X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 23/12-09 00:17, rettet 23/12-09 00:19 
SkyblazeR>
Stephen Lang er, som det nævnes, en påfaldende badass marinemand i Avatar. Ville det ikke have været en også perfekt rolle til Michael Bien (Terminator 1)?

Hvem hepper på Lang som Master Chief i en Halo-film? Her kan Worthington jo ikke følge med. Det virker han sgu endnu for grøn - og ikke tilstrækkelig kradsbørstig - til, eller?

Michael Bien ville være et dejligt gensyn!

Stephen Lang er også helt klart en af mine favorit skuespillere i den film. Han er Badass marine på den gode gamle måde ligesom i Aliens filmen. Han ville også være perfekt i rollen som Master Chief :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/12-09 00:19, rettet 23/12-09 00:19 
Filmen må åbenbart blive vist med forskellige former for 3D teknologi for vi fik ikke shutter-briller, bare alm. passive briller med filter som vi fik lov at beholde. Der var heller ikke ghosting.
nerosnerosSkrevet 23/12-09 00:20 
Jeg fik shutter ;-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/12-09 02:06 
Fik dem ligefrem? Der var tyverisikring i shutter-brillerne i Lalandia. Da vi gik ud af bio, stod der en mand med en sort sæk og sagde "Briller, tak". Jeg fandt ikke lige ud af, hvad tyverisikringen gik ud på - vel noget alarmhalløj. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 23/12-09 07:42 
De plastik briller vi fik udleveret gad de ikke engang have retur - temmeligt ironisk ikke at genbruge dem når filmen lige har proppet en grøn morale ned i halsen på publikum :D
nerosnerosSkrevet 23/12-09 08:56 
SkyblazeR>
Fik dem ligefrem?

Nej rettelse jeg mener vi lånte dem, og gav dem retur bagefter forstillingen. Men godt jeg afleverede dem og ikke blev lagt i benlås i døråbningen så :D
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/12-09 17:06, rettet 23/12-09 17:07 
Beano>
De plastik briller vi fik udleveret gad de ikke engang have retur - temmeligt ironisk ikke at genbruge dem når filmen lige har proppet en grøn morale ned i halsen på publikum :D

Grøn moral? Den 3D-effekt gik jeg vist glip af. ;) Måske fordi jeg så Avatar med "solbriller" på. Måske trænger "moralen" bedre igennem, hvis man ser filmen i sort/hvid og ikke-3D. :) Jeg så primært filmen for effekternes skyld (arj...) og gik blindt ind i bio (har holdt mig langt væk fra spoilers bortset fra enkelte trailers). Jeg så Avatar - uden at forvente andet end en bundsolid James Cameron-film - og gik ud af biografen uden at være über-imponeret. Dét var jeg derimod med Ringenes Herre. Men måske er jeg bare blevet 10 år ældre og 10 år mere hårdhudet.

Det hjalp heller ikke rigtigt at opleve en vis 3D-skuffelse ved filmen. Så den skal ses igen ved lejlighed - uden (3D-)(sol)briller. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
GreaseballGreaseballSkrevet 23/12-09 17:36 
Så Avatar sidste weekend og må nok slutte mig til gruppen af dem som syns den er ret forudsigelig hvad ang. historien. Var positiv overasket over 3D effecten. Virkede bedre end forventet og hvad jeg set i de animerede 3D film der har været vist indtil vider. Bliver intr. at se hvordan 3D bliver brugt i flere film.
DarkenDarkenSkrevet 31/12-09 01:17, rettet 31/12-09 01:23 
No Shit Sherlock
Solid film fra ende til anden. Vi var enige om at de forskellige karakters sammenspil fungerede ret godt og at action+humoren var udført på en måde der var underholdende hele vejen igennem. Det er en noget anden Homes end set hidtil, men synes nu alligevel at det er fint med en action version, især da Watson har en noget mere fremtrædende rolle end ellers. Der var nogle af bi-rollerne som også blev spillet ret godt til trods for få replikker og lille screen tid (feks Mary synes vi gjorde det godt med kropsproget i hendes scener).

Kan godt anbefales som bio film.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 31/12-09 16:45 
Den nye Terry Gilliam-film er i biografen, så hvorfor snakker alle om Hollywood metervarer? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 31/12-09 16:52 
Regner med at se den i morgen. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/12-09 17:21 
Sumez>
Den nye Terry Gilliam-film er i biografen, så hvorfor snakker alle om Hollywood metervarer? :!

Måske fordi Tideland var en mere en almindeligt lunken affære ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 31/12-09 17:42, rettet 31/12-09 17:42 
Det kommer meget an på hvordan man ser på den, men vi kan sikkert godt blive enige om at den i hvert fald er "særlig". :)
Gilliams film får altid meget blandede modtagelser af både publikum og anmeldere, og får sjældent topkarakter, men det gør dem IMO også meget mere interessante at diskutere end en forudsigelig og ligegyldig effektparade som Avatar. :)

Har ikke set den nye film endnu, men den er lavet sammen med Charles McKeown, som han også lavede Brazil og Munchaussen sammen med, så jeg har god tiltro til den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/12-09 20:48 
Hercules in New York:

Jeg har ikke set den før, så jeg fik lidt optur, da tilfældigvis slog over på DR2 for et par timer siden og opdagede, hvad de sendte. Fantastisk film, hvis man kan lide B-film, der er ufrivilligt komiske og ikke tager sig selv spor seriøst. Og så er det selvfølgelig Arnolds første film, så den SKAL ses :D
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 01/01-10 19:09 
At nogen har en trang til "særlige" film, er vel deres egen sag, at jeg så synes at der er en lang række tilfælde hvor "hollywood-metervarer" er bare bedre biofilm er vel min :P

Så istedet for at fordømme andres smag, for i samme sætning at sætte din egen på en pedestal. Så bør du flux tage ind og se den nye film og så kom tilbage til tråden her og skrive hvad du synes om den ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JloweJloweSkrevet 01/01-10 19:34, rettet 01/01-10 20:41 
Jeg får også en dårlig smag i munden af den der "kulturelite" der fortæller os at man ikke må synes at et Hollywood actionbrag er en god film.

I øvrigt har Gilliam ikke lavet en god film i over 10 år, så jeg foretrækker da klart Hollywood metervarerne :-) Men den nye film er måske Terrys comeback?

Så i øvrigt Star Trek på Bluray idag. Forrygende film og kanon billede og lyd. 4,5/6 skal den have.

EDIT: Rettet Teddy til Terry ;-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/01-10 20:21, rettet 01/01-10 20:23 
Jeg ville blive træt af kun at se eller debattere Gillian-agtige film og det samme med Cameron-agtige film. Det handler om en vis balance for mig.

Gillians Tideland har noget "Alice i Eventyrland" over sig, som jeg synes virkede fascinerende, men jeg sad tilbage med lidt speciel fornemmelse i maven (ikke direkte opkastmæssigt, men nok den samme fornemmelse som mange af jer andre havde :)). Jeg forventede ikke så meget mere af en Gillian-film, end at den ville være "særlig". Jeg har det lidt på samme måde med "Tarzans" http://www.imdb.com/title/tt0460791/]The Fall[/LINK]" target="">The Fall, der slutteligt måske er for meget "filmisk teaterstykke" efter min smag. Men jeg søgte "anderledes filmoplevelser" med både Tideland og The Fall, hvilket jo kan være rart en gang imellem, hvis man har fået nok af decideret (forudsigelig) underholdning.

Der vel mere debat at komme efter med Avatar end "forudsigelig underholdning"? Fx vil jeg ikke bruge tid på at debattere Michael Bay-film, der virker mere overfladiske ved sammenligning med Cameron-film (eller?). Og derfor langt mindre spændende at debattere.

Der er vel heller ikke mange instruktører, der formår at levere underholdning i et lige så højt luftlag som Cameron. Jeg kan typisk se hans film mere end én gang og få øje på endnu flere prisværdige detaljer, der måske er værd at debattere. Film, jeg får lyst at se mere end én gang, har jeg som regel lyst til at debattere. Transformers hører ikke til i den kategori, for mit vedkommende.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 01/01-10 21:21, rettet 02/01-10 12:04 
Jlowe>
Jeg får også en dårlig smag i munden af den der "kulturelite" der fortæller os at man ikke må synes at et Hollywood actionbrag er en god film.

Pudsigt, det er jeg også ved at brække mig over.

I en tråd som denne, hvor filmenes kvalitet hele tiden falder tilbage på instruktøren, syntes jeg at det er useriøst at alle baserer instruktørens evner udfra elementer der slet ikke kommer fra hans/hendes hånd (manuskript, produktion, effekter).

Eksempelvis er alle altid ude efter Michael Bay, fordi at hans film er "overfladisk action med hullede plotter", men ingen tager notits af at han bare laver actionfilm, og faktisk er rigtig god at skrue tempofyldte actionscener sammen. Biljagterne i The Rock, Bad Boys 2 og The Island er noget nær de fedeste biljagter der er lavet på denne side af år 2000 (selvfølgelig overgået af Death Proof, det er klart), mens han actionscener altid emmer af power. Og når nu det er en actionfilm man ser, så er det sgu da actionscenerne der er vigtigst.

Pudsigt nok er alle ligeglade med det overfladiske plot i Avatar, for effekterne er tilsyneladende fede nok til at alt andet er ligemeget. Så J. Cameron er åbenbart vanvittigt dygtig på trods af den lamme historie.

Jeg er ikke ude på hverken at favorisere Bay eller nedgøre Cameron (jeg syntes egentlig at begge er cool, men jeg er også klar over hvad jeg går ind til, når jeg ser deres film), men filmsnobber har brug for at vide at de ikke repræsenterer hele verdenens gode smag ;)

Mht. Gilliam, så er 12 Monkeys muligvis min all-time favourite film, men når det er sagt kan jeg ikke se hvorfor han skulle være vigtigere end alle andre, især ikke når jeg selv syntes at han overordnet set har lavet flere dårlige end gode film.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/01-10 21:24 
Jeg kan faktisk ikke se der er det store at diskutere ved lige netop Avatar. Den er IMO gennemført dårlig. Alt er set før i og markant bedre indpakning. Selv actionscenerne er kedelige og forudsigelige selv med 3d effekter. Det største problem er, at man på intet tidspunkt får skabt relationer til personerne, så i sidste ende er det bedøvende ligegyldigt hvem og hvor mange der bliver skudt og dræbt.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 01/01-10 21:40, rettet 01/01-10 21:42 
På vegne af Kultureliten vil jeg gerne slå fast, at vi tror ikke vores mening vejer tungere end andres, kun at den er rigtig:)

Spøg til side, og smag til side, så er der nogle objektive mål, som man kan måle alle film på. Og du har helt ret Core, at det oftest er de filmtekniske, som det ender med, da de er de eneste "målbare": Klipning, effekter, o.lign.

Derudover skal det også siges, at hvad angår den skillelinie i arbejder med mellem "overfladisk action" og såkaldte "indholdsrige film", så syntes jeg en del af problemet ligger i, at man i nyere tid, nærmest bruger det som en undskyldning, at en film ikke har noget plot "bare fordi det er en popcorn film".

Lige præcis Avatar er et godt eksempel på det. Ja, historien er på mange måder en omskrivning af fx "Danser Med Ulve", som er er en omskrivning af anden litteratur, men det gør ikke filmens historie og tema, mindre interessant. Det faktum at historien er set før, gør den ikke mindre god, eller "overfladisk"! Cameron fortæller historien med sikker hånd, og viser hvor dygtig en instruktør han er, ved at få gode præstationer ud af skuespillerne, og gøre det univers han har skabt troværdigt. Og det sjove her er netop, at man som biografgænger ikke "tror" på Pandoras fantastiske verden, pga. flotte effekter alene, men fordi skuespillernes reaktioner på omgivelser (som ikke eksisterer) og medspillere, er så troværdige.

Det er lige præcis det som instruktører som Bay ikke kan! Ja, han kan få en eksplosion til at se flot ud. Det kan McG også! Men ingen af de to kan formå at få noget bemærkelsesværdigt ud af de skuespillere, der optræder i deres film, ud over hvad skuespillerne i forvejen kan (I nogle tilfælde meget, i andre meget lidt). Alle Bays "bedste" film (skal nok få skæld ud for mit brug af det ord..), bliver båret af allerede dygtige, etablerede skuespillere, hvorimod en instruktør som Cameron, som regel bruger nye talenter, og får ekstremt meget ud af dem (han er godt nok også notorisk kendt for at kræve for meget, men det er en anden sag).

Min pointe: Instruktøren er nu engang alfa og omega. Han kan få et tyndt manus til at svæve og publikum til at tro på alt, eller han kan skøjte hen over det hele, og bevise at på trods af et fantastisk production crew og manuskriptforfattere, så kan han ikke fortælle en sammenhængende historie (Gilliam er skyldig i begge dele, imo).

EDIT: Kristensen: Kunne ikke være mere uenig. Men det er jo det skønne ved forskellig smag! :)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
CoreCoreSkrevet 01/01-10 21:54, rettet 01/01-10 21:55 
LiquidSnake>
Instruktøren er nu engang alfa og omega.

Nej. En film er ikke altid instruktørens vision. Lige så ofte er instruktøren hyret på samme grundlag som skuespillerne, til at instruere en producents vision. Og i disse tilfælde kan instruktøren være nok så ambitiøs, men hvis producenten vil have det på sin måde, må instruktøren bare makke ret.

Se eksempelvis John Woo i Hollywood. Han var vanvittig ambitiøs i Hong Kong, hvor enhver producent måtte adlyde hans vision. Men da han blev hevet til Hollywood, måtte han bare høre efter hvad der blev sagt. Væk var hans indflydelse på manuskripter og store visioner, og pludselig var han bare en lønslave. Hvilket har resulteret i at hans Hollywood-film aldrig er nået op på det halve af det niveau, hans Hong Kong-film ligger på.

Det samme kan siges om Tarantino kontra Weinstein-brødrene, hvor Kill Bill blev to film i stedet for 1. Ole Bornedal der blev bollet med Nightwatch (af de samme brødre pudsigt nok), og de få tilfælde hvor film bliver klippet helt åndsvagt ned (Aliens, Babylon AD osv).

Instruktøren er langt fra altid alfa og omega. Han er vigtig i mange tilfælde, og heldigvis har de tunge drenge oftest det sidste ord, men det er ikke noget der altid ligger fast fra start af.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/01-10 23:31, rettet 01/01-10 23:38 
Core>
Eksempelvis er alle altid ude efter Michael Bay, fordi at hans film er "overfladisk action med hullede plotter", men ingen tager notits af at han bare laver actionfilm, og faktisk er rigtig god at skrue tempofyldte actionscener sammen.

Det med "hele tiden", "alle baserer" og "ingen tager notits" virker lidt unfair overfor "os andre". :O Jeg mener nu ikke, at det du nævner er tilfældet i tråden her (omend visse indlæg måske rager mere ud end andres i nævnte retning).

Det er jo altid langt nemmere at lade det hele falde tilbage på instruktøren :) Men jeg er enig i det med "filmsnobberiet". Nok mest fordi jeg ikke ser mig selv som værende det ene eller andet. Det er det samme med spil. Nogen spiller så mange japanske titler, at de ser sig mere eksperter i spil generelt, så deres mening "vejer mere" end dem, der måske kun spiller vestlige, nemt tilgængelige titler eller få japanske spil. Jeg er film- og spilentusiast, and that's it. Visse folks meninger kan måske forveksles med snobberi/arrogance, men hvor det måske i virkeligheden bare er et udtryk for *entusiasme*. Vi er jo mange herinde, der har været medlemmer siden begyndelsen og allerede kender hinandens "standpunkter", der netop af den grund måske ikke altid kommer præcist til udtryk i indlæg.

Derfor tror jeg, at nogen måske for hurtigt kalder folks meninger for snobberi eller arrogante.

Hvis vi alle skulle debattere om film på et helt ideelt plan, så skulle vi jo alle være filmstuderende eller have meget mere tid på hånden. Man kan ikke forlange af alle, at de skal debattere godt og grundigt om alle elementer i fx Michael Bay-film.

Ethvert indlæg bør jo også ses som den enkeltes mening og ikke vores allesammens. Så når jeg fx kalder Michael Bay-film for overfladiske, så er det naturligvis meget generelt sagt, og ikke fordi jeg samtidig synes, at han ikke har styr på at klippe film sammen. Men hans film er typisk ikke-spændende at debattere for mig. De er, hvad de er - actionfilm - og "ikke så meget andet".

Jeg tror, Avatar har mere dybde, end flere krediterer den for. Min egen fornemmelse er, at det er en film, jeg vil synes bedre om, jo flere gange den ses. Den er nok metervare, men det er ikke det, der gør den forudsigelig eller til en "skidt film" (synes langtfra, det er en lam film).

Jeg mener heller ikke man bør afskrive filmdebatter til fordel for andre film, der i mindre grad er metervarefilm som Avatar. Cameron gør et filmcomeback efter så mange år, så naturligvis bør hans comebackfilm debatteres godt og grundigt. Det er jo i øvrigt meget nemt at smække en (metervare)mærkat på film, som får en masse opmærksomhed. Og deraf ditche dem. Folk har gjort og gør stadig det samme med Batman: Arkham Asylum fordi spillet er blevet skamrost i formentlig alle medier. Men det bliver det af gode grunde. Ikke kun som det bedste Batman-spil i årevis, men også fordi det er blandt årets bedste spil. Jeg siger ikke at Avatar er en tilsvarende overraskelse, men den indeholder noget saft og kraft, som sikkert er et meget naturligt resultat af mange år i støberiet. Selvom Avatar virker "lidt forudsigelig" kan den indholde andre lag, der er grobund for en fantastisk film.

Det er også meget nemt at kalde Bay-film overfladiske - som jeg selv har gjort - men den kritik skal ikke opfattes som min mening om alle elementer af hans film. Men generelt set indeholder Bay-film ikke de lag af filmkundskaber, som jeg har lyst til at bruge tid på at debattere.

Men lad sige mht. Bay, at Bad Boys og The Rock har fantastiske lydspor. :) Det fik dem op på et niveau, der gjorde dem endnu mere til brag af god underholdning. Jeg fik derfor engang et indtryk af, at alle Bay-film var über-cool. Når der så kom film fra ham med et elendigt lydspor, så blev de ganske enkelt til "helt elendige film" (lydsporet i Bad Boys II bed jeg ikke mærke i - men nu ikke en helt ringe film af den grund :)).

12 Monkeys fandt jeg til gengæld decideret elendig første gang. Den er senere blevet til en af mine foretrukne sci-fi-film. Måske bliver Avatar også dét, men det er den ikke lige nu.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 01/01-10 23:55, rettet 01/01-10 23:56 
SkyblazeR>
Det med "hele tiden", "alle baserer" og "ingen tager notits" virker lidt unfair overfor "os andre".

Det er nu heller ikke kun denne tråd jeg mente. Bay er af en eller anden grund, blevet til alles yndlingsoffer ;)

Snobberi er skam heller ikke kun synlig her, men alle steder. Jeg har fuld forståelse for entutiasme kontra snob-faktoren, men med den i mente er der også vanvittigt mange, der påtager sig meninger, udelukkende fordi at de gerne vil fremstå som bedrevidende eller entutiastiske.

Derudover, syntes jeg ofte jeg krummer tæer over folk der lystigt kritiserer filmelementer, som de på alle måder burde kunne se komme, før filmen overhovedet startede.

Kender man Bay og/eller Emmerich i forvejen, hvorfor tuder man så stadig over manglen på dybe plots? Hvis ikke du kan lide store robotter og special effects, så er Transformers nok ikke lige for dig osv.

Jeg kan sagtens nyde de tunge og mere alternative film, men har det også rigtig godt med stort produceret corny tjubang-rollercoasters. Men jeg er (næsten) også altid klar over, hvad jeg sætter mig til at se. Og skal jeg se en Emmerich-film forventer jeg ikke andet end flotte effekter, og ting der bliver smadret. Så meget kritik syntes jeg tilfalder diverse film, fordi at folk ikke ser filmen udfra dens egne præmisser. Det er lidt som at kritisere Guitar Hero-spillene, for at have for lidt elektronisk musik og Hip Hop.

Jeg syntes i øvrigt at lydsporet i Bad Boys 2 holder 100.

Hverken dette eller mit forrige indlæg, var rettet specifikt mod dig SkyBlazer.

Back On Topic:
Har lige set Zombieland. Og jeg ELSKER den. Helt oppe på niveau med Shaun Of The Dead, og Woody Harrelson har ikke haft så cool en rolle siden Natural Born Killers.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 10:52 
Core>
Jeg kan sagtens nyde de tunge og mere alternative film, men har det også rigtig godt med stort produceret corny tjubang-rollercoasters. Men jeg er (næsten) også altid klar over, hvad jeg sætter mig til at se. Og skal jeg se en Emmerich-film forventer jeg ikke andet end flotte effekter, og ting der bliver smadret. Så meget kritik syntes jeg tilfalder diverse film, fordi at folk ikke ser filmen udfra dens egne præmisser. Det er lidt som at kritisere Guitar Hero-spillene, for at have for lidt elektronisk musik og Hip Hop.

Nej man skal ikke forvente ret meget af at se en Bay film, men kan godt forvente noget af en af filmverdens største actionfilms instruktører som James Cameron ;-)

At se en film udfra dens præmisser kan man sagtens og det gør jeg tit når jeg ser B-film som Street Trash eller Herkules In New York etc. Men nogengange er film bare utroligt ringe bygget sammen og derfor bare dårlige film som f.eks Transformers IMO.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 11:15, rettet 02/01-10 11:44 
neros>
men kan godt forvente noget af en af filmverdens største actionfilms instruktører som James Cameron

Er han da det? Han har kun lavet 5 actionfilm (inklusiv Avatar), og den ene af dem er True Lies, der er mere corny end flere af Bays.

Faktisk har Bay lavet flere actionfilm end Cameron, også selv om man ikke tæller Pearl Harbour og Armageddon med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 11:26, rettet 02/01-10 11:27 
Ja han har ikke lavet så mange alligevel, men jeg mente i forhold til størrelsen af filmen. Hver gang han har sat en finger på noget bliver det stort og spektakulært. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med en god film, men jeg synes nu han stor distancen meget godt. Der er ikke nogen som ham der kan lave en actionfilm! True Lies er MEGET corny men Arnold trækker den op på et godt niveau og så er historien vel skrevet og sjov.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 02/01-10 11:33 
True Lies er da kanon. Over-the-top og corny men med et stort glimt i øjet :)
jaesjaesSkrevet 02/01-10 11:46, rettet 02/01-10 12:09 
Der burde være en konkurrence a la årets spil, hvor der seedes instruktører... Bay vs. Harlin, fx :)

neros>
Der er ikke nogen som ham der kan lave en actionfilm!

Arh, der er nu også ham den semi-kendte instruktør, Steven Spijlbørg eller noget i den stil, som gør det meget godt nogle gange :)

Mht. True Lies, så er den jo relativt satirisk og dermed på mange måder bevidst corny. En af de bedre actionfilm, IMO.
CoreCoreSkrevet 02/01-10 11:59, rettet 02/01-10 12:03 
Beano>
Over-the-top og corny men med et stort glimt i øjet :)

Ja, men den er også mindst lige så overfladisk som mange af Bays film, og disse leveres også med masser af glimt i øjet. Den viser også at "en af verdens største actioninstruktører" kan lave overfladiske film (og endda trække på direkte inspiration fra Woo). For mig at se er det Bill Paxton der redder den.

neros>
Der er ikke nogen som ham der kan lave en actionfilm!

Og jo, det er der i den grad. Og rigtig mange kan lave lige så fed (og federe) action for brøkdele af hans budgetter.

jaes>
Arh, der er nu også ham den semi-kendte instruktør, Steven Spijlbørg eller noget i den stil, som gør det meget godt nogle gange :)

Hmmm...Spielberg laver da heller ikke ret meget action ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 12:05, rettet 02/01-10 12:07 
Hmm ja ok, men sådan som jeg ser det virker det som om Bays film bare er platte og ikke har noget der ligner "corny elementet" i sig, og så er jeg faktisk i tvivl om Bay bare synes plathed er fedt? Der er så mange grimme klicher i hans film så jeg krummer tæer!

Åh ja Spielberg må man ikke glemme :-)

James Cameron ER den største!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 12:17, rettet 02/01-10 12:20 
neros>
James Cameron ER den største!

Ja, sådan kan vi også bare argumentere, så bliver det meget lettere, og mindre tidskrævende.

Woo, Tarantino, Rodriguez, De Palma og Scorsese ER de største! (Men Snyder er lige om hjørnet) :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 02/01-10 12:18 
neros>
Der er så mange grimme klicher i hans film så jeg krummer tæer!

Enig - jeg skal også udrette mine sko efter hver Bay-panorering(TM).
jaesjaesSkrevet 02/01-10 12:28 
Core>
Hmmm...Spielberg laver da heller ikke ret meget action ;)

Ikke i procent af alle sine film, men i antal har han da lavet en pæn slat. Umiddelbart må han da have instrueret omtrent ligeså mange actionfilm som fx Scorsese.
nerosnerosSkrevet 02/01-10 12:32 
Hehe ja ok Tarantino og Rodriguez plus Scorsese kan man ikke komme uden om, men nu laver de jo heller ikke rigtigt actionfilm gør de? Der er nu intet action brag der kan slå Aliens filmen ;D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 12:52, rettet 02/01-10 12:58 
jaes>
Ikke i procent af alle sine film, men i antal har han da lavet en pæn slat. Umiddelbart må han da have instrueret omtrent ligeså mange actionfilm som fx Scorsese.

Jeg name-droppede bare en håndfuld random favoritter. Faktisk tror jeg ikke at nogen Scorsese-film kan kaldes for action. Men ligesådan er det langt fra hans action-film, Spielberg har skabt sit navn på.

neros>
Tarantino og Rodriguez plus Scorsese kan man ikke komme uden om, men nu laver de jo heller ikke rigtigt actionfilm gør de?

Nej, nærmere bare enkelte action-elementer, med undtagelse af Rodriguez. Når han ikke roder rundt med mærkelige børnefilm, og andre underlige projekter, er han rigtig skarp til action-scenerne (selv om han også låner lystigt af Woo). Men speaking of which, så både producerer, skriver, instruerer og klipper Rodriguez selv sine film, hvilket giver ham en del points andre instruktører aldrig opnår. Skriveriet kan der dog peges en del fingre af, men til gengæld spiller han også selv en del af scoren.

neros>
Der er nu intet action brag der kan slå Aliens filmen ;D

Heller ikke Avatar?

Jeg ELSKER Aliens, men der er nu andre actionfilm der ligger i samme liga, eller højere. Heat, Saving Private Ryan, Black Hawk Down og MI:3 er eksempler på actionfilm, som jeg mener ligger i samme luftlag.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 13:37 
Ja helt enig. Rodrigues (elsker det navn) har lavet gode film men jeg var nu heller ikke så vild med de børnefilm han har lavet desværre.

Aliens slår Avatar! Aliens filmen har simpelthen bare sådan et fedt bad ass element som jeg sjældent har set mage til, og så har den en kvindelig actionhero som den gang ikke var set før i andre film. Jeg kan blive ved med at se den film elsker alle scener i den :-)

Avatar er utrolig flot lavet og godt skrevet, men den kammer lidt over med moralen at mennesker ødelægger naturen osv. Selvom det faktisk er rigtigt så er det bare så meget oppe i tiden at det kunne være rart med et lidt andet plot! Men alt i alt er det en flot flot film og jeg er meget glad for den. Den er bare ikke bedre en Aliens.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/01-10 13:52 
neros>
James Cameron ER den største!

Den største hvad? Jeg kan indsætte en hel del navneord derefter :-)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 14:42, rettet 02/01-10 14:42 
Det er vel kun gode ting bortset det fra han lavede med Titanic ;D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 15:33, rettet 02/01-10 16:53 
Hvad er der da i vejen med Titanic?

EDIT:
neros>
og så har den en kvindelig actionhero som den gang ikke var set før i andre film.

Jeg syntes nu at kunne huske, at hun også var der i Alien.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 02/01-10 16:45 
neros synes ikke der døde nok mennesker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/01-10 17:53, rettet 02/01-10 17:54 
Så Alien da :-) Men hun giver den først rigtig gas i to'eren jo.

Alien er skam på min liste over de bedste film nogensinde sammen med Aliens.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 17:55 
Men hvad er der i vejen med Titanic?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 02/01-10 18:19 
Avatar er bestemt en flot film, ingen tvivl om det. Jeg så den i 3d og effekterne er uden tvivl i top.
Men historien er LANGT fra orginal, og den minder mig meget om Disneys Phocahontas, komplet med Bedstemor Piletræ "sky people" og det hele og det er synd.
Det kan undre mig at man også har lavet den PG13,for mere action, blod mm. havde gavnet helhedsindtykket.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på Cameron havde en hidden agenda og om vi snart får LEGO-Avatar, avatar actionfigures osv.
nerosnerosSkrevet 02/01-10 18:23 
Core>
Men hvad er der i vejen med Titanic?

Den fik bare lidt for meget Celine Dion og blev lidt for over plader romantisk til min smag. Tror faktisk også at Celine Dion lægger sang og stemme til slut i Avatar....Puuuuha jeg kan bare ikke døje den kvinde ;-)
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 19:02 
Det er da kun i rulleteksterne at Dion kan høres i Titanic...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 19:05, rettet 02/01-10 19:06 
Måske men i min verden er Celine Dion = Titanic's romantiske plot! Synes den sang som blev lavet gennemvædede hele filmen på en skidt måde.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/01-10 19:07, rettet 02/01-10 19:07 
Hyakotake>
neros>
James Cameron ER den største!

Den største hvad? Jeg kan indsætte en hel del navneord derefter :-)

Den er god nok - Cameron erklærede sig jo engang "I am the king of the world" med en statuette i hånden for Titanic. ;)

He IS the man.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 02/01-10 19:25, rettet 02/01-10 19:26 
neros>
Måske men i min verden er Celine Dion = Titanic's romantiske plot!

Der må være mere.

Ellers fravælger du en film på grund af en sang, en canadier har lavet udfra scoren, og samtidig dømmer James Cameron for noget som ikke har noget som helst med instruktionen at gøre.

Og du ser i øvrigt heller ikke filmen ud fra den præmisser ;)

I så fald behandler du ikke dine "største" særlig pænt.

På den anden side, er vi nu oppe på én film der er for pladder-romantisk og én der kun reddes af en ellers ret dårlig skuespillers præstation, ud af de 7 biofilm Cameron har lavet.

Dertil kommer at hans største, dyreste og mest ambitiøse projekt til dato, efter din egen mening stadig står tilbage for en film han lavede for over 20 år siden.

Er du sikker på at du ikke vil genoverveje den der "Den Største"-etiket?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 02/01-10 20:01, rettet 02/01-10 20:31 
Rolig rolig nu Core ;-)

Jeg synes ikke om Titanic på grund af følgende:
Den er for lang og kedelig.
Filmen og plottet er for nemt og har et frygteligt pladerromantisk trekantsdrama, og har tendens til at blive kendt som en chick-flick!
Celine Dion fik sit gennembrud for soundtracket hvilket gennemvædede hele filmens omverden.

Det burde være nok til at selv jeg ikke kan lide den.

Angående James Cameron som den største er det min måde at hylde hans fantastiske film som Aliens, Terminator, Terminator 2, Abyss, Strange Days (writer) og True Lies. Det handler ikke om hvor mange film man har lavet for at være den største som jeg så humoristisk udnævner ham til, heller ikke hvor mange penge man bruger på at lave filmen. Det handler om instruktør arbejde, og jeg synes at Aliens filmen er noget af det bedste Sci-fi action der nogensinde er lavet derfor er han den største i min verden.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 02/01-10 20:31, rettet 02/01-10 20:32 
neros>
jeg synes at Aliens filmen er noget af det bedste Sci-fi action der nogensinde er lavet.

Det skal du heller ikke høre for, det er jeg næsten enig i, for mig er der bare lige en sag der hedder Star Wars i vejen for den placering.

Men tilbage hvor vi startede, handlede det om "en af verdenes største actioninstruktører", hvilket jeg syntes lyder overdrevet.

Det understreger du på sin vis også selv, ved at snakke om instruktørarbejde og actionfilm, hvilket 2 af de film du selv lige nævner ikke kan kategoriseres som. Så er vi nede på 4 film (og heraf endda en, som du selv skrev blev løftet af skuespillerens præstation), og det er bare ikke nok til at give ekko, når verdenen rummer så mange instruktører der har leveret flere actionfilm på samme kvalitetsniveau.

Derudover kritiserer du selv mandens evner som både forfatter og instruktør, ved at bashe Titanic, som indtil nu næsten har været hans livsværk.

Forstå mig ret, jeg har intet imod Cameron, og jeg syntes at hans entutiasme og vilje til at lave hvad han har lyst til er beundringsværdig. Men jeg bryder mig ikke synderligt om True Lies, og er egentlig heller ikke vildt begejstret for Terminator-filmene, så min egen fascination ligger primært hos Aliens og netop Titanic. Og så lidt points til The Abyss også.

Ligesom med Bay-filmene, er det dumt at sætte sig til at se en film, og forvente noget som man ved man ikke får. Du vidste helt sikkert godt at Titanic ville være 2 timers kærlighedshistorie og 45 minutters skibsforlis før du så den, men alligevel lader du dig skuffe.

Jeg syntes i øvrigt godt at det må handle lidt om penge. Et stort budget giver instruktøren friere hænder og en bedre cast, og resulterer ofte i bedre effekter og større WOW-faktor.

Sidst: Jeg er faktisk MEGET rolig, og har lige præsteret at få lokket konen til at se Aliens nu.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig