X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 28/12-10 09:59, rettet 28/12-10 10:00 
Sumez>
Det er den gamle Tron-film der er lort :)

A hva?

Jeg fatter slet ikke, at folk ikke kan se det er et fuldblods mesterværk af en film. Historien er sku da så fed og især for folk som os! Den er så sindsyg fantastisk lavet! Rent teknologisk var filmen for ud for sin tid med bluescreen og kulisse arbejde som faktisk måske slet ikke er set i noget andet medie til dato. Alle baggrunde er håndtegnet! .....Think about it!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/12-10 10:05 
Jeg synes der er rigtig meget sejt ved Tron, det skal vi ikke tage fejl af, men historien er så fesen at det er svært at se gennem øjnene med. Om den er sammenhængende og har et budskab er ikke så vigtigt for denne type film, men den er også temmelig kedelig, de får aldrig rigtig spændingen op i gear, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/12-10 13:43 
C'mon. Tron er ikke en "intelligent" film, men en klassisk eventyrfabel fortalt med moderne stil (altså moderne i 1982). Ridderne er programmer. Hestene er lightcykles. Sværdene er deres disc. Og den onde troldmand er Master Control Program. Good vs evil. Måske oplevet som fesent, fordi eventyr i sin grundformel er ret banal.

Derfor synes jeg at de havde vinklet TRON Legacy helt rigtigt. De har droppet ethvert forsøg på at gøre fortællingen innovativ, og i stedet satset på det klassiske eventyr igen. Right on.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 28/12-10 14:27 
Shutter Island: Det er en ok film. Men mere er den vidst heller ikke. Den er alt for lang, men flot filmet og godt skuespil, og historien er go. Nåh ja, og lydsiden var helt forfærdelig hvis i spørger mig. Hvad sker der for det orkester når han ankommer i bilen i starten?
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 28/12-10 14:33, rettet 28/12-10 14:34 
Beano>
Enig - hvis man på forhånd har dømt filmen og 3D som lort, så skal man ikke spilde tiden.

Men hvis man er åben over for at kunne underholdes af flot og lækker sci-fi uden den store dybde i plottet eller karaktererne, skal den ses i biffen ;)

Jeg venter på 2D Blu-ray'en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 28/12-10 14:40 
Kalicola>
Hvad sker der for det orkester når han ankommer i bilen i starten?

Et stilistisk træk, typisk for Martin Scorsese. Jeg synes denne sekvens virkede fortræffeligt. Det understreger hele "when-you're-in-you-can't-get-out" tematikken.

Nairea: Så synes jeg det er synd for dig. ;-)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 28/12-10 14:41 
Jeg synes det er synd for dig, at du gider det der 3D-bras :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 28/12-10 19:11 
"it's worth seeing for both the nostalgia and the debate you're going to have after the film. If you're not, it's worth seeing for the visuals."

Jenna Busch
JoBlo's Movie Emporium
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 29/12-10 00:23 
Har lige set Machete, og jeg synes, den er fed. Rammer præcis det, Rodriguez vil - meget a la QTs Death Proof.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-10 01:37 
Jeg bliver næsten fornærmet over den sammenligning. Death Proof er måske ikke ligefrem en af filmhistoriens største mesterværker, men den er, efter min mening, en af Tarantino's mest vellykkede, og den er mildt sagt meget bedre sammenstrikket end Machete.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 29/12-10 01:44 
Jeg bliver næsten fornærmet over, at du kalder Death Proof en af Tarantinos mest vellykkede.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/12-10 02:28 
Er jeg også stærkt uenig i. Death proof er en elendig film efter min mening, især dialogen er lige til at falde i søvn over. Absolut en af QT's ringeste.

Machete, til trods for lige rigeligt mange latterlige små-indslag, er da moderat underholdende hele vejen igennem.

Det er mere end jeg kan sige om Death Proof, forfærdelig film.
millenniummillenniumSkrevet 29/12-10 07:42 
He he, jeg synes Death Proof er afsindig habil og godt sammenskruet. Den fik virkelig Planet Terror til at blegne.

...sådan er vi så forskellige. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/12-10 08:46, rettet 29/12-10 08:50 
Jeg er helt enig. Death Proof var ganske udemærket og meget QT-agtig - ikke hans bedste film men absolut værd at se.

Rodriguez's Planet Terror var en skuffende omgang. Machete har jeg ikke set endnu men det der se-vi-er-trendy-nok-til-at-lave-moderne-b-film-i-retro-70er-stil-og-bruge-det-som-undskyldning-for-manglende-opfindsomhed halløj er ved at være belastende. Rodriguez er bedre end det.

Smag og behag ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-10 09:22 
Beano>
Rodriguez er bedre end det.

Det' så det, jeg er begyndt at tvivle lidt på :/
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 29/12-10 09:24 
Lad os se når der kommer Sin City 2 og 3...
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-10 09:30 
Tron3D: Den film var en underlig suppedas for mig.

En hoved person som næsten kun består af one-liners.

En Jeff Bridges som til tider snakkede som "the dude" meget malplaceret.

En lækker sild som ikke kan spille skuespil, og som ikke bidrager til filmen, andet end at der mangler en tøs. she is removing herself from the equation, hvilken tåbelig scene.

En underlig pimp som kun er med for at skabe variation.

Hele filmen var alt for melodramatisk.

Historien havde jeg sådan set ikke noget imod. Det er godt med noget simpelt det-gode-mod-det-onde, men jeg havde alligevel håbet på noget mere nyskabende ala the matrix.

Visuelt var den helt fantastisk, og hele lightcycle scenen var top fed.

Musikken var også noget som stod frem som noget af det bedste ved filmen.

Og så med hensyn til 3D'en. Jeg vil så gerne kunne li 3D filmene. Men ligeså fedt jeg syntes det er, lige så irriterende syntes jeg det er. Det er fedt at se dybten nogle gange, men desværre er alt hvad der stikker ud af skærmen altid uskarpt, også i Avatar. Der er helt klart meget som går tabt med 3D. Det hele er lidt for mat, og der er meget smoothness som forsvinder. Det er svært at fokusere når der er action. Motion blurren er væk og det hele virker meget hakkende og anstrængt for øjnene, en simpel kamera panorering hakker alt for meget. Det kan være at det bare er Dk's biograf projectorer som ikke er gode nok endnu, aner det ikke.

Jeg ærger mig over at jeg så den i 3D, men glæder mig til at se den igen på bluray og et ordentligt TV.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 29/12-10 09:39 
Kalicola>
En Jeff Bridges som til tider snakkede som "the dude" meget malplaceret.

Men han er jo The Dude! Det har Cohen brødrende aldrig lagt skjul på :-) The Dude var en charmerende person skildring af personen Jeff Bridges selvfølgelig en lille smule over the top, men den er god nok ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-10 09:45 
Ja... Men i Tron spiller han ikke the dude, men Kevin Flynn ;)
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/12-10 11:32 
Men var Kevin Flynn ikke også sådan en halvstenet gut i den første Tron?
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 29/12-10 13:07 
Det jeg mener er, at han virker lidt splittet i Tron, som om Jeff ikke helt kan finde figuren. For det er kun enkelte gange i filmen han kommer med The Dude bemærkning, og det virker lidt off...
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 29/12-10 16:34 
Killer Bean 2>
Men var Kevin Flynn ikke også sådan en halvstenet gut i den første Tron?

Jo :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 04/01-11 00:16 
Family Guy: It's a Trap.

Whoops... Så det hele starter med en undskyldning fra produktionsholdet. "Undskyld at denne film ikke lever op til de to forgængere, men vi var alle trætte og Fox krævede den udgivet". Interessant måde at påbegynde en film, og - boy - resultatet er svarende.

It's a Trap er en træt film, og bliver mere og mere træt mod slutningen, drevet af en lad-os-få-det-overstået. Der er længere mellem de gode jokes, og filmen udnytter slet ikke den indforståede fan-humor som gjorde Blue Harvest så fandens god. Den skal sikkert ses, hvis man har set de to forgængere, men hold forventningerne i kort snor. Meget kort.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-11 00:40 
Jeg synes også den var virkelig dårlig. Det kan desværre også siges om de to forrige Star Wars episoder de lavede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/01-11 08:27 
Juno:
Fik endelig set den efter mange års venten, da de viste den på TV2 her i weekenden.
Vidste den ville være god, for det har alle jo sagt hele tiden, men den var bedre end ventet. En sød historie med karismatiske figurer der som ventet følger lidt i trop med stilen fra film som Ghost World, Donnie Darko og Happiness.
Men Juno er mere følelsesmættet og der hvor den virkelig brillierer er de utroligt velgjorte personer der udgør hele filmen - Samtlige figurer, selv dem der til at starte med virker meget karikerede og 2-dimensionale, er simpelthen mere gennemførte og mangefacetterede end nogen anden film jeg kan komme i tanker om. Der er ingen "skurke", eller endsige en eneste person man kan have noget imod, selv hvis man prøver, da filmen sørger for at man altid forstår hvor de kommer fra, i stedet for blot at se situationen fra én synsvinkel, og der ligger følelser bag enhver handling. Faktisk er det nok næsten Juno, hovedpersonen, som er den der er sværest at holde af.

Den skal ses, og bør være pensum for enhver der ønsker at lave film, uanset om vi snakker socialrealisme eller Hollywood-actionbrag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/01-11 08:56 
Ej, Blue Harvest var opfindsom, og havde lige præcis den indforståede sans for detaljer, som henvender sig til SW fans der har set filmene 15 - 20 gange.

"That's your big manoeuvre? You turned slightly to the left..."
The medium is the message.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/01-11 12:49 
@Sumez

Jeg er så rørende enig angående Juno, at det næsten gør ondt.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 04/01-11 18:38 
Kunne være jeg skulle overveje at se den også... men Michael Cera er godt nok for irriterende :P
jaesjaesSkrevet 04/01-11 19:56, rettet 27/02-11 20:30 
Så også Juno på TV2 og den ramte mig nogenlunde ligeså hårdt. Fik næsten en Blade Runner-agtig oplevelse, forstået på den måde, at de begge er isbjerg-historier, hvor det meste foregår under overfladen. Blade Runner vinder relativt klart, men Juno er ikke langt efter.

Anyway, meget chamerende film, med den mest underspillede humor jeg har set længe i en film - man griner langt fra altid, men man sidder tit og savler over hvor god dialogen er. Det er nærmest teenage-versionen af Tarantos dialog-evner.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/01-11 20:39 
Så vil jeg selv få se at få set den, når I siger den er god :)
GreaseballGreaseballSkrevet 09/01-11 21:21 
Sumez>
Det er den gamle Tron-film der er lort :)

BLASFEMI!.. Er stort set vokset op med den gamle TRON film og har altid syns godt om den.
Den nye TRON skuffede mig ikke, dog syns jeg den var for hurtig overstået og lidt for meget "regiløse" hentydninger i den. Men skal ses igen. Helt klart.
SumezSumezSkrevet 09/01-11 22:23 
Beano>
Kunne være jeg skulle overveje at se den også... men Michael Cera er godt nok for irriterende :P

Han er virkelig sej i den film!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/01-11 22:28 
Han er altid virkelig sej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/01-11 08:57 
Hvis man ikke synes han er sej, så er det en frygtelig risiko for at gå glip af Scott Pilgrim vs. The World.

Kan i øvrigt HØJT anbefale "hans serie" Arrested Development. Den genvendt min tro på at USA kan lave intelligent komik.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/01-11 09:40 
The Butterfly Effect

Nærmest direkte modsat min oplevelse med Juno.
Nu er der selvfølgelig også tale om en helt anden type film, hvor der ikke er plads til virkelige mennesker med realistiske følelser, men jeg har godt nok aldrig oplevet SÅ radikalt absurd figurgalleri. Folk opfører sig konstant fuldstændig uforklarligt, og man irriteres over deres handlinger og folks unaturlige reaktioner på disse - i en sådan grad at den velkendte "willing suspension of disbelief" ryger fuldstændig i vasken! Og af en eller anden grund er alle de personer, filmen drejer sig omkring (inklusive filmens hovedperson) helt grotesk psykisk ustabile, og der skal intet mere til end en enkelt oplevelse, før de koger fuldstændig over og hele deres liv tager en absurd drejning (noget der til gengæld ligger fuldstændig uberørt hen hvis denne oplevelse ikke finder sted), eller en enkelt forklarende tale for at få dem på rette spor igen.
Ja, det er selvfølgelig også lidt det idéen med filmens titel er, men det virker som om forfatterne selv har misforstået konceptet.

Fra starten af filmen virker den som om den vil udvikle sig til en intelligent psykisk thriller med interessante metaforer til menneskets opfattelse af minder, psyke og sociale adfær (tænk Eternal Sunshine...), og hele den første del, hvor man ser hovedpersonens opvækst, lægger op til en række mystiske uforklarede begivenheder i forbindelse med hans blackouts, og man forventer at der foreligger en bunke uopklarede hemmeligheder som kan give filmen et spændende "sjette sans-twist" - Dette er dog slet ikke tilfældet, og det hele skrottes til fordel for en meget ligefrem og letfordøjelig fortælling, en spændingshistorie uden den store morale mellem linjerne. Det er virkelig ærgerligt, for idéen er god, og man sidder med fornemmelsen af at hvis filmen var lavet af en person der ville noget dybere med fortællingen, og som var i stand til at skabe troværdige karakterer som seeren kommer til at føle empati for, ville resultatet potentielt været rigtig godt.

Lidt efter-research på IMDB afslører at hovedpersonen ikke har andet bekendt end "Dude, where's my car?" på CV'et, og at de to der står bag filmens andet største hit var "Final Destination 2". Hvis jeg havde været klar over det på forhånd, kunne jeg måske have sat mine forventninger lidt lavere. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 10/01-11 10:49 
Enig i butterfly effect. Men jeg nød den dog alligevel, for den var da rimelig original dengang jeg så den, ligesom final destination var. Men Buttefly effect hænger slet ikke sammen, og ja, i hænderne på den rigtige instruktør, kunne den ha gået hen og blevet kult.

Og ja ham Michael Cera er da møg irriterende i alle sine film. Derfor får jeg aldrig set Juno.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 10/01-11 11:40, rettet 10/01-11 11:40 
Han er ikke særlig meget med i Juno - han spiller selvfølgelig en relevant rolle, men der er vigtigere biroller end ham.
Ifølge plakaten er han en af filmens to hovedpersoner - det er han ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/01-11 00:17, rettet 28/01-11 08:45 
The Green Hornet:

De dårlige anmeldelser er på ingen måde berettiget. Green Hornet er ikke perfekt, men langt fra nogen katastrofe. Dejlig flabet, undviger fint de værste klicheer. Seth Rogen er god - selvom hans attitude kan blive lidt meget i visse momenter. En uforpligtende og kæk superheltefilm med lidt ekstra kant. Kan KLART anbefales.

EDIT: det skal så nævnes at 3D effekten er pænt overflødig og i visse momenter lidt anstrengende. Havde håbet på lidt mere Michel Gondry 3D opfindsomhed.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 31/01-11 12:22, rettet 31/01-11 12:22 
Resident Evil Afterlife

Holdet niveauet fra de tidligere film - dvs. moderat, men ikke værre. Jeg så 2D udgaven på Blu-ray, og den mangler tydeligvis de 3D gimmicks filmen er skabt for. Paul W.S. Anderson har dog stadig en god sans for, at få det bedste ud af budgettet, men har været lige lovligt Matrix-inspireret i denne omgang. Agent Smith er næsten med.
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 31/01-11 15:57 
D-War:
Fy-da-føj-da for en stinker! En film så fuldstændigt blottet for kvaliteter, hvilket i sig selv er en præstation. Ufrivilligt hysterisk morsom. Rædselsfuldt skuespil - totalt usammenhængende og alt-alt-for-overtænkt optaktshistorie - forfærdelig klipning og decideret pinlige sfx.
[inspirational quote here]
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/01-11 17:49, rettet 31/01-11 17:49 
millennium>
Resident Evil Afterlife

....men har været lige lovligt Matrix-inspireret i denne omgang. Agent Smith er næsten med.

Det har næppe noget med matrix inspiration at gøre.

Sådan er wesker jo også i spillene og har været lige siden Code veronica faktisk.
millenniummillenniumSkrevet 31/01-11 22:23 
Jo, jo men han taler som Agent Smith, klæder sig som Agent Smith og undgår projektiler ligesom Agent Smith. ;-D
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 01/02-11 23:49 
Tron Legacy:

Jeg nåede vist at se den her lige inden den slutter i bio om et par dage, og det er jeg glad for.

Da jeg hørte om projektet for første gang fik jeg en bange følelse i kroppen over at de ville ødelægge alt hvad jeg elskede i den første film. Jeg er STOR fan af den første film skal det lige siges.

MEN.. Jeg er blevet ret overrumblet over den her fuldstændige fantastiske visuelle/lyd oplevelse det var at se den i bio. Det kan godt være 3D'en gjorde noget ekstra for mig, men for satan hvor var det lækkert lavet altsammen. Visse scenerier fik mig til at tænke på Space Odyssey 2001 og Castor mindede mig en figur fra Clockwork Orange med et drys af David Bowie! Beau Garrett (Gem)..Damn! Hovedpersonen gør det han skal men er en smule ubetydelig i sit skuespil. Han er sådan lidt for rigtig uden at det ødelægger alt. Jeff Bridges ja hvad skal jeg sige jeg elsker den mand og hans skuespil. Starten med lyden af Daft Punk og hans stemme der kommer ind:

The Grid. A digital frontier. I tried to picture clusters of information as they moved through the computer. What did they look like? Ships, motorcycles? Were the circuits like freeways? I kept dreaming of a world I thought I'd never see. And then, one day...

Jeg fik gåsehud..

Det er en spektakulært bio oplevelse i syntetiskpsykedelialand som jeg er glad for, at jeg ikke snød mig selv for.

Daft Punk gør det ret godt.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 05/02-11 16:04 
Tangled 3D: Den her film er et must. Jeg så den i 3D original tale UDEN undertekster. Det er første gang jeg har set en 3d film som virker perfekt. Eller ihvertfald 95% af tiden. Alting var skarpt uanset dybten. Er man træt af 3D og syntes at det sucks, så prøv at gå ind og se Tangled, for mig var det en meget bedre oplevelse end Avatar, som kun virkede for mig 70% af tiden.

Desuden er Tangled nok den bedste, sjoveste og flotteste animations film jeg har set til dato, og til tider er den hysterisk morsom.. Et godt eventyr med et fantastisk karakter galleri. Og rent visuelt er den fantastisk at se på, og ligger over Wall:E når vi snakker rendering. Animations messigt er den også helt i top over Ice age og Ratatooie.

Filmen er et mesterværk, og Disney har vundet tronen tilbage over Pixar.. Et absolut must see!
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-11 16:22 
>Neros
Du skal dyrke soundtracket, det er über fedt! - og Jeff Bridges lille "tale" er med ;-)
Jeg har selv hørt det helt vanvittigt meget :-p
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 08/02-11 14:23 
>Neros
Ja for pokker. Jeg tror ikke jeg har lyttet så meget til et soundtrack siden Pulp Fiction.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/02-11 15:51 
Sophie Scholl - De Sidste Dage

Blev vist på DR2 i går, og selvom jeg rigtig gerne ville se den, var jeg ikke meget i humør til det. Endte dog alligevel med at blive fanget.
Filmen er virkelig ubehagelig og umådeligt deprimerende. Der er en nærmest "realistisk gyser"-agtig stemning over den, hvilket kun er forstærket af at historien er autentisk, og en utrolig korrekt genfortælling af det faktisk historiske forløb, inkl. replikkerne. Hen i mod slutningen er den direkte bevægende, og man får et stærkt indtryk af hvor indflydelsesrige Weisse Rose muligvis alligevel har været i sidste ende, selvom alt i filmen virker meget håbløst. På trods af den meget sørgelige slutning, får man en fornemmelse af at de gode alligevel vandt til sidst (fordi alle jo godt ved hvordan 2. Verdenskrig endte :))

Da filmen kom i biograferne var jeg også interesseret, men den fik kun middelmådige anmeldelser, der gav udtryk for at filmen var absolut fejlfri, men samlet set ikke var afsindigt interessant. Dette synes jeg ikke var tilfældet, jeg synes det var utroligt spændende, og begyndte at klikke rundt på Wiki og læse op på Weisse Rose og personerne der fortælles om i filmen, allerede før den var forbi. Måske er det ganske enkelt bare bedre at se denne film på TV fremfor biografen.

Jeg synes iøvrigt også den var meget bedre end Der Untergang, som ellers også er en fin film.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/02-11 16:53 
CenobiteDK>
>Neros
Du skal dyrke soundtracket, det er über fedt! - og Jeff Bridges lille "tale" er med ;-)
Jeg har selv hørt det helt vanvittigt meget :-p

Ja jeg købte det faktisk på itunes da jeg kom hjem fra min biotur :-) Det er et rigtigt fedt soundtrack.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 10/02-11 08:51 
Troy (...revisited)

Efterhånden har jeg samme forhold til Troy som til Kingdom of Heaven: Moderat skuffende ved første visning. Ikke i sync med forventningerne. Men efterhånden har filmen vokset sig ind i mig, og viser sig som et værk med særdeles langtidsholdbare kvaliteter.

Jeg købte Troy directors cut på Blu-ray og er svært imponeret. Overførelsen er glimrende, der er tilføjet mange nye scener, som giver mere stemning og dybde i karaktererne, og så er volden - så vidt jeg erindrer - skruet væsentlig op.

Historien er jo forudsigelig, men ligesom Titanic håber man hele tiden på et andet udfald. Pitt spiller ikke fantastisk, men selve karakteren, Achilles, er ligepræcis den bølge som rammer skuden fra siden, og tilføjer de tiltrængte nuancer. Det hadefulde forhold mellem Achilles og Agamemnon er suverænt.

Troy på Blu-ray er billig, har awesome kvalitet og er et tre timers festmåltid af en film.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/02-11 23:07 
Tangled:

Så lykkedes det endelig for Disney at få overført det meste af magien fra de gamle 2D-film til 3D-animationens verden. 3D-effekten er virkelig god og handlingen er "ægte Disney" på den måde som tryllebinder de små og underholder de voksne på samme tid.
AV Intelligent Terminal
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig