X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 07/04-11 12:51, rettet 07/04-11 12:54 
Kalicola>
Se nu filmene med de rigtige forventninger. Se dem for hvad de er.

Det er jeg skam helt enig i. Jeg kan bare ikke sidde og sluge patriotisme på så højt et plan uden at væmmes ;-) Der står jeg sku af hesten!

..Og der herskes absolut ingen tvivl om hvad den film vil fortælle!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 07/04-11 12:58 
Det er rigtigt. Det ER ikke en go film overhovedet. Men den vinder hos mig, fordi den gør så meget andet helt perfekt. Action optagelserne er noget af det bedste jeg har set, og der er masser af dem. Og fordi den action er så vel lavet, er det en film jeg kommer til at se flere gange. Vi må ikke glemme alle de ting som filmen gør godt.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 07/04-11 13:09 
Alt respekt for det :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/04-11 13:09 
neros>
..Og der herskes absolut ingen tvivl om hvad den film vil fortælle!

At aliens kommer fra Planet A-Team og kan ikke ramme noget?
nerosnerosSkrevet 07/04-11 13:15 
Ha Ha! :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 07/04-11 14:04, rettet 07/04-11 14:04 
neros>
Det er jeg skam helt enig i. Jeg kan bare ikke sidde og sluge patriotisme på så højt et plan uden at væmmes ;-) Der står jeg sku af hesten!

Hvilken er årsagen til at jeg aldrig har fået set Pearl Harbor i sin helhed *ørle, ørle, ørle*
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/04-11 14:23 
Hehe.. Tør næsten ikke at sige det.. Men pearl harbour er top fed! :)
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 07/04-11 14:27 
NOOOOOOOooooooooo............

Jeg dødede lige et kort øjeblik. :-O
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 07/04-11 17:28 
millennium>
Hvilken er årsagen til at jeg aldrig har fået set Pearl Harbor i sin helhed *ørle, ørle, ørle*

Heller ikke her.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 07/04-11 17:49, rettet 07/04-11 18:00 
Jeg har hede dagdrømme om, at en eller anden solfyldt morgen så vågner Bay og Emmerich op i hver deres diamantblingsatte senge med et forfærdet udtryk og råbegræder med snotten drivende ned på silkepyjamasen: "Shit, *I* made *that* movie? I thought it was the other guy!"

...og ringer derefter straks til Spielberg og beder om et kursus i at lave actionfilm.

Ok, i Bays tilfælde bliver det nok noget i stil med: "*I* made *movies*!?!?lololol!?!?"
CoreCoreSkrevet 07/04-11 20:29 
Det er sjovt så mange af jer, der udråber jer selv til bedrevidende om hvad der er godt og skidt, og alligevel bliver ved med at bashe film, som har lavet helt åndsvagt mange penge, og vanvittigt mange mennesker verdenen over har både set og været glade for.

Det kunne jo godt tænkes, at nogle af de her filmfolk er i branchen for at lave penge. Og det gør man sgu ikke ved at henvende sig til en minoritet af filmsnobber, der hidser sig og over et flag i en film, der pudsigt nok kommer fra det land som flaget symboliserer.

Der er lige en tand for meget kejserens nye klæ'r over jeres Bay-basheri o.l.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 07/04-11 20:31 
Selvom jeg er uenig kan jeg godt se din pointe meget af vejen - indtil du kommer til den der Kejserens Nye Klæder-kommentar. Jeg er med på hvad du mener, men den kunne ikke være mere ved siden af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/04-11 20:36 
Core>
Det er sjovt så mange af jer, der udråber jer selv til bedrevidende om hvad der er godt og skidt, og alligevel bliver ved med at bashe film, som har lavet helt åndsvagt mange penge, og vanvittigt mange mennesker verdenen over har både set og været glade for.

Dvs. McDonalds laver god og velsmagende mad fordi mange spiser det og firmaet tjener kassen på det?
CoreCoreSkrevet 07/04-11 20:40 
Hver gang der kommer en ny "Bay-agtig" film, dukker der det ene negativt ladet indlæg op efter det andet, mens vi stadig venter på den, og med det samme nogen har set den, kommer der 10 ens indlæg om hvor ringe den (og alle de i tråden førnævnte) film er. Og de 9 efterfølgende ved man altid kommer, og med lige så stor sikkerhed ved man, at de lige så godt kunne være det copy/pastet fra det første indlæg.

Folk er så fokuseret på at lyde bedrevidende, at de fuldstændig tilsidesætter egen smag, indtryk og oplevelse, og i stedet læner sig op ad dem man selv syntes ved bedre, og bare sørger for at mene det samme, i en ny formulering.

Lidt ligesom når Gamereactor anmelder Halo-spil.

Selvfølgelig, er World Invasion: BFLA propfyldt med amerikansk patriotisme. Det er jo en amerikansk film, og se på hvad den hedder. Enten vælger folk herindefra bevidst at se den ene film som de selv syntes er dårlig efter den anden, eller også har de så lidt styr på deres egen smag, og hvordan filmverdenen fungerer, at man simpelthen ikke er i stand til at se film ud fra filmens præmisser.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 07/04-11 20:46 
Hvad syntes du så om filmen?
CoreCoreSkrevet 07/04-11 20:48 
Beano>
Dvs. McDonalds laver god og velsmagende mad fordi mange spiser det og firmaet tjener kassen på det?

Nej, men de taler til masserne, holder menuen varieret, og hvis du vælger at æde det alligevel, ved du godt på forhånd at du går indtil noget der er hurtigt, let og mindre interesant i det lange løb. Og det er der rigtig mange der gerne vil ha'.

De tuder til gengæld heller ikke over manglen på mørt veltilberedt oksekød bagefter.

Og hvis du gerne vil påstå at være bedrevidende og velbevandret i konceptet mad og spisesteder, så ved du også at McDonalds har et meget stort salg, tjener rigtig mange penge og at der af samme grund sidder nogle dygtige mennesker bag konceptet, lige så vel som du ved at der står en rigtig dygtig kok og laver den gode bøf på Hereford. At benægte det ene, eller at lade sig forarge over det andet, understreger bare uvidenhed om den branche man gerne vil udtale sig om.

I madverdenen er der bare en ret stor prisforskel også. Bio-billetter og købefilm koster det samme uanset hvilken film der er tale om.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 07/04-11 20:51, rettet 07/04-11 20:52 
Beano>
Hvad syntes du så om filmen?

Battle for LA? Aner det ikke, har ikke set den. Men et letfordøjeligt actiondrøn, hvor de smadrer ting fra start til slut, plejer ikke at være noget jeg holder mig for fin til at syntes om.

Men siden den har været nævnt, har man allerede haft fat i både Black Hawk Down, Michael Bay og Emmerich for 25. gang, for igen at klappe hinanden lidt på ryggen. Derfor indlægget (-ene). Jeg kunne ikke finde på at udtale mig om noget jeg ikke har set eller spillet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 07/04-11 20:58 
Core>
Battle for LA? Aner det ikke, har ikke set den.

(...)

Jeg kunne ikke finde på at udtale mig om noget jeg ikke har set eller spillet.

Men du kan godt bashe andre, som har set filmen, for at have en negativ mening om den?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-11 21:00 
Core>
Det kunne jo godt tænkes, at nogle af de her filmfolk er i branchen for at lave penge.

Jeg har intet imod popcornfilm, som satser mest på sfx og har et glimt i øjet mht. alt andet. Problemet med Battle: LA er, at den ikke indeholder det mindste spor af selvironi. Folkene bag filmen synes tydeligvis, at deres egen lort lugter vidunderligt, og det gør det hele sindsygt ulækkert.
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 07/04-11 21:02 
Beano>
Men du kan godt bashe andre, som har set filmen, for at have en negativ mening om den?

Kunne aldrig falde mig ind. Læs lige de sidste tre linier i foregående indlæg igen.

Men at bashe den for patriotisme og for meget action, udviser bare uvidenhed om film generelt. Se på traileren. Her er det da allerede skåret ud i pap, at det er lige præcis det du får hvis du går ind og ser den. Den hedder endda Battle for LOS ANGELES. Hvordan kan man ikke have set det komme?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 07/04-11 21:05, rettet 07/04-11 21:11 
Killer Bean 2>
Folkene bag filmen synes tydeligvis, at deres egen lort lugter vidunderligt, og det gør det hele sindsygt ulækkert.

Rigtig mange mennesker har allerede set den, og mange af jer der oven i købet er enormt skeptiske har været inde og se den. Så jeg vil mene at folkene bag filmen syntes deres lort lugter af penge, og så er det jo en smagssag om det er en aroma man bryder sig om eller ej.

Sagt på en måde der henvender sig mere til nogle af jer. Vi ved alle at EA er storproducent i lort de selv syntes lugter vidunderligt, men i er heldigvis velbevandret nok i spilbranchen til at i har gennemskuet det før i overhovedet har påtænkt at købe spillene, så i lader være, fordi at i ved hvad i ville få for pengene. Derfor sidder i heller ikke konstant og tuder over hvor pinlige spillene er, når de er indkøbte. Spiller i dem alligevel, tænker i bare "Det er da noget lort, men nåja, det var jeg jo godt klar over på forhånd", i stedet for at sætte jer til at råbe højt om at dem bag produktet er talentløse.

Lige i dit tilfælde, kan du skifte EA ud med "Next-Gen", så er ovenstående eksempel mere henvendt til dig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 07/04-11 21:11, rettet 07/04-11 21:32 
Så kan du ikke lide lugten i bageriet kan du skride agtigt! Sejt!

Og hvis du er vegetar kan du ikke udtale dig om "rigtig mad" fordi det er det de fleste normale mennesker spiser!

Flertallet har altid ret og ved hvad der er bedst. Så nu ved jeg hvorfor Boyzone var så godt!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-11 21:19, rettet 07/04-11 21:20 
Core>
Killer Bean 2>
Folkene bag filmen synes tydeligvis, at deres egen lort lugter vidunderligt, og det gør det hele sindsygt ulækkert.

Rigtig mange mennesker har allerede set den, og mange af jer der oven i købet er enormt skeptiske har været inde og se den. Så jeg vil mene at folkene bag filmen syntes deres lort lugter af penge, og så er det jo en smagssag om det er en aroma man bryder sig om eller ej.

Du har ikke set filmen, så jeg tror bare ikke du forstår, hvad jeg mener. Personligt synes jeg at lorten lugtede af følgende: "Krig er godt!! Når du er i krig behøver du ikke tænke logisk". Det er selvfølgelig et budskab, man har set i utallige actionfilm. Men i deres tilfælde har det sædvanligvis været så overdrevet fremstillet, at man kunne trække på smilebåndet over det. Men i Battle: LA bliver krigsglæden formidlet så "sobert", at det begynder at lugte af propaganda. Og det er sgu skræmmende.. uanset hvordan, man vender og drejer det. Det har ikke en skid at gøre med penge :/
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 07/04-11 21:34 
neros>
Så kan du ikke lide lugten i bageriet kan du skride agtigt! Sejt!

Og hvis du er vegetar kan du ikke udtale dig om "rigtig mad" fordi det er det de fleste normale mennesker spiser!

Flertallet har altid ret og ved hvad der er bedst. Så nu ved jeg hvorfor Boyzone var så godt!

WOW! Så mange, så enorme fejlfortolkninger efter så megen udspecificering, det er jo en præstation i sig selv.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 07/04-11 21:41, rettet 07/04-11 21:55 
Nu føler jeg mig ikke personlig ramt i den her sammenhæng, men Core, du slår altså dig selv i hovedet med din egen hammer :)

Du siger, mange i tråden opfører sig om de er bedrevidende. Det er måske sket i et par enkelte kommentarer, men generelt er jeg ikke enig.

Anyway, så skriver du:

Selvfølgelig, er World Invasion: BFLA propfyldt med amerikansk patriotisme. Det er jo en amerikansk film, og se på hvad den hedder. Enten vælger folk herindefra bevidst at se den ene film som de selv syntes er dårlig efter den anden, eller også har de så lidt styr på deres egen smag, og hvordan filmverdenen fungerer, at man simpelthen ikke er i stand til at se film ud fra filmens præmisser.

Så du og andre er bedre i stand til at vurdere filmens præsmisser? Ved I bedre, som I bedrevidende? :)

Men at bashe den for patriotisme og for meget action, udviser bare uvidenhed om film generelt. Se på traileren. Her er det da allerede skåret ud i pap, at det er lige præcis det du får hvis du går ind og ser den. Den hedder endda Battle for LOS ANGELES. Hvordan kan man ikke have set det komme?

Bedrevidende igen? :)

Hvilket leder mig hen til det primære formål med indlægget:

Film er ikke action, kærlighed, drama eller et fjerde selvstændigt element, men derimod en sammensætning af mange elementer.

Så når du eller andre siger, at hvis en actionfilm har fede actionscener, så er kritik af andre elementer malplaceret, mener jeg det er at se en filmmediet på et meget smalt niveau. Hvis det bare handler om action, kunne man nøjes med at se et sammenklip af actionscener i tilfældig rækkefølge. Eller den fiktive dvd "Verdens 25 bedste actionscener".

Jeg siger ikke, at en actionfilm skal have dybt plot og time-lange eksistentielle dialoger, men som filmbruger kan man da godt forvente, at plot og/eller karakterer som minimum er hæderlig skabt, og ikke mindst hæderligt leveret.

Der er mange, mange seværdige actionfilm, som måske ikke har store historier, men som i det mindste leverer ganske fint på det plan og så samtidig har god dialog og cool eller interessante karakterer.

IMO er Bay og Emmerich blandt de værste til at levere andet end lige netop action - og derfor synes jeg, kritik er på sin plads.

EDIT: "Nogenlunde" rettet til "ganske fint" i næstsidste afsnit - nogenlunde lyder som at det jævnligt kan være lidt under middel, og jeg tænker mere middel til lidt over middel :)
nerosnerosSkrevet 07/04-11 21:49, rettet 07/04-11 21:49 
jaes>
Så når du eller andre siger, at hvis en actionfilm har fede actionscener, så er kritik af andre elementer malplaceret, mener jeg det er at se en filmmediet på et meget smalt niveau.

Måske det smalleste!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-11 21:57, rettet 07/04-11 22:03 
jaes>
Film er ikke action, kærlighed, drama eller et fjerde selvstændigt element, men derimod en sammensætning af mange elementer.

Er noget så ening.

Hvis man vil lave en god gryderet, skal man komme lidt forskellige krydderier i. Nogle krydderier smager ikke godt sammen, og hvis man bare tømmer bøtten med et enkelt krydderi ned i gryden, ender man også med noget uspiseligt.

Det kan dog også være underholdende, når folk ikke kan finde ud af at lave mad.. hvis bare de ikke ødelægger alt for gode råvarer (hvilket jeg synes er trend i actionfilm lige for tiden).
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 07/04-11 22:31 
Core: hvor er jeg glad for at du er herinde. Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du har sagt!
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 07/04-11 22:47 
Lad nu vær med at sammenligne med mad hele tiden :-) det er film vi snakker om...

Egentligt er det lidt interessant, at mange klagede over war of the worlds fordi man ikke så krigen. Nu er der endelig kommet en film hvor man følger soldaterne i krig, og så er det også galt...

Angående handling. Handlingen er, at jorden bliver angrebet af en fremmed race. Er det ikke interessant nok? Hvad mere vil i ha i sådan en film? Personligt syntes jeg at det er spændende at se hvordan sådan en event kunne se ud.

Og hvordan vil i ha personerne i filmen? Hvordan skulle de være før i kan li dem?

Hvad skulle der til for at den her film ville være go nok?
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 07/04-11 23:10 
Kalicola>
Hvad skulle der til for at den her film ville være go nok?

Mindre "Semper Fi" :-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 07/04-11 23:50 
jaes>
Så du og andre er bedre i stand til at vurdere filmens præsmisser? Ved I bedre, som I bedrevidende?

Skifter lige eksempel (Nu snakker vi vist ikke om den enkelte film længere alligevel). Da The Expendables udkom, var der på trods af rollebesætning, omtale og trailers stadig folk der gik i bio og så den, og bagefter væltede ud og råbte OVERFLADISK LORT UDEN PLOT OG HISTORIE! Og ja, den er overfladisk, plotløs og med fuldstændig lam historie. Men det er ligemeget, for det er ikke derfor den er lavet, og man har aldrig lovet nogle af de ovenstående elementer på nogen måde. De mennesker der på trods af markedsføringens klare budskab, stadig har forventet et mesterværk af et plot, da de gik i biffen, har da på ingen måde formået at se filmens ud fra dens præmisser.

Det svarer til at du spiller Morten Skildpadde til PS2, og beklager dig over at det er for let, og dialogen for flad.

Og jeg mener især at navne som Bay og Emmerich understreger hvad du får, når du ser deres film. Det har aldrig været anderledes. Og når folk, som er ret velbevandret i filmverdenen, stadig kan vælge og se disse film, og samtidig forarges over deres elementer, så har de enten bevidst valgt at se en film, som de på forhånd vidste at de ville syntes var dårlig, eller også er de ikke i stand til at se den ud fra dens præmisser.

Men det gør ikke hverken Stallone, Emmerich eller Bay mindre dygtige filmskabere. Hvis deres målsætning er at lave et letfordøjeligt actiondrøn, som sælger røven ud af bukserne og som henvender sig til flertallet, så er det da en massiv bedrift at de kan gøre det, gang på gang.

jaes>
Bedrevidende igen? :)

Nej. Men hvis man gerne vil bryste sig af et stort filmkendskab, så er det selvmodsigende at man stadig ikke er blevet bedre til at læse en trailer.

jaes>
Film er ikke action, kærlighed, drama eller et fjerde selvstændigt element, men derimod en sammensætning af mange elementer.

Nogle er, men andre bevæger sig i én enkelt af dem, fordi at det er genren, det er ambitionen, og det er (forhåbentlig) det målgruppen den er henvendt til vil have. Når jeg ser en asiatisk martial arts-film, så ser jeg den udelukkende for kampscenerne, og vurderer den efterfølgende udelukkende på dette (eller mangel på samme), for de er grunden til at jeg så filmen til at starte med, og jeg vidste fra start af, at jeg ikke kunne forvente andet. Hvis jeg ønsker nogle af de andre elementer, ser jeg en film, som jeg kan forvente disse af. Når en film så mestrer at rumme flere eller alle elementer, på en optimal måde, ja så er det helt sikkert en rigtig god film, men det gør ikke nødvendigvis "niche-filmene" dårlige.

Jeg syntes eksempelvis at Black Hawk Down er superfed. Ikke fordi at den handler om amerikanske soldater, men fordi at den leverer hidsige og velinstrueret skuddueller i noget der ligner to timer i streg. Nogle gange, er dette bare præcis hvad jeg vil have. BHD rummer heller ikke rigtig andet end netop action. Men at kalde Ridley Scott for en dårlig instruktør, det ville da være dumt.

Bay og Emmerich er måske ikke gode til at levere andet end action ud fra dine præferencer, men der er dælendyleme mange mennesker der bliver fuldt ud tilfredsstillet af Independence Day, The Rock, Bad Boys 2, The Patriot og Armageddon, og dette også med fokus på andet end action. Og som den type filmskabere de to ovennævnte er, der gerne vil tale til så bredt et publikum som overhovedet muligt, så gør de det da netop rigtig godt.

Det kan godt være at jeg syntes at kærlighedsscenerne i Armageddon er cheasy, men min mor, min søster, min bror og min kone syntes at de er lige i skabet, og det er 4 solgte enheder, frem for den ene jeg ville have købt. Det er da skills. At Bay så oven i det er rigtig god til især biljagter, det gør bare at jeg alligevel springer med på vognen.

Der er talentløse filmfolk nok at tage af, så der er ingen grund til at bashe dem, der (selvom de ikke taler til dig) rent faktisk er gode til det de er ansat til, bare fordi at man gerne vil lyde lige så "klog" som ham fra Empire der bashede dem sidst. Heraf: Kejserens Nye Klæ'r.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 07/04-11 23:55 
Killer Bean 2>
Hvis man vil lave en god gryderet, skal man komme lidt forskellige krydderier i. Nogle krydderier smager ikke godt sammen, og hvis man bare tømmer bøtten med et enkelt krydderi ned i gryden, ender man også med noget uspiseligt.

Men hvis du bare vil have en rigtig god 500 grams Oksesteak, så bliver krydderierne i stedet skadelige for oplevelsen, og du ville egentlig få mere af dit ønske opfyldt, hvis alt andet end kødet bare skred fra tallerkenen ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 08/04-11 00:24, rettet 08/04-11 00:41 
Jeg synes det er helt fint at man bare vil se filmen for hvad den er, men spørgsmålet er bare hvad filmen i virkeligheden er og hvad budskaber den har? Black Hawk Down og BattleLA er ikke bare rene action film for mig! Jeg læser meget mere ind i dem end som så, og er det egentlig ikke også DET som er det sjove ved at se film? Det er det ihvertfald for mig. Jeg elsker at se film, også de dårlige af slagsen, men der er visse film som jeg kun behøver at se en gang og så er der dem som jeg knækker tæerne over :-)

Jeg kan ikke se hvorfor man ikke må analysere en action film, men kun må dømme den på dens egne præmisser. Hvis BattleLA/Black Hawk Down (same/same) kun må dømmes efter om der er god og flot action og speciel effects ville det være som at få en burger uden bøf for mig! Sorry nu er vi tilbage i madlavningen igen folkens.. Jeg mener jo at hvis man ikke lægger mærke (eller VIL det er så en anden ting) i den slags patriotiske propaganda film så er man blind over for hvad der sker i omverdenen omkring os og det gør mig bange....

The Expendables var for mig et super nostalgi trip af rang og jeg kan kun elske den film for hvad den er. Godt at Van Damme kommer med på vognen i to'eren!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/04-11 07:52, rettet 08/04-11 07:59 
The Expendables er en fremragende actionfilm!

Problemet med Battle: LA er, at den er meget alvorlig i sin tone, samtidig med at dens morale er helt ud og skide. Hvis en "letpåvirkelig" person ser filmen, kan jeg godt forestille mig, at filmen vil trykke på nogle meget, meget grimme knapper i vedkommendes underbevidsthed.

Det korte og det lange er nok bare, at Battle: LA IKKE er en rigtig actionfilm!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/04-11 08:46 
Jeg synes ikke det kan være særlig svært at lave en overfladisk actionfilm uden at gå på kompromis med et bare nogenlunde overbevisende, sammenhængende og/eller fængende plot - det er bevist masser af gange. Men med tiden er det bare gået længere og længere ned ad bakke, tilsyneladende fordi filmproducenterne opdager hvor langt ned den laveste fællesnævner åbenbart går.
Selv klassiske actionfilm man aldrig har regnet for noget i plotafdelingen, som Die Hard-filmene osv. er jo nærmest Shakespeare i forhold til det her.
Selv Mission Julegave har, helt 100% seriøst, et mere fornuftigt plot end Mummy-filmene, Transformers og hvad der ellers dukker op nu om dage som jeg slet ikke har turdet se på baggrund af folks kommentarer.

Selvom idéen bare er at vise "fed action" og store eksplosioner, HVORFOR kan man så ikke gøre fortællingen i det mindste en lille smule fornuftig? Det får resten af filmen til at fungere bedre. Det behøver man da ikke være filmsnob for at kræve...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/04-11 09:07, rettet 08/04-11 09:14 
Jeg er enig i det meste du skriver Sumez :-) Men budskabet i BHD/BattleLA er ikke fornuftig :-)

Hvad The Expendables angår er det jo meningen at det bare skal være et sjovt gensyn med et meget tyndt plot, og filmen bliver nok ufrivillig komisk af det, og det kan jeg lide den for. Den er jo dum på alle måder og man kan da heller ikke tage den seriøst. Jeg synes faktisk at det er lidt befriende at se. Dog er der lige den scene med Mickey Rourke der græder den kunne jeg godt have undværet.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 08/04-11 09:19 
Killer Bean 2>
Det korte og det lange er nok bare, at Battle: LA IKKE er en rigtig actionfilm!

Den bliver du nok lige nødt til at forklare engang.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 08/04-11 09:21, rettet 08/04-11 09:21 
neros>
Jeg er enig i det meste du skriver Sumez :-) Men budskabet i BHD/BattleLA er ikke fornuftig :-)

BattleLA var da bestemt heller ikke en af de film jeg forsvarede. :P Jeg villle til enhver tid hellere se Mission Julegave igen. (men det er jo også en tidløs klassiker)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/04-11 09:32 
Ha ha jeg er egentlig ked af den ikke nåede på min top 100 film :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/04-11 09:43 
Ja hvad sker der for det? :D
You're my number one customer!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 08/04-11 11:02 
Put that cookie down, NOW!

Jeg får lyst til at gå ind og se Battle: LA, bare for at kunne være med i snakken.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 08/04-11 11:45 
http://www.youtube.com/watch?v=2d0YivSrGRc
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-11 08:07 
Kalicola>
Killer Bean 2>
Det korte og det lange er nok bare, at Battle: LA IKKE er en rigtig actionfilm!

Den bliver du nok lige nødt til at forklare engang.

Det er en krigsfilm.. og en rigtig dårlig en af slagsen, da den glorificerer krig på en fuldstændig f##ked up måde. Det er pseudo-propaganda, som har fået en tyk coating af CGI for at få det hele til at glide nemmere ned.
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 09/04-11 08:40 
Det er en krigsfilm. Ikke en krigs dokumentar, lad nu vær med at vær så forarvet
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-11 09:18 
Hvis filmen havde en smule selvironi, ville jeg have det fint med, at den forsøger at proppe et fuldstændig tåbeligt budskab ned i halsen på mig.

Men når filmen er både alvorlig og hjernedød på samme tid, kan jeg simpelthen ikke undgå at blive gnaven og hippieagtig :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/04-11 09:24 
Fuldstændig enig Kælderbean :-)

Hvor er jeg glad for du er herinde!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 09/04-11 11:01, rettet 09/04-11 11:02 
neros>
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke må analysere en action film, men kun må dømme den på dens egne præmisser. Hvis BattleLA/Black Hawk Down (same/same) kun må dømmes efter om der er god og flot action og speciel effects ville det være som at få en burger uden bøf for mig!

Dt skal du også være velkommen til. Men når du gerne vil give indtryk af at vide hvad du snakker om, så giver det ingen mening at bashe en instruktør som f.eks., Bay for det han laver. For jeg er ret sikker på at hans film, er endt med at være præcis som han havde som målsætning fra start af, hvad enten du kan lide dem eller ej. Og at være deltager i det sædvanlige råbe-kor, der bare copy/paster hinandens meninger, og ustandseligt basher de samme film (For dem har de andre jo godkendt som værende dårlige), så bliver det ikke nemmere at tage seriøst.

Det er din egen skyld at du får en burger uden bøf, når du selv vælger at købe den i en bager.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-11 11:28, rettet 09/04-11 11:30 
Kalicola>
Core: hvor er jeg glad for at du er herinde. Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du har sagt!

neros>
Fuldstændig enig Kælderbean :-)

Hvor er jeg glad for du er herinde!

LOL :D

Det eneste vi vel kan blive enige om er, at folk lægger forskellige ting i de film, de ser :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 09/04-11 11:37 
Eller: at der ikke skal ret meget til for nogen mennesker, før det bliver en 'god' film.

Men det er vel også de fleste, der har en eller anden form for "guilty pleasure" overfor elementer eller genrer, der gør det lidt for nemt at kunne lide noget, der ikke er særligt godt. Spørgsmålet er så bare om man er selvbevidst nok til at vide det. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/04-11 11:59 
Ja, der er sgu ikke noget i vejen med at kunne lide crap. Hvis bare man er klar over, at det er crap :)
AV Intelligent Terminal
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig