X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 16/11-16 10:12, rettet 16/11-16 10:13 
X-Men Apocalypse

Har ellers været rimeligt begejstret for de seneste X-men (de unge år) film; First Class og Days of Future Past. Særligt fordi skurkene, Shaw og Trask, var eminente modstandere. Men hvis Apocalypse skal være afslutningen for den "nye trilogi", så er der igen præsteret en The Last Stand.

Ikke decideret dårlig, men den svageste i sammenhænget og den mest karisma-kedelige skurk af dem alle, trods en maaaasse make-up. Lider under symptomet: Prøver at være større end den egentlig er.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 17/11-16 15:17 
"Fantastic beasts and where to find them"

Super god film. God historie, der dog endte med at blive lidt forvirrende hen mod slutningen - ellers ret straight forward. Fede special effects.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 17/11-16 16:10 
Det er godt at høre. Så traileren forleden og var positivt overrasket, da den så lovende ud. Der er nu noget hyggeligt over det HP univers.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/11-16 21:40, rettet 17/11-16 21:41 
John Wick

Colorgraded b-films bras fra start til slut med lortemusik, kluntet action og kedelige slåskampe.

Jeg kan godt lide genren, men shit en spand lort jeg lige har set.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-16 22:20 
What? Den er da møg fed. Jeg har aldrig set en film, hvor så mange er blevet skudt i hovedet på klods hold, på så kort tid :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/11-16 22:31 
Jeg synes også det var noget lort. Den film deler vandene i en grad man sjældent ser, synes jeg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/11-16 22:34, rettet 17/11-16 22:38 
Shit?

Jeg er helt med Konsolkongen her! Har du spist noget du ikke kunne tåle millennium? Jeg elsker Keanu Reeves til gang til action films genren.

Glæder mig iøvrigt HELT vildt til John Wick 2.

Lugter så'en en fæl omgang filmsmudderkast nu her på P:R igen :D

Bare lige til orientering:
https://www.youtube.com/watch?v=rCIgpUTvfsA
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 17/11-16 22:39 
Var også ret vild med John Wick :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 17/11-16 23:12 
millennium>
Colorgraded b-films bras fra start til slut med lortemusik, kluntet action og kedelige slåskampe.

Jeg kan godt lide genren, men shit en spand lort jeg lige har set.

Fatter heller ikke at den er så populær. Tror det er lidt fordi det er en "underdog" der ikke blev slået så stort op da den udkom, men det er rimelig meget tåkrummende "dudebro"-action hele vejen igennem, uden nogen form for spænding eller historie overhovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-16 23:35 
De dræber hans hund :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/11-16 23:41 
Nej, den er populær fordi mange folk synes den er god, men det er ok vi ikke kan lide de samme ting.
j/k
3of193of19Skrevet 18/11-16 00:13 
Var inde og se Fantastic Beasts idag, den er godt nok NOGET anderledes end jeg først forventede. Der er en del social kommentar, og nogle gange synes jeg metaforene ikke holder helt, men det er uden tvivl et spændende kapitel i Harry Potter universet.


Så John Wick forrige uge da jeg så Movies with Mikey havde en video om den (han plejer ikke at lave videoer om decideret dårlige film). Nød den i fulde drag. Fed steming, spændende world-building, no-nonsense action, imponerende cinematografi.

Movies with Mikey: John Wick
enfenenfenSkrevet 18/11-16 07:51 
Sumez>
Fatter heller ikke at den er så populær. Tror det er lidt fordi det er en "underdog" der ikke blev slået så stort op da den udkom, men det er rimelig meget tåkrummende "dudebro"-action hele vejen igennem, uden nogen form for spænding eller historie overhovedet.

For mig, var det nu fordi, den var god ;)
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 08:05 
For mig er "dudebro" sådan noget skidt som Fast and the Furious. Det her er langt mere classy action :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/11-16 08:49 
Hvad er der nu galt med The Fast and the Furious? :-o :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 08:56 
Det er totalt urealistisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/11-16 09:02 
Ja okay, jeg får netop meget kraftige fast and the furious vibes fra den film. Er faktisk overrasket over at den er så populær herinde. :) Jeg dømmer ikke nogen for at holde af den, for den er jo ganske velgjort, forstår bare ikke hvad der gør den interessant. "Fordi, den var god" siger ikke så meget. :\

Der er ting i filmen jeg godt kunne lide. Hele det der tegneserieagtige underverdens-koncept hvor alting betales med guldmønter er virkelig charmerende, og noget jeg synes burde have fyldt meget mere.
Desværre er der ikke andet historieforløb end "i har dræbt min hund, nu dræber jeg jer allesammen", hvorefter resten af filmen er fyldt med intetsigende og ekstremt ensformige skuddueller hvor den iøvrigt komplet usympatiske hovedperson bliver ved med at klare skærene på baggrund af en frisk blanding af skurke der aldrig er i stand til at ramme noget, og det faktum at skudene åbenbart ikke gør nogen skade når de så endelig rammer.
Jeg ved at der er mange andre film der er sådan, men når der aldrig sker andet, så bliver det aldrig spændende.

Jeg synes det skaber en fjollet balance i filmen at alle er så bange for John Wick fordi han er den vildeste hitman i byen, så det kunne have været rigtig fedt hvis filmen virkelig gjorde noget for at vise ham som kreativ og dygtig i sin approach, og på den måde både forsvare hans status som en virkelig farlig modstander, og putte lidt mere substans ind i actionscenerne end "pistoler skyder".
I stedet overlever han udelukkende sine hop-rundt-og-skyd-omkring-sig skuddueller pga. tidligere nævnte omstændigheder og status som hovedperson.
Er det effekterne der gør at folk holder af den? Eller er det bare fordi det er sejt når pistoler skyder? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 18/11-16 09:24, rettet 18/11-16 09:27 
Jeg vil slet ikke begynde at blande Fast & Furious ind i samtalen, for IMO er det genremæssigt en helt anden verden. John Wick er endnu en klassisk "vigilante film" arvet efter Death Wish serien og Charles Bronson. Noget med en one-man-army i storbyen der går i krig mod en kriminel organisation, og hvor filmens univers reelt set kun består forskellige grader af dårlige morale. Det er set tonsvis af gange: Den mindst onde dræber de mere onde og går efter den ondeste af dem alle.

Genren synes jeg er fuld ud berettiget. Jeg synes f.eks. Payback (den med Mel Gibson) og Taken var fortrindelige underholdningsfilm i samme kategori.

John Wick er IMO bare dømt ude pga dårligt, dårligt filmhåndværk. Super dårlige replikker, dårlig klipning, dårligt konstruerede actionscener og den f***ing irriterende underlægningsmusik hver gang de slås. Det var som glasskår i øregangen. Overdrevet stiløvelse, kunstig opstilling og en historie som fuldstændig mister orientering i den sidste tredjedel, som om de bare skulle bruge spilletiden på et eller andet. Willem Dafoes rolle er vildt påhæftet og umotiveret.

Nok lidt ligesom Running Scared som IMO også var en gang lort i samme vigilante-kategori, men som jeg ved mange synes var god. Acquired taste I guess.

BTW, Sumez. Jeg skrev en essay til Gamereactor om hvorfor jeg mener Fast & Furious er "gode" film. Håber det er bedre argumentation end "fordi jeg synes den er god" :-D

Fra hulemænd til hurtige biler: Fast & Furious
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 18/11-16 11:52 
Konsolkongen>
Det er totalt urealistisk :)

Hvad mener du dog? I 6'eren kører de på en landingsbane, der ud fra beregninger, viser sig at være ca. 30 miles lang. Det er alligevel noget :)

Men udover det, så har jeg været ret godt underholdt af serien. Men det er stadigvæk 1'eren, der holder bedst, og 3'eren, der er absolut dårligst (har set 1-6).

FF6 runway
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 18/11-16 12:19, rettet 18/11-16 12:19 
Fantastisk analyse!! :-D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 18/11-16 14:14, rettet 18/11-16 17:15 
Konsolkongen>
For mig er "dudebro" sådan noget skidt som Fast and the Furious. Det her er langt mere classy action :)

Helt enig igen. Det er da meget mere intelligent action end så meget andet derude.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 18/11-16 18:01, rettet 18/11-16 18:03 
Konsolkongen>
What? Den er da møg fed. Jeg har aldrig set en film, hvor så mange er blevet skudt i hovedet på klods hold, på så kort tid :D

Er det egentlig noget som gør en film "god"... antallet af headshots på klods hold? O_o

Fik tilfældigvis skydescenen fra True Detective 2 i tankerne i dag. Se DET er en skydescene som (næsten) løfter hele serien. :D
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 18/11-16 19:38 
En af de fedeste moderne "skyde" "tju-bang" actionfilm er uden tvivl "Shoot em up".

Ikke det store plot, men det virker og karakterne er likable og actionscenerne er som taget ud af en tegneserie. Lidt ligesom den meget undervurderede "Punisher: war zone".

Tror nu jeg alligevel vil give John Wick en chance.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-16 20:14 
Millennium>

Ja da! :D

Jeg må indrømme at jeg er slemt skuffet. Jeg troede du var kewl ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 18/11-16 20:15 
Synes nu også den måde hunden bliver bygget op på er forrygende.
Folk går og siger, "det er jo bare en hund", men hvad den repræsenterer for John, en sidste gestus fra John's kone, der i princippet reddede ham ud af det mørke liv som morder og gav ham en chance at være menneske igen, gør det mere forståeligt.
slk486slk486Skrevet 18/11-16 21:40 
Hvis man har haft hund ville man aldrig sige sådan :)
j/k
3of193of19Skrevet 18/11-16 23:13 
Det synes jeg heller ikke skurkene havde i John Wick.
Hvad jeg synes var så fedt i JW er at alle personernes motivationer og aktioner var perfekt afbalancerede. Man kunne virkelig godt følge hvad hver person gør som det næste.
Ofte fordi John's raseri over hundens død undervurderes,
Alle ved med det samme at det var en MEGET dårlig ide at dræbe hunden, men for dem er det "bare" en hund, og ikke noget de forventer vil føre til af JW går så hårdt efter dem.

Måden JW kæmper på, ved bare at tænke et-to skridt foran sin modstandere og derved, næsten forekomme overmenneskelig. Men det er "bare" utrolig disciplin, viljestyrke, og strategisk tænken. Især fedt i finalen. Johns valg at komme ud af kampen er super game-theory kalkulering.
Og det er også mest når modstanderne gør noget komplet uforudset (bilen), at JW snupler og kan overmandes.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-16 01:38 
John Wicks største problem er Keanu Reeves, han overbeviser ikke i rollen (som altid fristes man til at sige). Men det vidste man jo på forhånd da manden er en ganske talentløs skuespiller.
millenniummillenniumSkrevet 19/11-16 09:15, rettet 19/11-16 10:11 
Mes1983>
En af de fedeste moderne "skyde" "tju-bang" actionfilm er uden tvivl "Shoot em up".

Åh ja, den har jeg også set for lang tid siden. Mindes den var god på den overdrevet sjove måde. Især death-by-carrot scenen satte ligesom stilen. :D

Og nu til noget HELT andet...

Moneyball (set på Netflix):
Havde ingen forventninger og vidste intet om den i forvejen. Normal kan jeg ikke døje film som prøver at løfte en amerikansk sportsgren til en mytologisk status eller kører hårdt på klicheerne, men Moneyball er noget anderledes. Den er meget karakterdrevet med Brad Pitt i centrum (måske designet efter en Oscar for bedste mandlige hovedrolle?), men derved også meget menneskelig. Handler måske ikke så meget om baseball. Mere om dedikation og progression (i den tydelige kontrast mellem gamle/unge mænd).

Den var god. Ikke fantastisk, men god.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 19/11-16 16:43 
Mes1983>
En af de fedeste moderne "skyde" "tju-bang" actionfilm er uden tvivl "Shoot em up".

Den var pisse ringe ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 19/11-16 23:44 
End of Watch (Netflix)

Cool, anderledes cop movie. Historien er måske ret banal, men den alternative film-æstetik, atmosfæren og kemien mellem skuespillerne gør den ganske medrivende.

Meget bedre end John Wick X-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/11-16 10:05 
Doctor Strange
Glad for at jeg nåede at fange den i biografen mens den stadig går (tror det er sidste uge for de fleste steder - vi var 6 mennesker i Sal 2 i CinemaxX...)
3D-effekten var ikke fantastisk, men flere steder gav den lidt ekstra til filmen hvilket gjorde det fornøjeligt, noget som jeg egentlig meget sjældent har set i andre film. Andre steder havde de glemt at tilføje dybde til billedet hvilket gav en meget stærk "cardboard cutout" effekt :P

Generelt super-underholdende med gode figurer og fornuftig håndtering af det ellers fjollede tengeserie-koncept.
Måske lige bortset fra den korte scene i doktorens superbil, synes jeg filmen var exceptionelt god til at fremstille en figur der var ekstremt arrogant og egocentreret uden at slå dig over hovedet med det (a la Cumberbatch's egen Sherlock), eller få ham til at fremstå som decideret usympatisk.
Han er bare et menneske som gerne vil det godt, men som også vil have det hele. Det er en karakterisering der i den grad bærer filmen næsten hele vejen igennem, og sagtens kunne have haft potentiale til at blive taget endnu længere i det overordnede plot.

Faktisk synes jeg at den største svaghed helt klart ligger i hvad jeg må formode er behovet for at leve op til tegneserie-forlægget, der trods alt bunder i et fjollet over-the-top silver age koncept - der skal selvfølgelig være en vild galaktisk trussel, og vi skal lige have skrevet en infinity gem ind i plottet for at gå i spænd med resten af Marvels Cineamic Universe.
Havde filmen ikke haft det omkringliggende univers til at trække den i retning, var der overhovedet ingen grund til at gøre Dr. Strange figuren til en "superhelt" der render rundt og slår på skurke og deres håndlangere. I det mindste ender han med at løse "konflikten" på en ikke-voldelig måde, hvilket var ret charmerende, omend også ekstremt forhastet, når filmen pludselig skal have kastet et "tredje akt" ind i de 10-15 minutters spilletid der pludselig er tilbage.

Bonus-fact: Soundtracket er lavet af den samme som lavede soundtracket til Donald Duck in Maui Mallard/Cold Shadow.

3of19>
Visuelt noget af det mest imponerende jeg har set. Den der scene i Inception hvor byen foldes ind i sig selv, og så ca i 4. Potens. Bogstaveligt.
Historien er en smule tynd (New Age uendeligheds filosofi), men spændende fortalt og filmen er værd at se næsten blot for det visuelle.

Jeg synes slet ikke de to scener kan sammenlignes. Scenen i Inception var en komplet overflødig gimmick-scene, der ikke var specielt imponerende. De scener i Doctor Strange hvor bygninger og byer manipuleres i alle dimensioner, er virkelig kreativt udtænkt og udført, som konstante puslespil der går op på de mest utrolige måder. Der er virkelig underholdende at se, og med til at bære filmens actionscener, så de fremstår mindre overflødige end de ellers ville have været.
"New age filosofi"-delen af historien synes jeg faktisk er noget af det mest interessante i filmen. Det er simpelt og ekstremt klichétungt, klart nok, men jeg synes idéen om at der altid er meget mere til verden end man tror man ved, er et rigtig stærkt kort at bygge filmen omkring - derfor synes jeg også de svageste steder er der hvor konceptet bliver simplificeret til noget der nærmere minder om praktisk superhelte-magi på en langt mere jordnær facon.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 29/11-16 17:20 
"3D-effekten var ikke fantastisk,"

Ikke overraskende, da den ikke er skudt i 3D. Det er ren post production arbejde. I både 2015 og 2016 var det kun ca. halvdelen af filmene der blev vist i 3D i biograferne som var ægte 3D. Næsten intet bliver filmet i 3D. Hovedparten af de ægte 3D film er animationsfilm. Der var faktisk kun to film, der blev filmet i 3D i 2016:
The Jungle Book
X-men Apocalypse

Og Jungle Book er næsten snyd, da det eneste ægte i filmen er drengen. Alle dyrene og junglen er CGI.
millenniummillenniumSkrevet 30/11-16 09:09 
Jeg orker nærmest ikke at se 3D film i biografen længere. Den seneste 3D film jeg så var Star Wars Force Awakens. Så den jeg bagefter i 2D, hvilket helt klart var at foretrække, fordi de maleriske billedkompositioner var mere 2D egnede.

Gider heller ikke Rouge One i 3D. Har kun bestilt 2D billetter.
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 30/11-16 15:58 
Det samme her. Avatar var en flot oplevelse i 3D. Men jeg gider det faktisk ikke. Og slet ikke Star Wars. Rogue One skal vi også und og se i 2D:-)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-16 16:40 
Styrer også uden om 3D udgaverne når jeg kan. Men de næste Avatar film skal jeg stadig se i 3D ;)
3of193of19Skrevet 02/12-16 18:00 
Arrival.
Must-see. Og så får i ikke mere for den 25-øre.
millenniummillenniumSkrevet 03/12-16 09:47 
Tak for en sober og pirrende non-spoiler anbefaling. (y)
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/12-16 12:00 
Fås ikke bedre.
3of193of19Skrevet 03/12-16 14:29 
Hvad synes du om filmen?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/12-16 22:27 
Arrival:
SPOILER-TEKST:
Ideen med, at man pludselig kan bryde termodynamikkens 2. lov, hvis man bare taler et bestemt sprog, er ret tumpet..

Men hvis man hopper med på legen og ikke forventer konstant tju-bang og slapstick, kan man nyde en film hvor lyd billede og historie går op i en højere enhed. Godt håndværk.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 12/12-16 08:45, rettet 12/12-16 08:48 
Enig i det sidste KB - det er en rigtig dygtig film. Se den, uden at vide andet.

SPOILER-TEKST:
Ideen er kun fjollet, fordi vi på nuværende tidspunkt ikke har den videnskabelige forståelse ;)

Og det er fantastisk fjollet, at CSS på P:R ikke skjuler spoiler tekst felter HELT.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/12-16 09:19, rettet 12/12-16 09:19 
Værsgo, kan I ikke bare lægge dette ind i stylesheet...? Så kan man ikke se teksten.

.spoiler {
background-color: #e8f0f8;
color: #e8f0f8;
}
:-D
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 12/12-16 11:16 
Din løsning tager ikke højde for odd/even layoutet :P
:)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 12/12-16 11:21, rettet 12/12-16 11:21 
*gg*

Ideelt skulle det være en +/- åben/lukke løsning, som de fleste fora har taget til sig i dag.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 12/12-16 11:27 
Der er da i forvejen ikke nogen odd/even specifikation i stylen :-P Men synes godt der kunne være en .transition på hover effekten, så det lige føles en smule mere smooth. Måske med en 2.0 sekunders transition, så man ikke ved et uheld kommer til at flytte cursoren over teksten og får det afsløret med det samme. Funktionel style! (y)
The medium is the message.
DanerenDanerenSkrevet 12/12-16 11:34 
Nuværende spoiler style ser sådan her ud:

.spoiler {
background-color: #e8f0f8;
color: #d8e0e8;
}

.odd .spoiler {
background-color: #abb9d8;
color: #9ba9c8;
background-color: #fff;
color: #eee;
}

.spoiler:hover {
background-color: #fff;
color: #000;
}

.odd .spoiler:hover {
background-color: #e8f0f8;
}
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
millenniummillenniumSkrevet 12/12-16 11:37 
Nå ja, der var en odd/even. :-P
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 12/12-16 21:53 
Arrival

Wow, den var god. Ekstremt uhollywoodsk. Bestemt ikke for alle. Det er oldschool hard scifi af den type man normalt kun ville se i en bog.

Fremragende film.
3of193of19Skrevet 14/12-16 21:13, rettet 14/12-16 21:13 
Rogue One. Respektér aldersgrænsen på den (11).
Ikke lyst til at gå ind i spoiler territorie. En historie der er på en mindre skala ift Episode 1-8, men der formår at indfange personligt drama og moralske gråtoner i et Star Wars setting.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig