X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
enfenenfenSkrevet 26/01-15 20:29 
American Sniper:

Rigtig fed film. Kan helt klart anbefales. Krigsfilm, der også indeholder lidt andet end bare krig. Bradley Coopers skuespil er som altid klasse.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 26/01-15 20:39 
Nedenstående artikel byder på et lidt anderledes syn på filmen :)

'American Sniper' Is Almost Too Dumb to Criticize
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 27/01-15 08:35 
Tak. Synes dog 130 kr. (med porto) er i overkanten for en 5 år gammel film. Specielt når det ikke er en film, jeg regner med at se mange gange :)
3of193of19Skrevet 27/01-15 22:43 
Lige kommer hjem fra forpremiere til Big Hero 6. Nok en af de få chancer at se den film her i landet med engelsk tale.
God underholdning, med fin humor, flotte actionscener og et interessant setting.
Mangler dog lidt dybden man finder i feks Incredibles eller Frozen, den ligger mere på niveau med Tangled. Avengers i børnehøjde (uden at være for plat) ville nok være en passende beskrivelse.

Husk at blive til efter rulleteksterne.
millenniummillenniumSkrevet 29/01-15 09:13 
Fasandræberne
(Eller bedre titel" Flere Mænd Der Hader Kvinder")

Jeg bliver irriteret når alt i filmen dikterer hvad jeg skal tænke om den. Jeg bliver irriteret når hovedpersonen hedder Carl Mørck, fordi et optimistisk navn ikke ville passe ind. Jeg bliver irriteret når Carl Mørck er iklædt mørkbrun jakke, grå bukser, grå skjorte og gråt slips, for at understrege hans personlighed. Jeg bliver irriteret når rigmænd skildres med designbriller, slikhår, sleske smil, manglende empati og minimalisthuse med egen mole og tilhørende underkuet trofæhustru, bare for at jeg som alm. lønmodtager skal hade dem mest muligt. Jeg bliver irriteret når Vesterbro skildres med lange skygger, gule lystofrør, klamme lejligheder, sorte affaldssække og narkoludere, så jeg virkelig kan væmmes ved bydelen.

Grundlæggende irriteres jeg bare over hele filmens trivialitet og hang til at overdrevne kontraster.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/02-15 22:05 
Jupiter Ascending

Ikke engang nydelige (men for lange) actionscener kan få den mest uintelligente biografgænger til at ignorere, hvor dårlig denne film er. Plottet er rodet, verdenen dårligt forklaret, der slynges om sig med koncepter, der aldrig uddybes, og så er der direkte copy/paste af klimaktiske scener, hvor skurkenes og heltindens motivationer ingen mening giver. Det mest utrolige er at filmen har været færdig siden 2013 og den mellemliggende tid er brugt på at forbedre den, fordi studiet vidste den ville være en fiasko.

Med andre ord, den har været værre? Wow.

4 ud af 10.
SumezSumezSkrevet 09/02-15 22:28 
Æv. Jeg synes ellers Wachowski-søskende virker sympatiske nok til at jeg var villige til at give dem endnu en chance. Det virker som om de har potentialet til at skabe noget unikt, men mangler noget af det lim der kan få deres film til at hænge ordenligt sammen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 06:33 
Og der er ikke en Cloud Atlas genganger...?
Clous Atlas så også lovende ud, indtil anmeldelserne kom og gav den så lunkne karakterer at jeg mistede lysten. Indtil jeg så den på hjemmealteret og fandt en virkelig forunderlig film.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 10/02-15 08:02 
Cloud Atlas har jeg desværre ikke set endnu.
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 08:27 
Do it. Det er filmen man skal se, i det mindste for at have en holdning om den.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/02-15 08:33 
Den er meget interessant. Ikke særlig god, og meget rodet, selv i forhold til konceptet, men man kan mærke at de ville noget med den. Det er svært at hade den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 10/02-15 08:38, rettet 10/02-15 08:59 
Jmog>
Jupiter Ascending

Ikke engang nydelige (men for lange) actionscener kan få den mest uintelligente biografgænger til at ignorere, hvor dårlig denne film er. Plottet er rodet, verdenen dårligt forklaret, der slynges om sig med koncepter, der aldrig uddybes, og så er der direkte copy/paste af klimaktiske scener, hvor skurkenes og heltindens motivationer ingen mening giver. Det mest utrolige er at filmen har været færdig siden 2013 og den mellemliggende tid er brugt på at forbedre den, fordi studiet vidste den ville være en fiasko.

Med andre ord, den har været værre? Wow.

4 ud af 10.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jupiter_Ascending

Vil du læse det punkt der hedder Filming, under Production, og fortælle hvad Principal Photography betyder, i forbindelse med din kommentar om, at filmen har været færdig siden 2013. Det hænger mildest talt ikke sammen. Hvor har du din info fra?

Citat fra filmens Wiki side:

Principal photography commenced at Warner Bros. Studios, Leavesden on April 2, 2013. Filming also took place at Ely Cathedral in England.[31][32] The production remained in the London studio through June, then moved to various locations in Chicago, Illinois throughout late July and August.[30] Minor reshoots to clarify plot points[33] took place in January and early May of the next year, the latter of which took place in Bilbao, Spain.[34]
3of193of19Skrevet 10/02-15 08:41 
Jeg var nu enormt glad for Cloud Atlas da jeg så den i biffen dengang.
Den er noget overvældende og man skal have tungen lige i munden for at følge med.
I bakspejlet er der nogle ting der ikke hænger 100% ordentlig sammen, men man kan føle ambitionerne i filmen, samt at den har hjertet det rette sted.

Ligger på Netflix.
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 08:58, rettet 10/02-15 08:58 
Handler Jupiter Ascending så også (igen, igen, igen) om overmagt og forfølgelse, med tematiske paralleller til antisemitisme og jødeforfølgelse? :)

Det er ligesom brødrernes trademark. Undskyld, søskende.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-15 11:15 
Sumez>
Æv. Jeg synes ellers Wachowski-søskende virker sympatiske nok til at jeg var villige til at give dem endnu en chance. Det virker som om de har potentialet til at skabe noget unikt, men mangler noget af det lim der kan få deres film til at hænge ordenligt sammen.

Har det lidt på samme måde. Jeg vil gå så langt og sige, at de skriver nogle gode (men måske lidt naive) manuskripter, men burde holde sig langt væk fra instuktørstolene. De var heldige med den første Matrix-film (de to andre er lort), men de eneste andre film med deres stempel på, jeg kan holde til, er dem, hvor de kun står for historien. Assassins og V for Vendetta.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 10/02-15 11:52, rettet 10/02-15 11:53 
Ved ikke, jeg synes kamera- og skuespil-instruktionen i Cloud Atlas var rimelig gennemført. Selvom den den var lidt sært sat sammen visse steder (især i scenerne med Hugo Weaving som den dæmon/djævel-agtige ting), var det ting der var med til at give filmen personlighed.
Men det kommer nok an på hvor langt man vælger at tage instruktør-rollen. Klipningen og den generelle pacing kunne i hvert fald klart have været meget bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 10/02-15 11:55 
Bound, deres første film, var god.
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 12:22 
KillerBean2>
De var heldige med den første Matrix-film (de to andre er lort)

Har du genset toeren? Den er faktisk ret god. Især sammenlignet med den helt forfærdelige treer selvfølgelig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 10/02-15 12:36 
2'eren er en underholdende actionfilm bortset fra nogle alt for lange drønkedelige kampscener, og jeg kan faktisk godt lide den. Men jeg ville nok ikke kalde den en decideret god film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 12:40 
Jeg synes, underholdende actionfilm er gode.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-15 12:56 
Underholdende actionfilm er underholdende. Gode film er gode. Begge dele er ikke altid gældende, men det kan ske.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 13:07, rettet 10/02-15 13:07 
Wehner>

Har du genset toeren? Den er faktisk ret god. Især sammenlignet med den helt forfærdelige treer selvfølgelig :)

Det hørte jeg bare ikke, det dér. Ok, det er ikke på Phantom Menace niveau, men 10 minutters biljagt kan ikke kompensere for over 2 timers stupidt mumbo-jumbo og dårlige CGI-kampscener som ikke engang er et konsolspil værdigt.

Honest Trailer The Matrix trilogy
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/02-15 13:14 
Den 10 minutters biljagt er nok den absolut kedeligste scene i filmen, lige efter den hvor Agent Smith laver en masse kloner af sig selv.
Hele filmen er noget værre vås, men som sagt synes jeg den er underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 13:38, rettet 10/02-15 13:39 
Intet slår skydescenen i lobbyen fra Matrix 1. Og den er lavet for en tiendedel af omkostningerne. Mindst. :-P

Link...
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 13:41 
Scener som denne, synes jeg er fine: https://www.youtube.com/watch?v=K1BHuYOb8fM

Jeg er naturligvis heller ikke vild med de scener, der ligner noget fra den første Xbox, men at putte Matrix 2 og 3 i samme kategori, finder jeg ikke seriøst. Uanset hvor filmsnobbet man er :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 10/02-15 14:09 
Well, det giver jo meget god mening set i lyset af at de blev produceret samtidig og udgivet i forlængelse af hinanden. Jeg mener dog også at 3'eren er det værste juks sammenlignet med 2'eren der i det mindste er værd at se.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 14:14 
Det er det samme - uden yderligere sammenligning - som med de tre første Pirates of the Caribbean-film. Toeren var skuffende, men treeren dog meget værre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 14:48 
Første film: "Wuhuuu - vi har en succes. Og hov .... vi tjener penge. Mange penge...."

Anden film: "Første film var slet ikke tiltænkt fortsættelser, men vi finder på alle mulige dumme årsager til at lave en trilogi. Afslutter med en cliffhanger".

Tredje film: "Lad os få det overstået. Take the money and run. Publikum; kys vores røv.".
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/02-15 15:03 
Synes nu den første Matrix i meget stor grad lagde op til en efterfølger. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 15:21 
Men de behøvede ikke. De kunne sagtens have afsluttet den efter 1'eren :)

Vi behøvede ikke se Zion. Vi behøvede se Neo overvinde maskinerne. Agent Smith var blev fucked og splittet til atomer, og han var main villain nok i sig selv. Matrix var rigelig self contained til ikke at koge mere på den uden at mangle noget.

Og sådan var Pirates også.

Og egentlig også Back to The Future, men den var heldigvis god hele vejen.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 10/02-15 15:55 
Kunne rigtig godt lide Cloud Atlas. Enkelte ting kunne være bedre, men synes den var mindst 7/10. Nok den mest episke film ever, og for en gangs skyld skal det forstås både direkte og positivt.

PS. Millennium, hold igen igen igen tilbage med de spoilere, please :) Er det også dig som laver alle filmtrailere :P
millenniummillenniumSkrevet 10/02-15 16:43 
Arh darn jeg glemmer tit at almen viden kan være spoilers. :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/02-15 16:45 
Apropos trailere der afslører det hele, så har jeg læst, at man bør holde sig langt fra trailerne til den næste Blomkamp-film Chappie.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/02-15 17:14 
Dunwich>
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Jupiter_Ascending

Vil du læse det punkt der hedder Filming, under Production, og fortælle hvad Principal Photography betyder, i forbindelse med din kommentar om, at filmen har været færdig siden 2013. Det hænger mildest talt ikke sammen. Hvor har du din info fra?

Hmm, jeg troede egentlig det var wikipedia, men det kan jeg se det ikke var. Læste på en del sider i går aftes. Må lige se om jeg kan finde det, men ser ud til de tog fejl, for midt 2014 ser mere korrekt ud.
JmogJmogSkrevet 10/02-15 17:52 
Ah, det var filmens trivia-sektion på imdb, hvor der står at filmning var færdiggjort i 2013. Det inkluderer selvfølgelig ikke post-arbejde såsom lyd og effekter, så jeg tolkede lige forkert der.
XiwanaXiwanaSkrevet 10/02-15 18:42 
Jeg mener også at have læst, at filmen har ligget mere eller mindre færdig i længere tid - nøjagtigt som med den kommende Mad Max-film.
[inspirational quote here]
DunwichDunwichSkrevet 11/02-15 08:28, rettet 11/02-15 08:29 
Så er du nødt til at uddybe, hvordan du definerer, en mere eller mindre færdig film?
JmogJmogSkrevet 11/02-15 08:50 
Manuskriptet er filmet/effekterne lavet men studiet mener det ikke er godt nok og udskyder filmen i ni måneder, så der kan skydes nye scener.
millenniummillenniumSkrevet 11/02-15 20:31 
Man kan bliver overrasket over hvor kaotiske USAs filmoptagelser kan være. Kan huske at de var færdig med at filme halvdelen af Waterworld før Dennis Hopper blev valgt til at spille skurken. :) Den film var så også legend.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/03-15 22:40 
Kingsman: The Secret Service

Skifter konstant mellem noget, der tilsyneladende prøver at kommunikere et nogenlunde dybtfølt budskab, og helt sort Olsen Banden -agtig plat humor. Det kunne sagtens have fungeret, men jeg synes, det er ret dårligt udført. Jeg ved ikke... måske er jeg bare blevet for gammel til den her slags film :/
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 01/03-15 22:49 
Dybfølt budskab? Hmm, jeg var fint underholdt og så det egentlig bare som en slags hyldest til 80'ernes James Bond-film.

Ikke en fantastisk film men absolut en biftur værd.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/03-15 08:36 
Jeg havde måske bare nogle forkerte forventninger til den. Mht. til James Bond, var jeg nok indstillet på Licence to Kill, men fik Live and Let Die i stedet. Der er lidt for meget The Benny Hill Show over den til min smag.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 02/03-15 09:05, rettet 02/03-15 09:06 
Gone Girl:

Absolut i halvdelen af David Finchers bedste film. Ikke lige så god som Se7en og Fight Club. Meget bedre end Panic Room. Lidt bedre end The Girl with the Dragon Tattoo og Zodiac. Nogenlunde lige så god som The Game og The Social Network.

Sådan nogenlunde dét niveau. :)

Der var virkelig et par gode mindfucks, og bagefter var jeg ikke helt sikkert på, om jeg blev udsat for flere mindfucks end jeg først registrerede.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 02/03-15 19:26, rettet 02/03-15 19:27 
Whiplash

Handler om en ung fyr der giver alt hvad han har i sig for at skabe en karriere som trommeslager. Og den verbalt sadistiske (men ganske effektive) dirrigent hvis orkester han prøver at komme ind i.

Værd at se alene for de mest kreative tilsvininger jeg endnu har oplevet i en film, men den byder på så meget mere. Fiilmen er visuelt minimalistisk - det handler om musikken det her. Og personerne. De to hovedrolleindehavere (trommeslager og dirigent) er forrygende og konstant imponerende. Selvom plottet er dødsimpelt, så formår filmen alligevel at overraske og være original. En af de film, hvor øjnene bare ikke kan slippe lærredet.

Bedste film jeg har set i år.
millenniummillenniumSkrevet 12/03-15 09:00, rettet 12/03-15 09:03 
The Equalizer:
Forventede en "Meeeh" film, men fik faktisk en solid underholdningsfilm, som formår at holde kortene tæt og ambitionerne nede. Personerne er ret karikerede, især på skurke-siden. Måtte lige google hvor fanden jeg havde set über-skurken før, og det var i samme boldgade; über-skurken fra xXx. Type-casted når man skal bruge en sadistisk, russisk skurk. Men dialogerne var fede og historien kompakt med gode tråde til den gamle tv-serie.

Adéles Liv (Netflix):
Geez, fik jeg virkelig set den? Tre timer? Nuvel, æstetisk virkelig flot, meget betagende historie med dybt dedikerede hovedpersoner. Den brænder fast, og som sædvanlig får jeg lyst til at tage fransk-kurser bagefter. Men grundet de lange, ekplicitte samlejescener, skal man lige overveje hvilken sidemand (eller kvinde?) man ser den sammen med. :-D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 18/03-15 21:44 
Insurgent

Nogle flotte effekter kan ikke skjule at det er en tyndere kop te end den allerede tynde Divergent. Flade karakterer, plottwists hvor deres handlinger ikke giver nok mening, klicheer i metermål og masser af kvalme allegorier til teenage-floskler.

Maze-runner light. Med ekstra kunstigt sødemiddel.
millenniummillenniumSkrevet 19/03-15 09:23 
Fury

På den ene side ... god, ferm, teknisk kompetent, rustik som kampvognen. Seriøst fede actionscener (med lidt mærkelige farverstreger efter skudene som minder om laser-kanoner.
På den anden side lidt uhåndterbar. Ved ikke helt om det skulle være en film om krigens traumer a'la Saving Private Ryan, eller en eventyrlig krigsfilm a'la Det Beskidste Dusin. Både og hverken enten eller.

Den er ok, men ikke i superligaen.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-15 09:41 
The Imitation Game

Virkelig, virkelig god film. Var grebet fra start til slut. Glemte fuldstændig at drikke det sindssygt overbetalte vand, jeg havde købt forinden. Benedict Cucumbersnatch spiller afsindigt godt, og jeg følte virkelig for stakkels Alan Turing. Hvis man, som jeg, er en kæmpe nørd, kan man helt sikker genkende meget af det lort manden måtte igennem (men forhåbentligt ikke det hele). Filmen er i det hele taget også bare super godt skruet sammen. Anbefales på det varmeste!
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 28/03-15 21:12, rettet 28/03-15 21:14 
Into The Woods

Publikum var forfærdeligt (snakkede under filmen), men jeg var glimrende underholdt. Musicalnumrene var desværre ikke mindeværdige rent musikalsk, men blandingen af mange forskellige klassiske eventyr i en enkelt historie er virkelig vellykket. Meryl Streep er lige i skabet som heksen.

Og så er scenen hvor Askepots og Rapunzels prinser prøver at overgå hinanden i weltschmertz via sang hele filmen værd. Mængden af cheese er formidabel.

Ikke en film der er værd at se mere end en enkelt gang (pga musikken) men klart en biftur værd.
DunwichDunwichSkrevet 28/03-15 21:39 
millennium>
Seriøst fede actionscener (med lidt mærkelige farverstreger efter skudene som minder om laser-kanoner.

Tro det eller ej, men de grønne sporlys projektiler til tyskernes våben og de røde til de allieredes, er faktisk tilsyneladene autentisk. Man besluttede dengang, at for at man kunne se forskel på hinandens krudt og kugler, og for at minimere friendly fire, at den ene part skulle bruge grøn og den anden part røde sporlys projektiler.

Jeg synes i øvrigt at Fury er en rigtig god film. Skal snart have et gensyn med den.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig