X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
jaesjaesSkrevet 07/10-16 18:20 
ARQ:

Det er en af Netflix' egne film, og den udkom sidste måned. Det er en ganske fin lille sci-fi-film. Bogstavelig talt lille, da handlingen foregår i et almindeligt parcelhus. Den har også et lille budget, men ingen af delene trækker synderligt ned, da pengene langt hen ad vejen er brugt fornuftigt.

Den er skrevet og instrueret af Tony Elliott, der er en af de faste forfattere på Orphan Black, og handling og manuskript er da også i den bedre ende, uden at være en mavepuster - en solid tidsrejsehistorie.

Hovedrollerne er formentlig bedre til at være fotomodeller end at spille skuespil, men er omvendt heller ikke så dårlige, at det trækker nævneværdigt ned på helhedsindtrykket. Og der kan nævnes mange film med meget højere budget med samme mønster. Birollerne er som helhed en smule bedre.
millenniummillenniumSkrevet 07/10-16 23:11, rettet 08/10-16 07:41 
The Big Short (Tak til Netflix)

Hold da kæft et tempo. Vildt godt skuespil. 130 minutter som overhovedet ikke føles lange. Og efter Radio 24/7s tv-indslag som igen, igen forsøger at give kontanthjælpsmodtagere hele skylden for enhver finanspolitisk pukkel, er det igen, igen en særdeles relevant film om bankernes selverklærede frifindelse.

Se den!
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 07/10-16 23:43 
Sjovt, jeg er lige blevet færdig med John Wick (ok underholdning, overhyped) på Netflix og havde puttet Big Short på min liste og læste derefter dit indlæg. Regner med at få den set i weekenden.
OdinOdinSkrevet 08/10-16 00:53, rettet 08/10-16 01:01 
millennium>
The Big Short (Tak til Netflix)

Hold da kæft et tempo. Vildt godt skuespil. 130 minutter som overhovedet ikke føles lange. Og efter Radio 24/7s tv-indslag som igen, igen forsøger at give kontanthjælpsmodtagere hele skylden for enhver finanspolitik pukkel, er det igen, igen en særdeles relevant film om bankernes selverklærede frifindelse.

Se den!

Nu hvor du har set den, kan du måske give mig det hook jeg behøver, for jeg har været interesseret i den lige siden den blev annonceret, men har virkelig svært ved at finde ud af hvad den endelige film prøver at være. Trailerne klipper og leverer replikkerne som om det er en komedie de forsøger at sælge, men i så fald er humoren leveret så deadpan at den overhovedet ikke giver udsving på mit fnisebarometer. Hvis der imidlertid er tale om et drama, formår trailerne at sammensætte scenerne så sært og med tilhørende underlægningsmusik, der får det hele til at ligne forloren finanssektor-revy. Det gør det bare endnu sværere, at alle skuespillerne er i kraftig makeup og spiller uvante roller (noget jeg ellers normalt bifalder). Den har fået gode anmeldelser, og emnet interesserer mig helt vildt (jeg har slugt cirka halvandet dusin dokumentarer om finanskrisen og de underliggende mekanismer), men jeg kan simpelthen ikke finde en vinkel at få kilet mig ind i den film på. Så hvad er det? Drama? Fourth wall breaking doku-drama? Sort komedie?
millenniummillenniumSkrevet 08/10-16 07:48 
Fourth wall breaking doku-drama (med komiske replikker) er ikke helt ved siden af. Jeg har så ikke set traileren... måske en fordel(?)

Når jeg ser film, er jeg meget optaget af filmsproget og om filmen udnytter filmsprogets kompetencer, samtidig med at den leverer en engagerende og relevant historie. Og dér kommer The Big Short til sin ret. Det er ikke film. Det er FILM!

Måske var det et hook?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 08/10-16 09:21, rettet 08/10-16 09:23 
Det er bestemt et hook. Mange tak!
Nu hvor jeg er forberedt på præmissen, burde jeg kunne se den uden at blive weirded out.
solid snakesolid snakeSkrevet 19/10-16 00:45, rettet 24/10-16 00:33 
Batman V Superman
Jeg er glad for, at jeg har lånt den på biblioteket. (Det koster jo gratis :-D)
Denne film blev mere og mere skrækkelig, jo mere jeg så af den.
Tyndt manuskript, tyndt plot. Fessen Lex Luthor.
Jeg savner virkelig en god historie, og en badass skurk.

Hvad synes i andre om filmen?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 19/10-16 01:01 
Har kun set extended edition på bluray som var ok - bedre end forventet men decideret fantastisk er den ikke. Cavill er stadig en røvkedelig Superman/Clark Kent og Eisenberg's Lex er tåkrummende. Tilgengæld holder Affleck hele vejen som Batman og Irons er en god Alfred.
JmogJmogSkrevet 19/10-16 01:09 
Batman, Alfred, Lex - jeg synes de alle var gode. Superman... ok, udseendet passer perfekt til Superman, men karakteren er kedelig. Meget andet positivt kan jeg ikke finde i den film.
JmogJmogSkrevet 19/10-16 01:14 
Inferno.

Den svageste af de indtil videre tre Langdon-film. Tom Hanks er god som altid, men pacingen er helt forkert til filmen. Det de to foregående led under var at der blev brugt for lidt tid på gåderne. Her er det i så ekstrem grad at det træder helt i baggrunden i forhold til flugtscenerne. Det hjælper heller ikke at gåderne automatisk er mindre interessante end de andre film, da de er skabt af en nutidig person. Man føler ikke man er på en rejse gennem fortidens mysterier.

Det fansene kan lide er at følge en kunsthistorisk Indiana Jones. Det er der stort set intet af her desværre.
slk486slk486Skrevet 19/10-16 08:35 
Har ikke set filmen, men det er samme issue jeg har med bogen. Slet ikke så interessant sammensat, som de to andre, der er filmatiserede.
j/k
SumezSumezSkrevet 19/10-16 09:33, rettet 19/10-16 09:33 
De andre to film fes lige gennem hovedet på mig uden det mindste smule mindeværdigt indhold. Produktionsmæssigt godt håndværk, men samtidig utroligt uinteressant handlingsforløb fortalt med fokus på absolut laveste fællesnævner.
Ren popcornsfløde som man kan hente med langt mere spændende og indholdsrige film. Hvis den nye er endnu svagere er jeg glad for at jeg ikke hoppede med på vores Biografklub-tur på arbejdet :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/10-16 21:39 
The Accountant

Jeg har set flere af anmelderne brokke sig over, at Ben Affleck har stenansigt igennem hele filmen. det er så dumt, at det næsten ikke kan beskives. Enten har de kun en kvart hjernecelle til deling (ikke usandsynligt), eller også er der aldrig nogen, der har fortalt dem, hvad autisme går ud på.

Det er en fin lille action-thriller, som tilbyder øjeblikke med afsindigt tør og virkelig god humor. Den har dog også lidt problemer med en historie, der har lidt for mange tråde, som skal samles i sidste ende, så det ender med at virke lidt fjollet det hele. Men hvis man savner en popkornsfilm, som er lidt anderledes, og fint kan forholde sig til en hovedperson, der har det hårdt med at skulle være social, kan jeg roligt anbefale den.
AV Intelligent Terminal
DunwichDunwichSkrevet 24/10-16 10:47 
Autister går ikke rundt med konstante stenansigter. Jeg har kun set et par klip af Affleck's stoneface i filmen, og synes det ser lidt tåbeligt ud.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-16 17:00 
Selvfølgelig gør de ikke det normalt. Stenansigtet skal mere ses som en bivirkning af faderens drastiske forsøg på at give sønnen en opdragelse, som vil gøre autismen mindre "problematisk" (Den er faktisk så drastisk, at det ender med at være ret utroværdigt). Jeg mener bare ikke, at Affleck's præstation bør klandres. Den er langt fra filmens største problem, da den formår at spænde ben for sig selv på langt mere åbenlyse områder.

Den er dog stadigvæk et kig værd, hvis man bare forbereder sig på, at den er ret tåbelig.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 24/10-16 17:31 
Altså, Anna Kendrick, lissom, så den har været på min huskeseddel siden jeg fandt ud af at den fandtes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/10-16 09:01, rettet 25/10-16 11:15 
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

Awesome, dude:
- Har altså noget sans for 90'er tegnefilm-kitsch. I like.
- Indeholder mange af de artefakter man kender fra tegnefilmen, f.eks. Rocksteady & Bebops tank og The Technodrome.
- Krang! Endelig kan man se ham i knaldgod CGI.
- Jeg spottede INGEN product placements.

Nederen:
- Casey Jones er reduceret til en klumpe-dumpe og har næsten ikke hockey-masken på.
- Jeg orker ikke Megan Fox.
- Ret utålmodig. Kunne godt bruge noget mere building-up til særlige scener. F.eks. så afsløres Krang alt for hurtigt.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 25/10-16 09:13 
Krank?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-16 09:45 
Har du ikke fået det memo?
De byttede den levende hjerne ud med delen fra en cykel.

I den tyske version er han dog bare en lille sygdom.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 25/10-16 11:10 
Odin>
Krank?

Den femte turtle:
Hvad synes du om filmen?
millenniummillenniumSkrevet 25/10-16 11:15, rettet 25/10-16 11:16 
Bare vad i det! :-D

Kan heldigvis rettes. Muhahahaha
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 25/10-16 12:44 
Det er åbenbart Nationen på Playright der er igang her. Blot en lille stavefejl, eller et forkert komma og du blive lynchet.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 25/10-16 12:59 
Jeg troede faktisk, det var omvendt på Nationen. At det var et adgangskrav at skrive dårligt. Men jeg kommer der heller ikke...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 25/10-16 13:17 
solid snake>
Det er åbenbart Nationen på Playright der er igang her. Blot en lille stavefejl, eller et forkert komma og du blive lynchet.

Hovhov, vi har da hverken kaldt ham landsforræder (endnu) eller rødstrømpe (endnu).
millenniummillenniumSkrevet 25/10-16 13:50 
I used to be good at spelling. But then I took an arrow in the knee.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 25/10-16 13:53, rettet 25/10-16 14:13 
Man er blot bare en kreativ sjæl med lidt sjusk på tasterne :D
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 25/10-16 14:47 
Det er sjovere og være her, end på nationen. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 25/10-16 15:00, rettet 25/10-16 17:54 
Knap så meget racisme, nationalisme og politisk polarisering på P:R som der er på EB Nationen....

.....eller er der......?

Hvad synes du om filmen?

ok ok back to subject, I know.... :D
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 25/10-16 16:22 
solid snake>
Det er sjovere og være her, end på nationen. :-D

AT være her.
JmogJmogSkrevet 25/10-16 17:37 
millennium>
I used to be good at spelling. But then I took an arrow in the knee.

"To" the knee.
millenniummillenniumSkrevet 25/10-16 17:57 
Andre har taget fejl... :D

In the knee...
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 25/10-16 19:24 
Det var satans. Jeg undskylder ydmygst! Jeg plejer at huske bedre. Men så fik jeg en pil i...
solid snakesolid snakeSkrevet 25/10-16 21:52 
Odin>
solid snake>
Det er sjovere og være her, end på nationen. :-D

AT være her.

Der er helt sikkert plads, til dig på nationen.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 26/10-16 14:13, rettet 26/10-16 14:16 
Warcraft The Beginning (No Krang edition):

For the horde!!!
- Det ligner spillet. Meget! Især orkerne og det lidt syntetiske univers.
- Vildt meget fanmateriale ... hvis man altså er fan.
- Orkerne er ikke kun onde. Der er lidt flydende kontraster ift. god/ond.
- Duncan Jones har umiddelbart tænkt meget over hvordan man laver en film baseret på et fandyrket spil.

Whaaat?
- Hvis man ikke er WoW fan, får man overordenligt svært ved at fatte alle detaljerne.
- Skuespillet kan virke lidt som b-acting. Måske er det meningen?
- Mangler noget der ligesom beskriver hele universets kontekst? F.eks. et kort - ligesom i LOTR.
- Kan virke ret hul og roddet.


Kom så an, gramma-nørder!!!!
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/10-16 14:23 
Hvis man ikke er WoW fan, får man overordenligt svært ved at fatte alle detaljerne.

Har ikke set filmen, men mindes at have hørt at den tager udgangspunkt i det originale spil, for at undgå at overkomplicere tingene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 26/10-16 15:19 
Er ikke så dybt i Warcraft mytologien, men ja ... filmen starter med, at orkerne søger gennem en portal til menneskeverdenen, og tager så udgangspunkt i det.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 26/10-16 16:03 
Filmen foregår i samme tidsrum som Warcraft: Orcs & Humans, men loren i den tidsperioden er ændret en del over årerne, så filmen følger ikke helt historien i det første spil. (Hvilket også ville være umuligt, da der er to forskellige mulige afslutninger på spillet)
SumezSumezSkrevet 26/10-16 17:01 
Jeg mener bare, at... i de to første spil var historien rimelig ligetil, men især i forbindelse med 2'eren alligevel god til at male orkerne med flere facetter end bare "de onde", selvom de altid har været en krigerisk race. Allerede i 3'eren begyndte de så på nogle tåkrummende retcons, og uden at vide noget som helst om hvad der sker i WoW, så har den smule jeg har snuset til, virket så absurd indviklet at jeg er rimelig sikker på at det aldrig ville kunne fungere på film.

https://youtu.be/hRtLDQVHIEc?t=5m52s

Ergo, hvis historien i filmen ikke berører de ting WC3 og WoW indfører, tænker jeg at den ikke kan være så slem at følge med i. Men omvendt forstår jeg så heller ikke Millennium's WoW-kommentar?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 26/10-16 17:05 
millennium>
Warcraft The Beginning (No Krang edition):

- Skuespillet kan virke lidt som b-acting. Måske er det meningen?

Da mit slæng var inde at se den, bemærkede vi især, at det er en omgang ret karismaneutrale skuespillere. Ingen brænder igennem. Ingen har star quality. Altså som i _slet_ ingen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 27/10-16 15:29, rettet 27/10-16 15:29 
Den er ret indforstået lore-mæssigt. Jeg har spillet Warcraft 1-3 og der var en masse ting hvor jeg tænkte at det måtte være noget WOW-veteraner ville forstå. Plothullerne er også af en størrelse hvor en middelsvær tank kan køre igennem.
JmogJmogSkrevet 27/10-16 15:31 
millennium>
- Kan virke ret hul og roddet.

Kom så an, gramma-nørder!!!!

Rodet :-D
millenniummillenniumSkrevet 27/10-16 16:07 
Sådan!! (y)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 29/10-16 16:30 
Avengers: Age of Ultron:

Fik den endelig set, nu hvor Netflix leverede. Seriøst, var den så slem som anmeldelserne sagde? Overhovedet ikke. Ok, det er ikke finkultur, men der er en logisk historie (med et par påhæftede, uvedkommende sidehistorier - Bl.a. Hulks raseri-rage i storbyen), actionscener af solidt håndværk og en finale der føles som stoffet af en storfilm. (Måske mere end Avengers 1).

Det bliver lidt trivielt når Avengers-holdet (igen, igen) skal strides internt, slås lidt og atter genfinde teamet. Men jeg bøjer mig for en film, som formår at underholde mig i over to timer, uden jeg får lyst til at dimse med mobilen imens.

4/6
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 31/10-16 14:53 
Lige ud af biografen fra Doctor Strange. WOW! Visuelt noget af det mest imponerende jeg har set. Den der scene i Inception hvor byen foldes ind i sig selv, og så ca i 4. Potens. Bogstaveligt.
Historien er en smule tynd (New Age uendeligheds filosofi), men spændende fortalt og filmen er værd at se næsten blot for det visuelle.
Prøv at se den i 3D/IMAX sålænge det er muligt. Jeg overvejer stærkt at gense den på fredag blot fordi oplevelsen ikke er tilnærmelsesvis den samme derhjemme.
millenniummillenniumSkrevet 01/11-16 10:56 
Independence Day Resurgence:

Normalt er jeg sgu altid frisk på noget effektbåret actiontempo med dårlige klichéer og Emmerich i instruktørstolen. Især når jeg skal slappe af og ikke konfronteres med den komplicerede virkelighed. Så ja-hatten var altså på til ID Resurgence. Men...

Kluntet opbygning af actionscener. Hvor er den symfoni-lignende opbygning fra den første ID? Det hele kastes utålmodigt ind i et virvar, jeg kan ikke kende forskel på mennesker og aliens fly (skyder alle med laser nu), og et rumskib der fylder 1/5 (!) af Jordens overflade føles mindre majestætisk end de "små" ufo'er fra første film.

Gik det godt, da Matrix forsøgte at udvide fortællingens kontekst i 2'eren og 3'eren? Nej. Det gør det heller ikke her. Det er blevet et koncept uden tøjler som bare vil tjene penge på flere fortsættelser.

Indepence Day fra 1996 havde måske nok sine klichéer og slugte kameler, men den havde også fortællemæssig struktur, en samlet ambition og lead actors med karisma. Resurgence føles (meget symptomatisk for nutidens filmproduktion) som en film hvor delelementer er spredt ud til forskellige afdelinger, som ikke har talt sammen, og instruktøren har vadet fra afdeling til afdeling og valideret deres arbejde, i stedet for at skabe sig en forståelse for helheden. Ja, jeg tænker i sær på dig, Hobbitten.

Ak, nutidens film. Jeg er gammel.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/11-16 11:00 
Jeg har stadig enormt svært ved at se hvad forskellen er på Independence Day fra 1996 og "nutidens film" Fortællemæssig struktur, ambition og karismatiske figurer er umiddelbart heller ikke ting jeg forbinder med den. Det virker meget som om folk har rosenrøde nostalgibriller på når de snakker om den film, selvom jeg ikke helt forstår hvorfor.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/11-16 11:17, rettet 01/11-16 11:18 
Så lad mig pensle det ud..

Anno 1996:

1) Struktur: Måden hvorpå de opbygger første alien angreb: Ankomst, menneskers naivitet, en person med en dårlig opdagelse, autoriteter prøver at skabe kontakt, ufo-idioter danser på tagene, skak-mat, koordineret angreb, ingen underlægningsmusik, flammebølge vælter gennem storbyerne i krydsklip.

2) Ambition: I 1996 var det en pænt far-out ambition at have et city-size ufo hængene over byerne. Effekterne er lavet på nogle ret kreative måder, f.eks ved at bygge et miniature New York, stille modellen på højkant og lave en opadrettet eksplosion, som så på film ser ud til at flyve sidelæns. Pre-CGI metoder.

3) Karisma: F.eks. Will Smith der bander og svovler, så spyttet flyver ud af munden, mens han trækker en bevidstløs alien gennem ørkenen og losser til den i frustreret affekt. Meget menneskeligt og ekspressivt i en tosset film.

1, 2 og 3 ser jeg ingen tegn på i Resurgence.

Jeg siger ikke Indepence Day var den perfekte film (har dog set den på VHS en del gange med tømmermænd), men det er blevet værre i 2016.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/11-16 11:52 
Jeg er ret enig, men var dog ganske dumt underholdt af Resurgence alligevel, på trods af jeg så den i en skaldet biograf i Malmo.
j/k
slk486slk486Skrevet 06/11-16 20:52 
Helt med 3of9 i forhold til Doctor Strange. Meget bedre film, end den overhovedet har grundlag for at være. Marvel holder sgu fanen højt endnu :)
j/k
SumezSumezSkrevet 15/11-16 08:42 
Adaptation (Orkidétyven)

Har været på min to-watch liste meget længe. Ja, faktisk siden den kom frem.
Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal synes om den. Jeg har det som om det er en film man skal se flere gange, en film med mange flere facetter end hvad der umiddelbart er tydeligt - selvom den ikke ligefrem lægger fingre imellem hvad den fortæller og hvad den prøver at parodiere. Men heller ikke en film som jeg er sikker på at jeg har tålmodigheden til at se flere gange.
Det er Mulholland Drive, hvis den havde været skrevet af, ja, Charlie Kaufman.
Nicholas Cage gør det iøvrigt fremragende i sine to roller, så hvis man er en af de personer der ikke tror på at han er en god skuespiller, er filmen et godt pro-argument.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig