X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 16/07-15 22:26 
Det er kriminelt at Whiplash kun har tjent $14m verden over.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 16/07-15 23:49 
Enig, den er fantastisk. Utroligt velspillet og velfortalt.
JmogJmogSkrevet 16/07-15 23:50 
Ted 2

Mindst lige så sjov som etteren. Særligt to scener er hele filmen værd (ikke vist i trailers).
JmogJmogSkrevet 22/07-15 21:32 
Ant-Man

Den har et snit på imdb på 8 og... det er overraskende nok fuldt fortjent. Det er en rigtig god superheltefilm. Ikke så meget at gå efter i historien (gælder stort set alt i genren) men actionen er god, humoren fremragende og karaktererne fine.

Det store showdown mellem helt og skurk er nok et af de bedste/sjoveste jeg nogensinde har set i en superheltefilm. Jeg var fremragende underholdt.

Stor anbefaling herfra.
nerosnerosSkrevet 22/07-15 23:14, rettet 22/07-15 23:15 
Ja alle Marvel film er bare gode...Host! ;-)

Seriøst så sutter Avengers: Age of Ultron ret så meget..Hvis man spørger mig. Ant-Man er sikkert bedre...Host igen! ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 22/07-15 23:42 
De er bestemt ikke alle gode, men den her er en af de mest underholdende. Grinede lige så meget som under Avengers 1
nerosnerosSkrevet 22/07-15 23:54 
Hehe ok så :-) Ant-Man skal jo nok ses på et tidspunkt alligevel jeg kan jo ikke lade være når det kommer til stykket.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/07-15 07:02 
Har Ant-Man en stor blå stråle der skyder mod himlen? Ellers er det ikke en rigtig Marvel film. :P
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 23/07-15 07:59 
Nope.

Men den har fede actionscener med Thomas The Chu-Chu Train :-)
JmogJmogSkrevet 24/07-15 23:09 
Naiera>
Det er kriminelt at Whiplash kun har tjent $14m verden over.

Så lige at den er på canadisk Netflix. Hvis du ikke fik set den i biografen, så sørg endelig for at benytte dig af lejligheden nu. Det er en af årets bedste film.
NaieraNaieraSkrevet 24/07-15 23:13 
Køb den på blå og gør noget ved den kriminelt lave indtjening ;)

Jeg så lige Pride. 6/6. 10/10. Bedste feel-good film jeg LÆNGE har set.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 24/07-15 23:20 
Ifølge Wikipedia har whiplash tjent over $33 millioner efter et produktionsbudget på ca $3.3 millioner. Er det et problem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 25/07-15 00:28 
Ja Pride er en dejlig film.
Var også glad for Ant Man, forrygende at de kunne redde filmen efter at Wright hoppede fra.
Joss Whedon var vist selv heller ikke specielt glad med biografudgaven af Age of Ultron. Håber vi får en director's cut på Blu.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/07-15 03:13 
Pixels... I biograferne nu?

Hvad synes du om filmen?
millenniummillenniumSkrevet 25/07-15 08:00, rettet 25/07-15 08:02 
I'm so tires of being (not) funny.

:D

OH God, 27 på Metacritic. Og sønnen vil se den. Hvad skal man gøre som forældre? Jeg har vist ham Metacritic som en guide til spilkøb.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 25/07-15 08:29 
Sig han gerne må, men alene for egne penge. :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/07-15 14:22 
Ant-Man:

Overraskende vellykket. Humoren er god og falder kun få gange til jorden. Filmen har også masser af selvironi, hvilket er et stort plus i min bog. Det er også virkelig forfriskende at se en god børneskuespiller, der ikke opfører sig som en lille voksen.
AV Intelligent Terminal
DunwichDunwichSkrevet 26/07-15 01:23 
3of19>
Joss Whedon var vist selv heller ikke specielt glad med biografudgaven af Age of Ultron. Håber vi får en director's cut på Blu.

Hvor har du læst det; Havde han ikke final cut på bio udgaven?
3of193of19Skrevet 26/07-15 02:06 
"But it seems that was Whedon holding back, because now that he’s no longer technically employed by Marvel, Joss is getting very specific about his frustrations. It’s not pretty."....

Link...
DunwichDunwichSkrevet 26/07-15 13:02 
http://www.ign.com/articles/2015/07/15/comic-con-2015-joss-whedon-says-no-avengers-age-of-ultrons-directors-cut

"It has always been my ambition never to do a director’s cut of anything", said Whedon, "and always to make the movie with the studio that we both want to make."

"I don’t think there’s interest in it, right now. You’ll see a bunch of stuff on the DVD in extras that were meant to be there. But the narrative came together very close to the way that I hoped it would, and I don’t think it needs me to constantly tweak it."

Whedon said that the film was one of the most "ridiculously personal things" he'd ever put on screen, and was pleased with the final cut regardless of the pain it took to get there.

"The fact that Marvel gave me that opportunity and supported it, I’m very happy and very proud of everybody that worked on it. I don’t feel the need to go in and fix. I feel like, there she is."
3of193of19Skrevet 26/07-15 16:00 
Det var ikke at Whedon havde sidste cut, men der var en masse mandater fra Marvel hvad han skulle eller ej.
DunwichDunwichSkrevet 26/07-15 22:38 
Han lyder dog i dag til at være tilfreds med resultatet, og derfor vil han ikke begynde at pille ved filmen og lave en anden version, end bio versionen. Jeg har ikke set den, og vil vente med at dømme den, indtil jeg har. Tænker at den ikke kan være helt skidt, anmeldelser og indtjening taget i betragtning.
3of193of19Skrevet 26/07-15 23:21 
Kan også bare være Marvel lige kom og mindede ham om en krølle i kontrakten eller lign.
Vanity Fair artiklen får det til at lyde rimelig frustrerende for ham.
millenniummillenniumSkrevet 27/07-15 09:36 
Med ganske få untagelser, så er der jo ingen film som kan forbedres væsentlig med en "director's cut" eller re-cut, hvis selve scriptet ikke er ordentligt skruet sammen. Desuden vil filmselskabet offentligt tabe ansigt hvis en instruktør "fik lov" til at forbedre en film efter dens release. Så vil biografversionen være stemplet som "Stupid producer's edition".
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 30/07-15 21:46 
Missionary Position Impossible: Råge Nation

Rigtig fin underholdning. Ca. Lige så god som Ghost Protocol. Bedre skurk, mere interessant plot. Ikke nær så meget stil, men flotte actionscener. Folk med hang til motorcykler vil få spontane orgasmer over en ganske fin biljagt. Kvindelig hovedrolle er virkelig velspillet og interessant.

Bestemt en biftur værd.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-15 22:52 
Jeg har ikke set 2,3 og 4. Vil jeg få noget ud af den?

Min kammerat vil gerne have mig med ind og se den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/07-15 23:01, rettet 31/07-15 16:46 
Action-scenerne i thailandske Vengeance of an Assassin er nærmest på højde med dem i Ong-Bak og The Raid, men plottet giver INGEN mening. Nærmest ingenting hænger sammen, flere scener giver absolut ingen mening og skuespillet er mildt sagt mangelfuldt. Jeg kan ikke huske at have set en film, med så dårligt og usammenhængende et plot.

Se den kun hvis du er indforstået med dette.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/07-15 23:13, rettet 30/07-15 23:14 
Konsolkongen>
Jeg har ikke set 2,3 og 4. Vil jeg få noget ud af den?

Min kammerat vil gerne have mig med ind og se den.

Ja, der er stort set intet link mellem filmene andet end at nogle af hovedpersonens kolleger går igen. Samme måde som James Bond-filmene. Så du går ikke glip af spor, så se den bare.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-15 23:45 
Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 31/07-15 09:35 
Konsolkongen>
Jeg har ikke set 2,3 og 4. Vil jeg få noget ud af den?

Min kammerat vil gerne have mig med ind og se den.

Der er er et enkelt diskret link mellem 3 og 4 (spoileren). Og Ving Rhames i rollen som en excentrisk hacker med hang til dyre vaner, dukkede op i 4'eren selvom han ikke var central. Men det er småting.

SPOILER-TEKST:
De skulle jo (bort)forklare hvordan Mr. Hunt kunne være gift i 3'eren men single igen i 4'eren, så han måtte forsvinde fra sin hustru.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 31/07-15 11:58 
Ving Rhames var skam med allerede fra etteren. Han var en del af teamet af tidligere agenter, som Hunt hyrer.
millenniummillenniumSkrevet 31/07-15 12:36 
Ja ja han var med i 1, 2 (mener ikke i 3'eren?), og så kiggede han lige forbi i 4'eren.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/08-15 16:43 
Snuppede også M:I 5 i dag...

Kan godt se kritikken. Filmen har mindre personlighed end de forrige, som især var præget af deres særegne "auteur" instruktører. Og i det er meget en skematisk genopførsel af forrige film, hvor højdepunktet ligger i midten: en kreativ kup-scene efterfulgt af en chase.

MEN derudover, fed action, vanvittigt godt håndværk, tilpas pacing og action/stunts der banker øjnene af led. Der er saft og kraft for dem som elsker biljagter. Burde absolut ses for dagens underholdningsfix og forventningens komfort.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 13/08-15 21:03 
Pixels

Jeg blev meget overrasket over hvor meget jeg morede mig under Pixels. Er det en god film? Næsten. Jeg vil sige ok men med en del rigtigt gode grin. Jeg bliver aldrig glad for Adam Sandler, for han er på intet tidspunkt sjov. Det vejer to af birollerne til gengæld markant op for. Josh Gad er hysterisk og Peter Dinklage fuldstændigt forrygende i rollen som den mest selvelskende narrøv på to ben. De to tilsammen gør hele filmen værd at se.

Licenserne de har fået til diverse spilfigurer bliver ikke udnyttet nok, men det der er, er til tider rigtig godt.

Jeg ville give den et meget stort sekstal ud af ti. Absolut en biftur værd, særligt hvis man er gamer.
Soren47Soren47Skrevet 13/08-15 21:09 
Jeg har stadig ikke tænkt mig at bruge på penge på at gå i biografen for at se den - Men du har overbevist mig om at jeg måske skal prøve den på Netflix eller en billig blu-ray :b
WehnerWehnerSkrevet 13/08-15 23:11 
Der er en fin artikel om Adam Sandler i Politiken her: http://politiken.dk/kultur/medier/ECE2790140/hvorfor-maa-man-ikke-kunne-lide-adam-sandler/

Highlights:

»Hvad kunne overhovedet gå galt [i Pixels]?«, spørger Mashable i deres anmeldelse af filmen og svarer selv: »tre ord: Adam fucking Sandler«.

Eller som Jyllands-Postens anmelder spørger: »Hvorfor får Adam Sandler stadig lov til at lave film?«.

»Der er sagt meget grimt og ondskabsfuldt om Sandler gennem tiderne. Det meste er rigtigt.«
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 13/08-15 23:12 
Pixels (også mig)

Undervejs kom jeg til at tænke på Starship Troopers, Hudson Hawk og særligt The Last Action Hero. Alle popkulturelle og parodiske film som blev svinet til ved premieren, men i eftertiden var det nok bare markedet som misforstod dem. Måske har Pixels samme potentiale.

Anyway...

Jeg var inde og se den sammen med sønnen og hans tolv klassekammerster, og de morede sig alle festligt. Synes dog jeg kunne ane lidt kedsomhed i optakten, for der går lidt for lang tid inden pixels går amok. Jeg selv var heller ikke skræmt væk. Det er ikke en Adam Sandler film. Det er en retrospil-invasion-film som Adam Sandler tilfældigvis er med i. Actionscenen med Pac-man i New York er en drøn opfindsom gradbøjning af klassisk biljagt. Nok det bedste i filmen. Jeg sad dog og ventede på en second surprise i den lidt letkøbte finale, som desværre aldrig kom.

Virkelig obskur film, uden sammenligning med noget som helst (heldigvis). Langt fra på niveau med Wreck-it Ralph, men langt bedre end den røde farve på Metacritic.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 14/08-15 01:41 
Virkelig obskur film

Qué? Mente du nu "obskøn" igen?
NaieraNaieraSkrevet 14/08-15 03:29 
millennium>
Måske har Pixels samme potentiale.

Nej. Ingen af de nævnte film havde Adam fucking Sandler eller Kevin motherfucking James med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 14/08-15 06:46 
Odin>
Virkelig obskur film

Qué? Mente du nu "obskøn" igen?

Nu blev klokken igen for meget. :D

I må tænke at nutidens 11-12 årige ikke har lært at hade Adam Sandler. Endnu.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 14/08-15 09:46, rettet 14/08-15 10:02 
På den positive side, så er det en ret anonym rolle han har. Nem at ignorere.

Se den for alt det andet. Det er underholdende. Sandler er blot sæddet du sidder i mens du kører på rutsjebanen. Bagefter husker du kun rutsjebanen og den var sjov.
OdinOdinSkrevet 14/08-15 09:54, rettet 14/08-15 09:54 
Sandler er blot sæd du sidder i mens du kører på rutsjebanen.

Tak for det billede. Jeg skulle alligevel ikke sove resten af ugen.
JmogJmogSkrevet 14/08-15 10:06 
I live to serve :-)
millenniummillenniumSkrevet 14/08-15 11:07 
"I made your game my bitch"

:-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/08-15 11:20 
Wehner>
»Der er sagt meget grimt og ondskabsfuldt om Sandler gennem tiderne. Det meste er rigtigt.«

Jeg er bare glad for at verden endelig er begyndt at få øjnene op for hvor usjovt (og for den sags skyld decideret usypatisk) alt det Adam Sandler producerer er. For 10 år siden følte jeg nærmest jeg var den eneste i verden der ikke kunne udstå hans nedladende og ekstremt dovne form for "humor", så jeg er glad for at flere og flere råber op.

Vores verden har brug for at større repressalier imod sjæleløse cashgrabs lavet udelukkende for at udnytte en befolkning uden kvalitetskrav, hvis vil skal undgå at standarden falder endnu mere. At afskrive al kritik af Sandlers film (og diverse andre med lignende forudsætninger) som "det er jo bare dum underholdning, og anmelderne render rundt med næsen i skyen" er decideret destruktivt for moderne popkultur.
Jeg forstår slet ikke hvorfor så mange mennesker rent faktisk har travlt med at forsvare Pixels uden overhovedet at have set den, når nu alle troværdige udtalelser hidtil har været rimelig enstemmige omkring hvor elendig filmen er. Man får ALDRIG en god komedie baseret på klassiske arkadespil så længe man gladeligt går ind og betaler for en dårlig en af slagsen, det er business 101.
DERFOR er jeg glad for at der endelig er begyndt at være flere folk der er med til at minde hinanden om hvor ringe alt det Adam Sandler producerer i virkeligheden er.

RedLetterMedias anmeldelse af Jack &Jill burde iøvrigt være pensum for enhver der er interesseret nok i film til nogensinde at se nogen i biografen: https://www.youtube.com/watch?v=sXNsT7-Lwsk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/08-15 12:39 
Er der andre i denne tråd der forsvarer den end os der rent faktisk HAR set den?

Det virker en anelse skidt at du nærmest opfordrer folk til ikke at se den, selvom du IKKE selv har set den. Og indirekte kalder os andre for utroværdige.

Jeg siger det igen: Det er ikke en Adam Sandler-film. Han er bare med i den.
SumezSumezSkrevet 14/08-15 12:55 
Snakker ikke om denne tråd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 14/08-15 12:58 
En af mine yndlingsfilm er The Wedding Singer, fordi Sandler - og hele holdet i øvrigt - er fantastisk i den. Sumez og hans emo venner, må bare se nogle andre film, og så komme videre.

Folk med deres egne Youtube kanaler, som sidder og spyr galde over film de lige har været inde at se, er livet for kort til. Altid de samme overvægtige, bedrevidende comic-book-store typer, med uplejet skægvækst, der sidder og hyler op.
3of193of19Skrevet 14/08-15 13:16 
Chris Stuckmans skæg er nydeligt!
JmogJmogSkrevet 14/08-15 13:18 
Sumez>
Snakker ikke om denne tråd. :)

Ah, det fangede jeg ikke lige. Men jeg kan altså ikke lade den her ligge:

"Jeg forstår slet ikke hvorfor så mange mennesker rent faktisk har travlt med at forsvare Pixels uden overhovedet at have set den"

Omvendt forstår jeg ikke hvorfor så mange mennesker har travlt med at angribe den uden at have set den. Altså, jeg forstår man er sindssygt bekymret, da den sælges som en Sandler film, hvis man ikke kan døje ham. Men det er altså ikke en film der handler om ham. Den handler om en invasion fra rummet af computerspilsfigurer. Det er tumpet, det er åndssvagt og det er rigtigt skægt.
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig