X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
CoreCoreSkrevet 21/07-12 18:50 
Jeg ved ikke om der var noget kontrakt-værk der bandt ham til X antal film for Warner, i så fald kunne de sagtens kræve at en tredje Batman var eneste udvej. De kan også bare have truet med selv at finde en anden instruktør til 3'eren, og dermed truet hans ellers så fine værk. Penge er selvfølgelig også en meget plausibel forklaring.

Men han var udtalt færdig med Batman efter 2'eren. Og startede med at nægte at lave en 3'er. Han afviste det også offentligt i lang tid. Og brugte ikke særlig positive vendninger om Warner og deres ideer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 21/07-12 19:19, rettet 21/07-12 19:24 
Core>
Og brugte ikke særlig positive vendninger om Warner og deres ideer.

Skal understreges med tykt, sort kul, der bliver ved med drysse, så man aldrig glemmer det. For man skal jo generelt passe på med at disse eller hylde filminstruktører alt for meget, når der er tale om så store filmproduktioner. Det er jo bestemt ikke unormalt, at dollars-mændene blander sig. 100% kreativ frihed er en illusion. En håndfuld instruktører har måske 90-95% kreativ frihed over, de film de instruerer. Men de sidste 5-10% kan også ødelægge meget... Resten har så endnu mindre frihed.

Det er selvfølgelig subjektivt vurderet - altså ud fra interviews m.m. :)

EDIT: Har justeret lidt - Cores citat var pointen, resten var bare uddybelse.
nerosnerosSkrevet 21/07-12 19:28, rettet 21/07-12 21:09 
Core>
Penge er selvfølgelig også en meget plausibel forklaring.

Sådan er Hollywood!

Men den der med at han skulle være truet til at lave en Platman 3, og på den måde være lovligt undskyldt synes jeg er ret skægt ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/07-12 19:33 
Hvor har jeg skrevet det?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/07-12 19:51 
Trusler eller ej jeg ser det nok bare sådan, at er man gået med til at lave en film går man all in alt andet ville være håbløst i den branche..Derfor mener jeg stadig at han måske har gabt over noget der var for stort lader det til denne gang, men jeg har endnu ikke set den så kan kun udtale mig om det jeg synes virker interessant i denne sammenhæng.

Batman Begins og The Dark Knight var da et godt bud på en ny genre i Batman universet det skal ikke være det, men mine forventninger til en 3'er har jeg taget med sindsro.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/07-12 20:28, rettet 21/07-12 20:31 
Hvad er det så du syntes er "ret skægt"?

Jeg har ikke set DKR, og har heller ikke den store interesse i at nogen skulle være lovligt undskyldt for ikke at leve op til forventninger der ikke er mine egne. Men faktum er at en 3er oprindeligt var mod Nolans vilje.

Pudsigt nok rygtes det allerede at Warner rebooter Batman, efter afslutningen af Nolans trilogi.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/07-12 21:13 
Core>
Men faktum er at en 3er oprindeligt var mod Nolans vilje.

Pudsigt nok rygtes det allerede at Warner rebooter Batman, efter afslutningen af Nolans trilogi.

Spændende har du eventuelt et link eller noget som bekræfter de ting det kunne jeg godt tænke mig at læse noget om ?
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/07-12 21:23 
Du kan lige så godt browse gamle Empire-artikler som jeg kan. Nolans afvisning af en treer går igen i flere af hans interviews imellem Dark Knight og Inception. Efter Inception, begynder bøtten at vende.

Rygterne kan googles blot ved sammensætningen af warner batman og reboot. Det er ret let.

Svarer du så på mit spørgsmål nu?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/07-12 22:06 
Nåh for søren ja men så må du have mig undskyldt det bliver lige tjekket i en fart.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/07-12 23:00, rettet 21/07-12 23:01 
Hvad du syntes var 'ret skægt'?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ProzelProzelSkrevet 21/07-12 23:21 
Så fik jeg den set, og jeg ærlige indrømme at min forventninger blev uden tvivl indfriet. Jeg synes faktisk den er bedre end forgængerene, som også er super film.
nerosnerosSkrevet 22/07-12 00:41, rettet 22/07-12 00:41 
Cool så er der måske håb endnu :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 22/07-12 04:03 
Jeg synes du skulle lade være med at skide i bukserne før du rent faktisk selv har set den. Jeg har indtil videre set to-tre ikke-anmeldere der brokkede sig over filmen, og de fleste anmeldelse (selv tøserne og de tørre, konservative af slagsen) giver den topkarakter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 22/07-12 10:25 
Jeg brokker mig da ikke? Belyser bare et spørgsmål som Core så fint antyder er forkert.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/07-12 11:07 
p.t. 9.2 på imdb med 56.000 stemmer, så tyder på den lever op til forventningerne. Glæder mig til at se den :)
CoreCoreSkrevet 22/07-12 11:29 
neros>
Jeg brokker mig da ikke? Belyser bare et spørgsmål som Core så fint antyder er forkert.

Og det er?

Eller er det allerede på vej over i boxen med "dumme kommentarer du lukker ud, uden at følge op på, på nogen som helst måde, fordi at du godt selv er klar over, at du snakkede sort, uden at ville indrømme det" sammen whatever det var du mente var 'ret skægt'.

Skriv hvad som helst du har lyst til. Men er du sød at lade være med at inddrage mig, hvis ikke du er mand nok til at understøtte dine spydigheder, eller som det mindste bare besvare simple spørgsmål.

Jeg har ikke fosøgt at skyde dig ned nogle steder og jeg har af princip aldrig udtalt mig om noget jeg ikke har set. Jeg har bare smidt et par indspark, baseret på hvad man har hørt og læst igennem filmenes skabelsesproces.

Det er dig der antager, og fejlagtigt forsøger at bevare ansigt imens.

At du er uvidende og har det fint med det, syntes jeg ikke behøver at gå ud over mig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 22/07-12 11:38 
Jeg er ked af du føler dig misforstået og er blevet meget vred på mig igen.

Hvis du leder efter svar må kikke på det jeg har skrevet andet kan jeg ikke tilføje.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 22/07-12 11:44 
Du har stadig ikke svaret på tre direkte spørgsmål nu, og lukker stadig gas ud der ikke giver mening.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 22/07-12 11:56, rettet 22/07-12 11:58 
Må hellere skrive min egen mening om Batman, før jeg læser nogen af Jeres og lader dem få indflydelse på mig:

SPOILER-TEKST:
Først vil jeg referere til denne interessante artikel på Cracked.com jeg læste for godt et halvt års tid siden, før der var nogen trailers der begyndte at insinuere kraftigt at Batman skulle dø:
http://www.cracked.com/blog/advanced-batman-theory-why-nolan-will-kill-bruce-wayne/]Advanced Batman Theory[/LINK]" target="">Advanced Batman Theory

Den efterlod mig med nogle forventninger til filmen, og interessant nok, fik den ret i et flere ret grundlæggende ting. Bl.a. at Batman dør (Bruce Wayne dør ikke, men Batman gør), og at John Blake bliver "den nye Batman", der følger eksemplet og det symbol, Batman har været med til at skabe i Gotham City.
- Som en lille sidenote, burde de nok have refereret til ham som "Mr. Grayson" i stedet for at gøre Robin til hans fødenavn, bare lige for fansnes skyld. -

Det artiklen så -ikke- fik ret i, er det geniale trick, den formoder at Nolan forsøger at gøre. I stedet før at bygge på den symbolik der blev opbygget i The Dark Knight, og var med til at gøre den film virkelig god, tager den plottet fra Batman Begins og genbruger det. Altså den del af plottet som i forvejen var klart den svageste del af Batman Begins - hele League of Shadows-tingen med byen der skal "purges" fordi der er så meget kriminalitet i den, og af den grund går skurkene så åndssvagt meget op i det, at ødelæggelsen af den ene by bare er det hele deres liv står for, de vil gøre alt for at det lykkedes, og har et utal af henchmen, der af uforståelige grunde er parate til at dø for sagen. Selv i Batman Begins gav det dog mere mening, da organiseret kriminalitet stadig var et stort problem, mens det Bane gør er rent faktisk at slippe alle disse folk UD af fængslet. Hvor er logikken i det?
Jokeren i The Dark Knight gav måske heller ingen mening, men det var en del af hans figur. Han var, ligesom Batman, et symbol, han var kaos i Batman-universet, det kaos Batman forsøger at kæmpe imod.

I det hele taget er der en del ting der ikke giver mening. Jeg synes klipningen er meget rodet, og det virker som et problem i en del store filmproduktioner på det seneste, at rigtig meget grundlæggende for fortællingen virker som om det er gået tabt, formentlig fordi det er besværligt at holde styr en stor produktion og få alt med så filmen til sidst bliver som den skal i klipperummet.
Hvorfor er det f.eks. pludselig så vigtigt for Batman at Selina Kyle skal springe hul i en væg (som relevansen af heller ikke rigtig er blevet forklaret), med hans egen motorcykel, når han alligevel har tid til ting som at male en stor flammende flagermus på siden af en bygning.
Og hvorfor kommer Batman og frøken Tate pludselig hjem til hans hus i regnvejr uden nogen forklaring, kort efter han var hjemme hos Selina? Synes der er virkelig mange ting der står uforklarede hen, og filmen er generelt svær at følge med i flere steder, pga. den rodede og hurtige klipning.

Det er så også mine værste problemer med filmen, helt generelt synes jeg stadig den er rigtig god, og omend slet ikke på Dark Knight's niveau, så i hvert fald ligeså god som Batman Begins. Jeg kan rigtig godt lide John Blake, jeg synes han, som nærmest det eneste i filmen, er med til at understrege hvad Batman står for for Gothams borgere, og Selina Kyle var en positiv overraskelse. Ud fra det man havde set, virkede hun som en rigtig dårlig Catwoman, men i og med at Nolan slet ikke valgte at gøre hende til Catwoman, fungerede hendes figur rigtig godt.
Og selvfølgelig Bane gjorde det fantastisk godt. Hvis man ignorerer ovenstående slå-hjernen-fra-plot, var han en rigtig god skurk der virkelig formåede at fremstå så frygtindgydende som Bane burde. Hans scener var nok de bedste i filmen.

Helt generelt en rigtig god popcorn-action-blockbuster, og dem er der ikke mange af for tiden. Men den virkede godt nok som om den helt havde misset pointen fra The Dark Knight.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 11:58, rettet 22/07-12 11:59 
Core>
Du har stadig ikke svaret på tre direkte spørgsmål nu, og lukker stadig gas ud der ikke giver mening.

Slaaaarrp nu af mand ;)

Core>
Hvor har jeg skrevet det?

Core>
Jeg ved ikke om der var noget kontrakt-værk der bandt ham til X antal film for Warner, i så fald kunne de sagtens kræve at en tredje Batman var eneste udvej. De kan også bare have truet med selv at finde en anden instruktør til 3'eren, og dermed truet hans ellers så fine værk. Penge er selvfølgelig også en meget plausibel forklaring.

Det kan man sgu da godt tolke som, at manden var mere eller mindre nødsaget til at lave en 3'er, og at man derfor ikke kan bebrejde ham, hvis den ikke lever op til standarden. Det kan selvfølgelig også tolkes på andre måder, men det er da ikke noget at fare i flint over :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/07-12 12:11 
Core>
Du har stadig ikke svaret på tre direkte spørgsmål nu, og lukker stadig gas ud der ikke giver mening.

When neros goes to Court ! A movie by Shoot the Core: The Nolan Project. :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/07-12 12:14 
KillerBean2>
Jeg har det lidt på samme måde. Fatter slet ikke, hvorfor folk gik sådan i selvsving over Inception. Han laver film, som på overfladen virker episke og fantastiske, men når det kommer til stykket, er de "bare" undeholdende. Bay og Emmerich burde virkelig stræbe mere efter at være mere li'som ham. Glæder mig virkelig til at se, hvad han får ud af Superman. Hvis det bliver noget lort, vil jeg ikke være bleg for at sige det. Også selvom man altid bliver stemplet som snob/troll, når man basher Nolan :)

Jeg ville være helt enig i ovenstående, hvis man bruger Inception som udgangspunkt. Nolan er god, men overvurderet.

Men så har han altså også lige lavet Memento, som er en fantastisk film, og The Prestige, som er langt mere lavmælt end hans andre nylige action blockbusters, og som, hvis man ser bort fra det forudsigelige "plottwist", giver et skud positiv energi og varation til Hollywood.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 22/07-12 12:14, rettet 22/07-12 12:19 
KB2:
Det du citerer der, er da ret så åbenlyst bare mine teorier, om hvorfor han endte med at lave en film han til at starte med afviste. Jeg kender ikke den reelle grund. Jeg pointerer bare at han startede med ikke at ville lave flere.

Jeg har ikke set DKR, og det er langt fra sikkert, at jeg selv syntes der er noget at bebrejde Nolan. Jeg har heller ikke rigtig nogen interesse i ligefrem at forsvare Nolan, og har ikke noget at fare i flint over på den front.

Men det irriterer mig at simple fakta skal skydes ned med gætværk. Havde jeg gjort det samme i en Megadrive-tråd, havde tudekoret været i gang med det samme.

Neros:
Det er da fint at du altid bare kan forsøge at joke dig ud af, ikke at være mand nok til at understøtte hvad du selv roder dig ud i. Men du fremstår stadig ikke særligt vidende omkring hvad du snakker om. Lidt skræmmende at tænke på, at du selv forsøger at bevæge dig i en kulturel retning i din hverdag.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 22/07-12 12:22 
Der er da ingen grund til at blive personlig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/07-12 12:25, rettet 22/07-12 12:27 
Hvem er ikke overvurderet? Og hvad indebære det egenligt? Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen instruktør der kun har lavet gode film. Og hvad er kriterierne for at en instruktør er "overvurderet", det hele bunder jo ud i personlig smag i sidste ende alligevel.

Jeg må indrømme jeg aldrig kommer til at forstå film nørder (der imo er den værste type nørder) og alt det der evige snak om hvad der er typisk for den ene og den anden instruktør og hvem er der overvurderet og hvem der lave dybe plot og den ene og anden type belysning og hvad der har haft indflydelse på hvorfor han har gjort dit og dat og bla bla bla.

For mig betyder skuespillerne langt mere, valg af instruktør kigger jeg sjældent overhovedet på, men jeg er måske den eneste her der blot ser en film, danner mig et indtryk og kommer videre i livet uden at absolut skulle analyser og fortolke og farve min holdning baseret på hvem der har instrueret filmen og derefter drage alle mulige sindsyge paralleller og konklusioner som igen er farvet baseret på min personlige holdning til den pågældende instruktør.

Jeg forstår det ikke, men det er da meget sjovt at læse :P, film nørd bliver jeg aldrig.
CoreCoreSkrevet 22/07-12 12:27, rettet 22/07-12 12:28 
Hanky:
Det er skam heller ikke sådan ment. Jeg ved ikke hvad Neros render og roder med i sin hverdag, og har aldrig set det. Det ved Neros også godt selv, så han burde ikke have noget at være stødt over der.

Ovenstående er bare baseret på hvad han selv har nævnt han laver.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 22/07-12 12:32 
Core>
Hanky:
Det er skam heller ikke sådan ment. Jeg ved ikke hvad Neros render og roder med i sin hverdag, og har aldrig set det. Det ved Neros også godt selv, så han burde ikke have noget at være stødt over der.

Gør jeg? Jeg udstiller rundt i hele landet og udland så jeg kan med sikkerhed ikke vide hvem der ser min fine kunst.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 22/07-12 12:34 
Jeg synes simpelthen det er så grundlæggende tumpet, at kalde noget eller nogen for overvurderet - især når der er tale om åbenlys kvalitet, som alle vel er enige om er tilfældet her.

Overvurderet ift. hvad? Har nogen måske et opslagsværk, hvor der står at den generelle vurdering af en instruktør er 9,4 og så fastslår man at det er overvurderet, fordi han bestemt kun er 8,5? Det giver jo ingen mening.

Jeg synes det lugter af typisk dansk mentalitet, hvor enhver der kommer op, lige skal bankes ned igen, når det bliver lidt for populært.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 22/07-12 12:34, rettet 22/07-12 12:35 
Neros:
Hvis ikke, gør du i hvert fald nu.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 22/07-12 12:34 
Beano>
p.t. 9.2 på imdb med 56.000 stemmer, så tyder på den lever op til forventningerne. Glæder mig til at se den :)

TDK startede højere :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/07-12 12:42, rettet 22/07-12 12:43 
RJK>
Overvurderet ift. hvad? Har nogen måske et opslagsværk, hvor der står at den generelle vurdering af en instruktør er 9,4 og så fastslår man at det er overvurderet, fordi han bestemt kun er 8,5? Det giver jo ingen mening.

Jeg synes det lugter af typisk dansk mentalitet, hvor enhver der kommer op, lige skal bankes ned igen, når det bliver lidt for populært.

Det synes jeg heller ikke er så dum en mentalitet igen. Jeg er selv fan af Nolan, men jeg kan godt forstå Killer Bean's reaktion i en situation som den han fortæller ovenfor, hvor en person i en videobutik går fuldstændig amok over hvor fantastisk Inception er. Så starter der jo alle mulige tanker i ens hoved om hvor ringe hans sammenligningsgrundlag må være.
Det er bestemt ikke fordi jeg synes Inception er en ringe film, den er faktisk ret god, der er bare flere film, der til sammenligning ikke får meget opmærksomhed, der gør det Inception forsøger at gøre, væsentlig bedre og mere sammenhængende.

The Dark Knight synes jeg virkelig var unik da den formåede at skabe en god fortælling med et solidt tema, samtidig med at den leverede en underholdende mainstream-actionfilm der kunne please både det krævende publikum og de krævende pengemænd, uden at det ene aspekt i filmen måtte gå på kompromis med det andet. Det lykkedes ikke helt med Inception.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/07-12 12:49 
Core>
Neros:
Hvis ikke, gør du i hvert fald nu.

Ja
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 22/07-12 12:56 
Sumez>
Det synes jeg heller ikke er så dum en mentalitet igen.

Det er en idiotisk mentalitet, for det siger intet som helst om kvalitet, men kun om popularitet. Intet værk bliver hverken værre eller bedre af, at det er enten ekstremt populært eller ekstremt niche.

Og om det er populært eller ej, siger jo heller intet om hvordan det generelt er vurderet (=den gennemsnitlige persons opfattelse af kvaliteten), hvilket gør sådanne udtalelser endnu mere meningsløse.

Hvis man mener at noget er blevet mere populært end det fortjener, så sig dét - det har intet med at være overvurderet at gøre. McDonalds er også populært, selvom ingen synes maden er fantastisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/07-12 12:57 
Sumez>
Jeg er selv fan af Nolan, men jeg kan godt forstå Killer Bean's reaktion i en situation som den han fortæller ovenfor, hvor en person i en videobutik går fuldstændig amok over hvor fantastisk Inception er. Så starter der jo alle mulige tanker i ens hoved om hvor ringe hans sammenligningsgrundlag må være.

Inception holder 8.8 på IMDb, så det må jo være jeres opfattelse af filmen der afviger fra normen. Det er da en vanvittigt god film, omend jeg da ikke går i selvspind over den. I hvert fald ikke nu hvor jeg har set den 3-4 gange, men det betyder ikke at jeg bliver nødt til at synes at den er dårlig.

Nolan har ikke lavet en dårlig film. Hvor mange andre ligeså produktive instruktører kan sige det? Derudover har han selv skrevet Batman-filmene (med sin bror) og Inception, hvilket også er fantastisk godt gjort.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 22/07-12 12:57, rettet 22/07-12 13:57 
RJK>
Hvis man mener at noget er blevet mere populært end det fortjener, så sig dét - det har intet med at være overvurderet at gøre. McDonalds er også populært, selvom ingen synes maden er fantastisk.

Er det iorden at bruge ordet overvurderet i spilsammenhæng så?

F.eks:

Shenmue-serien: Overvurderet
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 12:58 
Core>
Jeg har ikke set DKR, og det er langt fra sikkert, at jeg selv syntes der er noget at bebrejde Nolan. Jeg har heller ikke rigtig nogen interesse i ligefrem at forsvare Nolan, og har ikke noget at fare i flint over på den front.

Det er jo heller ikke hverken DKR eller Nolan, der får dig op i det røde felt. Du er bare knotten over Neros måde at tolke det, du skiver, på. Du kyler diplomatiet ud af vinduet og gør dig blind for andre menneskers tolkninger. I stedet for at begynde på den evindelige: "Det har jeg aldrig sagt!", kunne du bare have understreget din egen tolkning, og så havde den potte været ude.

Core>
KB2:
Det du citerer der, er da ret så åbenlyst bare mine teorier, om hvorfor han endte med at lave en film han til at starte med afviste. Jeg kender ikke den reelle grund. Jeg pointerer bare at han startede med ikke at ville lave flere.

Men det irriterer mig at simple fakta skal skydes ned med gætværk. Havde jeg gjort det samme i en Megadrive-tråd, havde tudekoret været i gang med det samme.

Du indrømmer først, at det er teorier, og påstår derefter, at det er fakta. Nu må du sgu lige styre dig ;)

Neros mente tydeligvis ikke noget ondt med det, da han påstod at din teori (som han tolkede den) var "ret skægt". Men af en eller anden grund tog du det som et los i løgene. Du føler dig ramt, men Neros har ikke rigtig haft til hensigt at angribe dig. Så det er da klart, at han er mundlam, når du bliver ved med at efterspørge en forklaring.

Sumez>
Men så har han altså også lige lavet Memento, som er en fantastisk film, og The Prestige, som er langt mere lavmælt end hans andre nylige action blockbusters, og som, hvis man ser bort fra det forudsigelige "plottwist", giver et skud positiv energi og varation til Hollywood.

Memento er skide god, ja. Men selv en blind høne kan finde korn. Desuden har jeg også en teori om, at langt hovedparten af de film, der bliver spyttet ud af Hollywood, ville være sindssygt meget bedre, hvis deres budget var blevet skåret ned til 1/10.

Jeg var heller ikke specielt meget oppe at køre over The Prestige.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/07-12 13:10 
RJK>
Det er en idiotisk mentalitet, for det siger intet som helst om kvalitet, men kun om popularitet. Intet værk bliver hverken værre eller bedre af, at det er enten ekstremt populært eller ekstremt niche.

Det er jo netop heller ikke en kommentar på kvaliteten, men på populariteten?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 22/07-12 13:13, rettet 22/07-12 13:22 
Naiera>

[Inception] er da en vanvittigt god film, omend jeg da ikke går i selvspind over den. I hvert fald ikke nu hvor jeg har set den 3-4 gange, men det betyder ikke at jeg bliver nødt til at synes at den er dårlig.


Af interesse og nysgerrighed efter hvad dine begrundelser er: hvorfor?

Jeg synes der er masser af selvsving over Nolans værker. Han er en dygtig iscenesætter, for det meste, men efter min mening tvivlsom, i det hans film prøver at sige. Jeg synes der er frygtelig meget poseren og vigtighed rent overfladisk, men ikke nok når man graver. Og så bliver jeg så gammel og træt når jeg læser alle de kommentarer alle steder om OMG det er så mindbending og vildt. Jeg kan godt se at konstruktionen er udfordrende, men lad os nu ikke falde på halen over det alene. Og før jeg får et eller andet snarky én sætnings svar fra dig, går jeg selvfølgelig ud fra at du ikke er sådan.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 22/07-12 13:14 
KillerBean2>
Memento er skide god, ja. Men selv en blind høne kan finde korn. Desuden har jeg også en teori om, at langt hovedparten af de film, der bliver spyttet ud af Hollywood, ville være sindssygt meget bedre, hvis deres budget var blevet skåret ned til 1/10.

Første del af det du skriver synes jeg er direkte fornærmende mod Nolan, men jeg er slet ikke i tvivl om at du har ret i den anden. Jeg tror at Nolan ville kunne lave flere rigtig gode film, hvis han arbejdede på egen hånd med fokus på at fortælle en historie, og knap så meget på at skabe et stort "spectacle" og holde styr på en uforholdsmæssig stor filmproduktion. Det var faktisk det jeg havde håbet på at Inception ville være, nu han havde en pause fra Batman-filmene, men det skulle vise sig at være lige omvendt.

Måske engang i fremtiden, man kan jo håbe. Men han er desværre nok blevet øremærket i Hollywood efter succeserne med både Batman og Inception.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 13:23 
RJK>
McDonalds er også populært, selvom ingen synes maden er fantastisk.

Jeg har faktisk mødt flere mennesker, som mener, at maden på McDonalds er fantastisk. Det lader til, at de har tilskrevet populariteten en så stor kvalitet i sig selv, at det har tilsidesat enhver form for logisk tænkning.

Der er ingen tvivl om, at Nolan laver film, der er virkelig underholdende. Jeg har også set rigtig mange mennesker, som påstår, at underholdningsværdien er det eneste, der er afgørende for, om en film er god eller ej. Det er i hvert fald altafgørende for, om den bliver populær. Men når det så også automatisk betyder, at den bliver rost til skyerne, synes jeg bare, det virker lidt hul i hovedet.
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 22/07-12 13:25 
Sumez, vil bare lige sige at det var en fornøjelse at læse dine kommentarer. Og fedt at du, på trods, nød filmene. Så heldig var jeg ikke, men jeg havde også fornemmelsen af at se noget ufærdigt, noget der måske var rushed?
Hvad sker der?
CoreCoreSkrevet 22/07-12 13:33 
KillerBean2>
Du indrømmer først, at det er teorier, og påstår derefter, at det er fakta.

Quick-quotes (Iphone er ikke så skarp i flere ad gange ):

Nolan startede med ikke at ville lave flere - Fakta.
Hvorfor han ændrede mening ved jeg ikke - men terorierne ovenfor er mere plausible en pistol i ryggen, men er ikke desto mindre - Teori.

Folk kan sådan set tolke ting som de vil, men jeg gider da ikke at få fortalt at jeg skulle have påstået at nogen er truet til noget som helst. Ligeledes gider jeg heller ikke have lagt ting i munden som ikke er kommet fra mig selv. Så selvfølgelig syntes jeg da en forklaring er på sin plads. Du ville sikkert forvente det samme.

Hvis man vil nedgøre det jeg skriver, syntes jeg da at det er fair nok at man lige tjekker at jeg rent faktisk også har skrevet det. Hvis man selv kan finde på andre folks postulater, giver debatten ikke ret meget mening.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 22/07-12 13:38, rettet 22/07-12 13:41 
la0s>
Sumez, vil bare lige sige at det var en fornøjelse at læse dine kommentarer. Og fedt at du, på trods, nød filmene. Så heldig var jeg ikke, men jeg havde også fornemmelsen af at se noget ufærdigt, noget der måske var rushed?

Jeg er faktisk rørende enig med størstedelen af de ting du skrev, i dit indlæg, med få undtagelser.
SPOILER-TEKST:
4. Jeg synes det var lykkedes fint for dem at skabe den der zombie-agtige kaos og anarki-stemning, som du savner. Tværtimod synes jeg nok her at det skete rimelig meget ud af ingenting. Bane holder en tale til en fodboldkamp efter at have ødelagt stadion, og fanger hele byens politi under jorden, og pludselig er en kæmpe by fuldstændig ude i hampen? Det virker som om der manglede noget.

5. Jeg kan -rigtig- godt lide at de smider ham ned i det fængsel, men synes ikke de bruger det nok. Jeg ville gerne fornemme håbløsheden. Du har ret i at det burde værre enten forstørret op eller forladt, men jeg ville foretrække førstnævnte.

7. Jeg kunne godt lide actionsekvenserne, men flere af dem virkede for lange og ligegyldige.

9. Stort set alt det du beskriver som "det andet bras" var elementer jeg godt kunne lide. John Blake/Robin-figuren, "Catwoman", scenen hvor Bane dræber Daggett, onelinerne der efter min mening var gjort med smag (bortset fra "you missed a spot"), osv.

Derudover er jeg som sagt enig i de ting du siger, og bed mærke i mange af de samme ting (de der product placements for biler skærer altid i mine øjne, men er sjældent noget der går direkte udover min oplevelse - hvis det ikke gjorde det i Silent Hill, gør det det ikke her :P)

Samtidig synes jeg bare slet ikke det er noget der gør filmen dårlig :) Jeg synes de fleste af mine kritikpunkter også finder sted i Batman Begins, den slipper bare bedre afsted med det, da den starter fra en blank side, og ikke forsøger at fortælle helt så omfattende en historie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/07-12 13:47 
Sumez>
Det er jo netop heller ikke en kommentar på kvaliteten, men på populariteten?

Er det ikke stadig "overvurderet" vi taler om? Dét begreb handler om kvalitet, ikke popularitet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 13:54 
Core>
Folk kan sådan set tolke ting som de vil, men jeg gider da ikke at få fortalt at jeg skulle have påstået at nogen er truet til noget som helst. Ligeledes gider jeg heller ikke have lagt ting i munden som ikke er kommet fra mig selv. Så selvfølgelig syntes jeg da en forklaring er på sin plads. Du ville sikkert forvente det samme.

Hvis man vil nedgøre det jeg skriver, syntes jeg da at det er fair nok at man lige tjekker at jeg rent faktisk også har skrevet det. Hvis man selv kan finde på andre folks postulater, giver debatten ikke ret meget mening.

Hele humlen i det her er, at du skrev noget, du selv synes var entydigt. Men i virkeligheden var det åbent for fortolkning. Neros misforstod din hensigt med det, du skrev, og du betragtede det som en frontalt angreb. Der er ikke nogen, som er ude efter dig. Tag en dyb indånding og tæl til ti ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 13:58 
RJK>
Sumez>
Det er jo netop heller ikke en kommentar på kvaliteten, men på populariteten?

Er det ikke stadig "overvurderet" vi taler om? Dét begreb handler om kvalitet, ikke popularitet.

Jeg tror også kun "overvurderet" bliver smidt på bordet, når kvalitet og popularitet tilsyneladende begynder at smelte sammen.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/07-12 14:10 
Jeg tager begrebet "overvurderet" lidt for bogstaveligt, hvis du slet ikke mener at popularitet spiller en faktor. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 22/07-12 14:28 
Hvis et værk er overvurderet, så betyder det at det reelt ikke er så godt, som "man" ellers vurderer. Om "man" så består af mange millioner mennesker for et populært værk, eller kun nogle få mennesker for et niche-værk, gør ingen forskel herfor.

Ved at udtale sig om at et værk er overvurderet, så antager man dels at man både ved hvad denne almene vurdering er, samt at man selv ved bedre end disse. Derfor er det et udtryk man bør være varsom med at bruge i sammenhængen - og jeg slår mig selv i hovedet hver gang jeg alligevel gør det ;) - da det nærmest kræver at der er målbare data.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 22/07-12 14:30, rettet 22/07-12 14:30 
Når mange folk farer sådan i flint over Inception som de gør, synes jeg ikke umiddelbart der er noget i vejen med at kalde den overvurderet. I princippet behøver der kun at være én enkelt person der har vurderet en film over hvad den er værd, før man som flueknepper kan benytte udtrykket. ;) Det er altsammen et spørgsmål om perspektiv og sammenligningsgrundlag. Ellers ville udtrykket være fuldstændig formålsløst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-12 14:35 
Sumez>
Jeg tager begrebet "overvurderet" lidt for bogstaveligt, hvis du slet ikke mener at popularitet spiller en faktor. :)

Jeg forsøger i hvert fald altid på at holde populariteten udenfor, når jeg betragter vurderinger.

For eksempel mener jeg ikke, at Transformers-filmene er overvurderede. De er voldsomt populære, men der er også rimelig bred enighed blandt folk, hvis meninger jeg respekterer, om, at de alle tre er det pureste stinkende lort. Så vurderingerne er, efter min mening, rimelig spot-on.

Mht. til Nolan's film er jeg også ret ligeglad med populariteten. Nolan bruger tit nogle scener i sine film, som er voldsomt godt konstruerede, skide imponerende og fantastisk flotte. Men de gør ikke rigtig noget for filmen, og den ville ikke blive ringere, hvis de blev skåret helt væk. Så jeg synes ikke rigtig, de bidrager med noget til filmens overordnede kvalitet. Alligevel lader de til at forblænde mange af de folk, som jeg ville mene skulle have evnerne til at kunne modstå den slags. Så derfor synes jeg, hans film er overvurderede.
AV Intelligent Terminal
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig