X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-12 16:01 
Jeg har også set Prometheus og syntes den er god. Den laver dog den klassiske sci-fi prequel fejl ved at have for ny teknologi i forhold til de gamle film.

Moderne sci-fi film skal jo helst være lidt Apple-agtige i deres teknologi og i forhold til de gamle aliens hvor alting var CRT monitore, var alting LCD fjernsyn og hologrammer i den nye.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 16:18 
neros>
da vi ikke har fået andet end bæ siden Alien 3

Så bliver du nok knotten, når jeg påstår, at Alien: Resurrection gør en hel del ting bedre end Prometheus :D

neros>
Bare den måde filmen starter op på er så grufuldt, smukt og godt lavet.

Jeg vil godt give dig ret i, at landskabsbillederne i starten er flotte :)

neros>
Mystikken er i hus helt fra start.

SPOILER-TEKST:
Det kan jeg så bare overhovedet ikke se. Den oprindelsesteori, man får smidt i hovedet i begyndelsen, er så gennemkneppet af både skønlitteraturen og naturvidenskaben, at jeg skulle koncentrere mig for ikke at råbe: "Scientology!". Det eneste mysterie der er i filmen, er det, som Shaw giver sig til at opklare i en evt. fortsættelse. Altså hvorfor rumvæsnerne pludselig besluttede sig for at bombe jorden med biologiske våben. Resten af filmen skal man ikke anstrenge sig meget for at kunne forudse.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 18:05, rettet 03/06-12 21:19 
Darkbeat>
Jeg har også set Prometheus og syntes den er god. Den laver dog den klassiske sci-fi prequel fejl ved at have for ny teknologi i forhold til de gamle film.

Haha det har jeg faktisk også tænkt på, men jeg lukker øjnene for den slags og tænker Nostromo var et meget gammelt fragtskib fra en svunden tid :D

Skal jeg være helt ærlig rør det mig ikke.

KillerBean2 du fortjener en 5 stjernet medalje af bly hvis du synes Alien 4 er god, eller for den sags skyld bedre end det her mesterværk af en film. Alien 4 er i min bog det absolute værste der overhovedet er ramt Alien universet. Foresten så hader jeg også ALT hvad Jean-Pierre Jeunet har rørt ved! Fy for satan da ;-)

SPOILER-TEKST:
Jeg synes ikke starten på nogen måde henviser til scientology men mere omkring ganske almindelig evolution. Jojo det er da ganske fantastisk, men derfor behøver det jo ikke have religiøse budskaber. Mystikken er her fordi man ikke ved hvor det foregår og hvad han laver går det galt eller er det meningen? Hvilket jeg synes giver ganske god mening for resten af filmen.


Til infomation:
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 22:10, rettet 03/06-12 22:11 
neros>
KillerBean2 du fortjener en 5 stjernet medalje af bly hvis du synes Alien 4 er god, eller for den sags skyld bedre end det her mesterværk af en film.

Så må du hellere få proppet noget krudt i din seksløber ;)

SPOILER-TEKST:
Når jeg skriver "Scientology", er det også kun fordi, det er det første, jeg tænker på, når folk siger: "Menneskerne stammer oprindeligt fra rumvæsner". Det er bare så slidt og kedelig en teori, uanset hvordan man vender og drejer den. Jeg synes bare, det er en billig... og lidt kedelig måde at udbygge Alien-universet på. Prometheus trykker bare ikke på ret mange af de rigtige knapper på mit personlige kontrolpanel :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 22:42, rettet 03/06-12 22:44 
KillerBean2>
Så må du hellere få proppet noget krudt i din seksløber ;)

SPOILER-TEKST:
Jeg synes bare, det er en billig... og lidt kedelig måde at udbygge Alien-universet på. Prometheus trykker bare ikke på ret mange af de rigtige knapper på mit personlige kontrolpanel :)


Hehehe :D

Livet på jorden kan meget vel være dannet af meteoritter som jo bekendt kommer ude fra rummet. Det er rumvæsen teori in real life ;-) Så kedeligt er det skam ikke..
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 03/06-12 23:04 
neros>
Så nu er det sku nok hvem herinde har set Prometheus rækker en finger i vejret!

Her! Og jeg var/er blown! Elsker det pis!
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 03/06-12 23:17 
neros>
Darkbeat>
Jeg har også set Prometheus og syntes den er god. Den laver dog den klassiske sci-fi prequel fejl ved at have for ny teknologi i forhold til de gamle film.

Haha det har jeg faktisk også tænkt på, men jeg lukker øjnene for den slags og tænker Nostromo var et meget gammelt fragtskib fra en svunden tid :D

Skal jeg være helt ærlig rør det mig ikke.

SPOILER-TEKST:
Jeg synes forskellen ligger i at Nostromo er noget gammelt lort, der kører på den fornødne maintenance - det er et arbejdsskib. Prometheus, derimod, er financieret af Weyland selv, og har selvfølgelig alt hvad der skal til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 03/06-12 23:24 
Alf81>
Her! Og jeg var/er blown! Elsker det pis!

Godt at høre :D

Og Herold jer er helt enig ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 23:33, rettet 03/06-12 23:34 
neros>
Livet på jorden kan meget vel være dannet af meteoritter som jo bekendt kommer ude fra rummet.

Teorien går ud på, at det miljø, som skabes i nedslagsøjeblikket kan være gunstigt for spontan dannelse af organiske molekyler. Så det har ikke rigtig noget at gøre med rumvæsner ;)

Det er netop fordi, jeg holder en hel del mere af 'sci' end af 'fi', at jeg ikke kan lade være med at fluekneppe tekniske detaljer i de film, jeg virkelig gerne vil holde af. Jeg fik det også direkte dårligt, da jeg så det der billede af The RT01 Transport, hvor det står "Ultra Bright Bio-LEDs". Seriøst?! Man kan bygge rumskibe, der kan flyve mennesker til fjerne egne af universet, og så bruger man stadigvæk LED-belysning? I don't think so.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 03/06-12 23:34 
Jeg har fået set den to gange, og der er et par ting, jeg bed mærke i;

SPOILER-TEKST:
Det religiøse tema; Shaw er troende. De Engineers de finder, var ved at tage sted for lige godt 2000 år siden, hvor religion var ved at få rigtigt fodfæste. Tilfælde?

Har Scott helt forladt den bagvedliggende mytologi omkring Aliens? Jeg mener, det er vist efterhånden almen kendt, at DNA'en spiller en rolle i hvordan en aliens kommer til at se ud, men det der kommer ud af maven på Shaw vokser sig til noget, der hopper på ting i Engineer-størrelse - WHY?

Det får mig til at tænke på dér i Alien, hvor de finder Space-jockey'en. Alle de der Facehuggers er i menneskestørrelse... er det Shaw, der er i sædet, men i en stor dragt?

David ved hele tiden mere end han giver udtryk for, og han følger ikke Weylands agenda (går jeg ud fra - men jeg synes det er underforstået). Han ved hvordan maskinerne fungerer, hvilket sprog de taler, og han kan læse tegnene. Jeg synes det lægger op til, at han faktisk ikke bare vil af med Weyland, men faktisk med menneskeheden i sig selv, da han på intet tidspunkt gør noget for at stoppe det der sker - snarere tværtimod. Og når han så står alene tilbage, så er der ingen der kan fortælle ham at han ikke er en "rigtig dreng" længere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 23:45, rettet 03/06-12 23:47 
Herold>
SPOILER-TEKST:
Jeg mener, det er vist efterhånden almen kendt, at DNA'en spiller en rolle i hvordan en aliens kommer til at se ud, men det der kommer ud af maven på Shaw vokser sig til noget, der hopper på ting i Engineer-størrelse - WHY?


SPOILER-TEKST:
Jeg fik det indtryk, at det sorte snask ikke var programmeret til at danne et bestemt væsen. Det kørte derimod sin eget lille makro-evolution, hvor det prøvede sig frem med et nyt design, hver gang det fik mulighed for det. Det var et rent tilfælde, at Shaw's snotunge blev stor nok til at springe på en Engineer og at der kom en "Alien" ud af det.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 04/06-12 00:47 
Men In Black 3

Gør det meget bedre end forgængeren, der i mine øjne var en skuffelse. Historien er god. Will Smith leverer en god præstation, hvilket jeg også havde regnet med. Tommy Lee Jones skuffer heller ikke, omend han ikke (som person) er særligt meget med i filmen. Filmen byder også på en stor portion godt grin.
What is the Matrix?
TheDukeTheDukeSkrevet 04/06-12 02:54 
neros>
Alien 4 er i min bog det absolute værste der overhovedet er ramt Alien universet. Foresten så hader jeg også ALT hvad Jean-Pierre Jeunet har rørt ved! Fy for satan da ;-)

Har du glemt at der findes to AvP film?
nerosnerosSkrevet 04/06-12 06:55, rettet 04/06-12 09:03 
KillerBean2>
Teorien går ud på, at det miljø, som skabes i nedslagsøjeblikket kan være gunstigt for spontan dannelse af organiske molekyler. Så det har ikke rigtig noget at gøre med rumvæsner ;)

Wrong så nu skal der nørdes:

Prøv at google: Chondrit-meteoritter teorien ;-)

Men helt ærlig KillerBean2 jeg er godt nok glad for at jeg ikke hænger mig i den detaljegrad som du åbenbart får grå hård af så ville det jo være umuligt at blive tilfreds med noget ;-)

Prometheus = "Science Fiction Movie".
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/06-12 06:56, rettet 04/06-12 06:58 
TheDuke>
Har du glemt at der findes to AvP film?

Dem regner jeg overhovedet ikke med ind i "Alien trilogien"? Det ville da være synd...
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/06-12 15:02 
neros>
Men helt ærlig KillerBean2 jeg er godt nok glad for at jeg ikke hænger mig i den detaljegrad som du åbenbart får grå hård af så ville det jo være umuligt at blive tilfreds med noget ;-)

Prometheus = "Science Fiction Movie".

Overhovedet ikke. Så længe der bare bliver lagt mindst lige så meget vægt på Science som der gør på Fiction er jeg forholdsvis nem at gøre tilfreds. Prometheus er bare lidt noget sjusk på det område ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 04/06-12 15:06 
Tsk tsk tsk :-)

Jeg synes det er synd for dig...Så er der ikke ret meget Sci-fi du ville kunne lide jo eller hva?
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 04/06-12 15:31 
Bare lige for at smide lidt brænde på bålet:

Jeg synes at Prometheus er en omgang overfortalt lavkultur-Sci-Fi, fyldt med klicheer, elendigt skuespil og alskens rod. Filmen er da ganske underholdende, bevares, men den har enorme problemer med at fortælle en sammenhængende historie. Den er hverken kompleks, intelligent eller svær at forstå - den er bare halvskidt og overfortalt. Alien er en af de bedste sci-fi film nogensinde og det er den netop fordi at filmen formår at lade meget være usagt. Prometheus er tydeligvis udsprunget af Ridley Scotts pludselige ønske om at ville forklare alting, hvilket fuldstændig fjerner enhver form for frygt for det ukendte. Samtidig er Prometheus hverken uhyggelig eller særlig spændende, hvilket igen hænger meget skidt sammen med dem, der gerne vil have Prometheus til at være den "rigtige" efterfølger til Alien. Jeg havde høje forventninger, elsker Alien og mange af Ridley Scotts film, men jeg blev godt nok skuffet! Prometheus er ikke den værste sci-fi film, men jeg har faktisk svært ved sådan rigtigt at anbefale den.
nerosnerosSkrevet 04/06-12 16:41, rettet 04/06-12 16:46 
Cronoss>
Prometheus til at være den "rigtige" efterfølger til Alien.

Kan du snakke bagvendt?
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 04/06-12 17:00 
Der er ingen grund til at skabe kunstige diskussioner - vi ved naturligvis begge at det er en prequel, da vi begge har set filmen. Jeg taler naturligvis om det faktum, at dette er Ridley Scotts efterfølgende film i universet - hans tilbagevenden til et univers, som han synes er blevet delvist ødelagt af efterfølgerne.
nerosnerosSkrevet 04/06-12 17:44, rettet 04/06-12 18:09 
Snik snak!

Man må nok bare konstatere at denne film vil dele vandene! Jeg er bare utrolig glad for Ridley Scott The KING har kastet sig over projektet igen, og den færdige film i mine øjne er rigtig god. Det skal blive meget spændende med en Prometheus 2 :-)

SPOILER-TEKST:
Lige en ting jeg skal have på plads så er hovedpersonerne rejst til en planet som hedder LV223 og Alien 1979 foregår på LV246 ikke? Det sætter nogle tanker igang omkring at der nok er en Space Jockey ombord på det Shaw og David flyver afsted i til sidst ;-)
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 04/06-12 18:17, rettet 04/06-12 18:17 
neros>
Snik snak!

Dine argumenter er ufejlbarlige! Jeg er nu overbevist om at Prometheus er et af THE KINGS mesterværker!

Han hedder nu altså ikke THE KING, men Sir Ridley Scott ;-)
nerosnerosSkrevet 04/06-12 18:29, rettet 04/06-12 18:29 
Resistance is futile!
Hilsen
Sir Neros Geo
:-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 05/06-12 08:16 
Hugo

Martin Scorsese laver film af kærlighed til filmmediet. Det er tydeligt i Hugo, som reelt er en hyldest til filmhistoriens første magiker; George Melies. Det var ham som bragte filmteknik og filmmagi sammen og skabte illusionens kunst, som stadig er fuldt gældende i nutiden. Men som film, bliver Hugo også en lige lovligt teknisk funderet film. Æstetikken er enestående, kulissen er indlevende, men den menneskelige dimension i historien er nedprioriteret, hvorfor filmen aldrig rammer de følelser den gerne ville. Det er en fantastisk film for mig - fordi jeg er fagligt interesseret i filmhistorien - men andre vil måske ikke få samme udbytte.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 05/06-12 13:20 
Ligemeget om man er interesseret i filmhistorie eller ej, så synes jeg Hugo er ret så meget et fejlskud og derudover skammeligt pyntesyg. Det indlevende mangler i høj grad, jeg synes den virker enormt stiliseret og dermed også som et postulat der er utilnærmeligt. Den engagerer ikke mig, men er illusionsbrydende i stedet for.

Der er ingen tvivl om at Scorsese har en stor passion for emnet, men ligesom Gangs of New York, vil jeg også sige at det resulterer i en voldsomt kulørt film, der har enkeltstående fine scene (dog færre her), men som helhed er skramlet og ikke særlig velfungerende. Jeg vil næsten mene det er noget lort faktisk.

At der så er de her kamerabevægelser der skal gøre opmærksom på 3D-effekten, og dermed sig selv som film (se hvad jeg kan), gør det for mig til endnu mere af en film hvor man ikke er inkluderet men i stedet bare er beskuer. Det kan selvfølgelig også være en pointe, men jeg tvivler stærkt på det.

Og så er personinstruktionen til tider ret skidt, Chloë Moretz er skræmmende one note i filmen, og jeg synes det er vildt at ingen har prøvet at gøre noget der. Det er de samme to tre virkemidler hun disker op med.

Nu vil jeg heller ikke afvise at man godt kan elske den her film. Jeg synes hele idéen om at lave en film om George Melies er fin, og filmmediets begyndelse og fascinationskraft, jeg synes bare der er for meget staffage udenom, for meget meta-meta og for megen pyntesyge til at det fungerer.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 05/06-12 13:49, rettet 05/06-12 13:51 
neros>
En anden ting der gør mig urolig er at Vickers øgenavn "Mother" bliver oversat til Frøken et par gange i de danske biografer! Mon ikke det er meningen at der skal drages paralleller til Nostromo fra Alien 1979? Jesus!

Øgenavn? Mother? Det lagde jeg slet ikke mærke til. Og jeg er 99% sikker på det ikke fandt sted. De kalder hende "Ma'm", hvilket er den helt normale og korrekte måde at sige "sir" på, når det er en kvinde man taler til.

Den korrekte danske oversættelse er "frue" eller "frøken" alt afhængigt af om vedkommende er gift. Og det er nok ikke særligt sandsynligt, at Vickers er gift, så oversættelsen er lige i skabet.

Glæder mig til BD udgaven. Forhåbentlig er det et director's cut med en masse scener, der kan uddybe de ting, de skøjtede for hurtigt henover og reparere nogen af plothullerne (det går ALT for stærkt efter Shaw kommer ud af tanken).
nerosnerosSkrevet 05/06-12 17:52, rettet 05/06-12 17:53 
Jmog>
Øgenavn? Mother? Det lagde jeg slet ikke mærke til. Og jeg er 99% sikker på det ikke fandt sted. De kalder hende "Ma'm", hvilket er den helt normale og korrekte måde at sige "sir" på, når det er en kvinde man taler til.

SPOILER-TEKST:
Jeg synes ellers at hun blev kaldt Mother et par gange i filmen især det møde hun har med Weyland til sidst i filmen omtaler hun ham som father og han til hende som mother, men måske det er min fantasi der er løbet løbsk?

Andre der kan genkende noget af det?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 05/06-12 20:16 
SPOILER-TEKST:
det møde hun har med Weyland til sidst i filmen omtaler hun ham som father og han til hende som mother

Hun kalder ham SPOILER-TEKST:
father
, men jeg er da helt overbevist om, at han kalder hende SPOILER-TEKST:
daughter
. Hvilket jo giver mening, da han ER hendes SPOILER-TEKST:
far
.
dRxLdRxLSkrevet 05/06-12 20:33 
Jmog>
SPOILER-TEKST:
det møde hun har med Weyland til sidst i filmen omtaler hun ham som father og han til hende som mother

Hun kalder ham SPOILER-TEKST:
father
, men jeg er da helt overbevist om, at han kalder hende SPOILER-TEKST:
daughter
. Hvilket jo giver mening, da han ER hendes SPOILER-TEKST:
far
.

Det kan man bare se:

SPOILER-TEKST:
spoiler tags har et betydeligt misbrugspotentiale.... :-p
.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 05/06-12 20:37, rettet 05/06-12 20:42 
SPOILER AMOK!

SPOILER-TEKST:
Jmog måske du har ret, men så læser jeg ihvertfald ikke underteksterne undervejs da jeg husker jeg helt sikkert opdagede at Vickers blev kaldt mother på et tidspunkt måske flere gange, men som sagt det kan være indbildning af højeste rang ;-) Noget andet er, jeg er nu ikke så sikker på hun er Weylands "rigtige" datter!

Den skal ihvertfald ses igen jo og op til flere gange så vil jeg nok få mine svar :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 21:55, rettet 05/06-12 22:57 
Jmog>
SPOILER-TEKST:
Øgenavn? Mother? Det lagde jeg slet ikke mærke til. Og jeg er 99% sikker på det ikke fandt sted. De kalder hende "Ma'm", hvilket er den helt normale og korrekte måde at sige "sir" på, når det er en kvinde man taler til.

SPOILER-TEKST:
Vickers blev kaldt både "m'am" og "miss" af David - og i en enkelt scene faktisk begge dele :)
Mener at begge dele var oversat til "frøken" men ikke 100% sikker.
Jeg hørte ikke noget "mother".
nerosnerosSkrevet 05/06-12 22:43, rettet 05/06-12 22:48 
Så er det nok bare min egen indbildning..

Kan heller ingenting finde om det på nettet?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 23:10, rettet 05/06-12 23:15 
SPOILER-TEKST:
Vedr. far-datter forholdet, så syntes jeg det klart var meningen at hun skulle forestille hans datter og de små antydninger i starten af at hun skulle være robot, bare var for at mislede og drille publikum - røgslør :)
Jeg spekulerede en kort overgang under filmen på om hun var en next-gen robot - dvs. efterfølger til David-typen med følelser og mere menneskelig osv. (a.la. Rachel i Blade Runner). Men det syntes jeg ikke der var noget i filmens slutning der antød overhovedet - scenen med Weyland fjernede den teori hos mig og hendes opførsel bare var fordi hun var en kold og kynisk kælling der var interesseret i at overtage firmaet.
nerosnerosSkrevet 05/06-12 23:21 
SPOILER-TEKST:
Ridley Scott så vidt jeg kan forstå vil ikke udelukke at der er flere robotter end David, men måske han bare teaser den lidt. Der er noget som har fået mig til at tænke på at Vickers faktisk ikke dør helt, og på en eller anden måde er med i den kommende to'er hvis det altså bliver til noget, men ok hun skulle jo efter hvad man ser blive ret flad ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 23:28 
Prometheus 2: Parappa's Revenge :D
nerosnerosSkrevet 06/06-12 06:54 
I don't get it? ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 06/06-12 08:10 
Kender du ikke Parappa?
HeroldHeroldSkrevet 06/06-12 12:49 
Beano>
SPOILER-TEKST:
Vedr. far-datter forholdet, så syntes jeg det klart var meningen at hun skulle forestille hans datter og de små antydninger i starten af at hun skulle være robot, bare var for at mislede og drille publikum - røgslør :)
Jeg spekulerede en kort overgang under filmen på om hun var en next-gen robot - dvs. efterfølger til David-typen med følelser og mere menneskelig osv. (a.la. Rachel i Blade Runner). Men det syntes jeg ikke der var noget i filmens slutning der antød overhovedet - scenen med Weyland fjernede den teori hos mig og hendes opførsel bare var fordi hun var en kold og kynisk kælling der var interesseret i at overtage firmaet.


Jaeh, MEN...

SPOILER-TEKST:
Jeg tror antydningerne var mere kaptajnens måde at flirte på, for ligesom at få hende ud af sin kolde skal. Jeg fangede ikke rigtigt andre egentlig antydninger - derimod virker hun enormt menneskelig, i og med hun har ligget i det der trykkammer og udviser enorme mængder følelser (følelserne kunne være en feature - trykkammeret er ikke. David udviser jo også en form for følelser, men det er på et helt andet niveau.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/06-12 13:08 
SPOILER-TEKST:
De falske hints (drilleri) som jeg hentydede til, var ikke scenen med kaptajnen men derimod i starten hvor hun kommer ud af dvalekammeret og man ikke ser hun er syg (eller brækker sig) men derimod tog armbøjninger og virkede friskere end den øvrige besætning. Jeg er enig i hun udviser følelser men indelukket og kold ydre - derfor jeg i en kort periode troede hun var en anden model (nyere) robot model :)
Vedr. scenen med kaptajnen så var den også ret tvetydigt - på en ene side kunne det bare være provokerende flirten der ikke førte andet med sig, mens omvendt var han væk fra broen i scenen lige bagefter hvor hun sagde "min kahyt om 10 minutter". Toilet besøg eller noget andet? Jeg hælder mest til det første - men uanset siger det intet om hun er robot eller ej da robotterne er fuld funktionsdygtige? :)
TheDukeTheDukeSkrevet 07/06-12 03:32 
Nu fik jeg også set den, og jeg var en meget skuffet mand bagefter :(
Det er noget rod helt uden den sans for detaljer man ellers forbinder med Ridley Scott. Persongalleriet er helt igennem utroværdigt og Noomi Rapace når ikke Sigourney Weaver til sokkeholderne. Det føltes som om jeg sad og så en Alien-film instrueret af George Lucas, ikke af den mand der lavede Blade Runner og Alien.

Jeg har kun set en Alien film der var værre end denne her, og det var fucking Aliens vs. Predator 2. Jeg fatter ikke hvordan der er nogen kan have nydt at se dette makværk, denne film er så ringe at det ikke kan forklares med "smag og behag".
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 09:12 
Så hård en medfart vil jeg nu ikke give den - en udmærket sci-fi film med svagheder og ikke det mesterværk jeg havde håbet. Bedre end A4 og AvP1+2.
Jeg er enig i at de fleste karakterer flere gange opfører sig ulogisk, direkte dumt og jeg fik ikke rigtigt sympati for nogen af dem. Tænker man tilbage på de to første Alien film, var alle karakterer måske heller ikke altid for spidse, men der var udvikling i deres opførsel, gav mening i situationen og man havde sympati for dem. Undervejs var jeg i tvivl om det var videnskabsfolk på udforskning på en fjern planet, eller en flok 16-årige på bustur til Poetzsch. "Cheech & Chong In Space" kom jeg til at sige højt i biffen ved en bestemt scene.
Uden at spoile noget, vil jeg nøjes med at sige slutningen var sjusket og bandt ikke filmen godt nok sammen til starten i Alien og Aliens. Med mindre jeg har overset noget. Kan være Scott traditionen tro har en extended/director's cut planlagt som retter op på det :)
Men ellers en ok historie, flot lavet og Fassbender og Theron gjorde det godt. Rapace er rigtigt nok ikke er nogen Weaver, men stadig hæderlig indsats og hendes karakter var ikke tåkrummende irriterende som det meste af besætningen.
Jeg så den i 3D som fungerede fortræffeligt mht at give indtryk af skala i miljøerne og der var ingen billige 3D gimmicks.

Begynder dog at frygte endnu mere for Blade Runner opfølgeren han vil i gang med.
nerosnerosSkrevet 07/06-12 09:33, rettet 07/06-12 09:38 
Hvornår lære man at AVP filmene som sådan ikke er en del af det Alien univers som Ridley Scott skabte?

Der findes 4 Alien film!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 09:38 
Enig
nerosnerosSkrevet 07/06-12 11:05 
Beano>
Uden at spoile noget, vil jeg nøjes med at sige slutningen var sjusket og bandt ikke filmen godt nok sammen til starten i Alien og Aliens. Med mindre jeg har overset noget.

Det kan jeg så godt forstå, men det er nok fordi at Prometheus IKKE er en direkte forhistorie til Alien og Aliens. Sir Ridley har sagt i et interview, at der vil komme ydeligere 2 film i rækken inden vi når der til. Altså alt efter hvor godt det kommer til at gå med billet salget ;-)

Set i det lys er det også derfor man ikke skal se filmen som en ny Alien film!

Interview her:
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-18298709
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 11:30 
SPOILER-TEKST:
Well... Rigtig Alien film eller ej, så slutter den jo netop som historieoplæg til den første Alien - planeten, det styrtede rumskib, space jockey, etc. Det ting gør filmen meget ud af, men så forventer jeg også detaljen mht. den døde space jockey var på plads i stolen og at der ikke var en stor base/installation med flere rumskibe lige ved siden af (under jorden), osv. Men jo - man kan da godt argumetere for at Shaw (eller andre) vender tilbage og rydder op, men det virker som dårlig undskyldning for ikke at flette filmene sammen ordenligt. Kommer der fortsættelse, er der lagt op til man følger Shaw's jagt på konstuktørerne . Selv om det også virker idiotisk :)
nerosnerosSkrevet 07/06-12 11:36, rettet 07/06-12 13:30 
Beano>
SPOILER-TEKST:
Well... Rigtig Alien film eller ej, så slutter den jo netop som historieoplæg til den første Alien - planeten, det styrtede rumskib, space jockey, etc.


Altså hør nu her filmen foregår på LV223!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 11:39, rettet 07/06-12 11:43 
SPOILER-TEKST:
Samme planet og lokation som Alien/Aliens, ikke?

EDIT: Hvis det er en anden planet, så giver det fint mening og filmene konflikter ikke.
nerosnerosSkrevet 07/06-12 13:01, rettet 07/06-12 13:02 
Det er ikke samme planet som Alien og Aliens. Det er noget af det første man får at vide i filmen ;-)
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 07/06-12 13:37, rettet 07/06-12 13:48 
Hvis det er en film med Giger's Alien i, så er det en Alien-film. Og ja, jeg var bedre underholdt af AvP1 end Prometheus. Der er jo ingenting der hænger sammen i den lortefilm.
SPOILER-TEKST:
Hvis David eksperimenter på Holloway efter ordre fra Weyland (hvilket man må formode), hvorfor helvede gør han det ved at slippe en ukendt smittekilde løs på samme skib som Weyland er på?

Hvorfor er Auto-Doc-maskinen ikke kalibreret til kvinder, når der er 3 ombord deriblandt hende der tog tingesten med?
Den kunne være beregnet til Weyland, men det harmonerer meget dårligt med Vicker's overlevelsesglade karakter at medbringe potentielt livsvigtigt udstyr som hun ikke selv ville kunne benytte.

Efter at ham "Engineeren" ofrer sig i starten af filmen, hvorfor tager det så stadig flere millioner års gradvis evolution at nå frem til mennesket? Det virker ikke som en særligt effektiv metode til at skabe liv "i sit eget billede".

Hvis Engineer DNA og menneske DNA matcher 100%, hvorfor er vi så ikke 3 meter høje med gennemsigtig hud og sorte øjne?

Hvordan kan Shaw's blæksprutte-baby forøge sin masse flere hundrede gange i løbet af et par timer uden nogen fødekilde?

Efter at have ligget i dvale i 2000 år, bliver den sidste Engineer vækket af (for ham) fremmede væsener der kan kommunikere med ham. Alligevel vælger han at fortsætte med sin mission med det samme. Han prøver ikke at tage kontakt med andre Engineers for at finde ud af hvordan situationen har ændret sig efter 2000 år. Hvis hans mission virkelig var så vigtig, ville de så ikke have sendt et andet skib afsted for lang tid siden for at gøre den færdig? Måske har stemningen ændret sig i løbet af 2000 år?

Hvis den planet de lander på ikke er Engineers hjemplanet, hvorfor er det så den vi er DNA-kodede til at kunne genkende?

Hvorfor styrer engineers deres computer ved at spille på en blokfløjte?

Hvorfor er der flere tusinde vaser med sort snask ombord på skibet, når et par stykker ville være rigeligt til at ødelægge alt liv på Jorden?

Hvorfor vil de ødelægge Jorden? Og hvorfor så vente så lang tid med at gøre det?

Det er noget rod på et Star Wars-prequel niveau. Hvis det her er det bedste Scott kan præstere nu, så kan han godt se og få nallerne væk fra Blade Runner.
BeanoBeanoSkrevet 07/06-12 14:10 
neros>
Det er ikke samme planet som Alien og Aliens. Det er noget af det første man får at vide i filmen ;-)

SPOILER-TEKST:
Gør man?.. får man ikke bare oplyst et nummer (LV-223)?
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig