X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 13/03-14 08:42 
Men åbenbart ikke med samme intensitet.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/03-14 08:59, rettet 13/03-14 09:00 
Naiera>
Jerkses spilles ellers af den samme skuespiller som i den første film.

Xerxes er den samme skuespiller, men bevæger sig anderledes og taler anderledes. Slet ikke den samme "transseksuelle lignende personlighed" som sidst. Det virker lidt underligt.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/03-14 22:46 
Zero Dark Thirty
Glimrende, men også ganske deprimerende film.
På trods af af sit amerikanske fokus, så bryder nationalismen aldrig rigtig igennem, og dermed kommer filmen til at fremstå mere autentisk i sit billede.
Den kan helt klart anbefales at se, hvis man kunne lide film som Hurt Locker eller Green Zone.
millenniummillenniumSkrevet 17/03-14 23:16 
Nå ja, den har jeg helt glemt at se. :-/
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/03-14 22:32 
Need for Speed.

Positivt overrasket. Havde ikke forventet det store. Men den er lavet i stil med de gamle 70. bil film. Hvor bilerne er stjerne. Der lidt hyldest til gamle bil film og masser af hints til forskellige spil i NFS serien.
Lyd siden af bilerne er virkelig dejlig. Et gammel motorhoved som mig blev helt blød i knæende da der i starten bliver fyre op for nogen V8 motorer.

Elsker at de i meste af filmen kører i en Ford Mustang. :3 Skøn skøn bil.

Nogen steder er handlingen måske lidt forudsigelig. Men der meget bil aktion og der skuffer filmen ikke.
millenniummillenniumSkrevet 21/03-14 08:46, rettet 21/03-14 08:47 
Selvom jeg har en guilty pleasure svaghed for Fast Furious, så var jeg efterhånden også lidt træt af det overgjorte CGI arbejde som særligt prægede den sidste film. Lidt tilbagevenden til ægte biljagter uden snyd er altid en god ting. (Især også Death Proof).
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 22/03-14 20:00 
Her:

Virkelig lækker og smart film som ser fuldstændig fordomsfrit på kærlighed og sex mellem den fysiske mand og en metafysisk bevidsthed. Phoenix er eminent. Scarletts stemme er mmmmmmm.....
Spike Jonze har virkelig godt fat i fremtidsvisioner, følelser og identiteter. Har stort set intet skidt at sige om den.
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 22/03-14 21:54 
Straw Dogs fra 1971 bliver vist på DR1 0:05. Er den et "must see"?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Per SPer SSkrevet 22/03-14 22:24 
Ja, men du bør læse op på den først.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 22/03-14 22:41 
Skynd dig, du har ca. 1 time...

Deep Focus Review: Strawdogs
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 23/03-14 11:19 
Jeg takker! Filmen var bestemt værd at se og hører klart til i en ordentlig filmsamling.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
millenniummillenniumSkrevet 26/03-14 09:16 
Captain Amercia: The Winter Soldier:

Wuuuhuu....
- I starten minder det mere om en spy movie end en superheltefilm.
- Referencen til WarGames
- Scarlett. Bliver jeg aldrig træt af at se dig? (Svar: nej)
- Pisse godt action.
- Mere jordnært end højt flyvende.

Baaad:
Håndholdt kamera + hektisk klipning + 3D = dårlig cocktail.
Man KAN blive lidt træt af Marvels evindelig føljeton-format, som hele tiden referer til de andre Marvel-film.
Captain, dude ... ville det virkelig være så frygteligt at samle en pistol op i ny og næ?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/03-14 09:27 
Lyder som mange af de positive ting fra 1'eren. Hvordan ville du sammenligne de to?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 26/03-14 11:17 
Tror jeg skal gense 1'eren, men dengang kedede jeg mig lidt. Ved ikke helt hvorfor. Måske fordi hele baggrundshistorien ikke var tilstrækkelig dyb, og fordi det virkede som et 2timers set-up for at bringe old Cap til nutiden, fremfor en god historie i sig selv.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/03-14 11:33 
Lige omvendt. 1'eren havde netop en god "self contained" historie, modsat stort set alle andre Marvel-film jeg har set de sidste mange år :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/03-14 12:02 
Thor?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 26/03-14 12:07 
Det er derfor jeg skal gense den første Cap. :) Måske er den bedre end jeg huskede den.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/03-14 23:32, rettet 29/03-14 14:29 
Zero Dark Thirty:

Jeg har altid godt kunne lide Kathryn Bigelow og hendes rimeligt maskuline filmprojekter. ZDT er ikke dårlig, men den er lidt ude for hendes normale trademarks. Stærk historie og meget alvorlig i sin politiske streg, men jeg kom aldrig tæt på den kvindelige hovedperson og forstod hendes motiver. Til gengæld er slutningen mega spændende IMO.

4/6 med pil op.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 29/03-14 22:25 
Small Apartments
Jeg vil lige gøre opmærksom på denne perle.
Jeg vil ikke spoile for meget, men hellere gøre fortælle at den har et fantastisk cast i form af Matt Lucas fra Little Britain, Peter Stomare, Johnny Knoxville og Dolph Lundgrenn mfl.
Se den og få et godt grin samt lidt at filosofere over :-)
7/10 herfra
millenniummillenniumSkrevet 30/03-14 21:55, rettet 30/03-14 21:56 
Dallas Buyers Club:

Matthew er det nye sort, og han fik sin velfortjente Oscar for at sulte sig til en radmager white-trash gut med AIDS. Og filmen var da også god. Den fortæller om noget stort der skete i verden, set fra den lille mands vinkel. Men, men, men... Jeg fik ikke nogen mavepuster, og jeg synes jeg har set historien før: Den populistiske historie om den lille mand (eller kvinde) i konfrontation mod det store, onde system.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 08/04-14 00:38 
Noah

Flot og bombastisk som en Ringenes Herre-film. Gribende og velspillet som en film af manden bag Black Swan.

Russel Crowe er skræmmende overbevisende som fuldstændigt stjernepsykopatisk fanatiker. Historien tager sig nogle vidunderligt skøre friheder med kildematerialet for at skabe en spændende film, og det lykkes. Mange andre manuskriptforfattere ville have stoppet filmen ved arkens søsættelse. Fans af Arranovsky vil sætte pris på, at der næsten er en tredjedel af filmen tilbage da, og at den går i en meget mørk retning.

Den når ikke samme højder som Black Swan, men jeg følte mig underholdt, endda på en intelligent måde, hele vejen igennem.
SumezSumezSkrevet 08/04-14 11:54, rettet 08/04-14 11:54 
The Zero Theorem

Fik endelig set Terry Gilliams nyeste film i en af de åbenbart eneste biograffremvisninger af filmen, til CPH:PIX i Empire går.
Umiddelbart er det Terry Gilliam i bedste Gilliam-form, og filmen er afsindigt flot filmet og produceret, men til tider følte jeg også at den nærmest prøvede for hårdt på at være en Terry Gilliam-film, og havde tendens til at forfalde til det overgearede, og virker til tider mere som en parodi, end en reel opfølger på hans klassisske skæve film-universer.
Et af de mest åbenlyse eksempler på dette, er de fjollede computer-interfaces der nok skal ligne det nye årtusindes svar på "skrivemaskinerne" i Brazil, men hvor skrivemaskinerne tegnede et perfekt billede af den skævvredede teknologi der passer i filmens setting, virker den computerspil-agtige verden, Qohen Leth udfører sit arbejde i, mere som en vittighed uden pointe.
Det samme kan siges om det satiriske samfundsportræt, filmen tegner, der i langt mindre grad end tidligere føles tidløst eller selvstændigt, men derimod letkøbt og ofte uoriginalt, og falder til tider til et næsten GTA-agtigt niveau, når Qohen f.eks. bevæger sig rundt til en fest, hvor alle deltagerne lader sig underholde af deres egen iPad eller -Pod. Det er ikke fordi det ikke er sjovt, men jeg havde nok ventet et lidt højere satirisk niveau.

Mht. plottet virker den umiddelbart god, men jeg tror jeg var for træt og sløv til at følge med i hvad den egentlig handler om (der er en -meget- udpenslet analogi til religion, som gik helt hen over hovedet på mig indtil halvvejs inde i filmen), og føler egentlig at filmen også selv lader det falde lidt i baggrunden i den meget store del af filmen der går med at udpensle hovedpersonens forkvaklede forhold med en prostitueret. Filmen begynder at blive interessant i det jeg tolkede som starten af 3. akt, men viste sig desværre at være kort før slutningen. Det er helt klart en film der ville have haft godt af at være en time længere, og jeg tror ikke jeg ville kede mig af det, da den trods alt er ganske underholdende fortalt, på klassisk Gilliam-manér. Jeg tror jeg skal se den nogle flere gange før jeg kan lære virkelig at værdsætte den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 08/04-14 12:49 
Nogen der evt. fik set The Raid 2 på CPH: PIX igår?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 08/04-14 13:41 
Jeg så den i sidste uge. Den er ikke lige så god som 1'eren var, og jeg synes egentlig at det eneste sammenhæng mellem de to er figurerne og genren.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 08/04-14 13:50 
Okay men formoder den stadig er seværdig?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 08/04-14 14:04 
Den var slet ikke dårlig - lidt lang med sine 2,5 time, men der var god smæk på hele vejen igennem - man skal bare være forberedt på mere historie, lidt mere karikerede figurer, og ikke så meget egentlig raid'en.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 08/04-14 14:27 
2,5 time kan godt overleves hvis der er smæk på hele vejen. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 08/04-14 16:11 
Hmmm, The Raid var IMO god fordi den netop var så kompakt. 2,5 time ...? Det lyder overambitiøst.

Og mit seneste review:

Captain Philips:
Dvælede lidt ved den, indtil jeg havde det rigtige mindset for at se den, da den virkede ret hård. Kan virkelig godt lide Paul Greengrass generelt, og han gentager nogle af de vinkler som gjorde United 93 så acceptabel: den dokumentaristiske objektive vinkel. Her er ingen onde mennesker. Blot forskellige mennesker der gør det de skal og handler lige panisk i ekstreme situationer. Historien har dog undervejs liiidt problemer med at udjævne sit fokus på Philips og piraten Muse, som efter intentionerne skal skildres ligeværdigt. Philips har sin herre; Maersk. Muse har sine herrer hjemme i Somalia, men sympatien føles ikke helt lige fordelt.
Og så troede jeg at jeg var træt af Tom Hanks, men den gamle Oscar-veteran formåede igen at give mig en klump i halsen uden det virkede klæbrigt.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 11/04-14 21:23, rettet 12/04-14 11:56 
Noa i 3d.

Var egentlig mest tænkt som 210 kroners joke, men den var anderledes end jeg havde frygtet. Der er et stort og vigtigt element som ikke er blevet afsløret i trailerne, som gør filmen rimeligt syret.

Den bedste og mest overraskende del var indtil de begynder at bygge Arken.

Er flot filmet og mange scener fungerede fint i 3d, men den lider overordnet under at tage for mange tråde op som ikke følges til dørs.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 14/04-14 02:28 
Divergent

Endnu en tøsebogserie som studierne håber bliver det nye Twilight/Hunger Games. Lægger et helt ekstremt tykt lag af ting på sin verden som teenagere kan relatere til.

Plusser:
Hovedrolleindehaveren er ganske overbevisende og charmerende.
Jeg kunne forestille mig at tretten-årige piger vil elske den.

Minusser:
Ekstremt forudsigelig.
Masser af klicheer.
Voksne vil krumme tæer en del gange, når filmen hvert femte minut prøver at lave en allegori til teenliv.
Skurkenes motivation/mål er virkelig ulogisk og ikke overbevisende indenfor filmens logik.

Det samme gælder hele basen for den sociale sammensætning af befolkningen. For at undgå krig, deles folk op i kaster, der ikke må have noget med hinanden at gøre. Ja, for DET er da bare en rigtig god måde at få folk til at sympatisere med alle deres medmennesker. Giver ingen mening.
nerosnerosSkrevet 14/04-14 19:23, rettet 14/04-14 19:27 
Herold>
Jeg så den i sidste uge. Den er ikke lige så god som 1'eren var, og jeg synes egentlig at det eneste sammenhæng mellem de to er figurerne og genren.

Der er folk derude som mener det modsatte. Prøv at læse reviews af den på Imdb.

Når man tænker på at det egentlig var denne her film Gareth Evans fra starten ville lave, men havde ikke midlerne til det i første omgang, så lover det kun godt.

Iøvrigt så var Ping Pong Summer en ret sjov lille film ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 14/04-14 20:11 
"With great restrictions comes great creativity"

Måske bliver film bare bedre med færre midler.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 14/04-14 20:58 
Utænkeligt ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/04-14 06:44 
millennium>
"With great restrictions comes great creativity"

Haha ikke altid ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 15/04-14 08:55 
Frozen:

Nu fik datteren endelig raget blu-ray udgaven til sig, så jeg kunne også se whats-the-fuzz-all-about?

Må sige: Første 1/3 er noget i nærheden af perfekt filmkunst. Afsindig gennemført hvor alle filmens kompositioner taler sammen uden afvigelser. Musik, pacing, animation, klip, kameravinkler sparret med en slående look-and-feel fra den klassiske Disney magi. Resten af filmen har IMO lidt flere fodfejl og en uheldig lyst til at indføre for meget som ikke afsluttes. Men stadig: Det ER fodfejl. Frozen fortjener alt den box office kapital som den har høstet, og jeg kan godt lide den retning som Disney filmene har genfundet de seneste par år.

Skal man sammenligne? Muligvis synes jeg Tangled var en anelse bedre, fordi historien var mere tight og beskeden, mens Frozen gaber over meget større områder, men Tangled var så også en uventet stor overraskelse IMO.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 15/04-14 22:33 
The Wind Rises:

Ikke nogen stor historie, men dog værd at opleve. Men er du da fuldstændig færdig, den er flot. Måske er det fordi, jeg kun har set de andre Ghibli-film på fjernsyn, men umiddelbart er det den flotteste af de fire film af studiets film, jeg har set, selvom vi måske lige sad en anelse for langt væk til at få det hele med.

Specielt baggrundene og flyene er mesterlige, med milliarder af små detaljer. Figurerne er mere typisk Ghibli i både stil og udførelse, men det er jo bestemt også rigtig godt; de giver bare ikke en mavepuster på samme måde. Specielt hvis man allerede har oplevet andre af Ghiblis film. Yderligere passer figurer og de semi-realistiske baggrunde ret godt sammen - Ghibli har både opnået en god kontrast stilmæssigt, uden at det føles som to visioner, der er klasket sammen.
NaieraNaieraSkrevet 15/04-14 22:34 
Tangled

Den var sjov.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 21/04-14 14:28 
Rio 2

(Det er jo påskeferie med rollingerne). Typisk 2'er metervare uden nogen som helst relevans. Har proppet alt for meget lort ind i handlingen(erne) så man når hverken at grine eller reflektere over noget, før vi er videre. Rio 1 havde en charme og forstod at hylde landets kultur. Rio 2 er pludselig en børneudgave af Avatar.

Børnene synes heller ikke den var særlig god. Fire hjerter i Politiken?!?! Anmelderen må være blevet købt af filmdistributørerne.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-14 14:30 
Jeg har set en trailer til Rio 2 et par gange, og jeg synes den ser mægtig sjov ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 21/04-14 14:31 
Trailere ser altid gode ud. :-D
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 21/04-14 16:43 
^ 'Synes godt om'
What is the Matrix?
spectrespectreSkrevet 25/04-14 22:03 
The Amazing Spider-man 2 is amazeballs

De nye er 100x bedre end de 3 første emo-man film. Elsker at spiderman er så arrogant og "legesyg" når han får dragten på.

Traileren snød. Jeg syntes jeg så en masse badguys, og frygtede at det ville blive noget rod ligesom spiderman 3, men sådan blev det slet ikke. Synes at Jamie Foxx som dubstep man var pisse godt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-14 22:17 
Ser meget frem til den film - og især til Paul Giamattis Rhino (?!).
Bør man have set forgængeren, førend man giver sig i kast med den nye?
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 25/04-14 22:35 
Glæder mig også rigtig meget til The Amazing Spider-man 2.
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 25/04-14 22:54 
Xiwana>
Ser meget frem til den film - og især til Paul Giamattis Rhino (?!).
Bør man have set forgængeren, førend man giver sig i kast med den nye?

Det skader ikke :-D

Jeg kunne stort set intet huske fra den første, men de er gode til at ridse op hvad man skal vide.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 25/04-14 23:25, rettet 25/04-14 23:26 
Xiwana>
Bør man have set forgængeren, førend man giver sig i kast med den nye?

Synes ikke du skal snyde dig selv for den film. Den er faktisk rigtig fed og bedre end de 3 første synes jeg, men de har egentlig ikke så meget med hinanden at gøre.

The Amazing Spider-man universet er den rigtige fortælling om figuren spiderman i min verden.
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 25/04-14 23:32 
Takker for opfordringerne!
Jeg var i teenagealderen en ret stor fan af spindleren. Raimis tredje film var imidlertid så ringe, at enhver interesse hurtigt forduftede. Men jeg giver den da gerne Amazing Spiderman en chance.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 25/04-14 23:45 
Godt at høre. Jeg var også svært bekymret over dette super villian havoc, hvor helten skal bakse med flere skurke. Det plejer at være på bekostning af filmens fokus. Men Marc Webb har åbenbart fundet løsningen...
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 02/05-14 09:41, rettet 02/05-14 09:45 
Så Spiderman 2 igår efter folks positive bemærkninger herinde. Godkendt film. De to nye film får den gamle trilogi til at virke temmelig tam. Glæder mig faktisk til en 3er. Der var også en enkelt teaser for xmen i rulleteksten. Ikke noget særligt, men værd at tage med hvis man er der.

Edit. Sally Field er dælme dejlig at se på som Aunt May. Dejligt med skuespillere uden plastic.
Soren47Soren47Skrevet 04/05-14 00:29 
Har lige set Star Trek: Enterprise færdig sammen med kæresten.
Åh, de burde virkelig snart lave nogle nye serier! (Filmene er bare ikke det samme!)
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig