X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
jaesjaesSkrevet 26/06-11 19:37 
Fik endelig set Terminator Salvation :)

Ret middelmådig og anonym. Hvor meget der er manuskriptets skyld, og hvad der skal tillægges manden hvis navn symptomatisk for hans præferencer rimer på MTV, kan vel ikke uden videre afkodes. Producenterne kan også have farvet filmen med deres dollargrønne-fingre. Men uanset fordelingen af lorteposens indhold, så er der nogle grundlæggende problemer ved manuskriptet, og brugen af det kunne tydeligvis have været bedre flere steder.

Action-scenerne fungerer dog ok, men er ikke noget der kan siges at være et købsargument. Mest positivt fremstår Sam Worthington, da han passer godt i rollen, og hans skuespil er et nøk bedre end de fleste andre præstationer i en film, der ikke glimrer i den retning. Synd at manuskriptet, producenterne eller McG ikke har givet figuren tilstrækkelig med resonans. Men faktisk kunne filmens relativt korte længde også godt være et problem i den retning.

Som helhed en fin nok oplevelse, hvis man hviner over Terminator-universet, men de fleste andre vil nok kun se den som noget Hollywood har pillet ned fra hylden med forbagt sci-fi. Skal kun have 9 min. i ovnen, så er vi klar til at tjene milliarder.
millenniummillenniumSkrevet 26/06-11 22:28 
Jeg så også Salvation på afstand fra hypen, og fik måske en lidt bedre oplevelse. Historien smuldrer, men som velproduceret actionfix opfylder den præmissen. Spændt op på et surround-anlæg får man en awesome lydoplevelse. Jeg elsker T2, men kan sagtens nyde Salvation som en uforpligtende actionfilm.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 27/06-11 01:39, rettet 27/06-11 01:39 
Tomorrow, When the War Began synes jeg er en rigtig fornuftig filmatisering af en bog, som jeg selvfølgelig ikke har læst :p Jeg har nærmest udelukkende hørt negative ting om filmen, men jeg var rigtig godt underholdt, og glæder mig rigtig meget til de næste to film. Det er ikke hver dag man ser en film af denne type som ikke er fra USA, og dét er vel nærmest en kvalitet i sig selv ;)

Den er ude på Blu-ray i hjemlandet Australien, men den koster tilsyneladende en formue at hente hjem. Mit eksemplar er fra Tyskland, hvor den kom ud lørdag, med engelsk DTS-HD MA lyd på skiven.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TheDukeTheDukeSkrevet 27/06-11 04:12 
Lyder som Red Dawn, bare i Australien.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/06-11 07:46 
Jeg har ogsaa set Tomorrow, WTWB som Naiera omtaler og kan nikke genkendende til det. Udmaerket film.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-11 01:24, rettet 11/07-11 01:26 
Transformers 3:

Jeg har det samme problem med 3'eren som jeg har med de to andre. Den har en, i mine øjne, meget mystisk blanding af naivt humoristiske og overdrevene dramatiske scener. Derfor var der gang på gang scener som for mig virkede fuldstændigt malplacerede, og jeg havde meget svært ved at indleve mig i filmen. Kald mig bare snob, men alle tre film er noget lort.

Transformers holder SÅ meget bedre som 80'er-tegnefilm.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 11/07-11 08:35 
The Chumscrubber ("Nix Pille" på dansk):
Virker på mange måder som en Todd Solondz-film (a la Happiness og Storytelling), om en gruppe rige mennesker og deres børn i et typisk amerikansk forstadskvarter, med hver deres historie, som på den ene eller anden måde bliver viklet ind i hinanden.
Men selvom der sker en masse i filmen, handler den ikke rigtig om noget, og man undres over hvad instruktøren vil med filmen, der ellers har fået opbakning af en række temmelig fornuftige, halvkendte Hollywood-skuespillere. Hele filmen virker formålsløs, og jeg kan især ikke greje hvad det er for en parallel de prøver at trække med den fiktive spilfigur "Chumscrubber", filmen er opkaldt efter.
Men jeg er heller ikke sikker på faktisk at der er nogen.


Nick & Norah's Infinite Playlist:
Endnu en snyder.
Når man ser titlen og forsiden, forestiller man sig sådan en hyggelig quirky "hipster"-film a la Ghostworld eller Juno, men her er altså tale om en helt almindelig romantisk komedie forklædt som noget der burde tiltale en anden målgruppe end den slags normalt går efter.
Den har enkelte originale situationer, som skiller sig ud, men derudover er figurerne så ringe udført at det er svært at forholde sig til noget af det der sker. Mest håbløst er de to ekskærester, der er så klichéplagede at de på ingen måder virker som rigtige personer, og der er iøvrigt gjort så meget for at gøre dem til usympatiske mennesker, at det ikke giver nogen mening at de to hovedpersoner nogensinde skulle have brugt tid med dem - og det er åbenbart også nok til at retfærdiggøre, at hovedpersonen i slutningen går hen og direkte starter en slåskamp med den ene af dem, hvilket ender med en brækket næse til pågældende ekskæreste, hvorefter de grinende forlader gerningsstedet.
Nåja, og så er jeg virkelig træt af piger i film, der skal forestille at være kedelige og grimme, men som bliver spillet af en dullet, storbarmet hollywoodbabe - det er altså svært at leve sig ind i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 11/07-11 10:02 
Nick & Norah's Infinite Playlist er en af de bedste film nogensinde. Du må have set den forkerte film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/07-11 10:23, rettet 11/07-11 10:26 
Jeg må indrømme at jeg ikke er særlig meget til romantisk komedier, omend det da er en af de mere veludførte af slagsen jeg har set.
Men hvad er der så godt ved filmen, så?
Jeg synes Michael Cera gør det godt på sin sædvanlige kolde, ironiske facon, og hende der er fuld hele filmen igennem er en af de meget få eksempler jeg har set på overbevisende fuldskab på film, men flere af de andre skuespillere og figurer ryger direkte i den modsatte grøft, og minder mest om pinlige teenagekomediefigurer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/07-11 10:58 
Slumdog Millionare : Fik den ENDELIG set. Har i lang tid været lidt skeptisk, måske fordi den blev en Oscar darling eller traileren ikke yder ikke filmen retfærdighed, men jeg blev positivt overrasket.

Danny Boyle bevarer sin skæve og tempofyldte filmstil, uanset hvilken genre han bevæger sig ud i. (Og det er ikke så få). Han er blevet pokkers god til at formidle store følelser, uden det virker kvalmt forceret. Den har en tilpas mængde humor, et interessant syn på verden og en sjældent set opfindsom historie. En af del få filmoplevelser, hvor jeg tænkte "Hold da op, den var s'gu da god".
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 11/07-11 11:07 
Morten: Det kan være du har set et af de der plagiater fra The Asylum. Dick & Zora's Indefinite Praylist.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/07-11 11:16 
Er Michael Cera også med i den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/07-11 11:41 
Sumez>
Nåja, og så er jeg virkelig træt af piger i film, der skal forestille at være kedelige og grimme, men som bliver spillet af en dullet, storbarmet hollywoodbabe - det er altså svært at leve sig ind i.

Og hvis hun skal være rigtig grim, gi'r de hende et par briller på. Men jeg tænder for sindssygt på kvinder med briller, så det virker bare endnu mere utroværdigt på mig :D
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 11/07-11 11:53, rettet 11/07-11 11:53 
Sumez>
Er Michael Cera også med i den?

Det har nok været Mick Sera.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/07-11 09:57, rettet 13/07-11 09:57 
Observe and Report:

Jeg gav den lige et gensyn, da jeg har set mange udtale sig negativt om den. Det kunne jo være, jeg bare havde været i lidt for godt humør, sidst jeg så den. Men jeg skider sgu på det. Det er stadigvæk en af de sjoveste film, jeg længe har set. Den har selvfølgelig lidt småfejl hist og her, men overordnet set er den vanvittigt godt skruet sammen og vanvittigt morsom. Folk, der bliver forarvede over den såkaldte "date-rape scene", er godt nok alt, alt for sarte :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 13/07-11 10:34 
The Vanishing on 7th Street:

En lidt mærkelig blanding af "I am Legend" og "Lost". Prøver at være en alternativ gyser, men har for mange abstrakte betydninger til at være rigtigt skræmmende. Starten er som en hammer i ansigtet, og derefter går historien gradvist i tomgang. Hvilket potentiale - hvilket spild.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/07-11 11:02 
Sjovt som du trækker IAL og Lost frem... jeg ville nævne "Alan Wake" blandet med "Pulse" (Kairo)... men slutresultatet er ganske vist lidt under middel.
millenniummillenniumSkrevet 14/07-11 21:47, rettet 15/07-11 12:40 
Palle alene i verden temaet fra IAL, skygger i stedet for zombier, og den eksistentielle tematik fra Lost. :-)

og et par ord om "Drive Angry": endnu en moderne grindhouse film. Cage er, som altid, en smule utålelig (ret meget faktisk). Men filmen er pøset til med så meget bad taste, eksplicit vold, grimt sprog og badness-humor at jeg faktisk nød den. Aldrig i biografen, men godt til hjemmeflimmeren. Se den for at se Cage dyrke sex iført mørke solbriller, en kæmpe cigar i kæften, en flaske Daniels i den ene hånd, mens han dræber 10 bad guys og giver kvinden orgasme. Hvem sagde mænd ikke kunne multi-taske?

(kvinder, vidst nok).
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 15/07-11 08:44 
Transformers 3:
5/10

Rosie Huntington-Whiteley:
10/10
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 15/07-11 08:54 
millennium>
The Vanishing on 7th Street:

En lidt mærkelig blanding af "I am Legend" og "Lost". Prøver at være en alternativ gyser, men har for mange abstrakte betydninger til at være rigtigt skræmmende. Starten er som en hammer i ansigtet, og derefter går historien gradvist i tomgang. Hvilket potentiale - hvilket spild.

Absolut den værste film jeg har set i år. Historien er ligesom skyggerne, ikke at se. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/07-11 23:13 
Beginners:

En af den slags film, hvor der ikke sker en skid. Så hvis man ikke kan holde til den slags, skal man nok holde sig væk. Ellers en fin lille film om vores irrationelle frygt for at være lykkelige. Lige når man tænker: "nu må den godt stoppe", så stopper den.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/07-11 23:58 
The Room:

Se den!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/07-11 00:11, rettet 19/07-11 00:12 
..og husk "kaste skeer" hvis det er i bio!

Spoons
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/07-11 00:32 
Det gør de vistnok hver måned i Husets biograf
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/07-11 07:23 
Ja kender en som har prøvet det :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-11 09:21 
Sumez>
The Room:

Se den!

Jo tak, men det kræver sgu et link til hvilken af dem... der er 19 film, der hedder The Room :-/

Imdb "The Room" search...
SumezSumezSkrevet 19/07-11 09:50 
Den øverste:
http://www.imdb.com/title/tt0368226/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-11 15:54 
Ååh, den har jeg hørt om. Skulle være elendig men på en eller anden måde har den fået kultstatus, komplet med Rocky Horror-fanskare, som udfører alverdens fjollerier under screeningen.

Er den så skidt? Eller sagt på en anden måde; hvis nu man er pangelfuld, vil man så kunne lide den? :-)
SumezSumezSkrevet 19/07-11 16:00 
Jeg har aldrig troet særlig meget på "so bad it's good"-tendensen, men der er simpelthen så mange fantastiske detaljer i denne film at det er værd at se hver eneste sekund af den! (du kan evt. tage tissepauser under sex-scenerne)

Skaberens påstand om at den skulle være lavet som en komedie "med vilje" er åbenlys BS, men teoretisk set, HVIS den var lavet som en parodi på alt hvad man kan gøre galt i en film, ville den stadig være helt fantastisk genial.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-11 16:35 
Så den er både god, fordi filmskaberen reelt er totalt FAIL, og hvis den havde været lavet "fake bad"? Det lyder sandelig interessant...
SumezSumezSkrevet 20/07-11 09:26, rettet 20/07-11 09:27 
Det er måske blot mit syn på filmen, men det er virkelig utroligt så mange småting i filmen der er helt katastrofalt lavet jo længere man ser på det.
Hovedpersonens tåbelige accent, hans endnu værre grin, folks tendens til at sige "hej (navn)" til alle de ser, folk der "skal skynde sig videre" få sekunder efter de er dukket op, scener der gentages (f.eks. alle Lisas samtaler med sin mor handler om præcis det samme), fakta og udtryk der konstant gentages ("I'm his best friend", "don't worry about it"), absurde figurer der dukker op fuldstændig uden forklaring, forfærdelige langtrukne sexscener, plot-elementer der hives frem og gemmes væk øjeblikkeligt uden at blive refereret igen ("I definitely have breast cancer"), og så selvfølgelig hovedpersonen der er spillet af filmens skaber, og lavet som en perfekt "Mary Sue", den bedste, mest ærlige person i hele verden, og et offer overfor det alle andre gør imod ham.

Den tåler tydeligvis rigtig mange gensyn, og jeg tror næsten hvert eneste citat fra filmen har sit eget klip på YouTube. Det er få kultfilm der kan nørdes så meget. :)
Tom Fulp (kendt fra Castle Crashers) har lavet et spil over filmen: http://www.newgrounds.com/portal/view/547307
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/07-11 09:53 
Denne kommentar fra IMDb beskriver det også flot:
It's not just the dreadful acting or the sub-normal screenplay or the bewildering direction or the musical score so soaked in melodrama that you will throw up on yourself or the lunatic-making cinematography; no, there is something so magically wrong with this movie that it can only be the product of divine intervention. If you took the greatest filmmakers in history and gave them all the task of purposefully creating a film as spectacularly horrible as this not one of them, with all their knowledge and skill, could make anything that could even be considered as a contender. Not one line or scene would rival any moment in The Room. The centerpiece of this filmic holocaust is Mr. Tommy Wiseau himself. Without him, it would still be the worst movie ever made, but with him it is the greatest worst movie ever made
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 26/07-11 23:09 
Nå men jeg har lånt en ordenlig stak film, gamle som nye og i blandt er jeg stødt på en jeg aldrig har hørt om før og som virkede lidt cheesy i starten.

Trods at den ligger ud med en Resevoir Dogs-agtig setting, med random folk med en kriminel historie, som er samlet for at lave et røveri, så er det faktisk en god film.

True, man kan ikke just kalde skuespillerne for amatører, men den virker low-budget (lokationer, effekter osv), men jeg er ret imponeret over hvor godt filmen hænger sammen, især da den bevidst er "skudt" humoristisk. Den ville have været noget tør hvis den var lavet med seriøs mine.

Så støder man på den, kan den anbefales, kender dog ikke en dansk titel, da det er en R1 dvd.

The Immortals
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 10/08-11 10:28, rettet 10/08-11 11:02 
Cars 2

(Sammen med 7årige sønnike).

Cars tilhører mine mindre favorable PIXAR film. Jeg kan ikke rigtigt forene mig med det mytologiske forhold til biler, på samme måde som amerikanere (og folk i Jylland) kan. ;-) Men Cars er tydeligvis den mest kapitalbevidste film, som hjælper PIXAR med at tjene penge til deres mere innovative film (eks. Wall-E). Cars 2 lugter af penge, penge og atter penge.

Det er tydeligt at filmen er født for at tjene penge. Humoren er fin, men hver gang manuskriptet risikerer at tabe publikum, smider de en biljagt eller actionscene ind i forløbet ... og dem er der MANGE af. Virkelig MANGE.

Men for en mindreårig knejt er der tydeligvis intet at kritisere. Det er blot ikke en PIXAR film som voksne ville se frivilligt, uden børn.

(Så den uden 3D - synes ikke det er værd at betale ekstra for).
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/08-11 20:24 
Super 8

Ganske enkelt den bedste film jeg har set i mange år. Nød hvert sekund.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 10/08-11 21:09, rettet 10/08-11 23:22 
Den starter meget godt men er så utrolig langtrukken og fiser ret nemt ud til sidst. Ikke andet end en søndagsfilm for mig. Fortællingen om drengen og pigen der ikke må få hinanden er også så kliche agtig at jeg ikke holder det ud.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/08-11 23:08, rettet 12/08-11 11:12 
Moon 44:

Et tidligt eksempel på, at Roland Emmerich er dygtig til at kradse penge sammen til sine film, men kun en sjælden gang formår bruge dem til at lave en god én af slagsen. Kulisser og sfx er flotte, omend de måske et taget lidt for direkte fra Blade Runner og Aliens, men det virker som, at manuskriptet er skrevet af en tolvårig, og man tænker lidt for tit "Hvad fanden gik det ud på?". Hovedperson ryger vanvittigt mange smøger, endda også i slow motion.
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 10/08-11 23:21, rettet 10/08-11 23:22 
Darken>
....Immortals

Arj, den så jeg som lejefilm på VHS i gamle dage, og var vildt begejstret for den. Den er rigtig nok ren B-Tarantino-wannabe-platheder, men rollelisten og de absurde ting der sker i den, gør den superfed, på den cheesy måde.

Jeg har faktisk prøvet at opstøve den siden, men den er tilsyneladende ikke tilgængelig som andet end R1 (jeg har ikke R1-afspiller).

Den hed også Immortals på dansk lejevideo.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/08-11 11:11 
Captain America:

God popcornsfilm. Men der kommer nok ikke til at gå mange uger, før jeg skal anstrenge mig for at huske bare en enkelt scene fra den.
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 12/08-11 21:29 
Captain America:
Glimrende superheltefilm. Imo. den bedste marvelfilm siden den første Ironman. Herlig ukompliceret og befriende morsom. Skønne scenerier. En rigtig sommerblockbuster.
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/08-11 23:22 
Rise of the Planet of the Apes:

Virkelig positivt overrasket! Indeholder meget CGI, men bruger det kun få gange på fis og ballade, hvilket gør det væsentligt mere troværdigt end normalt. Fokuserer hovedsageligt på menneskets skødesløse omgang med naturen. Skal ses som en prelude til den oprindelige Planet of the Apes og ikke Tim Burton's udgave.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/08-11 07:17 
Killer Bean 2>
Rise of the Planet of the Apes:

Virkelig positivt overrasket! Indeholder meget CGI, men bruger det kun få gange på fis og ballade,

Er aberne ikke 100% CGI og dem ser man vel hele tiden?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/08-11 08:38 
Jeg tror det KB2 mener er at CGI'en primært er brugt lavmælt og fornuftigt uden for meget ligegyldig tjubang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/08-11 09:11 
Jeg var meget lidt vild med aberne fra traileren. Der mangler lige de sidste skridt for at komme ud af Uncanny Valley... de er blevet dygtige nok til f.eks. øgler og insekter, men de allermest menneskelignende/pattedyr halter det stadig med... jeg er ikke sikker på jeg vil kunne nyde filmens plot, når jeg hele tiden sidder og tænker "CGI, CGI, CGI-aber". :-/
SumezSumezSkrevet 15/08-11 09:18 
Jeg synes nu heller ikke det lugter af en film, hvor plottet har den store betydning, men KB2's kommentar har da alligevel ladet mig åbne lidt op overfor at den måske kan overraske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-11 10:46 
Sumez>
Jeg tror det KB2 mener er at CGI'en primært er brugt lavmælt og fornuftigt uden for meget ligegyldig tjubang?

Præcis. Der er brugt virkelig meget CGI, men for det meste er det brugt så sobert, at illusionen virker. Der er feks. også kun én eneste eksplosion i hele filmen. Det er seriøst ikke en action-film.

Hyakotake>
Jeg var meget lidt vild med aberne fra traileren. Der mangler lige de sidste skridt for at komme ud af Uncanny Valley...

Det er rigtigt nok. Men til gengæld har de været så dygtige til at animere følelsesmæssige reaktioner, at jeg kun sjældent lagde mærke til det. På sammen måde som at man kan se en dukkefilm og glemme, at det er en dukkefilm, man ser, hvis den er rigtig, rigtig godt lavet.
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 16/08-11 18:09, rettet 16/08-11 18:10 
Ator l'invincibile (eller bare "Ator"):

Herlig italiensk sword & sandals-film fra 1982 komplet med fuldstændigt fjollet plot, hvor helten drager ud for at redde sin kone (som samtidig er sin halvsøster) fra en kult, der tilbeder en stor fugleedderkop. Hovedskurken er kultens ypperstepræst, der altid portrætteres med en eller flere edderkopper på sin arm, og som er i stand til at kunne tyde de tegn som overedderkoppen giver i form af blod, der drypper fra en statue af et ørnehoved(?!).

Filmen burde være en del af det obligatoriske pensum på filmskolen - for ved at studere den i detaljer, vil man få indsigt i, hvordan man IKKE skal klippe en film sammen. Filmens score (i bedste strygerorkester-stil) bliver afbrudt hver gang, der bliver klippet til en ny scene. Lyssætningen er simpelthen horribel - og ca. 30 gange i løbet af filmen springes der til frames, der ser ud til at stamme fra en meget slidt VHS-kopi. Herligt!

Altså: en helt igennem fantastisk film. Ret sjælden, men indgår i en tysk Barbar-box - dog kun i en synkroniseret version, desværre.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 16/08-11 19:00 
Hvor er det dejligt at se at andre værdsætter den slags film :-) Prøv også at se Deathstalker 4: Match of Titans eller Lucio Fulci's Conquest.

Den italienske b-films genre fra 80erne er fantastisk.

Jeg har endnu ikke fået set Shocking Dark selvom jeg har den liggende på dvd. Tror det bliver en hård omgang ;-) Det skulle eftersigende være en blanding mellem Terminator og Aliens 2.
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 16/08-11 20:01 
Den ovennævnte barbar-boks indeholder også Ator 2, Sangraal la spada di fuoco (Sword of the Barbarians 1982) og Thor il Conquistatore (1983). Har også Mad Max-klonen I nuovi barbar (The New Barbarians 1982). Glemte helt at nævne, at der i begyndelsen på Ator lyder adskillige elefanttrut - men der er ingen elefanter i selve filmen. Det kan man da kalde kreativt foley!
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 17/08-11 01:06 
Scream 4 er helt klart værd at se, hvis ikke andet så fordi Hayden Panettiere spiller en stor rolle, men Courtney Cox' nye læber er direkte skræmmende :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig