X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 18/04-11 12:15, rettet 18/04-11 12:16 
Kristensen>
Total Jakogi stun!

Alt det jeg holdt mest af ved bøgerne var udeladt eller pillet i filmene. Så det tørre fis er det jeg elsker ved trilogien.

Ja det er sjovt, for jeg synes netop at Tolkien er i stand til at skrive utroligt fængende, selv når han beskriver tørt og uinteressant fis - jeg har altid været fanget af hans tekst, og IMO er filmenes største svaghed nok at de mangler Tolkiens egne ord (interessant detalje - har I hver især læst bogen på originalsproget eller den danske oversættelse?)
En eventyrhistorie der beskriver en levende verden med mange små detaljer er så og sige blevet konverteret til en actionfilm, hvor denne verden er blevet reduceret til nogle helikopterpanoreringer gennem New Zealands natur. Heldigvis er det en temmelig god actionfilm, men det er stadig to vidt forskellige enheder.

edit: Rettet nogle mildest talt forvirrende stave/tastefejl :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 12:17 
Men jeg forsøgte altså ikke at sige noget om den selvstændige kvalitet af bog eller film i nogen af de tilfælde, og bestemt ikke noget om hvad der var mest underholdende eller lettest tilgængeligt :) Blot at der er forlæg der er så store og relativt betydningsfulde i vores fælles bevidsthed, at man sagtens kan argumentere for at en filmatisering samlet set ville bidrage mere, hvis den konsekvent forsøgte at være et supplement til forlægget end et selvstændigt værk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 18/04-11 12:19, rettet 18/04-11 12:24 
Sumez>
men synes ikke det er det Harry Potter-filmene forsøger at være.

Bestemt ikke. De sætter sig typisk mellem to stole, hvis jeg skal vurdere. Det ene øjeblik ændrer de fuldstændig bøgernes præmisser og andre gange skøjter de henover vigtige oplysninger fra dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/04-11 12:21, rettet 18/04-11 12:22 
Jeg er heller ikke uenig, synes bare ikke det redder det trainwreck af moderne børnekultur der er Harry Potter. Det der irriterer mig mest er ikke filmene (eller bøgerne) i sig selv, men at det faktisk er fuldt ud acceptabelt at betragte den slags (filmene) som lødig litteratur, fordi den laveste fællesnævner er dalet stødt siden den gang jeg selv var i den målgruppe.
(forbehold tages for at min barndom kan være farvet af nostalgi og uvidenhed :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 12:23 
Jeg synes det er en meget uheldig konklusion, når du ikke har læst bøgerne :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/04-11 12:27, rettet 18/04-11 12:28 
Jeg tror desværre filmene har ødelagt det så meget for mig at jeg aldrig ville kunne respektere bøgerne.
Jeg har også svært ved at tro at de kan rette op på særlig meget. Som det fremgår af mit første indlæg (hvori min feedback på to andre gode kvalitetsfilm desværre er blevet overset :P) er det på intet tidspunkt forudsætningen for at have læst bøgerne jeg kritiserer - jeg mener stadig det primært er noget der præger de tidligere film i serien.

Jeg kunne forestille mig at enkelte håbløse situationer som f.eks. den hvor det sværd de leder efter pludselig dukker op på bunden af en sø hvor de i forvejen er, uden nogen hverken logisk eller symbolsk baggrund, er brygget bedre sammen i bogen, men det redder ikke filmen som helhed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-11 12:38 
Sumez>
interessant detalje - har I hver især læst bogen på originalsproget eller den danske oversættelse?

Jeg kan faktisk ikke huske det. Men det har sikkert været en dansk oversættelse. Det kan godt være, jeg ville få mere ud af originalen.

Sumez>
En eventyrhistorie der beskriver en levende verden med mange små detaljer

De "små detaljer" ser jeg så bare som ligegyldig fakta, jeg ikke kan bruge til en skid, medmindre det var svaret på spørgsmålet til en million i Hvem-vil-ha'-betalt-sit-huslån. Jeg foretrækker værker, som kun giver mig nok information til, at min fantasi kan udfylde hullerne. Jeg tror bare ikke Tolkien's måde at skive på, er noget for mig :/
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 18/04-11 12:40 
Jeg har kun set den første Harry Potter-film, og regner bestemt ikke med at jeg gider at se resten. Bøgerne derimod, dem kunne jeg faktisk godt finde på at læse igen engang.

Lego-spillet synes jeg i øvrigt er ganske sjovt. Her gør det ikke så meget at historien fortælles i brudstykker, og stort set kun er forståelig hvis man har læst bøgerne (eller måske set filmene - skal jeg ikke kunne sige).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 18/04-11 12:42, rettet 18/04-11 12:43 
Sumez>
Jeg ynder ikke at udtrykke mig som den store fan :) men lad mig forsikre dig om, at bøgerne er utroligt gennemtænkte. De har mange andre svagheder, men dette er bestemt ikke én af dem. Der er intet der "pludselig" dukker op. Der er en ofte ekstrem sammenhæng, hvor fx en detalje der introduceres i starten af bog 2 og bruges som lille sidehistorie midt i bog 5, bliver altafgørende i slutning af bog 6 - mange år og tusindvis af sider senere. Der er ingen nemme løsninger og der ligger åbenlyst et voldsomt stort planlægningsarbejde bag. Det er helt tydeligt at den samlede serie er udtænkt samtidig som en samlet historie - det er ikke bare en enkelt succes, hvor man så løbende har fyldt efterfølgere på. Det er sådan noget der giver mig stor respekt for især forfatteren - det er et sammenhængende og ærligt værk. Det får en del andre bogserier til at virke meget overfladiske og letkøbte :)

Og den slags fremgår selvfølgelig ingen steder i filmene, omend jeg dog har formodning om at forklaringen på sværdet i søen nok skal komme i anden del :) Det tilsvarende troede jeg selvfølgelig også om den femte og sjette film, hvor man i begge tilfælde præsterede at fjerne den slutning, der gav resten af filmen mening ;) Filmene (og spillene) er bare cash-in på bøgerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/04-11 12:54, rettet 18/04-11 12:55 
Sumez>
Jeg tror desværre filmene har ødelagt det så meget for mig at jeg aldrig ville kunne respektere bøgerne.

Til forveksling synes jeg du er langt ude i skoven :)
Hvis du bare kunne holde din kritik udelukkende til filmen ville det pynte ikke så helt lidt :)
Der er synd, at filmene har gjort dig så fordomsfuld for bøgerne er ganske fine og temmelig betydningsfuld børnelitteratur.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 18/04-11 12:56, rettet 18/04-11 13:01 
Jeg er bestemt ikke afvisende overfor at bøgerne har en masse genialitet man ikke ser skyggen af i filmene.
De er faktisk næsten nødsaget til det.

Men jeg mener, for at gentage mig selv, ikke at noget i bøgerne potentielt kan redde den her film fra at være en regulær bæ. :)

Kristensen>
Hvis du bare kunne holde din kritik udelukkende til filmen ville det pynte ikke så helt lidt :)

Men det er jo også Jer andre der bliver ved med at forsvare filmene med "men bøerne..."
Jeg beklager den kritik jeg rettede imod serien som helhed (film/bøger) i mit andet indlæg, troede jeg fik understreget kraftigt at jeg udelukkende udtaler mig på baggrund af formodninger ud fra filmene. Jeg indrømmer at jeg ikke har ret til at kritisere bøgerne som jeg ikke har læst.
Men omvendt har jeg heller ikke set nogen forsøge at modbevise min påstand omkring Voldemorts yderst forvirrende rolle i seriens univers som enten Satan selv eller karismatisk Hitler (hvordan gør bøgerne?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 13:09, rettet 18/04-11 13:10 
For the record har jeg ikke forsvaret filmene med bøgerne. Blot påpeget at jeg selv har lært, at det kan være et ringe kritikpunkt af en film, at den kræver man har læst bøgerne - at dét sagtens kan være noget positivt, i stedet for.

Det var en ren teoretisk bemærkning, omend afledet af at jeg efterfølgende synes Harry Potter-filmene lefter alt for meget for popcorn-publikummet, hvor de med den modsatte indstilling kunne have været meget mere - og i øvrigt stadig en fremragende forretning, fordi der er så stor en fanbase.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/04-11 13:18 
Det var heller ikke på noget tidspunkt nogen af mine kritikpunkter af filmen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 15:50 
Det lød ellers sådan:

Sumez>
jeg synes ikke der er noget der kan forsvare at man laver sådan noget usammenhængende numsegas, selv hvis man formoder at folk har læst bøgerne.

:)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/04-11 15:55 
Med den sætning argumenterer jeg da netop for at mine kritikpunkter er gældende -uanset- om man har læst bøgerne eller ej?
Det betyder jo ikke at jeg kritiserer filmen for at forudsætte at man har læst bøgerne. Det kunne jeg sikkert gøre, men der er så meget andet galt med den at jeg ikke fandt det relevant. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 16:05, rettet 18/04-11 16:13 
Nu begynder vi vist at ordkneppe, men du kritiserer at filmen er for usammenhængende, og at man aldrig må lave noget der er så usammenhængende, selvom man ved ens publikum har læst bøgerne - hvormed det jo ikke er usammenhægende for dém.

Hvilket jo så er præcis dét jeg taler om. Jeg argumenterer for at det er i orden at filmatisere så udbredt et oplæg, så det forudsætter at man har læst bøgerne for nærmere forståelse. Jeg ville acceptere og foretrække at filmatiseringerne var endnu mere indforståede og usammenhængende (som i: behøves ikke at udpensle ting jeg ved, for at alle andre kan være med), hvis det samtidig betød at man ikke tog så mange kompromiser og lavede så mange ofre af oplægget.

EDIT: BTW er du nok lige hård nok når du kritiserer manglende sammenhæng baseret på at have set én del af to. De to hænger jo sammen og var aldrig ment som adskilt (igen: penge), så selvfølgelig er der meget der forklares i anden halvdel. Det er jo lidt som at stoppe midtvejs i en anden film og kritisere det samme :) Jeg er fuldstændig enig med dig i at den ER usammenhængende - bare ikke i præmissen for at kritisere det på den måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/04-11 16:40 
Det er meget fint at du vil tale om filmene i forhold til om man har læst bøgerne, men det ændrer ikke på at min kritik af filmen intet har med det at gøre, og i og med at jeg ikke har læst dem, er det svært for mig at udtale mig om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/04-11 17:14 
Det sidste enes vi så om :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-11 01:10, rettet 22/04-11 01:13 
Karate-Robo Zaborgar

Var inde på CPH Pix og se denne perle idag og den er fantastisk. Den er baseret på et superhelte show fra 70'erne af samme navn. Det er en fantastisk throwback film der er underholdende hele vejen igennem. Man skal være virkelig sur hvis man ikke kan lide den slags :D

Trailer
http://youtu.be/0l0mhZVdgZA


En bid af episode 1 fra 1974
http://youtu.be/bn18PR7cEJU
Alf81Alf81Skrevet 22/04-11 08:50, rettet 22/04-11 08:50 
Super fedt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Mechanical Violator Hakaider.

http://www.youtube.com/watch?v=dAMZAOQiMdY
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/04-11 12:19 
Ja absolut. Heldigvis tager den ikke sig selv lige så seriøs som Hakaider gør.
millenniummillenniumSkrevet 23/04-11 08:11 
Troldejægeren:
Det er dælme et frisk pust til den skandinaviske film, med en opfindsomhed som dansk film kun kan drømme om. En lettere parodisk stil tager pis på Blair Witch Project (min all-time hadefilm) og udnytter myterne om trolde i en stærkt indlevende form. Find selv rekonstruktionen af De tre små bukkebruse.
Effekterne er upåklagelige. ... ja, jeg kan ikke rigtigt finde på noget dårligt at sige om den.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 23/04-11 18:26 
Helt enig i Troldejægeren. Det eneste negative jeg har at sige om den er, at alle trolde scenerne blev vist i traileren, hvilket gjorde at der intet nyt var i filmen da jeg så den. Den burde stå nummer 1 på listen over hvordan-man-ikke-laver-en-film-trailer.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 24/04-11 21:47 
Helt rigtigt. En rigtig spoiler-trailer, men ikke filmens skyld. Kun de dumme marketingsfolk.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/04-11 09:06, rettet 27/04-11 09:11 
The Ninth Gate:
Klichéfyldt og forudsigelig spændingshistorie om en stor Hollywood-skuespiller der analyserer gamle religiøse tekster og opdager gamle hemmeligheder og skjulte kulter.
Med andre ord, på uendeligt mange områder som Engle og Dæmoner og Da Vinci Mysteriet, men så klichéfyldt som den er vil jeg ikke anklage Dan Browne for at have stjålet fra Polanski/Pérez-Reverte - The Ninth Gate er, til gengæld, langt langt, langt, langt bedre fortalt end de to.
Den bedste del af filmen er den måde den skildrer en fiktiv excentrisk bogsamler-verden (der dog garanteret har mange rødder i virkeligheden) - hen imod den sidste halvdel falder den dog lidt til jorden i en bunke typisk Hollywood-mumbojumbo (der dog aldrig bliver ligeså slem som i Dan Browne-filmene). Mysterierne, filmen omhandler, glemmes og bliver aldrig forklaret, og slutningen virker som om den er blevet klippet op og sat sammen for mange gange til at give den mening der oprindeligt var tanken. Med få ændringer og forbedringer kunne det have været en rigtig god film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/05-11 10:33, rettet 13/05-11 10:33 
I kølvandet på Harry Potter er det dejligt at se nogle rigtig gode børne/familiefilm, omend det er tvivlsomt om sidstnævnte kan defineres som sådan.


How To Train Your Dragon:
Jeg har altid haft et anstrengt forhold til det meste af hvad Dreamworks har lavet, men her er tale om en rigtig god og frisk 3D-animationsfilm, der ikke bare rider med på bølgen som stort set alle andre i "genren", uanset deres kvalitet.
Konceptet er originalt, og mange af detaljerne i filmen er virkelig gennemtænkt, hvilket får det hele til at virke meget mere sammenhængende og indlevende. Og så prøver den ikke at være sjov, bortset fra enkelte situationer hvor den faktisk er det.
Selvom oplægget er på grænsen til kliché, bliver man alligevel medtaget af historien.


Where The Wild Things Are:
Virkelig fornuftig film i "barn med livlig fantasi"-genren, der dog bryder mønstret på brutal vis ved at give drengens fantasimonstre en meget menneskelig personlighed (hvilket resulterer i rigtig meget subtil humor gennem dialogen) med menneskelige sociale problemer, og filmens unge hovedperson (som spiller helt fænomenalt) lærer hurtigt at det ikke er nemt at være konge over et lille samfund.
Filmen udvikler sig virkelig trist, og det kan diskuteres om slutningen overhovedet er "lykkelig". Det er i hvert fald ikke nogen helt børnevenlig film.

Jeg har aldrig læst den klassiske børnebog, filmen er baseret på, men man kender den jo af omtale.
Jeg må indrømme at filmen er helt anderledes end jeg havde ventet, og kunne godt tænke mig at vide om den afviger fra bogen på samme måde. Uanset hvad gør den det i hvert fald rigtig godt, stor anbefaling herfra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/05-11 11:03 
Sumez>
Filmen udvikler sig virkelig trist, og det kan diskuteres om slutningen overhovedet er "lykkelig". Det er i hvert fald ikke nogen helt børnevenlig film.

Bestemt en anbefalelsesværdig film og faktisk ser jeg det som IKKE nogen børnefilm overhovedet det er den alt for kompleks til når man tolker filmens budskaber og problematikker.

Faktisk har jeg kun set den en gang og har meget svært ved at skulle samle den op igen. Den er på EN måde så livsbekræftende og så alligevel rummer den en MEGET sort verden. For mig var det ihvertfald ikke nogen feel good movie. Men seværdi er den man skal bare være forberedt på at Spike Jonze er lidt af en lurendrejer.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/05-11 11:55 
Jeg tror helt bestemt at det er de færreste børn der forstår hvad filmen handler om, og jeg sad meget og funderede over hvordan et barn ville opleve filmen (udover de elementer der bare er direkte mareridtsmateriale, som når Carol går amok)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/05-11 12:12 
Hvis jeg havde set den som barn var jeg nok blevet hunderad ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 13/05-11 22:42 
Fik endeligt samlet mod til at se paranormal activity 2.. Den formår desvære ikke at løfte arven fra 1eren. Som i min bog stadig står som den mest creepy film til dato.. Men fuck jeg fik et shock så jeg var ved at skide skråt :-D
For The Love Of The Game
HulleHulleSkrevet 14/05-11 08:32 
Max Payne.. Undgå den, virkelig ringe film uanset om man har spillet spillene eller ej. Syndt at de stort set har ignoreret materialet det bygger på.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/05-11 09:50 
Ja, de har hverken ramt stilen, personlighederne eller stemningen fra spillet. Og så har de trukket historien i en tåbelig retning :/
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 15/05-11 23:08 
I am number 4:
Skidt film, som er underlig og minder alt for meget om twilight.
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 16/05-11 19:58 
Pirates of The Caribbean 4:

Lidt langsom om at komme igang, og den røde tråd udebliver for mig desværre, set i sammenhæng med de tidligere film. Dog god enkeltstående. Jeg kunne ikke undgå at savne et par af de gamle karakterer, og 3D'en gjorde ikke rigtig noget for filmen - faktisk tror jeg at jeg havde foretrukket traditionel "2D-visning".

Alt i alt et kig værd, men som skabsfan af de tidligere kunne jeg ikke lade være med at være lidt skuffet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 16/05-11 21:42, rettet 16/05-11 21:53 
Udefra ligner det også bare en lang reklamefilm for jack sparrow.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 16/05-11 21:46 
Johnny Depp sælger ud :-(
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/05-11 23:29, rettet 16/05-11 23:30 
Jeg håber snart markedet frastøder denne type film, så filmselskaberne prøver andre veje end deres evindelige remake, reboot og sequel helvede med lidt 3D gøgl.

Men så længe +200.000 danskere vralter ind i biffen, for at se Pirates 4, så kan det stadig betale sig at tænke ensrettet.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 17/05-11 10:08 
Jeg går i en lang bue udenom Pirates 4. Det har udelukkende været ned ad bakke siden den første film, og jeg har svært ved at tro at en 4'er i en serie uden nævneværdig figurudvikling kan gøre noget som helst interessant.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-11 21:49 
Crank - High Voltage:

Føles mere B-films-agtig end 1'eren og er til tider fuldstændigt langt ude, men det er tilsyneladende også meningen, så resultatet er ganske underholdende.

9:

Flot animationsfilm, som dog har en historie, der, i mine øjne, virker en smule naiv og sentimental. Slutningen giver absolut ingen mening.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/06-11 21:56 
Hvilke film er jeres ynglings film, i må kun vælge 3. Mine er:
-RoboCop 2
-Blood In Blood Out
-Bad Taste
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-11 22:18, rettet 07/06-11 22:19 
Lige pt. må det være:

-RoboCop
-Indiana Jones and the Temple of Doom
-Stir Crazy (To tosser bag tremmer)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 07/06-11 22:20 
Vi har en tråd til det :)
http://playright.dk/forumemne.php?id=19949#235969
CoreCoreSkrevet 07/06-11 22:21, rettet 07/06-11 22:21 
- Reservoir Dogs
- 12 Monkeys
- The Usual Suspects
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 14/06-11 08:59 
Paul: En hyggelig lille film, med en alien som er overraskende vel lavet, og godt valg af seth rogen til stemmen. Der er også rigtigt mange gode sci-fi referencer i fra andre film. Den er da værd at se syntes jeg, men det er ikke noget mesterværk, og det bliver aldrig en klassisker. Og de to hovedpersoner har jeg aldrig rigtigt brudt mig om, de er heldigvis bedre i den her, men stadig ikke gode.

The hangover: Lidt kedelig og ligegyldig film, uden nogen egentligt handling.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 14/06-11 09:54, rettet 11/07-11 11:00 
2012:

Så fik jeg den endelig set. Ventede på en lejlighed hvor det var næsten gratis.

Første tanke: Hvorfor er der hele tre (TRE!) scener hvor et fly letter fra en landingbane samtidig med at asfalten ramler sammen under flyhjulene. Det er s'gu for meget genbrug i samme film.

Jeg er normalt en sucker for store effekter, og det leveres 100%. Tsunamien, vulkaneksplosionen, og jordskælvene er top klasse. Hold da kæft en detaljegrad. Intet at kritisere.

Hele moralen i afslutningen er for irrelevant. Deres tale om menneskets moralske ansvar er varm luft og dybt påtaget. Plottet er simpelthen for fantasifuldt til at bære et etisk budskab.

Alt i alt kunne jeg meget bedre lide The Day After Tomorrow. Den havde en bedre historie, et stramt babylonsk tema og en politisk relevans. Men jeg var da godt underhold med 2012, som jeg måske nok giver et par gensyn i fremtiden.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 14/06-11 17:14 
Det eneste gode i den film er Woody som går helt, helt amok da Yellow Stone flyver i luften :D
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 14/06-11 19:50 
Herold>
Jeg går i en lang bue udenom Pirates 4. Det har udelukkende været ned ad bakke siden den første film, og jeg har svært ved at tro at en 4'er i en serie uden nævneværdig figurudvikling kan gøre noget som helst interessant.

Jeg havde samme bange anelser men tog alligevel ind at se den. Jeg blev positivt overrasket. Den går back to basics og føles meget mere som etteren end den middelmådige toer og den rædselsfulde treer. Absolut værd at se, hvis man bare vil have underholdende skattejagt. Alle de dårlige ting fra treeren er væk: de stupide alliancer på kryds og tværs, det mildes talt turbulente forhold mellem Ken og Barbie, og den konstanye følelse af at det egentlig ikke er sørøversjov, som producerne brænder for. Det synes jeg, der bliver rettet kraftigt op på i fireren. Den prøver ikke at være episk, men kun at underholde med klassisk sørøverramasjang.
WehnerWehnerSkrevet 14/06-11 20:00 
Det lyder faktisk præcis som det, jeg vil have. Vi får se...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 14/06-11 20:09 
Kan i ikke li 2 eren? Den er da max fed. Davy jones er da en fed figur. Og den der kæmpe blæksprutte sparker røv! Hele ideen med davys hjerte i en kiste er fedt. Fuck it, 2eren er en fed film :-)
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 19/06-11 22:47 
Har lige været inde at se Source Code. Ganske god film efter min mening.
What is the Matrix?
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig