X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 21/05-15 14:12 
Hvem har skrevet det du skriver.. Dig selv eller?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 21/05-15 14:16 
?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 21/05-15 14:18 
Altså om dine ideer er dine egne eller andres? Mand eller kvinde?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 21/05-15 14:21 
Hvilken relevans har det?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 21/05-15 14:23 
Fordi det er interessant hvis det er mænd.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 21/05-15 14:28 
Jeg forstår ikke hvad du er ude i.

Det jeg skrev bunder selvfølgelig i en opfattelse af at der er en biologisk forskel på mænd og kvinder der også giver sig udslag i de temperamenter som de to køn typisk udviser.

Groft sagt kan man sige at kvinder typisk er fysisk svagere, mere socialt komplekse og tager langt færre chancer.

Den smule biologisk determinisme kan der vel ikke være så meget at være uenig omkring?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/05-15 14:31 
Er vi ude på et sted hvor det er bedre at fortsætte snakken i en af feminisme-trådene herinde, så vi herinde kan hygge os med at snakke om hvor fed den film er igen? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 21/05-15 14:40, rettet 21/05-15 14:52 
dRxL>
Angela Merkel er en meget stærk og magtfuld kvinde, der synes at agere uden at slå sig selv på brystet eller demonstrere sin magt, som en stereotyp alpha han ville gøre. Men snarere arbejder hårdt, netværker en masse og sørger for at have styr på tingene. Synes du også det er sexet?

Jeg synes ikke det er sexet per se, men det er ihvertfald et meget attråværdigt personlighedstræk.

neros>
Feminisme er ikke så sort og hvidt som folk går rundt og tror, ej heller så rødstrømpet og gammeldags som det bliver beskrevet i teksten.

Jeg er meget enig. Af samme grund har jeg længe været modstander af ordet. For mig er ordet "feminisme" en af de store årsager til at så mange især lidt primitive mænd ryger op i det røde felt. Ordet "feminisme" bærer med sig en konnotation om "kvinder i første række". Det bliver i manges øjne - dog oftest blandt mænd - set som chauvenisme med kvindeligt fortegn. Det er bare overhovedet ikke hvad det handler om. Feminisme handler ikke om, at kvinder skal stilles højere end mænd, skal have ret til flere goder end mænd eller have mere magt end mænd. Det handler om, at kvinder skal behandles retfærdigt, værdigt og på lige fod med den anden halvdel af befolkningen.
Hvis vi blot havde et andet ord for sagen, tror jeg helt seriøst at langt flere mænd ville forholde sig mere nøgternt til indholdet i debatten uden øjeblikkeligt at stejle og stikke parader op.

Jeg støtter selv sagen fuldt ud, men jeg vægrer mig ved at kalde mig feminist. Dels fordi jeg ikke er så pjattet med putte prædikater på mig selv, men også i høj grad fordi mange omgående stejler hvis jeg bruger ordet. "Neutralist" er bedre, men det sætter altså også for mange menneskers vedkommende nogle fordomme igang om spelt-forældre der placerer deres unger i kønsneutrale børnehaver.

Ordet er naturligvis ikke den eneste faktor. Enkelte meget skingre kvinder i debatten har desværre en tendens til at tiltrække sig langt mere opmærksomhed end deres holdninger er værd og det polariserer folk. Anne-Grethe Bjarup Riis-typen kræver betydeligt mere tålmodighed at komme ind til kernen af end de fleste har at gøre godt med. ...Og i det modsatte ringhjørne har vi så Manfo.

Anyway - det er et super interessant emne, men jeg tror snart vi bliver dunket i hovedet af en moderator, der beder os vende tilbage til trådens emne, så måske vi skulle rykke det til en ny tråd?

(UPDATE: Sumez kom mig i forkøbet, så jeg har tilladt mig at oprette denne tråd, hvor vi kan fortsætte snakken: http://www.playright.dk/forum/emne/36756-feminisme-traaden#705195)
JmogJmogSkrevet 21/05-15 22:49 
Kæmpe forskel på "stærk og magtfuld" og "actionkvinde". Sidstnævnte er hvad Ripley, T2-Sarah og Furiosa er.

Stærk og magtfuld er Merkel, Thatcher og Elizabeth I.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-15 20:09 
Mad Max: Road Fury

Ikke en særligt dyb film, men der er godt nok drøn på fra start til slut! Ikke ligefrem en instant klassiker, men stadigvæk en af de bedste action-film, jeg har set i meget lang tid. Alting fungerer som det skal, og der er stort set intet overflødigt fedt. Den er ikke helt så crazy som traileren giver indtryk af, men det er tæt på.

It Follows

En gyserfilm, der ikke er særligt uhyggelig. Set som en "almindelig" film, er den dog ret vellykket. Har nogle lidt amatøragtige problemer hist og her, men den oser af stil og har langt mere at byde på end de sædvanlige teenage-slasher-film.
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 08/06-15 20:32, rettet 08/06-15 20:36 
Jeg nød virkelig It Follows. Som nævnt flere gange er jeg og konen hårdkogte horror-buffs og der er meget langt mellem de film der formår at overraske os. Nej, den fik os ikke til at hoppe i sædet, men den fungerer som sagt rigtig godt. Stemningen er fed, cinematografien stilfuld, den føles virkelig tidløs, dialogen er velskrevet og den oser af stil. Ingen tvivl om at den indtil videre har været en af årets bedste. Soundtracket er fucking fantastisk, og da rulleteksterne dukkede op og viste Disasterpeace, vidste jeg hvorfor, og klappede spontant i mine små funktionærhænder.

- Og please, please, please, kære rettighedsejere: Jeg ved det er jeres modus operandi, men kan I ikke for én gangs skyld lade en anstændig film få lov at stå alene? Jeg har virkelig ikke brug for at få flere gode film forvandlet til dårlige franchises. I er allerede godt igang med at smadre både Insidious og Sinister.
NaieraNaieraSkrevet 08/06-15 20:58 
Hvis man er til stilen fra It Follows, så bør man tjekke The Myth of the American Sleepover ud. Temaet er et helt andet, men instruktøren er den samme og han sætter sit præg. Jeg har kun set Myth, men sidder netop nu med It Follows i afspilleren :)

Den netop udgivne franske Blu-ray (den første der er kommet ud) med It Follows har Myth med som ekstramateriale.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 08/06-15 23:29 
Tak for tippet, Naiera.
millenniummillenniumSkrevet 09/06-15 10:26 
Tjek eventuelt denne analyse af problemet med nutidens horror film.

Der er nemlig to problemer: 1) selve horror filmen, og 2) horror film publikumet.

Den fremhæver ovennævnte diskussion hvor krybende uhygge og psykologisk horror ofte bliver modtaget med skepsis, mens billige chock effekter er blevet nutidens målstok for hvor god en horror film er.

I nutiden ville Rosemary's Baby helt sikkert også blive modtage med en rungende "WTF?".

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/06-15 10:44 
Det er vel de to "problemer" der lægger til grund for alle de problemer man kan finde i popkultur :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 09/06-15 13:02, rettet 09/06-15 15:25 
Jeg er allermest træt af, at næsten alle horrorfilm idag er lavet af førstegangsfilmskabere, der bare bruger det som et fis-og-ballede projekt for at få deres karriere skudt igang. Bevares, sådan var det også i 70'erne og 80'erne, men forskellen er at filmskaberne idag nu er voksne fans af netop de film og derfor bliver hver evig eneste scene til en wink-wink-nudge-nudge-henvisning til de film de voksede op med. Der er ikke én original tanke. Horror handler ikke længere om at være forstyrrende og ryste os, men om at være en letfordøjelig, selvrefererende rutschebanetur. Derfor er langt de fleste horrorfilm idag én lang circle-jerk af fans der laver film for fans. Det er ikke engang genrefilm mere - det er pasticher.

Det hjælper bestemt ikke at de få gode film drukner i mængden af lort, fordi film nu er blevet så billigt at lave med digitale kameraer, ditto stock-effekter og redigering, at den pristærskel, der normal ville begrænse mængden af skrammel, nu er stort set væk. Og studierne elsker det jo. Netop fordi horrorfilm er så lortebillige at producere, idet alting er lavet på snørebåndsbudget og alle de involverede er håbefulde amatører, der prøver at få deres fod indenfor, ender studierne altid med at tjene deres symbolske pris for distributionsrettighederne dusinfold ind igen.

Og så kommer malkningen. Har en film først vist sig at være en publikumssucces, bliver der straks hyret et nyt team til en efterfølger, og endnu en, og endnu en... til vi ender med det jeg nævnte ovenfor: En god film som er blevet til et elendigt franchise. At det mønster bliver ved med at gentage sig er også bare et symptom på elefanten i rummet: Ingen har den fjerneste respekt for horrorpublikummet. Kontinuitet, plot, skuespil og produktionsværdier er tertiære. Skid hul i om en efterfølger overhovedet giver mening. Ingen har nogensinde bedt om en Shawshank Redemption II, men vi skal åbenbart have seks efterfølgere til Paranormal Activity. Jovist, denne malkning sker også for andre genrefilm (actiongenren og i mindre omfang komedier er også ramt), men slet, slet ikke på så nærmest industrielt et plan som i horror. Udgangspunktet er, at de her film skal kunne underholde en flok teenagere på biografdate i halvanden time. That's it. Der er ingen grund til at spilde kræfter på kvalitet, for det er alligevel ikke kunder de ser igen. Næste år står et nyt kuld 16-årige klar ved billetlugen. Og det er nu blevet så accepteret, at selv vi fans af genren lader til at have mistet respekten for os selv. Vi tager bare hvad vi kan få.

Og selv om jeg nu har nævnt produktionsværdier og budget et par gange, skal jeg lige slå fast, at god horror overhovedet ikke handler om effekter eller budget. Mine bedste horrorfilmsoplevelser har stort set allesammen været båret af veleksekverede gode idéer - nogle gange nærmest grænsende til tankeeksperimenter, og ofte på et budget, der knapt kunne financiere skuespillernes frokost. Det handler om filmskabere med en passion for mediet, der lægger kræfter i at skrue en intelligent film sammen. Det er bare lidt svært at at finde dem blandt alle de film, der står på hovedet af hinanden for at blinke til mig med tungen boret solidt ind i kinden.

Som resultat har jeg og konen startet vores egen lille shortlist af gode horrorfilm, som har formået at hæve sig over sølet for os. De virkelig gode er der dog langt mellem, og skal ofte findes i grænselandet til arthouse-film, hvor filmskaberne stadigvæk har nok respekt for sig selv og deres publikum til at turde stå ved deres film.
nerosnerosSkrevet 09/06-15 13:59 
Rosemary's Baby er en helt fantastisk film. Elsker filmens pace og retning til det helt store climax til sidst. 1968 mener jeg den er fra. Virkelig en god film.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/06-15 14:25 
Men der er ingen jumpscares i Rosemary's Baby og ingen afsløringer af djævlen. Derfor ville generationen af nye horror-fans nok falde i søvn til filmen.

Jeg savner mest en ny generation af Freddy Kruger'ish film, hvor gyset blev blandet med adventure, hvor man gjorde en stor dyd ud af settings, effekter og filmkvalitet, hvor opfindsomheden ikke landede i klamhed-overkill og som var en fed self contained film-serie i stedet for en parodi eller pastiche af noget andet.

Mnaaa, jeg kan jo også bare se de gamle Freddy film igen... :P
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 11/06-15 21:40, rettet 11/06-15 21:42 
Jurassic World

Alle mine bekymringer blev gjort til skamme. Alle de håb jeg dårligt turde have blev indfriet. Jeg havde fucking tårer i øjnene under filmens klimaks over hvor fedt det var. Det var SUBLIMT.

Man kan stort set aldrig overgå en fantastisk etter. Det gør World heller ikke. Men hvis den havde heddet Jurassic Park 2 og havde været nummer to film i serien, så havde vi sagt "wow... de gjorde det satme igen. Det er en værdig efterfølger til Jurassic Park". Indenfor rammerne "hvad nu hvis de prøvede at lave en ny park og den virkede. Og var åben i mange år", så er filmen en fremragende fortolkning af hvad der så kunne ske og hvordan det ville gå galt. Referencerne til Jurassic Park er også gyldne og temamelodien bruges på den helt rigtige måde. Den går direkte i nostalgiåren på dem af os der var børn, da vi så den første film.

Se den. Og se den i en biograf. Der skal et stort lærred og stor lyd til at få den fulde oplevelse. Det er meningen man skal føle sig lille og det går bare ikke på et tv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-15 21:58 
:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 11/06-15 22:05, rettet 11/06-15 22:43 
Jeg skal fandme ind og se øgler igen, kan jeg høre :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
vyssenvyssenSkrevet 11/06-15 22:36 
Samme her da!
JmogJmogSkrevet 11/06-15 23:08 
Hvad synes du om filmen?
millenniummillenniumSkrevet 12/06-15 09:34, rettet 12/06-15 09:43 
Jeg venter til den ligger på Netflix. Gider ikke betale en krone ekstra for unødvendige sequels. :)

Imens har jeg fået set Birdman...

Helt klart en film henvendt folk som i forvejen elsker film som kunstart. (Jvf. ikke Jurassic World X-D...)
Mine øjne tørrede næsten ud i de ufattelige lange one-shot takes med steady-cam hvor et eminent og uafbrudt skuespil udfolder sig til sit ypperste. Og så er det jo en kæmpe selvransagelse af film-mediet i sig selv, med sin drilske meta-leg og parodier på Keatons eget liv i film, fra Batman til hårtab og desperat forfald. Effektiv refleksion i spændingsfeltet mellem Bayhem actionfilm og autentisk drama.

Jeg kan anbefale den - for det rette publikum.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 12/06-15 11:49 
Wow!! Lyder godt med Jurassic World :-)
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 12/06-15 12:59, rettet 12/06-15 13:00 
millennium>
Jeg kan anbefale den - for det rette publikum.

Jeg var solgt allerede fra den allerførste teasertrailer, der viste et langt one-shot med en kriseramt Keaton, der vader livstræt gennem backstage-området til et eller andet arrangement med billeder af præstationer fra sin hedengangne karriere i baggrunden. Jeg glæder mig meget til at se den.
Jeg nyder den slags metafilm, og var også vild med konceptet for JCVD (der dog desværre var lidt hæmmet af eksekveringen, der ikke kunne leve op til potentialet).
JmogJmogSkrevet 12/06-15 13:27 
Birdman er fremragende. Glæd dig!
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 10:55, rettet 25/06-15 10:57 
Så fik jeg afsluttet Hobbitten, nogenlunde som at have slugt et surt opstød.

Hold kæft hvor er det ærgerligt. Et eller andet sted i den enorme tekniske filmfabrik har Peter Jackson mistet overblikket over den følelse film kan give os. De to første film havde i det mindste Smaug som mål, men den sidste del bruger en forceret mængde spildtid som varmer op til Ringenes Herre, hvilket er absurd når de to trilogier er så forskellige i tone, målgruppe og kvalitet.

Det kunne have været en fantastisk Tolkien filmatisering, hvis selskabet bare havde begrænset sig og genfundet de rutiner som gjort LOTR trilogien så awesome, men Hobbitten er skisme en dårlig kop the for en Tolkien veteran som mig.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 25/06-15 11:03 
Men til gengæld en god kop te for en Tolkien-veteran som mig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 25/06-15 11:47 
Er 100.000% med millennium på hans vurdering af filmene. De føles virkelig meget som spiltid og produktion på automatpilot.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/06-15 21:26 
Terminator: Genisys

Overraskende god. Havde det ikke været for Mad Max ville den have årets mest imponerende actionscener. Jeg følte mig rigtig fint underholdt og der var flere overraskelser undervejs. Et par plothuller her og der, men solid underholdning.

Største overraskelse: Titlen er slet ikke popsmart - den giver mening i plottet. Og Arnold gør det perfekt.

Hold jer fra trailers, hvis i ikke allerede har set dem. Den første var fin. Nummer to spoiler helt absurd.

Ganske som med Jurassic World, så ses der stort på de dårlige film i serien. Genisys går kun udfra du har set T1 og T2. Sjov trend (som jeg bestemt bifalder).
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 21:37 
Jeg tror allerede jeg har set det bedste fra filmen :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/06-15 22:01, rettet 25/06-15 22:03 
Henrik Quietsch fra Ekstra Bladet (nok danmarks mest sure opstød af en filmanmelder) har givet den fem ud af seks stjerner.....

FEM ud af SEKS????

Til gengæld hader de amerikanske anmeldere den...

Verden er virkelig blevet bizar!!! o_O
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 22:03 
Det gav de den vist også i Politiken. Så på trods af både Jason Clarke og Jai Courtney, så kan det rent faktisk være, at den er go'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 25/06-15 22:06 
Den er ganske fin. Fem ud af seks ville jeg nok ikke sige, men ikke langt fra. En solid firer.
nerosnerosSkrevet 25/06-15 22:23, rettet 25/06-15 22:24 
millennium>
Henrik Quietsch fra Ekstra Bladet (nok danmarks mest sure opstød af en filmanmelder) har givet den fem ud af seks stjerner.....

FEM ud af SEKS????

Haha læste jeg godt han kaldte også "remaked" af Mad Max: Fury Road for fesen!? For det første er det ikke et remake, for det andet er det den bedste actionfilm overhovedet nogensinde lavet.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 25/06-15 22:31 
Her ville jeg nok byde ind med Aliens og T2, men jo, Furry Road var edderkraftbørstemig også god :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 26/06-15 00:16 
neros>
Haha læste jeg godt han kaldte også "remaked" af Mad Max: Fury Road for fesen!?

Skrev han seriøst "remaked"? Meget kan man mene om hans anmeldelser, men han plejer da at kunne stave og skrive pænt.
nerosnerosSkrevet 26/06-15 10:02 
Det er nok mere mig som ikke kan stave og skrive pænt. Beklager meget at du måtte opleve dette.

Ja ok Aliens var vild. T2 også flot :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 26/06-15 10:18, rettet 26/06-15 10:20 
Naiera>
Her ville jeg nok byde ind med Aliens og T2, men jo, Furry Road var edderkraftbørstemig også god :)

OG Die Hard. Men ja, Fury Road var kompakt action af fineste skuffe.


Odin>
neros>
Haha læste jeg godt han kaldte også "remaked" af Mad Max: Fury Road for fesen!?

Skrev han seriøst "remaked"? Meget kan man mene om hans anmeldelser, men han plejer da at kunne stave og skrive pænt.

En super-snob som Henrik Q lader sig ikke begrænse af sproglige restriktioner. Det er han for høj i hatten til :)
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 26/06-15 10:32 
Fesen er måske lige hårdt nok, men bedre end Mad Max 2 er den ikke.
SPOILER-TEKST:
Hele plottet med de hjælpeløse damer (som stadig formår at te sig som forkælet møgunger) som tilsyneladende er hvad verden roterere omkring, er samtidigt så ubevogtet at de kan blive sneget hele vejen ud til lastvognen uden at blive spottet af en eneste af fanatikerne.

Der er ikke nogen følelse af behov, jo jo de svage har intet, men der er masser af vand, benzin og ammo. I de gamle film var der en meget større følelse af desperation. Selv Barter Town i MM3 havde en fornemmelse af at lortet (bokstaveligt talt) kunne få en ende.

Personligt var jeg ikke fan af de visioner Max havde af sin datter, det bære for meget af hans karakter, i stedet for at gøre det i hans adfærd. Han virkede blot som en skal uden indhold.

Den er set, den var ok, kommer ikke til at blive set igen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 26/06-15 10:56, rettet 26/06-15 10:58 
Som genrefilm synes jeg Fury Road helt klart overgår både T2, Aliens, Die Hard og Road Warrior.

Et par af dem er muligvis bedre film helt generelt, men specifikt som actionfilm kan man ikke rigtig sætte en finger på Fury Road - det er simpelthen så spektakulært, der er KONSTANT action. Der er en god setting og en smule plot, men det er kørt i bagsædet hvor seeren selv kan samle det op, i stedet for at folks tid "spildes" med exposition og karakterudvikling.
Normalt ville jeg så aldrig tro på at man ville kunne lave en film der udelukkende er baseret på actionscener, uden den bliver kedelig. Jeg er ikke den store fan af ren action, jeg kan bedre lide historier, og synes normalt kun action bør være med til at underbygge spændingen og de mål filmen i forvejen har fastsat, men Fury Road slipper fint afsted med det, fordi den bare er så underholdende og fantastisk skruet sammen.

Til sammenligning er Aliens i langt større grad en thriller, en spændingsfilm, end det er action. Jeg kan klart bedst lide director's cut udgaven, og i den sammenhæng er den første halvdel, hvor der reelt set ikke er en eneste actionscene, klart det bedste i filmen.

T2 er en fin actionfilm, men ville IMO slet ikke skille sig ud fra mængden, hvis det ikke var for historien med drengen og robotten. Hvis man ikke bryder sig om det aspekt af filmen, ser man typisk også T1 som den bedre af de to film (jeg er dog selv på T2-holdet, men er nu ikke så stor fan af serien generelt).

Road Warrior bruger langt mere tid på at udvikle karakterer og tegne et billede af filmens verden. Det gør at den har nogle interessante elementer som Fury Road "mangler", men actionscenerne, som er baseret på stort set samme koncept, er så meget mere videreudviklet i seriens nyeste film, at de slet ikke tåler sammenligning. :)

Die Hard er en rimelig badass actionfilm, hvor historien er ligeså overfladisk som den er i Fury Road... men den er bare slet ikke nær så god som Fury Road. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/06-15 11:09 
Darken>
Hele plottet med de hjælpeløse damer (som stadig formår at te sig som forkælet møgunger) som tilsyneladende er hvad verden roterere omkring, er samtidigt så ubevogtet at de kan blive sneget hele vejen ud til lastvognen uden at blive spottet af en eneste af fanatikerne.

(har fjernet dit spoilertag da alle de elementer du omtaler er noget der sker i løbet af filmens første 20 minutter, håber ikke nogen føler sig fornærmet)

Jamen umiddelbart så slår filmen da ret godt fast at Furiosa er en af de allermest hyldede og respekterede af Immortan's undersåtter, og hun har fået hjælp af den dame der fremtræder som en form for værge for hans "koner", så umiddelbart synes jeg ikke det virker urealistisk at hun er i stand til at smugle dem ud. Det var i hvert fald overhovedet ikke noget der tog mig ud af oplevelsen.

Der er ikke nogen følelse af behov, jo jo de svage har intet, men der er masser af vand, benzin og ammo. I de gamle film var der en meget større følelse af desperation. Selv Barter Town i MM3 havde en fornemmelse af at lortet (bokstaveligt talt) kunne få en ende.

Kan godt forstå dine tanker her. Idéen er jo at vand er nærmest umuligt at få fat på nogen andre steder. Det er helt unikt at Immortan Joe har så meget. På samme måde er hhv. benzin og ammunition kun noget de har meget af i andre dedikerede lejre, hvorfor et samarbejde mellem de tre funktioner har været nødvendigt.
"Problemet" er at filmen viser Immortan Joe's vandbeholdning som noget af det allerførste i filmen - derfor får man aldrig rigtig indopereret den underbevidste oplevelse af at det er en stor mangelvare for alle andre.

Personligt var jeg ikke fan af de visioner Max havde af sin datter, det bære for meget af hans karakter, i stedet for at gøre det i hans adfærd. Han virkede blot som en skal uden indhold.

Synes også de var lige cheesy nok, og blev gentaget rigeligt meget i filmen, så det kom til at føles for meget som en kliché. Det kunne godt være gjort bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 26/06-15 12:16 
Jeg er nok bare gnaven over filmindustriens manglende mod og nosser til at opfinde nye filmkoncepter, fremfor konstant at genanvende gamle brands, uanset hvor prof de er blevet i produktionsmetoden.

Engang regnede man ligesom en trilogi som en perfekt harmoni. Nu fucker man med balancen til højre og venstre.

Lås mig ind i et værelse med en VHS maskine og 80'er film.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/06-15 12:24 
Der er vist ikke noget perfekt eller harmonisk over den gamle Mad Max trilogi, uanset hvad man synes om hver enkelt film. :P Der er nærmest ingen rød tråd mellem dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 26/06-15 14:34 
Så skulle det da lige være hans knæskade :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 29/06-15 15:25, rettet 29/06-15 15:28 
Kingsman: The Secret Service

Jeg er både blæst bagover og forover, men jeg anede heller ikke hvad jeg skulle vente af den (hvilket kan være det perfekte set-up til en god filmoplevelse).

Mest er Kingsman underholdningens ærtebøsse som Mattew Vaughn er enestående i. Han er lidt som en filmelsker der strejfer ud af biografen og selv laver den film som publikum gerne vil se, uden at stige i graderne. En instruktør som er én af os.

Actionscenerne er groteske, vilde, dynamiske og godt integreret i handlingen. Jeg er en action-junkie og Kingsman var edderspandælme et godt fix.

Og uden at spoile for meget; Gad vide hvad de svenske royalister synes om slutningen ;-D
SPOILER-TEKST:
"If you save the world, We can do it in the asshole"
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-15 15:41 
Mit største problem med den film var, at jeg synes skurken var mere sympatisk end helten. Så jeg oplevede nogle ret mystiske følelseskonflikter. Men det var en okay actionfilm.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 29/06-15 21:21 
Hvis man ser ekstramaterialet, var det faktisk også intentionen. :) Valentine skulle være så cool og motiverende, at man først mod enden heppede på helten.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/07-15 00:38 
Terminator: Genisys

Den første trailer lagde op til noget, der var pinligt dårligt, så mine forventninger var helt i bund. Den var dog ikke helt så elendig som jeg frygtede. Den er måske ikke et sikkert hit, hvis man vil en tur i biffen, men når den engang bliver vist på TV (eller ryger på Netflix.. eller whatever) kan man vist roligt brænde et par timer af på den og være fint underholdt.
AV Intelligent Terminal
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig