X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
PapandPapandSkrevet 28/03-15 23:38, rettet 28/03-15 23:38 
millennium>
The Equalizer:
Forventede en "Meeeh" film, men fik faktisk en solid underholdningsfilm, som formår at holde kortene tæt og ambitionerne nede. Personerne er ret karikerede, især på skurke-siden. Måtte lige google hvor fanden jeg havde set über-skurken før, og det var i samme boldgade; über-skurken fra xXx. Type-casted når man skal bruge en sadistisk, russisk skurk. Men dialogerne var fede og historien kompakt med gode tråde til den gamle tv-serie.

Fuldstændig enig på The Equalizer. Gamle Denzel håndterede i øvrigt rollen glimrende.

Gone Girl:
I øvrigt også enig med dig her. Den første halve time var noget tung, men da de første brikker falder på plads tager spændingen for alvor fat. Måske den bedste film jeg har set i år.

Dumb and Dumber To:
Det var så til gengæld den ringeste film jeg har set i år. Selvom forgængeren ikke verdenklasse, som da man var 15, så er den alligevel i en helt anden klasse. Var det sidste søm i kisten for Jim Carry som komiker?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 29/03-15 17:16 
Ja det fandt jeg ud af senere, men tror nu filmens æstetiske produktionshold har overgjort det lidt. Kanoner laver skriggrønne streger. Maskinkanoner laver røde skud.
Og i øvrigt; alle har kommenteret filmens mærkelige laserstråler, så måske burde filmen selv have forklaret det.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 14/04-15 10:06 
Der er gået fuldstændig tegneserie-action i Fast&Furious7 med et meget svagt forhold til the laws of physics og overkarikerede personer, bl.a. Kurt Russel som en man-in-black-ish agent. Jason Statham var nu ret cool. Må indrømme: Jeg kan bedre lige FF i dens tidligere ungdomsfilm-jargon, men action-scenerne er da også fuldstændige ufortyndede drugs for det indre action-gen.
Havde en lidt omvendt værdi, for hver gang filmen skød med overdrevne klicheér, så grinede jeg. Men hver gang Tyrese Gibson begyndte på sine ulidelige jokes, så grinede resten af biografen. Desuden mærkede jeg momentvis James Wans irriterende klippestil fra Saw-filmene.
Meget, meget hæderlig afslutning dog, og en smuk afskrivning af Paul Walker.

1'eren er stadig bedst, pga sine autentiske bil-stunts. 5'eren er nummer to. 7'eren får en tredjeplads.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 15/04-15 14:50, rettet 15/04-15 22:12 
Ah, minder mig om noget jeg var i gang med...

The Fast and the Furious - serien ;)

En filmserie jeg nærmest havde forsvoret jeg ville røre, valgte jeg for nylig at se fra start til slut over relativt kort tid. Men var i bilfilm-humør og havde opdaget at de nok var mere varierede end jeg troede. Det var nærmest også et lille eksperiment. Karaktererne er 100% subjektive.

The Fast and the Furious (2001):
Der er antydningen af en god historie, men konceptet udnyttes ikke rigtigt. Dog er historien heller ikke i vejen for underholdningen, som er fin hvis man er tændt på en blanding af action, krimi og ræs (dog er gejlede street racere ikke helt min kop te, og løbene er for drag race-agtige). Paul Walker og Vin Diesel spiller overraskende godt, men deres karakterer er kun lidt over middel. 6/10 ('over middel til god').

Fast 2 Furious (2003):
Jeg føler, at jeg for alvor er på vej ind i Brianernes kongerige. Historien har taget et dyk, og bliver ikke bedre af slam-dialogen. Alle tøser i filmen har det åbentbart meget varmt, og ser forelskede/liderlige ud hver gang de ser en fyr der er nogenlunde pæn/rig/god til at køre ræs. Fyrene er unødigt kække. Alt der har med kørsel at gøre fungerer dog bedre end i den første film, så en ok action/ræser-film. 5/10.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006):
Et skridt ned på alle planer. Lucas Black er svær at tage seriøst i rollen. Håret kombineret med tyk sydstats-accent og et indimellem blankt udtryk får ham til at minde om Forest Gump med en bil i stedet for kunstige ben. De japanske kvinder har også varmeproblemer, men deres miniskørter og bare maver passer trods alt bedre ind i (visse dele af) kulturen. Jeg er ikke så meget til Drift-race, så bildelen underholder mindre end tidligere. Thumbs up til Karate Kid-referencen. 4/10.

Fast & Furious (2009):
En mere helhedsorienteret film, med en mørkere tone, hvilket ikke 100% er godt, da jeg lidt savner det poppede ved de andre film. Der er også mindre fokus på bilsjov. Generelt interessant at se filmene næsten back-to-back, men specielt sjovt at sammenligne denne film med 1'eren, da der er tale om en slags fortsættelse. Alt fra udviklingen i den cinematiske stil (denne låner lidt fra Bourne, hvor de i 2001 havde mere hang til 24 timer og MTV), "bilmoden" (denne film har de fedeste biler indtil nu), tøjstil osv., samt karakterer og skuespillere der nu er otte år ældre. Alt taget i betragtning er skuespillet faktisk ganske fornuftigt. Historien er tilforladelighed. 5/10.

Fast Five (2011):
Ok historie, men ikke ligefrem subtil, og moralen er hullet ala "vi passer godt på vores familie, men smadrer gennem byen uden at tage hensyn til civile". Stadig en del fokus på køre-halløj, men mindre racing. Føles mest som en heistfilm med biler, hvilket sådan set er ok. Også fin detalje, at tit når hovedpersonerne skal til at ræse, får de julelys i øjnene - når alt kommer til alt er de bare drengerøve M/K. Fin action hvilket hænger godt sammen med, at der er kommet godt skrald på budgettet. 6/10.

Fast & Furious 6 (2013):
Udmærket eksempel på, at Bigger Isn't Always Better. Overdrevne film kan være fine, men her tages det et hak eller fem for langt. Når alm. mennesker vha. CGI bliver til flyvende superhelte bliver det for WTF. Og lidt mere generelt for serien, så er det ved at være for meget at politi nærmest konstant veksler mellem at være på den ene og anden side af loven. 5/10.

Serien som helhed:
Bedre end forventet. Ok guilty pleasure, og glæder mig en smule til 7'eren. Random observation... Hver gang der er en optakt til gaderæs, starter hiphop-musik og kameraet panorerer rundt mellem biler, halvnøgne babes og fyre med muskler og bling på smilet. Når jeg kigger film og billeder fra rigtige gaderæs er 95% mænd, heraf 70% (fedladne) bilnørder, og pigernes tøjstil indeholder temmelig meget stof. Det er pop, meeen...
SumezSumezSkrevet 15/04-15 14:52, rettet 15/04-15 14:53 
Skidt hvis 1'eren er den bedste i serien. Det er den eneste jeg har set, og synes den var ekstremt elendig og uudholdelig. :P
2/10 for håndværket
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/04-15 14:58 
Toeren er klart den ringeste i min bog. Dem jeg har nydt mest er nok de sidste tre (altså 4, 5 og 6), som alle ligger på de der 3/6 stykker, med tendens mod 4, hvis jeg er i godt humør.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 15/04-15 20:11, rettet 15/04-15 20:11 
Jeg skrev en blog om Fast&Furious serien for GameReactor, som jeg kørte ned med en lidt anderledes vinkel. ;)

Link...
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 15/04-15 21:28 
1'eren er klart den bedste i min bog - af dem, jeg har set. Mangler de sidste to i rækken.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 15/04-15 21:52 
Jeg har ikke set nogen af filmene endnu. Tak for beskrivelserne. De bekræfter 100% hvad slags film jeg forestiller mig de er.
Soren47Soren47Skrevet 15/04-15 21:55 
Jeg har nu genset Pocahontas på blu-ray efter først at have spillet spillet til Sega Megadrive (Hvilket faktisk er rigtig godt) og derefter have lyttet til soundtracket en milliard gange.
Jeg syntes det var en forfærdeligt kedelig film da jeg så den for nogle år siden og har først set den igen nu.
Ved at se den mere som en Fantasia-film, dvs. en film med god musik og smukke billeder, blev den dog helt god denne gang.
Historien og karaktererne er dog stadig meget kedelige.
- Og det er altså fedt så mange elementer Segaspillet har taget fra filmen. Scenen hvor John Smith og Pocahontas mødes første gang er fx smukt gengivet i spillet.
millenniummillenniumSkrevet 16/04-15 15:20 
enfen>
1'eren er klart den bedste i min bog - af dem, jeg har set. Mangler de sidste to i rækken.

1'eren var nok den mest ungdomsorienterede og havde den klassiske lev-stærkt-dø-ung anti-autoritære jargon. Måske også derfor jeg synes den stadig holder bedst.

2Fast2Furious synes jeg dog er helt nede og dyppe tæerne i en solid bundkarakter.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/04-15 15:37 
Naiera>
Toeren er klart den ringeste i min bog.

Fik du også nok af alt det "breh", "brah", "bruh", "cuz" og CGI?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 17/04-15 13:56 
millennium>
Jeg skrev en blog om Fast&Furious serien for GameReactor, som jeg kørte ned med en lidt anderledes vinkel. ;)

Hrmmm... Tror godt nok alligevel jeg tager Kim Skottes side uden tøven på det punkt her. >_<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/04-15 17:09, rettet 22/04-15 17:16 
Edge of Tomorrow (lige kommet på Netflix):

Kan lige akkurat hive sig op på 'god'. IMO er filmens problem, at den vil for meget. Den føles tredelt - Tom og Emily på tur, Aliens-team-film med klassisk dynamik og militærhumor og Toms eventyr. Hvis sådan noget skal fungere, skal manuskriptet edderlyneme være skarpt. Men historien er ikke helt deroppe, og Emily Blunts karakter er super tør. Men rar underholdning med en fin præstation af Tom Cruise, der har en ganske god karakter at arbejde med.
WehnerWehnerSkrevet 22/04-15 20:34 
Du er en hård dommer, jaes. Jeg var meget positivt overrasket over den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 22/04-15 22:43 
Jeg kunne også rigtig godt lide den. Jeg synes generelt Cruise har fundet den helt rette hylde i de roller, hvor han er udstyret med tydelige karakterbrister eller decideret spiller et røvhul (Magnolia, War Of The Worlds, Tropic Thunder, etc.). Jeg kan rigtig godt lide, at han starter ud som en narrøv og en kujon. Og Bill Paxton stjæler simpelthen hver eneste scene han er med i. Jeg har set den to gange og smilede bredt hver evig eneste gang Paxton gik i gang med sin "War is the great redeemer."-svada. Emily er tør, ja, og kemien er ensidig, men det synes jeg ikke gør så meget.
jaesjaesSkrevet 23/04-15 00:44, rettet 23/04-15 01:16 
Wehner>
Du er en hård dommer, jaes. Jeg var meget positivt overrasket over den.

Til gengæld holdt jeg af Fast & Furious-serien - så nu er der balance :)

Odin>
Bill Paxton stjæler simpelthen hver eneste scene han er med i.

Ja, Paxton var rigtig god. Han bliver bedre og bedre med årene, så vidt jeg lige husker og har set, og han har aldrig været dårlig - før var han "kun" en karismatisk, middelgod skuespiller. Nu synes jeg, han efterhånden kan trække et pænt stort læs.
millenniummillenniumSkrevet 23/04-15 08:48 
Edge of Tomorrow var jeg skambudt underholdt som en action-sci-fi fra 80'erne.Har set den tre gange, og den kalder stadig på et gensyn :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 23/04-15 10:32, rettet 23/04-15 10:33 
Man of Steel:

Den er langt bedre end Superman Returns. Det er der ingen tvivl om.

Det brunlige skær over filmen passer godt ind, og minder om Batman trilogien.

Første halvdel af filmen er klart den bedste; Historien om Krypton og flashbacks, der viser hans unge år og op til, at han bliver opdaget. Men efterfølgende ændrer filmen karakter, og bliver i stedet mere en "1 times Marvel gå all in på action og eksplosioner" ala Avengers. Og det er ærgerligt. Jeg ville langt hellere have set mere om Supermans opvækst i form af flashbacks, og så skærer en del ned på actionsekvenserne i slutningen.

SPOILER-TEKST:
Er det første gang, at man vælger det tvist, at Lois Lane kender Supermans rigtige identitet næsten fra starten af?
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 23/04-15 12:33, rettet 23/04-15 12:33 
Skære ned på action? Det er jo Zack Snyder vi taler om her. Mådehold er just ikke hans stærke side :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 23/04-15 16:13, rettet 23/04-15 16:16 
Når jeg tænker tilbage på Watchmen, var det jo ikke fordi, den var overfyldt med action - som jeg husker den :)

Var i øvrigt ikke den store fan af Watchmen, da jeg så den i biffen. Har lovet mig selv at give den en ekstra chance.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/04-15 21:52 
Avengers: Age of Ultron:

Tjahh, jeg var ikke voldsomt imponeret over den første Avengers-film, og den her gav mig lidt af den samme følelse. Fans af den første film vil sikkert være fint tilfredse, og folk, der ikke fatter tegneserier på film, fatter nok heller i den her. Jeg lægger mig et sted i midten. Jeg kan godt li' tegneserie-æstetikken, men synes ikke den passer super godt til mediet.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 23/04-15 22:40 
Hunger Games: Mocking Jay Part 1:
Wow. Denne filmserie har virkelig vokset sig stærk. Jeg elsker hvordan intet i Mocking Jay er forenklet og letkøbt: Oprørernes morbide propaganda. Den komplicerede Præsident Snow. Mystiske grænser mellem godt og ondt. Det giver filmen en seriøs og moden tone, kombineret med ofte implosiv action der drejer blikket væk fra fristende effekt-lir, for i stedet at anvende følelser og minimalt billedsprog til at formidle handlingen. Bravo.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 24/04-15 08:21, rettet 24/04-15 09:06 
Man og Steel langt bedre end Superman Returns .... Øh nej.
The Man of Steel var jo ikke længere Superman, men en manifestation af død og ødelæggelse. I de sidste scener ligner Metropolis noget fra Fallout 3, ikke mindst takket være Superman, The Man of Steel and Destruction.
millenniummillenniumSkrevet 24/04-15 08:52, rettet 24/04-15 10:41 
Han skulle jo lige øve sig på at slås mod superskurke, SuperMikkel.

EDIT: Øjeblik vent lidt ... er der ikke noget med at Superman i den første film, snurrer rundt og borer sig gennem fortovet, for at kommet ned til Lex's gemmested? Det er vel også en slags destruktion af offentlig egendom. Hvem skal reparere det hul efter ham?
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 24/04-15 11:46, rettet 24/04-15 11:46 
Hvem skal reparere det hul efter ham? Superman selv måske ? for i Returns er han lidt mere fokuseret på at redde mennesker og være en kende omsorgsfuld for borgerne i Metropolis.
I The Man of Steel kaster ham med togvogne, smadrer skyskrapere, veje, biler samt ejendomme og infrastruktur en masse.
Han er komplet ligeglad med menneskene omkring ham i kampens hede, og det er bare ikke "Superman" mere.
I tegneserierne og tegnefilmene bliver Superman altid konfronteret med dilemmaet om han vil redde liv eller fange superskurken ! Det lader ikke helt til at være noget, The Man of Steel vil bruge ret lang tid på at overveje --> Evildoers and earthlings alike, be affraid of The Man of Steel.
nerosnerosSkrevet 24/04-15 12:20, rettet 24/04-15 12:21 
Genfortæl lige hvorfor Superman dræber den onde skurk til sidst i Man Of Steel?

Hunger Games: Mocking Jay - part whatever, er en af de ringeste film jeg har set i år.
Bashful Neophyte
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 24/04-15 12:49 
Jeg er ikke sikker på at netop denne scene er noget der skal fremhæves i Man og Steel. Men som enkelt scene er den et meget fint symbol på den nye forkvaklede Superman.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/04-15 13:11 
Hvis Superman ikke var lidt af en røv, så ville Batman vel ikke have megen grund til at ville se ham bløde? :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 24/04-15 13:15, rettet 24/04-15 13:47 
SuperMikkel>
Jeg er ikke sikker på at netop denne scene er noget der skal fremhæves i Man og Steel. Men som enkelt scene er den et meget fint symbol på den nye forkvaklede Superman.

Klart...Nej hvorfor overhovedet bekymre sig om filmens slutning.
Bashful Neophyte
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 24/04-15 13:57 
Jeg mener, at Frank Millers tegneserie fortæller, at Batman ser Superman som en trussel. Han er bange for hvad der vil ske, hvis Superman går amok. Den eneste der så kunne smadre Superman er Batman, men han er ved at blive gammel, og må derfor handle, før det er for sent. Better safe than sorry.
millenniummillenniumSkrevet 24/04-15 14:21 
neros>
Genfortæl lige hvorfor Superman dræber den onde skurk til sidst i Man Of Steel?

Noget med at Zod var ved at lave en familie om til Krypton barbecue, og Superman brækkede halsen på ham, selvom han egentlig ikke ville? ;D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/04-15 16:29 
SuperMikkel>
Jeg mener, at Frank Millers tegneserie fortæller, at Batman ser Superman som en trussel. Han er bange for hvad der vil ske, hvis Superman går amok. Den eneste der så kunne smadre Superman er Batman, men han er ved at blive gammel, og må derfor handle, før det er for sent. Better safe than sorry.

Snakker du om The Dark Knight Returns af Miller? For det er BESTEMT ikke handlingen i den. Der handler det om at Batmans vigilante metoder er så politisk upopulære i den moderne verden (han har været væk i årtier) at Reagan sætter det eneste våben ind, som kan stoppe Batman: Superman.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 24/04-15 16:51 
Jmog, nej, det er nok ikke Miller så :-/. Det tjekker jeg lige op på.
nerosnerosSkrevet 24/04-15 20:00 
millennium>
Noget med at Zod var ved at lave en familie om til Krypton barbecue, og Superman brækkede halsen på ham, selvom han egentlig ikke ville? ;D

For the good of all things ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/04-15 01:06, rettet 25/04-15 01:06 
Som jeg ser Frank Miller's tolkning, er det ganske enkelt et spørgsmål om at Batman ikke mener at Superman's perfekte og ufejlbarlige do-gooder image var særlig sundt for befolkningen i længden, og havde brug for at vise ham at han kunne overvindes. En nemesis til hans hybris. Og derudover havde han jo selvfølgelig sit eget hemmelige agenda.

Ser dem ikke som fjender i den tegneserie. Superman respekterer Batman, og dækker også overham i sidste ende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/04-15 17:23 
Meget apropros det hele, her er hvordan Man of Steel ville have set ud med farver:

https://www.youtube.com/watch?t=178&v=Du-eYiD9OfM
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 25/04-15 17:55 
Wow. Jeg er normalt på instruktørens side, når det kommer til udtrykket af en film, men jeg har da langt mere lyst til at se dén udgave.
Hvis de så også lige gad redde Coppolas forfærdelige, bronzefarvede Godfather HD-udgivelse, ville jeg blive glad (grangiveligvis umuligt uden adgang til råmaterialet, da der ikke er nogen blå og grønne nuancer tilbage at tække ud og sortniveauet er totalt knust).
JmogJmogSkrevet 09/05-15 19:16 
Sumez>
The Zero Theorem

Fik endelig set Terry Gilliams nyeste film i en af de åbenbart eneste biograffremvisninger af filmen, til CPH:PIX i Empire går.
Umiddelbart er det Terry Gilliam i bedste Gilliam-form, og filmen er afsindigt flot filmet og produceret, men til tider følte jeg også at den nærmest prøvede for hårdt på at være en Terry Gilliam-film, og havde tendens til at forfalde til det overgearede, og virker til tider mere som en parodi, end en reel opfølger på hans klassisske skæve film-universer.
Et af de mest åbenlyse eksempler på dette, er de fjollede computer-interfaces der nok skal ligne det nye årtusindes svar på "skrivemaskinerne" i Brazil, men hvor skrivemaskinerne tegnede et perfekt billede af den skævvredede teknologi der passer i filmens setting, virker den computerspil-agtige verden, Qohen Leth udfører sit arbejde i, mere som en vittighed uden pointe.
Det samme kan siges om det satiriske samfundsportræt, filmen tegner, der i langt mindre grad end tidligere føles tidløst eller selvstændigt, men derimod letkøbt og ofte uoriginalt, og falder til tider til et næsten GTA-agtigt niveau, når Qohen f.eks. bevæger sig rundt til en fest, hvor alle deltagerne lader sig underholde af deres egen iPad eller -Pod. Det er ikke fordi det ikke er sjovt, men jeg havde nok ventet et lidt højere satirisk niveau.

Mht. plottet virker den umiddelbart god, men jeg tror jeg var for træt og sløv til at følge med i hvad den egentlig handler om (der er en -meget- udpenslet analogi til religion, som gik helt hen over hovedet på mig indtil halvvejs inde i filmen), og føler egentlig at filmen også selv lader det falde lidt i baggrunden i den meget store del af filmen der går med at udpensle hovedpersonens forkvaklede forhold med en prostitueret. Filmen begynder at blive interessant i det jeg tolkede som starten af 3. akt, men viste sig desværre at være kort før slutningen. Det er helt klart en film der ville have haft godt af at være en time længere, og jeg tror ikke jeg ville kede mig af det, da den trods alt er ganske underholdende fortalt, på klassisk Gilliam-manér. Jeg tror jeg skal se den nogle flere gange før jeg kan lære virkelig at værdsætte den.

Nåede desværre aldrig at se den i biffen, men opdagede lige, at den er kommet på canadisk Netflix.
Netflix er bare en skidegod service til at nå de film man enten ikke nåede at se i biffen eller som slet ikke kom i danske biografer. Alle pengene værd.
Per SPer SSkrevet 09/05-15 20:34 
Meninger:

Der findes kun 4 Star Trek film: 2, 4, 6 og 8. :)

Der er kun 3 Terminator film: 1, 2 og 3.

Der er kun 3 Alien film: 1, 2 og 3.

Der er kun 2 Predator film: 1 og 2.

Jeg vil hellere se Fantastic 4 (2005) og F4: Rise of the Silver Surfer end The Amazing Spider-Man og The Amazing Spider-Man 2.

Star Wars 1, 2 og bliver værre med årene, 4, 5 og 6 bliver bedre (i original udgaverne).

Der er kun 3 film med Indiana Jones: De 3 originale.

Daredevil (director's cut) med Ben Affleck er god.

Der er 2 film med John Rambo: First Blood og Rambo.

Alle Back to the Future film er gode.

Alle har ret til deres mening, og alle har hver sin smag. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 09/05-15 20:41, rettet 09/05-15 21:16 
Hvad skulle der nu være galt med Rambo 3?

Edit: Og First Blood II for den sags skyld.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 09/05-15 20:51 
Enig med dig i otte ud af de ti. Men:
-Der findes faktisk hele fem Star Trek-film (1-3 og 5-6).
-Rambo (altså den nyeste) er forfærdelig, Rambo II er til gengæld fremragende.

Yderligere meninger:
-Der findes kun to Ninja Turtles-film: 1 og 2.
-Den originale X-men trilogi er forfærdelig.
-Spider-Man 2 er den bedste Spider-Man-film.
-Superman II (Donner's Cut) er den bedste film Superman-film.
-The Dark Knight er betragteligt bedre end de øvrige nyere Batman-film.
-Den originale Judge Dredd-film (med Stallone) er faktisk ganske god - den nye er dog naturligvis langt bedre.
-Hellboy 1 er markant bedre end 2'eren.
-The Rocketeer er alletiders bedste superheltefilm.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/05-15 21:28, rettet 09/05-15 21:30 
Per S>
Der er kun 3 Terminator film: 1, 2 og 3.

2½ sådan ca.

Per S>
Der er kun 3 Alien film: 1, 2 og 3.

Jeg vælger så at være helt uforskammet og godtager 4'eren i flokken :D

Per S>
Der er kun 2 Predator film: 1 og 2.

Jep.

Per S>
Star Wars 1, 2 og bliver værre med årene, 4, 5 og 6 bliver bedre (i original udgaverne).

Er ikke ret stor Star Wars -fan... men der findes kun tre film.

Per S>
Der er kun 3 film med Indiana Jones: De 3 originale.

Jep, det er et faktum.

Per S>
Der er 2 film med John Rambo: First Blood og Rambo.

Tre! Måske endda fire?

Og som andre også har nævnt:

Kun én The Matrix.

Kun to RoboCop. Hvis man synes, 3'eren findes, skal man indlægges på den lukkede, pronto!
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 09/05-15 23:24, rettet 09/05-15 23:27 
Jeg er nok ret alene, men kan efterhånden bedst lide Episode 1 af de nye film, da den IMO føles mest Star Wars-agtig. Men jeg er så også blevet totalt immun over for Jar Jar og Psycho Baby Anakin.

Ep. 2 er på papiret bedre, men i praksis for sceneopdelt. Det fungerer fint i de gamle film, når hovedpersonerne delte sig op, men scenerne var så ofte også små perler i sig selv. Der er ingen konkurrence mellem scener som This is no cave og Padme og Teen Anakins tihi-agtige kærligheds-tortur.

Ep. 3 kunne jeg bedst lide af de tre i første omgang, men efter et par genkig fandt jeg den ret svag. Jeg tror det er blandingen af for meget dysterhed, tyndt manuskript og en Hayden Christensen der ikke helt kan magte rollen/dårlig casting.
millenniummillenniumSkrevet 09/05-15 23:40, rettet 09/05-15 23:42 
Jeg kan gå med til at der findes to Jurrassic Park film. Der er IKKE en fjerde på vej.

Alle M:I film er gode. Nogle bedre end andre, men ingen dårlige.

Tre Die Hard film.

Tre Rambo film.

Én Gremlins.

Og desværre... Hobbitten er slet ikke filmatiseret endnu.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/05-15 23:52 
Mission Impossible 2 en god film?

Jeg ringer straks til klinikken!
Soren47Soren47Skrevet 09/05-15 23:59, rettet 09/05-15 23:59 
Ja, der er kun én Gremlings film. Det er bare underligt at de kaldte den 'Gremlings 2' :b
De sidste afsnit af Star Trek: Enterprise og How I Met Your Mother findes forresten ikke.
NaieraNaieraSkrevet 10/05-15 00:19 
Jmog>
Mission Impossible 2 en god film?

Jeg ringer straks til klinikken!

Yup.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/05-15 00:34 
Soren47>
Ja, der er kun én Gremlings film. Det er bare underligt at de kaldte den 'Gremlings 2' :b

What-what-what whaaaaat?!

2'eren er fed, ja. Men hvordan kan man nogensinde fornægte 1'eren? Der findes næsten ikke nogen bedre julefilm (Die Hard slår den dog) :D
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 10/05-15 02:11 
Hvad pokker er "Gremlings"?
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig