X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 05/08-10 16:26 
Wehner>
EDIT: Jeg skal naturligvis lige se den en gang til, inden jeg stadfæster mit mesterværksprædikat, men det er mavefornemmelsen efter første screening.

Jeg tror dog, at det eneste som forhindrer filmen i at blive et ægte mesterværk og en fremtidig klassiker er, at filmen er enormt kalkuleret. Som om hele løsningen er inde i Nolans hjerne, og man ikke får noget ud af, at analysere filmen på længere sigt.

Tag Blade Runner eksempelvis - den har opskriften på en filmklassiker: Forud for sin tid, misforstået og et daværende biografflop. Men gradvist kultdyrket gennem 80'erne, diskuteret, analyseret på uendeligt mange niveauer, indtil det først med Directors Cut i 90'erne blev erklæret en ægte filmklassiker og mesterværk. Der er skrevet bøger om den.

Så langt når Inception nok aldrig, for det er en her-og-nu hypefilm. Men en fantastisk én af slagsen. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 18:19 
millennium>
Så langt når Inception nok aldrig, for det er en her-og-nu hypefilm. Men en fantastisk én af slagsen. :)

Det er jeg 100% enig i. Ser dog meget frem til at se filmen igen på blåreje for alle detaljerne :)
NaieraNaieraSkrevet 05/08-10 18:28 
neros>
Se det synes jeg er ganske interessant....ikke at jeg egentlig er uenig, men hvor har du læst det henne, eller er det din helt egen mening?

Jeg har ikke rigtigt læst det nogle steder, jeg mener bare det er den logiske konklusion at drage, ud fra hvad man får at vide i filmen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 05/08-10 19:19 
<<Mulige Spoilers>>
Ja helt enig det er en ret interessant slutning da den lægger op til et spørgsmålstegn og driller sit publikum en smule ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 05/08-10 23:43, rettet 05/08-10 23:43 
Beano>
millennium>
Så langt når Inception nok aldrig, for det er en her-og-nu hypefilm. Men en fantastisk én af slagsen. :)

Det er jeg 100% enig i. Ser dog meget frem til at se filmen igen på blåreje for alle detaljerne :)

Det er kun tiden, der kan vise. Ligesom med E.T. og Krush Groove.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 06/08-10 07:38 
Klart nok :)
SumezSumezSkrevet 10/08-10 08:53, rettet 10/08-10 08:56 
Inception (spoilers, naturligvis):
En god, hyggelig film, omend langt fra Nolans bedste. Jeg forstår ikke helt hvad det var folk mener var snørklet ved filmen, eller som får en til at tænke. Måske fangede jeg det bare ikke, og det kræver at jeg ser den igen.

Det mest interessante ved filmen var den måde den behandlede drømme og minder, og de observationer omkring den slags, den kom med (dog ikke noget der ikke allerede er gjort bedre i både Eternal Sunshine Of The Spotless Mind og Nolan's egen Memento), men jeg havde hele tiden ventet at filmen tog en form for drejning, et rigtigt spoilertwist i slutningen af en art. Det eneste den gør er at efterlade slutningen åben til fortolkning. Jeg havde hele tiden set det som om Leonardo har været fanget i limbo hele filmen igennem og/eller at børnene (og muligvis endda også konen, omend dette blev fejet væk hen imod slutningen) aldrig har eksisteret i virkeligheden, men det virkede ikke som om filmen gad spille på dette potentiale, og endte i stedet med at fortælle en rimelig ligefrem spændingshistorie uden andet twist end en lettere tvetydig slutning.

Filmens eneste direkte svaghed er dog IMO det enaverende overflødighedshorn af vilde effekter og actionsekvenser, som om Hollywood kun har villet poste penge i Nolan's projekt, imod at han smed en række Michael Bay-sekvenser i den, og det er med til at trække filmen ud i ligegyldigt kedelige scener. Jeg håber virkelig at hans næste film bliver mindre pompøs eller i bare mindre kommerciel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/08-10 10:00 
Sumez>
Det mest interessante ved filmen var den måde den behandlede drømme og minder, og de observationer omkring den slags, den kom med (dog ikke noget der ikke allerede er gjort bedre i både Eternal Sunshine Of The Spotless Mind

Prøv lige at se Eternal... igen. Vi så den nogle stykker et par dage efter Inception, og den er kvalitetsmæssigt meget langt derfra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 10/08-10 10:16, rettet 10/08-10 10:18 
Mener du foran eller bagefter?

Det er svært at sammenligne de to film, da de har en meget forskellig indgangsvinkel. Inception er langt mere baseret på direkte historieforælling, og hvor Eternal Sunshine uden tvivl har nogle svagheder der hvor Inception har sine styrker, er det sted hvor filmen virkelig brillierer i dens visualisering af drømme og minder, og den måde de typisk bliver behandlet og forskruer i det menneskelige sind - noget den efter min mening gør langt bedre end Inception, der på mange områder vælger at indføre sit eget regelsæt a la Matrix. Men det er klart at Inception er en helt anden type film, og det er helt andre områder man bør fokusere på.

(edit: begge film er vel egentlig meget lettilgængelige, så ændrede den sidste sætning)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/08-10 10:21 
Og som hovedregel:

Inception er for mainstream markedet og kører i Imperial

Eternal... er for up-market og en typisk Grand Bio film.

Sammenligning vil kun være et spørgsmål om sin personlige filmsmag.
The medium is the message.
DarkenDarkenSkrevet 14/08-10 01:06 
The Expendables

Underholdende, tager ikke sig selv eller skuespillerne seriøst og det virker faktisk godt med "fokus" er spredt ud, i stedet for en "helt".

Se den for det den er, brainless action.


*SPOILER*
Lidt en skam rourke's role ikke er på plan med de andres. Kunne godt tænke mig at have set lidt gun slinger fra hans side.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
enfenenfenSkrevet 14/08-10 02:00 
Jeg var inde at se Expendables i torsdags. Det er året drengerøvsfilm. Og ja, handlingen skal ikke tages specielt seriøs. Det er action, når det er bedst :)
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 14/08-10 09:50 
Det lyder jo dejligt :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/08-10 22:53, rettet 25/08-10 09:38 
The Expendables:

Gunnar siger:
"Warning shot" - GUNG og så er filmen lagt :D

Dejlig drengerøvs film. Den skal købes på "blå-rokke" når den kommer!

Van Damme den wimp turer ikke være med...Mon ikke han fortryder lidt eller har han fået stjernenykker?
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 25/08-10 23:14 
Har lige været inde at se Inception igen. Den film holder stadig 100%, og er blandt mine 'all time favorites'.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-10 10:04, rettet 27/08-10 10:04 
neros>
The Expendables:

Gunnar siger:
"Warning shot" - GUNG og så er filmen lagt :D

Dejlig drengerøvs film. Den skal købes på "blå-rokke" når den kommer!

Van Damme den wimp turer ikke være med...Mon ikke han fortryder lidt eller har han fået stjernenykker?


Jeg tror ikke det var et spørgsmål om Van Damme turde være med - blot at han var blevet gammel, ligesom næsten ALLE andre der er med i Expendables. Jeg har sjældent grint så meget af en actionfilm som af Expendables - ikke fordi der er stor humor i filmen, men fordi den er ufrivilligt morsom i så mange sekvenser at det grænser til det latterlige. Sylle-drengen der forsøger at løbe, men i stedet vralter rask afsted, eller falder til jorden med dertilhørende bautasten-lydeffekt.

Givet, der er stor action i filmen, men samtidig er det også en kæmpestor cliché-sandwich med cliché-garniture, og selvom dette øjensynligt tildels er intenderet, bliver Expendables ikke en bedre film af den grund.

Det kan selvfølgelig også være mig, der får lange løg af udtrykket "drengerøv", og dem der erklærer sig for værende underholdt af noget der forbindes med dette udtryk, men som sådan synes jeg ikke der er meget andet end ufrivillig underholdning i Sylles "mesterværk"...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 27/08-10 11:22, rettet 27/08-10 11:23 
Jeg er enig men det er jo det som du skriver der gør den seværdi og fortryllende og derfor er det helt uden tvivl en film på vej mod kultscenen. Det er jo sådan en film man smækker på sammen med en 6-pac og en sandwich! Det er jo bestemt ikke meningen at man skal tage den alvorligt. Den skal ses udelukkende på grund af nostalgien. At de er gamle og rynkede mænd som ikke kan løbe gør den jo kun sjovere. Tænk på William Shatner og de andre røvbananer som var med i næsten 10 Star Trek film. Det er jo komisk men god underholdning!

Drengerøv, drengerøv, drengerøv :D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/08-10 11:49 
The Expendables:

Historien er helt ude i skoven, og mange af karakterernes beslutninger/handlinger er fuldstændig ulogiske. Desuden er der også godt med overdrevne sentimentale øjeblikke. Med andre ord er manuskriptet ikke vanvittigt godt... Men det er jo overhovedet heller ikke manuskriptet, der er grunden til, man skal se filmen :D

Der er tale om fuldstændig rendyrket hjernedød action i bedste 80'er stil. Og ja, den er lavet af næsten 100% rent destileret cliché, men jeg fatter slet ikke, hvordan man kan forvente andet. Tilsyneladende har man genbrugt CGI splat/Gore-effekterne fra Rambo, men har ikke brugt helt så lang tid på at rendere dem. Så de ser en del mere fake ud, end de gør i Rambo. Jeg ved ikke, om det er noget man har gjort med vilje for at fremhæve det useriøse tema.

Alt ialt en ganske underholdende omgang benzineksplosioner og overdreven mandehørm, som, på trods af at den næppe fortjener nogen fornemme priser eller titler som "mesterværk", klart er foretrække frem for hovedparten af alt det andet CGI-oppustede skrammel vi får smidt i hovedet lige for tiden.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 29/08-10 15:35 
Garden State:

Meget god snakkefilm, der foregår i et New Jersey ikke helt ulig Kevin Smiths, men alligevel meget anderledes. Hvis man er til film, hvori der egentlig ikke sker en dyt, så kan den klart anbefales.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 29/08-10 17:29 
Toy Story 3 - Pixar komplet flawless. Med John Lasseters kyndige ekspertise kan de s'gu bare lave pokkers gode film. En del mørkere end de tidligere to film, ikke så meget overdrevet 3D. En god allegori til frygten for alderdomshjemmet og den sociale overflødighed i forbindelse med alderdommen. Dristigt at lave børnefilm der handler om at blive gammel, ligesom "Op".
The medium is the message.
RaGeRaGeSkrevet 30/08-10 10:57 
Toy Story 3 kan jeg os klart anbefale.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/09-10 11:15, rettet 03/09-10 11:16 
Frostbiten:

Endnu engang bliver jeg narret til at købe en film alene pga. cover'ets påstand om, at den har modtaget forskellige priser og ros fra forskellige medier. Sidste gang jeg lavede det nummer var med filmen Evil Aliens, hvor det viste sig at være en af de mest ligegyldige omgange løgsovs, jeg nogensinde havde set. Frostbiten er ikke helt så slem, men lider alligevel af nogle gevaldige skavanker. Det største problem er manglen på en rød tråd. Det hele virker meget rodet, der skiftes mellem alt for mange usammenhængende stemninger og de emotionelle uviklinger af karaktererne, man fornemmer tage form i begyndelsen af filmen, bliver aldrig forløst. Desuden er der også mange stedder hvor musikken overhovedet ikke passer til stemningen og er alt for pompøs, lidt som i Ole Bornedals film Vikaren. I det hele taget virker filmen meget som et amatørprojekt, der har fået et alt, alt for stort budget at rutte med.
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 08/09-10 22:57, rettet 08/09-10 22:58 
Sherlock Holmes:
Tog chance og snuppet den film på blu-ray, pågrund god omtale og synes downey kan være fed til tider.
Var faktisk langt bedre end jeg havde håbet og synes det de gjorde med sherlock holmes var godt, selvom det vidst er langt fra den rigtig holmes.

Og damn hvor var lyden i den film enlig god i surround.

Kan kun anbefale den, personlig glæder jeg mig nu til nummer 2 rammer.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
millenniummillenniumSkrevet 09/09-10 08:57 
Survival of the Dead: Stinker! Og jeg som normalt elsker en god zombie-film. Det er en om'er for George A. Romero.
The medium is the message.
KamekKamekSkrevet 11/09-10 21:52 
Jeg synes de seneste tre "Dead"-film har været ret skuffende.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-10 21:53 
Toy Story 3:

3D-aninationsfilm når det er bedst. Skal ses!

Salt:

Action-konspirationsteori-film med en fuldstændig tåbelig historie. Lidt ala Arlington Road meets The Bourne Identity meets Die Hard 4 + et skvæt The Manchurian Candidate. Hvis man forventer en realistisk politisk thriller, bliver man slemt skuffet. Ellers udmærket underholdning. Lægger rimelig meget op til en 2'er.
AV Intelligent Terminal
enfenenfenSkrevet 11/09-10 22:35 
Jeg fik også set Salt i torsdags. Filmen er ok, men jeg var ikke blown away, da den var slut. En efterfølger er kraftigt antydet i filmen.
What is the Matrix?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/10-10 19:06 
Sumez>
3 District 9 (meget lille spoiler, intet grundlæggende):
Det seneste års værste gang opreklamerede bæ. Undskyld, men jeg havde virkelig set frem til denne film, den havde fået så meget ros, og jeg prøvede på alle mulige måder at holde af dem, men den er jo virkelig bare godt gammeldags dårlig. At dømme efter omtalen da den kom ud, gik jeg ud fra at filmen gik en del skridt videre en den stereotypiske omgang http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/FantasticRacism]"Fantastic Racism"[/LINK]" target="">"Fantastic Racism", konceptet lagde op til. Men det gør den overhovedet ikke, den er akkurat ligeså plat og lommepolitisk som den lyder, og derudover er der så mange elementer i filmen, der er så dybt utroværdige, at man på ingen måder kan tage filmen seriøst.
Det er også fint hvis man ikke skal det, men det var ikke ligefrem det jeg havde hørt. I stedet for den dybe historie, jeg havde håbet på, får man leveret en stereotypisk tegneseriehistorie på Jumbobogs-niveau om en irriterende mand, der bliver forvandlet til et rumvæsen.
Det er garanteret en god børnefilm, men den er ikke for voksne.

Meget uenig. Fik set District 9 for nylig og må sige, at den er min største filmoplevelse længe (markant større end Iron Man 2 og Predators - sidstnævnte var en blandet landhandel, men da nok bedre end Predator Vs. Terminator).

District 9 er et friskt pust i en tid med minimal opfindsomhed og Hollywood-lakerede superheltefilm. D9 tager vel på en måde sci-fi tilbage til "ET/Fluen"-perioden fra 80'erne med både charme og makaberhed. Jeg fik i hvert fald en fornemmelse af noget i den retning, uden at der gik Independence Day i det hele.

Jeg er også vild med den måde, Sharlto Copley (hovedpersonen) skifter personlighed på, fra først at virke som en selvisk regelrytter-geek til så småt at sympatisere med de her Prawn-aliens.

Jeg synes også det er en fed vinkel, at de Prawns er noget kvikkere end "menneskeaberne" går og tror :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 23/10-10 19:32, rettet 23/10-10 19:32 
Sjovt, jeg synes netop at District 9 er et ærkeeksempel på minimal opfindsomhed. Den er så kliché at det er til at brække sig over.

Men det har jeg jo gjort rede for, jeg er bare overrasket over at så mange er uenige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/10-10 20:01, rettet 23/10-10 20:06 
Vel ikke så kliche igen at Prawns kan lide kattemad? :D Nu lød dine forventninger også meget høje ift. hvad andre har sagt mht. filmens dybde. Jeg tog den ikke så seriøs eller forventede noget i den retning. Jeg har så heller ikke deltaget i den hype, der har været omkring filmen. Det er nok mest filmens underliggende charme, jeg er vild med, f.eks. det her Prawn-barn, der render rundt som en anden speedy gonzales. Den måde, filmen er optaget på, er måske nok lidt kliche. Men selve konceptet synes jeg ikke er kliche: altså f.eks. at en ellers vanvittigt avanceret race løber tør for brændstof og skal bruge 20 år på at producere den af affald på jorden, mens de "leger dumme" over for menneskeheden. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
millenniummillenniumSkrevet 24/10-10 16:26 
Scott Pilgrim vs. The World - en overflod af visuel opfindsomhed, tempo, nørdfaktor og hylende stærk komik. Formentlig den mest rendyrkede underholdende film jeg har set i laaaaaaang tid.

Hot Tub Time Machine - Tilbage til fremtiden i drengerøvenes tempel. Se den i godt selskab med dine hankønsvenner. En usædvanlig god direct-to-dvd med engagerede skuespillere.
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 31/10-10 00:41 
Filmen Buried er klart en film der kan anbefales, utroligt nok følger man en person gennem hele filmen, men alligevel var jeg fuldstændig opslugt af den.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkenDarkenSkrevet 06/11-10 17:06, rettet 06/11-10 17:06 
Var inde og se Red igår og jeg må nok sige at det er bare en must-see film.

Masser af aldrende skuespillere (par gensyn jeg aldrig havde forvente at se igen), men deres roller er rigtig godt skrevet og bliver aldrig (IMHO) overspillet. Action og humor i en god blanding, som på intet tidspunkt bliver plat eller skadende for plottet (som tro det eller lad være, men faktisk er ret habilt).

Det er en hygge film, forstået på den måde, at man blot skal lade filmen gøre sit arbejde ;)

Red
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/11-10 20:41, rettet 06/11-10 20:41 
Nogen der har set den nye Tekken-film?

Lidt (meget) rodet, ringere end Mortal Kombat, men "klart bedre" end Street Fighter (som det meste jo er). Jeg må indrømme, at et højdepunkt var at se B-actionstjernen Gary Daniels som Brian Fury i fuld kampaktion igen (har jeg ikke oplevet siden Fist Of The North Star). Han er IMO blandt de mest undervurderede vestlige kampsportsskuespillere inden for kick-boxing, selvom hans skuespil aldrig har været at råbe et troværdigt hurra for.

http://www.imdb.com/title/tt0411951/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-10 22:03, rettet 09/11-10 22:04 
RED:

My kind of Feel Good Movie. Godt gammeldags actionbrag med en håndfuld gode skuespillere. Jeg har altid syntes, at Richard Dreyfuss har haft en underligt usympatisk udståling næsten uanset hvilken rolle, han har haft. Så det er helt perfekt at se ham som superskurken :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/11-10 22:47, rettet 09/11-10 22:48 
Richard Dreyfuss, ellers lang tid siden man har set noget til ham! Han var fed i JAWS :-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/11-10 02:00 
Killer Bean 2>
Jeg har altid syntes, at Richard Dreyfuss har haft en underligt usympatisk udståling næsten uanset hvilken rolle, han har haft.

Jeg har ikke set RED, men kan slet ikke se ham som superskurk, efter at have set de seneste afsnit af tv-serien Weeds. Her er han ret goofy. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 10/11-10 09:16 
Hey, The Dude var bad guy i Iron Man...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 20/11-10 22:47 
Prince of Persia... Aaarrjjj, altså! Selvom jeg forventede en middelmådig film, blev jeg skuffet. De første 10% af filmen følger relativt tæt spillets handling. Derefter slipper den grebet og forsætter som en sørgelig undskyldning for en historie. Tidskniven bruges næsten ikke. WTF? Så hav dog i det mindste lidt respekt for spillets mange fans.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/11-10 08:04 
Skyline: Overraskende positiv oplevelse. Nu har jeg kun læst negativ om den, ja folk sviner den nærmest til, så mine forventninger var helt i bund.

Det viser sig så at filmen er rigtigt godt lavet, fede effekter, og action scener som er skruet rigtigt godt sammen. Til tider perfekt kamera føring og brug af slow motion. Jeg kedede mig ikke ét sekund, rigtigt god pacing. Det kan godt være at filmen kun har haft 10 millioner at lege med, og alle pengene er gået til effekter, men det er lige som det skal være. Det er en effekt film, og jeg syntes ikke at skuespillerne er pinlige ligesom det fremgår rundt omkring på nettet. Der er lidt over-acting hist og pist, men pyt med det.

For mig var det en fed rollercoaster, med nogle ret fede action scener, og jeg glæder mig faktisk til at se den igen på bluray. Af en eller anden grund stod det ikke skide skarpt i cinemaxx sal 6 :)
For The Love Of The Game
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/11-10 19:26, rettet 26/11-10 19:26 
Kalicola>
Skyline: Overraskende positiv oplevelse. Nu har jeg kun læst negativ om den, ja folk sviner den nærmest til, så mine forventninger var helt i bund.

Det viser sig så at filmen er rigtigt godt lavet, fede effekter, og action scener som er skruet rigtigt godt sammen.

Lyder som et typisk eksempel på en overfladisk "effektfilm", instrueret af folk, der normalt står for visuelle effekter i andre film. :) Men film med flotte effekter har det jo med at få folk i biografen, uanset om manuskriptet kunne være skrevet af en 8-årig:

"Strange lights descend on the city of Los Angeles, drawing people outside like moths to a flame where an extraterrestrial force threatens to swallow the entire human population off the face of the Earth".

http://www.imdb.com/title/tt1564585/plotsummary
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
silverstarsilverstarSkrevet 27/11-10 00:17 
Hmm, 4.6 på imdb... plot forfattet på 2 minutter skrevet på bagsiden af en serviet...se den i biografen?... "I don't think so" :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 27/11-10 08:07, rettet 27/11-10 08:08 
TIl gengæld har Strause brødrene også instrueret AVP2 - og mens alle anmeldere ikke kunne døje filmen, så synes jeg det var en fed omgang popcorns-sci-fi-horror.

Skyline får mig dog ikke i biografen. Det er simpelthen for dyrt at se middelmådige film.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-10 10:33, rettet 27/11-10 10:36 
Hehe, "middelmådige film" - det pæneste der er nogen der har sagt om Skyline, udover Kalis store roser.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 27/11-10 11:39 
AVP2 var røvdårlig og SKYLINE er lige så ringe! Lad være med at gå i bio og se den. Bare et godt råd ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 28/11-10 20:45 
Jeg er en sucker for fede effekter, indrømmet. Ofte er jeg ret ligeglad med handlingen hvis filmen er godt filmet... Indrømmet.

Min filmsmag sucks... Indrømmet :)
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 28/11-10 21:09 
Tror der er belæg for at starte tråden: Dårlige-film-som-jeg-indrømmet-synes-er-fed.

:-) Jeg ved AVP2 var dårlig - men jeg var suverænt underholdt.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-10 10:56 
Machete:

Nu er jeg blevet overbevist om, at de få gode film, Robert Rodriguez har lavet, skyldes mere held end forstand. Machete skal forestille at være en moderne B-film, men den oser bare af kvalitet på alle de forkerte punkter. Resultatet ender med at være retarderet på en usjov måde. Lidt a la Indiana Jones 4 :(
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 09/12-10 11:23 
Og de første 10 minutter skulle være bedre end hele Expendables!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 09/12-10 11:29 
Har Robert Rodriguez lavet andre gode film end Sin City, da?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig