X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 01/08-14 09:39, rettet 01/08-14 09:41 
Der var noget med at Transformers 4 reelt er skræddersyet det kinesiske marked, så Bay havde slet ikke EU eller US i tankerne.

Gad vide om hans TMNT også bliver en major turd som indtjener masser af skejser...?

Ellers kan man altid gense The Rock. Der var sgu en allright film. "I'd take pleasure in gutting you boy!"
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 01/08-14 10:33 
Har alle Transformer filmene ikke været lige lange nok? I hvert fald efter min smag.

1'eren var god, 2'eren på det jævne, og 3'eren var tilbage på 1'erens spor, men blev så bare alt for lang.

Har ikke set 4'eren endnu.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-14 10:39, rettet 01/08-14 10:39 
The Rock er fantastisk og The Island er helt okay. Alle andre Bay-film er, i mine øjne, forfærdeligt elendige.

Hvis Transformers 4 får 1'erne til at se god ud, kan jeg slet ikke forestille mig, hvor dårlig den må være :/
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 01/08-14 10:41 
Har ikke betalt for en T film sidden 2'eren.
Så den i biffen dengang og var på nippet af at forlade biografen. Jeg seriøst hujede og klappede i den scene hvor det så ud som om de der to irriterende mini autobots var blevet skrottet, SÅ irriterende synes jeg de var. Kun for at blive meget skuffet et øjeblik senere :(
Så tre'eren på dvd hos min (nok) kommende svoger, urg, endnu værre end 2, men i det mindste uden DestructoBalls...
slk486slk486Skrevet 01/08-14 10:47 
@enfen: Jo, du rammer nok meget godt med den vurdering.

@KB: Ja, The Rock er en all time greatest :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/08-14 10:50 
Pain & Gain var overraskende seværdig - underholdende sort humor. Løst baseret på virkelige hændelser.

http://www.imdb.com/title/tt1980209

Mht. Transformers, var etteren rigtig fin popcorn underholdning men siden gået helt galt for serien (har ikke set 4'ern). Overgearet og hul action med komplet ligegyldige personer og ufattelig dumme historier. Snorefests.
slk486slk486Skrevet 01/08-14 11:02 
"Snorefest" antyder at den bare er kedelig, men det ville være for pænt sagt om 4eren.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/08-14 11:04 
Ok, men den har jeg jo ikke set ;)
slk486slk486Skrevet 01/08-14 11:08 
Ah, fair point :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 01/08-14 11:23, rettet 01/08-14 11:23 
Jeg kommer aldrig til at se T4 før den lander på en streamingtjeneste (eller en anmelderkopi lander i postkassen).
Fandme om jeg gider bruge én øre på den film.

Hvilket er en skam, for Transformers 1 var faktisk en ret morsom, uhøjtidelig omgang actionfix. Men 2'eren .... for fanden.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/08-14 11:41 
Samme her - Netflix en gang hvor jeg keder mig ;)
JmogJmogSkrevet 01/08-14 12:33 
Beano>
Pain & Gain var overraskende seværdig - underholdende sort humor. Løst baseret på virkelige hændelser.

http://www.imdb.com/title/tt1980209

Efter sigende havde Bay ikke tænkt sig at lave flere Transformers-film efter treeren. Han lavede en studehandel med Paramount som gik ud på at de financerede Pain & Gain mod at han lavede fireren.

Det giver da lidt håb om at han ikke laver en femmer. Studiet gør dog nok. De film tjener kassen.
TheDukeTheDukeSkrevet 01/08-14 16:38 
Jmog>
De film tjener kassen.

Det er jo fordi der er masser af tossede mennesker, ligesom dem her i tråden, der bliver ved med at købe billetter til dem, selvom de godt ved at det er lort.
nerosnerosSkrevet 01/08-14 17:09 
Jeg så den gratis!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 01/08-14 20:51 
Godt, Neros! :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/08-14 22:10 
Næsten lige kommet ud fra Guardians. Godt nok en super veldrejet action komedie :) Bortset fra en enkelt scene, var den helt 3D venlig.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/08-14 15:58, rettet 02/08-14 15:59 
Guardians of the Galaxy

Sorthumoristisk rumeventyr med gode replikker, sjove påfund, højt tempo og en stor kærlighed for film-mediet. Lidt elementer fra Indiana Jones blandet med Star Trek. Bag effekterne skjuler sig måske en noget uopfindsom og hul historie, plus enkelte passager er noget forcerede, men kedsomheden er sat i hjørnet. Godt med det musikalske tema.

Kunne godt lide dét efter rulleteksterne.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-14 21:30 
Guardians of the Galaxy

Bedste Marvel-spillefilm siden den første Iron Man. Alt fungerer næsten 100% og man tilgiver den hurtigt de få gange, hvor den mister pusten en smule. Absolut en bif-tur værd.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 02/08-14 21:44 
Begin Again (Forelsket i New York).

Dejligt hyggelig romantisk komedie/drama. Mere drama end komedie, men man smiler ofte under den. Langt mere hjerte end de fleste film i genren og Kiera Knightley og Mark Ruffalo er forrygende gode, særligt sidstnævnte. Må se nogle flere film med ham.

Filmen skøjter rundt om de fleste klicheer og er absolut en biftur værd.
NaieraNaieraSkrevet 02/08-14 22:34 
Den danske titel er bare fuldstændig latterlig. Mange film, i samme genre, som ikke når biograferne herhjemme, får samme slags åndssvage titler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/08-14 23:09, rettet 02/08-14 23:12 
Titlen er en smule bedre og passer ret godt med handlingen hvis man læser den som at forelskelsen er rettet mod selve byen. Det ville dog overraske mig, hvis den tanke lå bag oversættelsen.

Den er dog ikke i nærheden af klassiske undersættelser såsom The Rookie, der blev til Koldt Bly og Varme Øretæver. Eller Every Which Way But Loose som blev til Bankekød Til Slemme Drenge.
JmogJmogSkrevet 07/08-14 21:34 
Lucy

En skuffelse. Scarlet Johanson er som altid lækker, men filmen er alt for lommefilosofisk og actionscenerne bliver ret hurtigt for kedelige fordi hun bliver vildt overpowered. Det fjerner spændingen.

Jeg havde også ventet mig langt mere Luc Besson-stil. Med undtagelse af at det er en engelsksproget film, hvor franskmænd, koreanere og tyskere snakker deres egne sprog så er der intet tidspunkt, hvor man mærker det.

Jeg havde virkelig ikke regnet med at sige det men... den er ikke en biograftur værd.
millenniummillenniumSkrevet 08/08-14 09:02 
Scarlett Johanson... skuffelse .... €_O

Jeg kunne nok godt hoppe på hende .... jeg mener filmen .... men nok mest fordi jeg nyder at analysere Bessons film-tema med stærke-kvinder-linjen.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 08/08-14 12:08 
Guardians of the Galaxy:

I AM GROOT! ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 15/08-14 23:22 
Noah:

Den gik vidst ikke så godt i biografen, set fra et økonomisk perspektiv, men forståeligt nok. Det er svær at positionere i forhold til målgruppe. Der bliver slynget rundt med genrene, fra kristen fantasy, medievel slagscener, post apokalyptisk fortid. Men hold kæft hvor jeg bare elsker en storfilm som tør være anderledes og ikke nødvendigvis crowd pleasing. Der er film, og så er der filmkunst. Noah er dælme bredskuldret filmkunst.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 23:23 
Hmm, må hellere smide den på anlægget snarligt, så.
j/k
jaesjaesSkrevet 04/10-14 22:21, rettet 04/10-14 22:30 
Sneakers (1992):

Underholdende og charmerende heist/caper-film, der både har en del tilfælles med de fleste andre film i genren, fx Ocean's-serien, men også formår at skille sig ud ved ikke "kun" at være ca. 50% opbygning og 50% kup - den første halvdel af filmen er ret varieret.

Noget af det hyggelige ved ældre film i mange tilfælde, efter min mening, er gensynet med skuespillerne, eller bare at se dem i en yngre udgave. I Sneakers ses en hel flok af samtidens mest brugte og mere karismatiske skuespillere, der alle gør et fornuftigt eller godt stykke arbejde. Fx Robert Redford, Sidney Poitier, David Strathairn, Dan Aykroyd, Mary McDonnell og River Phoenix. Den kan p.t. ses på den amerikanske Netflix.
millenniummillenniumSkrevet 04/10-14 22:50, rettet 04/10-14 22:51 
Åh ahhh jeg elsker den film, men har ikke set den i årevis.

Kan huske jeg oprindeligt forventede en mere nørdet hacker-film, og blev lidt skuffet, men efterfølgende elskede jeg den for dens "sociale hacking". De hacker ikke computere. De hacker andre menneskers liv.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 04/10-14 23:27 
Hehe, jeg frygtede lidt, at den var *for* nørdet, men blev positivt overrasket over, at den bruger teknologi ret bredt og varieret.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-14 22:16, rettet 05/10-14 22:17 
The Equalizer

Mystisk blandingsprodukt, som ikke rigtigt fungerer på noget tidspunkt. Skifter hele tiden mellem "realistisk" ultravold/action, kvalmende sukkersøde Disney-øjeblikke, scener med tegneserielogik, pinligt åbenlys Sony product placement og fuldstændigt overflødige og alt for lange scener i slow motion. Musikken er også totalt ramt ved siden af (a la Catwoman). Virker for det meste som en parodi på de 17 forskellige film, den prøver at efterligne. Har blandt andet en totalt overdrevet Cool Guys Don't Look At Explosions -scene, som på ingen måde passer ind. Chloë Moretz er desværre heller ikke ret overbevisende som russisk luksusprostituert.

Ikke en film, jeg vil anbefale at bruge en biftur på.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 07/10-14 20:57, rettet 08/10-14 15:10 
X-men Days of Future Past.

Alt i alt god film. Forstår at bygge op til en solid afgørelse, men ligesom Marvel filmene, så "lider" x-men filmene også af, at det føles som storstilede episoder fremfor self contained movies. Finalen findes ikke. Kun episoder på +2 timer.
Det er rart at Bryan Singer er tilbage i stolen, fordi han trods alt mestrer historiens håndværk, men IMO er hans bedste x-men film 2'eren, hvor han fik midlerne og økonomien til at eksekvere den film som startede med 1'eren.
Underholdt? Ja for pokker. Blæst op af væggen? Nej, ikke helt.

Note: jeg forstår ikke lige det efter rulleteksterne.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/10-14 12:41, rettet 16/10-14 12:42 
Old Boy - Spike Lee udgaven (tak til netflix)

Positivt:
- Tilpas obskur, mærkelig, surreal og uvirkelig til at filmen føles nyt og anderledes.
- Josh Brolin har et sten-ansigt der bare passer godt til karakteren.
- En del velkendte Spike Lee trademarks i æstetikken.
- Genopsætning af den lange one-take kampscene.
- Dælme ikke blødsøden. Rimelig rå og blodig.

Negativt:
- Hvad dælen er det med Spike Lee og Apple? Hans Inside Man var også proppet med Apple rekvisitter.
- Slutningen føles ikke helt så fængende som starten.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/10-14 12:51 
Kvinden der Forsvandt:

David Fincher når han er bedst. Lækre billeder, lækker lyssætning, musik af Trent Reznor og virkelig godt skuespil (for det meste). Masser af underspillet sort humor.

Bedste anti-romantiske komedie siden Revolutionary Road, men ikke helt så kynisk.

Måske en anelse for lang, men anbefales stadigvæk.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/10-14 15:47, rettet 22/10-14 15:49 
Jeg får sikkert høvl for den her, men.....

Pacific Rim, er du vimmer hvor er den film overvurderet.

Jeg havde ikke regnet med det store, for jeg har aldrig hørt andet end at filmen er ren action og sluk-for-hjernen historie.
Men alligevel... Actionscenerne er superflotte, og robotterne og monstrene er fantastisk lavet, der er ikke rigtig noget at sætte en finger på her. Men det er bare ikke noget der på nogen måder kan bære filmen. Især når actionscenerne endda udgør så lille en procentdel af filmen som de gør.
Hvorfor bruges der så lang tid på at etablere figurerne, når figurerne er så fantastisk uinteressante som de er? Det er virkelig en direkte modsætning til Guardians of the Galaxy på det område. Især hovedpersonen er direkte ubehagelig - han spiller forfærdeligt (og jeg mener bestemt jeg har set ham i roller hvor han gør det godt?) og har ingen personlighed.
Jeg tror den eneste jeg holdt nogenlunde med, var Charlie Day's rolle, og det er igen nok kun fordi jeg genkender den fra Sunny. Hans "modspil" var så til gengæld den pinligste figur i hele filmen. Hvad er formålet med en figur der fremstår som en 20-årig, der tror han er en gammel senil særling fra en tegnefilm? Og hvis han skal være sådan, hvorfor så ikke hyre Christopher Lloyd til at spille rollen?

Resten af historien og figurerne er den værste samling af klichéer jeg nogensinde har set, i så stor grad at hver eneste scene kan forudses i detaljer før den udspiller sig. Jeg kan sagtens se at filmen gør det med vilje, men jeg kan ikke se hvordan det kan forsvare noget. Selv hvis man ser bort fra de uendeligt mange problemer og plothuller i historien, ændrer det ikke på at den er uinteressant og ekstremt ligegyldig, så hvorfor bruges der så lang tid på den?

Filmen får klare pluspoint fra min side for dens åbenlyse kærlighedsærklæring til japanske monster- og sentai-film, som udpensles til flot perfektion. Men det tages på intet tidspunkt længere end til det grafiske, for resten af produktet er Michael Bay eller Emmerich efter bogen. Den bedste beskrivelse er nok Independence Day med japanske monstre.

I bund og grund: Jeg var ok underholdt, men kunne aldrig finde på at anbefale filmen til andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 22/10-14 16:15 
Sumez>
Jeg får sikkert høvl for den her, men.....

Ikke af mig. Selvom den eneste forventning jeg havde til filmen var gode actionscener, var historien så pivringe at jeg på en eller anden måde alligevel endte med at forlade biografen skuffet.
millenniummillenniumSkrevet 22/10-14 17:40 
Jeg så Pacific Rim i Imperial med 3D, og der er INGEN tvivl om at mediets teknologiske kapacitet afhænger af oplevelsen. Efter filmen var jeg havde jeg det som om jeg var blevet centrifugeret og tæsket af biograflærredet (aka: nuuuuuujjj oplevelsen). Men hjemme på netlix, uden alt det teknologiske rammeværk, så har filmen indlysende svært ved at imponere i samma skala.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 22/10-14 18:29, rettet 22/10-14 21:56 
Sumez>
Jeg får sikkert høvl for den her, men.....

Pacific Rim, er du vimmer hvor er den film overvurderet.

Den er vel kun overvurderet af få nørder som os. Ud af de mange, MANGE mennesker jeg har mødt og talt omkring filmen er der ingen der kan lide den?

Jeg har følt mig helt alene når jeg sagde jeg var vild med den. Jeg har set den mange gange på min bærbar og netflix og den imponere mig hver gang! Jeg elsker simpelthen den film ;-)

Det er jo anime på film!!! Den skal jo have klichéer underligt man ikke kan se det? Jeg synes kun den bliver bedre af det, og det er jo et helt åbenlyst træk fra instruktørens side. Det er jo så overspillet som noget kan være og det bliver gjort med fuldt overlæg hvilket kun pryder filmen på storartet vis. Jeg synes det er så mega sejt at man tør!
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 27/10-14 07:44, rettet 27/10-14 07:46 
Ser I 1864?

Jeg synes den er ret forfærdelig. Det er et rigtig flot og dyrt Ole Bornedal projekt, men som noget der skal forestille et spændende drama, er det da noget underligt tomt noget. Tror ikke han har brugt Tom Buk-Swienty bøgerne særligt meget, uden dog at vide det. Men har en fornemmelse af, at de er ret anderledes og meget mere interessante.
millenniummillenniumSkrevet 27/10-14 09:07, rettet 27/10-14 09:08 
Tror jeg venter til jeg har mulighed for en maraton på DRs app. Især nu hvor DR3 også lige besluttede sig for at vise True Detective hver søndag.

OBS True Detective ligger på deres app, men kun i én uge pr afsnit.

Jeg tror dog, desværre, med det filmanalytiske blik, at jeg godt vil forstå Bornedals stil i 1864. Han kører atter den overdrevne, ekspressive stil, som han også gjorde i Jeg er Dina. Skuespillerne viser følelserne udenpå kroppen og gør hvad de tænker, istedet for at antyde hvad de tænker. Det er en filmæstetisk stil - men sikkert ikke en stil som alle kan forene sig med.

Nå, det skulle nok nærmere være under TV-serie tråden. :)
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 27/10-14 09:09 
Jeg havde planer om at se den (1864), men fik ikke set første afsnit, og nu må jeg indrømme at den omtale samt de klip jeg har set gør, at jeg ikke har travlt med at få den set.
Jeg synes ikke det ser ud til at den indfrier forventningerne :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
PapandPapandSkrevet 28/10-14 19:41 
Jeg har rundet lidt sci-fi guf den sidste uges tid:

Edge of Tomorrow
Hype toget var nok stukket lidt af med mig på forhånd og jeg er som regel stor fan af Tom Cruise. Edge of Tomorrow fangede mig dog ikke helt og jeg halvsov faktisk den sidste halve time. Det er svært lige at pege på en grund, for objektivt set kan jeg sagtens se det er en god film. Måske jeg bør tage et gensyn om et års tid.

Riddick
Ahh, hvor er det herligt at der fortsat findes action sci-fi som denne. Vin Diesel er badass som sædvanligt og dialogen er taget fra den nederste hylde, men ikke desto mindre var jeg godt underholdt hele vejen af en masse fed action. Send fruen ud af døren, bestil en pizza og knap en bajer op, så skal Riddick nok sørge for underholdningen.

Equilibrium / Cubic
Denne har jeg gået udenom i flere år. Beskrivelsen skæmte mig en smule væk, for den lød lige en tand for langt ude. En sen mandag aften var der dog ikke andet interessant på Netflix, så jeg hoppede på. Det har jeg ikke fortrudt! Actionscenerne er en smule åndssvage, men historien er interessant og sætter en masse tanker i gang. Christian Bale er som skabt til rollen og matches brilliant af Taye Diggs. Filmen kan minde en smule om Gattaca, som jeg også var rigtig glad for.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 29/10-14 08:08 
Equilibrium er både langt ude og åndssvag, men det er svært ikke at holde af den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KajikaKajikaSkrevet 31/10-14 00:04 
John Wick

Bedste actionfilm i laaaaang tid. Nonstop action uden alt for meget bullshit, plottet virker umiddelbart ret plat, men det fungerer. Kampscenerne er virkelig godt sat up, og stuntteamet har udført et fantastisk stykke arbejde, tag ind og se den!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
nerosnerosSkrevet 31/10-14 07:19 
Jeg glæder mig til John Wick! Synes den ser fed ud ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 31/10-14 09:30 
Ja, den ser noget classic-action-no-bullshit-reviewers-hating-it-agtig ud.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 01/11-14 10:42, rettet 01/11-14 10:44 
Sumez>
Equilibrium er både langt ude og åndssvag, men det er svært ikke at holde af den.

Scenen hvor Sean Bean læser sin bog er ret nice.

SPOILER-TEKST:
Er der overhovedet noget tidspunkt han IKKE dør i de film/serier han er med i? ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/11-14 22:50 
Interstellar:

Jeg er ikke ret stor fan af Christopher Nolan, så jeg besluttede mig på forhånd for at lade være med at focusere for meget på hans virkemidler og bare nyde resten af filmen. Det virkede fint.

Fin, fin sci-fi -film. Den er virkelig solidt lavet, og næsten alle de enkelte dele er udført til perfektion. Men jeg ved ikke... Den er måske lige en anelse for stueren til, at den kunne efterlade et ordentligt indtryk på mig.

Kan bedst beskrive den som Gravity på steroider. Lidt det samme fucked-in-space -tema, men hvor der så bare er langt mere på spil + leg med Einsteins relativitetsteori.
AV Intelligent Terminal
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 11/11-14 23:47 
Så fik jeg set Guardians of the Galaxy.
Det var dog en dejlig film, uden alt for meget på spil.
Visse steder minder den mig dog meget om Titan AE, men det er på ingen måde en dårlig ting.
Absolut en anbefaling herfra.
la0sla0sSkrevet 12/11-14 14:23 
neros>

Jeg har følt mig helt alene når jeg sagde jeg var vild med den. Jeg har set den mange gange på min bærbar og netflix og den imponere mig hver gang! Jeg elsker simpelthen den film ;-)

Det er jo anime på film!!!

I'm with you!
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 12/11-14 15:09 
Me too.

Nogle ser en fladpandet Bruckheimer klon. Andre mærker sjælen fra anime og japanske kæmperobotter. Det handler bare om hvordan hjernen er skruet sammen.

(Min hjerne er rigtig btw) :-)
The medium is the message.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig