X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad synes du om filmen?


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårli... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 topic(s).

Reply
JmogJmogSkrevet 19/06-13 22:28 
Man of Steel

Flot, velspillet og velpacet... det meste af filmen. Den sidste tredjedel trækker actionscenerne alt for langt ud. Der burde mindst været skåret et kvarter af. Og cinematografen burde skydes, da der er overdreven brug af rystende håndholdt kamera, hvilket både gør actionsekvenserne meget rodede at se, men også anstrengende. Jeg savnede overblik.

De bedste dele af filmen synes jeg er de mange flashback til hans fortid. Det måtte de godt have brugt endnu mere tid på. Alt i alt en rigtig fin film, men den kunne meget nemt have været endnu bedre.
millenniummillenniumSkrevet 19/06-13 22:53, rettet 19/06-13 22:53 
Jeg er SÅ damn træt af actionfilm med shaky cam. Brugte Cameron håndholdt kamera i Terminator 2? Nej! Har den nogle af filmhistoriens bedste action scener? Ja-ha.
Åh f*** jeg er for gammel til det her shit :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/06-13 21:57 
Gik i biffen for at se en Superman film men gik vist ind i den forkerte sal og så i stedet Independance Day 2 filmet af en parkinsonramt drukkenbolt. WTF?

Ok, den er ikke uden kvaliteter eller underholdningsværdi, bare for lidt substans og for meget overgearet CGI action og scifi. Bare fordi Superman kan flyve, kunne producenterne godt have forsøge at holde fødderne lidt nede på jorden.
JmogJmogSkrevet 24/06-13 22:23, rettet 25/06-13 02:17 
Mama

Jeg ser meget sjældent gysere i biffen da jeg har indtryk af at moderne gysere er noget underlødigt teenage-bawl. Ind fra højre kommer Mama og slår benene væk under mig. Voksne mænd sad og skreg i biografsalen. Eneste grund til jeg ikke var en af dem var, at jeg var for travlt optaget af at klemme livet ud af mit sædes armlæn. For satan den er uhyggelig.

Det er helt bevidst jeg intet fortæller om plottet. Se den hvis du kan lide gysere. Den skuffer ikke.
SumezSumezSkrevet 24/06-13 22:30 
Ok, det er en overraskelse, ud fra traileren ligner den en typisk gang letproduceret amerikanske shock-effekter. Men lyder spændende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-13 08:40 
Jeg er nok blevet for gammel til at gide se en rendyrket gyser i biografen. Derhjemme, ok. Men, med nutidens biografpriser er chock effekterne simpelthen blevet for dyre.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 25/06-13 14:10 
Kan godt forstå du synes det er dyrt i biograferne, men ligesom alle film giver en større oplevelse i biografen, så er det i endnu højere grad tilfældet med gysere. Den større størrelse gør det ENDNU mere ubehageligt når et eller andet klamt/uhyggeligt/skræmmende sker.
BeanoBeanoSkrevet 25/06-13 14:20 
Men omvendt kan det være frustrerende at høre på andre biografgængeres respektløse knævren under filmen, specielt mere stille scener. Et stigende problem som gør jeg går sjældnere i biffen :(
JmogJmogSkrevet 25/06-13 14:28 
DET er jeg helt enig i. Folk der snakker under en film i biffen burde skydes.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/06-13 14:30 
Skal vi ikke klynge dem op ved siden af folk der sidder og vifter med deres oplyste telefon gennem det meste af filmen?
- Selvom de to typer oftest har været samme personer, for mit vedkommende.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 25/06-13 14:46 
Ja det er jammerligt at se/høre på. Jeg måtte finde et andet biografsæde i går under Man Of Steel, et par gange er jeg gået ud af biffen. En venlige opfordring inden filmens start, om at lade være med at tale, ville være passende.
slk486slk486Skrevet 25/06-13 14:50 
Jeg beder folk om at holde kæft, hvilket plejer at virke :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/06-13 14:57 
Beano>
En venlige opfordring inden filmens start, om at lade være med at tale, ville være passende.

Det gør de da på livet løs, både mht. snak og telefonerne på lydløs. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en film i biografen, som _ikke_ har det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/06-13 14:58 
Har kun set det for mobiler i "min" biograf, ikke for snak.
millenniummillenniumSkrevet 25/06-13 15:47, rettet 25/06-13 15:48 
Ved ikke om det er intentionelt, men sidst jeg så en film var i en af Cinemaxx's nederste sale, og da jeg tjekkede min mobil (som naturligvis var på lydløs), så jeg at der ikke var noget signal. Er det Cinemaxx som nakker signalet af hensyn til husfreden, eller var rummet tilfældigvis signal-isoleret...?

Jeg synes efterhånden det er sjældent jeg oplever "uciviliceret" opførsel i biograferne, men én ting man ikke kan gardere sig imod er sidemanden som lugter helt vildt meget af sved, eller trækker vejret meget tungt - gennem næseborene.

Det er dog nok til at ødelægge en biografoplevelse.

EDIT: ...eller ham som sidder i biografen med et rysteben. :-D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 25/06-13 15:57 
FancyPants>
Skal vi ikke klynge dem op ved siden af folk der sidder og vifter med deres oplyste telefon gennem det meste af filmen?
- Selvom de to typer oftest har været samme personer, for mit vedkommende.

Det er SÅ belastende.

-Synes du filmen er kedelig? Den slutter IKKE hurtigere af at du hele tiden tjekker hvad klokken er.
-Venter du på en vigtig sms? Så lad være med at gå i biffen. Det er ikke din stue det her, det er en fællesoplevelse og du ødelægger den for os andre.
-Har du den vildeste OCD der gør at du MÅ se hvad der står i en SMS og fatter du bare ikke at så bør du holde dig fra biografer, så skru dog for helvede ned for lysstyrken. Jeg kan slet ikke kapere hvad det er for en slags syn der har brug for 100% lysstyrke i en mørk biografsal.
-Keder filmen dig? Så GÅ! Lad være med at dele din dårlige oplevelse med os andre ved at sidde og sukke, grine på upassende tidspunkter, snakke med sidemanden om hvor dårlig filmen er og så videre.

Generelt, der er bare rigtig mange mennesker der opfører sig ekstremt uopdragent i biograferne og er ligeglade med de andre blandt publikum.
JmogJmogSkrevet 25/06-13 16:00 
millennium>
Ved ikke om det er intentionelt, men sidst jeg så en film var i en af Cinemaxx's nederste sale, og da jeg tjekkede min mobil (som naturligvis var på lydløs), så jeg at der ikke var noget signal. Er det Cinemaxx som nakker signalet af hensyn til husfreden, eller var rummet tilfældigvis signal-isoleret...?

De havde det vidst i sin tid. Blokering af mobilsignalet. Jeg synes det var fantastisk. Så var der åbenbart nogen der brokkede sig over det og det var åbenbart ikke lovligt.

Så det burde kun være almindelige huller i dækningen der gør at du ikke får signal nu.
millenniummillenniumSkrevet 25/06-13 16:05, rettet 25/06-13 16:09 
Der er sikkert gode argumenter. Ingen forældre har vel lyst til at komme ud af biografen efter tre timers underholdning, og aflytte en telefonsvare-besked fra babysitteren om, at ungen er faldet ned af trappen.

Især første gang man går i biffen som småbarnsforældre er pænt angstprovokerende.

Men generelt synes jeg man kan gardere sig imod idiotiske biografgængere ved at vælge den rigtige biograf. Cinemaxx og Palads har bare en evne til at tiltrække de største narrøve. (ISÆR Palads). I Grand og Dagmar finder man en død seriøst publikum, der nok skal sige til hvis du synker din kildevand for højlydt.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-13 17:26 
millennium>
Der er sikkert gode argumenter. Ingen forældre har vel lyst til at komme ud af biografen efter tre timers underholdning, og aflytte en telefonsvare-besked fra babysitteren om, at ungen er faldet ned af trappen.

Ha, det er sgu sjovt, at mobiltelefoner har nedsat vores even til at tænke rationelt på den måde :D

Hvad gjorde man måske før, der var noget der hed mobiltelefoner? Der skulle ikke være noget i vejen for, at babysitteren ringer til biografen, så de ansatte kan stoppe filmen og få fat i forældrene.

Og ja, det er pisse irriterende, når folk larmer og snakker under en fremvisning. Men det vist en meget dansk ting at ville have stilhed på den måde. Så vidt jeg kan forstå, er der mange lande, hvor det nærmest forventes, at man råber og larmer.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/06-13 17:31 
Jeg er helt nede med stemning, jublen og klappen, så længe det sker i takt med filmen, og er en film hvori det giver mening (som actionfilm, komedier, osv.). Det er også normen ved de store premierer herhjemme.
Men folk der snakker højlydt til hinanden gennem en film, hører ingen steder hjemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-13 17:34 
True dat.
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 25/06-13 22:02 
Det lige før jeg vil sige, at gode film nydes bedst der hjemme. Jeg har virkelig fået ødelagt mange film, fordi folk ikke fatter at holde kæft eller rasler med slikposer. Jeg husker da jeg så Tinker Tailor..., hvor jeg blev koblet helt af fra filmens begyndelse, af irritation og anspændthed over folk der opførte sig ringe.

Er det en god "god" film, vil jeg hellere vente og se den hjemme, end at smide 70-90kr efter en potentiel dårlig oplevelse. Det er sgu for risky.

Så hellere se noget popcornsfilm i biffen, hvor det er ren eskapisme.

Kort sagt, det største problem med biffen er at der er andre med inde og se filmene.

Get off my lawn.

GammelLars ude.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 25/06-13 22:04 
Mit største problem med at gå i biffen er dårlig billekvalitet og lyd der er skruet så højt op at det forvrænger. Jeg oplever ærligt talt ikke så mange, der ikke kan opføre sig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/06-13 23:13, rettet 25/06-13 23:18 
"Husk, film skal ses i biografen" sagde Ole Michelsen. Ja, men han var anmelder, så han skulle ikke dele biografsalen sammen med over 200 andre småsludrende mennesker.

Jeg vil meget gerne se de nyeste film, men jeg ville meget gerne have muligheden for at undgå turen til biografen.

Lige bortset fra dengang jeg så Borat i Palads. Det var en så komplet langt ude oplevelse, at jeg aldrig glemmer det. 14årige unger der kravler over sæderne fordi de ikke aner hvilke numre de har. En sal fyldt med mennesker der ikke aner om de skal grine eller brække sig. Og udvandringen af tydeligevis homofobiske mænd, der ikke gad se Borat i nøgen brydekamp. En mindeværdig katastrofe.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 25/06-13 23:51 
Så har de homofobiske mænd vel set ud som tilskuerne til Straight Dave's Man Slammin' i Brüno.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/06-13 00:02 
I det mindste var de da 14 år.
Da min kammerat havde fået overtalt mig til at se Klovn i biografen, vrimlede det med unger der havde en alder, hvor det nok havde været mere alderssvarende hvis de blev hjemme og så Casper Christensen i "Hvaffor En Hånd" i stedet. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-13 00:21, rettet 28/06-13 00:22 
Man of Steel:

Sådan som den er blevet sablet ned af anmelderne, forventede jeg noget værre prut. Men jeg fik så en af de bedste sci-fi action-brag, jeg har set i lang tid. Bevares, det er ikke noget mesterværk af en film, men den er seriøst underholdende. Langt de fleste CGI-orgasme-film, vi har fået kylet i nakken de sidste mange år, har mest mindet mig om en teenage-drengs kruseduller på ternet papir. Man of Steel har derimod lidt af det, der skal til, hvis man vil fortælle et godt eventyr. Ikke meget, men i det mindste lidt.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 28/06-13 17:57 
Oz the Great and Powerfull:

Goody goody:
- den sort/hvide introduktion i 4:3 format.
- James Franco er nu en god skuespiller.
- en scene i orangemættede skyer er ret flot lavet.

It stinks, it stinks:
- en overdrevet hang til at fylde alle scener med alt muligt fantastisk eventyrlort i alverdens farver og effekter. Gør hele molevitten ret ligegyldig og yderst syntetisk.
- nok mere en tech demo af Real 3D. Som i 2D mister sin evne.
- heksen, som man gjorde et stort nummer ud af ikke at vise i traileren, er fuldstændig som forventet. Grøn med en spids næse (duh)
- Danny Elfmans musik kører fuldstændig på rutine-knappen.
- Sam Reimi glemte at den originale Oz faktisk havde et politisk tema. Og lavede i stedet et børneeventyr - som børn sikkert ikke kender oprindelsen af.

Verdict: jeg blev tæret af effekterne og mistede lysten til at se mere cirka halvvejs.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 29/06-13 01:44 
After Earth:

Det gode:
-Will Smith Junior er faktisk en ok skuespiller. Han fungerer ganske fint gennem filmen.
-Will Smith er helt overbevisende som ekstremt kold general/far.
-Planetens flora og fauna er (minus et par cgi-dyr) ganske imponerende realiseret
-Der var adskillige chock-scener i filmen, som var ekstremt effektive
-Selvom det er en Shyamalan-film, så er der ikke plottwist for plottwistets (og ikke filmens) skyld. Har selvfølgelig også noget at gøre med at han ikke har skrevet den.

Det negative:
-Filmen er EKSTREMT forudsigelig mht hvad den handler om og hvad slutningen bliver.
-Den mindst ekspressive rolle jeg har set Will Smith i. Han gør det overbevisende, men han er en skuespiller med stor karisma, hvilket der er intet af her pga karakterens personlighed.
-Stor mangel på info om krigen mod "the aliens" såvel som deres oprindelse. Det gik alt for stærkt, det der var, og så vidt jeg husker får vi intet at vide om hvem i alverden de er. Det handler stort set kun om deres blinde feromonlugtende dræberkæledyr Ursaer.
-Lidt for cheesy slutscene med patos der falder noget til jorden.

Er den værd at se? Hmm, tjaaa, det er den egentlig. Den har nogle ganske fine action-scener, der for det meste ikke svælger i at det er en science fiction-film. Den er passende lowtech. Et besøg i biffen værd, afhængigt af hvad der ellers går. Når den kommer på Blu-ray og valget står mellem den og Oblivion, så er der dog ingen konkurrence - tag Oblivion. Flottere, mere interesant plot og karakterer.
slk486slk486Skrevet 29/06-13 09:38 
Shyamalan's film plejer at dryppe af stemning. Gør den det?
j/k
JmogJmogSkrevet 29/06-13 10:20 
Jo, egentlig. Stemningen er ret overbevisende.
slk486slk486Skrevet 29/06-13 10:36 
Sweet! Jeg har altid synes at hans film er værd at se, bare for det :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 29/06-13 10:45 
Slk486: er du sikker på at du ikke kommer fra en anden planet? :-P
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 29/06-13 10:49, rettet 29/06-13 10:50 
Lol :D

Nej, vi britere er jo på et noget andet plan, end resten af verden. Det ved alle jo :)

Jeg sagde jo ikke hans film var udpreget gode - bare at de er tygge af stemning.
j/k
nerosnerosSkrevet 30/06-13 13:40 
Man of Steel:
Fatter ikke helt hvorfor den får så lunkne anmeldelser ? Jeg synes virkelig den er super flot lavet og Henry Cavill spiller overbevisende som Supermand. Den køre i et meget højt tempo selvfølgelig, er man ikke til den slags virker den nok ikke. Flashbacks og historiemæssigt fungere den også godt synes jeg. Også rart at man har elimineret en smule af de sædvanlige klicheer omkring Supermands karakter. Alletiders sommeraction brag!!
Bashful Neophyte
OlimarOlimarSkrevet 30/06-13 14:44 
Helt enig Neros. Var inde og se den i går og var underholdt fra start til slut. Forstår slet ikke den kritik den har fået.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-13 15:32 
Jeg syntes supermand var kedelig :(
Den fanget mig slet ikke!
Jeg kede mig for det meste. Den er ALT for langsom om at komme i gang, og alt for lange action scene.
Var dog vild med flyve scenerne i slutningen.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 30/06-13 18:57, rettet 01/07-13 19:36 
Historien om lille dreng Clark Kent har vi set så meget af. Rart med en ny vinkel og så bare igang med at flyve og slå tak!

Edit:
Ved ikke hvad der sker med P:R fortiden men jeg kan ikke længere besvare et sidste indlæg? Den var til dig Beano ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/07-13 11:18, rettet 01/07-13 11:27 
Jeg syntes tværtimod filmen have alt for travlt med at komme i gang med en masse oppustede action sekvenser og fejlplaceret sci-fi lir, i stedet for at for opbygge historien og personerne. Flash-back sekvenserne var gode men jeg havde foretrukket en mere traditionel fortælleform hvor man tog sig tid om historien om drengen Clark. Clark/Kal-El fremstod meget overfladisk og der var næsten ingen humor eller charme over filmen eller figurerne, virkede temmelig kynisk og Michael Bay-agtig nogle steder. Hvilket gjorde at jeg kedede mig lidt i slutningen, trods en masse action. Jeg syntes ikke filmen var direkte dårlig - mere middelmådig og havde potentialet for meget mere.
The DaneThe DaneSkrevet 05/07-13 02:58 
Så Grusomme Mig 2 i biografen i dag. Har ikke set den første, men denne er da ganske god. Hviler (enkelte steder) meget på håndlangerne, men det er der ikke noget problem i. Derudover en ganske fornuftig oversættelse med undtagelse af håndlangerne der ikke oversættes - "minions".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 05/07-13 08:38 
Lone Ranger

30 minutter for lang men ellers rigtig underholdende. Især den første time som indeholdt mange sjove scener.

Depp er forrygende som Tonto, og fyren der spiller Lone Ranger gør det også rigtig godt.

En biftur værd.
millenniummillenniumSkrevet 05/07-13 08:56 
Så må vi håbe de ikke malker den som en trilogi ligesom Pirates. Damn, hvor var 2'eren og 3'eren dog meningsløse.

(Det gør de nok, hvis budgettet taler for det)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/07-13 13:22 
The Great Gatsby

Fremragende film.

Plusser:
-Ekstremt flot hvad angår kulisser, kostumer, lokationer og slet og ret stil.
-Brugen af musik er (som altid i Luhrmanns film) rigtig god.
-Skuespillet er fremragende over næsten hele linien. Dicaprio er blændende.
-Endelig en film som tager sig tid til at fortælle en historie. Jeg var tryllebundet gennem hele filmen og nød at blive revet længere og længere ind i filmens verden

Minusser:
-Tobey Maguire i rollen som Tobey Maguire. Hold nu op med at give ham store roller. Han forstår slet ikke at spille subtilt. Heldigvis er hans rolle "kun" at være fluen på væggen.
SumezSumezSkrevet 09/07-13 13:50 
Synes Tobey var ret god i Pleasantville. Han er forfærdelig som Spiderman :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/07-13 16:14 
I Pleasantville passer han fint, men der kunne de også lige så godt have skrevet i manuskriptnoterne "vi skal bruge en Tobey Maguire type". Problemet er at han ALTID spiller på den måde. Det passer ikke til alle film.
SumezSumezSkrevet 09/07-13 16:18 
Harrison Ford spiller også altid den samme type, og han er/var fænomenal :) sådan er der jo forskel på skuespillere
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/07-13 16:31 
Jeg må så indrømme at hans type er meget mere udholdelig - den har charme :-)

I Cowboys and Aliens spillede han dog en anden type end han plejer.
DarkenDarkenSkrevet 09/07-13 18:04, rettet 09/07-13 18:04 
True, men så har man en som Will Smith som også generelt spiller en karakter med "Will Smith" attitude :/
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 09/07-13 18:48 
Oog så har man en film som After Earth hvor han ikke gør det :-)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-13 21:44, rettet 09/07-13 21:47 
Gider i ikke lade være med at nævne Harrison ford og en tegning som Tobey Maguire i samme sætning? Desuden er der undtagelser, Sabrina? Mosqiuto coast? ect ect, synes der er en del gode.

På et nørd forum som dette burde det være blasfemi :)

På et skuespiller plan, så får Ford uden tvivl en honorary oscar, gør Tobey (forhåbenligt) næppe.
5'229 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me