X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 01/12-15 13:04 
Hvis man ikke har set nogen af dem, hvilken bør man så se først?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/12-15 13:05 
The Raid
NaieraNaieraSkrevet 01/12-15 13:14 
Enig. Begge film er fantastiske, men det holder nok bedst hvis man ser den indonesiske favorit først.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/12-15 13:39 
Naiera>
Ikke når man stjæler alt det væsentlige fra Dredd ;)

Det er helt ok at stjæle hvis man kan gøre det bedre ;-)
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 01/12-15 13:57, rettet 01/12-15 13:57 
Naiera>
Nej. The Raid er baseret på et tidligt lækket manuskript til Dredd.

Har ikke set nogen interviews hvor Gareth Evans indrømmer noget? Har du et link evt eller er det teorier? Har kun set det her citat;

"It was weird, I was on WhatsApp talking to a friend of mine who is an editor in the UK.

"He was working on Dredd while and I was editing The Raid. He asked me what my film was about so I sent him a synopsis and he sent my a link straight back.

"So I thought we had to rush ours out first. I felt sorry for them because they got the brunt of it but there’s no hard feeling from either of us.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
3of193of19Skrevet 01/12-15 14:29 
Elmutanten har Ant-Man på bluray ganske billigt.
99kr for den almindelige, 129 for 3D kombo

Link...
millenniummillenniumSkrevet 01/12-15 15:06, rettet 01/12-15 15:07 
Ok, så The Raid og Dredd ligner hinanden men er begge enormt seværdige på deres egne præmisser. :-D

Er det ikke publikums win-win?

Vigtigste forskel mellem asien og vestligt action er, at man i asian action imponeres over det fordi _man rent faktisk kan se hvad der sker!_ og ikke bare skjuler det hele i hurtigklip og shaky cam.

The Raid 2 havde virkelig mange scener med laaaange klip, hvor kameraet bare fulgte med flowet.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 01/12-15 20:18 
dchang>
Har ikke set nogen interviews hvor Gareth Evans indrømmer noget?

Behøver der findes sådanne? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 01/12-15 20:19 
millennium>
Er det ikke publikums win-win?

Jo. Begge film er som sagt fantastiske, synes jeg. Præmisset er meget ens, men ellers er der jo alligevel kæmpe forskelle. Den ene er Judge Dredd og den anden har noget af det fedeste kampsport hidtil optaget med et kamera.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/12-15 22:55 
Ja Dredd overaskede også meget! Fed film.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 02/12-15 09:24 
3of19>
Elmutanten har Ant-Man på bluray ganske billigt.
99kr for den almindelige, 129 for 3D kombo

De har også Inderst Inde til samme pris.

(Jeg græd ikke ... jeg fik bare noget i øjet)

Link...
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 02/12-15 12:19 
Et par pletskud fra den amerikanske Netflix:

Nightcrawler:
Har aldrig rigtig set noget særligt i Jake Gyllenhaal, som jeg egentlig kun forbinder med den kejtet og indelukkede type. Med Nightcrawler ændrer han totalt på det billede og han bærer filmen flot. Noir-stilen er perfekt eksekveret. Man både drages og skræmmes af paparazzien som er villig at gå længere end alle andre. De knap 2 timer fløj afsted og filmen står klart som noget af det bedste jeg har set i år. Eneste meh er Rene Russo, som jeg synes virker en anelse fejl castet.

Serpico:
En gammel svend fra 1973 med en meget ung Al Pacino i hovedrollen som politimanden Serpico der kæmper mod politikorruption i New York. For pokker hvor er Al Pacino fantastisk her og det er fuldt fortjent, at han hev en oscar norminering hjem efter den præstation. Til trods for at der findes utallige film om emnet, så står denne som en af de bedste overhovedet. Et must-see for alle.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 02/12-15 14:31, rettet 02/12-15 14:31 
Damn, må snart få set Nightcrawler. Købte den på Bluray da Stereo Studio havde deres ophørsudsalg, men lige nu er den pakket ned iblandt mine flyttekasser. :!
Både den og Enemy ligner virkelig store "gennembrud" for Gyllenhaal. Jeg tror stadig han har nogen af sine største roller til gode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 02/12-15 15:00, rettet 02/12-15 15:37 
Både Enemy og Nightcrawler er virkelig fede film. Glæd dig.
Og mens vi er ved Gyllenhaal: Prisoners. Se den. Ufatteligt intens og stemningsmættet.
NaieraNaieraSkrevet 02/12-15 15:07, rettet 02/12-15 15:09 
Yep, jeg skulle også lige til at byde ind med Priznurz :)

Nightcrawler til 25,- hos ophørsstudio er simpelthen bare for billigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 02/12-15 15:56 
Generelt synes jeg, der har været rigtig mange gode film de sidste 10-15 år som blander krimi og drama. Klart en af de sub-genrer jeg elsker højest. Har de også thriller-elementer er det tit endnu mere mums. Ja til Prisoners og Nightcrawler, men film som Gone Girl, Monster, Drive, Gone Baby Gone, The Place Beyond the Pines, Zodiac, Mænd som hader kvinder og Headhunterne er alle seværdige.

Og så er det IMO mere eller mindre et must at se den originale Nikita - måske Luc Bessons bedste.
OdinOdinSkrevet 02/12-15 19:24 
Der var lige to film på den liste der var gået min næse forbi, så tak for det. Helt enig i de øvrige anbefalinger.
jaesjaesSkrevet 02/12-15 21:06, rettet 02/12-15 21:06 
Godt du fik lidt inspiration - sig til hvis du får brug for mere; som sagt en favoritgenre ;)

Skal selv til at begynde at se nogle flere af 70'er-filmene. Det er jo her "genren" fik sit gennembrud med klassikere som Badlands og The Conversation - har aldrig rigtig fået dyrket filmene fra den periode.
millenniummillenniumSkrevet 11/12-15 13:04 
The Fantastic Four (om'meren)

Jeg var ikke helt så skræmt som omtalen lagde op til, måske fordi jeg ofte har sympati for misforståede film :) Jeg kunne virkelig godt lide Chronicle, og kan helt klart se nogle relationer til denne anderledes superheltefilm. Som netop ikke rigtigt er en superheltefilm, men en film om almindelige unge der får superkræfter som sidegevinst.

Finalen var noget undervældig og der er for mange spring i den lange historie, men hvis man netop IKKE er inkarneret Marvel-fan som går op i hvorvidt filmene følger tegneseriens myter, så er der faktisk rimelig mulighed for at Fantastic Four er en god oplevelse.

3/5.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 14/12-15 09:42 
Måtte lige gense the Raid 2 igår og jeg kan ikke simpelthen ikke lade være med at sidde med et smil på læben over kampen mod Hammer Girl og Baseball Bat Man, og den sidste fight i køkkenet. Det er simpelthen så sublimt, jeg mindes ikke at have set federe kampscener og jeg tror der går længe før jeg ser noget der kommer tilnærmelsesvis tæt på.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 14/12-15 10:12, rettet 14/12-15 10:13 
Der er en ufravigelig relation mellem computerspil og denne slags Kung Fu, hvor solo-helten kæmper sig gennem henchmen i snesevis, frem til mellembosser med særlige profiler og til sidst bossen. Level-følelsen er ret tydelig, og Hammer Girl / Baseball Man er jo som plukket ud af et spil..

Også Bruce Lees trappescener i Game of Death er direkte kastet ind i Kung Fu Master.
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 14/12-15 11:22 
Var også på nippet til at skrive "den sidste boss-fight i køkkenet", så det har du helt ret i.

Iøvrigt, fandt lige tilfældigt ud af det her imorges, det er da rimelig fedt. :-)

Raid-crew med i Star Wars: The Force Awakens
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 14/12-15 11:32 
Apropros har Zavvi begge Raid-film på Bluray til en samlet pris af £7 lige for tiden. Kunne godt overveje

http://www.zavvi.com/blu-ray/the-raid/-the-raid-2/10965700.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 14/12-15 11:40 
Ja det er ok, the Raid 2 kan dog fås i Fona til 29,95 kr. :-) Kunne næste forestille mig at de har den første til en billige penge også, de har dvd'en til en 20'er.

Billigt...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
3of193of19Skrevet 14/12-15 12:47 
Er lige igang med at gense de gamle Star Wars film inden onsdag for første gang i lang laaaang tid (ep 1-3 tror jeg faktisk kun at have set én gang før) i Machete Order.
Jeg overvejede stærkt om jeg ville "udsætte" mig for Phantom Menace, men endte så med at se den.
Jeg var overrasket over at den selv med sine irriterende aspekter (toilethumor, Gungans rimelig racistiske karakterisering), så holder historien og plottet flyder meget naturligt.
Actionsekvensernes overdådighed, set i kontekst af at det var første gang man rent faktisk kunne lave sådanne vilde scener i 1999, irriterede mig minus. Hvis man bare lige slapper af og ser det som en rutjebanetur midt i filmen er podracing delen heller ikke værst. :)

3. akt er fornuftigt skruet sammen. Padmes plan er logisk og kompetent udført, det samme kan siges om Føderationens håndtering af hvad der oprindeligt bare ser ud som Gungans sidste krampetrækninger.
Kampen med Darth Maul er visuelt og emotionelt betagende, og man kan virkelig mærke Lucas' glæde over endelig at kunne vise en lyssværdkamp med den energi han ville vise men manglede midlerne til. Den eneste ændring her burde nok have været Darth Mauls endeligt, han står lige lidt for længe som en overrasket statue efter Obi-Wans comeback inden han rent faktisk FÅR sablen. (Måske skulle Obi have kløvet ham i to vertikalt på vejen ned istedet :). Så kunne han have gloet lidt overrasket EFTER han allerede var sablet i to ).

Og ser man filmen med "jeg ved intet om Star Wars ud over episode IV og V" brillerne virker filmens setup af Anakin og Palpatine faktisk overraskende godt.
F.eks. bliver "Palpatine" ikke nævnt med navn i episode 5, han er bare "The Emperor", så medmindre man kan genkende ham fra hologrammet igennem statik og filter, så fungerer hans skalkeskjul rimelig godt. Som tilskuer kan man ret nemt trække trådende sammen, men for ingen af personerne i filmen er hans intentioner tydelige, så vi som tilskuer får glæde af at følge hans skakspil, samt Jediernes forsøg på at afsløre hvad der foregår. Palpatines plan at blive kansler er kompliceret, men den holder. Alt hvad der rent faktisk sker på Naboo er ret ligegyldigt i hans store plan efterfølgende og hans sande overraskelse da Padme beslutter sig for at vende tilbage til Naboo er sjov at se, da det er første gang dukkerne ikke helt danser som de skal.
Når vi først møder Anakin går der meget lang tid i hans samtale med Padme før hans navn faktisk bliver nævnt, og når det endelig gør, har vi hørt en masse lettere Mary-Sue style snak om at han vil hjælpe folk, osv. Set med Machete brillerne ved vi hvor det ender henne, og med det samme er han sympatisk. Hvordan kan en så god unge blive til den Vader vi har set i 4&5 (og husk vi har ikke set 6, så vi ved ikke han bliver god igen)? Hvis man så 1 først til gengæld, er han bare irriterende. Jesus parallelen er meget tykt malet på, igen irriterende hvis det er den første film man ser, men i Machetes kontekst at SW 1-6 handler om Anakins fald til den mørke side, og risikoen for at det samme kan ske for Luke, så er det bare endnu et punkt på listen at fastslå hvor vigtig disse to er). Midiklorin scenen? Irriterer mig ikke, den retfærdiggør simpelthen hvor utrolig kompetent Anakin er for sin alder ("over skalaen", som makser ved 20.000 ift til Yoda's "mindre end 20.000" kunne betyde Anakin har 100.000 for alt vi ved). Han er rå potentiale. Han er et barn der trods sit lod i livet ikke ønsker andet end at hjælpe folk, og pludselig får han at vide at han praktisk talt er en slags superhelt, det KAN kun gå galt til sidst. Rådet's mening at han er for gammel er logisk: Børn med disse evner skal opdrages til ikke at få disse stærke følelser for andre: Frustrationerne Anakin giver udtryk for i begyndelsen af Episode 2, når realiteten og omkostningerne af at være Jedi er gået op for ham (hjulpet godt på vej af 10 års hvisken i øret af Palpatine) er nemt at sætte sig ind i.

Man kan tydeligt mærke Lucas' glæde ved at lave denne film og hans glæde for at kunne bruge moderne CGI for første gang; at vise den storhed i SW universet han ønskede men ikke havde midlerne til før, samt hvor kalkuleret detaljerne af plottet er i Phantom Menace for at sætte scenen. At det så går noget overbord her og der på det tekniske plan er synd, men man kan ikke klandre filmen for at tænke småt eller mangle ambition :)

Det "eneste" der virkelig halter I Phantom er Jar-Jar og Gungans som kultur. Han ER bare irriterende af opførsel og irriterende at lytte til pga "dialekten".
nerosnerosSkrevet 14/12-15 14:29 
Derfor :-(
https://www.youtube.com/watch?v=9jmF900DHKk
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-15 15:10 
Det er også lige fra den periode hvor CGI stadigvæk så forfærdeligt ud, og der var latterligt meget af det skidt i 1-3. Det hjalp bestemt heller ikke at Jar Jar også var ekstremt anstrengende at se på :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 14/12-15 15:19 
Ja der er lidt for mange cgi aliens og deres interaktioner med skuespillerne virker ikke altid. Måske kommer der en special edition en dag hvor det er lidt mere poleret og de ikke ser ud som klistret ind i filmen :)
SumezSumezSkrevet 14/12-15 21:16 
Kan være de laver en special edition hvor de indsætter nogle Jim Henson dukker i filmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/12-15 21:20, rettet 14/12-15 21:22 
Det vi skal have er de tre første Star Wars film fra 70erne og 80erne på Blu-Ray uden det CGI møg George Lucas lagde på dem.

Kæft hvor var det unødvendigt :-( George Lucas sagde den gang at det var fordi han ønskede at rette på dem, og mente der var ting han ønskede den gang men ikke havde mulighed for at lave. - Gu var det ej det var KUN for at tjene penge. Punktum!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 14/12-15 21:38 
Jeg tror han mente det ærligt, og gerne ville tjene penge på dem.
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 14/12-15 21:45 
Min søn var vel 9-10 år da han så Return of the Jedi. Da han så den nye CGI animerede sangsekvens hos Jabba the Hut, sagde han "Man kan godt se det er kunstigt lavet", men da vi kom til den gamle speeder chase scene på Endo, sagde "Ej far, hvordan har de fået dem til at flyve?"

Ville ønske Lucas havde hørt de ord.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 14/12-15 22:01, rettet 14/12-15 22:07 
Nu er der kæmpe forskel på at lave noget med "døde" miniaturer, der skal flyve, og så figurer der skal ligne noget levende; det første er klart lettere at gøre naturtro :)

I øvrigt lyder I efterhånden som et dybt hak i pladen - er der snart flere tårer tilbage mht. Lucas' ændringer? :P Det er jo ikke fordi han kan gøre det om nu, og man må vel også respektere mandens kunstneriske frihed, hvor uenig man end er.

EDIT: Det lød hårdere end tiltænkt, så justerede lidt på det :)
WehnerWehnerSkrevet 14/12-15 22:12 
Der er stadig flere tårer on the interwebs. Mange, mange flere...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/12-15 22:29 
jaes>
Nu er der kæmpe forskel på at lave noget med "døde" miniaturer, der skal flyve, og så figurer der skal ligne noget levende; det første er klart lettere at gøre naturtro :)

Så er det jo der, man som professionel special effects-mager, kender sine begrænsninger, og udnytter de ting man kan lave troværdigt, og undlader at stoppe de mindre overbevisende effekter helt op i hovedet på folk. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 14/12-15 23:00 
Mange af ændringerne kan jeg god se ideen med efterhånden.
Alt det cgi kravl i mange scener er med til at trække IV-VI visuelt tættere på I-III.
Til tider går det for langt (musiknumret).

"Noooooo" i episode VI er passende hele Anakins handlingsstreng taget i betragtning. Han er de sidste fem film igennem ikke andet end Palpatine's hånddukke. Øjeblikket Palpatine går igang med at slå Luke ihjel er perfekt spejlet i III hvor Windu er ved at gøre det af med Palpatine og Anakin for alvor tror på at det er Palpatine der er den "gode".
Men her kommer Palpatine's sande åsyn frem, ingen motiver om et stort sammenhæng der skal beskyttes, bare ren og skær grusomhed.
Alt det der foregår i Vader's hoved kan man kun gisne om uden I-III (endnu et sted hvor Machete Order (inkl 1) er forrygende.
Hayden spøgelset er en god ændring også.

Greedo/Han scenen er problematisk til gengæld.
Meget af hvad der gør historien i alle SW film så god, er at alle personernes motivationer og planer i sig selv giver mening. Med få undtagelser (Jar Jar, C3-P0, Stormtroppers) er alle meget kompetente og gør det bedste ud af en given situation.
At Greedo ville skyde ved siden af på den afstand er dybt utroværdigt, det eneste der giver mening, er at Han skyder først. Men nogen synes nok det var en plet på Solos karakter.
Solo/Jabba i IV giver mening plotmæssigt hvis man vil præsentere figuren tidligere (specielt for Machete passer det godt, da det giver et ekstra hook til episode I). Desværre er det bedste Take de havde ikke godt nok til at gøre det troværdigt. Øjeblikket hvor Solo træder hen over Jabba underminerer begge (det er dumt af Solo at være så respektløs, og Jabba ville miste al ansigt hvis han ikke dræbte Solo på stedet).

Damn jeg er ret hype på VII nu (stadig spoilerfri :))
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-15 23:09 
"Hayden spøgelset er en god ændring også."

Kan du forklare det? Det giver ingen mening at spøgelset skulle skiftes ud med en yngre version.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 14/12-15 23:19 
Det er sådan Anakin så ud lige INDEN han går til den mørke side.
Når man har set I-III giver det meget mere emotionel payoff at se den "rigtige" Anakin.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-15 23:38, rettet 14/12-15 23:38 
Jeg har skam set I-III, men jeg fandt det ikke positivt at de havde indsat den unge Anakin igen. Desuden bliver Vader jo rigtig rar til sidst i VI, så i følge den logik skal det være den gamle :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/12-15 23:41, rettet 14/12-15 23:55 
Sumez>
Så er det jo der, man som professionel special effects-mager, kender sine begrænsninger, og udnytter de ting man kan lave troværdigt, og undlader at stoppe de mindre overbevisende effekter helt op i hovedet på folk. ;)

Hvis dét er argumentet, så skulle de originale film vel slet ikke være lavet :)

Dukker og kostumer i de første film så fx heller ikke særlig ægte ud, men det var dukker/kostumer eller intet dengang (når man skulle vise noget i fuld figur). Det havde sin charme, men om man er til dette eller dårlig CGI er vel temmelig subjektivt. Lucas er jo erfaren inden for effekter, så han vidste naturligvis at CGI'en på tidspunket havde sine begrænsninger, men følte åbenbart, at ændringerne lagde mere til end de trak fra.

Hvis man skal tale om noget der helt skulle være undladt at være lavet, synes jeg personligt at vi er ovre i film som The Incredible Hulk. Hulk er skræmmende grimt lavet, synes jeg. Og det er IMO no go for en hovedperson, så der skulle de nok have ventet nogle år eller have givet CGI-budgettet et nøk op (jeg ved ikke om Hulk var teknisk mulig at lave troværdigt i 2008).
3of193of19Skrevet 14/12-15 23:42 
Der er ikke meget sjovt ved at være et udødeligt Forcespøgelse hvis man man er en forbrændt krøbling :)
3of193of19Skrevet 14/12-15 23:51 
Ideelt skulle det nok have været en ældre udgave af Hayden.
Et ukendt ansigt giver bare ingen mening i min bog set ift 1-3, specielt når man lige har set Anakins fald ved Machete
JmogJmogSkrevet 15/12-15 07:22 
Ukendt? Vi har lige set ham få taget masken af oppe på Dødsstjernen.

Yoda og Kenobis spøgelser har den alder de havde da de døde. Anakins har ikke. Inkonsistent og at pisse på skuespilleren.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-15 09:00 
3of19>
Greedo/Han scenen er problematisk til gengæld.

Ikke at jeg uenig men Lucas udtalte sig fornylig om hvorfor ændringen blev lavet...

"Han Solo was going to marry Leia, and you look back and say, 'Should he be a cold-blooded killer?'" Lucas explains. "I was thinking mythologically -- should he be a cowboy, should he be John Wayne?"

"And I said, 'Yeah, he should be John Wayne'," he added. "And when you’re John Wayne, you don't shoot people [first] -- you let them have the first shot. It's a mythological reality that we hope our society pays attention to."

Fuld artikel:
http://www.wired.co.uk/news/archive/2015-12/02/star-wars-lucas-explains-han-greedo
millenniummillenniumSkrevet 15/12-15 09:05, rettet 15/12-15 09:06 
C'mooonnn..... Han Solo er en egoistisk, selvglad lykkejæger i starten som kun tænker på sin egen røv og overlevelse. Men via venskabet med Luke vokser der gradvist en samvittighed og ansvarsfølelse i ham.

Kære Lucas, pointen med at folk ændrer sig over tid, gør Gredo scenen ok som den var.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-15 09:14, rettet 15/12-15 09:15 
Tanken var vel at han mente springet var for stort, ikke at der ikke ville være udvikling af figuren overhovedet.
slk486slk486Skrevet 15/12-15 09:28, rettet 15/12-15 09:28 
At ingen andre end Lucas så det som problematisk siger vel en del :)
j/k
nerosnerosSkrevet 15/12-15 09:29 
la0s>
Jeg tror han mente det ærligt, og gerne ville tjene penge på dem.

Ja men han sagde noget andet jeg husker et interview der var med ham osv.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/12-15 09:44, rettet 15/12-15 09:45 
slk486>
At ingen andre end Lucas så det som problematisk siger vel en del :)

Det handlede mere om hvad der gav mest mening for ham mht. figurfremstillingen, end det problematiske i at lave så drastiske ændringer i klassiske film (specielt når det gøres grimt). Jeg er mindre religiøs mht. det første :)
millenniummillenniumSkrevet 15/12-15 10:03 
I relief med at Obi-Wan hakker armen af en værtshusbølle som vil slås, synes jeg godt nok Hans reaktion ikke er så bizar.
The medium is the message.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig