X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 12/11-14 18:30 
Haha godt i er med mig!!
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 12/11-14 19:05 
Jeg har sagt det før, men jeg er også ret glad for Pacific Rim, og synes den er fed og samtidig kikset på den rigtige måde :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 14/11-14 07:43 
Interstellar:

..... Øhm, tror lige jeg skal bruge 2-3 dage ekstra til at finde ud af, hvad jeg synes om den.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/11-14 10:05 
About Time - Fin film, der leger med tidsrejsetemaet på en måde, der viser, man slet ikke behøver at rejse i tiden.
Gilmrende skuespil, specielt fra Bill Nighy samt et sjovt manuskript gør filmen seværdig, også selvom man ikke er til flødebolle / ugebladsfilm.
DarkenDarkenSkrevet 14/11-14 12:57 
Interstellar:
Var inde og se den i går, sammen med nogle venner. Vi var meget enige om at den kan trække sammenlinger med 2001 A Space Odyssey og Contact. Nogle scenerne trækker ud, men gjort på en god måde, jeg var overrasket over at det ikke irriterede mig. Musikken spiller en meget stor rolle for scenerne og jeg vil virkelig anbefale at se den i biografen, jeg tvivler på at det giver det samme at se den på et tv.

Jeg synes det er en god film, jeg kan forstå på Internettet at der er nogen der ikke kan lide slutningen, men jeg synes den er ok. Der var reelt kun to tidspunkter jeg blev (VIRKELIG) irriteret, men det var personers handlinger og derfor nok en your-mileage-may-vary situation og for mit eget vedkommende kun lige i scenen det gik mig på.

SPOILER-TEKST:
Doyle der bare glor, det var tydeligt fra starten af den scene hvad der ville ske. og så Cooper's malplaceret reaktion lige inden hans hjelm revner. Det virkede utroværdigt, når man tænker på hvad der skete forinden, samt at der sat fokus på overlevelses instinkt i dialogen
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 14/11-14 13:13, rettet 14/11-14 13:14 
Ok, nu har jeg sunket Interstellar lidt:

For det første; så den i Imperial som havde en særlig 70mm kopi (Nolan's foretrukne) og det var virkeligt lækkert at se den i dette format. En smule gritty, hvilket passer godt til filmen, men alligevel som en helt, ren vinylplade uden et støvkorn.

Der var to ting hvor den faldt lidt igennem:

1) Jeg sad (for) ofte og tænkte på Nolans tematik som gennemsyrer alle hans film: Den forpinte mand og hans enigmatisk erkendelsesproces. Der er altid noget labyrintisk - to punkter der skal finde sammen. F.eks. i Memento hvor SPOILER-TEKST:
hovedpersonen har skabt sin egen evige labyrint i sit eget hoved
og meget tydeligt Inceptions eksplicitte brug af labyrinter i drømmeverdenen.
Nolan kan og vil ikke bryde ud af sit tema, for filmen handler om manden der skal rejse gennem sin indre labyrint via i rum- og tidsdimensionerne.

2) Forklaringer for publikum. Præcist ligesom i Inception er der karakterer som kun er "ansat" til at forklare filmens logik og teser. Relativitet, dimensioner, tidsforskydninger, bla bla bla. Hele tiden en underviser i baggrunden der skal hjælpe publikum gennem den svære teori, fremfor at lade filmen forklare sig selv.

Men i det hele nød jeg den bragt, og den føles slet ikke så lang som ventet. Der er også skruet ned for Hans Zimmers "BWAAAAAAA" horn. Den har noget tiltrængt old-school look-and-feel som klæder den, f.eks. følelsen af fastmonterede kameraer på ydersiden af det moderne rumskib. Der er filosoferet dybt hvor videnskaben bevæger sig parrallelt med menneskelige egenskaber; overlevelsesinstinkt og tilmed kærlighed. Er det en stor film? Ja, for pokker. Kæmpe stor.

I øvrigt er jeg lidt træt af, at man ikke kan lave en moden rumfilm uden der sammenlignes med 2001. Lad nu filmen stå på egne ben.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 14/11-14 13:30 
Jeg synes det var ret tydeligt at den prøvede nogle af de samme ting som Kubrics film, så det er lidt svært ikke at sammenligne. De hev også en scene op af hatten taget direkte fra Event Horizon.

Der var skruet helt op for feels ..
SPOILER-TEKST:
..mht. til hans rejse væk fra familen, og må indrømme at jeg fik en kæmpe klump fordi man kan reletere til det med at tage afsked, afgive løfter man ikke kan holde og så bare generelt det bånd man har til sine børn.

Mit største problem med film var robot designet, som jeg mener er totalt upraktisk selvom det havde nogle tricks oppe i ærmet.
SPOILER-TEKST:
Det var også sjovt med den running gag at de blev ved med at skrue på sarkasme/humor procenten :D

Jeg er vild med filmen, og synes slet ikke den virkede lang som mange anmeldere anklagede den for.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 14/11-14 15:27, rettet 14/11-14 15:27 
Der var noget tilsvarende med rejse gennem ormehuller og circulær tidsopfattelse, men derudover synes jeg ikke der var så meget 2001 sans over den. Tværtimod, hvis man endelig skal kritisere Krubriks film, så er de generelt meget menneske-kolde, hvorimod Nolan i den grad har grebet om psykologi og familie-følelser.

Robot-designet var godt nok spøjst ja, men SPOILER-TEKST:
jeg forventede meget noget AI oprør og dæmoniske maskiner mod mennesket, fordi sådan var 2001 også, men det skete (heldigvis) ikke.

Den med Event Horizon ... den må være gledet forbi min hjerne?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-14 15:57 
Jeg vil nok mene, at du er noget så blind, hvis du ikke kan se psykologi i Kubrick's film. Men jeg vil godt gi' dig ret i, at han ikke gjorde det meget i familie-følelser :D

Jeg var ret glad for robot-designet i Interstellar. Det giver perfekt mening set fra et praktisk synspunkt. Jeg er ærligt talt ved at brække mig, når jeg ser den ene androide efter den anden på film. Menneskekroppen er praktisk til mennesker, men giver ikke ret meget mening til robotter. Den er i høj grad afhængig af at kunne vedligeholde sig selv vha. celledeling. Når en maskine skal kunne vedligholdes af mennesker, giver et simpelt design med få slidpunkter 100 gange mere mening.
AV Intelligent Terminal
spectrespectreSkrevet 14/11-14 16:11 
millennium>
Den med Event Horizon ... den må være gledet forbi min hjerne?

SPOILER-TEKST:
Der hvor de forklarer hvordan ormehuller virker med papir og blyant
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 14/11-14 19:48 
Nå ja - tænkte faktisk over hvor jeg havde set dem forklaring på ormehuller før - man tænkte også i momentet at det virkede som en mærkelig, forenklet forklaring i filmens eller høje faglige niveau. :)

KillerBean2>
Jeg vil nok mene, at du er noget så blind, hvis du ikke kan se psykologi i Kubrick's film. Men jeg vil godt gi' dig ret i, at han ikke gjorde det meget i familie-følelser :D

Jo jo, men selv psykologien kan være kold. :) Jeg har altid betragtet Kubriks film som enestående monumenter der tilbedes fra afstand, men aldrig som film der rammer mig lige i mavesækken. Selv ægteskab-filmen Eyes Wide Shot virkede mærkeligt distancerende på mig. Altid neurotisk gennemført, men også distancerende.
Tag ikke fejl: Jeg elsker Kubrik og 2001, men er ikke bleg for at finde hans fejl.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/11-14 00:22 
Interstellar skuffede mig. Det starter fint og bliver bedre og bedre lige indtil de kommer igennem ormehullet, derefter går det stærkt ned ad bakke.

Nok er det science fiction, men der var lige lovligt meget pseudoscience.

Det værste var dog plottet, flere steder sad jeg og tænkte "wtf hvorfor gør de det der", når de kunne have gjort noget langt mere logisk.
Det virker helt åndssvagt at basere et plot på at folk i filmen tager nogle fuldstændigt håbløse beslutninger, især taget i betragtning af at de skulle være temmelig intelligente videnskabsmænd. Generelt er filmen og de ting der sker undervejs, bygget op omkring nogle mærkværdige præmisser som man ikke skal tænke for meget over, men bare acceptere.

Det følelsesmæssige aspekt i filmen mellem flere af personener prellede også totalt af på mig, jeg synes ikke det virkede overbevisende. Dialogen kunne have bedre i mange scener. Ellers synes jeg at skuespillet var ok, bortset fra Matt Damon selvfølgelig. Han var også totalt fejl castet til filmen, men det er han jo så ofte.

Det kan lyde meget negativt og det er det også. Men første halvdel er ganske glimrende og filmen er et kig værd, men jeg fortrød at have betalt de absurde danske biograf priser.

Imo den dårligste Nolan film til dato.
millenniummillenniumSkrevet 16/11-14 08:47 
Ja - Interstellar har evnen til at dele vandene. Det var også ret tydeligt da de første reviews kom ud.

Dark Knight Rising står nu i min bog som den mindst vellykede Nolan film. :)

Og a plague on your house hvis du synes Matt Damon var malplaceret i Bourne filmene.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/11-14 22:58, rettet 16/11-14 22:58 
Dawn of the Planet of The Apes:

Som sin forgænger glimrende apocalypse-eventyr, virkelig rustik og pisse godt håndværk. Andy Serkins ER filmen. Meeeen den grænser også til ærgerlig forudsigelighed, hvor vi altid kan gætte hvad der sker om lidt om hvilken idiot der forårsager balladen.
Der ser også ud til at producenterne har lyttet til mig (ja mig :-D ), for jeg har igen og igen påpeget: skal man partout lave 3D film, så hold kameraet i ro, ingen hurtige bevægelse og lav stramme kompositioner med ordentlig dybde. Og det har de gjort! Troede ikke jeg havde denne magt over amerikanske film.

Absolut seværdig underholdning.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 17/11-14 14:49, rettet 18/11-14 12:09 
Det er sjovt med den abe film jeg så ca 15 min af den film hvor efter jeg måtte slukke! Det sker ellers yderst sjældent hos mig. Kunne ikke holde det ud...synes hele setup og de aber var ALT for meget patetisk gøgl..Nææh du så hellere Planet of the Apes 1968.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 17/11-14 14:55 
Det er alderen, Neros. ;-)
The medium is the message.
TheDukeTheDukeSkrevet 17/11-14 22:00 
Robocop (2014)
En overraskende god film, men det er synd at den endte som "Robocop-remaket" i stedet for bare at være noget helt igennem originalt. Den mindede mig langt mere om Deus Ex: Human Revolution end om nogen af de gamle Robocop film.
KTCKTCSkrevet 17/11-14 22:04 
Ikke enig. De kastede nogle spændende bolde op i luften, der gav håb om at de havde en frisk vinkel, men så tabte de det hele på gulvet i sjælløs, metervare action og fik generelt bare smadret det hele til det bare var ligegyldigt. Jeg var ret skuffet, selv om jeg prøvede at se den med åbent sind...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-14 23:23 
Jeg har ikke set den endnu, for jeg tror ikke jeg kan gå ind til den med åbent sind. Så er det nok bedre at lade være :)

Jeg har for nyligt set Amazing Spider-Man 2. Det er nok en af de ringeste Marvel-film i nyere tid, men for mig bliver filmen også voldsomt hæmmet af at jeg ikke kan lide nogen af skuespillerne der medvirker. De tre gamle Spider-Man er LANGT bedre. Ja, det sagde jeg ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 17/11-14 23:50 
Og jeg er rørende enig!
Tobey for the win :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/11-14 04:34 
The Machine

Faldt over denne film på UK Netflix. Det er en interessant slags cyberpunk-agtig film om kunstig intelligens. Virkelig flot på et cinematografisk niveau og den mandelige hovedrolle i filmen ligner lidt en ung Clint Eastwood. Jeg vil helst ikke afslører for meget da jeg selv syntes den fungerede bedst når man satte sig ned og så den unden at kende plottet på forhånd, men den er absolut værd at se.
BeanoBeanoSkrevet 18/11-14 08:04 
Ikke uden grund han (Toby Stephens) spillede en ung Eastwood i Space Cowboys :D
QQSkrevet 18/11-14 11:00, rettet 18/11-14 11:01 
Source Code

Overset original lille perle fra Duncan Jones. Som i hans første spillefilm Moon, fucker han lidt med seeren gennem hovedpersonens virkelighedsopfattelse. Dertil introduceres en ret interessant flerdimensionel virkelighed (faktisk også lidt som i Moon), der både er troværdig og crazy. Kan varmt anbefales, hvis man er til time/space fuckups a la Lola Rennt og sådan noget. Har ikke det store at sætte på den, Jake Gyllenhalls performance er stabil, uden at være vanvittig. Har man ikke set Moon, skal man da lige gøre sig den tjeneste at se begge to. :) De er begge på Netflix året ud svjv.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 18/11-14 11:04 
Hmm, ja jeg har også set den, og elsker normalt et godt mindfuck der roder med tidopfattelsen, men Source Code virkede ret forceret for mig. Den mangler det som Lola Rennt har et overskudslager af: Energi.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 18/11-14 12:11, rettet 18/11-14 12:12 
Darkbeat>
The Machine
Jeg vil helst ikke afslører for meget da jeg selv syntes den fungerede bedst når man satte sig ned og så den unden at kende plottet på forhånd, men den er absolut værd at se.

Ja den er helt udemærket og jeg så den med velbehag ;-)
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 18/11-14 23:23 
Guardians of the Galaxy
Jeg forstår ikke hypen omkring denne film. Den var OK, men hold da kæft noget rod. Det virker for mig som om den prøver at proppe alt for mange genrer ned i et sci-fi komedie-hylster, med det resultat at tonen bliver alt for mudret og skifter meget pludseligt og klodset flere gange. Det er sq ikke godt håndværk :(
DarkenDarkenSkrevet 19/11-14 00:05 
Samt så synes jeg bare humoren var lidt for forced med one liners. Og er det kun mig eller ville hovederollen være bedre hvis det var Seann William Scott istedet for Chris Pratt? Personligt synes jeg den var ret meget hen af Seann's rolle i The Rundown.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SonicSonicSkrevet 19/11-14 08:41 
Er den allerede ude på Blu? Eller går den i biografen endnu?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
XiwanaXiwanaSkrevet 19/11-14 08:43 
Amazon.co.uk får den først d. 24. november.

Linki-link..
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 19/11-14 09:10 
Guardians of the whoops... X-D
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 19/11-14 09:21 
Guardians of the Pirates more likely :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 19/11-14 11:24 
Pirates of the Galaxy.

Eller bare et meget forsinket besøg til en biograf der stadig viser den ;-)
millenniummillenniumSkrevet 19/11-14 13:39, rettet 19/11-14 13:40 
Guardians of the Pirate Bay - Swedish edition.

Sikkert nogle lokal-biografer i udkantsdanmark viser den stadig ;)
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 19/11-14 15:30 
Nede i Kalles Pirat Garage :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkenDarkenSkrevet 19/11-14 18:41, rettet 22/11-14 16:52 
Edit: Fordi det ikke hører til her.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-14 21:31, rettet 20/11-14 21:57 
Det er vel også irrelevant hvor manden har set filmen? Tråden hedder "hvad syntes du om filmen" ikke "hvor så du filmen".

Derudover er jeg enig i at filmen ikke er noget specielt.
millenniummillenniumSkrevet 20/11-14 22:57 
Den har humor, frækhed og pisse fede scener, men dens svaghed er den samme som 85% af alle nutidige film: Historien er ikke noget særlig.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/11-14 01:13, rettet 21/11-14 01:24 
Azzkikr>
Det er vel også irrelevant hvor manden har set filmen? Tråden hedder "hvad syntes du om filmen" ikke "hvor så du filmen".

Da ikke hvis man indirekte indrømmer at have downloadet den ulovligt. Det er jo ikke et kinesisk forum ;)

Synes, Guardians of the Galaxy var helt okay. Muligvis bare fordi den ikke var helt så elendig som alt det andet lort, der bliver spyttet ud for tiden.

Når jeg sætter mig salen for at se en film, der er 100% produkt og 0% værk, er jeg godt klar over, at jeg ikke skal forvente noget fantastisk. Så glæder jeg mig bare over de små gode ting, den evt. formår at strikke sammen.
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 22/11-14 16:52, rettet 23/11-14 01:17 
Mit opstød kom af hvorledes folk bare overfaldt ham i en tråd hvor det ikke hører hjemme. At man lige frem slår udgivelses datoer op var bare lige en tand for meget.

For at være on topic, kan vi vel alle blive enige om at Big Trouble in Little China er helt klar den bedste film Kurt Russell er med i. Best ending evar!

https://www.youtube.com/watch?v=53pRzrzaseA
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 22/11-14 20:21 
Jo.

Men jeg elskede også Kurt i Death Proof.
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 22/11-14 20:26 
Jeg tror ikke i har set Stargate. :D
XiwanaXiwanaSkrevet 22/11-14 20:40 
Eller Escape from New York...
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/11-14 21:16 
Mine penge ligger på The Thing.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/11-14 08:23 
Klart The Thing men jeg kunne nu også godt lide Assault on Precinct 13.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 23/11-14 08:51 
Snake Plissken.

Jeg må snart tilbage til N.Y.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/11-14 11:50 
neros>
Klart The Thing men jeg kunne nu også godt lide Assault on Precinct 13.

Men... Kurt Russell?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/11-14 12:22 
Nåh ja tænkte på den bedste Carpenter film ;D
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 02/12-14 02:08 
Fury

Anden Verdenskrigsfilm med fokus på hvordan det er at være et tankcrew.

Teknisk blændende, stemning tyk og skuespil lige i skabet. Det er en ret grum krigsfilm - der bliver vel næsten begået en krigsforbrydelse hvert tiende minut. Af heltene. Allugevel sidder man og holder med dem for et langt stykke henad vejen forstår man deres valg og hvad der har gjort dem til det de er.

Actionscenerne er stort set perfekte og patriotismen holdes på et ualmindeligt lavt niveau for en amerikansk krigsfilm. Yderst forfriskende.

Alle spiller fremragende. Brad Pitt er perfekt som den garvede sergent der har set for meget og selv Shia Lebouf, som jeg er dybt allergisk overfor, var langt mere end acceptabel. Jeg tror det er første gang jeg ser ham spille en rolle og ikke bare sig selv igen.

stlr anbefaling herfra. Se den i biffen mens du kan. De kampscener og den lyd skal opleves i en biograf.
JmogJmogSkrevet 02/12-14 02:17 
Oh. Glemte helt at nævne at der ikke er noget shaky-cam. Alle de flotte actionscener er overskuelige og en nydelse at se.
DarkenDarkenSkrevet 02/12-14 03:04, rettet 02/12-14 03:04 
..patriotismen holdes på et ualmindeligt lavt niveau for en amerikansk krigsfilm....
..selv Shia Lebouf, som jeg er dybt allergisk overfor, var langt mere end acceptabel...
...der ikke er noget shaky-cam...

ok, så må man lige tage sig sammen, havde ellers tænkt "meh", men hvis overstående holder stik, såå kunne det jo godt være man synes om den :)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig