X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/11-13 23:42 
millenium>
baddien med en overdrevet sydafrikansk accent

Taler vi her om sydafrikaneren Sharlto Copley der vel taler sydafrikansk engelsk i en sydafrikansk film?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 24/11-13 18:27 
Ok, måske ikke så meget hans accent. Blot at han er irriterende overdrevet, ret uinteressant og en-dimensionel i sin karakter.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/11-13 18:57 
Det var også en af tingene, der ødelagde filmen for mig. Han er helt fantastisk i District 9, men i Elysium er han bare en ligegyldig tegneseriefigur.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 27/11-13 09:26 
Lidt super duper "Man of Steel" vs. review

http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/41449-man-of-steel
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/12-13 23:59 
Jeg var lige inde og se den nye Oldboy og den er god.
Har også set den Koreanske original for år tilbage, men det var faktisk så langt tid siden at jeg havde glemt plottet og ikke rigtig kunne huske andet end dét med at han er spærret inde og dét med at han slås med en hammer.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 17/12-13 01:08 
Så fik jeg set Hobbitten part II.
Den sover jeg lige på, men kan allerede nu sige, at jeg IKKE er fan af Tauriel.
slk486slk486Skrevet 17/12-13 01:21, rettet 17/12-13 01:22 
Jeg så den i går og har heller ikke besluttet mig endnu. Jeg tror måske det er en god film, der overskygges af min skuffelse over at den ikke rammer lige så plet for mig som lotr. Dog nogle flotte action scener, som sædvanligt.
j/k
HankyHankySkrevet 17/12-13 01:51 
Jeg synes den var fed :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 17/12-13 07:58 
Jeg orker ikke at se den... Ork-er ... tø-hø!

Efter Hobbitten 1 er Jackson i min "had it lost it" kategori.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/12-13 09:20 
Jeg er heller ikke vild med Hob1, men 2'eren gør en hel del ting bedre og føles mere organisk. Glæder mig til 5 kampen :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/12-13 09:48 
Jeg tror det som primært ødelagde min oplevelse af Hobbitten var, at jeg ikke længere var bange for udfaldet i kampscenerne. Jeg vidste hele tiden at de alle ville overleve, de ville altid slippe væk og de ville altid blive reddet i sidste øjeblik. Kompelt passiv oplevelse. I LOTR fik jeg hele tiden pulsen op i kampscenerne.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/12-13 09:59 
Ok, men lotr følger bogen langt tættere, så medmindre du ikke kendte historien i forvejen, hvad er så forskellen?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/12-13 10:19, rettet 17/12-13 10:19 
Det er dét som er mærkeligt (og godt udført). Jeg var skide bange for trolden i minerne, selvom jeg vidste de ville slippe væk. Og edderkoppen i 3'eren ... den fik pulsen op, selvom jeg jo godt vidste at Frodo overlevede.
Eksekvering, er nok svaret. LOTR var godt eksekveret. Det var Hobbitten IMO ikke.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/12-13 10:39 
Ok, jeg er med og enig, men jeg synes 2 gør det bedre.
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/12-13 12:21 
Så Hobbitten 2 i går og jeg må indrømme jeg sjældent har været så skuffet over en film.

Er fuld fart på hele tiden men virker usammenhængende.

Mega øv.
millenniummillenniumSkrevet 20/12-13 12:28 
Så kan du "glæde dig" til en special edition, hvor tempoet sikkert sættes ned når Bilbo går og betragter scenerne i komplet irrelevante mellemsekvenser. :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 22/12-13 11:25, rettet 22/12-13 11:28 
Kapringen:

Gode skuespillere og et fint internationalt perspektiv. Men jeg er bare blevet træt af det skematiske danske filmsprog. Realistisk, underspillet, moderat og tøjlet drama. Kapringen sprænger ingen rammer og jeg havde nok forventet mere.

SPOILER-TEKST:
og da filmen starter med hovedpersonen, som taler i telefon (medhør) med sin kæreste og datter, tænkte jeg allerede: Åh nej, hvor uopfindsomt. Det ødelagde en del.
.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/12-13 13:11 
Elsker begge hobbitten, både 1 og 2.
Kan ikke få nok af det univers! :)

Håber han laver silmarillion også! MER' FFS
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 22/12-13 16:13 
Vil desværre aldrig ske. Christopher Tolkien/fonden sidder på filmrettighederne til Silmarillion og han slipper dem aldrig. Han afskyr Jacksons filmversioner og har kun foragt tilovers for New Line Cinema, som han mener prøvede at snyde ham og fonden noget så eftertrykkeligt.

Der er nul motivitation til nogensinde at sælge rettighederne.
WehnerWehnerSkrevet 22/12-13 16:31 
Bortset fra penge, men det er jo sjældent, de frister nogen :) Og Christopher er trods alt født i 1924, så han holder heller ikke evigt. Med andre ord: Det ligger ikke i kortene lige nu, men man ved aldrig, hvad der sker på lang sigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/12-13 20:25 
Damn , så får jeg det helt dårlig at man skal vente på en mand skal dø! :p

Hvorfor har han problemer med de film, som er lavet?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 22/12-13 20:41 
http://badassdigest.com/2013/01/09/why-jrr-tolkiens-son-hates-what-peter-jackson-has-done/
DarkenDarkenSkrevet 22/12-13 21:07 
Consensus da jeg var inde og se den med familien var at del 2 er bedre end 1'eren. Men det er måske fordi vi alle kender historien og at 1'eren måske kunne ses at være lidt langsom? dunno... på den anden side så er Stephen Fry med i 2'eren er det ikke et automatisk win? :D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 22/12-13 23:33, rettet 22/12-13 23:36 
ChronoSousa>
Hvorfor har han problemer med de film, som er lavet?

Uden at have set Hobitten-filmene, kan jeg godt forestille mig adskillige grunde til at man føler sig fornærmet over dem, hvis man respekterer det originale værk i den grad (der er ingen der kan benægte at de har gjort meget for at presse citronen for at pumpe så mange penge ud af den som muligt) - men LOTR-trilogien synes jeg, trods at der er en del ting man kan mene skulle være gjort anderledes, var langt over forventning. Jeg havde faktisk ikke forestillet mig at det nogensinde ville være muligt at lave en fornuftig filmatisering af den bog.

Jeg så også helst at vi slap for at se Silmarilion givet samme behandling som de har givet Hobitten. Hobitten er en anden type bog end LOTR, og Silmarilion er en HELT helt anden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 22/12-13 23:34 
Okay... Der er nu gået nogle dage siden jeg så Hobitten 2, og jeg tror jeg vil kalde det en middelmådig film. Nogle ting fungerer rigtig godt, som Necromancerens / ringåndernes krypt, Det ensomme bjerg samt Smaug og måden hvorpå man oplevede dværgens huler og deres storhed virkede fantastisk.
Men mange ting var bare direkte ringe. Lad mig blot nævne Tauriel og Legolas ! My og my hvor var de ligegyldige og påklistrede. Endnu værre er historien og Tauriel og Kilis mulige forelskelse og hele ideen om at Kili skal reddes pga en "ork"pil i benet.
Endvidere skal elvere vist forestille at være kloge, tænksomme og betænksomme, hvilket man må sige at Thranduil på ingen måde er. Magen til klovn skal man lede længe efter, men det gælder vist for den ganske elverrace so far, i denne version i Hobitten.
Men alt i alt er Hobitten dog en fin film, og den første film overlegen. Personligt savnede jeg dog momenter i filmen hvor der var plads til at dvæle ved de flotte billeder og samtaler der kunne give karaktererne og herunder dværgene mere plads og mulighed for at udvikle sig.
WehnerWehnerSkrevet 22/12-13 23:42 
Når man har set filmene fremstår bøgerne meget klart som gammeldags og kluntede. Alene det, at der stort set ingen kvinder er med, giver ingen mening. Peter Jacksons versioner er Tolkien, som jeg forestiller mig, han ville have skrevet sine eventyr i dag. Det, synes jeg, er fint, for bøgerne er der jo stadig til de, der foretrækker den gamle version. Det havde været en forspildt chance, hvis vi bare havde fået det samme en gang til i en slavisk remediering.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 22/12-13 23:49, rettet 22/12-13 23:50 
Virkelig?
Det er godt der er noget for enhver, I guess, men jeg har godt nok svært ved at forestille mig at Tolkien havde al den ramasjang in mente da han skrev sine bøger...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 23/12-13 00:14, rettet 23/12-13 00:15 
Nogle ting i Hobitten 2 er bare ultra kluntede og påklistrede og passer ikke ind i filmen overhovedet.
Omvendt er det åbenlyst hvorfor de er med. Legolas er med for at få noget sværd og bue ramasjang. Tauriel er med, så kvinderne også har noget at identificere sig med, og mændene har noget at sukke over. Ligeledes er 2 af dværgene blevet lavet til "score / surferdværge med glimt i øjet og tilpas casual hår og skæg (Kiliog Fili), også for kvinderne formoder jeg.
Ud over The White Orc, bliver en ny Orc Boss så præsenteret. Jeg formoder der er så vi har nogle onde Boss Monstre at dræbe i The battle of five armies, der ellers godt kunne gå hen og blive lidt uinteressant.
Men påklistrede er de alle, og ikke med finesse :-/
JmogJmogSkrevet 23/12-13 00:36 
Wehner>
Når man har set filmene fremstår bøgerne meget klart som gammeldags og kluntede. Alene det, at der stort set ingen kvinder er med, giver ingen mening. Peter Jacksons versioner er Tolkien, som jeg forestiller mig, han ville have skrevet sine eventyr i dag. Det, synes jeg, er fint, for bøgerne er der jo stadig til de, der foretrækker den gamle version. Det havde været en forspildt chance, hvis vi bare havde fået det samme en gang til i en slavisk remediering.

Hvorfor giver det ingen mening, at der ingen kvinder er med? Bøgerne fungerer fint, og i settingen middelalderagtig fantasyverden med en gruppe mænd, der tager på et farligt eventyr, giver det da perfekt mening.
WehnerWehnerSkrevet 23/12-13 00:46 
Som forfatter er der en masse virkemidler, man kan bruge ved at inkludere to køn, og samtidig kan man give en masse potentielle læsere noget at spejle sig selv i. Netop fordi det er en fantasyverden, er der ingen grund til, at bruge argumenter om, at kvinder ikke kan slås med sværd mod en mand etc. Der kunne sagtens være en troldkvinde med i gruppen, tyven kunne have være kvinde, etc. Det er altså meget gammeldags. Ud fra den verden, Tolkien voksede op i også meget forståeligt. Vi er bare i en anden tid nu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 23/12-13 00:49 
Hvis man bare løftede dværgene 1:1 fra bogen ville de være drønkedelige. Det er godt nok en evighed siden jeg har læst Hobbitten, men mener den enste beskrivelse af Kili og Fili er at de er de yngste i gruppen. Og det er så det. Med så mange dværge er der selvfølgelig nogle der forbliver bare "den gamle der ikke kan høre godt", den tykke, den nærige... At finde noget sjovt at lave med Fili og Kili passede mig fint.

Personligt synes jeg så meget mere om Thorin, sådan rent fra udseendet (i hvert fald sålænge han kun er omgivet af de andre dværge og Bilbo, så man ikke lægger mærke til at han rent faktisk ER en dværg, LOL) :)
SumezSumezSkrevet 23/12-13 00:52 
Wehner, jeg tror bare ikke du er Tolkiens målgruppe :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/12-13 00:57 
Wehner>
Som forfatter er der en masse virkemidler, man kan bruge ved at inkludere to køn, og samtidig kan man give en masse potentielle læsere noget at spejle sig selv i. Netop fordi det er en fantasyverden, er der ingen grund til, at bruge argumenter om, at kvinder ikke kan slås med sværd mod en mand etc. Der kunne sagtens være en troldkvinde med i gruppen, tyven kunne have være kvinde, etc. Det er altså meget gammeldags. Ud fra den verden, Tolkien voksede op i også meget forståeligt. Vi er bare i en anden tid nu.

Ja vi er desværre i en anden tid. Der er intet galt med at have kvinder med, hvis det passer ind i historien. Jeg synes bare alt for ofte kvinder, sorte, etniske minoriteter osv er sat ind i fortællinger udfra marketing-formål og ikke historiemæssige. Det er en skam, da det i mange film kommer i vejen for handlingen.
WehnerWehnerSkrevet 23/12-13 01:02 
Sumez>
Wehner, jeg tror bare ikke du er Tolkiens målgruppe :P

Det er jeg helt sikkert :) Jeg har skam læst LotR to gange og Hobbitten vist tre. De blev bare overhalet af filmene. Verden er ikke statisk :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 23/12-13 08:58 
Så fik jeg også set Gangster Squad. med Brolin, Penn og Gosling.
Det lyder som en fed film med et fantastisk cast... Det er det bare ikke.
Alt er set før, og alt er lavet bedre ! Og så ved jeg ikke hvad de har gjort ved Sean Penns ansigt i filmen, men han ser HELT forkert. Enkelte gange var jeg faktisk i tvivl om man havde givet ham en form for voksmaske på.
Bottom Line - Se hellere Carlitos Way, The Untouchables eller en af de andre gamle gangsterfilm, som denne Gangster Squad så gerne vil være, men så langt fra er.
JmogJmogSkrevet 23/01-14 00:49 
Adèles liv - kapitel 1 & 2

Fransk lesbisk drama. Ja, så er det potentielle biografpublikum da kraftigt reduceret, men hvis det ikke lyder afskrækkende, så gemmer der sig en fantastisk biografoplevelse. Der er ingen action, ingen special effects. Kun en historie om et forhold der er så smukt at det kun kan gå galt. Tre timer lang og jeg var dybt fortvivlet over at den sluttede.

Bestemt ikke for alle, men for dem der kan lide film, hvor historien og skuespilspræstationerne er i centrum, så er der virkelig guld her. Slår med lethed alt hvad jeg så sidste år.
Per SPer SSkrevet 23/01-14 01:48, rettet 23/01-14 23:35 
Vedr. Adéles Liv:

- omvendt fandt jeg så de sædvanlige klichéer i lesbiske dramaer: Kunstner med akademikere som forældre vs. studine og jævne forældre - dræbende forudsigeligt, mens man trækker famlende seksuel selverkendelse og erfaring udover 3 stive timer. Men som du selv nævner er de halvimproviserede scener fremragende realiseret og dialogen troværdig. Specielt er nærbillederne, hvor antydninger får lov til at flytte handlingen helt uden dialog, fremragende instrueret.

Dog vil jeg fremhæve den svenske Kyss Mig (With Every Heartbeat, 2011) som værende på samme niveau, uden at skulle bruge 3 timer på at fortælle en historie. Instruktøren benytter samme form for intimitet og nærhed til at vise følelser med meget lidt dialog og det er fremragende. Desuden undgåes klichéerne fra lesbiske 'kunstneriske' dramaer, selvom den alligevel følger et mere klassisk filmisk handlingsforløb, flottere fotografering og fornem brug af Marc Collin's underlægningsmusik. http://www.youtube.com/watch?v=axeSQW8lW1o

Hvor Adéle handler om at finde sig selv og sin seksualitet, handler Kyss Mig om voksne kvinder og undertrykte følelser, med alvorlige konsekvenser for en ellers traditionel familiefremtid, uden at ende som en form for uforløst tragedie. En lidt overset film (ikke i lesbiske kredse) der også er en anbefaling værd.

Trailer til Kyss Mig
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JmogJmogSkrevet 23/01-14 03:47 
Tak for den anbefaling. Den vil jeg holde øje efter.
SumezSumezSkrevet 23/01-14 08:06 
Jmog>
Der er ingen action, ingen special effects.

Det chokerer mig lidt at mangel på action og special effects i dag er noget der skal påpeges og forholdes til som et potentielt afskrækkende element for mange. Men ja, det passer jo desværre nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 08:38 
Tror nu nærmere det er "Fransk lesbisk drama", der afskrækker...
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/01-14 09:00, rettet 23/01-14 09:01 
Forleden så jeg Good Will Hunting på Netflix, og blev overrasket over hvor underholdende den egentlig er, taget i betragtning at det er rent, blødsødent drama. Da den udkom i 97 husker jeg det som om, ALLE havde set den i biffen. Også mine drukvenner. Måske er biografmarket mere groft segmenteret i nutiden: Dem som ser action/CGI og dem som ser drama.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 23/01-14 09:02 
Men så lad os få lidt balance og hive publikum tilbage igen: Der er meget lange og yderst grafiske lesbiske sexscener mellem to nydelige kvinder.

Og der tidoblede jeg så lige billetsalget med en sætning ;-)
slk486slk486Skrevet 23/01-14 09:35 
Du fik ihvertfald mig i biffen... :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/01-14 09:44 
Jmog>
Men så lad os få lidt balance og hive publikum tilbage igen: Der er meget lange og yderst grafiske lesbiske sexscener mellem to nydelige kvinder.

Og der tidoblede jeg så lige billetsalget med en sætning ;-)

Du burde være ansat til at skrive tag-lines på filmplakaterne. Ka-ching!
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 23/01-14 09:51 
Hmm minder mig om at jeg faktisk i sin tid syntes at Bound var god. Måske var der én specifik grund til det. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 23/01-14 10:07 
It's fucking dyke in here...
j/k
JmogJmogSkrevet 24/01-14 22:51 
American Hustle

Fin con-artist film med fremragende skuespilspræstationer og en dejlig 70'er stemning. De mange Oscar-nomineringer er dog kun berettiget på skuespilfronten (hvor den dog bør tabe til Adeles Liv hvad angår de kvindelige), da jeg kun synes at plottet er "fin underholdning". Det er bestemt ikke en film jeg gider gense. Det er den simpelthen ikke interessant nok til.
NaieraNaieraSkrevet 24/01-14 23:11 
J-Law klarer sig nok uden at vinde to år i træk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-14 23:42 
Det er da efterhånden noget tid siden Jude Law har været med i noget stort, no? ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 30/01-14 02:34, rettet 30/01-14 02:54 
Gravity:
Ret god, men ikke 10-Oscar-nomineringer-god. Virkelig flot, meget intens, Bullock og Clooney rammer næsten plet. Den er mere end unik (hvis den ses i 3D). Men hvorfor var folkene bag dog så bange for at lade filmen puste længere ud. Det havde været mere end oplagt at komplimentere brag, vragdele og panik med den stilhed og eftertanke, situationen og verdensrummet indbyder til.

Det var kun min anden 3D-film (fra Cameron-3D-æraen), og den første ligger et stykke tid tilbage, så vil droppe sammenligninger. Men jeg var ikke begejstret for lystabet. Det opvejedes af selve 3D-effekterne, og ofte også brugen af dem - det er et film, der er som skabt til Camerons vision. Med mindre det ødelægger 3D-effekten, havde det dog nok været en fordel at sidde tættere på, og lade lærredet fylde langt det meste af synsfeltet. Det er en film man skal være i. På den måde minder den lidt om en forlystelse.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig