fra sit sædvanlige plottwisthelvede og "bare" laver en helt igennem nervepirrende thriller. Til tider så spændende at vi nærmer os psykologisk horror.

James Macavoy er tryllebindende som en person med personlighedsspaltning, der har bortført tre teenagepiger. Mere vil jeg ikke fortælle for det skal opleves. Historien blev fortalt på en helt anden måde end jeg havde regnet med. Mest nervepirrende thriller jeg har set siden Black Swan.
millenniummillenniumSkrevet 03/03-17 08:50 
Har M. Night Shamaladingdong lavet en god film? Jeg er naturlig skeptisk... :P
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 03/03-17 09:59 
Han har da lavet nogen. Men det ved du vel allerede? :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 03/03-17 10:32, rettet 03/03-17 10:52 
Logan:

God, men helt overlagt voldsomt deprimerende! Super R-rated og på mange måder modig for en superheltefilm med bredt appel. Hvis man syntes den blødsødne Rogue One var "utroligt dyster og modig" for en Star Wars film, så må man da få et reelt hjerteanfald over hvad Logan gør ved X-Men universet :P
Det er ikke helt den stilfærdige "western" roadmovie den måske gerne vil være. Det ER en action-film, men action-scenerne er effektive og voldelige og føles relevante. I hvert fald i den første halvdel af filmen.

Figurerne er virkelig velgjort, og man føler noget for dem og hvad der sker. Virkelig solidt håndværk og bare skidegodt fortalt. I den forbindelse er det bare også ærgerligt at der ikke er mere "world building" end der egentlig er. Jeg synes filmen lægger op til at der er en virkelig dyster omkringliggende historie som den kunne drage fordel af at gå mere i dybden med i løbet af hele historiens forløb - I stedet virker det lidt som en overfladisk affejning i nærheden af slutningen, uden reel betydning.
Det reelle plot der driver historien er til gengæld et ekstremt klichéfyldt tegneserieplot som man føler man har set en milliard gange før, og som det er svært at føle sig investeret i. Det er heldigvis heller ikke det der er filmens fokus (igen, fokus er figurerne og deres forhold), men som filmen udvikler sig er det det omtalte plot der tager mere af filmens fokus, og alt hvad der sker bliver mere og mere tegneserieagtigt. Filmens aflsluttende setups og payoffs føles dovne og skrevet ind i 11. time, og det der skal være det endelige opgør føles som en af de mest ligegyldige scener i filmen - det er meget åbenlyst hvordan det vil udvikle sig, og al den investering i figurerne som filmen har opbygget over de foregående to timer ryger fuldstændig ud i afløbet, hvilket er virkelig virkelig ærgerligt. Går i dybden i spoilers nedenfor:

SPOILER-TEKST:
Vi har en forceret scene hvor Logan skal slås mod de samme skurke han har været oppe imod hele filmen, og ganske som man kan forvente skal han op imod wolverine-klonen, men vi har fået præsenteret den patron som er det eneste der kan dræbe wolverine 10 minutter tidligere, så man skal nok være ualmindeligt sløv hvis man ikke allerede på det tidspunkt indser hvordan den vil blive brugt. Det kunne have været gjort meget mere elegant med en scene hvor Logan overvejer selvmord i filmens første akt, FØR wolverine-klonen bliver introduceret.
Endvidere sørger filmen også for helt belejligt at sætte Logan i en situation hvor han pludselig kan dø lige inden hans skal op mod "slutbossen". Så vidt jeg kan forstå er han sårbar fordi han har taget det serum som både forstærker mutant-evner og gør folk mere aggressive? At det har den side-effekt at det fjerner hans regeneration efterfølgende giver ikke rigtig mening, og er kun noget vi får etableret med en halvhjertet indskudt ekspositions-sætning umiddelbart forinden. I det hele taget er det bare ikke en film som har brug for en superhelte-slutboss-scene. Den er større end det, og kunne godt bære en "rigtig" afslutning med fokus på historiefortælling i stedet.

Jeg ville gerne græde når vores helt dør til sidst, for filmen har virkelig fået mig til at bekymre mig om ham op til det punkt, men alle omstændighederne fremstår virkelig som et eftertanke der fuldstændig fjerner mit engagement. Det eneste friske pust i hele denne scene er den spontane og tilfredsstillende måde Dr. Rice bliver aflivet på nærmest midt i en sætning.

Iøvrigt. Måske er det allerede noget der har været forklaret i andre film, eller i hele det eksisterende X-Men univers - mne hvis der ikke skal mere til end en kugle af adamantium for at tage livet af Logan, hvorfor har skurkene ikke bare sådan en fra starten?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/03-17 10:37 
Man skal virkelig sløre sit syn, for ikke at "komme til" at læse spoiler-teksten :-D

Jeg MÅ se den film!
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 03/03-17 10:58 
Det er da også helt ubegribelig tosset, at spoilers ikke er lavet med en åben/lukke mechanisme.
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 04/03-17 01:12 
Jmog>
Split

En M. Knight Shyamalan film. Hvor han holder sig fra sit sædvanlige plottwisthelvede og "bare" laver en helt igennem nervepirrende thriller. Til tider så spændende at vi nærmer os psykologisk horror.

James Macavoy er tryllebindende som en person med personlighedsspaltning, der har bortført tre teenagepiger. Mere vil jeg ikke fortælle for det skal opleves. Historien blev fortalt på en helt anden måde end jeg havde regnet med. Mest nervepirrende thriller jeg har set siden Black Swan.

Den skaber virkelig noget stof til eftertanke, noget af det fik mig virkelig til og tænke, er det overhovedet muligt i virkeligheden. Som du siger, det er svært og skrive noget, uden og afsløre noget.

Jeg kan klart anbefale denne film 5 ud af 6 skumhatte. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
jaesjaesSkrevet 18/03-17 13:22, rettet 18/03-17 14:10 
La La Land:
La La Land er noget så sjældent som en klassisk musical blandet med noget mere moderne, og det er på flere måder i tråd med historien - Sebastian er jazzmusikeren der har svært ved at løsrive sig fra nostalgiens tag for at finde sin egen kreative plads i en tid, hvor jazz mest ses som noget for musiknørder over 50 år. Mia er heller ikke så meget til jazz, men tilgengæld forelsket i drømmen om det klassiske Hollywood. På et meta-plan, usagt, er musicalgenren dermed valgt for at binde deres drømme og interesser sammen. Genren er dermed et fint og kreativt valg til filmen.

Som musical er den dog ret nedtonet, med lange stræk uden sang. Det får filmen til at føles lidt ubeslutsom. Men værre er det, at der er færre ørehængere end i genrens bedste værker. Stilmæssigt er musikken lidt en blanding, og heldigvis ikke alt for flommet. Selve historien er lidt bedre end frygtet, og den første 2/3 er den fint sat sammen. Jeg havde håbet på en bedre afrunding, men selve slutningen er tilgengæld næsten perfekt, og tematisk tilfredsstillende. Men det er en film der er lidt svær at anbefale, da den ikke rigtigt rammer en konkret målgruppe. Har du bred smag er den værd af se. Men den er på ingen måde 93/100, i min verden.
WehnerWehnerSkrevet 27/03-17 22:15 
Life

Helt klart ok og seværdig sci-fi-thriller. Men også med lidt uvedkommende karaktergalleri og en meget rodet start på filmen med et par overflødige scener. Den er enten en slags moderne remake af eller kæmpe homage - hårfin grænse - til Alien.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 28/03-17 08:05 
Glæder mig til at se Life !
Bashful Neophyte
vyssenvyssenSkrevet 29/03-17 20:25 
Har lige set Logan i biffen. Det er dælme den bedste x-men film jeg har set. Hugh Jackman ER den gamle smadrede wolverine. Jeg kunne endelig se det fede i figuren, men håber samtidig at Marvel lader den her film stå som det smukke punktum for filmrækken om x-men den er. Tilbage er kun at ærgre sig over at figuren Wolverine, efter min mening, ikke har været realiseret lige så vellykket i de tidligere film.
DarkenDarkenSkrevet 09/04-17 22:08 
Tog ind og så Ghost in the Shell i dag med min nevø. Han kan lide anime og manga, men har ikke haft fingerne i GITS før (hvilket han så lige fik en reprimande for!!!).

Han kunne godt lide den, han synes skuespillerne gjorde det godt, og verden var en han godt kunne forstille sig ske i fremtiden.

Jeg gik ind med noget lave forventninger pga alt den kritik der har været. Jeg synes den var ok og ikke mere end det. Jeg synes ikke det dræber filmen at det ikke er en japaner i rollen. Jeg kunne godt lide at folk snakkede deres eget sprog, selvom den de snakkede med, svarede på et andet. Jeg har det dog svært med at de har taget så mange elementer fra originalen, men så lavet så mange ting om, til hvad det i min mening er en ringere historie.

Og så pissede det mig grænseløst af at den ikoniske musik først kom i end credits >_<

SPOILER-TEKST:
Fessen skurk, især pga det generiske plot. Slutningen var som en ballon der havde mistet pusten.
Spider tanken var ok, men igen bedre i originalen, med pacingen og regnen.

Synes klar det var en fejl ikke at have digitaliseret hjerner, da man går glip af en masse muligheder for at vise den integeret tech, samt hele emnet omkring det at være menneske bliver dårligt rørt og i mine øjne også er mindre relevant da hjernen stadig er den originale organiske.

Alt i alt fortryder jeg IKKE at jeg så den i biografen, det er ikke en Jurassic World, Ghostbusters remake, Robocop remake eller Assasins Creed (bare for at nævne et par stykker) og modsat dem, kunne jeg godt forstille mig at jeg så den igen på dvd på et senere tidspunkt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-17 19:27, rettet 18/04-17 19:34 
Ghost in the Shell:

Så kunne jeg alligevel ikke dy mig.

Blev heldigvis en smule positivt overrasket, hvilket så også betyder at traileren er forholdsvis misvisende. CGI-effekterne ser virkeligt tarvelige ud i traileren, men de fungerer væsentligt bedre i filmen. Skuespillerne gør også et meget bedre stykke arbejde end jeg havde frygtet. Det er desuden rart/sjovt at se, at der er inddraget elementer fra både manga'en og de to oprindelige film (kunne ikke rigtig genkende noget Stand Alone Complex?). Desværre er historien dog blevet strikket om til et virkelig letkøbt og voldsomt slidt hævnplot. Det er tydeligvis gjort for at kunne nå et bredere publikum, men alt det, anime'erne byggede oven på manga'en (der, efter min mening, er noget fjollet og lummer), bliver bare skyllet ud i lokummet. Det er synd.. men man kunne selvfølgelig næsten ikke forvente andet.

Hvis man trænger til en nogenlunde kompetent popkornsgnasker, så kan man roligt gå ind til den nye GitS. Hvis man derimod hellere vil have en rigtig god film, der holder sig fra at lefle for laveste fællesnævner, så se/gense den gamle.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 20/04-17 16:24 
Logan

Nåede lige at se den i Cinemaxx's mindste biograf. (samme pris som den største bio, naturligvis). Stilen og formen er yderst helstøbt. Minder om en 80'er vendetta film, beskidt, rå og særdeles voldelig. Dyrker sine stille stunder fornemt som en tålmodig western, og historien er både kompetent, sørgelig og menneskelig. God film for voksne Marvel-veteraner, som synes at den øvrige Avengers franchise er for tandløs og monotom.

Der var enkelte fodfejl i historien, som jeg ikke rigtigt kunne finde logikken i, men alt i alt den mest dragende etape for Wolverine.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/04-17 15:38 
Så Life i påsken. Glad for det var fribilletter. Den var godt nok kun én forstilling værd. Kedeligt person galleri og et monstre som lignede en dræber vandmand.
Stik mig en Aliens film i stedet. Som de sjovt nok viste en trailer for, før filmen.
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig