X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'231 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-10 10:57, rettet 26/04-10 11:01 
neros>
Se den nu bare folkens. Filmen er temmelig nyskabende på nogle punkter og meget sjov

Enig. Det der faktisk overraskede mig mest positivt ved filmen var, hvor vellykket humoren i den er. Specielt alt det, man ikke ser i trailerne. Herold har bare ingen humor. Så Sumez, du kan roligt gå ind og se den ;)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 26/04-10 11:25 
Det er også svært at grine af alting, når verden er så stor og dyster og ond.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-10 11:30 
Det' jo netop det, der gør den så fabelagtig! Muhahahahahahahahahaha ha ha... ha :D
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 27/04-10 14:29, rettet 27/04-10 14:50 
Evangelion 1,11: You are (Not) alone blu-ray
Efter lang vente tid, kom den første af de nye Evangelion film på bluray(Køber kun blu-ray, droppet dvd´er helt). Det her var en dejlig gensyn med rei, shinji og eva´s. Var enlig bange for efter så mange år, at jeg ikke ville kunne lide den her film, Især da jeg synes film udgaver af en serie er en dårlig ide. Men istedet for hade den, bringer den kun gode minder frem, fra da jeg startet med at se anime.

Af de diverse blu-ray jeg set ind til videre er dette nok første gang jeg faktisk nød HD og lossless surround så meget, men det har nok mere med min gamle minder af serie at gøre end noget andet.

Kan kun anbefale filmen videre, personlig ser jeg enlig bare frem til de næste 3 film og gælder mig enlig til se hvordan de bliver anderledes iforhold til den original serie. Nu er det bare vente på 2,22 rammer blu-ray. Uheldigvis er den tyske udgave uden engelsk undertekst. Da den jo ellers allerede kommer i juli.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 27/04-10 14:33 
Er det en genfortælling af serien, eller en fortsættelse (!?) eller hvordan?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 27/04-10 14:49, rettet 27/04-10 14:50 
De 4 nye film til samme går under titlen "rebuild of evangelion" og de 3 af filmen er en slags genfortælling, men med ændret historie og den sidste film skulle blive helt ny slutning til serien.

Allerede i film 2 kommer der en helt ny eva pilot ind i historien.(Nok støreste ændring jeg kender til).

Det hele er for gøre Evangelion letter at forstå. eller noget i den stil.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-10 15:53 
dpl>
Det hele er for gøre Evangelion letter at forstå. eller noget i den stil.

Rettelse: Det hele er fordi Hideaki Anno ikke kan lade sit mesterværk være, men hele tiden skal pille ved originalerne. Hvor mange versioner er det der er af serien efterhånden!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 27/04-10 16:00 
Jeg har ihvertfald opgivet at følge med!
Bashful Neophyte
dpldplSkrevet 27/04-10 16:01 
Sådan kan man også se på det. Men jeg helt ligeglad, da den første film var rigtig god og jeg virkelig nød den! Og vis ændering i filmene er stor nok, så ser jeg bare "rebuild" som en ny serie.

Men jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle være et problem for dig. Du har jo stadig den gamle "mesterværk". ;)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
nerosnerosSkrevet 27/04-10 16:26 
Hvis jeg gerne vil se noget af det hvor skal jeg så starte?
Bashful Neophyte
dpldplSkrevet 27/04-10 16:37 
Flest vil sige den original serie, hvilket nok også er bedst. Især da den er færdig, hvorimod Rebuild kan tage en del år om at blive færdig (Ingen dato på 3 film endnu).

Men tro rebuild bliver langt mere venlig mod nye folk til universet. Til slut af normale serie er man så forvirret over det hele(Nogen er dette negative, hvor imod andre synes det er en god ting)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-10 18:47, rettet 27/04-10 18:48 
dpl>
Men jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle være et problem for dig. Du har jo stadig den gamle "mesterværk". ;)

Et er at nye seere, som f.eks. Neros, bliver forvirrede og ikke aner hvor de skal starte.

Det er som regel de nye versioner der bliver sendt på tv etc. hvilket afholder det nye publikum fra at opleve det givne produkt som det oprindeligt var tænkt.

At ændre på en klassiker, fordi man har fået nye teknikker og ideer, er synd. Det lugter lidt af at der skal tjenes penge på et populært produkt (lidt ligesom Lucas har gjort med sine klassikere). Hvorfor ellers ændre på noget der har været hyldet til skyerne, som det bedste?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 27/04-10 19:17 
Findes der en samlet udgivelse af Neon Genesis Evangelion serien på DVD (til en fornuftig pris), eller er man tvunget til at købe collection 1-8 DVD'erne?

Leder efter en god deal :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-10 19:25, rettet 27/04-10 19:28 
Der findes et dvd box set - "Neon Genesis Evangelion Platinum: Perfect Collection", men de er løbet tør de steder jeg har kigget.

Var det ikke noget med at der skulle komme en remastered udgave på Blu-Ray inden for en overskuelig fremtid?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 27/04-10 21:59, rettet 27/04-10 22:01 
Efter hurtig kig, synes jeg ikke rigtig der nogen steder man kan få en god billig NGE set :S

Tvivler vi ser en remastered udgave i de næste par år. Da den kan tage fokus fra Rebuild serien.

Echelon VI: Som sagt at disse film udkommer ændre ingenting for dig og nye folk kan enlig ikke blive mere forvirret end de allerede er med NGE.

Jeg holder ved min mening om Evangelion 1.11 er "MUST SEE" film for både nye og gamle fans. Og vis man ser filmen med bare en smule "open mind"(Mangler dansk ord for det lige nu ><) så for man en rigtig god oplevelse. Men uheldigvis regner jeg med der mange gamle fans der bare springer over filmen uden at give den en chance, hvilket er synd.

Efter hvad jeg læst ændre de faktisk en del i film nummer 2, især alle personligheder er blevet ændre. Og jeg kunne enlig godt lide at Shinji er mindre fucked op in 1.11. Noget jeg gerne vil nævne, men kommer tænk om det jeg vil sammenligne med faktisk er spoiler for folk som beano.... ><
Men den scene hvor shinji holder misato hånd in 1.11 viser langt bedre følelser end slutning af den originale serie. Mere kan jeg ikke sige mere om uden at skrive spoilers.

Som fleste nok ved(af dem der vilde med serien), så havde Hideaki Anno en depression dengang han lavede serien og kan også let ses på den. Nu skulle han var lykkelig gift og have børn. Tro det har en hel del at gøre med hvorfor han vil lave om på det igen og hvor den dennegang bliver lidt mere glad slutning.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-10 22:19, rettet 27/04-10 22:25 
dpl>
Echelon VI: Som sagt at disse film udkommer ændre ingenting for dig og nye folk kan enlig ikke blive mere forvirret end de allerede er med NGE.

Jeg talte mere generelt om serien, ikke om de nye Evangelion film. Med andre ord mener jeg at der slet ikke skulle være pillet ved serien overhovedet - udover at lave remasters. Men du har helt ret, det er fuldstændigt uoverskueligt. At jeg stadig kan nyde de gamle originaler, betyder jo ikke at jeg behøves at være ligeglad med de nye :)

dpl>
Jeg holder ved min mening om Evangelion 1.11 er "MUST SEE" film for både nye og gamle fans. Og vis man ser filmen med bare en smule "open mind"(Mangler dansk ord for det lige nu ><) så for man en rigtig god oplevelse. Men uheldigvis regner jeg med der mange gamle fans der bare springer over filmen uden at give den en chance, hvilket er synd.

Jeg har set den, og synes da at den visuelle opgradering er flot, men bryder mig kun om ganske få af de kronologiske ændringerne, og meget lidt af det nye manuskript. Det virker især som om at der i den engelske oversættelse, er lavet om, bare for at lave om. Mange af ændringerne er selvfølgelig sket på baggrund af at der er tale om en halvanden time lang film, og ikke et 26 afsnit af en serie, på hver en halv time.

dpl>
Som fleste nok ved(af dem der vilde med serien), så havde Hideaki Anno en depression dengang han lavede serien og kan også let ses på den. Nu skulle han var lykkelig gift og have børn. Tro det har en hel del at gøre med hvorfor han vil lave om på det igen og hvor den dennegang bliver lidt mere glad slutning.

Og det er netop det der er så bund ærgerligt! Hvorfor skal Anno absolut lave om på det fantastiske melankolske udtryk han formåede at skabe i den originale serie, bare fordi han nu er blevet et "lykkeligt menneske" (hvis det overhovedet er årsagen)? Det er netop det udtryk den originale serie formår at formidle så gennemtrængende og flot, der har ophøjet den til at være en milepæl inden for animé. Selvom der kun er tale om en nedtoning, italesætter jeg det for endnu engang at nå frem til min pointe: Hvorfor dog lave om på hvad der i bund og grund er blevet hyldet som noget fænomenalt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 27/04-10 22:37, rettet 27/04-10 22:40 
Jeg skulle enlig holde op med diskutere film, da jeg bare er dårlig til det. ><

Jo lyd og animation er helt i top, nok derfor det så så godt ud på blu-ray. Nu er det et lille stykke tid siden jeg har set serien, så sammenligne dem er ikke så let. I det mindste har du set filmen, og dannet menig efter det og folk har jo forskellig smag. Men nu ser jeg ikke NGE som mesterværk, jo den hører til toppen, men intet er perfekt og alt kan gøres bedre(Det er indstilling jeg har om alt). Jeg kan stadig bedre lide shinji fra 1.11 end fra selv serien, men det kan jo stadig ændre sig. Da denne film kun dækker første 6 episoder eller noget i den stil.

Som sagt, hvorfor skal han ikke have lov til lave om på den, vis han ikke er tilfreds med den mere? Det er jo ikke som den gamle serie forsvinder. Det hans serie og han kan gøre med den hvad han vil, vi kan jo bare vælge at ignorer det ny halløj. Men det er så min menig, og jeg tro det en ting vi 2 aldrig kan blive enig. Og efter ham selv skulle han være et lykkelig menneske nu, i forhold til den gang.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 28/04-10 08:08, rettet 28/04-10 08:12 
dpl>
Til slut af normale serie er man så forvirret over det hele(Nogen er dette negative, hvor imod andre synes det er en god ting)

Jeg kan ret godt lide slutningen af den originale serie, jeg synes den formår at vende hele konceptet på hovedet og understrege, hvad Evangelion i virkeligheden handler om.
Derimod virker End of Evangelion-slutningen ligegyldig og fordummende, synes jeg.

Echelon VI>
Det er som regel de nye versioner der bliver sendt på tv etc. hvilket afholder det nye publikum fra at opleve det givne produkt som det oprindeligt var tænkt.

Hvad er det for nogle nye versioner, det har jeg aldrig hørt om? Jeg kender kun til den oprindelige serie, End of Evangelion, og så den manga-udgave der kom for nogle år siden.

dpl>
Som fleste nok ved(af dem der vilde med serien), så havde Hideaki Anno en depression dengang han lavede serien og kan også let ses på den. Nu skulle han var lykkelig gift og have børn. Tro det har en hel del at gøre med hvorfor han vil lave om på det igen og hvor den dennegang bliver lidt mere glad slutning.

Psh, man laver meget bedre værker når man har det skidt, bare spørgs Trent Reznor :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-10 08:32 
Sumez>
Hvad er det for nogle nye versioner, det har jeg aldrig hørt om? Jeg kender kun til den oprindelige serie, End of Evangelion, og så den manga-udgave der kom for nogle år siden.

Anno lavede en version med små-ændringer af original-serien kaldet "renewal". Derudover er der Death(and Rebirth), der laver et par ændringer i de sidste afsnit. Og den "nye" Evangelion-film "Evangelion 1.11" er en tilrettet version af Evangelion 1.00/1.01-filmen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 28/04-10 10:14, rettet 28/04-10 10:15 
Lidt forkert vis en der faktisk kender serien ikke kan følge med mere. :p

Der er den original serie + manga, som startet i 1995.
Så er der death og rebirth, hvor dette er en hurtig genfortælling(Death delen) og rebirth skulle været den nye slutning. Men budget sat stopper for det.
Så er der End of evangelion, som enlig er hvad Rebirth skulle have været.
Og så er der den Nye "Rebuild of evangelion", som er 4 film, med en større ændring til historien. Og de bliver kaldt evangelion 1,00 i biograf, først udgivelse på dvd er så 1,01 og nyeste hedder 1.11. Heldigvis går de lige til 2.22 med næste film.

Og jeg har nok glemt et eller andet? ><

De elsker virkelig at tjene penge på Evangelion (tænker på alt dette 1.00, 1.01 og 1.11)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 28/04-10 10:15 
Jeg troede mangaen var meget nyere end den originale anime-serie?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 28/04-10 10:19, rettet 28/04-10 10:19 
Der ser man bare. Der er faktisk 3 manga, første der kom før selve serien og bliver færdig i år(Vis den ikke er færdig).

Vidste slet ikke der var kommet 2 mere siden. En i 2003(Blev færdig i 2005) også en mere in 2005, som vidst stadig bliver lavet?

Blev nød til at kigge på Wiki.. :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PlaykidPlaykidSkrevet 12/05-10 10:42 
Hanky>Paranormal Activity:
Der findes efter sigende tre forskellige udgaver, der alle indeholder nogle ekstra scener, mangler andre og har forskellige slutninger og jeg kunne da enormt godt tænke mig at se de 2 andre (biograf udgave, original udgave og en udgave, der kun blev vist en enkelt gang for lukket publikum)

Jeg har lige set filmen. Kunne godt huske der var en masse hype om filmen, men det gjorde egentlig jeg ikke havde store forventninger til den.

Det endte dog med jeg synes det var en fantastisk film, så jeg købte filmen på Blue ray.
Disken indeholder 2 slutninger. Den som kun er blevet vist for et lukket publikum (som special feature) og selve filmen havde fået en alternativ en.

Den originale slutning som indholder en politiet scene, er ikke inkluderet, og det irriterer mig for de 2 andre var dårlige imo.

Nogen der ved om slutningen med politiet findes på dvd/blue ray, eller om den kun er tilgængelig på nettet?
Spiller nu: Halo 3
KalicolaKalicolaSkrevet 12/05-10 10:54 
Jeg har vidst set alle 3 afslutninger på youtube eller sådan noget, og klart den med politiet er den bedste.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 30/05-10 09:55, rettet 30/05-10 09:55 
True Legend:
Tynd historie, men den slags film behøver jo ikke den mest dybdegående fortælling. Det er bare en fuldstændig fantastisk Martial Arts film. Glem alt om Jet Lee, Chaki Chan, Tiger på spring og hvad de alle hedder. Det her er det bedste jeg har set måske nogensinde. WOW! Jeg glemte at fortælle at den også har den bedste Drunken Master set på film :D Det her er hardcore fight to the death!

Se den nu!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 31/05-10 09:37, rettet 31/05-10 09:41 
Har set for nyligt fire film, som jeg længe har villet se. To af dem om bord på et fly, så det er selvsagt ikke den store cinematiske oplevelse, men nok til at kunne vurdere filmen.

1 Ironman 2:
Jeg forstår ikke at folk har været sådan på den anden ende over denne film. Både jeg og hende jeg var inde og se den med, var enige om at den var virkelig ringe, selvom vi begge var glade for 1'eren. Og hun er ellers ikke den store filmsnob. Man prøver virkelig at holde af den, og langt hen ad vejen virker det, som 1'eren, fordi man ved at man ikke skal tage filmen seriøst. Men glimtet i øjet og smilet på læben forsvinder i takt med filmens virkelige elendige forsøg på at være morsom, samtidig med at historien virker komplet ligegyldig og ingen mening giver, og alt hvad der har med teknologi at gøre i filmen slår helt nye rekorder for Hollywood-bulls**t.

2 Inglorius Basterds:
Fantastisk overraskelse. Jeg har aldrig haft noget direkte imod Tarantinos film, men de har altid fremstået dumme og overvurderede for mig (og nej, det er ikke fordi jeg ikke forstår hans "fine detaljer" og referencer :)) - Men denne her må være første gang jeg virkelig kan lide en af hans film. Den er virkelig gennemtænkt og stærk, og på ingen måder den platte komedie jeg havde forventet. Synes virkelig at Tarantino med denne film viser at han er modnet som en instruktør der er i stand til at ramme helt de rigtige punkter, og jeg gad godt se ham lave en seriøs film snart, for jeg tror han ville være god til det.

3 District 9 (meget lille spoiler, intet grundlæggende):
Det seneste års værste gang opreklamerede bæ. Undskyld, men jeg havde virkelig set frem til denne film, den havde fået så meget ros, og jeg prøvede på alle mulige måder at holde af dem, men den er jo virkelig bare godt gammeldags dårlig. At dømme efter omtalen da den kom ud, gik jeg ud fra at filmen gik en del skridt videre en den stereotypiske omgang http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/FantasticRacism]"Fantastic Racism"[/LINK]" target="">"Fantastic Racism", konceptet lagde op til. Men det gør den overhovedet ikke, den er akkurat ligeså plat og lommepolitisk som den lyder, og derudover er der så mange elementer i filmen, der er så dybt utroværdige, at man på ingen måder kan tage filmen seriøst.
Det er også fint hvis man ikke skal det, men det var ikke ligefrem det jeg havde hørt. I stedet for den dybe historie, jeg havde håbet på, får man leveret en stereotypisk tegneseriehistorie på Jumbobogs-niveau om en irriterende mand, der bliver forvandlet til et rumvæsen.
Det er garanteret en god børnefilm, men den er ikke for voksne.

4 The Machinist:
Præcis ligeså fed som jeg havde håbet på. Jeg elsker film som disse (f.eks. Memento og Fight Club), og selvom filmen, modsat de to jeg lige har sammenlignet den med, lægger alle kortene på bordet fra dag 1 (du er ikke rigtig i tvivl om at Trevor er skør i bolden), og "twistet" imod slutningen ikke rigtig er et twist, da det blot er den oplagte "forklaring" man har forventet, og kun venter på at få leveret, fungerer det som en helhed pga. hvor godt filmen er fortalt. Fantastisk stemning, og fantastisk skuespil fra alle parter. Eneste kritikpunkt er at mange af elementerne i filmen virker lidt oversete i forhold til det videre forløb, så man får ikke den store "samling på det hele", man lidt savner i slutningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/06-10 19:21, rettet 11/06-10 19:23 
Til folk der blev skuffet over Ninja Assassin, herunder mig selv, vil jeg meget anbefale Ninja (2009) fra instruktøren af den forrygende fighting-actionfilm http://www.imd.com/title/tt0443676/]Undisputed II[/LINK]" target="">Undisputed II. Ninja er mere B-agtig - måske ikke helt som "American Ninja" - som en ninjafilm fra 80'erne på den gode måde. Vi snakker muligvis Bloodsport-kultpotentiale (der så ikke lige er en ninjafilm, men...).

Både Ninja og Undisputed II - samt III, som jeg også har hørt godt om, men ikke set - er med Scott Adkins, der vel er det nye skud på stammen inden for vestlige skuespillere, der kan kampsport på højt niveau, uden at et inhabilt skuespillertalent forringer filmoplevelsen (jeg tør ikke kalde Adkins for "den nye Van Damme", for han udfører langtfra ensidige flyvespark...).

Ninja (2009)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 11/06-10 19:52 
Been there done that :-)

Ninja er bedre end Ninja Assassin, men er tæmmelig B-skuespiller agtigt i det men det kan vi jo godt lide ;D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-10 22:31 
Shrek 4:

3'eren skuffede mig, så jeg havde ikke de store forventninger til 4'eren. Men den overraskede mig positivt. Selfølgelig er den ikke på højde med 1'eren, men den er en langt mere værdig afslutning end 3'eren :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 24/07-10 16:27 
Fik set Sweeney Todd i weekenden, det er sådan en film jeg skal tage lidt tilløb for at få set p.g.a. musikal-baggrunden.

Den er ganske underholdende og bloddryppende, og der er rent faktisk flere af sangene der er godt skruet sammen :)

Prøv f.eks. at søge på youtube efter Sweeney Todd - Pirelli's Miracle Elixir, den er grineren.

"What is this?"
"Smells like piss."
"Looks like piss."
"This is piss"
"Piss with ink."

"Ladies seem to love it"
"Flies do too"

:D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-10 23:45 
Inception:

Alt det som de to sidste Matrix-film burde have været og så lige med et twist. Langt fra perfekt, men stadigvæk en rigtig, rigtig god film :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 30/07-10 23:54, rettet 30/07-10 23:56 
Inception: Mainstream med sunde hjerne-vitaminer. Nolan er glad for gådefulde puslespil i sine film, og med Inception lever han stilen fuldt ud. Sidste 1/3 del af filmen er det reneste adrenalin-fix, uden den taber pusten.

Predators: So-so. Bedre en AVP filmene, og demonstrerer en vis ydmyghed overfor den oprindelige Predator klassiker. God stemning og action, men jeg synes ikk de formår at udvikle en historie mellem kampene.

Shrek den lykkelige: Formår at redde Shrek serien, lige på faldrebet. Fængende og god sammensat historie, 3D effekterne bruges moderat, så det aldrig bliver trættende for blikket. Bedre end forventet.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-10 21:12 
Inception: Udemærket film. Dog lidt for meget Hans Zimmer koncert i sidste halvdel. Action musikken stoppede aldrig, og det var pænt trættende. Men ellers er det en rigtig go film som fortjener at blive set flere gange.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 04/08-10 21:18, rettet 04/08-10 21:19 
Jeg er godt nok også træt af Zimmers soundtracks. Opblæst, pompøst og indholdsløst.


Jeg så så Coraline i forgårs, og det var alt det jeg havde håbet, eller måske snarere intet af det jeg havde frygtet.
En rimelig uoriginal "alice-historie", der låner med arme og ben, og drejningen halvvejs inde virker malplaceret ligesom det virker som om filmen skynder sig for meget gennem den sidste halvdel - men derudover er den virkelig kreativ og fantasiful, den hviler aldrig på laurbærrene, men Gaiman bliver ved med at smide indtryk efter seeren, som bliver suget ind i den farverige verden med gennemførte og sjove figurer. Så gør det ikke noget at man som sagt har set det hele før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 04/08-10 21:45, rettet 04/08-10 23:13 
Jeg bliver nød til at stille spørgsmålstegn hvad det er folk mener er så godt ved filmen Inception?

***SPOILER***

Den er virkelig flot lavet grafisk, men historien er alt for afslørende fra starten af, der går ganske kort tid også ved man allerede, at det er Leonardo det er galt med, hvilket gør der ikke er overladt noget til dem som ser filmen.

***SPOILER***

Netop pga det synes jeg ikke filmen var særlig god.. Og det er mig en gåde. hvorfor alle blade giver den så høje karakter.. Efter min mening var det en tynd kop te..

Det der trækker filmen op er grafikken og skuespillet..
Men lad mig høre hvorfor i mener det er så god en film.?
Hvad der gør at man bør se den flere gange.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 04/08-10 22:49, rettet 04/08-10 22:51 
solid snake>
der går ganske kort tid også ved man allerede, at det er Leonardo det er galt med, hvilket gør der ikke er overladt noget til dem som ser filmen.

Nåh men 1000 tak for du lige afslørede den sag!!!

Det kan godt være det går hurtigt men det er sku da ærgeligt for dem som ikke har set den endnu..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/08-10 23:06 
En spoiler-tag havde måske lige været på sin plads... derudover, så er jeg enig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 04/08-10 23:12, rettet 04/08-10 23:18 
Jeg har tilføjet spoiler.

Derudover vil jeg da lige erklære mig uenig. Jeg var blæst væk fra start til slut, og der gik ikke 20 minutter, før jeg glædede mig til at se den igen.

Efter min mening er det her det mesterværk, som mange påstod (påstår?) Batman var.

EDIT: Jeg skal naturligvis lige se den en gang til, inden jeg stadfæster mit mesterværksprædikat, men det er mavefornemmelsen efter første screening.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 04/08-10 23:15 
Det glædede mig at tingene blev skåret lidt ud i pap, jeg ville hade at se det blive noget alt for komplekst volapyk ligesom matrix filmene. Inception formår at tage fat i et kompliceret emne, og samtidig gøre det nemt at forstå, og jeg tror det er en af grundende til at filmen fungerer så godt.
For The Love Of The Game
solid snakesolid snakeSkrevet 04/08-10 23:23, rettet 04/08-10 23:25 
Ja det er min fejl, undskyld til alle..... Jeg tænkte mig ikke om.... Sorry...!!!!!!
Tak til dig Wehner :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-10 00:13, rettet 05/08-10 00:23 
solid snake>
***SPOILER***

Den er virkelig flot lavet grafisk, men historien er alt for afslørende fra starten af, der går ganske kort tid også ved man allerede, at det er Leonardo det er galt med, hvilket gør der ikke er overladt noget til dem som ser filmen.

***SPOILER***

***MEGA SPOILER***

Det lyder som om du, li'som mange anmeldere, vælger at tolke slutscenen som om at snurretoppen vil fortsætte med at snurre i det uendelige, og at hovedpersonen derfor hele tiden har befundet sig et uvist antal lag nede i sine egen drømme. Men rulleteksterne begynder lige efter det splitsekund, hvor man har svært ved at bedømme om snurretoppen vil vælte eller fortsætte. Tilskueren har selv mulighed for at vælge. De fleste vælger så bare at tolke det som "Shutter Island én gang til".

***MEGA SPOILER SLUT***

I det hele taget synes jeg at filmen formår at indgå et rimeligt kompromis mellem hjernedød action og rendyrket næring til de små grå. Der er mange "hjerneudfordrende" ting, som er blevet gjort lige lovligt spiselige og nogle dele af filmen er 100% bezinbomber og tju-bang. Men jeg synes ikke, som jeg ellers tit synes det bliver gjort i Sci-Fi film, at det hele bliver skåret ud i pap og bøjet i neon på en nært ved nedladende måde.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 07:17 
Killer Bean 2>
***MEGA SPOILER***

Det lyder som om du, li'som mange anmeldere, vælger at tolke slutscenen som om at snurretoppen vil fortsætte med at snurre i det uendelige, og at hovedpersonen derfor hele tiden har befundet sig et uvist antal lag nede i sine egen drømme.
(...)

***MEGA SPOILER SLUT***



*** STADIG SPOILER ****

Plus at filmen starter midt i handling uden titel eller credits, og man så senere får at vide at drømme ikke har indledning. Det var tidspunktet hvor jeg bestemte mig for det hele bare var en drøm - toppen i slutningen var bare en stor fed streg under det :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-10 11:12 
Det er jo stadigvæk bare en tolkning ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 13:47 
*** SPØJLER ***

Jooo men det både bøjes i neon og skæres ud i pap. Der mangede bare en "det var bare en drøm" tekst til sidst :D
enfenenfenSkrevet 05/08-10 14:01 
Stadig kun din fortolkning :)

---SPOILER---
Man kan stadig vælge at tolke slutningen som en drøm eller som virkelighed. Der er masser af fortolkninger. Eks. i drømme har han ring på og i slutningen har han ingen ring.
---SPOILER SLUT---

Ja, der er mange muligheder.

Men jeg skal helt sikkert se den igen i biffen for det er simpelthen den fedeste film, jeg har set i lang tid.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 05/08-10 14:02, rettet 05/08-10 14:03 
@Beano

SPOILER

Det er så din tolkning, og det er fint, at du er lige så overbevist som en indre mission er om guds eksistens, men det gør det stadig ikke til andet end dit gæt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-10 14:06 
Killer Bean 2>
De fleste vælger så bare at tolke det som "Shutter Island én gang til".

Slutningen i Shutter Island er ikke tvetydig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 14:15, rettet 05/08-10 14:16 
enfen>
Stadig kun din fortolkning :)

Ja ja klart nok. For *MIG* var det tydeligt uden Nolan sender en pressemeddelelse ud til samtlige medier ;)

enfen>
---SPOILER---
Man kan stadig vælge at tolke slutningen som en drøm eller som virkelighed. Der er masser af fortolkninger. Eks. i drømme har han ring på og i slutningen har han ingen ring.
---SPOILER SLUT---

LotR referance!!! :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-10 14:23, rettet 05/08-10 14:25 
Naiera>
Killer Bean 2>
De fleste vælger så bare at tolke det som "Shutter Island én gang til".

Slutningen i Shutter Island er ikke tvetydig.

My point exactly :)

EDIT: Inlæg nummer 999, muhahahaha :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/08-10 15:03 
Naiera>
Slutningen i Shutter Island er ikke tvetydig.

Se det synes jeg er ganske interessant....ikke at jeg egentlig er uenig, men hvor har du læst det henne, eller er det din helt egen mening?
Bashful Neophyte
5'231 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig