X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
HeroldHeroldSkrevet 05/10-12 00:25 
Sweet! Jeg var lidt skræmt efter Replicants, men skal alligevel ind og se den i morgen - jeg glæder mig :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-12 22:44 
Tucker & Dale vs. Evil:

Meget sjov. Men lidt for fladpandet amerikansk i sin konstruktion, til at det bliver rigtig godt. Den minder lidt for meget om de film, den gør grin med. Sød lille kærlighedshistorie tilsat en smule splat. Jeg havde forventet noget, der ikke var helt så uskyldigt, men til gengæld er den frisk nok til, at det ikke går hen og bliver direkte kvalmende.

The American:

Jeg havde forberedt mig på at skulle se en seriøst stenet film, og jeg fik mere eller mindre, hvad jeg forventede. Et thriller-drama med stærkt skuespil. Der sker en helt masse, men langt hovedparten oplever man kun, fordi man ved, hvad hovedpersonen tænker. God film.

Kai Doh Maru:

Forholdsvis kort animé lavet 100% i pastelfarver. Den visuelle stil er mere speciel end køn. Man får intet at vide om personerne, hvor de er, eller hvorfor de gør som de gør. Jeg fattede absolut intet af, hvad der foregik. Det virker bare sådan lidt ligegyldigt det hele. Forstår godt, hvorfor jeg fandt den til en 10'er i en genbrugs.

First Squad:

Endnu en meget kort animé (knap 60 min). Lavet af russere. Den forgår i Rusland under 2. verdenskrig og har russisk stemmeskuespil pr. default, men det er japanske Studio 4°C, der har laver animationerne. Sær blanding, men det fungerer fint. Fin lille film. Mit eneste klagepunkt er, at den virker for kort. Hvis den var blevet flæsket ud til en fuld spillefilm, ville den være fantastisk.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-12 15:03, rettet 07/10-12 15:06 
KillerBean2>
Kai Doh Maru:

Forholdsvis kort animé lavet 100% i pastelfarver. Den visuelle stil er mere speciel end køn. Man får intet at vide om personerne, hvor de er, eller hvorfor de gør som de gør. Jeg fattede absolut intet af, hvad der foregik. Det virker bare sådan lidt ligegyldigt det hele. Forstår godt, hvorfor jeg fandt den til en 10'er i en genbrugs.

Okay, jeg har så nu fundet ud af, at filmen oprindelig varer 80 min. Men den vestlige DVD-udgivelse er klippet ned til 40 min. Altså det halve. Det er så derfor, absolut intet af filmen giver mening. Det er da godt nok helt ufatteligt sort.

Det kunne også godt se ud til, at der er blevet klippet en god luns ud af First Squad. Hvorfor i alverden gør de den slags?!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/10-12 16:56, rettet 07/10-12 16:58 
The Expendables 2

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige til det...God underholdning og rart at se alle verdens helte være med i samme film, meeeeen jeg sad faktisk og blev lidt rød i kinderne undervejs ;-)

Sjove ting jeg husker:

Hvad er det egentlig Dolph Lundgren siger?

Chuck Norris formår lige at quote en af sine egne Chuck Norris Facts ind i filmen!

Arnold ligner en dinosaur og siger det selv.

Jean-Claude Van Damme burde lave flere film hvor han er bad guy! Faktisk synes jeg det er ham med det klart bedste skuespil og han er den som løfter filmen en smule, og det siger en del!

Arnold og Bruce er godt makkerpar og laver quoter fra hinandens film.

Speciel effeckts er dødsens cheap B-agtige, men det passer godt til filmens niveau.

Sylvester Stallone mener det hele vejen igennem filmen..
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 07/10-12 21:28 
neros>
Sylvester Stallone mener det hele vejen igennem filmen..


!!!!!

Det er SÅ crazy.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/10-12 23:59 
Meget.

Jeg vil næsten gå så langt som at påstå, at jeg fandt det en smule foruroligende.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 08/10-12 10:08, rettet 08/10-12 10:09 
Jeg var vild med Expendables 2 (også etteren). Men jeg synes faktisk historien er bedre i toeren sammenlignet med første film.

Synes ikke rigtigt, jeg kunne sætte en finger på speciel effekterne - udover et sted. I starten hvor flyet lander på vandet. Der var det ret tydeligt.

Alt i alt var jeg meget underholdt af filmen. Er du til bang bang, eksplosion og hjernedød action, er det her filmen, du skal se (også den første) :)
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 11/10-12 09:01, rettet 11/10-12 09:02 
enfen>
Synes ikke rigtigt, jeg kunne sætte en finger på speciel effekterne - udover et sted. I starten hvor flyet lander på vandet. Der var det ret tydeligt.

Synes helikopteren der styrtede i starten, efter Sly skød en motorcykel efter den, så ret kunstig ud. IMO hvis man skal dyrke 80'ernes actionfilm, så er syntetiske CGI effekter også en no-go. Man må være lidt old fashion - eller skjule effekterne godt.

Der var heller ikke et øje tøjt efter Slys soldatorfilosofi. Selv ham på femte række med tattovering og tank-top, var tydeligvis berørt. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/10-12 09:07, rettet 11/10-12 09:07 
KillerBean2>
Looper:

Fortjener de gode anmeldelser. Trailerne lægger rimelig meget op til et actionbrag på linje med Total Recall remake'et. Men det er der heldigvis langt fra tale om. Dog stadig med masser af action og CGI, bare ikke leveret så anstrengt. Den er ikke helt så dyb, som man måske kunne ønske sig, men det er stadig en af de bedste Sci-Fi film, jeg har set i årevis.

Damn, det hører jeg gang på gang om del film. Som du selv siger, ser filmen mildest talt vildt elendig ud, når man dømmer efter traileren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 00:10 
The Hunger Games.

Trods adskillige menneskers tuderi over, at det bare er en Battle Royale ripoff (adskillige mennesker der vel og mærket _IKKE_ har set filmen), kunne jeg ikke rigtig se hvilke dele der skulle være ripoff.

I så fald er Battle Royale et ripoff af The Running Man med Schwarzenegger, fordi at... Ehm... Jeg siger det! :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
HulleHulleSkrevet 14/10-12 10:43 
Jeg har set filmen og syntes den er en Battle Royale ripoff... Ikke at den er elendig, jeg var ok underholdt.
Min ven som har læst bogen, fandt dog filmen kvalmende elendig :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-12 12:22 
Jeg er enig med Hulle. Jeg synes også filmen skreg Battle Royale mange steder, men jeg var også okay underholdt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 14/10-12 12:36 
Hunger Games er forfærdelig. Det var rent tidsspilde for mit vedkommende, ripoff eller ej. Battle Royale er derimod fantastisk.
millenniummillenniumSkrevet 14/10-12 13:40 
Ja, der er ligheder med Battle Royale - men Hunger Games er væsentlig mere interesseret i de sociologiske perspektiver. Som jeg skrev hos GR...

Link...
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/10-12 15:06 
millennium>
Ja, der er ligheder med Battle Royale - men Hunger Games er væsentlig mere interesseret i de sociologiske perspektiver.

Helt enig! :)
De eneste ligheder jeg umiddelbart kunne se, var i selve dét at nogle mennesker skulle slås til døden.
Hvilket igen er set i andre film.

I Battle Royale var det en skoleklasse der blev udvalgt, imens det i Hunger Games er hele landet som er delt op i distrikter, der årligt tvinges til at sende to deltagere hver - Enten via lodtrækning eller frivillig tilmelding.

IMO ligger den tættere på f.eks. Running Man, end den gør på Battle Royale.
Men nu handlede min protest så også mest om de bekendte der har siddet og brølet "ripoff*" uden nogensinde at have set filmen - Ikke de mennesker der har set filmen og derefter formet deres egen selvstændige mening.


*Baka westuru Hrunger Glames is no match for nippon kawaii desu uguu~ Brattle Loyale!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/10-12 22:54 
Exit Through the Gift Shop:

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, er den virkelig fantastisk. Sindssygt, at det kunne ske eller bare sindssygt godt fundet på? Who cares... Uanset hvad, går budskabet klokkeklart igennem uden at blive anstrengende.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 16/10-12 23:13 
Lawless: Ganske udmærket film. Jeg havde ikke læst så meget om filmen, inden jeg tog ind at se den i går. Jeg havde faktisk regnet med en gangsterfilm, men det er det bestemt ikke. Men alligevel blev jeg positivt overrasket over filmen. God handling der centrerer sig omkring året 1920 i USA, hvor spiritussalg var forbudt.

Tom Hardy, Guy Pearce og Shia LeBeouf leverer solide skuespilpræstationer - specielt de to førstnævnte.

7/10
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 00:41 
enfen>
specielt de to førstnævnte.

Jeg fatter seriøst ikke, hvorfor Shia LeBeouf bliver ved med at få godt betalte roller. Han minder mig om et af de der handicappede børn som ingen tør sætte på plads, når de gør noget virkelig nederen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/10-12 00:59 
Nu har jeg ikke set manden i andet end den "nye" Indiana Jones-film, og jeg ved ikke om jeg står alene med det, men jeg synes han gjorde det godt og var et af de få positive elementer i den film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/10-12 10:22 
Det er ikke fire Indiana Jones film. Der findes 3.

Tre!!

Men Shia var da det flabede underholdning i Transformers og var ret god i Disturbia, selvom han meget kører stilen med kikset-manisk-gamer-dreng-som-prøver-at-score-den-lækreste-pige-i-klassen.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 17/10-12 10:59 
Sumez>
Nu har jeg ikke set manden i andet end den "nye" Indiana Jones-film, og jeg ved ikke om jeg står alene med det, men jeg synes han gjorde det godt og var et af de få positive elementer i den film.

TROLL!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 17/10-12 11:32, rettet 17/10-12 12:23 
"Your thoughts betray you. I feel the good in you, the conflict."

"There is no conflict."
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 17/10-12 11:48 
millennium>
Det er ikke fire Indiana Jones film. Der findes 3.

Tre!!

Helt rigtig!

Ligesom der kun findes 3 Alien film, punktum..
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/10-12 12:01 
neros>
Ligesom der kun findes 3 Alien film, punktum..

Fint, men det bliver DIG der skal fortælle Resurrection at den er adopteret! :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 17/10-12 12:02, rettet 17/10-12 12:02 
Det gør jeg med glæde! Jeg er også parat til at give en kindhest..
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/10-12 12:09 
En hel pakke håndmadder!
Ikke fordi jeg ikke brød mig om filmen for dens indhold, men den havde været bedre som en ikke-alien film.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 13:55 
Jeg har okay med Alien 4. Ja, slutningen med "hybriden" er tåbelig og fungerer ikke på nogen måde. Men det er slet ikke nok til at ødelægge filmen for mig. Jeg griber ret tit mig selv i at sige:

"What's the big deal, man? Fuckin' waste of ammo. Must be a chick thing"

Filmen fejler på mange måde, men den er stadig cool.

Mht. Indie 4. Der var én scene i filmen, jeg synes fungerede nogenlunde. Den hvor Indie er ved at drukne i kviksand, og snotungen kyler en slange i fjæset på ham. Resten af filmen er bare lort på lort på lort. Specielt Shia LeBeouf var lort. Der er ikke noget galt i at være øretæveindbydende, men knægten har bare ikke noget at ha' det i.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/10-12 13:59 
Jeg husker ærlig talt ikke ret meget fra Diana Jones 4, kun at Shia stadig opførte sig som om han ventede på Bumblebee.

Men han formår stadig at spille mere varieret end f.eks. Ashton Kutcher.. Han overbeviste mig NÆSTEN i Butterfly Effect, lige til han stod med nøjagtig samme tumpede udtryk som i "Dude, Where's My Car?" :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 17/10-12 14:02 
KillerBean2>
Jeg har okay med Alien 4. Ja, slutningen med "hybriden" er tåbelig og fungerer ikke på nogen måde. Men det er slet ikke nok til at ødelægge filmen for mig. Jeg griber ret tit mig selv i at sige:

Enig, men det er jo også 7. eller 10. gang vi snakker Alien 4 herinde? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 14:15, rettet 17/10-12 14:17 
Mit største problem med LeBøf er, at han prøver alt, alt for hårdt på at portrættere nogle typer, han slet, slet ikke kan bære. Han vil så gerne være bad ass, men det virker så utroværdigt, at det går hen og bliver ufrivilligt komisk. Han ER bare en lille dreng. Så længe han ikke kan affinde sig med det faktum og ikke vælger en længere og mere naturlig rute mod de modne roller, kan jeg simpelthen ikke tage ham alvorligt. Så er jeg sgu ligeglad med, hvor god en skuespiller han er.

Sumez>
Enig, men det er jo også 7. eller 10. gang vi snakker Alien 4 herinde? :D

Mindst :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/10-12 14:17 
I Indy "4" spiller han jo netop en lille dreng, der tror han er rå, men ikke rigtig har noget at ha' det i? Jeg forstår slet ikke problemet med ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 14:22, rettet 17/10-12 14:23 
Jeg forstår bare overhovedet ikke, hvorfor du ikke finder ham irriterende? Han er seriøst sådan en type, som ikke behøver tage til Nordjylland for at få tæsk.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 17/10-12 14:23, rettet 17/10-12 14:23 
KillerBean2>
Jeg fatter seriøst ikke, hvorfor Shia LeBeouf bliver ved med at få godt betalte roller. Han minder mig om et af de der handicappede børn som ingen tør sætte på plads, når de gør noget virkelig nederen.

Han spiller faktisk godt i Lawless. Men når det så er sagt, så kommer han ikke tilnærmelsesvis Tom Hardy og Guy Pearce.

Men i Indiana Jones var han på ingen måde overbevisende. Det gik bedre i Transformers filmene.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 17/10-12 14:27 
KillerBean2>
Han er seriøst sådan en type, som ikke behøver tage til Nordjylland for at få tæsk.

LOL haha!

Seriøst Lebøf kan ikke skuespil.

Han høre hjemme i serien Friends..!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 14:27 
Tom Hardy er for sej. Det var nok også noget af det, der skuffede mig mest ved The Dark Knight Rises... at han ikke fik lov til at folde sig ud. Han kunne godt ha' fået Bane op niveau med Heath Ledger's Joker, hvis han havde fået lov.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 17/10-12 14:29, rettet 17/10-12 16:05 
Hvis man skal have bekræftet alle sine knugende irritationer over Indy 4, skal man bare sætte sig tilrette med anmeldelsen fra Red Letter Media. Det er halvanden times film man bare er enig med.

Junglescenen med lianer og aber ....*suk*...... det er næsten ikke til at bære.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/10-12 14:29, rettet 17/10-12 14:30 
KillerBean2>
Jeg forstår bare overhovedet ikke, hvorfor du ikke finder ham irriterende? Han er seriøst sådan en type, som ikke behøver tage til Nordjylland for at få tæsk.

Han er vel en skuespiller, som spiller roller, i større grad end han er en type? Så længe han reflekterer den rolle han er placeret i korrekt, kan jeg ikke se hvordan jeg kan blive irriteret over ham, i større grad end den rolle der er lavet til ham. Og som allerede nævnt synes jeg han fremstår præcis som han burde i Indiana Jones vs. The Aliens. Altså som en kæphøj møgunge, der har meget at lære af sin far. :) Jeg synes Mike Stoklasa siger det meget godt i hans Mr. Plinkett anmeldelse af den film.

edit: Som millennium lige netop nåede at få presset ind i indlægget før mit :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 17/10-12 14:33 
millennium>
Junglescenen med lianer og aber ....*suk*...... det er næsten ikke til at bære.

Husker jeg desværre alt for godt :( Føj en stinker.
What is the Matrix?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 14:36, rettet 17/10-12 14:37 
@Sumez
Jeg tror bare, du skal se et par af de andre film, han er med i. Så skifter du hurtig mening :D

enfen>
Det gik bedre i Transformers filmene.

Selv et stykke halvkogt spidskål ville bidrage positivt til de film, uanset hvilken rolle det fik.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/10-12 14:56 
KillerBean2>
@Sumez
Jeg tror bare, du skal se et par af de andre film, han er med i. Så skifter du hurtig mening :D

Det kan jeg ikke udelukke, men så vidt jeg kan se på iMDB har han alligevel ikke været med i nogen film, der virker bare en lille smule interessante, så det er kun endnu en grund til ikke at kunne blive irriteret på ham. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 17/10-12 14:57 
Jeg synes at bøffen er skideskæg. Lige siden Even Stevens, over Holes til Disturbia, Transformerne, osv.

Det var Karen Allen der var møgirriterende i Indy 4.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TheDukeTheDukeSkrevet 17/10-12 15:37 
Kan vi ikke allesammen blive enige om at det var George Lucas der var den mest irriterende af alle de involverede i Indianer Johannes 4.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/10-12 15:41 
Nogen der sagde Indian Jonas?

:3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 16:25 
Sumez>
Og som allerede nævnt synes jeg han fremstår præcis som han burde i Indiana Jones vs. The Aliens. Altså som en kæphøj møgunge, der har meget at lære af sin far. :)

Men var det virkelig hensigten? Eller passer det bare tilfældigvis perfekt ind i al det prut som filmen ellers består af?
Hvis man sammenligner figuren med River Phoenix's unge Indiana i 3'eren, er de jo nærmest diametrale modsætninger. Det er sgu lidt sært, at æblet falder SÅ langt fra stammen ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/10-12 16:41 
Jeg er ret sikker på at han ikke skulle fremstå som en "young indy", men se evt. RedLetterMedia anmeldelsen, jeg er forfærdelig meget enig med meget af hvad han siger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/10-12 17:11 
Jeg er også enig med meget af det, han siger. Men lige mht. LeBøf er jeg lodret uenig. Han påstår, at figuren ikke virker "forced" i den første del af filmen. Men jeg synes, han fremstod voldsomt påklistret i samtlige scener.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/10-12 21:40 
Chernobyl Diaries:
Måske ikke den bedste film, men alligevel voksede den på mig mens jeg så den. Der var bare noget rigtig 80er uhygge agtigt over den hvad angår setting og mutanter er altid godt i min bog ;-) Se den på en søndag eller hvis du bare trænger til noget survival horror på film.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/10-12 20:04, rettet 18/10-12 20:05 
Der er nogle film jeg virkelig nyder at gense, fordi de i den grad bringer min tro på filmmediet tilbage. Et af mine yndlingseksempler er Den Gode, den Onde og den Grusomme, som for altid vil være en af mine yndlingsfilm, men med Netflix har jeg de sidste to dage nyt godt af to andre gode eksempler.

Et af disse er Full Metal Jacket. Hver eneste scene er et guldkorn, og især den første halvdel med træningen af rekrutterne er helt sublim, ikke mindst takket være R. Lee Ermey i den rolle der har defineret hans karriere lige siden.
Et bevis på hvor gode film man kan lave, ikke via smarte effekter eller et kompliceret plot, men med en forståelse for mennesket og evnen til at videregive stærke indtryk med et kamera. Stanley Kubrick var en mester i at fortælle historier mellem linjerne så alle kan forstå dem. Der er ikke noget at sige til at den film bliver citeret så meget som den gør-


I en noget anden boldgade har vi Hook. Første gang jeg så den, som barn, var det bare en god eventyrfilm. Men for hver eneste gensyn beviser den at den er en utroligt holdbar historie, der har noget at sige til børn i absolut alle aldre.
Forlægget er så kliché at den nærmest skriver sig selv, men ved at være baseret på lige netop Peter Pan, spiller den samtidig med alle kortene på bordet, så du ved hvad det handler om, og jeg kunne ikke forestille mig den leveret meget bedre. Jeg tror også helt klart min tendens til at blive mere rørt af den slags feel-good film på mine senere år spiller en rolle, og jeg tør slet ikke tænke på hvor grebet jeg ville blive hvis jeg selv havde børn, da forældre-temaet er så stærkt som det er. :)
Både Robin Williams og Dustin Hoffman er fantastiske i deres roller, og de får i den grad bragt hver eneste element, Peter Pan-historien handler om, ind i den voksne verden. Det er lidt sjovt at Netflix anbefaler film som Alene Hjemme og et eller andet Bionicle-ting på baggrund af Hook, for selvom den ligner et eventyr for børn, handler den om noget meget mere menneskeligt, og Ønskeøen er bare det valgte lærred. Jeg vil vove at påstå at den er en bedre Peter Pan-historie end den oprindelige Peter Pan, men samtidig heller ikke ville kunne eksistere uden netop det forlæg i fasttømret vores bevidsthed. Eneste negative i filmen er den åndssvagt malplacerede Julia Roberts, der ikke laver meget andet end at sidde og grine fjoget, klippet ind i diverse scener.
Kudos til Steven Spielberg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/10-12 02:29 
Helt enig i at Hook er en dejlig film. Har du prøvet at se den australske udgave af Peter Pan-historien? Den ligger også på Netflix.

Den følger den oprindelige historie meget nøje og er intet mindre end fremragende fra start til slut. Musikken er også ganske henrivende. Hvis man kun har stiftet bekendtskab med Peter Pan via Disney-tegnefilmen og Hook, så er den lidt af en øjenåbner. Hook indeholder en rå mængde scener som meget tydeligt referer tilbage til hændelser, man i så fald aldrig har stiftet bekendtskab med. Det er altsammen med her. Og Disney-tegnefilmen har skåret en masse fra for at gøre den kortere og mere børnevenlig.

Noget der gøres en del mere ud af her er forholdet mellem Peter og Wendy. Det er virkelig flot og subtilt fortalt den måde man fornemmer at der ligger ægte følelser bag den gensidige begejstring og at Wendy er klar til at tage skridtet fuldt ud, mens Pan fornemmer at det vil føre dem ind i de voksnes rækker, hvilket han for alt i verden vil undgå. Deres forhold er noget af det mest interessante og underspillede i filmen. Det skader heller ikke at de to unge mennesker spiller fremragende. Klokkeblomst er også ganske interessant. Hun er mere eller mindre en lille uhæmmet (stum) furie - meget primal i sine følelser og handlinger. Det er dødinteressant at se en helt anden udgave af den karakter, end man er vant til. At de får den samme (meget dygtige) skuespiller til at tage rollen som både Klo og børnenes far fuldender parallellen til den almindelige verden, hvor han er lidt af en tyran.

Den australske hedder slet og ret "Peter Pan" og kan varmt anbefales.
SumezSumezSkrevet 20/10-12 03:20 
Jeg kender den godt, og min kæreste har prøvet at overtale mig til at se den gennem længere tid. :) Jeg har lovet at det skal jeg nok. Det er betryggende med din feedback. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig