X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 23/09-13 11:19, rettet 23/09-13 11:20 
referencer til Commando, Die Hard og Under Siege...? Ok, så er den solgt til mig :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 23/09-13 11:20, rettet 23/09-13 11:20 
Og mig :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 23/09-13 11:21 
Velkommen i reptilhjerne-klubben :-D
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 23/09-13 11:22 
Det er i hvert fald en stor anbefaling :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 04/10-13 09:27, rettet 04/10-13 12:08 
The Great Gatsby:

Whoop whoop:
- Baz Luhrmanns typisk mix af fortidens historier og nutidens populærkultur. Jay-Z's musik fungerer godt til filmens rige miljø.
- Leonardo. Han vil være på karrierens højdepunkt resten af sit liv, for han gør det sgu godt.
- Det teatralske miljø og de vanvittige danseshows. Luhrmann kan bare det shit.
- Jeg synes i den grad Great Gatsby havde noget af duften fra Citizen Kane. Hvilket er en god ting.

Hmmmmmmm:
- I sidste ende føles filmen lidt hul. Men det var måske meningen?
- Lidt for meget Baz Luhrmann genbrug. Kærlighedstragedien fra Romeo & Juliet, plus en masse masse elementer, karakterer og scener fra Moulin Rouge.

Den var et kvantespring bedre en hans forrige Australia, men slet ikke i samme liga som hans guldår med Romeo & Juliet/Moulin Rouge. Ikke den ultimative Luhrmann film. Jeg venter stadig på at han genopsætter The Rocky Horror Picture Show...
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 04/10-13 10:24 
Nu slynger jeg bare det her ud. Sad en aften og havde ikke rigtigt noget jeg gad at se, jeg valgte så at se After Earth.

Jeg syntes ikke den er så ringe igen, har ihvertfald set utallige film der er ringere. Så jeg følte mig fint underholdt selvom den var fyldt med Will Smith og filmen havde lidt mangler. Ift. hvor meget den var blevet haglet ned blev jeg ihvertfald lidt positivt overrasket.

Andre der har set den?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 04/10-13 12:07 
Nej. Jeg og M. Night Shalamalamadindong er ikke lige på talefod.

:)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/10-13 12:09 
Lad mig gætte - han svarer ikke på din fan mail? :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 04/10-13 12:11 
Nej, det var efter Signs. Jeg skrev til ham: "M. Night, it's not you. It's your movies".

Så har vi ligesom ikke talt sammen siden da.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/10-13 13:14 
dchang>
Nu slynger jeg bare det her ud. Sad en aften og havde ikke rigtigt noget jeg gad at se, jeg valgte så at se After Earth.

Jeg syntes ikke den er så ringe igen, har ihvertfald set utallige film der er ringere. Så jeg følte mig fint underholdt selvom den var fyldt med Will Smith og filmen havde lidt mangler. Ift. hvor meget den var blevet haglet ned blev jeg ihvertfald lidt positivt overrasket.

Andre der har set den?

Jeg synes faktisk heller ikke den var ligeså ringe som forventet, dermed ikke sagt at den var god, men forholdsvis udholdelig.

Det er ikke nogen god film og WS's søn er mildt sagt en ganske forfærdelig skuespiller, men hvis man keder sig nok og ikke kan sove kan man godt holde ud at se den.
slk486slk486Skrevet 04/10-13 13:19 
Hvis man ikke kan sove ville en snorkefest som The Happening vel være bedre :)
j/k
dchangdchangSkrevet 04/10-13 13:26 
Azzkikr>
dchang>
Nu slynger jeg bare det her ud. Sad en aften og havde ikke rigtigt noget jeg gad at se, jeg valgte så at se After Earth.

Jeg syntes ikke den er så ringe igen, har ihvertfald set utallige film der er ringere. Så jeg følte mig fint underholdt selvom den var fyldt med Will Smith og filmen havde lidt mangler. Ift. hvor meget den var blevet haglet ned blev jeg ihvertfald lidt positivt overrasket.

Andre der har set den?

Jeg synes faktisk heller ikke den var ligeså ringe som forventet, dermed ikke sagt at den var god, men forholdsvis udholdelig.

Det er ikke nogen god film og WS's søn er mildt sagt en ganske forfærdelig skuespiller, men hvis man keder sig nok og ikke kan sove kan man godt holde ud at se den.

Vi kan ihvertfald godt blive enig om at filmen ikke er den dybe tallerken, skulle blot lige finde ud af om det kun var mig der forventede at den ville være endnu mere ringe. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 04/10-13 13:41 
slk486>
Hvis man ikke kan sove ville en snorkefest som The Happening vel være bedre :)

Du mener The Non-happening.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/10-13 13:49 
Yes, sir. The Nappening :D
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-13 13:51 
The It-might-happen-if we-wait-a-bit-longer!

Og det gjorde man så :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 04/10-13 13:56 
Azzkikr>
Jeg synes faktisk heller ikke den var ligeså ringe som forventet, dermed ikke sagt at den var god, men forholdsvis udholdelig.

Det er ikke nogen god film og WS's søn er mildt sagt en ganske forfærdelig skuespiller, men hvis man keder sig nok og ikke kan sove kan man godt holde ud at se den.

Har nok samme holdning til filmen og Jaden Smith. Filmen er ikke en total stinker men middelmådig og helt utrolig forudsigelig. Jeg sad det meste af tiden og håbede på...

SPOILER-TEKST:
...at Kitai/Jaden ville blive spist eller dræbt på en grusom måde af monsteret...

...som en twist til historien, men ak nej.

Shyamalan's tidligere film som 6th Sense, Unbreakable og Signs syntes jeg ellers rigtigt godt om, men gået gevaldigt ned at bakke siden. The Happening er nok lavpunktet men jeg har ikke set The Last Airbender endnu.
slk486slk486Skrevet 04/10-13 13:59 
Synes Airbender er udemærket, men jeg er også gal med Night's stemning. De er bestemt ikke alle gode, men stemningen er lige mig - også i the The Not So Happening.
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/10-13 14:00 
Haha ja, den twist kunne faktisk få karakteren en 200-300% op :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-13 14:11 
Jeg skal da vist ha' set The Happening igen snart. Har kun set den en enkelt gang da den kørte i biffen, men husker den som en helt okay film. Jeg er ret uforstående over for al den negative kritik, den hele tiden får.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-13 14:28 
Tror også kun jeg har set den en enkelt gang.
Uden at kunne sætte en finger på hvad det lige er, så er det for mig en af de film hvor jeg automatisk har tænkt "vi kan da også lige se hvad der ellers er" hver gang jeg er stødt på den blandt mine film.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/10-13 14:33, rettet 04/10-13 14:34 
The Happening lider meget af et svagt cast, plottet i sig selv er temmelig so-so og når så skuespiller præstationerne er under middel er det svært for filmen at slå igennem.

Det er endnu en film der viser at Mark Wahlberg ikke kan bære en film, jeg kan dog rigtig godt lide ham i en bi-rolle og han er normalt en okay skuespiller, han underpræsterer dog markant i lige præcis den her film, muligvis fejlcastet til rollen efter min mening.
silverstarsilverstarSkrevet 04/10-13 14:43 
Jeg synes også Shyamalan er interessant, men efter The Village (som jeg selv synes var god) er det gået galt for ham. Lady in the Water og The Happening var IMO dårlige film, hvor især historien var skidt sat sammen. Jeg har ikke set last airbender, men ud fra anmeldelserne ser den heller ikke heldig ud.
Jeg synes After Earth var passabel, men jeg følte ikke den havde magien, som de bedste af hans film har. Jaden Smith skulle bære størstedelen af historien, og det magtede han ganske enkelt ikke.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 05/10-13 08:31, rettet 05/10-13 08:32 
After Earth:

Will Smith må gerne stoppe med at lave film med hans søn. Den der patetiske nuance der er imellem far og søn kan jeg bare ikke med. Historie mæssigt egentlig et ret godt eventyr, men ville ønske den havde været med helt andre skuespillere.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 05/10-13 09:10 
SIN søn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 05/10-13 09:15 
Ordkløver. :)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 05/10-13 09:51, rettet 05/10-13 09:52 
Naiera>
SIN søn.

Om forladelse Hr. Naiera..

Stavepolitiet er tidlig vågen i dag..
Bashful Neophyte
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 05/10-13 11:14 
Nu har jeg så fået set Paciffic Rim, og hold da op noget skrammel. Jeg er ellers vild med Del Toro, og har nydt HellBoy, Devils Backbone, Pans Lybyrint mv. Men Paciffic Rim... denne film er bare SÅ forudsigelig, og de sidste 30min er bare ikke er til at holde ud.
Der har været megen brok over de to tossede videnskabsmænd, men de hører ligesom til denne slags film.
Alt i alt, så indtager Paciffic Rim sin plads mellem ID4, Armageddon, 2012 mv. og det er nok ikke noget jeg forvendtede eller som jeg vil have stræbt efter som fantastisk ellers filmskaber.
ÆV, ÆV og atter ÆV - Guillermo del Toro har solgt ud :-/
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 05/10-13 11:39 
KillerBean2>
Jeg skal da vist ha' set The Happening igen snart. Har kun set den en enkelt gang da den kørte i biffen, men husker den som en helt okay film. Jeg er ret uforstående over for al den negative kritik, den hele tiden får.

Til dels enig i kritikken, men Mark Wahlberg performer dog heller ikke det bedste skuespil i den film dog, det er set bedre :D Men den er værd at se :)
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
nerosnerosSkrevet 05/10-13 20:29, rettet 05/10-13 20:32 
SuperMikkel>
ÆV, ÆV og atter ÆV - Guillermo del Toro har solgt ud :-/

ALDRIG!!!

Det er en kærlighedserklæring til folk som min slags der elsker anime. Ingen havde troet han var til japansk kultur på den måde. Han har lavet den bedste film nogensinde! Jeg skal så meget eje den film på Blu-Ray og se den 100 gange!!

Edit:
Undskyld 1000 gange!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/10-13 23:26, rettet 05/10-13 23:27 
Din kommentar er ret sjov Neros, taget i betragtning af mandens egne udtalelser omkring netop dette :P

http://screenrant.com/guillermo-del-toro-pacific-rim-japan-anime/

Du har misforstået noget tror jeg. Om noget burde du "som elsker af anime og japansk kultur" (lol?) være fornærmet.
KTCKTCSkrevet 06/10-13 02:05 
Jeg vil godt støtte op omkring positiviteten omkring Pacific Rim, for ser man bort fra klichéerne, plothullerne, og nogle lidt fjollede figurer, byder denne film på noget af den flotteste CGI jeg nogensinde har set, og kampene er jo mega fede. Det er voldsballet, som jeg altid savner i CGI-tunge film - her fungerer det bare!
Om det er en hyldest til manga og japansk kultur eller ej er da fløjtende ligegyldigt, når det fungerer så godt som det gør.
Der er elementer i denne film fra så mange andre film, som her bare fungerer som de skal, og jeg kunne heller ikke lade være med at tænke på spil som Lost Planet. Tænk hvis cutscenes i spil var så godt lavet som denne film :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 06/10-13 10:33 
Jeg har som altid kun én kommentar til Pacific Rim:

"Nuuuuuuuuuuuuhhhhjjjjjjjjj......!!!!!"
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/10-13 12:15 
Azzkikr>
Din kommentar er ret sjov Neros, taget i betragtning af mandens egne udtalelser omkring netop dette :P

http://screenrant.com/guillermo-del-toro-pacific-rim-japan-anime/

Men alligevel vælger han at omtale dem som "kaiju"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 12:58, rettet 06/10-13 12:59 
Det kaldes monstrene i filmen :)
HeroldHeroldSkrevet 06/10-13 13:19 
Kawaii >^____________________^<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 06/10-13 14:19, rettet 06/10-13 17:23 
Azzkikr>
Du har misforstået noget tror jeg. Om noget burde du "som elsker af anime og japansk kultur" (lol?) være fornærmet.

Jeg misforstår ingenting omkring det her! Det er jo åbenlyst selvom han siger noget andet sådan er Hollywoods filmindustri.

Jeg har set de fleste interviews omkring dette hvor han hårdnakket påstår noget andet, men den tror jeg bare ikke på. Man skal være faldet ned fra månen hvis man ikke kan se lighederne i filmen omkring dette emne.

Kaiju
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/10-13 14:44 
Beano>
Det kaldes monstrene i filmen :)

Ja, så er det da også lidt fjollet at påstå at man ikke refererer eller "hylder" nogen andre monster-koncepter med sin film :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/10-13 15:38 
Ja, vi hylder ikke den Japanske monsterfilmskultur, så lad os opfinde et ord helt ud af den blå luft...
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/10-13 15:48 
Det er jo altid mere edgy at sige man har opfundet noget helt fra bunden, uden inspiration udefra.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 06/10-13 16:06, rettet 06/10-13 16:06 
slk486>
Ja, vi hylder ikke den Japanske monsterfilmskultur, så lad os opfinde et ord helt ud af den blå luft...

Det gør de fleste da? Bare se på hvor få zombie-film der overhovedet tør bruge z-ordet (hvilket også er ret fjollet)
Artiklen (som jeg tror fejlfortolker hans udtalelser) påstår jo netop at Del Toro's mål var at lave noget helt originalt uden at trække inspirationer eller sammenligninger andre steder fra, og "Kaiju" er da filmkultur mere end noget andet. Hvis der dukkede store monstre op i virkeligheden, ville de nok også få deres eget navn, hvis ikke bare "monstre".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/10-13 16:21 
Jeg troede ellers det ville være helt gennemsigtigt at jeg var sarkastisk, når nu netop Kaiju IKKE er opfundet ud af den blå luft og jo netop understøtter din kommentar ;) Jeg tror vi er helt enige her.
j/k
SumezSumezSkrevet 06/10-13 16:35 
Fair nok, sarkasmen var tydelig, men ikke betydningen ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 06/10-13 18:26, rettet 06/10-13 20:57 
Når jeg ikke kan lide Paciffic Rim, så tror jeg det er fordi, jeg forventede noget ganske andet fra Del Toro.
Jeg vil betegne mig selv som Del Toro fan, og har set det meste af, hvad jeg kan komme til på fysiske medier, fra manden.
Hvad jeg finder typisk for Toros tidligere produktioner, på linje med europæiske filmskaberer er, at historien er i fokus, samt at effekterne ikke er i filmen for effekternes skyld. Bevares, Hellboy var fuld af effekter, men der var en god historie til at backe dem og retfærdigøre brugen heraf.
Det er der bare IKKE i Pacffic Rim. Der er ingen originalitet at spore. ALT er set før, og clicherene er så tykke, at det driver ned af væggen.
Og lad nu være med at trække argumentet, at det er en homage til gamle monsterfilm eller japansk anime, op af hatten.
Hverken japansk anime eller film har være kendt for at levere dårlige plots eller flade karakterer, nærmere det modsatte. Samtidig har næsten det hele været vist før i amerikanske katastrofefilm.
Når alt kommer til alt havde jeg nok nærmere forventet en film af en mere filosofisk karakter, og nogle personer jeg kunne relatere til samt en film hvor kampen mellem Kaijuns og maskiner dækkede over noget symbolsk, på linje med spøgelserne i Devils Backbone eller Pans Labyrint.
For mig at se, er dette mere en homage til Men of Action eller Roland Emmerich mere end noget andet !

And hey "Where would you rather die, here on the wall, or in a Jeager ?"
HeroldHeroldSkrevet 06/10-13 19:38 
Jeg har ikke set så mange film hvor kæmperteknobukser slås mod kæmpemonstre før, og det var sådan set u-kliché nok til mig. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 06/10-13 19:46 
SuperMikkel>
Der er ingen originalitet at spore.

Der er da ikke nogensinde før lavet live action spillefilm om store robotter der kæmper mod ligeså store monstre? Transformers er noget andet, og anime er selv sagt ikke live action.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 06/10-13 20:11 
SuperMikkel: Bortset fra at Toro ikke er europæer ;)
j/k
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 06/10-13 21:09, rettet 06/10-13 22:57 
Nej, det har du vist ret i SLK486. My bad. Hvad jeg vist mente, da jeg skrev det, var, at manden har ladet sig influere af den europæisk filmkunst i højere grad end den amerikanske... Men det har han jo så tydeligvis givet køb på nu da han skulle skabe sig en "blockbuster".
Når det så er sagt Naiera og Herold, så kan man næppe kalde en film for original og nytænkende, blot fordi den indeholder kæmperobotter, kæmpeteknobukser, kæmpe monstre eller en kombination heraf. Med den optik, bliver det ihvertfald svært, at finde en film der ikke er original på den ene eller anden måde.

Men nok om det. Nu ser jeg Resident Evil - Afterlife.
Den virker også lidt som noget jeg har set før ...
Den var ikke særlig god og relativt ligegyldig. Hvis Retribution er værre, så er det ikke en film jeg kommer til at se.
KTCKTCSkrevet 06/10-13 22:03 
Bare du springer over Retribution, for den er godt nok ringe.
Ikke fordi jeg synes de gamle film er mesterværker, men denne er decideret dårlig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 06/10-13 23:16 
Man kan vist roligt sige at Resident Evil falder en (eller flere) grader med hver iteration, men det er stadig Resident Evil :D
j/k
SumezSumezSkrevet 06/10-13 23:21 
Ja, og med alle de iterationer de har været igennem, er det utroligt at de kan blive ved med at skubbe længere ned under nulpunktet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig