X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 05/05-12 06:49 
Dirch

En meget berettiget film, som især min forældregeneration burde have godt af at se. Det er ikke blot en personskildring men en dekonstruktion af folkekomediens ikon og folkets overfladementalitet. Filmen er ikke perfekt udført, og det har tydeligvis været svært at udvælge hvilke dele af biografien skulle med, men det synes jeg faktisk de slipper ualmindeligt hæderligt fra. Og så er det godt at lade venskabet være historiens katalysator, i en film som reelt handler om én mand.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 06/05-12 00:44 
Er lige kommet hjem fra biffen efter have set The Avengers. Af de Marvel film jeg har set, er den uden tvivl den bedste indtil nu.

Jeg oplevede ikke første halvdel af filmen som stille og langsom, men ja, den har da ikke lige så meget action som sidste halvdel, men der er da stadig rigeligt :)
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 10/05-12 13:21 
Real Steel:

På den ene side, et sjovt forsøg på en genrehybrid med mix af klassisk boksefilm, far/søn drama og teknologisk sci-fi. På den anden side, en banal film jeg sagtens kunne være foruden. Jeg kedede mig lidt for meget, ventede utålmodigt på næste boksekamp og kunne ikke rigtigt tage det seriøse seriøst, pga robotterne.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/05-12 21:18 
The Dictator:

Nærmest en spejlvendt udgave af You Don't Mess with the Zohan, bare med en hel del mere bid i. Hvis man forventer noget i stil med Borat og ikke synes Ali G Indahouse er spor morsom, bliver man pænt skuffet. Men det er virkelig en sjov film :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 19/05-12 08:07 
John Carter:

En hype-film som ikke kunne leve op til sin hype, giver os chancen for at se en film med et moderat forventningsgrundlag. Det gjorde jeg i hvert fald, og fik faktisk et glimrende rumeventyr. Brugen af forholdsvis ukendte skuespillere, giver historien noget større kraft. Kulissen på Mars er flot komponeret, og jeg kan godt lide de komiske detaljer som momentvist springer frem. John Carter var indlevende og sjov - men er måske ikke trilogi-værdig.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 19/05-12 15:37 
Act of Valor:

En mere sigende titel havde været "Call of Duty - The Movie". Udover det er et par timers reklamefilm for det amerikanske militær, og en dæmonisering af mellemøstlig og østeuropæisk kultur, så er det tydeligvis stærk inspireret af hele videospilkulturen. Men, når det så er sagt, byder filmen undervejs på noget raffineret underholdning. Jeg kan godt lide den underdramatiserede præsentation af militæret. Det skildres ikke som en heroisk omgang Michael Bay vrøvl med stupide kampråb, men som en praktisk tænkende arbejdsplads. Og så holder filmen fint den realistiske linje og undviger frygtelige klicheer.
Meeeen ... Jeg vil dog til enhver tid foretrække The Hurt Locker.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 21/05-12 23:08 
The Avengers:

Uden tvivl den bedste Marvel film til dato. Starten er temmelig kedelig indtil Robert Downey Jr. aka Iron Man kommer ind i billedet. Hans karakter gør det ret så godt og den nye HULK fik mig til at smile især i slutningen af filmen. Der er mange scener og gemte metafore til universet som jeg nød i fulde drag hele vejen igennem filmen. Jeg synes den er god. Tag den for hvad den er og grin af Captain Amerika den kliche-hest :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 24/05-12 08:57 
The Avengers (også mig):

Jeg vidste det var en lang film, men på et tidspunkt kiggede jeg på uret, og opdagede at der kun var en halv time tilbage. Det er et godt tegn. Tiden er virkelig fløjet i selskab med en god, underholdende og velkomponeret film. Den er godt skruet sammen og forsøger ikke at blande for meget fortids-gøgl ind i superheltenes personligheder. (Med undtagelse af Black WIdow). Josh Whedon har virkelig været et godt valg som både manuskriptforfatter og instruktør. Han er tydeligvis inkarneret - en af os.

Note: jeg så den i 3D ... var var lidt svingende. Enkelte scener var tydeligvis 3D optimeret og slutningen var virkelig lækker i 3D, men undervejs var der lidt for mange hurtige klip og rystende kamerature til at bære effekten.

Jeg smider s'gu en 5 ud af 6 efter The Avengers.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/05-12 22:06 
millennium>
Note: jeg så den i 3D ... var var lidt svingende. Enkelte scener var tydeligvis 3D optimeret og slutningen var virkelig lækker i 3D, men undervejs var der lidt for mange hurtige klip og rystende kamerature til at bære effekten.

Værd at bemærke: Avengers er filmet i 2D på gammeldags maner og så konverteret til 3D i post production. Det giver stort set altid et mærkbart ringere 3D resultat end film der er filmet i 3D. Medmindre kameramanden er idiot, så tager de i rigtige 3D-film højde for at meget hurtige klip og rysteture er en dårlig ide.

Men in Black III er også en af disse 3D bastarder, mens Prometheus som kommer i næste uge er en rigtig 3D film. Følgende site sørger for at holde øje med, hvilke film det ikke kan betale sig at give 3D-tillægget for:
http://realorfake3d.com/
millenniummillenniumSkrevet 25/05-12 09:47 
Jmog>
Medmindre kameramanden er idiot, så tager de i rigtige 3D-film højde for at meget hurtige klip og rysteture er en dårlig ide.

Utroligt at ingen fortæller kamera-manden og klipperen at holde tingene i ro, når filmen skal udgives i three-dee. Alle f'''ing tilskueren kan se, at håndholdt kamera og 3D slet ikke virker sammen. Professionen af kameramænd burde være endnu bedre end tilskuerne.

Til gengæld er alle digital effekter naturligvis en fryd for øjet. Portalen i slutningen virkede virkeligt godt.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 25/05-12 10:25 
..mens de flyvende fjender så ud af *BIIIIP*
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 25/05-12 10:54, rettet 25/05-12 10:55 
Med forbehold for tilsvininger, så er det Cameron der bedst har fattet potentialet ved 3D.

Tron Legacy var også godt lavet. Hugo fik jeg aldrig set.

Og Prometheus ... vi må se. (jeg er så stædig, at jeg lukkede øjnene under traileren :-)
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/05-12 12:31 
Er jeg den eneste her der endnu ikke har set en film i 3D :P?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/05-12 12:44 
Det skal du ikke se som en ulempe! Se det i stedet som en sjælden velsignelse og håb, at den idiotiske gimmick forsvinder, før din uskyldsrenhed bliver voldtaget fra dig... :-)
NaieraNaieraSkrevet 25/05-12 12:48 
Azzkikr>
Er jeg den eneste her der endnu ikke har set en film i 3D :P?

Nej. Jeg nægter også at se på sådan noget pjat.

Jeg dropper endda Prometheus, hvis ikke den kan ses i 2D et sted nær mig. Så kommer der forhåbentlig en Blu-ray før året er omme...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 25/05-12 15:23 
millennium>
Utroligt at ingen fortæller kamera-manden og klipperen at holde tingene i ro, når filmen skal udgives i three-dee. Alle f'''ing tilskueren kan se, at håndholdt kamera og 3D slet ikke virker sammen.

Hovedargumentet for at 3D (i den nuværende form) er noget gøgl. Hvis 3D styrer formen, og ikke visionen, er der noget helt galt.
millenniummillenniumSkrevet 25/05-12 15:34 
Nu er jeg nok også lidt old school, men jeg synes at mainstreamens adaption af dogme-principperne, med håndholdt kamera, hurtige klip og dokumentarisk stil, er med til at ødelægge nutidens biografoplevelser. Mange filmfolk gider ikke rigtigt komponere lækre billeder længere, men filmer det fra otte forskellige vinkler og redder resten i klipperummet. F.eks. 007: Quantum of Solace var lige til at lukke op og sk.... i pga alt deres hektiske kamerastil.

Så jeg synes lige så meget håndholdt kamera er med til at ødelægge visionen.

Cameron er tydeligvis en værner af filmproduktionens klassiske principper, med stramt komponerede billeder og ordenlig planlægning af klipperytmen, og derfor er hans film 3D optimale.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 25/05-12 17:26 
Fortrækker 2D.. men ved ikke hvor meget hold der er i min mening når jeg også fortrækker film der ikke er i HD. Synes bare det trækker noget væk fra en film, nå billedet er så klinisk at det kunne foregå i min stue.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 25/05-12 18:31 
Sådan ser film sjældent ud...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 25/05-12 22:07 
Ja ja overdrivelse osv. Men jeg fortrækker et grynet billede anyways ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 25/05-12 22:43 
Film med gryn har også masser af gryn på Blu-ray.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 26/05-12 17:00, rettet 26/05-12 20:25 
F.eks. Collateral og Miami Vice. Der er gryn en del af æstetikken.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 26/05-12 18:13 
hehe roger, så er blot de film jeg har set. Faktisk rart at vide!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 26/05-12 20:26 
millennium>
F.eks. Collateral og Miami Vice. Der er gryn en del af æstetikken.

Og de er vist endda optaget digitalt. Gryn er lagt på bagefter.

Film optaget på FILM har altid gryn. Film ER gryn. Hvis man ser BD-film uden et spor af gryn er de optaget digitalt, eller så har man smadret filmen med digital støjreduktion. Sidstnævnte er selvfølgelig noget svineri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-12 09:20, rettet 27/05-12 09:22 
Twin Warriors (Jet Li, Michelle Yeoh).

Ældre Kung-fu film der godt nok ikke foregår i Romance of the Three Kingdoms perioden, men stadig har nogen ret vilde Dynasty Warriors-agtige kampe. I jagten på rigdom bliver Jet Li's munke-broder latterlig ond da han bliver højrehånd for den lokale Eunuch, men kampene er som sagt flotte.

Hitman (Jet Li).

90'er action film med et par fine stunts... Der er også en rigtig fed white-guy skurk der bruger laserpointere på sine fingerringe og skospidser til at blænde sine modstandere. Han har også en rigtig god scumbag-hestehale som hvide skurke nu har i den slags Hong Kong produktioner.

Begge film har et par højdepunkter her og der, men er nok mest noget for folk der kan tolerer den slags film i forvejen.
nerosnerosSkrevet 27/05-12 09:26, rettet 27/05-12 13:03 
"Scumbag-hestehale"! Den husker jeg lige :-)
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 27/05-12 10:32 
Darken>
Fortrækker 2D..

Jeg foretrækker også 2D i stedet for det opreklamerede 3D. Desværre vises de fleste film, der både vises i 2D og 3D med sidstnævnte på det bedste tidspunkt (forståeligt nok for deres forretningsmodel). Så hvis du vil se filmen i biffen om aftenen efter spisetid, er du tvunget til 3D versionen - i hvert fald her i Roskilde.

Da jeg alligevel regner med at skulle se Dark Knight Rises to gange i biffen, vælger jeg nok nok at prøve begge versioner - med 2D som første; Medmindre 2D ikke vises før en uge senere, som de gør med MIB 3.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 27/05-12 11:46 
enfen>

Da jeg alligevel regner med at skulle se Dark Knight Rises to gange i biffen, vælger jeg nok nok at prøve begge versioner - med 2D som første; Medmindre 2D ikke vises før en uge senere, som de gør med MIB 3.

Nolan kan ikke lide 3D, så filmen er skudt i hhv. almindelig 2D og 2D IMAX. Og han har sat sin fod ned overfor Warner Bros, så filmen bliver ikke konverteret til 3D.

Med andre ord, så vil den kun være i 2D i biograferne :-)
millenniummillenniumSkrevet 27/05-12 11:49 
enfen>
Da jeg alligevel regner med at skulle se Dark Knight Rises to gange i biffen, vælger jeg nok nok at prøve begge versioner - med 2D som første; Medmindre 2D ikke vises før en uge senere, som de gør med MIB 3.

WTF?? Endnu en punkt til min top10 liste over, hvorfor jeg har lyst til at droppe biografen komplet.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 27/05-12 12:06 
3D i bio er noget opreklameret skidt!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 27/05-12 14:44 
Ved Avengers kunne man også kun forudbestille premiere-billetter til 3D-versionen. Så biograferne er i den grad gået all in på 3D.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Alf81Alf81Skrevet 27/05-12 14:49 
neros>
"Scumbag-hestehale"! Den husker jeg lige :-)

Scumbag pony-whip
Ting om dét og pis.
enfenenfenSkrevet 27/05-12 15:01 
Jmog>
Nolan kan ikke lide 3D, så filmen er skudt i hhv. almindelig 2D og 2D IMAX. Og han har sat sin fod ned overfor Warner Bros, så filmen bliver ikke konverteret til 3D.

Med andre ord, så vil den kun være i 2D i biograferne :-)

Kino Roskilde skriver bare på deres hjemmeside, at der også kommer en 3D version af filmen - håber, de tager fejl. Og heldigvis ser det ud til, at du har ret :)

(udklip fra interview)
Warner Bros. would have been very happy, but I said to the guys there that I wanted it to be stylistically consistent with the first two films and we were really going to push the IMAX thing to create a very high-quality image. I find stereoscopic imaging too small scale and intimate in its effect. 3D is a misnomer. Films are 3D. The whole point of photography is that it’s three-dimensional.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 27/05-12 15:05 
Der har aldrig været tale om en 3D-udgave af den nye Batmand.

Core>
Ved Avengers kunne man også kun forudbestille premiere-billetter til 3D-versionen. Så biograferne er i den grad gået all in på 3D.

Selvfølgelig. De tjener sikkert styrtende på det. Filmene koster sikkert mere i indkøb, eller hvordan det nu foregår, men jeg er stensikker på at de samlet set tjener væsentligt mere på 3D-film end 2D-film. Højere billetpriser OG brillesalg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 27/05-12 15:24 
Naiera>
Der har aldrig været tale om en 3D-udgave af den nye Batmand.

Jeg tror, den er begravet :)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 28/05-12 00:27 
enfen>
Naiera>
Der har aldrig været tale om en 3D-udgave af den nye Batmand.

Jeg tror, den er begravet :)

Faktisk HAR der været tale om det. Det vidste sig dog bare at være nogen online aprilsnarsartikler.
millenniummillenniumSkrevet 28/05-12 08:30 
Core>
Ved Avengers kunne man også kun forudbestille premiere-billetter til 3D-versionen. Så biograferne er i den grad gået all in på 3D.

All in?! Det minder mig og de gange, industrien introducerer nye medier. I stedet for at pleje forbrugernes interesser, reducerer de udvalget for forbrugerne, og påtvinger markedet deres nye bras. Det bedste vi kan gøre, er at straffe dem med mindre købetrang. Jeg synes efterhånden ikke biograferne tilfalder forbrugerne.
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 28/05-12 10:15 
Der er heldigvis ret sjældent at jeg er forbruger. Jeg er en home-theater-kindaguy.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 28/05-12 20:26 
millennium>
Mit kamera er større end dit kamera.

Du får det lidt til at lyde som om, jeg synes film skal se ud som om, de er filmet af en stiv spasser på et russisk godstog. Men så lad mig understrege, at jeg altid synes, det er et problem når formen virker malplaceret :)

Sad sjovt nok i dag og tænkte på, at flere sekunder og et mere rolige billeder nogle gange må være en fordel i actionfilm, frem for overdrevet brug af MTV-klipning og håndholdt kamera. Nogle gange som kontrast til den naturlige energi, der er indbygget i en actionscene. Andre gange for at skabe balance. Og andre gange igen for bare at kunne nyde det fulde indhold i en scene, inden der klippes væk eller rystes. I en anden verden ville Malmros være en sublim actioninstruktør.

Mht. Cameron, så er han nok mesteren til at lave actionscener - både idéer og udførelse. Tror ikke jeg har set en film, der overgår Terminator 2 mht. action. Det er blevet større og vildere, men generelt mindre opfindsomt og elegant.
nerosnerosSkrevet 03/06-12 00:17, rettet 03/06-12 00:18 
Så nu er det sku nok hvem herinde har set Prometheus rækker en finger i vejret!

Jeg så den i forgårs og var fuldstændig åbenlyst voldsomt overasket over hvor god og hjernedødt flot den er! Den bliver sablet ned af "filmkendere" i dvs aviser og blade. Folk skriver handlingen er for rodet, og de ikke forstår hoved eller hale i dens fortælling? Det er som om folk bare troede de skulle ind og se en ny Alien film. Jeg har længe vist at det ikke blev tilfældet med Scott's nye vision på universet. Han ville noget mere med den her film og det kan mærkes. Jeg synes den er helt fantastisk måske den bedste Sci-fi film jeg har set i årevis.

Jeg forstår det ikke? Har folk glemt hvad Ridley Scott's Alien handlede om? For mig giver alt mening i Prometheus og mystikken fra den første film er kørt videre og opnår en højere substans i universets fortælling. Der er så mange paralleller og nye forklaringer fra den gamle Alien film til den nye! Det er jo Scott's måde at videregive sit sci-fi horror univers til en ny ung generation.

I forhold til alt det andet makværk Hollywood producere fortiden så hæver Prometheus sig langt over standarden og giver mig nyt håb om at det stadig er muligt at lave Sci-fi film med et ordenligt dybt og spændende indhold.

Hvorfor kan folk ikke bare fatte det? Det er så synd....
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/06-12 00:33, rettet 03/06-12 00:39 
Jeg giver heller ikke en skid for de "professionelle" danske filmanmeldere længere - syntes også der ofte ikke anmeldes på de rette premisser og kultur-snobbes. F.eks. en film som John Carter som ikke er noget mesterværk men ok sci-fi eventyr alligevel - der gik så mode i at bashe filmen pga. budget, hype, etc. som intet har med filmen at gøre. Jeg har mere respekt for imdb's ranking.

Skal selv ind og se Prometheus i morgen... i 2D... glæder mig :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 10:46, rettet 03/06-12 10:52 
neros>
Så nu er det sku nok hvem herinde har set Prometheus rækker en finger i vejret!

*Rækker en finger i vejret*

Jeg synes, den er okay. Men selvfølgelig er den ikke alt det som hype'en forsøgte at gøre den til. Jeg er ikke skuffet... men jeg er overhovedet heller ikke blæst væk. Jeg har det bare ikke godt med prologue-film. De forsøger ofte at give svar på nogle spørgsmål, jeg slet ikke ønsker svar på. Prometheus er dog en god film. Den går ikke hen og bliver direkte ligegyldigt lort, li'som de tre "første" Star Wars -film.

Det er en solid omgang sci-fi med en anelse horror. 3D'en virker rigtig godt. Mest fordi den ikke er anmasende og gimmick-agtig på nogen måde. Mine eneste kritikpunkter er, at klipningen til tider virker lidt "rushed", som om at der er blevet proppet lige rigeligt med scener ind i filmens spilletid, og at logikken nogle få gange ryger ud på et sidespor.

SPOILER-TEKST:
For eksempel giver det ingen mening for mig at Vickers bliver ramt af rumskibet. Hun bliver ved med at løbe der, hvor "stammen" falder. Er det en psykologisk ting? Ligesom når en hare bliver fanget i lyskeglerne fra en bil?

Beano>
Jeg har mere respekt for imdb's ranking.

De første par år efter en films udgivelse er de lige til at lukke op og skide i. Der går som regel et godt stykke tid, før de "falder til ro" og bliver bare nogenlunde troværdige.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 11:19, rettet 03/06-12 11:35 
Prometheus vil om 15-20 år blive anset som et gedigent sci-fi mesterværk.

Hvordan laver i spoilers?

Jeg vil gerne svare på det med Vickers det er faktisk temmelig nemt at forstå ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 11:39 
neros>
Hvordan laver i spoilers?

Ligesom når du laver quotes bare med 'spoiler' i stedet for 'quote' :)

neros>
Jeg vil gerne svare på det med Vickers det er faktisk temmelig nemt at forstå ;-)

Du kan bare sende en PM ;)

Noget andet, der hylede mig ud af den:

SPOILER-TEKST:
Da Shaw har fået fjernet sit "barn" og sætter sig ind til Weyland, ville det for mig være logisk, hvis mindst én person i rummet havde været sådan lidt: "WTF just happende to you?!" og Shaw havde været sådan lidt: "WTF?! Is Weyland alive?!". I stedet hilser de bare Shaw med: "We're going to the pyramid to see this alien dude. Wanna come?". Og så svarer Shaw: "Hell yeah! Let me get my suit." Og jeg sidder bare og tænker: "What-what-what-wharrrrrrrt?!".
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 12:12, rettet 03/06-12 12:13 
KillerBean2>
SPOILER-TEKST:
Da Shaw har fået fjernet sit "barn" og sætter sig ind til Weyland, ville det for mig være logisk, hvis mindst én person i rummet havde været sådan lidt: "WTF just happende to you?!" og Shaw havde været sådan lidt: "WTF?! Is Weyland alive?!". I stedet hilser de bare Shaw med: "We're going to the pyramid to see this alien dude. Wanna come?". Og så svarer Shaw: "Hell yeah! Let me get my suit." Og jeg sidder bare og tænker: "What-what-what-wharrrrrrrt?!".


SPOILER-TEKST:
Det er jo Weyland Industries i en nøddeskald, Shaw er blot et forsøgsdyr!

En anden ting der gør mig urolig er at Vickers øgenavn "Mother" bliver oversat til Frøken et par gange i de danske biografer! Mon ikke det er meningen at der skal drages paralleller til Nostromo fra Alien 1979? Jesus!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 03/06-12 12:15 
KillerBean2>
SPOILER-TEKST:
For eksempel giver det ingen mening for mig at Vickers bliver ramt af rumskibet. Hun bliver ved med at løbe der, hvor "stammen" falder. Er det en psykologisk ting? Ligesom når en hare bliver fanget i lyskeglerne fra en bil?


SPOILER-TEKST:
Prøv du at løbe fra Mount Everest der vælter ned over dig ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 12:54, rettet 03/06-12 12:55 
neros>
SPOILER-TEKST:
Det er jo Weyland Industries i en nøddeskald, Shaw er blot et forsøgsdyr!


SPOILER-TEKST:
Ja, men så forventede jeg i det mindste, at hun ville udtrykke en smule vrede og frustration over at blive behandlet på den måde. Alle personerne i filmen virker sådan lidt bedøvede, ligeglade og robot-agtige. Måske er det bare Scott, som forsøger at få dem til at virke ekstra meget som hyklere, når de hver og én behandler David som lort. Men det synes jeg bare virker søgt og påtaget :/

neros>
SPOILER-TEKST:
Prøv du at løbe fra Mount Everest der vælter ned over dig ;-)


SPOILER-TEKST:
Men Everest er jo ikke en pind, der står lodret op i luften. Da Shaw falder, kommer hun i sikkerhed ved at trille et par meter til siden. Så skulle man jo tro, at Vickers ville tænke: "Hey. Hvis jeg nu skifter retning 90 grader og løber til siden et par sekunder, så jeg reddet." Men i stedet bliver hun bare ved med at løbe præcis der, hvor pinden falder. Det virker dumt på sådan en tegnefilms-agtig måde ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 13:29, rettet 03/06-12 14:40 
KillerBean2>
SPOILER-TEKST:
Ja, men så forventede jeg i det mindste, at hun ville udtrykke en smule vrede og frustration over at blive behandlet på den måde. Alle personerne i filmen virker sådan lidt bedøvede, ligeglade og robot-agtige. Måske er det bare Scott, som forsøger at få dem til at virke ekstra meget som hyklere, når de hver og én behandler David som lort. Men det synes jeg bare virker søgt og påtaget :/


SPOILER-TEKST:
Det er jeg overhovedet ikke enig i skuespillet og persongalleriet er utrolig veldrejet og livagtigt. David er sku da også en usympatisk kold skiderik programmeret til at dræbe! Men det er jo hele optikken og etikken som er på spil med hensyn til rigtige menneskers følelser hvad angår et uægte menneske osv. Man skal tænke langt i filmens univers så opnår man svar ;-)

Og når det så er sagt kan jeg overhovedet ikke få ondt røven over de kritik punkter du påpeger. Hvis man skal til at myrekneppe hver enkelt scene i filmen kan jeg finde andre film som når skyhøje irritations momenter hvad angår plot og handling nu til dags.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 15:00 
Bare fordi der bliver lavet den ene afsindigt elendige film efter den anden lige for tiden, betyder det jo ikke, at det giver de gode filmmagere lov til at skære hjørner. Prometheus er blevet hype'et temmelig voldsomt og for en gangs skyld har jeg ladet det påvirke mine forventninger. Og så vil jeg sgu ha' lov til at myrekneppe ;)

Når nu både Spielberg og Lucas har skidt os så uhæmmet i ansigtet på det seneste, havde jeg et lille håb om, at Scott ville lave et seriøst hovedværk, der kunne understrege, at nogle af de gamle mestre stadig ka'. Det synes jeg bare ikke helt, han har gjort. Prometheus er uden tvivl gedin nok til, at få Indiana Jones 4 til at ligne en fis i en hornlygte, men mangler, efter min mening, stadig noget af det fantasiske, som ville kunne få den på højde med Alien eller Blade Runner. Den er god, ja. Men ikke klassiker-materiale.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/06-12 15:46, rettet 03/06-12 23:27 
KillerBean2>
Bare fordi der bliver lavet den ene afsindigt elendige film efter den anden lige for tiden, betyder det jo ikke, at det giver de gode filmmagere lov til at skære hjørner. Prometheus er blevet hype'et temmelig voldsomt og for en gangs skyld har jeg ladet det påvirke mine forventninger. Og så vil jeg sgu ha' lov til at myrekneppe ;)

Men jeg synes ikke der bliver skåret hjørner af - tværtimod.

Jeg har heller ikke ladet mig påvirke af hypen jeg har altid elsket Ridley Scott's Alien univers, og for mig er Alien den bedste sci-fi film der nogensinde er lavet. Jeg har med andre ord altid været hyped på det skidt ;-) Første gang jeg hørte om Prometheus gjorde det mig rigtig glad. Endelig tager manden bag universet bolden op igen og giver os en ny vinkel på hans vision og forhåbenligt giver os et par nye ledetråde og genskaber mystikken fra den første film til en ny generation. Lige præcis er det hvad Ridley Scott har gjort! Havde det været en anden instruktør havde jeg været ganske bange for hvad det ville ende op i da vi ikke har fået andet end bæ siden Alien 3, men jeg har nu ikke været så nervøs. Filmen er bare så god og jeg får lyst til at gense den en gang mere for at komme endnu dybere ind i historien og mystikken. Bare den måde filmen starter op på er så grufuldt, smukt og godt lavet. Mystikken er i hus helt fra start.

Jeg synes helt bestemt det er et af Ridley Scott's hovedværker.
Bashful Neophyte
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig