X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/12-10 11:47 
Desperado og From Dusk Till Dawn?
WehnerWehnerSkrevet 09/12-10 11:54 
El Mariachi og en fjerdedel Four Rooms.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 09/12-10 11:55, rettet 09/12-10 11:56 
Planet Terror og The Faculty.

Og så er resten vist også decideret skrammel :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 09/12-10 11:57 
Jeg kunne også godt li' Once Upon a Time in Mexico ;)
HeroldHeroldSkrevet 09/12-10 12:01, rettet 09/12-10 12:01 
Men lige dér var du også den eneste... :D

Jeg kan nu godt selv lide Predators, selv om den ikke er helt i orden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 09/12-10 12:13 
El Mariachi er fed - især taget i betragtning, at den kun kostede $7000 at producere. Resten af hans filmografi er dog noget værre hø...
[inspirational quote here]
silverstarsilverstarSkrevet 09/12-10 12:30, rettet 09/12-10 12:34 
Prioriteret liste af hans film i min bog (dem der ikke er nævnt har jeg enten ikke set, eller de er ikke værd at nævne).

Dusk till Dawn
Sin City
Planet Terror
El Mariachi
Desperado
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-10 13:26, rettet 09/12-10 13:26 
Min egen udgave:

El Mariachi
......
....
......
Sin City
Planet Terror
Desperado
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/12-10 14:49 
Herold>
Jeg kan nu godt selv lide Predators, selv om den ikke er helt i orden.

Sådan har jeg det også. Historien er faktisk ganske udemærket. Jeg synes især det er fedt man får et lille indblik i hvad de der øgler også kan lide at jage ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/12-10 17:43 
Herold>
Men lige dér var du også den eneste... :D

Sludder! Jeg ved der er een i Peru også.
millenniummillenniumSkrevet 09/12-10 18:50 
De gode:
Desperado - voldelig for sin tid, sjove påfund.
Sin City - holder stadig
Dusk Till Dawn - genrekollision ikke set før eller siden.
The Faculty - jeg kan se den igen og igen.

Mindre vellykket:
Planet Terror - lidt usikker i helheden. Tydeligvis svag ift. Death Proof

Bras:
Once upon a time in Mexico
Spy Kids
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-10 22:47 
Set med målgruppens øjne er Spy Kids da mægtig!
nerosnerosSkrevet 09/12-10 23:55, rettet 09/12-10 23:56 
House of the devil 2009:

Fantastisk gyser men også bare en rigtig fed film. Ti West jeg er blevet lidt fan af dig! Hvis man er til den langsomme opbygning fra 70'ernes gyserfilm, og i det hele taget bare glad for 70'ernes gyser film er det her et must! Filmen var spændene lige til sidste sekund. Den er fandme lækker lavet. Soundtracket er også eminent!

Det er faktisk et lille mesterværk.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 12/12-10 13:40 
Politiken uddeler fem hjerter til Machete - jeg ser meget frem til at se den.

Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 12/12-10 14:46 
Haha det må være en joke :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/12-10 20:31 
Politiken havde artikel og interview med Danny Trejo. - Den KAN måske påvirke anmeldelsen lidt, selvom de naturligvis vil benægte det længe efter Jordens undergang.
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 12/12-10 20:50 
Damn, 5 af 6 stjerner til Machete, seriøst?
Jeg synes ikke den var noget fantastisk, en parodi på dårlige b-film, som selv er en dårlig b-film...
Historien er rodet og kedelig og Danny Trejo kan slet ikke bære filmen, han er en snerrende, arret, tatoveret pap-figur i denne film.
Der er nogle af de mange stjerne-navne der tilføjer lidt krydderi, men det føles som om der er gjort for meget ud af at få så mange som muligt med, og for lidt ud af at få noget af substans ud af dem.
Filmens stærke side er action-sekvenserne, men hvor f.eks. Tarantino-film glimrer (dialoger, scene-setup, få max ud af den enkelte skuespiller) fejler Machete fælt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 12/12-10 21:18 
millennium>
Politiken havde artikel og interview med Danny Trejo. - Den KAN måske påvirke anmeldelsen lidt, selvom de naturligvis vil benægte det længe efter Jordens undergang.

Den har ellers fået fine anmeldelser mange steder.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 12/12-10 21:49 
Jeg tror fuldt og fast på 5/6 :) De plejer ikke at være blege for at give cd'er dårlige anmeldelser trods interviews.

Her er interviewet btw. - det er glimrende: http://ibyen.dk/film/ECE1137853/verdens-farligste-skuespiller-har-endelig-faaet-sin-hovedrolle/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 12/12-10 22:57 
Ja Politikens filmanmeldelser er altid temmelig seriøse, omend karaktererne af og til lyder uforståelige. :)
Machete kan sagtens være god, synes bare den lyder ret ringe på alt hvad jeg har hørt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/12-10 23:43, rettet 12/12-10 23:46 
Traileren er bedre end filmen......Trust me!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 12/12-10 23:58 
For fanden, neros, jeg havde regnet med at det var en film du ville elske!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 13/12-10 00:13, rettet 13/12-10 00:41 
Tjah haha! Den er ok men bare ikke fantastisk som folk åbenbart går rundt og tror. Jeg kan kun sige jeg blev ret skuffet over den. Faktisk er den en smule kedelig og mangler noget vildskab som ellers traileren lægger kraftigt for døren. At politikken giver den 5 ud af 6 stjerner er fandme absurt! Det viser bare hvor lidt de ved om genren.

>>>Spoiler alert<<<
Slutningen sucks balls! Helt ærligt så kunne man skyde den her film så vildt af til sidst og over the top agtigt, men det bliver bare en lille fuser.....fandme trist og kedeligt. Det hele slutter bare som en kedelig omgang røver og soldater på en gårdsplads. Det eneste som holder er Steven Seagal som bare er så bad ass hardcore i den her film....WOW! Robert De Niro har også en ret sjov karakter, og for ikke at snakke om Don Johnson han var bare for evil ;-)
>>>Spoiler Slut<<<

Filmen er bare slet ikke en biotur hver IMO selvom den har fede action scener og sjove karakterer. Det er bare ikke nok for mig. Helhedsindtrykket efterlader mig med en lidt dårlig smag i munden. Man kunne have lavet det her meget mere vildt og crazy. Jeg fik den fornemmelse mens jeg så filmen at man har lyttet for meget til fans af traileren, og man sad hele tiden og ventede på sit ynglingsklip ville dukke op og så var det vist det...På en måde tror jeg bare det er en skidt måde at lave film på. Altså bygge en film op efter en trailer!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 18/12-10 01:25 
TRON: Legacy
Must.See.In.Cinema!

Jeg er meget spændt på at høre, hvad folk som ikke har set den første synes om filmen.

Den lever helt klart op til forventningerne og der er meget der giver små "vink" til den første film (lige før man engang i mellem forventede at se David Warner ;)

Jeg har hørt der er ihvertfald én scene der er klippet fra, men jeg synes biograf versionen jeg så, var super fed. Der var måske nogle scener som man måske kunne forestille sig var inspireret af andre film, men ikke at jeg synes det gjorde noget.

Jeg synes det er et rigtig godt valg, at de adskiller de 2 verdener med 2D/3D, istedet for at kører det hele i 3D. Det gav sådan en nice sprød oplevelse.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 20/12-10 10:19 
Skal ind og se den lige efter jul, og har hørt at 3D oplevelsen overgår Avatar - så jo, jeg glæder mig.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 10:27 
Er det bare mig eller er det her nye 3D halløj ikke bare noget opreklameret skidt! Jeg synes overhovedet ikke det var noget særligt i Avatar? Faktisk gjorde det ikke andet end at irriterer mig..!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/12-10 10:32 
millennium>
har hørt at 3D oplevelsen overgår Avatar

UMULIGT! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 20/12-10 10:36 
Opreklameret, ja. Skidt, nej :)

Jeg synes Real 3D gør selve dem immersive filmoplevelse komplet, og er perfekt til visse filmtyper. Med tiden skal der nok blive ryddet op i biografmarkedet, for på længere sigt kan de ikke blive ved med at bruge det som et argument for at betale skyhøje billetpriser.

Men markedet vil tydeligvis have 3D, både i biffen og derhjemme, så fremtiden er nok 3D, hvad enten man kan lide det eller ej.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 10:47, rettet 20/12-10 10:48 
Hvis man skal lokke mig i biografen med det nye 3D skal de fandme få ordnet de undertekster så de ikke ligger og svæver rundt foran øjnene på en. Jeg fik hovedpine og blev tæmmelig syg i bolden af at se Avatar (en religiøs new-wave film). Jeg må sige selvom der var visse steder man synes det så ok ud var størstedelen med den 3D oplevelse overhovedet ikke noget at skrive hjem om. Så hvis Avatar står for den største og bedste 3D oplevelse hvad det angår er man ikke noget langt!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 10:52, rettet 20/12-10 11:02 
neros>
Er det bare mig eller er det her nye 3D halløj ikke bare noget opreklameret skidt! Jeg synes overhovedet ikke det var noget særligt i Avatar? Faktisk gjorde det ikke andet end at irriterer mig..!

Oplevensen kan eftersigende variere fra person til person bla. vores øjne ikke altid er perfekte - ved ikke om det er grunden til du ikke bryder dog om det eller syntes effekten ikke er god.
Jeg syntes 3D er fedt og teknikken fungerer - men for mange film bruge det stadig ikke ordenligt og falder tilbage på gimmicks. De svævende undertekster irriterer mig dog stadig.
Mit næste TV bliver helt sikkert med 3D (når prisen falder) så jeg f.eks. kan spille noget Wipeout i 3D :D

Har set Tron Legacy og syntes brugen af 3D var rigtig god - bedste siden Avatar. Det var lavet præcis sådan at man for det meste ikke var bevidst om det og det bare blev en del af oplevelsen (som det skal). Der var heller ingen billige 3D gimmicks.
Kunne god li ideen med at starten af filmen som foregik i den virkelige verden, primært var i 2D og 3D blev brugt i den virtuelle verden. Lidt a.la. Wizard Of Oz hvor det først var sort/hvid og farve bagefter.
Udemærket film ellers som kan anbefales at ses i 3D i biffen - forvent bare ikke noget mesterværk eller revolutionerende plot ;)

EDIT: Syntes faktisk Daft Punk's lydspor gjorde mere for filmen end 3D - rigtigt lækkert.
millenniummillenniumSkrevet 20/12-10 11:05, rettet 20/12-10 11:09 
(uh-oh - lugter lidt af en "hvad-synes-du-om-3D" tråd) X-D

Det er rigtig ang. undertekster. Det forstyrrede også mig, og skaber et lille filter som modarbejder 3D oplevelsen. (hm - måske burde biograferne installere en tekst-bar under lærredet).

Vedr. oplevelsen, så er det rigtigt, at det kan variere fra person til person. Jeg har faktisk mødt en pige som er "3D-blind" - tilfældet er ret sjældent, men findes. Noget hun ikke anede før hun så Avatar, og ikke fattede hvad fordelen var. :)

Avatar fungerede godt for mig af to årsager: 1) Jeg fik ikke filmen i hovedet, men mit hoved kom ind i filmen. Lærredet blev optisk opløst.
2) Størrelsesforhold. Jeg oplevede 'det guddommelige træ" som gigantisk. Jeg oplevede militærets bombefly som enormt. Med en 3D effekt bliver store ting optisk afmålt meget bedre ift. små genstande.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 11:08 
Ja måske kan det være mine øjne der ikke helt kan finde ud af det. Jeg prøvede sådan et 3D fjernsyn i Fona for noget tid siden og her synes jeg 3D effekten virkede bedre men der er stadig noget underligt ved det!

Jeg er meget glad for den første TRON film så jeg skal da helt sikkert ind og se den nye TRON i biografen. At de kun kører 3D i den virtuelle verden synes jeg lyder som et godt påfund ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/12-10 11:20 
Jeg synes 3D i film er fint, hvis det passer til filmen, og udover at det virkede fuldstændig formålsløst i Avatar, var det da også kun brugt utroligt sparsomt. Jeg synes næsten ikke 3D-"effekten" var synlig gennem det meste af filmen. Absolut INGEN grund til at bruge de ekstra penge for at se den udgave af filmen frem for den "flade".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 11:29 
Underligt for jeg syntes 3D i Avatar var helt eminent og synligt i hele filmen. Faktisk en skuffelse at gense den i 2D.
KalicolaKalicolaSkrevet 20/12-10 12:37, rettet 20/12-10 12:39 
Det skal lige siges, at der er forskel på biograferne. Jeg har venner som har set avatar i imperial som siger at 3d'en sucks. De samme venner har igen set den i cinemaxx på fisketorvet, og siger at 3d effekten var rigtig go der. Der det er altså ikke ligemeget hvor man ser sine 3d film henne.

Så hold jer fra imperial, og snup fisketorvet i stedet.

Og igen, så er 3d effekten endnu bedre endnu på et godt 3d tv hjemme i stuen.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 20/12-10 12:40 
Jeg så den i CinemaxX, og 3D-effekterne var som sagt fuldstændig overflødige og uinteressante. Jeg vil ikke sige at de "sucks", da selve effekten fungerede fint - filmen gjorde bare ikke rigtig brug af det! Det eneste sted, der var noget bemærkelsesværdigt 3D var i scenen hvor der flyver aske rundt i luften, og der hvor man ser en persons synsvinkel gennem et visor.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 13:53 
Lyder som om du gerne vil have in-your-face 3D og ikke 3D for indlevelsens skyld.
HeroldHeroldSkrevet 20/12-10 15:19 
Jeg synes at 3D-effekten især var synlig i luftslaget. For mig er det fint, at det mere er et supplement end en feature, da det ikke er derfor jeg ser film. I Avatar følte jeg dog lidt at det ødelagde detaljerne på planeten eller månen eller hvad det nu var for noget.

Jeg synes at TRON: Legacy gjorde et godt arbejde med at blande almindelig fladfilm og 3D-effekter, uden at man på noget tidspunkt blev irriteret. De var dog også nødt til at bemærke i starten af filmen, at det var meningen at noget af den var i 2D, og at man derfor ikke skulle tage brillerne af. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/12-10 15:27 
Beano>
Lyder som om du gerne vil have in-your-face 3D og ikke 3D for indlevelsens skyld.

Jeg synes netop at 3D-effekterne i Avatar ikke formåede at levere nogen form for indlevelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 18:23 
Lad Den Rette Komme Ind:

Virkelig, virkelig god film. Kan godt forstå, hvorfor den har fået så megen ros. Og lige en advarsel: Hvis man falder over filmen "Frostbite" og tror det bare er en international titel til Lad Den Rette Komme Ind, så køb den for guds skyld ikke! Frostbite har delvist det samme plot og er også svensk, men den er tåkrummende pinligt elendig :/
AV Intelligent Terminal
XiwanaXiwanaSkrevet 20/12-10 19:19 
Klovn-filmen:

Ja, hvis man kan lide serien, skal man naturligvis også se filmen. Fremfor blot at have strikket 3 enkeltafsnit sammen har De Herrer Christensen og Hvam formået at skabe den vel nok mest tåkrummende morsomme danske roadmovie til dato. Pinligheder lægges frem på rad og række, grænserne for god smag bliver ustandseligt overskredet og klovnernierne når uhørt nye højder. Stur-stur-nummer!
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 20/12-10 20:07 
Killer Bean 2>
Lad Den Rette Komme Ind:
Virkelig, virkelig god film.

Enig. - En af de få film, som virkelig trængte gennem huden på mig.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 20:48 
Kan kun give jer ret - fortræffelig film som skal ses!

Hollywood remake'en (med Chloe Moretz fra Kick-ass) skulle faktisk være ok også :)
http://www.imdb.com/title/tt1228987/
millenniummillenniumSkrevet 21/12-10 11:12 
Argh! Hollywood remakes...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/12-10 00:19, rettet 28/12-10 00:19 
Har set TRON: Legacy, og er svært imponeret over filmens immersive egenskaber. Den var vinklet præcist som den skulle. - TRON fra 1982 var ikke nogen kloge-åge film, men et digitalt eventyr drevet af en sans for at eksperimentere med stil og udtryk. TRON: Legacy er det samme.

4/6 for historien
6/6 for det visuelle orgie for sanserne.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/12-10 08:02 
Dvs. hvis man synes at 1982-Tron er kikset og ringe, uden andet end kitch-værdi til at tale for sig, så bør man ikke gå ind og se den nye?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/12-10 08:34 
Ja, hvis man også er 3D skeptisk, så skal man nok holde sig væk. :)

Men så syndes jeg det er synd for dem som gør. ;)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 09:13 
Enig - hvis man på forhånd har dømt filmen og 3D som lort, så skal man ikke spilde tiden.

Men hvis man er åben over for at kunne underholdes af flot og lækker sci-fi uden den store dybde i plottet eller karaktererne, skal den ses i biffen ;)
AmbyAmbySkrevet 28/12-10 09:13 
Hvis man kan lide stilen, skal man klart tage ind og se den. Og for en gangs skyld er 3D'en diskret og brugt på dybdemåden istedet for ud mod publikum.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 28/12-10 09:19, rettet 28/12-10 09:20 
Beano>
Enig - hvis man på forhånd har dømt filmen og 3D som lort, så skal man ikke spilde tiden.

Jeg har ikke dømt filmen som lort, jeg så tværtimod meget frem til den, baseret på andres udtalelser. Det er den gamle Tron-film der er lort :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig