X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
silverstarsilverstarSkrevet 04/02-12 20:23 
Efter at have læst Alien-diskussionen fik jeg lyst til at gense 4'eren (Resurrection) for at se om min holdning til den har flyttet sig.
Nej, jeg synes stadig ikke den er på samme niveau som de 3 første film, den formår ikke at fange universet på samme måde som de foregående gør, og der er for mange pjattede one-liners og for lidt reel uhygge. Historie-mæssigt er den også tynd. Det er ikke en dårlig film, jeg var stadig udmærket underholdt, men kvalitetsmæssigt synes jeg der er et godt stykke vej op til de 3 første film.

Jeg er forresten enig i, at Alien 3 tit bliver undervurderet i filmdebat. Jeg synes atmosfæren i den film er perfekt, en gold, ugæstfri og øde fængselsplanet med knappe ressourcer og en Alien on the loose. Jeg synes David Fincher formår at skabe et miljø og en forhistorie som pirrer éns fantasi.
En af de fede ting ved de 3 første Alien-film er netop at de alle er gode, men er vidt forskellige. 1'eren og 2'eren er i min bog begge mesterværker og jeg har svært ved at vælge en favorit, men hvis jeg absolut skal, så bliver det nok alligevel den første. Alien 3 er også god, men hvor 1 og 2 ligger utrolig tæt kvalitetsmæssigt kommer Alien 3 lidt længere nede på listen.
Resurrection er overhovedet ikke i samme liga.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
XiwanaXiwanaSkrevet 04/02-12 21:01 
Ud af hele trilogien har jeg faktisk altid bedst kunne lide Finchers version. Det har nok noget at gøre med filmens overordnede stemning. Den er mørk, dyster, skræmmende - og særligt den afsluttende chase-scene i første person står tilbage som noget af det allerfineste filmkunst, jeg mindes at have set i en moderne sci-fi-film. Persongalleriet er spændende. Ripley alene som eneste kvinde blandt en flok mere eller mindre dysharmoniske alphahanner - og hun giver hver og en kamp til stregen. Det er en film, der er i konstant progression (action, magtkamp mv.). Der er ikke ét roligt øjeblik. Og det er netop det, der gør den god!

Ridley Scotts film er skam også flot, visuelt prangende og (stadigvæk) ret skræmmende. Men den kommer bare aldrig helt op at ringe imo.

Camerons film er for så vidt også glimrende. Det er bare mere et actionbrag end en slasherfilm som de to andre. Den spiller på nogle helt andre tangenter.
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 04/02-12 21:19 
Jeg synes ikke 3 er undervurderet. Der er vel ret bred enighed om, at den er god. Uenigheden ligger mere i, om den er god eller meget god, men det gør jo ikke en film til undervurderet.

Filmen var igennem et produktionshelvede, og det synes jeg godt man kan mærke.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/02-12 21:28, rettet 04/02-12 21:39 
millennium>
Kunstneriske kvaliteter, ja.

En del af Alien serien, nej.

De kunstneriske kvaliteter er også fint nok for mig. Filmene består trods alt bare af historier som alm. dødelige mennesker har fundet på,.. li'som biblen (det meste af den, i hvert fald). Der er ikke nogen grund til at ha' det SÅ vildt over et fiktivt univers ;)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 04/02-12 21:52, rettet 04/02-12 21:55 
jaes>
Jeg synes ikke 3 er undervurderet. Der er vel ret bred enighed om, at den er god.

---Lidt spoilers---

Hvis man læser debatten om Alien 3 på diverse film-sites synes jeg netop ikke altid, at der er bred enighed om kvaliteten af Alien 3.
Jeg har fulgt og deltaget i flere diskussioner, hvor folk kun anerkender de to første film, og beskriver 3'eren som kedelig og livløs. Nogle af de ting jeg har set fremhævet er, at man ikke kan forliges med gear-skiftet fra 2 til 3, og at de markante space-marines karakterer ikke overlever efter 2'eren.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 04/02-12 22:25 
Jeg synes nødvendigvis ikke man behøver at skifte gearet endnu højere op efter to'eren. Det som 3'eren kunne var jo på sin vis at gå lidt tilbage til hvad Ridley Scotts film kunne nemlig den iskolde sci-fi slasher. Jeg synes de trilogier som gør det bedst er netop dem som får lov til at leve med hver sin instruktør.

James Cameron's Aliens åbnede jo selve universet op på sådan en utrolig cool måde. Elsker den film, og har set den en million gange efterhånden. Jeg bliver aldrig træt af den.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 04/02-12 23:03, rettet 05/02-12 00:58 
silverstar>
Hvis man læser debatten om Alien 3 på diverse film-sites synes jeg netop ikke altid, at der er bred enighed om kvaliteten af Alien 3.
Jeg har fulgt og deltaget i flere diskussioner, hvor folk kun anerkender de to første film, og beskriver 3'eren som kedelig og livløs.

Hvis noget skal vurderes bredt, så vil jeg mene, at film-sites er for snævert. Men kan kun tale fra min egen vinkel, der består af en blanding af private hyggesnakke/diskussioner med venner m.m., og hvad jeg har læst på nettet (artikler og diskussioner). Og så lige denne diskussion.

Så vil ikke udelukke, du har ret, men min personlige erfaring med filmen er anderledes :)
WehnerWehnerSkrevet 04/02-12 23:23 
Jeg kan godt lide Aliens 4 med det forbehold, at jeg kun har set den en gang, så der har ikke været tid til at opbygge så meget hatin' :) Men det er jo Jeunet, og det er sjældent han laver noget, der ikke på en eller anden måde er godt. Toeren er min favorit i serien.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 04/02-12 23:32 
Hvis 3'eren er noget, er den super overvurderet. Det er da en meget fin action-rumfilm, men mere synes jeg ikke den er til :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/02-12 23:37, rettet 04/02-12 23:38 
Hvor er det I allesammen ser den generelt vedtagne vurdering henne, når I udtaler jer om hvorvidt en film er over- eller undervurderet?

Er det IMDb?

Alien: 8,5
Aliens: 8,5
Alien 3: 6,3
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/02-12 23:41 
Alien: Resurrection 6,2

Jeg sætter toeren endnu højere og måske treeren en kenneth højere, men ellers synes jeg karaktererne efter imdb-skalaen ligger ganske rimeligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 04/02-12 23:56, rettet 04/02-12 23:56 
Jeg har altid undret mig meget over hvor glade folk er for James Camerons Aliens. Den siger mig virkelig ikke det store. Og hvis man mener at 3'eren og 4'eren adskiller sig meget for resten, så gør 2'eren det vel også, med sit 80'er action splat. Jeg blev virkelig skuffet første gang jeg så den og forventede noget ala Alien.

Jeg synes ikke rigtig at nogen af fortsættelserne når 1'eren til sokkeholderne. Personligt bryder jeg mig bedst om 3'eren, men det kan også være fordi jeg kun har set Special Edition. Så vidt jeg kan forstå er 3'eren den eneste af dem hvor SE virkelig er en helt anden film end originalen.

2'eren og 4'eren er begge fine film, men der er ikke rigtig noget ved dem der for alvor vækker min interesse. Jeunets visuelle geni giver dog 4'eren en fantastisk charme.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 04/02-12 23:59, rettet 24/02-12 16:19 
Som sagt en blanding. Ord er vigtigere end en karakter-skala, men brugervurderinger spiller også ind (altså også brugernes karaktergivning). Og med mindre en film findes på et site, der modererer relativt hårdt og samtidig har en del brugervurderinger af filmen, bliver man naturligvis nødt til at tjekke mere end ét site.

EDIT: Uddybning. Og Hølmkjær har en god pointe. Når jeg selv taler om Alien 3 er det mest baseret på SE, da det vist er den jeg har set de seneste gange (tjekker op på det).
EDIT 2: Lidt forsinket ;) Brugervurderinger havde jeg, som man kan se i mit forrige indlæg, ikke i tankerne mht. Aliens 3, så her tænker jeg mere generelt.
WehnerWehnerSkrevet 05/02-12 00:37 
Jeg har kun set SE af treeren. Det fremgår, så vidt jeg husker, ret utvetydigt af box-sættet, at det er den, der er kanon.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 05/02-12 00:51 
2'eren har også fået tilføjet ret meget i DC-versionen.

Jeg værdsætter dem efter denne prioritering:

Aliens,
Alien,
Alien: Resurrection,
Alien 3.

Det har efter Alien tilmed vist sig, at jeg generelt set kke er særlig psyched over David Fincher.

Jeg syntes at den sidste tredjedel af Resurrection virkelig sutter løg, men de første to tredjedele, rummer så mange elementer jeg godt kan lide, at den stadig topper 3'eren i min bog. Jeg er vild med undervandsscenen og den efterfølgende stige-sekvens, jeg ELSKER persongalleriet (og castingen af samme), og jeg er vild med Brad Dourifs og Dan Hedayas psykotiske personligheder. Sidst er jeg vild med billedesiden. Det er egentlig kun mutant-afkommet, der virkelig generer mig. Uden det, havde det været en af de bedste i serien.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/02-12 01:18 
Hvor grineren... Totalt uanfægtet af denne tråd har jeg været igang med at gense Alien filmene hér de sidste par dage. Mangler lige at få set Alien: Resurrection, men det er planen imorgen eller mandag.

Umiddelbart er 3'eren også den film jeg syntes mindst om. Jeg kan huske at da jeg så den første gang, var jeg skuffet over at Ripley rendte ud og havde sex med én eller anden tilfældig person, men nu hvor jeg er ældre og ser den igen og ved hvorfor hun gør det, giver det god mening.

Aliens er stadig den bedste af filmene, efter min mening.
millenniummillenniumSkrevet 05/02-12 13:39, rettet 05/02-12 13:40 
Jeg fattede ikke hvor uopfindsomme de var med manuskriptet i Alien 4.

1) Kloning af Ripley? Med et queen alien i mavsen? Hvor kommer DNA'en fra? Giv mig lidt logik. Bare en anelse.
2) En gruppe overlevende fanges i en rumbase med aliens i hælende og en selvdestruktionsknap der er trykket ned. Undskyld, men det handler 1'eren og 2'eren også om. Får de løn for de manuskripter?

Sjovt nok ... ingen var uenige med mig om, at der kun findes to Godfather film :)
Der var en masse artistiske momenter og gode visuelle scener, men plottet er for plat.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 05/02-12 13:43 
millennium>
1) Kloning af Ripley? Med et queen alien i mavsen? Hvor kommer DNA'en fra? Giv mig lidt logik. Bare en anelse.

I 3'eren finder Ripley vist ud af at hun jo har en queen i mavsen ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/02-12 14:06 
Ja, var det ikke også det, der var grunden til, at 3'eren sluttede som den gjorde?

Hun fik vist også et helbredstjek i starten af 3'erne, så det skulle undre mig, hvis hun ikke fik taget en blodprøve.. eller noget.

millennium>
2) En gruppe overlevende fanges i en rumbase med aliens i hælende og en selvdestruktionsknap der er trykket ned. Undskyld, men det handler 1'eren og 2'eren også om. Får de løn for de manuskripter?

Det er jo også en af grundene til, at den passer fint ind i serien. Jeg klager ikke :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 05/02-12 14:11 
Arh, manuskripterne bag 1, 2 og 3 er da fornuftige... med hjernen justeret til sci-fi-logik, naturligvis :)
DarkenDarkenSkrevet 05/02-12 19:58 
3'eren var oprindeligt en kunstig træ planet med munke... som du selv skriver længere oppe omkring produktionshelvede, så synes jeg godt man kan mærke at tanke til handling ikke virkede som det skulle.

Det er også den film jeg bryder mig mindst om, men nå man så kender til hvorledes den blev til, så synes jeg han gjorde et fremravende arbejde og resultatet blev hæderligt taget situationen i betragtning.

Jeg har et had til visse dele af 4'eren og jeg tror min hjerne blot benægter hele det med at Alien Queen ændre sig og det resulterende barn.

Jeg er nok forblændet at tanken om at den 5'er der var på tale skulle forgå på jorden. Jeg elskede det ved bøgerne, at jorden bliver totalt løbet over ende.

1'eren og 2'eren er begge perfekte, den første er rumgys i bedste stil og toeren er bare så fed en action film, uden at den spolere det man kendte fra den første.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 05/02-12 20:39, rettet 05/02-12 20:39 
Cameron synes jeg var formidabel til at genbruge meget af Scotts subtile formsprog - og tilføre mere action senere på spændingskurven. Se blot introduktionen med Ripley som bjærges i rummet. Den scene tager en evighed (på den gode måde). Skærebrænderen der skærer døren HELE vejen rundt, scanneren der checker rummet, fra ende til anden og redningsmænd der langsomt træder ind. Ingen af nutidens film præsterer denne udsøgte tålmodighed.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/02-12 20:41 
Wehner>
Jeg har kun set SE af treeren. Det fremgår, så vidt jeg husker, ret utvetydigt af box-sættet, at det er den, der er kanon.

Jeg har også box-sættet med alle teater film og div. SE og directors cut. Se Teater versionen af 3'eren. SE er IMO kedelig sammenlignet med teater versionen.
Hvorfor Alien skal komme ud af en okse og ikke det andet dyr som den gør i teater versionen ligner noget blev tonet ned til TV for censurens skyld.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/02-12 21:15 
En okse? Jeg har ikke set SE. Men i den alm. udgave giver det meget god mening, at den kommer ud af en hund, hvormed den er hurtig og adræt. Hvorfor i alverden har de ændret det til en okse?!

millennium>
Ingen af nutidens film præsterer denne udsøgte tålmodighed.

Der er sikkert mange af dem, der har masser af den slags guf efter den første klipning. Når de så har haft første prøvefremvisning, tvinger pengemændene dem til at give filmen en tur med MTV-saksen.
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 13/02-12 10:17 
Jeg har set filmen Tinker, Tailor, Soldier, Spy for noget tid siden. Den synes jeg faktisk rigtigt godt om, en rigtig kold-krigs spion film.

Jeg læste så lidt op på den og finder at den er baseret på en bog, som også var filmatiseret som mini serie (som også havde filmatiseret bog nr 2: Smileys People). Og at denne var bedre end filmen da man kunne gå dybere ned i karakterene.

Så kom der en dvdbox med begge serier på et Zavvi mandagstilbud og nu er jeg blevet færdig med at se dem.

Man skal lige vende sig til at det Obi-Wan der snakker (Alec Guinness), men jeg synes det en fantastisk serie.

Mere end filmen, så er det meget meget "sløv" handling og action er der intet af. Det er ikke en typisk 2000+ film og de to serier, er heller ikke noget man ville se blive sendt i nutidens tv.

Anbefaling med forbehold =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 13/02-12 10:33 
Abduction:

Hvis valget står mellem:

1) En videoaften med Abduction

2) Tre timers spanking af en tysk dominatrix på 120 kg.

Vælg ALTID nr 2.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 17/02-12 22:57 
Conan The Barbarian (2011)

Det værste remake nogensinde! Der er ikke så meget at sige andet end det er den dårligste film jeg nogensinde har set! Det er så uhyrligt ringe og pinligt sat sammen. Baywatch møder Conan The Barbarian. Selvom det lyder fristende så lad være...!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 19/02-12 00:01, rettet 19/02-12 00:07 
De Tre Musketeer (2011)

Med klar forventning til en to-stjernet film, blev jeg lettere positivt overrasket over, at den kravlede op til tre stjerner. Det er et børneminded eventyr, stærkt tegneserie agtigt. Lidt sløjt i starten, men senere fandt jeg mig underholdt af dens lettere kitchede tone og manglende mådehold. To ting trækker dog gevaldigt ned: musikken er ræderlig og Mads Mikkelsen spiller frygteligt.

Paul W.S. Andersons hang til computerspil og bullit time effekter er ret tydeligt, men denne gang har han tydeligt haft et større budget at lege med. Giv den en chance som overfladisk omgang lørdagsunderholdning. Der kommer sikkert en trilogi.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 19/02-12 00:31 
Blackthorn (2011)

Jeg var ikke helt sikker på hvad jeg skulle se, men efterhånden som billederne fylder skærmen og skuespillet starter er man helt sikker på, at det her bliver en film man kommer til at huske! Sam Shepard indtager hovedrollen og bærer hele filmen på grund af sit eminente skuespil. The man still got it! Hold op hvor er det en fin film. Jeg blev ganske fornøjeligt overrasket. Sindsyge flotte natur billeder og rigtig god historie. Filmen overraskede mig på det groveste. Rigtig god oplevelse. Se den!

Eduardo Noriega skal også nævnes husker ham bedst for rollen i Transsiberian, men han spiller også rigtig godt her, og nåh ja og Nikolaj Coster-Waldau er skam også med :-)
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 03/03-12 22:14 
CenobiteDK>
>Neros
Du skal dyrke soundtracket, det er über fedt! - og Jeff Bridges lille "tale" er med ;-)
Jeg har selv hørt det helt vanvittigt meget :-p

Hvilken udgave synes i er bedst.?

Jeg har købt både remixet og den almindelig udgave, da det er noget af det fedeste soundtrack jeg har hørt i længe..

Dog kan jeg undre mig over det ikke er hele soundtracket der er med på cden.. Der mangler de nummere der bliver spillet i Flynns Arcade..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/03-12 21:10 
The Descendants

Seriøst en af de bedste film, jeg har set i årevis. Den handler om mennesker og død og bruger uforskammet underspillet humor. Så hvis man ikke kan holde til virkeligheden, skal man ikke se den.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 07/03-12 01:10 
Helt enig med hensyn til Descendants kvaliteter. Den er sød, sjov, sørgelig og helt forrygende velfortalt og velspiller. En film der vil fortælle en historie om rigtige mennesker og gør det til perfektion.
millenniummillenniumSkrevet 07/03-12 09:10 
Immortals:

Rædselsfuldt bras af en græsk tragedie. Ufatteligt klodset historie, frygtelig scenografi der ligner en tv-serie og kostumer som er ufrivilligt komiske. Immortals er en billig svaghed, som prøver at gnubbe sig op af 300, Clash of the Titans og God of War, i håb om at noget af stjernestøvet smitter af. Se traileren, så har du set alle actionscener. Resten er bare amatørskuespil og andre tåkrummende pinagtigheder.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 08/03-12 14:08 
Sucker Punch.. Fed film, se den.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 08/03-12 14:54 
Joke...?
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 08/03-12 16:39 
Slet ikke. Jeg mener oprigtigt at det er en fed film.
Du er af en enden opfattelse?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 08/03-12 22:34 
Det er da første gang jeg har hørt noget som helst positivt om den. Måske hvis man fuldføre sætningen "den er fed, fordi......."

:)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 08/03-12 22:35, rettet 08/03-12 22:40 
Hulle>
Sucker Punch.. Fed film, se den.

Jeg synes den har nogle helt fantastiske action scener derfor skal den ses!!

Sucker Punch - Train Scene- Full HD
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 09:03, rettet 09/03-12 09:04 
Ok, det ser ret HD venligt ud. Ligner den slags scener Paul W.S. Anderson drømmer om at kunne lave. :)
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 09/03-12 09:18, rettet 09/03-12 09:19 
Så du den da som en cam download version?

;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 09:37 
Nej, jeg har slet ikke set den. Blev skræmt væk af anmeldelserne.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/03-12 10:08 
Personligt synes jeg det er en ret ringe film. Den visuelle side er dog helt fantastisk, så den er glimrende demo-materiale.
HulleHulleSkrevet 09/03-12 10:11 
Ja hold da op den har fået ringe anmeldelser. Det ser jeg først efter jeg har set filmen, hvilket kan være en god ting.

Nuvel :) Jeg syntes Sucker Punch er en god film fordi:

Symbolikken er, som jeg tolker den, ganske fin. Temaet fra virkeligheden, bæres fint med over i fantasiens verden. Jeg syntes at selvom filmen opererer på 3 planer (Virkelighed, fantasi i overlevelsesform og fantasi i ekstrem fornægtelsesform) så giver det mening til trods for den fede action.
Og det er virkelig nogen fede action scener. Hold da kæft hvor de giver den gas. Jeg syntes der var nogen fine tekniske ting også, bla. den scene som Neros linker til. Måden den er klippet på, giver nogen ret lange scener hvor der ikke bliver klippet, men panoreret videre. Det er jeg ret så imponeret over. Tit er action film bygget op på: slå, klip til ny vinkel, slå to gange, klip til ny vinkel igen. Her flyder det bare i skønt flow.
Og så kan jeg godt lide den måde de leger med fantasy universerne, de er egentlig ret typiske, men det er lige mig.

Alligevel så overlever filmen ikke på grund af sine action scener, men lige så meget på den underliggende historie som underbygges heraf.

Det var det bedste jeg kunne rose den spoiler frit, jeg går gerne dybere hvis du får den set og stadig ikke forstår de kvaliteter jeg ser :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 10:59, rettet 09/03-12 10:59 
Nu er jeg ret sikker på at der er skjulte klip i Sucker Punch actionscenen, men du har ret: Jeg kan også godt lide flowet i uklippede action-scener (fag-term: Long-takes). Især denne fra Hard Boiled, lavet på den gammeldags facon...

Hard Boiled long-take
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 09/03-12 11:03, rettet 09/03-12 11:05 
Der er massere af klip og fiksfakserier, man ser dem bare ikke :) Det er godt håndværk.

Edit: Kan ikke se linket på min mobil, tjekker den senere.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 09/03-12 11:13, rettet 09/03-12 11:14 
Jmog>
Personligt synes jeg det er en ret ringe film. Den visuelle side er dog helt fantastisk, så den er glimrende demo-materiale.

Da den udkom var det heller ikke noget jeg troede på, men efter man kommer et stykke ind i filmen og når actionscenerne begynder bliver det hele lidt mere til at holde ud. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det var ligesom at se en flot anime bare på film ;-) Historien er lidt gabene kedelig, men filmens stronghold er klart de meget flotte visuelle actionscener.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 09/03-12 11:21, rettet 09/03-12 11:23 
Hvem ved? Måske er den en misforstået kommende klassiker, der blot var forud for sin tid. Lidt som Blade Runner eller Starship Tropper, der ikke landede heldigt til premieren. :)

Efter jeg så Immortals (se tidligere indlæg) skyndte jeg mig over for at gense 300, og så mærker man tydeligt hvad Zack Snyder kan. Hans film har en helt speciel poetisk kraft i filmsproget.
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 09/03-12 11:23 
Jeg er ikke enig i at historien er gabende kedelig, men hey, vi er heldigvis ikke ens alle sammen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 09/03-12 11:26 
Jeg synes bare historien er MEGET teatralsk, men jeg kan leve med det ;-)
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 09/03-12 11:27, rettet 09/03-12 11:31 
millennium>
Hvem ved? Måske er den en misforstået kommende klassiker, der blot var forud for sin tid. Lidt som Blade Runner eller Starship Tropper, der ikke landede heldigt til premieren. :)

Fedt, så er jeg en af pionererne og fortaler for filmens kvaliteter :P
Jeg må erkende at filmen mindede mig om Gøgereden, bare i en moderne actionorienteret fortolkning.. Og det må i gerne citere mig for ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig