X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/03-16 23:32 
10 Cloverfield Lane

John Goodman spiller fantastisk. Ikke kun de ting han siger og måden han siger dem på, men også alle de små ting som den creepy vejrtrækning osv. Man kan godt mærke at det har været et andet manus på et tidspunkt, for tingene tager en meget voldsom drejning hen mod slutningen.

Zootopia

Utroligt vel-animeret med en utrolig sans for detaljer i alting... Faktisk næsten lige så vel-animeret som John Goodman. Rigtig god buddy cop historie også, med massere af god dyre-racisme og om tolerance af folks forskelligheder osv.

Begge film er meget anbefalesværdige. Cloverfield Lane så jeg i iMax og er ikke helt klar over hvad jeg egentlig betalte for.
XiwanaXiwanaSkrevet 22/03-16 23:59 
Hvad synes du om filmen?
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 23/03-16 07:00 
Darkbeat>
Cloverfield Lane så jeg i iMax og er ikke helt klar over hvad jeg egentlig betalte for.

Well said, men når de laver box office statistikken, er de kun interesseret i: Du betalte. :)

Ouch med Batman vs. Superman. Det var dog en kedelig farve den har fået på Metacritic.
http://www.metacritic.com/movie/batman-v-superman-dawn-of-justice
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 23/03-16 07:33 
Er der nogen der forventede andet efter alt Zach Snyder har haft mellem hænderne siden Watchmen bare har været forfærdeligt?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 23/03-16 17:18 
Det er vel en god indikation af, at Snyder fungerer bedst når han laver film han selv synes et fedt, og ikke kommercielle crowd pleasers for det brede marked.

Er stadig af den holdning at Sucker Punch er fantastisk og vildt undervurderet.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 23/03-16 17:24 
Sucker Punch er forrygende.
Desværre ser Snyder ikke ud til st forstå hvad hverken Batman eller Superman går ud på. En Batman der ikke skyer tilbage for at dræbe virker ikke.
millenniummillenniumSkrevet 23/03-16 17:37 
Refresh my mind: var Frank Millers Batman-udgave ikke ret morderisk mod forbrydere..?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 23/03-16 18:35 
Også en grund til Frank Miller er overvurderet.
Hvis Batman ikke har problemer med at dræbe, hvorfor så lade Jokeren leve?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 18:44 
Batman dræber jokeren i en af de tegnefilm jeg har set som Frank Miller har skrevet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/03-16 19:58 
Frank Millers Batman er ikke spor morderisk. Han gennemtæver forbrydere, men han har kun myrdet en enkelt person. Eller rettere, han er kun blevet beskyldt for en enkelt persons død.

Jeg synes jeg har set trailerne til den nye film, men Batman slår da ikke nogen ihjel i den?
millenniummillenniumSkrevet 23/03-16 20:14 
Tim Burtons Batman har nu også en del lig i lasten... :)

Batman Honest Trailer
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 24/03-16 00:53 
MovieBob is not amused:
https://youtu.be/OTKDtoBR-2M

Ang Killer Batman så nævner Chris Stuckman det i sin anmeldelse:
https://youtu.be/JoDGX0b5lz
millenniummillenniumSkrevet 24/03-16 08:17 
Herhjemme ligner det også et klassisk eksempel hvor distributøren ved godt det er en review-stinker, så de går ALL IN med markedsføring for at overdøve anmelderne og indtjene filmens potentiale på 14 dage. Hele Fisketorvet er plastret til med Batman/Superman symboler, og mange biografgængere (især dér) aner intet om anmeldelserne.

Derefter er Batman væk igen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/03-16 13:35, rettet 24/03-16 13:36 
Konsolkongen>
Batman dræber jokeren i en af de tegnefilm jeg har set som Frank Miller har skrevet :)

Det er netop det der er unikt ved Batmans møde med Jokeren i Dark Knight Returns. Jokeren vinder fordi han får Batman til at gå på kompromis med sine principper.
Jeg synes nogle af de allerbedste Batman-historier omhandler Batmans modvilje mht. at dræbe, så en dræber-Batman er altid trist. Det er også den største fejl i Burtons Batman-film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/03-16 20:42 
Faktisk begår jokeren selvmord og brækker sin egen kæbe med et latteranfald. Det er den ultimative hævn over Batman. At få ham anklaget for mordet på sin værste fjende.
SumezSumezSkrevet 24/03-16 20:46, rettet 24/03-16 20:47 
Nåja, det er sådan det er :D Det giver også mere mening, det er længe siden jeg har læst den.
Så ved jeg ikke hvad det er for en Frank Miller tegneserie hvor Batman dræber Jokeren? Tænkes der på Alan Moore's The Killing Joke? (hvor det, igen, bestemt ikke ligefrem er en demonstration af en vilje til at dræbe)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/03-16 20:51 
Jeg vædder et studenterbrød på at det ER The Dark Knight tegnefilmen han snakker om.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-16 20:57 
Jeg kan ikke huske titlen desværre. Det er den hvor Batman er gammel og Robin er en pige. Den lå på Netflix da jeg så den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 24/03-16 21:20 
Jep, det er den. :-)
JmogJmogSkrevet 24/03-16 21:23 
Rettelse, The Dark Knight Returns Part 1 og Part 2.

Er pt på canadisk Netflix.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-16 21:35 
Det kan da være jeg skulle se dem igen så :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 24/03-16 23:04 
Jmog>
Rettelse, The Dark Knight Returns Part 1 og Part 2.

Er pt på canadisk Netflix.

Lige præcis. Jeg så dem også, da de lå på den danske Netflix.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 04/04-16 00:52, rettet 04/04-16 01:16 
Hanna:

Værd at se, men den intention Joe Wright har med filmen - at lave en coming of age-historie som dark fairy tale - er lidt vagt formuleret i filmens udtryk. Første aspekt mangler en klat fokus, og havde jeg ikke læst, at filmen delvist er et eventyr, inklusiv et par eksempler, havde det formentlig mere virket som, at Wright var inspireret af et kendt Tarantino-greb - actionfilm med forstørrede personligheder - frem for af Lynch, som han er citeret for.

Kan anbefales til folk som vil se noget, der bryder lidt med de traditionelle fortællemetoder i filmmediet. At mikse eventyr med realisme er ikke nyt, men jeg synes alligevel, at Joe Wright får gjort det på sin egen og ganske interessante måde. Som bonus får man to velspillende skuespillere i Saoirse Ronan og Cate Blanchett.
JmogJmogSkrevet 04/04-16 01:28, rettet 04/04-16 01:29 
Allegiant

Den første (Divergent) var ok af en teen postapokalyptisk film at være. Den næste (Insurgent) var en noget tyndere kop te. Allegiant er endnu tyndere. Utroligt nok så kommer der en firer allerede næste år.

Der er en del langt bedre film i biffen nu, så se den kun hvis du er nysgerrig. Forvent ikke meget af den dog.

Sjov anekdote. Jeg og en kammerat prøvede lige inden filmen at stykke sammen, hvad der var sket i slutningen af forgængeren. Tog os et stykke tid før vi fandt ud af at det reelt var Maze Runner 2 vi snakkede om. De er godt nok nemme at blande sammen de her film.
millenniummillenniumSkrevet 04/04-16 09:43 
Tænkte nok om jeg skulle få set Hanna, nu den ligger på Netflix. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 17/04-16 18:39 
Doctor Zhivago (kører i Imperial i begrænset periode)

En klassiker som jeg aldrig har fået set fuldt ud. Det er altid blevet til enkelte scener på TV gennem årene. At se den fra start til slut og i stort format var en fremragende filmoplevelse som absolut var den rigtige måde at se den.

Flot film, ikke bare for sin tid men også den dag i dag. Alle spiller fremragende, især Rod Steiger som Komarovsky, der stjæler alle scener han er med i. Fortællingen trækker en smule ud i anden halvdel, men det er et imponerende billede af hvordan det var at leve i Rusland i årene før, under og efter revolutionen. Det er virkelig en russisk pendant til Borte Med Blæsten. Benyt dig af lejligheden mens du kan.

Komarovsky: "There are two kinds of women and you, as we well know, are not the first kind. You, my dear, are a slut."
JmogJmogSkrevet 17/04-16 18:45 
The Jungle Book

Rigtig god underholdning der formår at lave en blanding af den oprindelige historie, Disney-tegnefilmen og Lion King. Det fungerer og den er vildt flot. Junglen, dyrene - det ser brandgodt ud og virker ikke kunstigt. Idris Elba som Shere Khan er forrygende og Bill Murray er perfekt som Baloo.

Sørg for at blive under rulleteksterne. Der bliver leget vidunderligt med bogkonceptet og Scarlet Johanssons udgave af sangen Trust In Me er skøn.

Har du børn er i nærmest nødt til at se den. De vil elske den. Har du stadig et barnehjerte (rejser hånden), så vil du være glimrende underholdt. Jeg var bange for at den måske ville være for målrettet mod de yngre årgange, men det er ikke tilfældet. De rammer blancen lige så godt som i deres tegnefilm.
JmogJmogSkrevet 20/04-16 23:20, rettet 20/04-16 23:20 
Hardcore Henry

Forrygende adrenalintur. Hårdpumpet action i førsteperson med lige dele parkour og actionsplatter. Nogle virkeligt fede ideer og karakterer undervejs og soundtracket er meget passende. Man tror virkelig tit det er løgn hvad filmenes stuntmænd gør undervejs - der er tale om dedikation på højt plan.

Stor anbefaling herfra. Den perfekte film til "biftur med gutterne". Ikke en datefilm.
nerosnerosSkrevet 21/04-16 06:27, rettet 21/04-16 06:28 
Nå øv jeg var ellers helt sikker på det var en datefilm..

Så må jeg ind og se Hardcore Henry med gutterne i stedet ;-)
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 21/04-16 15:11 
Ja Hardcore Henry er fantastisk :) Vi så den 8 gutter, og alle var blæst væk
Handlingen er lidt tam, den er til tider en anelse forvirrende, og kameraet er ofte en anelse utydeligt og rystende...
Men filmen ved det godt, og prøver ikke på at være andet end ren action og underholdning på en ny måde.
Skal helt klart nydes med en fadbamse og en flok kammerater :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
millenniummillenniumSkrevet 05/05-16 18:18 
Captain America - Civil War (aka The Avengers 2.5)

Glimrende! Selvom Winter Solder nok stadig er på min favorit-liste, fordi den var mere kompakt.
Liiiidt for meget talen, især fordi dialogernes kunstige længde kunne have fratrukket 10-15 minutter fra spilletiden. Og så er action-scenerne ofte 10% for hektisk klippet, eller også er det bare gammelfar som er lidt pissed over stilen. Men alt i alt god, opslugende underholdning.

OBS: Jeg havde et kæmpe hul i bevidstheden, fordi jeg ikke har set Age of Ultron, hvor der åbenbart er sket en hel masse som de refererer til.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 11/05-16 12:11 
Star Wars 7... For mig var det en større stinker end Phantom Menace. Meget usammenhængende og dovent plot nærmest konsekvent drevet frem af deus ex machina greb.
Udover nr 6 med dens dumme teddybjørne, talte de gamle film så ned til deres publikum i samme grad?
The mouse is strong in this one...
Hvad synes du om filmen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 11/05-16 12:48, rettet 11/05-16 12:48 
Hold da op! :O Der findes dårligt en større fornærmelse af en film :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 11/05-16 12:53 
Så så... alle har jo ret til at have deres egen mening.....

Fuck det! Moderatorer, vi har brug for en eksklusion!
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 11/05-16 13:08 
Hov..HOV :-(

Så er det ud..!
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 11/05-16 13:12 
Kom bare med modargumenterne.

Lost var en stinker i første omgang, der er vel næppe nogen grund til at trække den samme skabelon ud over 3 spillefilm med 2 års intervaller?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 11/05-16 13:26 
Det er da helt fint at have den mening - ingen grund til modargumenter, som formentlig allerede er posted for længst ;)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 11/05-16 13:26 
Jeg forstår skam udmærket, at det kan være irriterende med alle de ubesvarede spørgsmål (hvis det er det, du sigter til med Lost-referencen). Men dem var der altså også mange af i Ep. IV: Hvem er Darth Vader, og hvad er hans forhistorie? Hvad er en 'Grand Moff'? Hvad er imperiet egentlig for en størrelse, og hvordan er det (og oprøret) opstået? Hvad er 'klonkrigene'? Hvordan, og hvornår, blev Anakin dræbt af Darth Vader? Har Obi Wan da været general, og hvornår - og hvordan var hans nærmere forhold til Leias far? Er Obi Wan nu et spøgelse? Hvad er kraften?
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 11/05-16 13:35 
Har også lige genset filmen, og hvor man kunne håbe er filmen ville vise flere små sjove detaljer og ekstra charme ved et gensyn, blev jeg i stedet mere irriteret over de mindre irritationsmomenter som f.eks. ham "first order"-generalen der er ca. 17 år gammel, og hele "starkiller" basen, som virker komplet overflødig i forhold til hele filmens plot.
Det er dog stadig en underholdende og velgjort film som jeg ikke kan være skuffet over.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 11/05-16 13:42, rettet 11/05-16 13:42 
som f.eks. ham "first order"-generalen der er ca. 17 år gammel

Domhnall Gleeson er 32, men ja - han ser ung ud. Der mangler en Grand Moff Tarkin til at balancere aldersbudgettet i ledelsen. På den anden side bærer First Order præg af at være en ung organisation fuld af fyrige, ambitiøse vrede mænd, lidt á la Venstres Ungdom, men med flere midler og en anelse mere sympatisk menneskesyn.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-16 13:44 
Max von Sydow var klart token-white-old-male i den film :D
SumezSumezSkrevet 11/05-16 14:04 
Odin>
På den anden side bærer First Order præg af at være en ung organisation fuld af fyrige, ambitiøse vrede mænd, lidt á la Venstres Ungdom, men med flere midler og en anelse mere sympatisk menneskesyn.

Udover at Løkke i den sammenligning udgør en rimelig fesen Snoke, har du en god pointe. Men jeg synes ikke helt det stemmer overens med de absurde ressourcer First Order har adgang til, for ikke at nævne at størstedelen af officererne under Hux stadig alle er 10-30 år ældre end ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 11/05-16 14:25, rettet 11/05-16 14:27 
Udover at Løkke i den sammenligning udgør en rimelig fesen Snoke,

Dine ord vil blive bragt til skamme i Episode IX, hvor Snoke bliver fældet. Ikke af kraften eller de allieredes samarbejde, men på grund af en verserende sag om indkøb af underbukser på skatteydernes regning.
BeanoBeanoSkrevet 11/05-16 14:43 
Ny Dødsstjerne bekræftet :O
millenniummillenniumSkrevet 11/05-16 14:44 
Diskuterede Star Wars 7 med én forleden, og han sagde, som jeg kun kan give ham ret i: Problemet med episode 7 er, at universet virker utroligt småt. Det er som om alle planeter er i samme nabolag, og man lige kan tage sin scooter og køre fra det ene sted til det andet, på ingen tid.

I modsætning til...

- A New Hope, hvor Falken flyver i hyperspace i laaaang tid for at nå frem til Alderaan. Imens bliver der snakket,- spillet brætspil, trænet, m.v., før de når frem.

- Empire Strikes Back, hvor Emperiet har efter eget udsagn tusinder af droider spredt ud i universet, for at finde oprørernes base.

Disse detaljer indikerer omfanget af universets størrelse og afstandene i rummet. Men i Force Awakens flyver Ren lige en tur i Falken, og bliver hurtigt samlet op af Solo i hans Salvage ship. Vupti.

Igen, igen: Jeg synes Froce Awakens er en 100% hæderlig Star Wars film.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 11/05-16 14:59, rettet 11/05-16 15:01 
Odin>
På den anden side bærer First Order præg af at være en ung organisation fuld af fyrige, ambitiøse vrede mænd, lidt á la Venstres Ungdom, men med flere midler og en anelse mere sympatisk menneskesyn.

Muahahaha.

Jeg gad virkelig godt vide, hvorfor ham Hux er så skidesur.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 11/05-16 15:04 
Hvad synes du om filmen?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 11/05-16 23:02 
Chainsawsuit Original's Movies with Mikey har en meget god video om Force Awakens.
Den er meget værd at se og har i det mindste fået mine øjne op for potentialet i de nye film. Tematisk er den virkelig flot, selvom plottet er en gang tilfældigt rod. Vi får se om Mikey's teorier kommer til at holde stik i 8&9.

Hans interpretation af de 1-3 (kærlighed er grunden til at Anakin falder til den mørke side; hvilket han føler som et bedrag af 4-6's budskab om at kærlighed er god) er dog rimelig ved siden af. Det er Palpatine's MANIPULATION af Anakin's kærlighed til sin mor og Padme, ikke kærligheden selv, der fører til Anakins fald. Palpatine er en mester manipulator, og jeg synes næsten at 1-3 skal/kan ses med Palpatine som hovedrollen. Han er i hvert fald den person med den største indflydelse i persongalleriet i de film,
At mange folk også overser at filmene er KRITISKE overfor Jedi rådet og deres følelsesløse måde at være på irriterer mig en del. Qui-Gon er ved at blive rastløs, fordi han føler at Jediernes mangel på empati har udhulet dem og fører dem mod fordærv.
Det er deprimerende film på et vist niveau, men det føles for mig at det er meningen med det hele, som så gør rebellionens sejr i 6 så meget mere værdifuld.

Movies with Mikey: The Force Awakens
3of193of19Skrevet 11/05-16 23:16 
millennium>
Diskuterede Star Wars 7 med én forleden, og han sagde, som jeg kun kan give ham ret i: Problemet med episode 7 er, at universet virker utroligt småt. Det er som om alle planeter er i samme nabolag, og man lige kan tage sin scooter og køre fra det ene sted til det andet, på ingen tid.

I modsætning til...

- A New Hope, hvor Falken flyver i hyperspace i laaaang tid for at nå frem til Alderaan. Imens bliver der snakket,- spillet brætspil, trænet, m.v., før de når frem.

- Empire Strikes Back, hvor Emperiet har efter eget udsagn tusinder af droider spredt ud i universet, for at finde oprørernes base.

Disse detaljer indikerer omfanget af universets størrelse og afstandene i rummet. Men i Force Awakens flyver Ren lige en tur i Falken, og bliver hurtigt samlet op af Solo i hans Salvage ship. Vupti.

Igen, igen: Jeg synes Froce Awakens er en 100% hæderlig Star Wars film.

JJ Abrams har INGEN fornemmelse for sådanne detaljer. OVERHOVEDET.
Star Trek 09, hvor Vulcan ligger 10-15 minutters flyvetur fra jorden.
Spock ser Vulcan's ødelæggelse fra en anden planet, og Vulcan ser så stor ud som månen set fra jorden. (genganger synd i TFA hvor vi ser den der planet blive sprængt i stykker fra rebel basen)
en Deus Ex Machina der tillader transport over flere lysår, igennem skjolde op på skibe der flyver med warp hastighed.
Into Darkness, hvor "Harrison" bare beamer sig selv fra San Fransisco til Quo'nos med en lille gadget han havde ombord på et lille enmands patrulje fly.
Hvor Enterprise senere går til warp for at flygte fra USS Vengeance (de er i en ydre region af Quo'nos systemet) for så efter hvad der føles som få minutter bliver pløkket ud af warp af USS Vengeance, og allerede er tæt på jorden.

Han er rimelig ligeglad med ting som intern kontinuitet, hvis det kommer i vejen for den historie han vil fortælle, bliver der kørt lige henover det.
Hvilket også gør at jeg er så splittet over hans Trek film, og Force Awakens, der på den ene side har hjertet det rigtige sted, men på den anden side er så sindsygtg dovent skruet sammen at det ødelægger al indlevelse i det univers de foregår i.
dRxLdRxLSkrevet 11/05-16 23:34, rettet 11/05-16 23:36 
Det Hauke skrev om dovenskab + så irriterede de mange direkte referencer til 4-6 mig noget, fordi de virkede meget hipster ironisk distancerende snarere end loyale overfor forlæget. Eks når Han siger noget om at der må være en udluftnings kanal på Starkiller Base, fordi det er der altid, eller når han foreslår at smide Phasma i en skraldesammenpresser eller hvordan det holografiske brætspil i tusindårsfalken hives ud af gemmerne ganske kort for blot at blive vist lidt frem.
Dovent, illoyalt og alt for hipster ironisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig