X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 28/06-12 11:14 
Jeg troede ikke der stadig fandtes mennesker som synes Politiskolen-filmene er sjove. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-12 11:39 
Måske ikke ligefrem hylende sjove, men udmærkede at stene, når man har tømmermænd... i hvert fald 2'eren. Måske har jeg bare taget skade af at se dem ca. halvdelen af de 7 millioner gange, de er blevet genudsendt.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 28/06-12 13:09, rettet 28/06-12 13:10 
Police Academy 2 introducerede karakteren Zed - og det løftede filmen betragteligt.

Jeg tror også jeg kunne stene til Police Academy i dag. I hvert fald de første 2 - 3 stykker. Derefter malkede de konceptet til ræderlige forestillinger. De parodiske karakterer var tilpas underholdende, og den seksuelle eksplicitte ånd var typisk for de mere frisindede 80'ere.

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/06-12 14:20 
Jeg genså for nogle måneder siden de første fire PA film og syntes egentligt også de første to stadig var seværdige, men så gik det nedad bakken.
SumezSumezSkrevet 29/06-12 09:59 
millennium>
Police Academy 2 introducerede karakteren Zed - og det løftede filmen betragteligt.

Du laver formentlig sjov, ikke? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/06-12 10:32 
Don't get me started :)
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 30/06-12 09:24 
Var inde og se Piranha 3DD "Double D's rides for free!"

Den følge stilen godt fra den første 'remake' med masser af blood og boobs, desværre er der en masse build up denne gang inden der sker noget for alvor, og historie fortællingen er under niveau. Det opvejes af, at der er blevet skruet op for antal boobs. Betragteligt. 3D i filmen er udelukkende gimmick 3d, ligesom f.eks. Friday 13th part 3, og man bliver hurtigt træt af det, og det er faktisk ret dårligt lavet.

Den er ikke ligeså god som Piranha der kom for et par år siden, men alligevel en underholdende moderne b-film der har tungen plantet solidt i kinden. Hele filmen bliver også løftet en hel del af The Hoff, og man skal endeligt blive siddende under credits, da der er meget ekstra.

Gary Busey er også med i filmen. Længe siden jeg har set hans crazy face i noget.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 03/07-12 16:53 
Var til snig premiere igår på The Amazing Spider-Man, .... og den var amazing, BA-DUM TISCH!. Rigtig fed reboot, hvor man får en lidt anden vinkel på spider-man historien. Emnet omkring hans onkel, Ben, har rigtig meget impact denne gang i forhold til førhen, og så er det også en lidt mere cocky/showoff version af spider-man. Har ikke læst tegneserierne så meget, men i cps2 vs. spillene der er han ihvertfald cocky :-P

4/5
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 03/07-12 18:22 
1up>
Var til snig premiere igår på The Amazing Spider-Man, .... og den var amazing, BA-DUM TISCH!. Rigtig fed reboot,

Det lyder super godt også hvad jeg forventer uden at have set den endnu, men nu må vi se håber den holder :-)
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 03/07-12 18:59 
Skal se den torsdag med nogle venner i Imperial. Glæder mig til det!
millenniummillenniumSkrevet 03/07-12 19:23 
Først tænkte jeg at en spider-man reboot var komplet latterligt, men gradvist tænkte jeg: måske er det en positiv joker. Nu er jeg overbevist.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/07-12 19:30 
Der skal jo heller ikke meget til at overgå de tre forrige film, synes bare ikke noget jeg har set for den nye ser spor anderledes ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 03/07-12 22:48 
Så Goon her til aften med Seann William Scott. Kan godt lide ham som skuespiller, men denne gang er det en lidt mere seriøs rolle, da filmen bygger på en sand historie om en udsmider der blev pro-hockey spiller pga. hans talent. Ham bliver sat ind som enforcer og sparker røv.
Seann spiller fyren Doug, som er en altid høflig fyr med den rigtige indstilling, men desværre en ret lav IQ, så der er nogle ting der farer hen over hovedet på ham. Det fører til nogle ret sjove dialoger i filmen.
Positivt overrasket, men jeg er også bare en sucker for nogle gode hockey fights.

3/5
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 05/07-12 09:25, rettet 05/07-12 09:31 
En Kongelig Affære:

To en halv time? Jeg skulle lige sluge en kamel i billetlugen, da jeg spurgte om filmens længde. Kan en dansk periodefilm virkelig bære den spilletid? Borset fra et par jævne passager, og momentvis stilstand så, ja - det kan den.

Arcel har kun i glimtvise øjeblikke defineret den historiske periode med store totalbilleder. Den øvrige tid holder han sig tæt, tæt på de tre hovedpersoner. Det er en historie om menneskenes psykologi, og ikke så meget om rummet omkring dem. Mads Mikkelsen synes jeg normalt svinger i kvalitet, men han er god og hudløs under Arcels personinstruktion. Dog overtrumfes han af Mikkel Boe, der leverer noget der minder om dansk films bedste skuespilpræstation. Nogensinde. I shit you not.

Hans replik "De tror allesammen jeg er skør" ... det er helt genialt.

Der er lidt hang til klichéer, og hele Braveheart historien går igen, når Struensee udfordres for sin frie tænkning. Men alt i alt beviser Arcel at man sagtens kan lave store, dyre produktioner i danmark, som både har en sjælelig substans og den tekniske kerneværdi i behold. Jeg ville giver den 4/6.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 07/07-12 00:27, rettet 07/07-12 00:27 
The Amazing Spider-Man:

Atter to en halv time? Jeg husker en periode hvor der gik inflation i forlængede spilletider, selvom filmene ikke kunne bære det. (Host, host Pirates 3).
Nå man tilbage til emnet. Selvom jeg ikke synes Sam Raimis udgave af Spider-Man var direkte dårlige (undtagen 3'eren), synes jeg denne reboot er fuldt berettiget. Væk er den parodiske distance og nationale allegori fra den forrige serie. "With great power comes great blah blah blah...". Ind kommer en veldisponeret historie med en selvsikker psykologi og mørkere tone (ikke Dark Knight mørk). Fans af tegneserien vil helt sikkert favorisere denne udgave over de forrige spider-man film. Mere tro, mere sjæl og mere menneske under spandexdragten.

Set i 3D: Jeg var lidt bekymret for om actionscener og flyveture kunne bære 3D effekten, men de har fået tøjlet effekterne så det faktisk virker glimrende. 3D billedet hviler i baggrunden og bruges kun momentvis som en effektskabende faktor. Lige indtil de sidste minutter inden rulleteksterne, hvor Spider-man ikonet lige får en omgang på basunerne. En af de få film jeg kan anbefale i 3D.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 07/07-12 01:34 
millennium>
Væk er den parodiske distance og nationale allegori fra den forrige serie. "With great power comes great blah blah blah...". Ind kommer en veldisponeret historie med en selvsikker psykologi og mørkere tone (ikke Dark Knight mørk). Fans af tegneserien vil helt sikkert favorisere denne udgave over de forrige spider-man film. Mere tro, mere sjæl og mere menneske under spandexdragten.

Fedt! Så ligner det noget jeg ville kunne lide denne gang :-)

Glæder mig til at se Dr. Curt Connors aka The Lizard!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 07/07-12 09:37 
Nå ja - husk at blive siddende ved rulleteksterne. :)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-12 22:08 
The Fabutastic Spider-Man:

På mange måder anderledes end Sam Raimi's udgave, men på mindst lige så mange måder nøjagtig magen til. Har aldrig læst nogen af tegneserierne og er lige på trapperne til at være en gammel prut, så tror ikke rigtig, jeg var helt 100% i målgruppen. Undlader at udtale mig yderligere :/
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/07-12 22:10 
millennium>
Nå ja - husk at blive siddende ved rulleteksterne. :)

Det glemte jeg - kan du sige hvad jeg missede?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-12 22:18 
SPOILER-TEKST:
Dr. Kurt sidder i sin fængselscelle, og så er der en gut i skyggerne, som siger noget i retningen af: "Blah blah blah fortælle Peter, hvad der VIRKELIG skete med hans far, muhahahahahah!"
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/07-12 08:10, rettet 09/07-12 08:11 
Tak :)

Udmærket film ellers og jeg godt kan anbefale ses i biffen. Syntes heller ikke den var mærkbart bedre end Raimi's Spider-Man film som jeg også godt kunne li' (primært 1+2, 3'eren var noget tynd) men en anden og måske mere menneskelig vinkel - knap så goofy.
Kunne godt li at de har gjort Spider-Man mere autentisk sårbar og fysisk i starten, lidt a.la. Batman Begins - ikke bare en superhelt der på magisk vis pludselig trodser fysikkens regler. Så den i 3D som var noget flad og filmen kan fint ses uden - måske 3D lagt på i post-production?
Håber der laves en opfølger til den - der er jo nok tråde at spinde videre på (sorry).
millenniummillenniumSkrevet 09/07-12 08:59 
Umiddelbart synes jeg 3D effekten var lidt for pæn til at være lagt på i post-production (i modsætning til The Avengers, hvor det var svært tydeligt). Men måske er de blevet bedre?
The medium is the message.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/07-12 10:25, rettet 09/07-12 10:37 
KillerBean2>
SPOILER-TEKST:
Dr. Kurt sidder i sin fængselscelle, og så er der en gut i skyggerne, som siger noget i retningen af: "Blah blah blah fortælle Peter, hvad der VIRKELIG skete med hans far, muhahahahahah!"


SPOILER-TEKST:
Jeg går stærkt ud fra at det var Norman Osborn - også kendt som Green Goblin.
Det er næsten oplagt, når nu historien starter helt fra begyndelsen med Dr. Connors og Gwen Stacy.


Ellers var jeg positivt overrasket over filmen. Fedt at Peter er tilbage med sine jokes og spidse kommentarer. I modsætning til Tobey Mcguires helt indelukkede emo type.

I det hele taget er filmen ekstremt tro mod de originale historier, helt ned til detaljen med fribrydningsringen.

Jeg synes dog, at det er lidt fjollet, at Peter nu også skal stå på skateboard. Fysik nørd, fotograf og skater? Det er som en checkliste af "hvilke teenagere føler sig uden for".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 09/07-12 11:11 
Lige dét irriterede mig også en smule (i en enkelt scene), men heldigvis var der ikke Twatter/Fjæsbog fis indbygget i filmen - pyha!
millenniummillenniumSkrevet 10/07-12 12:46 
....eller Peter Parker prøver at sælge sin farfars gamle briller på eBay :-D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 15/07-12 02:44, rettet 15/07-12 02:46 
Så fik jeg set The Amazing Spider-Man.

Den var god!

SPOILER-TEKST:
Og så til end credits:
http://www.samruby.com/AmazingSpider-ManC/Large/AmazingSpider-Man239.jpg

Kunne det være The Hobgoblin og ikke Green Goblin (Norman Osborn) ?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/07-12 17:42, rettet 20/07-12 18:56 
The Dark Knight Rises.

SPOILER-TEKST:
Der kan ikke sættes en finger på hverken skuespil (måske med undtagelse af catwoman), effekter eller lyd siden og det er helt sikkert en rigtig god film, men så heller ikke mere.

Spændingskurven kommer aldrig helt derop hvor den var i de 2 tidligere film og flader imo lidt for meget ud. Filmen er også uhyggeligt forudsigelig, med undtagelse af at det ikke er bane der er ras al ghul's afkom, hvis man da ikke allerede vidste det.

Kampscenerne i filmen virker ret slappe i forhold til forgængerne, om det er med vilje for at vise at Batman er faldet lidt af på den ved jeg ikke, men lige meget hvad giver det ikke det samme indtryk som i de andre film.

Men det værste i filmen er uden tvivl efter batman bliver smadret totalt af bane og bliver smidt i det fængsels hul og bare tager lidt arm-, mavebøjninger og lidt "mental berigelse" og så er han ellers oven på igen og kan tæve bane. Det holder sku ikke, det burde være lavet helt anderledes med noget træning dernede eller lignende. At han bare tager 5 armbøjninger og så hopper op af hullet kan jeg ikke tage seriøst, der bliver sprunget for hurtigt i det. Det er vel i virkeligheden her "the dark knight rises", men det får ikke den opmærksomhed det burde.

Generelt synes jeg der er for mange figure man følger rundt. Batman, Bane, Robin, Catwoman, Gordon, lucius, mirande/talia ect ect ja selv scarecrow laver et unødvendigt indhop, jeg synes det bliver for meget og nogle scener virker ikke somom de er blevet uddybet så meget som de kunne/burde.

Cat woman optager imo for meget tid i filmen og generelt en ret irriterende figur som burde være lavet bedre/anderledes, Anne Hathaway er imo et dårligt valg til rollen. Bane er okay, omend temmelig uinteressant.

Hvis jeg skulle lave en spil sammenligning ville jeg sammenligne den med uncharted 3 kontra uncharted 2, man får hvad man forventer men heller ikke mere og den formår ikke at overgå forgængeren.

Alt i alt en rigtig fed film, men den har nogle problemer der gør den til en lidt mere flad fornemmelse end de 2 andre i trilogien. Jeg synes det er trilogiens svageste led, men det siger om den høje kvalitet af alle 3 film end at TDR er ringe, for det er den bestemt ikke og jeg kan kun opfordre folk til at tage ind og se den.

Men hvad ved jeg, jeg hører trods alt til den minoritet der synes begins > dark knight :P, så imo Begins > TDK >TDR, men alle 3 film er uden tvivler rigtig gode.

7/10

Tag ind og se den :P
DarkenDarkenSkrevet 21/07-12 00:13 
Ok på nær lige det med at den første er bedre end 2'eren. Så er jeg helt med på den samme mening om 3'eren. Fortryder ikke jeg var inde og se den, men der er meget spildt potentiale.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
la0sla0sSkrevet 21/07-12 00:21 
Alle ser den alligevel, og jeg orker nærmest ikke, men skal nok uddybe i morgen. Men den nye Batman er lort, den virker ufokuseret, uspændende og som om interessen mangler hos Nolan. Det er en sløset film, med et dårligt manus og jeg var efterladt med følelsen af, at den var et rush job.

Ikke at jeg regner med nogen interesserer sig for min holdning, men jeg er ret enig med Harry fra AICNs review. Det er meget spoiler-tungt. Dog er jeg ret uvidende i Batman(d), men som film er det er meget rodet.

Og jeg nyder ikke at svine sådan noget, jeg går i biffen for at få en god oplevelse. Og jeg håber andre gør, men jeg kan ikke forestille mig hvem.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 21/07-12 00:27 
la0s>
Men den nye Batman er lort,

Gu fanden er den røv. Du må have drukket af natpotten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 21/07-12 00:31 
Det må du, det er et sløset makværk. Jeg kan slet ikke forstå de anmeldelser den får, jeg vil mene at hvis man går lidt op i film, må alle klicheerne være meget tydelige.

Jeg må i seng nu, men tjek evt. følgende review, det dækker mine grunde helt:

Review fra AICN. SPOILERS!
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 21/07-12 01:15 
Harry var vild med Van Helsing.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/07-12 02:36, rettet 21/07-12 02:38 
At kalde den "lort" er måske en smule overdrevet. Jeg vil ikke sige det et rush job, men mere at der er fokuseret på for mange ting i stedet for at uddybe de væsentlige noget mere. Selvom jeg synes det var en god film stod jeg også lidt tilbage med en underlig fornemmelse da den var slut, man ventede ligesom på øjeblikket hvor det hele gik op i en højere enhed og man følte det virkelig var en vildt god film man så, men det kom aldrig rigtigt.

Så lige "Get the gringo" her til aften.

Meget længe siden jeg sidst så en film med mel gibson så jeg havde ikke de store forventninger, men den er imo ganske underholdene.

Kan godt anbefales til en enkelt visning, hvis man i humør til lidt mere eller mindre hjernedød underholdning.
la0sla0sSkrevet 21/07-12 09:40 
Naiera, det er et dårligt argument. Du burde være bedre end det. Du har også fundet film fede jeg mener er lort, det betyder ikke, at jeg ikke er interesseret i dine holdninger i fremtidige film.

Jeg synes den sidste Batmanfilm er noget rod. De har i alle tre film, haft meget travlt med at holde præmis om realisme, som man måske kunne mene var lidt søgt til tider og ganske ligegyldig, her synes jeg det spænder ben for dem.

Filmen indløser checks, gang på gang, som jeg ikke mener der er dækning for. Ret beset er den skræmmende dårligt skrevet og skruet sammen, der foretages mange ting i filmen, som jeg sad med følelsen af, at de håbede på man som beskuer var med på, men som jeg følte blev proppet ned i halsen på mig.

SPOILER-TEKST:
1. Hele starten tegner fint, vi bliver lovet en gammel og slidt Batman. Det virkede på mig. Det spor forrådes rigtig hurtigt, først med en benskinne og senere ved at han træner sig ud af det. Det er virkelig manus-snyd. Så lad ham være slidt, brug det til noget. Gør det til en gennemgående ting, i stedet for at forlade det, fordi det er svært at skrive med. Jeg synes de burde have holdt sig for fine til den slags ting, med at når det er belejligt så bryder vi de konventioner vi har set blive etableret.

2. Wayne er åbenbart stadig fyldt med sorg. Fint, den køber man. Men det er allerede efter to (måske tre) korte møder, der ikke afslører nogen form for særlig varme, at han så hopper i kanen med hende Miranda, og lader til at være forelsket. Jeg ved godt at man på manusplan gerne vil have os til at føle noget her, men de har ikke lagt benarbejdet for det. Det svarer til "også blev han forelsket".

3. En detalje, som Nolan burde holde sig for fin til. Da byen sprænges, ryger Blakes bil i luften. Han skifter til en anden bil. Da han ankommer til hospitalet er den helt pristine, ikke engang støvet. Den slags product placement, for at gentage, burde han have holdt sig for fin til. Ikke mindst når præmissen er realisme og grit. Det er snyd, og noget en film med lavere mål gør.

4. Jeg synes der kunne have været grobund for en næsten zombieagtig undtagelsestilstand i Gotham. Byen burde være mere i kaos. I stedet er det pænt, rent og kedeligt. Der var virkelig potentiale her for at bruge tingene til noget. Der smides en brik ind i spillet, men den benyttes ikke til særlig meget. Det mener jeg er ufokuseret.

5. Grunden til at den ikke bruges til meget tid på den slags, er at Batman er i Indien. Hele sekvensen med fængslet og ryghvirvlen, synes jeg burde have fået en tur i omskrivningen. Jeg kan ikke se hvad det gør godt for. Jeg kan i princippet godt lide ideen om at sådan et fængsel, jeg kunne sagtens se en film, en mindre film, baseret på sådan en idé. Her virker det til at være en smart detalje i forbindelse med fugl føniks-myten, som de prøver at eksekverer. Jeg synes dog det virker tungt, formularagtigt og en anelse komisk. Selvfølgelig skal han klatre op tre gange. Selvfølgelig når han kommer op er han bedst igen. Og alt det eksposition vi får i hullet er unødvendigt. Man får en masse information, som jeg ikke synes er nødvendigt. Det skulle enten være forstørret op eller forladt. Jeg ville hellere have set en semi-invalideret Batman ligge i Gotham, beskyttet af en lille kreds, og mærke lortet brænde omkring ham. Hans håbløshed sammen med nærheden til begivenhederne er bedre drama. Her er det en fiks idé.

6. Snakkende skurke-syndromet er virkelig også enormt. Jeg fatter ikke at de lader det ske, så dygtige forfattere de er. Jeg kunne acceptere det første gang med Batman vs. Bane, men det er som om de ikke tror at han virker, Bane, og at han derfor skal blive ved med at forklare sig. Der kommer så meget eksposition ud af munden på ham, at jeg bliver træt. Jeg synes Bane, som tavs og uforklaret cipher, er interessant. Jeg synes det er fedt, når den slags får lov at stå hen i det uvisse, ligesom jokeren. Det der med en karakter uden øjensynlig oprindelse, som eksekverer en plan til perfektion, med uklare motiver, det er megafedt. Jeg synes de skud man ser af den der undergrundsbase og den måde han åbenbart fint må slå ihjel på, det lover noget som aldrig bliver håndhævet. I stedet bliver han degraderet til.. ja lap dog.

7. Actionsekvenserne er ofte uengagerede. Jeg synes det sidste showdown mellem politi og bad guys, er meget dårligt instrueret og iscenesat. Det virker grænsende til pinligt, og meget som PG13. Alle de skud i jorden foran de løbende politifolk? Ingen smadres, volden er poleret og nydelig. De står med tårer i øjnene inden kampen, men konsekvensen og dens skala er ikke eksisterende. Jeg fik følelsen i Inception, at Nolan ikke interesserer sig for action scener med mange karakterer/moving parts, og at han ikke er godt til at instruere det. Det samme følte jeg her. Det er efter min mening bare noget der iscenesættes som om det skal overstås. Derudover foregår enormt mange af filmens Batman-actionscener i køretøjer... jeg fandt det uspændende og uinspireret, lidt som om det var den nemme vej ud. En tilføjelse er også at jeg synes Batman 2 blev meget pinlig i scenen med færgerne. Det er amerikansk sødsuppe af værste skuffe, og alle de folk der kaldte det et mesterværk, lader til ikke at ville konfrontere at den slutning er enormt patetisk. Her er der igen lidt samme element med de stolte politibetjente, der til sidste besejrer modstanden... efter at have været fanget i fem måneder under jorden, så kan de nakke lejesoldater?

8. Det sidste reveal med Talia er i min bog unødvendigt. Hun holder en tale, der i hvert fald ikke overbeviser mig, og får på samme tid minimeret Bane som trussel, så det man sad og så filmen bygge op til, bare var en løgn. Jeg hader de der twists til sidst, jeg ved folk elsker det, folk elsker at blive overrasket og wow, og gå ud og have det fedt med at blive snydt. Jeg synes for det meste, at det er billige tricks, der skal maskere for en hel masse. Her finder jeg det unødvendigt, og meget utroværdigt... nåja og ligegyldigt. Jeg er med på at de prøver at slå en sløjfe på trilogien, men det virker bare for søgt. En detalje er også at den måde hun dør på, simpelthen er så pinligt sølle. Et støn og så falder hovedet ned. Hvordan det kunne få lov at gå igennem aner jeg ikke.

9. Men der er masser af andet bras. Det med Robin. Det med den realistiske forklaring på katteørerne (drop dem nu bare), fordi man vil grounde alt selvom det bliver komisk. Hele scenen hvor Daggett dør, og som en dialogdispenser kommer med replikker som er designede til at give Bane muligheden for at sige noget vildt. Alle de oneliners der falder til gulvet. Osv.

10. Slutningen. At filmen ikke har nosser til at følge det igennem som man nærmest bliver lover i promotion og i filmen. At dette er Batmans fald, at han dør, at han for at vinde må ofre sig selv for byen. I stedet har han magisk nok omprogrammeret flyet, bedre end Fox, sådan så den trylle-trylle virker, og han kan overleve. Det er så weak-sauce, at det er til grin. Hvis filmen skal være opera-agtig i tonen, og lege dem den slags storslåede ambitioner, så lad helten dø til sidst. Det ville være modigt og i tråd med den myte og tone der opbygges. I stedet bliver der en række sentimentale slutninger, som ikke gør meget andet for mig, end at lade mig sidde tilbage med følelsen af at skaberne af filmen lavede et cop out. I'm sorry.


Jeg ved godt, at mange havde enormt store forventninger til den, og det kan være hårdt at blive skuffet. Men jeg synes virkelig ikke der er tale om en særlig god film, jeg synes den er direkte dårlig, sløset og ufokuseret. Jeg kan ikke se, slet ikke med de to første in mente, at den er god. Der er passager hvor man kan se at Nolan kan være en skarp billedmager og iscenesætter, der er til tider flotte billeder, men han virker som om han er træt af Batman, at han har taget den nemme vej ud.

Jeg har virkelig også være i tvivl om jeg skulle skrive ovenstående. Jeg har ikke behov for at ændre nogens mening, men vil gerne sige hvorfor jeg synes det er spild af penge og tid, og virkelig synes det er en dårlig film. Synes det er lort. $250 mil., det er helt vildt. På den anden side, vil jeg heller ikke ødelægge det for folk som glæder sig til den. Det er nemt at pille ting ned, og kedeligt. Det er sjovere at skrive om ting man holder af, men jeg bilder mig ikke ind at min holdning kan ændre noget, og i bund og grund ved jeg at alle vil elske det, og så skal jeg nok forholde mig tavs og undres videre.
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 21/07-12 09:58, rettet 21/07-12 10:00 
Uden at gå i dybden, vil jeg sige, at jeg personligt bedst kan lide 2'eren. Var inde og se 3'eren igår, og den er da fin nok, man keder sig aldrig i de knap 3 timer filmen kører. Jeg er bare ikke sikker på ham Bane der. Jeg syntes han virker lidt upersonlig. Måske havde jeg højere forventninger i forhold til alle de tårnhøje anmeldelser. Jeg var dog stadig rigtigt godt underholdt. 2'eren er bare bedst i min bog, måske pga. Ledger.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 21/07-12 10:15 
Sonic>
2'eren er bare bedst i min bog, måske pga. Ledger.

Medmindre Ledger har improviseret hele rollen, skulle jeg mene at en stor del af æren for hvor god jokeren var i 2'eren må tilskrives manuskriptforfatterne der valgte at gøre jokeren ornli' sindsyg uden en sammenhængende forklaring. Meget forfriskende. Men Ledger spillede bestemt godt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 21/07-12 10:32, rettet 21/07-12 10:32 
Helt sikkert, men som du siger, han spillede edderbankemig rollen til perfektion.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CoreCoreSkrevet 21/07-12 12:52 
dRxL>
Medmindre Ledger har improviseret hele rollen, skulle jeg mene at en stor del af æren for hvor god jokeren var i 2'eren må tilskrives manuskriptforfatterne der valgte at gøre jokeren ornli' sindsyg uden en sammenhængende forklaring. Meget forfriskende. Men Ledger spillede bestemt godt.

SPOT ON! Helt enig.
Jeg mener også at det findes et utal af skuespillere der kunne levere den lige så godt, nogle få endda bedre.

Ledger gør det godt, men udfylder trods alt bare en rolle der bæres af manuskript og character-design.

Jeg har altid krummet tæer over "åhh han er lige død, så det er jo selvsagt en pragtpræstation - dont even get me started on Nirvana btw".

Jeg finder også Begins bedre end Dark Knight, og førstnævnte byder IMO på skuespilpræstationer der samlet set overstiger DK's.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
la0sla0sSkrevet 21/07-12 12:56 
Jeg synes klart at det klæder den første, at den er mere kulørt og mere ligetil. Den anden er klart mere den store, alvorlige og tunge film, og det er måske ved gensyn lidt kedeligt, omend det er fint at ambitionerne vokser.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 21/07-12 13:27 
la0s>
Naiera, det er et dårligt argument.

Jeg fandt min holdning til anmeldelsen i kommentarerne, og du fandt din holdning til filmen i anmeldelsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/07-12 14:13, rettet 21/07-12 15:19 
Christopher Nolan kan godt lave film men han er overvurderet..Denne tredje gang lader til at manden har slået et større brød op end han selv kan bage ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/07-12 14:57 
la0s>
Filmen indløser checks, gang på gang, som jeg ikke mener der er dækning for. Ret beset er den skræmmende dårligt skrevet og skruet sammen, der foretages mange ting i filmen, som jeg sad med følelsen af, at de håbede på man som beskuer var med på, men som jeg følte blev proppet ned i halsen på mig.

Det var fuldstændig sådan, jeg havde det med Prometheus. Jeg har dog sat mine forventninger til Batman Blows His Load relativt lavt, så jeg håber, jeg ikke bliver ramt af den slags igen, når jeg skal ind og se den. Ellers har neros nok ret i, at jeg bare skal holde op med at se film :D

neros>
Christopher Nolan kan godt lave film men han er overvurderet..

Jeg har det lidt på samme måde. Fatter slet ikke, hvorfor folk gik sådan i selvsving over Inception. Han laver film, som på overfladen virker episke og fantastiske, men når det kommer til stykket, er de "bare" undeholdende. Bay og Emmerich burde virkelig stræbe mere efter at være mere li'som ham. Glæder mig virkelig til at se, hvad han får ud af Superman. Hvis det bliver noget lort, vil jeg ikke være bleg for at sige det. Også selvom man altid bliver stemplet som snob/troll, når man basher Nolan :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/07-12 15:20 
KillerBean2>
Jeg har det lidt på samme måde. Fatter slet ikke, hvorfor folk gik sådan i selvsving over Inception. Han laver film, som på overfladen virker episke og fantastiske, men når det kommer til stykket, er de "bare" undeholdende.

Fuldstændig enig :-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 21/07-12 15:21, rettet 21/07-12 15:37 
Jeg er en af dem syntes at Inception er helt enormt fed. Den er virkeligt gennemtænkt historiefortælling på højt plan. Jeg vil langt hellere pege på The Prestige som en nitte.

To rettelser til et par af jer:
Der er ingen der har 'ladet' Nolan slå noget som helst op. Nolan mente selv han var færdig med Batman. Det var Warner der pressede ham til det, mod hans oprindelige vilje.

Det er Zack Snyder der skal lave Superman, ikke Nolan. Så jeg håber da at din 'Nolan-bashing' er baseret på film han rent faktisk har noget med at gøre ;)

EDIT: 'Ladet'-rettelsen var en svipser. Tak for det 'hurtig Iphone-browsing i bevægelse'.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
la0sla0sSkrevet 21/07-12 15:21 
Naiera>
Jeg fandt min holdning til anmeldelsen i kommentarerne, og du fandt din holdning til filmen i anmeldelsen.

Fint fint. Var det så alt fra dig nu?

KillerBean2>
Det var fuldstændig sådan, jeg havde det med Prometheus. Jeg har dog sat mine forventninger til Batman Blows His Load relativt lavt, så jeg håber, jeg ikke bliver ramt af den slags igen, når jeg skal ind og se den.

Ha, jeg vidste nogen ville bringe den anden på bane, det blev så dig ;) Jeg gider ikke rigtig at sammenligne de to film, men synes der er tale om to vidt forskellige ting.

KillerBean2>
Fatter slet ikke, hvorfor folk gik sådan i selvsving over Inception.

Enig, jeg synes også den har store problemer, og heller ikke er særlig fængende. Det føltes som om at der kom en frenzy i gang, om hvor mesterlig den var. Når folk kalder det en Kubrick-action film og den slags, så er det næsten sjovt. Den film prætenderede, at sige noget unikt om den menneskelige psyke og drømme, jeg synes det den havde på hjerte var solgt på underholdningens alter og det der var tilbage klingede hult :)
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/07-12 16:00, rettet 21/07-12 16:00 
Jeg kan huske, at jeg stod og tågede i Stereo Studio, da den lige var kommet på DædVeDæd. Der var en gut, som rev den ned fra hylden og gik helt grasat på sin makker. Det var såd'n helt: "Årrrrrh hvaaad! Det er bare den vildeste film evaaaaaar! Den er for sindssyyyyyyyg!" Så kan man altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet... Det gjorde hans homie vist også :)

la0s>
Ha, jeg vidste nogen ville bringe den anden på bane, det blev så dig ;) Jeg gider ikke rigtig at sammenligne de to film, men synes der er tale om to vidt forskellige ting.

Enig. Den eneste sammenhæng, jeg ser, er også det med forventninger. Jeg tror bare jeg havde alt for høje forventninger til Prometeus og derfor næsten ikke kunne undgå at blive skuffet. Jeg vil så gerne tro, at jeg ikke bliver påvirket af den slags, men min menneskelige natur pisser mig altid i øjet. Havde du høje eller lave forventninger til Batman Ends? Hånden på hjertet.

Core>
Det er Zack Snyder der skal lave Superman, ikke Nolan. Så jeg håber da at din 'Nolan-bashing' er baseret på film han rent faktisk har noget med at gøre ;)

Hehe, jeg så, at han stod som medforfatter på manus, og gik automatisk ud fra, at kan var instruktøren. Skurken fra Under Siege 2 har ret endnu en gang: "Assumption is the mother of all FUCK UPS!" :D
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 21/07-12 16:02, rettet 21/07-12 16:03 
Core>
Det er Zack Snyder der skal lave Superman, ikke Nolan. Så jeg håber da at din 'Nolan-bashing' er baseret på film han rent faktisk har noget med at gøre ;)

Nolan skriver faktisk historien til den ny Superman-film (Man of Steel), så man må da sige, han har en meget stor inflydelse på den. Snyder viste jo med Watchmen at han snildt kan finde ud af at lave superheltefilm baseret på andres historier, så hvis Nolan laver et fornuftigt manuskript, så kan det godt gå hen og blive interessant.

Edit: Nå, kom lige to minutter forsent :-)
jaesjaesSkrevet 21/07-12 16:18, rettet 22/07-12 16:14 
KillerBean2>
In Time:

Et eller andet ved den film virker bare ikke. Jeg tror ikke, det er skuespillerne, der er dårlige. De prøver virkelig. Men manuskriptet og instruktionen kæmper imod dem. Man føler ikke rigtig noget for nogen af karakterene, og forholdet mellem hovedpersonen og tøsen virker hverken dybfølt eller flammende, mest fordi det bliver beskrevet alt for sobert og overfladisk.

Det er helt klart manuskriptet, der er den største pest, efter min mening. Man kan jo lave en hel tjekliste:

- Voldsomt urealistisk koncept, der ikke engang forklares (samfundssystemet, ikke det biologiske aspekt)
- Klichéer (Uptown Girl-tropen, "den utrættelige forfølger", osv.)
- Forudsigelighed
- Småpinlig foreshadowing
- Kvalmt sammenkog af eksisterende, autentiske og fiktive historier (Patty Hearst, Robin Hood, Bonnie and Clyde)
- Plothuller

Nej, ikke nogen ny Gattaca fra Andrew Niccol, omend den da er spiselig, hvis man er meget sulten efter en nyere sci-fi-thriller. 6/10 for konceptet (trods alt), 4/10 for manuskriptet, 5/10 for udførelsen.

Arketyper og troper kan være ok (og nærmest alligevel umuligt at undgå lidt af det), men uden en (delvist) unik vinkel, ender de vel per automatik med at blive klichéer, og det trækker næsten altid ret meget ned i min bog.

DISCLAIMER: Set uden undertekster på et tv med halvdårlig lyd, men tvivler på, at vi missede noget specielt vigtigt.
CoreCoreSkrevet 21/07-12 17:23 
Jmog>
Nolan skriver faktisk historien til den ny Superman-film (Man of Steel)

Nej - han er kreditteret som medforfatter på historien, som ellers er skrevet af David S Goyer, som også skriver manus. Så han har egentlig vanvittigt lidt indflydelse på Superman, og det kan sagtens være helt ned til noget så småt som et ide-indspark udveklset under udarbejdelse af Batman-filmene, som har føltes vigigt nok til at man mente han skulle krediteres. Måske en Batman/DC- reference-overraskelse vi ikke kender til endnu.

David S Goyer er også medforfatter på Batman-filmene, sammen med Christopher Nolans Bror, og inden nogen tager det som et godt tegn, var Goyer også forfatter på Ghost Rider 2 (og bliver det på BlackOps 2).

Jeg mener ikke at Nolan alene er kreditteret som forfatter på nogle af hans film, men kan tage fejl.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/07-12 18:26 
Core>
To rettelser til et par af jer:
Der er ingen der har 'ladet' Nolan slå noget som helst op. Nolan mente selv han var færdig med Batman. Det var Warner der pressede ham til det, mod hans oprindelige vilje.

Han fik en pistol i ryggen ikke?
Bashful Neophyte
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig