X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 20/06-12 11:50, rettet 20/06-12 11:55 
Beano>
SPOILER-TEKST:
Også scenen med ormen, som de to efterladte figurer rendte ind i ved ansigtsstatuen, virkede teenager-tåbeligt - de blev ved med at tirre den efter den opførte sig truende. Den ene var geolog - hverken Cheech eller Chong.


Det er rigtigt at deres opførsel ikke rigtig kan forsvares i scriptet, især når man ser hvor hunderæd samme person er for alting op indtil det punkt.
Men jeg var nu alligevel ved at tisse i bukserne over det, selvom jeg vidste præcis hvad der ville ske. Ridley Scott kan bare et eller andet med at drage publikum med i hvad der sker, uanset om vi snakker mesterværker som Alien og Gladiator, eller en flad, typisk thriller/slasher fortælling som Hannibal.
Det er efter mit opfattelse ikke rigtig scriptet der får Prometheus til at skille sig ud, men instruktionen og den indlevelse det giver. Som jeg gav KB2 delvist ret i virker det også som om der er røget en del i klipperummet, men der er vist så vidt jeg har hørt 20 minutters ekstra materiale som kommer med i en director's cut på BluRay/DVD-udgivelsen, samt 30 minutters reelt deleted scenes. Og hvornår er en Ridley Scott film ikke blevet bedre af en Director's Cut? Det er faktisk helt åndssvagt at de ikke bare udgiver den udgave fra starten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 20/06-12 11:55 
Sumez>
Og hvornår er en Ridley Scott film ikke blevet bedre af en Director's Cut?

Nogle ville måske sige Gladiator her, men Scott mener jo selv at den originale udgave er hans DC.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-12 11:59 
Præcist.

Men der skal nok komme en extended cut... på et tidspunkt når der skal malkes :)
NaieraNaieraSkrevet 20/06-12 12:03 
Den allerede annoncerede BD-udgivelse bliver forlænget. Det bliver godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-12 12:06 
Uha!... det lyder lækkert :D

Nogen dato på den?
NaieraNaieraSkrevet 20/06-12 12:24 
Oktober. Men det er ikke helt officielt endnu, vist nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 20/06-12 13:56 
Naiera>
Sumez>
Og hvornår er en Ridley Scott film ikke blevet bedre af en Director's Cut?

Nogle ville måske sige Gladiator her, men Scott mener jo selv at den originale udgave er hans DC.

Jeg vidste så slet ikke at det fandtes af netop Gladiator, har svjv. kun set én udgave :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/06-12 10:06, rettet 21/06-12 11:03 
Indie Game: The Movie:

Starter lidt dumt med en masse forklaringer, men kan man løsrive sig fra dette i-fjæset-afsæt følger en rigtig fin film med fokus på den humanistiske side af spiludvikling. Ikke et mesterværk, men interessant og med en håndfuld stærke øjeblikke. Også ret godt, at der ikke er deciderede interviews med fans m.m., men at gamer-elementet alligevel har en vigtig (omend mindre) rolle i filmen - som i virkeligheden er kommunikationen mellem spiludviklere og gamere primært begrænset til nettet og nogle få spilkonferencer. Gamer-aspektet rundes udmærket af med udviklernes historier om dengang de selv brugte mere tid på at være fans end at udvikle spil.

EDIT: Et par justeringer...
HeroldHeroldSkrevet 21/06-12 13:44, rettet 21/06-12 14:48 
Naiera>
Oktober. Men det er ikke helt officielt endnu, vist nok.

Har han ikke netop udtalt at der ikke kommer mere på, men at der vil være deleted scenes på skiven?

(jeg leder lige efter en kilde, brb)

Edit: Jeg kan se at han har udtalt at han var tilfreds med den som den var, og at der kommer en masse ekstrascener ved siden af - men også 20 min mere film. :)

http://dailydead.com/ridley-scott-talks-prometheus-extended-cut/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/06-12 13:54 
Jeg håber du tager fejl :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/06-12 14:03 
Jeg har også set Indie Game: The Movie. En dokumentar der følger udviklingen af Super Meat Boy og Fez. Den er virkelig god, og kan varmt anbefales. Når man selv er spiludvikler, så er det i al fald fedt at se at andre går med de samme frustrationer som en selv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
millenniummillenniumSkrevet 23/06-12 09:17 
Mere et tip end end smagsdom. Er du også træt af, at nutidens film kun handler om superhelte, effekter og 3D briller. Kig rundt i hjørnerne på biografernes oversigter, for nogle af dem viser tidligere klassikere.

Var i Imperial i går og se Jaws. Den 27. juni viser de Pulp Fiction. Og så er der jo den kommende repremiere på RoboCop.
D. 23/9 viser Cinemaxx i Kbh E.T.

Det er jo alle indiskutable gode film :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/06-12 09:18 
Hvis du er træt af superhelte, så se Robocop, hvis du er træt film der handler om effekter, så se Jaws og Pulp Fiction :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 23/06-12 09:19, rettet 23/06-12 09:29 
Der er intet der er indiskutabelt. Pulp Fiction er røv og nøgler :)

Edit: Jo der er, men filmsmag er ikke en af de ting. I øvrigt har jeg det personligt med superhelte film som med pizza: det bliver jeg aldrig træt af :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 23/06-12 09:52 
Personligt ønsker jeg mig repremiere af Terminator 2, Jurassic Park og Die Hard. Det var nogle fantastiske biografoplevelser, som jeg gerne vil genopleve.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 23/06-12 09:58 
millennium>
Og så er der jo den kommende repremiere på RoboCop.

Hvor og hvornår?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/06-12 10:47 
Jeg så den d. 20 i Århus. Altså i onsdags. Det var overdrevet fedt. Jeg var dog en smule skuffet over billedkvaliteten. Jeg ved ikke, om det bare var noget dårligt film, den blev optaget på i sin tid? Det kunne godt se ud som, at der var gang i noget smørfilter, så muligvis har de gjort mere skade end gavn med deres såkaldte "digitale restaurering" :(
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 24/06-12 01:20 
Ghost Rider 2
En ulidelige, manisk, parodisk, indholdsløs, fjollet og grædefærdig omgang djævlebryg. Jeg fniste kortvarigt da Johnny Blaze sendte en ukærlig hilsen til 'illegal downlads' men derefter var det et langt, smertefuldt fald ned af bakken. Halvanden time jeg aldrig får igen. Damn you. Damn you straight to hell.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 24/06-12 09:41 
Du er da også selv skyld i at du er træt af superhelte film hvis du ser Ghost Rider 2 ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 24/06-12 12:11, rettet 24/06-12 12:14 
Hulle>
Der er intet der er indiskutabelt. Pulp Fiction er røv og nøgler

WHAT?

Der mistede du lige al troværdighed i filmsnak for mit vedkommende.

Udover Prometheus (som jeg endnu ikke har set, og ikke derfor ikke ved det), er Pulp da klart den bedste film, der har været nævnt, henover noget der ligner de sidste 5 sider i denne tråd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
spectrespectreSkrevet 24/06-12 12:21 
millennium>
Personligt ønsker jeg mig repremiere af Terminator 2, Jurassic Park og Die Hard. Det var nogle fantastiske biografoplevelser, som jeg gerne vil genopleve.

I Odense viser de ofte ældre/gamle klassikere. De viste bl.a. Jurassic Park for et par måneder siden. Så også Ghost Busters i Kolding for ca. 1 måned siden.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 24/06-12 12:52, rettet 24/06-12 21:19 
Sådan skal det være! Når filmindustrien mere eller mindre er holdt op med at lave gode, langtidsholdbare film, gælder det om at kigge i bagkataloget. Var også inde og se Raiders of the Lost Ark for et halvt års tid siden. Fedt at se det på det store lærred.

NB: superhelte film er min guilty pleasure. Men Ghost Rider 2 var kun guilty. Ingen pleasure.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-12 21:14, rettet 24/06-12 21:18 
Lockout:

Forventede en omgang stinkende bæ, så jeg var nogenlunde underholdt. Er på mange punkter en næsten uforskammet kopi af Flugtaktion New York, men mangler al charmen og stemningen fra originalen. Masser af action og manglende logik, men der bliver heller ikke rigtig lagt op til andet. Guy Pearce er dog forbløffende god til at fyre en endeløs strøm af one-liners af, uden det bliver alt for belastende. Han nyder tydeligvis rollen som en blanding af Snake Plissken og John McClane. Tror ikke rigtig, jeg vil anbefale, at man ofrer en bif-billet på den.

Jeg frygter lidt, at Taken 2 bliver en fis i en hornlygte. Det var vist mere held end forstand, da de lavede 1'eren :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/06-12 21:17, rettet 24/06-12 21:17 
Core>
WHAT?

Der mistede du lige al troværdighed i filmsnak for mit vedkommende.

Udover Prometheus (som jeg endnu ikke har set, og ikke derfor ikke ved det), er Pulp da klart den bedste film, der har været nævnt, henover noget der ligner de sidste 5 sider i denne tråd.

Smag og behag. :) Jeg synes Pulp Fiction er underholdende nok, men kan på ingen måde se hvad der gør den til noget særligt mesterværk. Hvis man vil se "smæk-for-skillingen-action-komedie", er jeg mere til f.eks. Snatch.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/06-12 21:25, rettet 24/06-12 21:27 
neros>
millennium>
Og så er der jo den kommende repremiere på RoboCop.

Hvor og hvornår?

Faktisk har jeg lidt svært ved at se det. Der hang plakater for den i Imperial, og det var omtalt i Go'Morgen Danmark. Men de gider ikke skrive en skid om det på Kino.dk

Her er et link, som fortæller intet: http://www.kino.dk/film/r/ro/robocop-25-aars-jubilaeum-visning-uden-danske-tekster
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-12 21:29 
Pulp Fiction er okay. Den har bare en del af det der tørre stiløvelsesknepperi, som Kill Bill 1+2 er druknet fuldstændig i. Jeg vil til enhver tid foretrække Reservoir Dogs eller Jackie Brown. Dem har han ikke kneppet helt så meget i stykker.
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 24/06-12 21:35 
Nu vi snakker om "Kvinten", bør man også se Four Rooms. Super underholdende :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 24/06-12 21:41, rettet 24/06-12 21:41 
KillerBean2>
Pulp Fiction er okay. Den har bare en del af det der tørre stiløvelsesknepperi, som Kill Bill 1+2 er druknet fuldstændig i. Jeg vil til enhver tid foretrække Reservoir Dogs eller Jackie Brown. Dem har han ikke kneppet helt så meget i stykker.

Største bevis for at man har lavet en fantastisk film: Alle andre plagierer den.

Pulp Fiction perfektionerede den nonkronologiske, moderne gansterhistorie i et nostalgisk retro-look. Derefter blev det en hype, som alle malkede løs på. Måske er det dét du blev træt af? Tarantino er stiløvelsens stamfader. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/06-12 22:20 
Hm jeg synes da netop det Tarantino plejer at være kendt for er at "hædre" klassiske film, teknikker og genrer ved at kopiere og blande dem lystigt i sine film. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-12 22:25 
Det er også det, jeg mener med stiløvelsesknepperi. Det kan godt være lidt trættende, når manden interesserer sig mere for de film, han "hædrer", end for den film, han selv er i gang med at lave :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 24/06-12 22:45 
Det var sådan jeg havde det da jeg så Kill Bill i hvert fald. Men i Inglorious Basterds synes jeg det lykkedes ham at slippe rigtig godt fra den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 25/06-12 08:08 
Tarantino nailede de gyldne palmer, med hans film nr. 2 Pulp Fiction.

Det er mere end hvad Spielberg, Ridley Scott, Paul Verhoeven og alle de andre på de sidste 5 sider, har kunne gøre, med deres næsten 100 film sammenlagt. Og jeg tvivler seriøst på at Guy Richie nogensinde kommer til det.

At han blev copy/pastet hele vejen igennem 90'erne og stadig bliver det idag, kan aldrig være hverken hans eller hans films skyld. Det er lidt det samme, som at jamre over at Spielberg og Cameroun altid sovser deres film ind i Sci-fi-effekter, hvilket også ville være fjollet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 25/06-12 08:11 
Sumez>
Hm jeg synes da netop det Tarantino plejer at være kendt for er at "hædre" klassiske film, teknikker og genrer ved at kopiere og blande dem lystigt i sine film. :)

Det har praktisk talt intet med det Millenium skriver at gøre. Ja, han kopierer og blander lystigt, men måden det gøres på, og tilsætningen af eget materiale, ligger så langt fra inspirationskilderne, at hvis han ikke selv fortalte lystigt om det, ville du aldrig vide det.

Jeg kunne også sagtens tegne en mand der tager sig til kinderne og skriger i vilden sky. Men hvis jeg tegnede det i Manga-stil, ville de færreste kalde det et plagiat af Edward Munch.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 25/06-12 08:56 
Well, hvis man går helt ind til benet...

Pulp Fiction var hans mest stilskabende og betydningsfulde film, men han fik svært ved at løfte arven efter den. I tiden efter rodede han meget med sin nye status. Som min underviser i filmhistorie sagde "De er gode, men man ved godt - ikke helt så gode som Pulp Fiction".

Inglorious Bastards mener jeg dog er han nye milepæl, og var jo også Oscar nomineret.

Husk også at tjekke "True Romance" som Tarantino skrev manus til, før Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Selvom Tony Scotts instruktørhånd er tydelig, så er historien fyldt med Tarantinos mærkesager: glæden ved Kung-Fu film, superhelte, mærkelige gangstere og lange spændende dialoger med skarpladte one-liners. Det er en AWESOME film.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/06-12 09:04 
Core>
... at hvis han ikke selv fortalte lystigt om det, ville du aldrig vide det.

Aahh, den holder vist ikke :) Se du Kill Bill igen og sig at du ikke genkender størstedelen af referencerne i den film, hvis du holder bare lidt af film.

Jeg kunne også sagtens tegne en mand der tager sig til kinderne og skriger i vilden sky. Men hvis jeg tegnede det i Manga-stil, ville de færreste kalde det et plagiat af Edward Munch.

Men det ville kun være "relevant" netop pg.a Edward Munch, med andre ord trækker du på fortiden og det genkendelige, på samme måde som Tarantino gør det. Jeg kritiserer det ikke, jeg synes bare det er forkert at kalde ham for stamfader til noget som helst (ved ikke om "stiløvelse" helt er det ord, millennium leder efter?).
Det han gør er jo ikke meget anderledes en lige netop det Spielberg gjorde med Indiana Jones, og Tim Burton med Mars Attacks, osv., det er den underlødige side af postmodernismen i en nøddeskal.

Hvad synes du om filmen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-12 09:45 
Tarantino laver "pastiche film". Det er ikke så meget direkte referencer, men når hele genren fra tidligere film præger filmen. Derfor er der ingen sport i at udpege referencer, som eksempelvis i The Simpsons.

Kill Bill 1 var en hilsen til hele Kung-Fu genren og Japansk popkultur.
Kill Bill 2 trådte et skridt over i Western genren.
Death Proof hyldede exploitation-genren, rape-revenge og biljagter uden CGI effekter.
Inglorious Bastards hyldede 60'ernes 2.verdenskrigsfilm.

Hvis jeg skulle lave en pastiche af Skriget, ville jeg aldrig bruge en direkte reference til det skrigende ansigt. :-)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-12 13:17 
millennium>
Husk også at tjekke "True Romance" som Tarantino skrev manus til, før Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Selvom Tony Scotts instruktørhånd er tydelig, så er historien fyldt med Tarantinos mærkesager: glæden ved Kung-Fu film, superhelte, mærkelige gangstere og lange spændende dialoger med skarpladte one-liners. Det er en AWESOME film.

+1

Den film er fantastisk.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 25/06-12 13:20 
Og inspirationen til mit gamertag. Gary Oldman er for vild.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 25/06-12 13:35 
Og læg mærke til rollebesætningen i True Romance:

Samuel Jackson medvirker i ca. 5 minutter.
Brad Pitt sidder på et værelse og ryger bong hele dagen.
Val Kilmer er en fantasi-Elvis, hvis ansigt man aldrig ser.
James Gandolfini medvirker som den sadistiske woman-beater.
+ Dennis Hopper, Christopher Walken, Gary Oldman

... og det er bare birollerne. :-)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/06-12 14:04 
True Romance er jeg så også tilbøjelig til at afkaste som en utroligt kedelig og ligegyldig film. Den har masser af potentiale, og en del sjove citater og situationer, den bliver bare aldrig særlig interessant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 25/06-12 17:12, rettet 25/06-12 17:15 
Sumez>
Aahh, den holder vist ikke :) Se du Kill Bill igen og sig at du ikke genkender størstedelen af referencerne i den film, hvis du holder bare lidt af film.

Som Millenium også skriver, så hylder/genbruger/inspireres Tarantino af stilarter, dets skabere og genrer, mere end specifikke film. Men referencerne er sjældent ret tydelige, hvis ikke der er tale om specifikke detaljer han bevidst genbruger, fordi han selv syntes de er fede (Eksempelvis Thurmans gule outfit kontra Bruce Lee's, Sonny Chiba-delen og træneren på bjerget).
Man kan derimod pege på rigtig mange instruktører han er stærkt inspireret af, men det går (måske især i hans tilfælde) begge veje.

Derudover er hele dialog-aspektet i alle tilfælde hans helt egne, og her er det oftest ham der genbruges helt ud i det pinlige. Det samme gælder hans leg med filmmediet og sine tilskuere.

Hvis ikke man ved det, opdager man knap nok at Reservoir Dogs er et remake af City On Fire, selvom man ser dem lige efter hinanden.

Sumez>
True Romance er jeg så også tilbøjelig til at afkaste som en utroligt kedelig og ligegyldig film. Den har masser af potentiale, og en del sjove citater og situationer, den bliver bare aldrig særlig interessant.

Det er delvist optagelsernes kontra klipningens skyld. TR er både skrevet og indspillet til at springe i kronologien (ligesom Reservoir Dogs, Pulp og Kill Bill), men Scott ombestemte sig i klipperummet, og klippede den (med Tarantinos accept) i kronologisk rækkefølge.
Det syntes jeg egentlig også sagtens man kan se på scenernes opbygning, og den måde hver lokation eller cast afsluttes helt, før nye introduceres, hvorefter man aldrig ser de tidligere igen.

Men bortset fra alt det, så er jeg HELT enig i at:
- Kill Bill 1 & 2 er hans absolut mest overvurderede film, og jeg syntes at de står meget tilbage for de første tre (de sidste 20 minutter af part 2, er dog badet i superfed QT-stil - ELSKER Superman-monologen),
- Inglorious Basterds er også i min bog, hans second wave gennembrud.
- Four Rooms er sjov, men mest for interessens skyld. Det er kun Tarantinos fjerdedel, der egentlig er fed, men mens man er i gang, underholder Rodriguez-delen også lidt.

Men mener ikke selv at Pulp er hans Masterpiece. Jeg har altid været gladere for Reservoir Dogs.

Og for lige at spille på Kill Bill-omtalen. Jeg har lige købt True Legend som er instrueret af Yuen Woo Ping (Koreograf på kampscenen i KB1). Den er jeg ret spændt på.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 25/06-12 17:22 
Reservoir Dogs synes jeg også er en ganske hæderlig film, og virker som om den har mere "formål" end mange af hans andre film.
Det der gør at film som Kill Bill, Pulp Fiction, True Romance, osv. fiser lige igennem mig uden at efterlade et indtryk, er netop at de udelukkende handler om at producere en film, indenfor en masse rammer sat af filmproducenten, men ikke rigtig giver noget igen til den person der ser filmen. Du (dvs. jeg) er pisseligeglad med om "the bride" får dræbt Bill, for der er ikke det store formål med det, og det samme går igen i de andre film.
Et andet eksempel på en Tarantino-film jeg holder af, er Natural Born Killers, men jeg ved ikke om den tæller, da den er instrueret af Oliver Stone, som generelt kun sjældent har lavet noget jeg ikke synes er genialt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 25/06-12 17:48 
Vær sød ikke at kalde især Natural Born Killers, men også True Romance for Tarantino-film. Det gør lidt ondt ;)

Han har kun skrevet historie/manus, og redsultaterne af begge er vanvittigt langt fra hans egne intentioner. Især NBK, den var han mere eller mindre selv rasende over. Jeg kan dog godt selv lide begge, men hvis du ikke allerede har set dem, så prøv at se de fraklippede scener på NBK. De er ret fede, og indeholder bl.a. en superfed retsag (med Ashley Judd) og et par skamferet "Barbarian Twins". Men især den "rigtige" (alternate) slutning syntes jeg er ret vigtig.

Den største Producer-ramme Kill Bill ligefrem har lidt af, er at den blev klippet op i to dele. Og jeg kan egentlig godt se din pointe med de direkte film-referencer, hvis du fra start af primært skrev med Kill Bill i tankerne, for han gør det i langt højere grad her, end i hans andre.

Jeg syntes dog at det er synd for dig, hvis Pulp Fiction "fiser lige igennem dig, uden at efterlade et indtryk" ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 25/06-12 17:52 
Sumez>
True Romance er jeg så også tilbøjelig til at afkaste som en utroligt kedelig og ligegyldig film. Den har masser af potentiale, og en del sjove citater og situationer, den bliver bare aldrig særlig interessant.

Så nu falder der brænde ned!!! Hvis altså ikke tråden var rigeligt lang i forvejen og jeg havde noget fornuftigt at sige ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-12 18:55 
Da jeg så den første gang, zappede jeg tilfældigt over på den midt i white-trash kærlighedsscenen i starten. Jeg læste så titlen i TV-programmet og gik ud fra, jeg var havnet midt i en chick flick. Jeg var heldigvis for doven til at zappe videre, og blev selvfølgelig noget så positivt overrasket. Tarantino er for det meste bedst, når han ikke står for det hele selv.
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 25/06-12 19:10 
Som i?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-12 19:31 
Jackie Brown og True Romance :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 25/06-12 20:05 
Jackie Brown instruerer han selv. Her er det kun historien der kommer helt udefra (Pulp kom også delvist udefra).

Men JB har også nogle tunge perioder hvor tempoet falder helt af (Grier/Forster-scenerne), så lidt mere omskrivning fra hans side, havde været at foretrække imo. Men JB vinder alligevel points på de veltimede overraskelser.

Jeg foretrækker ham helt klart i story/manus/instruktion-komboen. Og Inglorious beviste bare, at han slet ikke er bare tæt på at miste grebet (Waltz's Oscar er muligvis også den mest fortjente, jeg har set uddelt). Jeg glæder mig MEGET til Django Unchained.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 26/06-12 12:10, rettet 26/06-12 12:11 
Jackie Brown var lidt af en Tarantino joker. Alle var fuldstændig oppe og køre, efter Pulp Fiction hypen, så der var kæmpe store forventninger til Jackie Brown.

Den havde slet ikke tempoet og frækheden fra Pulp Fiction, men var i stedet et lavmeld gansterdrama, men svagt periodisk vold, mindre fokus på musikken og en ukonventionel fokus på angsten for alderdommen. Det virker fornuftigt, frem for at prøve at overgå Pulp Fiction. Kan godt lide Chris Tuckers og Bridget Fondas bi-roller :)
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 28/06-12 10:33 
Vi er et par stykker der har dannet en lille film klub som vi kalder B-Movie Marathoners, da vi I starten udelukkende så B-Film Horror movies en hel lørdag ca. 6-8 gange om året. Det har så udviklet sig lidt til at vi har udvidet lidt, så vi nu også er begyndt at se klassikere, og er begyndt at se film hver tirsdag.

I tirsdags så jeg Police Academy fra 1984. Jeg har ikke set filmen siden jeg havde den på Beta Max tilbage i 80'erne. Frygtede virkeligt at det ville være en forfærdelig krumme tæer oplevelse, og at den ville være alt for plat. Det viste sig dog, at den var overraskende god. Havde god humor og seksuelle undertoner der fik mig til at bryde ud i latter. Noget som nyere komedier ikke altid formår. Det var et glædeligt gensyn, og var overrasket over skuespillet der var ret godt.

Synes stadig filmen holder idag, og nyere komedier kunne godt tage nogle hints fra Police Academy.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig