X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 12/04-13 20:47 
Næ nej, jeg er ikke tilfreds før alle er overbevist om at Matt Damon er en god skuespiller. :)

Faktisk tror jeg hans baby face er en fordel i Bourne. Jeg husker især scenen i 2'eren hvor han er blevet fanget i lufthavnen. Og der sidder han i forhørslokalet, ser komplet ufarlig ud, og pludselig rejser han sig og tæsker tre vagter til bunds. Det er spændstigheden fra sårbar person til mekanisk agent der gør karakteren interessant.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 12/04-13 22:01, rettet 12/04-13 22:09 
Azzkikr>
Haha, er salgstal nu lige pludselig indikator for hvor gode skuespiller præstationer der er i film? Der er vist flere eksempler mod det argument end for det.

Du sprang så lige let og elegant over anden del af sætningen....selektivt. Men lad gå. Det skal jeg ikke bruge mere tid på ;)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 12/04-13 23:50 
Star Wars 1-3 siger goddag ;-)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 13/04-13 14:31 
Damon er for fed i Jay & Silent Bob Strike Back.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 19/04-13 23:19, rettet 19/04-13 23:20 
Jack Reacher:

Hvad jeg godt kunne lide:
- det er Tom Cruise og det ligner Ethan Hunt. Men det har seriøst INTET at gøre med M:I.
- rustik krimi af den slags man så i 80'erne, a'la Shoot to Kill.
- ikke noget overflødigt action ellers skyderi. Alt er inden for rimelighedens grænser.
- god, gammeldags biljagt uden underlægningsmusik og nærbilleder af gearstangen.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- den er lige en tand for lang i starten.
- ikke så meget gensynsværdi. Det er engangsunderholdning - af den gode slags.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/04-13 00:13, rettet 22/04-13 08:57 
Oblivion:

I like:
- De mange associationer til andre sci-fi sager: Star wars, War of The Worlds, Moon, Matrix og ikke mindst Portal.
- Musikken. Ligesom i Tron Legacy løfter bagrundmusikken hele filmoplevelsen.
- Dronerne. Ligner flyvende ED-209 med et ekstra hidsigt temperement.
- Historiens evne til at undvige overforklaringer og dårlige klicheer.
- Det er sci-fi med god sans for sin genre.
- Tror den har en god replay value.

Meeehh:
- Tom Cruise. Ikke fordi han er dårlig, men hans fjæs er alt for overbrugt.
- lidt usikker pacing gør midten lidt tung.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 22/04-13 17:53 
Oblivion:

Rigtig fed film. Historien er spændende og jeg blev draget af den. Man får virkeligt fornemmelsen af, at der ikke er mange tilbage på planeten. Tom Cruise spiller super godt.

God brug af speciel effects. Og det er uden tvivl den film med de fedeste droner. Hele designet af dem, lyden og måden, de bevæger sig på, er sublim. Og så får de også én til at tænke på Portal.
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/04-13 18:19 
enfen>
Og så får de også én til at tænke på Portal.

Ét ord: SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACE!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 23/04-13 23:08 
Men in Black 3:

I like:
- Josh Brolin som unge K. Hold kæft hvor han rammer godt.
- Slutningen: En smart lille afrunding.
- Ikke lige så slem som to'eren.

Meeeehh:
- De mange komiske sekvenser hvor historien går i står. Især Andy Warhol scenen. Zzzzzzz.
- Stadig ikke rigtigt nogen handling. Bare en masse idéer, der er splejset sammen.
- Den selvfede hang til at bruge amerikansk historiske ikoner.
- Will Smith som komiker. Han tilhører en bestemt tid - og den tid er forbi.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 26/04-13 00:03, rettet 26/04-13 07:49 
Iron Man 3:

I like:
- shane black som instruktør. Han forstår virkelig at overraske publikum med store og små twists.
- Guy Pierce. Jeg troede ikke der var så meget superskurk i ham, men jeg tog fejl
- sidste action sekvens. Ingen spoilers, men det var både overvældende og klassisk på den gode måde.
- de mange "afkældte" scener, hvor Stark ikke har rustningen på sig, og bliver angrebet. Det trækker faren ned i øjenhøjde.
- Gwyneth Paltrow med sports-bh og totalt trænet mave. Yonks!

Meeeh:
- Midten af filmen kan virke lidt langtrukken.
- lidt for mange komiske side kicks. Især ham tv-fyren i varevognen fik jeg lyst til at slå med en parabol.
- de mange personer i biografsalen som rejste sig og gik, i det nano sekund at end credits startede. Hvorfor fanden har de så travlt? Det er weekend.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/04-13 00:13 
millennium>
Hvorfor fanden har de så travlt? Det er weekend.

Min blære vandt over mig her til aften, så jeg tænkte "Yes, de her credits har rullet så længe at jeg sagtens kan nå på toilet!"
... Og ikke mindre end et halvt minut efter jeg var rendt efter et toilet, kom den længe ventede ekstrascene. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 26/04-13 07:58 
FYI: jeg tror det vil være en kæmpe fejl at købe biletter til 3D udgaven, for rent fotografisk virker den slet ikke som en optimal 3D film. Der er meget hektiske klip, nærbilleder og rystende billeder, som bare gør 3D til en pinebænk. Avoid for real.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 26/04-13 11:25 
Lyden gik under extra scenen da jeg så den.
SPOILER-TEKST:
Var dog lidt skuffet over den, syns normalt de leder op til den næste film. Her var det bare lidt spas. Eller har jeg misset noget?

Hang så sammen med at det var i drive in og bilens batteri løb tør under credits. Vinduesviskere havde så også været i brug nogen gange for lige at gør ruden klar igen. Det var så mere end en et bil batteri kunne klare. Helaftens film kun med radio tændt, no prob. Men havde viskere på, så var der også et positions lys der tændte.. Så går den ikke længere XD

Men fed film. Stan Lee's cameo, altid godt placeret :D
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/04-13 17:10 
Jeg så den som 3D, fordi byens lille biograf ikke rigtig tilbød andet.
Normalt er jeg ikke nogen stor fan af 3D, men både Avengers og Iron Man 3 synes jeg klarede det fint uden jeg blev svimmel eller noget som helst (og jeg havde endda mild hovedpine inden filmen startede) - 3D var dog ikke noget jeg ikke kunne have undværet, men det har nok mere med mig end med filmen at gøre :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 28/04-13 19:26 
millennium>
- de mange personer i biografsalen som rejste sig og gik, i det nano sekund at end credits startede. Hvorfor fanden har de så travlt? Det er weekend.

Se den på den anden side, hvorfor skulle de blive siddende?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-13 19:30 
Lige præcis i Iron Man 3's tilfælde havde jeg ingen problemer med at skride da rulleteksterne begyndte. Den var ikke lige så piv ringe som 2'eren, men det var sgu tæt på.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/04-13 19:51 
2'eren er eddermame også skidt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/04-13 19:54 
Marvel film kan jo ikke blive ved med at bibeholde standarden fra Hasselhoffs udgave af Nick Fury ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 28/04-13 20:14 
Eller bare den første X-Men. Den er stadig ganske solid :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/04-13 20:31 
Iron man 2 var noget skidt fordi, det ikke rigtigt lykkedes at etablere den mundlamme Whiplash som nogen særlig interessant karakter, og fordi de simpelthen havde for mange jern i ilden til at holde fokus. Særligt Black Widow var tydeligvis kun med, for at varme op til Avengers. Men hun havde intet reelt formål.

Så hvis Iron Man 3 er skidt, kan man så ikke komme med en begrundelse?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-13 20:51, rettet 28/04-13 20:53 
Har svært ved at sætte en finger på det. Den efterlod ikke rigtig noget varrigt indtryk på mig... Men det gjorde Avengers på den anden side heller ikke. Der manglede en del rolige scener til at binde action-delene sammen, og de rolige scener, der var, passe ikke rigtig ind. De store action-sets virkede også lidt for meget som kulisser. Jeg ved ikke.. Jeg var bare ikke specielt imponeret. Der var en del stumper som fungerede ret godt, men helheden fejlede i mine øjne. Jeg synes bare Shane Black skal holde sig til at skrive, for det kan han godt finde ud af :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/05-13 11:58, rettet 04/05-13 11:59 
Konsolkongen>
Jeg har lige set Cabin in the Woods med en kammerat. Den var kraftedeme sej :D Undgå at få handlingen spoilet hvis i overvejer at se den :)

Nu fik jeg lige set den, og pga. al den snak der har været omkring den mht. twists og spoilers, må jeg indrømme at jeg havde ventet noget helt andet. Sådan noget halv-intelligent meta-take på kliché-gysergenren måske?

Jeg synes alligevel den var ganske underholdende, men forvent helt klart mere en komedie end en gyser eller noget hvor historien behøver at være gennemarbejdet - det er en velgjort "satire" på alle de velkendte gyser-tropes, som ad den vej også selv ender med at blive utroligt kliché, men den bærer det godt, og er morsom hele vejen igennem. Helt klart et væsentlig mere fornuftigt alternativ til film som Scary Movie og Scream.

Men ja, filmen går all in på en måde som nok er bedst hvis man ikke får den spoilet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/05-13 09:09 
Project X:

Hvad jeg godt kunne lide:
- Den eskalerende galskab er godt formidlet med handheld cam.
- Utroligt! En fest med grimme såvel som flotte drenge. Og KUN flotte piger.
- Skinny dipping filmet under vandet.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Helt ufattelig hul og meningsløs.
- En SuperBad wannabe, som aldrig vil nå SuperBad til sokkeholderne.
- Filmens fokus på Ecstasy viser ingen af konsekvenserne.
- Festen er tydeligvis vigtigere end personskildringen.

= Se, eller gense, SuperBad i stedet.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 21/05-13 09:20, rettet 21/05-13 09:21 
Indie Games - The Movie

Hvad jeg godt kunne lide:
- Hele baggrundskildringen af disse indie spilskabere foreslå, at de er ikke udviklere. De er kunstnere.
- Valget af repræsentanter (og spillene) for historien: Braid, Fez og Super Meatboy. Absolut gode valg.
- Det handler om spil. What's not to like?
- Stor fokus på retrospillenes indflydelse. Vores barndom i nutiden.
- Muligvis verdens bedste anti-piracy film. Med sympatien for personerne, for man virkelig lyst til at støtte deres spil.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Phil Fish (Fez). Hele historien om hans frustrationer og psykiske nedbrud virker lige lovligt instrueret.
- Filmen mangler et super tema, som er relevant for andre end spiludviklere. (I modsætning til f.eks. King of Kong)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 02/06-13 23:19 
Only God Forgives:

Jeg har lige spildt halvandentime sammen med Ryan Gosling. En film jeg havde ret høje forventninger til, da jeg har været ovenud tilfreds med de sidste film, jeg har set med ham. Men denne film skuffer altså bigtime!

Skuespillet er ok. Ryan (og faktisk også de andre skuespillere) har dog stort set ingen replikker. Men filmen er bare så mærkelig, og drives meget langsomt frem. Når der er vold (og det er ikke meget), så er det meget blodigt og voldsomt. Jeg havde egentligt regnet med, at der var mere af det i filmen.

Filmen kan ikke anbefales, og ligger meget langt fra Drive og The Place Beyond the Pines - hvis man var vilde med dem (som jeg). Som min kammerat sagde: Det minder om dårlig kunst...
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 03/06-13 07:27 
Lyder som ægte Refn på slap line :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 03/06-13 08:53 
Utroligt med ham Refn. Han VIL bare ikke være kommerciel. Havde ellers troet af Drive ville blive starten på en ny linje for Refn, som ville være mere appetitlig for filmelskere. Men så går der pludselig art-violence i den.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 03/06-13 09:46 
Traileren giver bare et helt andet billede af filmen. Her har de virkeligt formået at skrue traileren sammen, så det ligner en helt anden film. Havde Refn ikke tilføjet alt det underlige og ligegyldige, havde den helt sikkert været langt bedre i mine øjne.

Flere gange i filmen skal man eks. lytte til den syge politimester, der normalt går rundt og slagter folk med sit samuraisværd, synge karaoke - I kid you not.

Havde den vundet de gyldne palmer, så var der noget helt galt.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-13 10:08 
Jeg var ikke så tændt på at se den, da den fik al den negative omtale fra starten af. Men nu begynder negativiteten alligevel at være af sådan en art, at jeg bare MÅ se den! :D
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 03/06-13 10:51 
God fornøjelse :)
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/06-13 00:02 
Only God Forgives:

Jeg kan sgu meget godt li' den. Og det er ikke noget, jeg bare siger for at lyde vigtig :D
Den er langt mere Refn end Drive, hvilket man også måtte forvente, når han selv har skrevet manus. Jeg forstår ikke helt, hvad det er, folk er skuffede over. Man skal bare ta' den som den er og lade være med at prøve på at proppe den ned i en "Drive 2"-kasse. Sådan som den er blevet svinet til, frygtede jeg lidt, at Refn var gået helt over gevind med lommefilosofi og overflødigt billedsprog, men jeg synes slet ikke, det er slemt. Den er en smule kryptisk og er forholdsvis åben for fortolkning, dog uden at det går hen og bliver helt fjollet (Im looking at you Mulholland Dr.). Fatter overhovedet ikke de folk, der påstår, at den ikke har nogen historie. Før i tiden var jeg slet ikke imponeret over de ting, Refn spyttede ud, men nu synes jeg efterhånden, han har nået en modenhed, hvor hans film bliver ret interessante.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 05/06-13 01:38 
Det er da godt, at der er en, der kan lide den.

Jeg havde ikke forventet en Drive 2 film, men helt sikkert en film med bedre flow. Og gerne flere replikker.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 05/06-13 07:55, rettet 05/06-13 08:15 
KillerBean2>
Den er en smule kryptisk og er forholdsvis åben for fortolkning, dog uden at det går hen og bliver helt fjollet (Im looking at you Mulholland Dr.).

Meget dårligt eksempel. ;P Tror du skal se den film nogle flere gange.

Mulholland Dr. er nok en af de "underlige kunstfilm" jeg har set, som har den stærkeste røde tråd, og en nærmest underbevidst logik, der spiller sammen gennem hele filmens forløb. Ligesom den har formået at have en relativt ensrettet fortolkning til trods for at den bestemt ikke spiller med åbne kort. Den er nok mit yndlingseksempel på hvordan sådan en film skal laves "rigtigt".
Nej, der går jeg langt mere i stå overfor Inland Empire, der begiver sig så langt ud i det abstrakte at det er fuldstændig sort for mig. Valhalla Rising forstår jeg heller ikke rigtigt, selvom den ikke er nær så "underlig" som en Lynch-film, den virker bare formålsløs.


edit: Kan se vi var inde på sammen emne sidste år, hvor du også lagde ud med at lange en "sviner" ud efter Mulholland Dr. :) Det er synd du er så aflukket over for den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/06-13 10:03 
Sumez>
Tror du skal se den film nogle flere gange.

Det kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde skrevet mit indlæg i går. Det er efterhånden noget tid siden, jeg så den, så den prikkede muligvis bare til noget uheldigt i mig dengang. Eller måske var jeg bare ikke i humør til den slags film. Det kan godt være, jeg er blevet blødet lidt op mellemtiden. Hvis jeg ser den igen, og den stadig giver mig røg ud ad ørene, skal jeg nok melde tilbage ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/06-13 10:14 
Har du set den mere end én gang? Jeg fik mere ud af den hver gang jeg så den, de første 3-4 gange.
Jeg tror måske det har ødelagt den for dig at du har set interviews med Lynch omkring den, eller hvad det var du snakkede om i sidste omgang. Det ér en abstrakt film, og man skal se den på sine egne præmisser uden at overfortolke. Det eneste jeg synes er decideret vigtigt at opfange når man ser den, er alle dens stik i siden til Hollywood, og den del er trods alt ret åbenlyst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/06-13 10:29, rettet 05/06-13 10:30 
Det kan godt være, jeg kan få mere ud af den, hvis jeg ser bort fra det symbolistiske og koncentrerer mig om at betragte den abstrakt i steddet. Vi får se.
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 05/06-13 12:27 
Only God Forgives:

Det store problem for mig er, at jeg ikke synes at filmen siger noget særlig interessant eller nyt. Det banale kan sagtens være interessant rent kunstnerisk, såvel som at arbejde med klichéer, men her synes jeg ikke der kommer særlig meget ud af det hele. Den handler i høj grad om moderbinding/ødipuskompleks og mandlig impotens sat i en spændings/actionkonstruktion og lavet som en kunstfilm. Den måde de temaer bliver behandlet på, er måske meget følte for instruktøren, men jeg synes det bliver for jævnt hele vejen igennem. Der er meget lidt puls, alt køres ud i samme tone, stil og tempo. Hver scene minder om den foregående. Det blev for mig udmattende at se på, og fordi der ikke er så meget at gå i dybden med, eller den havde samme mytologiserende lag som i Valhalla Rising. Det blev det kedeligt og postuleret.

Hvor Lynchs film ofte har mange flere pulsslag og kompleksitet, er det her mere fladt og unuanceret (jeg kan selvfølgelig have overset noget).

Jeg vil så også sige, at det er sådan en film man måske kan blive uforholdsmæssigt vred på, og den sad da også på sin vis i hovedet på mig resten af dag. Den er meget inspirerende, og er meget en scene-film. I sin helhed sløv, men der er masser af scener der er smukke og fungerer godt.

Jeg synes i øvrigt det er pudsigt, at den efter sigende skulle være SÅ voldelig, jeg blev faktisk ganske skuffet over manglen på vold. Derudover er det interessant at den i den grad er så kysk og bornert i forhold til sex og erotik, men forholdsvis grafisk i forhold til vold. Det er nærmest pubertært.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/06-13 14:52, rettet 05/06-13 14:56 
Den har i hvert fald nogle kompositioner med lyssætning, lyd og kameraarbejde, som er helt afsindigt lækkert lavet. Den slags kan langt hen ad vejen godt sælge en film til mig. Jeg er nu heller ikke fuldstændig blæst væk af filmen. Den har meget af det, der ofte irriterer ved Refns film. Har svært ved at sætte en finger på det. Det virker som om, at han ikke kæler nok for provokationerne, så de ofte virker lidt for upolerede og barnagtige.

Og ja, det største problem med Only God Forgives er nok, at den ikke skifter gear på noget tidspunkt og ikke helt kan bære den konstante hastighed.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 05/06-13 22:18 
A good Day to Die Hard

Hvad jeg godt kunne lide:
- længden. Heldigvis kun halvanden time.
- sikke en masse ting de smadrer
- den får Die Hard 4 til at ligne et mesterværk

Hvad jeg ikke kunne lide:
- tydeligvis en komplet improviseret handling, som de fandt på under optagelserne.
- frygteligt, overdrevet color grading
- shaky cam lort
- skurken havde ingen, absolut ingen karisma
- drukner i amerikansk dyrkelse af russiske klicheer.
- McClane der kører over biltagene på motorvejen, mens han råber "sorry" ud af vinduet og taler i mobil med sin datter.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 05/06-13 22:19 
^ "I'm on vacation!" x500
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 05/06-13 22:36 
Jeg har allerede glemt, hvem der var skurken i den film. Var heller ikke synderligt imponeret af den. Men jeg kan huske cheap onliners.....yes, we know you're on vacation...
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 05/06-13 23:47 
Ja, det blev godt nok akavet da han anden gang fyrede den bemærkning af. Og det var bestemt ikke den sidste.

Helt enig i kritikken. Det var en meget fjollet film. Og de videnskabelige detaljer var helt ude i skoven. Man forlader et helt område i 30 år pga stråling.... Men tilsyneladende kan man nu få en spray variant af antistråling. Say what?
BeanoBeanoSkrevet 05/06-13 23:50 
"It's only rainwater"

HVAD???
millenniummillenniumSkrevet 06/06-13 08:48, rettet 06/06-13 08:49 
Og seriøst, hvad sker der for de folk som laver trailere...? Tænk at vise den absolut sidste sekvens i filmens absolut sidste klimaks, som en del af traileren?

Filmen var shite under alle omstændigheder, men de trailer-folk burde trækkes ud i mosen og få proppet en Duke Nukem - Balls of Steel Edition op i deres a-hole.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 08/06-13 02:01 
Into Darkness:
Pænt epic. Nu er jeg fan af Star Trek, har alle serier og film, så ved ikke hvordan den er for folk som ikke er til universet og ikke kender til lore fra den tidligere tidslinie.

Synes den er bedre end den første, men det kan have noget at gøre med at den første skulle lægge bunden?, dunno.

Jeg har det med at nitpicke efter jeg har set en film (har lige set Fast&Furious med samme gruppe folk 2 uger siden), men der er meget lidt og det er småting af den mest ligegyldig grad (flares og nogle scener der kunne være kortere).

Se den, seriøst den bedste (nye :P) film jeg har set i lang tid.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 15/06-13 21:39 
Star Trek into Darkness

Skide godt:
- Kahn
- færre lens flares end sidst. Jeg havde nok forventet flere.
- gode referencer til den gamle Star Trek 2.
- simon pegg bidrager stadig til filmens kækhed.
- en lang, lang final action sekvens, som virkelig fik gang i mit blodomløb.
- slut credits med musikken og ånden fra den klassiske ST serie.
- Kahn. Igen.

Lidt minor sucks:
- en gang i mellem gik wow-effekterne lige over kanten.
- historien. Knap så solid som sidst.
- en gang i mellem blev jeg lige lidt irriteret over JJ Abrams' shaky cam.
- pokkers lorte trailere som har afsløret alt for meget af filmen.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 15/06-13 23:05 
Man of Steel:

Superman har desværre aldrig rigtig sagt mig noget, men den blev leveret på en sådan sci-fi/tempo måde, der gjorde jeg åd det råt. Sidder her en time efter og stadig prøver at få pulsen ned. Ren CGI pron - nogle af de mindre gode skuespiller præstationer kan jeg leve med, for fuck den var vild :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 15/06-13 23:16 
Alle for To:

Hvad jeg ikke kunne lide:
- starten, slutningen og alt derimellem.
- kun Mick Øgendahl prøver at være sjov. De to andre gider ikke.
- Gordon Kennedy. Måske Danmarks mindst overbevisende ..... "skuespiller".
- åh f*** der kommer sikkert en 3'er.

Hvad jeg godt kunne lide:
- Laura Christensen, som for det meste sidder i baggrunden og ikke siger noget.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 19/06-13 14:24 
Siden A Good Day To Die Hard har været oppe...

"Everything Wrong With A Good Day To Die Hard In 6 Minutes Or Less"

http://www.youtube.com/watch?v=tA42PExrg3g
ProzelProzelSkrevet 19/06-13 17:01 
Hanky, jeg er totalt enig med alt hvad du skriver. Absolut action i høj klasse.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig