X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'231 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-12 13:07 
Sumez>
SPOILER-TEKST:
Jeg havde til gengæld ret svært ved at acceptere at de vidste præcis ned til sidste sekund hvornår den ville eksplodere. Endda med en timer direkte på den, som var den bevidst lavet som tidsindstillet bombe fra dag ét.


SPOILER-TEKST:
For slet ikke at tale om, at det måske ville gi' en anseelig tsunami, når man detonerer en halvstor atombombe ikke forfærdeligt langt fra kysten. Alligevel er havet bare blikstille :D

Sumez>
SPOILER-TEKST:
Hvis man skal tro på at den eksploderer fordi den bliver frakoblet kraftkilden, hænger det vel sammen med at den bliver ustabil? U-stabil!


Hæhæ, så skulle alle lysstofrør også eksplodere, når man slukker for dem :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 01/08-12 13:30 
Eksploderer alle lysstofrør da et bestemt antal dage, minutter of sekunder efter man har slukket for dem? Ellers giver din sammenligning ingen mening. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-12 13:42, rettet 01/08-12 13:46 
Der sker det samme med plasmaet i fusionsreaktorens tokamak som der sker med plasmaet i et lysstofrør, når man slukker for strømmen. Det køler af og bliver til gas. Fuldstændig harmløst :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 01/08-12 13:49 
Min pointe var også bare at _hvis_ de skal holde fast i at det _ikke_ er harmløst, hvordan kan det så lige pludselig været timet så præcist? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-12 13:58 
Jeg kan ikke helt huske, hvordan deres magiske reaktor virkede. Men det var vel enten noget med en kædereaktion eller henfald med tilhørende halveringstid? Begge dele er ikke SÅ svære at lave beregninger på. Det er ikke helt ude i skoven, at man skulle kunne bruge den slags som en timer.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 01/08-12 14:01 
Fair nok så. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-12 14:08 
;)

Jeg er også bare sur, fordi jeg skal vente helt til 2026, før ITER bliver sat ordentligt igang :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 01/08-12 14:19 
KillerBean2>
Jeg har ikke læst Dark Knight -tegneserierne. Men hvis det også er sådan noget rosenrødt pladder, gider jeg slet ikke bruge tid på dem...

Jeg kan godt lide Nolans trilogi (lidt skuffet over den sidste dog), men du behøver ikke have noget at frygte mht. tegneserierne. Millers Dark Knight tegneserier drypper af kynisme, ondskab, melankoli, håbløshed og et umanerligt velgennemtænkt plot. De er fantastiske.

Og for folk der ikke kender dem, så har de på trods af titelsammenfaldet historiemæssigt intet at gøre med Nolans film.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-12 14:31 
Cool, så skal jeg da lige ha' kigget lidt nærmere på dem :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 01/08-12 15:10 
Azzkikr>
Meget enig, udover at jeg synes nu ikke Pirates 2&3 fejlede, de var udmærkede, 4'eren er tilgengæld forfærdelig.

Sjovt nok, jeg prøvede et gense Pirates 3 fornyligt, og tænkte med det samme: Hvad i alverden sker der her? Alle samtaler og intriger i filmen er én stor undskyldning for at få skidtet til at vare tre timer. Mange gange giver personernes handinger ingen mening. Allerede i de første 20 minutter er jeg komplet skudt ned af plothuller og stupide manuskriptfejl.

I stedet for at bruge og udvikle det materiale som de skabte i den gode Pirates 1, kaster de bare en masse nyt krams ind i fortsættelserne.

Det største og mest enkeltstående problem er, at skurken varierer. I Pirates 1 er det Barbossa som er bad guy. I Pirates 2 er det Dave Jones. Og i Pirates 3 er det Lord Cutler som vil bestemme, mens Dave Jones sidder og græder ved sit orgel. Så bestem jer dog, i stedet for at flytte rundt på publikums fokuspunkt!!! Det er tydeligt de ikke havde langsigtede planer med filmen, da de skrev manus til etteren.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-12 01:28 
The Devil Inside:

Hvad SKER der HER?!?! Hold ... da ... kæft .... for en omgang L-O-R-T! (Skrevet i affekt)

Ok, så filmen prøver at sælge sig selv som den ægte vare, inspireret af virkelige hændelser med konspirationer omkring vatikanet fornægtelse af eksorcisme, alt filmet som hjemmelavet dokumentar - hvilket helt naturligt sender mig ind på Google. Men det hele er iscenesat. Ingen personer findes i virkeligheden. Ingen er hændelserne er tilnærmelsesvis ægte. Og filmen er den mest latterlige bras med dårlige skuespillere, utroværdige iscenesættelser, stupide pointer og en slutning der tørrer røv i tilskueren. Be warned.

nul ud af seks stjerner.
The medium is the message.
John DoeJohn DoeSkrevet 04/08-12 04:21, rettet 04/08-12 19:52 
Nu kender jeg ikke filmen, men jeg tjekkede lige op på imdb, og nu undrer jeg mig, over hvorfor du i det hele taget har sat dig til at se filmen.

Instruktøren har ikke lavet noget der er værd at se, der er ingen kendte skuespillere og den har fået en elendig karakter.

Hvad havde du forventet?
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
millenniummillenniumSkrevet 04/08-12 07:28 
Ja, jeg checkede ikke imdb forinden. Men det er min pligt at advare om den. Frygter desværre at mange teenagere ryger fælden, for den har lige præcist en snert af teenhorror appel.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/08-12 18:26 
Jeg har på ingen måder lyst til at se den film.
http://redlettermedia.com/half-in-the-bag/the-devil-inside-and-flyin-ryan/]The Devil Inside Awesome Anmeldelse :)[/LINK]" target="">The Devil Inside Awesome Anmeldelse :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 18:56, rettet 04/08-12 18:56 
Half In The Bag er noget af det bedste pis, der findes! :D

Er også ret vild med deres anmeldelse af Transformers 2. Det er så fedt, at de afbryder sig selv, da de skal til at vurdere, om de vil anbefale filmen, og i stedet slår over i et meget visuelt billede på, hvad de synes om filmen. Ikke et afsnit, man skal se, hvis man har svag mave.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/08-12 19:13 
Ja, der er så mange guldkorn
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-12 19:43 
Lol! Det var anmeldelsen af Transformers 3, jeg snakkede om. Var overbevist, at det var 2'eren. Kan ikke kende forskel på dem... hvilket jeg egentlig ikke er ked af :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/08-12 20:15, rettet 04/08-12 20:16 
Jeg er ikke engang klar over hvor mange der er. Var godt med på hvilken du mente. Transformers: Revenge of the Dark Moon Rising. De bedste dele af den anmeldelse er hvor Mike genfortæller hele slutningen, og hvor han sammenligner Michael Bay-film med bøller i skolegården.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-12 12:18 
Jeg kan egentlig heller ikke huske noget som helst af 2'eren. Den eneste scene, som er brændt fast, er den, hvor John Turturro står og råber: "RAILGUN!!" i en radio 80 gange i træk. Det var så tåbeligt, at det blev en smule interessant. Resten af filmen røg bare ind ad det ene øre og ud ad det andet. Det er virkelig den slags film, der får mig til at tænke på, hvor meget U-landshjælp man i stedet kunne have fået for pengene.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 05/08-12 15:24 
Hvad jeg kan huske fra 2'eren.... En stealthflyver som forvandler sig til en gammel robot-pirat. En blondine på universitetet, som forvandler sig til en ... robot (og derved brød Transformers-reglerne fuldstændig). Megan Fox der maler en motorcykel i særdeles ubekvem arbejdsstillling. Og noget med nogle pyramider i slutningen. Resten er lidt tåget.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 05/08-12 16:07 
Og nosser!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 06/08-12 10:41 
Madagascar 3:

Madagascar har aldrig været berømt for sin gode historie, men for sine levende karakterer, den sortkomiske humor og en Tex Avery ligende behandling af animation. I tredje omgang der skruet op for tempoet, humoren, dynamikken og tilføjet mange flere action-scener, mens personlighederne er reduceret væsentligt. Jeg tænkte ofte: "Slap nu af! Det behøver ikke gå så hurtigt HELE tiden". Herregud, det er godt for børn. I sine bedste monenter er det et musikalsk fortryllende billedshow, men simpelthedens charme fra 1'erens undslupne ZOO-dyr er svær at finde. En typisk 3/6 film.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 10/08-12 22:11, rettet 11/08-12 00:05 
Vil lige slå et slag for en gammel favorit: Miami Vice

Da jeg så den første gang, tænke jeg "var det dét?!". Efter en 3-4 gensyn har jeg virkeligt lært at værdsætte den som en under-rated genistreg. Mann har lavet et mainstream politifilm, men han har virkelig presset grænserne for mainstream konventionerne. Eksperimentielt er en underdrivelse. De første femten minutter er crazy. Der sker så meget, og en rutine operation bliver afbrudt af en lille tilfældighed der ender som filmens hovedtema. Jeg elsker dens fokus på autentiske tilfældigheder der blander sig med krimigenrens klicheer. Seriøst: se den igen. Og igen.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 10/08-12 22:45, rettet 10/08-12 22:53 
Det er nærmest verdens dyreste art movie.

Edit: Seriøst, det er en af de nyere film, jeg har snakket mest om. Den er voldsomt fascinerende, ikke mindst fordi det er ret så vild i sin kunstnerisk ambition, og fordi filmen også er en anelse skæv og kantet, den er ikke 100% vellykket. Men på en måde, som er, ja fascinerende og inspirerende. Den er nærmest mere Mann end Mann, og har en lang række fantastiske scener, man kan se bare for sig. Det er også sjovt, som dialogen er vildt stiliseret, og nærmest har en rytme, det har altid være et Mann-kendetegn, her er det bare på overdrive.

Det lader også til filmen har fået den respekt den i min bog fortjener, der findes nogle meget interessante artikler online, og jeg synes den nævnes mere og mere... i forhold til at den blev helt afvist ved lancering. Jeg mindes Bo Green-Jensen kaldte den for en "pyntesyg actionfilm". Oh well.
Hvad sker der?
DarkenDarkenSkrevet 10/08-12 22:50 
Jeg synes filmen var ok, men hvis man har set original serien, så synes jeg det er klart at moderniseringen som følge af tiden (mobil telefoner blandt andet), trækker ned i filmen. Det er ikke filmens skyld, kan bare bedre lide (i denne sammenhæng) den mere bluff baseret tilgang og mangel på den teknologi vi har i dag.

Og så var den originale serie fed med alle de gæste stjernerne som var med, f,eks. Phil (the shrill) Collins. Edward James Olmos er vild og selvom jeg ikke har set ham i andet så er Philip Michael Thomas virkelig god i serien.


+ humoren med de to modvillige informere, Marino og Nuggy, er lige tilpas til at virke i serien uden at trække fra hvad betjentene render og laver.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
la0sla0sSkrevet 10/08-12 22:59 
Jeg vil i øvrigt tilføje, at jeg er klar over at Mann har lavet mere vellykkede film objektivt set, Heat fungerer bedre, men der er noget ved Miami Vice, der gør at jeg altid vil foretrække at se den, og vender tilbage til den.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 10/08-12 23:02, rettet 10/08-12 23:04 
millennium>
Vil lige slå et slag for en gammel favorit: Miami Vice

Altså vi snakker den nyeste Miami Vice film med Colin Farrell og Jamie Foxx (Jeg kan bare ikke klare ham) ? Jeg har ikke villet se filmen på baggrund af, at jeg er ret sikker på det lort i højeste klasse ;-) Men man kan jo tage fejl nu skal den da ses men det bliver med fingeren på stop knappen..!

Michael Mann's bedste film er Thief 1981.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 10/08-12 23:05 
Jamie Foxx er som oftest mega skæg. Jeg er netop igang med at finde en god pris på Miami Vice BD'en, inspireret af snakken her ;) Jeg har den på HD DVD, men dét gider jeg ikke mere :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 10/08-12 23:10, rettet 10/08-12 23:15 
Neros: det er melankoli for fuld skrue, og action ramasjang selvfølgelig. Jeg vil tro, at selvom man hader den, vil kunne se at den også er ret sær(lig).

Edit: Den extendede version bør ses bagefter, biografudgaven starter langt mere effektivt.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 10/08-12 23:21 
Ok det må jeg prøve så det lyder nu ret sjovt :-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 11/08-12 20:06 
Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Var i biffen med B-Films klubben, og havde ikke de store forventninger til filmen. Første halvdel var ret spændende, mens sidste halvdel var ret tam. Ikke værd at se i biografen.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 11/08-12 21:27 
Så tror jeg biografens næste must-see bliver Skyfall - medmindre de fucker den op ligesom Quantum of Solace.

Battleship: seriøst var den så dårlig? Egentlig ikke. En del dumsmarte klicheer og et par uheldige komiske sekvenser, men derudover fin tømmermandsfilm for drengerøve, og referencerne til brætspillet er faktisk fint integreret. Kan i huske Battle Los Angeles? Battleship er meget bedre.
The medium is the message.
--Skrevet 11/08-12 21:32 
Fik lige set Man on Fire (fra 2004) med damen her til aften. Den kan klart anbefales, hvis man ikke allerede har set den, og man vil kunne lide den hvis man er til film som Taken.
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-12 01:04 
millennium>
Kan i huske Battle Los Angeles? Battleship er meget bedre.

Er Battle Los Angeles ikke også bare lidt det samme som Act of Valor, bare sugar coated med mere CGI? Personligt ser jeg Battle Los Angeles som en af de mest hæslige oplevelser, jeg nogensinde har haft foran et lærred. Selv hvis Battleship er direkte til at tørre røv i, kan den stadigvæk kun være bedre end Battle Los Angeles :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 12/08-12 10:31 
Battle Los Angeles - ja det var utroligt hvordan så meget larm og tempo kan være så indholdsløst og kedeligt. Battleship er i det mindste ikke kedelig.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 12/08-12 13:11 
Og endnu mere utroligt at Skyline kunne overgå den på den negative side af skalaen :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 12/08-12 15:32 
Kort sagt: der bliver lavet alt for mange lortede alien-invasion film.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 12/08-12 21:35 
millennium>
Battleship: seriøst var den så dårlig? Egentlig ikke.

Jeg synes det er den dårligste film i år!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/08-12 19:36, rettet 13/08-12 19:38 
Midt i al Batman-feberen, med den nyeste film, og Arkham City landet i min samling, har jeg anskaffet mig nogle af de animerede film.

Batman: Mask of the Phantasm (1993)
Det skal siges at jeg aldrig nogensinde har set tegnefilms-Batman før, så jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle vente.
Jeg har dog i senere tid ofte hørt folk rose den animerede serie (1992-1995), som filmen her relaterer til, men kan ikke rigtig gennemskue om det er fordi den virkelig er god, eller om det er fordi de folk er vokset op med at se den som børn/meget unge. Personligt er jeg vokset op med 60'erserien, der blev vist på TV2 da jeg var lille, og var også glad for Tim Burton-filmene, men jeg følte mig selv allerede lidt for gammel til at se den slags da de begyndte at sende den animerede serie i Danmark, men det hænger muligvis også sammen med at det blev vist i Snurre Snups Søndagsklub som i hvert fald var en lidt anden, noget yngre, målgruppe end mig.
Har dog ofte hørt MotP omtalt som den bedste af de animerede Batmanfilm, så var spændt på hvad den havde at byde på.

Helt generelt er filmen særdeles velgjort - animation/tegnestilen er til at holde ud at se på (modsat serien), og stemmeskuespillet er fænomenalt. Dialogen og historien er velskrevet, omend meget klichéfyldt (det virker som om de faktisk har anstrengt sig for at få alle Batman-tropesne med). Helt generelt er filmen meget sammenhængende, med gode detaljer undervejs og er helt generelt solid håndværk. Jeg er især glad for historien om Bruce Wayne's forsøg på at bekæmpe kriminalitet som en yngre, mere usikker Bruce, og scenen hvor han tager en elefanthue på og stopper en tyvebande, er en virkelig godt sammensat scene der formår at vise en utrænet proto-Batman, der er knap så "smooth" som man kender ham, men alligevel udviser et potentiale til at blive det alle kender ham for.

Med det sagt er historien også flad og småkedelig. Der er ingen farverige skurke med, med undtagelse af jokeren, der indføres i den sidste halvdel af filmen, og ikke rigtig formår at spille en reel rolle i filmen, det virker som om han bare er smidt ind for at have ham med, og man bliver ikke rigtig grebet af filmens formodede klimaks. Det er en hyggelig historie, men fremstår ikke som mere end et forlænget afsnit af en tegnefilmsserie (hvilket det jo i princippet er), og minder mig meget om de small-time historier der tit optrådte i start-90'ernes børnetegnefilmsserier som Ducktales og Nøddepatruljen - og garanteret også Batman-serien. :)
Jeg tror min skuffelse faldt mest på at jeg flere gange har hørt filmen rost til skyerne, og endda omtalt som "den bedste Batman-film overhovedet" inden The Dark Knight. Og så er det synd, da håndværket som nævnt er i orden, og havde potentialet for at lave en rigtig god film. Jeg synes i sidste ende at den ikke er særlig bemærkelsesværdig, og ikke engang de 40kr værd. Mine forhåbninger til Batman-universet faldt også som helhed, hvis det her skulle forestille at være det bedste, den animerede Batman kunne præstere.



Det afholdt mig dog ikke fra at se den anden film jeg havde erhvervet:
Batman: Under The Red Hood (2010)

Den her er vist i større grad baseret på nogle af tegneserierne (her må de af Jer der er tegneserie-nørder udfylde resten), og var lige fra starten et stort skridt opad i forhold til MotP! Der er action og spænding lige fra starten, før introen overhovedet ruller over skærmen, og man kan se at det er en film der ikke lægger fingre mellem, meget forfriskende.
Tegnestilen er lidt speciel, men fungerer og er igen solidt håndværk. Desværre er stemme-talenterne til at lukke op og skide i, og jeg tror det skyldes instruktionen eller manglen på samme, for de fleste af hovedpersonerne, inkl. Batman og især Red Hood virker meget ligeglade, jeg vil sige direkte amatøragtige i deres optræden. Og det er på trods af at de har fået halvstore navne som Neil Patrick Harris og Jason Isaacs med. Den eneste der gør det fornuftigt er John DiMaggio, der leverer en meget velspillet Joker, der her fremstår virkelig psykotisk og utilregnelig, med en tendens til at virke enormt ligeglad med hvad der sker omkring ham, og det fungerer faktisk rigtig godt. Slet ikke på niveau med Mark Hamill, men langt over samtlige andre roller i filmen.

Historien er også godt skruet sammen, og actionscenerne er velgjorte, ikke for lange, og gør kreativ brug af diverse dingenoter og akrobatiske tricks på bedste Batman-manér. Både Robin (#2) og Nightwing er med uden nogensinde at blive irriterende, faktisk styrker deres tilstedeværelse i den grad filmen. Der er flere spændende figurer med, som alle får en god portion scenetid, og jeg er som nævnt især glad for den måde de portræterer Jokeren, sammen med Black Mask, der bare generelt er virkelig underholdende i forhold til hans ekstremt voldelige tendenser.
Filmen formår at berøre konceptet med Batmans æres-kodeks på en fornuftig facon, der gør Red Hood-figuren til en meget reel karakter, der bryder den typiske grænse mellem "god" og "ond", på en langt mere troværdig facon end Nolan's absurde Rha's-Al-Ghul (som forresten også har en velgjort cameo i den her film). Hans motiver giver fuldt ud mening både i forhold til de skurke han har med at gøre, og i forhold til Batman selv. Der er elementer i hans større plan der virker søgt, men i forhold til hvad de kunne slippe afsted med i Dark Knight Rises, er det her intet.
Især udvekslingen mellem Red Hood og Batman nær filmens slutning fungerer rigtig godt, og selve slutningen (eller dvs. epilogen) er direkte rørende.
I sidste ende er den selvfølgelig langt fra et mesterværk, men hvor Mask of the Phantasm var det den nu var (en Batman-tegnefilm), så er Behind the Red Hood virkelig overraskende effektiv i forhold til hvad den er (en Batman-tegnefilm), og kunne snildt have fyldt en 2 timer lang spilletid med en større grad af indlevelse, i stedet for de faktiske 75 minutter som den forhaster sig igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 13/08-12 19:44 
Jeg har også set overstående og synes begge er super fede. Batman Year One er også helt klart anbefalelsesværdigt . En af mine favoritter må være Batman: Gotham Knight som er fem studios take på Batman, ligesom Halo Legends.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 19:50 
Gotham Knight var også på min liste, har tit fået den anbefalet, men var usikker på om jeg gad bruge penge på den efter at have set MotP.
Year One tror jeg at jeg foretrækker (i hvert fald i første omgang) at læse i tegneserie-form, da den er udgivet samlet som en "graphic novel" (har et par af de mere populære historier på vej i posten også). Kan dog rigtig godt lide tegnestilen i tegnefilms-udgaven af den - de mere børnevenlige tv-tegnefilmsserier har tendens til at være uudholdelige at se på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/08-12 22:55 
Du skulle tage at anskaffe Batman Beyond: Return of The Joker. Den er rigtig fed. Efter manges mening faktisk den bedste af de animerede Batman-film. Paul Dini, som skrev manuskript til Arkham spillene, har stået bag roret, og selv for folk som mig, der ikke giver en skid for den lidt mere futuristiske form for Batman, var ret begejstrede. Uden tvivl den allerbedste brug af Jokeren i en animeret film, og Hamill er bedre end nogensinde i rollen.

Jeg vil helst ikke fortælle meget om plottet, da det nemt kan spoiles, så jeg vil nøjes med den generelle setting: Batman er gået på pension - det samme gælder Robin. Og noget skete i fortiden, som fik dem til at opløse deres makkerskab. Noget der havde med deres sidste opgør med Jokeren at gøre.
SumezSumezSkrevet 13/08-12 23:25, rettet 13/08-12 23:26 
Yep, den var også på min liste, sammen med Sub-Zero, som jeg også har hørt namedroppet et par gange. Ved ikke om der overhovedet findes flere end de seks? :)
Har også hørt at Return of the Joker skulle være en af de "mørkeste" og mest brutale animerede film. Og allerede der synes jeg faktisk at Red Hood sætter standarden ret højt, det behøver ikke være "værre" end i den. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/08-12 23:36 
De Blu-rays der er udgivet med de animerede Batman-film holder dælme prisen godt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 16/08-12 10:37 
Tangled

(eller som den hedder på skidt dansk: "To på Flugt" ... hvilket giver den problemer når 2'eren kommer)

Den har snurret i børnenes afspiller i ugevis, og jeg forstår godt hvorfor. Det er en af Disnes egne produktioner, men John Lasseter har produceret, og er det to ting som han kræver,så er det: manuskript-kvalitet og genrekendskab. Tangled genindfører mange af de klassiske Disney traditioner, eventyret, prinsessen med de store katteøjne og - ja - sang & musik. Men traditionerne tilpasses en moderne kontekst og gradbøjes af visse forventninger. SPOILER-TEKST:
Eksempelvis baren fuld af barbarer, der pludselig synger om at have en drøm.
. Og så er historien et skolebogseksempel i hvordan man skriver et kvalificeret manuskript, hvor de samme elementer, regelsæt og karakterer hele tiden genbruges i nye sammenhænge (stegepanden, eksempelvis), i stedet for at kaste nye tosserier ind fra højre og venstre, uden at følge dem til dørs. (Som var kendetegnet i Shreks univers). Tonen er mest tilpasset børn, men derudover findes der ingen udskyldninger for ikke at tjekke Tangled.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 16/08-12 11:41, rettet 16/08-12 11:44 
Jeg så et indslag i Troldspejlet om alt hvad de har gjort for at simulere traditionel hånd-animation. Man kan jo spørge sig selv hvorfor de så overhovedet har valgt at holde fast i 3D-animation, men om ikke andet gav det et virkelig positivt indtryk af den visuelle instruktion af filmen, og den indlevelse producenterne har ønsket.

For lige at opsummere, så at typisk 3D-animation jo baseret på skeletter og skinning, der giver en "realistisk" bevægelse. Det er også meget fint, men det fjerner det organiske look, håndtegnet animation typisk giver, hvor figurer transformeres og strækkes på bevidst urealistisk facon for at accentuere en bevægelse. At de har forsøgt at bringe dette tilbage i Tangled ved at fokusere på hver enkelt frame fremfor udelukkende at benytte skeletter og keyframes er meget positivt! Så vidt jeg husker er animationen også instrueret af den samme person der havde ansvaret for animationen i Disney's Aladdin?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 16/08-12 12:39, rettet 16/08-12 13:21 
Jeg ved ikke om det var et kompromis at lave Tangled som 3D animation. John Lasseter producerede også Disneys forrige "Prinsessen og Frøen" som var håndtegnet, men uden at have checket boxofficemojo, siger min mavefornemmelse mig at dens økonomiske succes var moderat. Håndtegnet animation har flere odds imod sig.

EDIT: Checkede lige boxoffice i US. Princess and Frog har en lifetime gross på ca 100.000.000, og til sammenligning ligger Madagascar filmene lige under eller over 200.000.000.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/08-12 11:19 
En smule info/rygter om, hvad der sker med det såkaldte RoboCop "reboot":

Ved virkelig ikke, hvad jeg synes :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/08-12 11:44, rettet 20/08-12 11:44 
"So they not only make sure to include the original design, they also point out it’s dated and stupid."

I modsætning til det her:
Hvad synes du om filmen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/08-12 12:20 
Ligner dårlig 10 år gammel fan-art :O
5'231 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig