X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'231 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/10-09 16:11 
Martyrs er helt eminent! Det er meget mere end bare det visuelle... der er dybde og fortolkningsmuligheder, som man ellers sjældent ser i nogen film!
jaesjaesSkrevet 07/11-09 02:22, rettet 07/11-09 02:22 
This Is It:

Udmærket "fluen på væggen"-dokumentar, der primært henvender sig til et niche-publikum. Emnet er snævert, det er bogstavelig talt forberedelsen til koncerterne, filmen handler om, og mest den der foregik på scenen. Ikke privatpersonen Michael Jackson, eller et historisk tilbageblik. Men det er ok, og giver filmen et slags "less is more"-præg, hvor entusiasmen og talentet brænder igennem. I øvrigt så koncerterne så ud til at kunne have være årtiets pop-koncerter, med et fænomenalt scene-show.
nerosnerosSkrevet 16/11-09 11:37, rettet 16/11-09 14:30 
2012:

"It seems to me, the würst.... is over!!!!" :D Kan ikke andet end at elske den mand :-)

Det her skal ses for speciel effects junkier, og faktisk synes jeg historien er velskrevet selvom det hele er fuldstændig vanvittigt og sentimentalt til sidst. Woody Harrelson er helt genial i Yellow Stone. Der er en uforglemmelig scene med ham på toppen af en bakke. Det skal ses! Holy shit det går ned i den her film......!

Zlatko Buric er sku et frisk pust til Hollywood ;D

Alt i alt en fed oplevelse hvis man er til Undergangsfilm.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/11-09 11:48 
Vidste ikke Zlatko Buric var med - kunne være jeg skulle se den alligevel :)
nerosnerosSkrevet 16/11-09 12:03 
han har faktisk en temmelig stor rolle! Men hvis man ikke kan lide amerikansk cheese faktor så bliv hjemme :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/11-09 12:22 
Jeg tager en ostehøvl med...
SumezSumezSkrevet 16/11-09 14:21 
Jeg tror jeg bliver hjemme
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/11-09 14:44 
Nu hvor ingen andre vil: Zombieland - superfed zombieflick hvor en neurotisk post-teen med et regelsæt for overlevelse i den post-apokalyptiske ødemark, som USA er blevet, møder drengerøv med cowboyhat, og sparker røv på zombier. Bedste brug af slowmotion montage - EVER!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 16/11-09 15:10 
Går bare og venter på, at Zombieland skal komme på Blu... must buy for mig :) Elsker også Shaun of the Dead, så det er en no-brainer :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 16/11-09 15:30 
Zombieland har den fedeste åbning!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/11-09 23:47, rettet 16/11-09 23:48 
Så fik jeg også set 2012... puha... godt jeg fik ostehøvlen med for ellers var jeg aldrig kommet op af biografsædet!

Mine forventninger var meget afdæmpede efter omtalen men klarede alligevel af blive skuffet - sikke en gang hø!

Den første 1/3 af filmen var faktisk ok med nogle flotte og underholdende effekt-scener men så gik det nedad bakke.
Resten var en halv-morbid dommedagsfilm af værste skuffe med klicher, gentagelser, plat symbolik og så mange usandsynligheder at jeg næsten ikke troede mine egne øjne.
Ja jeg er godt klar over det skal tages som dum popcorn underholdning - men var så slemt til tider (de sidste 20 min) at jeg næsten troede jeg så en billig TV film.

Men flot var det lavet og ikke uden underholdning - specielt slutningen med rumvæsnerne der landede, syntes jeg var imponerende :D
KeenKeenSkrevet 16/11-09 23:58 
måske skulle der lige have været en spoiler warning der til sidst XD
BeanoBeanoSkrevet 17/11-09 00:07 
Måske... ikke ;)
SumezSumezSkrevet 17/11-09 09:21 
Lyder ikke som en film der kan spoleres mere end producenterne allerede har gjort det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/11-09 09:30 
Min kommentar mht. rumvæsnerne var nu også bare gas ... men det havde været prikken over i'er for filmen :!
nerosnerosSkrevet 17/11-09 10:24, rettet 17/11-09 11:23 
Hvad mener du? De bliver jo alle hentet til sidst af rumvæsnerne!

Jeg synes filmen er flot lavet og den skal ikke tages alvorligt jo ;-) Ja det kan ikke lade sig gøre, Ja der sker usandsynlige langt ude ting, men jeg kan ikke andet end at grine højlydt når det går løs. Jeg er enig i at starten er det bedste med hensyn til action og speciel effects. Hallo det er sku da flot lavet! Den har jo hvad en katestrofe film skal have af klicher og handling, men jeg er også enig i at den slags er ret tyndt ;-)

Når folk begynder at flæbe over at tingene ikke kan lade sig gøre i en film som det her. Kan jeg ikke lade være med at tænke på en kommentar jeg fik fra en person engang der havde set Matrix! Personen mente at filmen var meget dårlig fordi tingene ikke kunne lade sig gøre.....?!! Så brug din fantasi menneske ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/11-09 10:26 
Der er forskel på overnaturlige, fiktive begivenheder, og en historie der bare ikke formår at fænge, fordi den på ingen måder er overbevisende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/11-09 10:39 
Rigtig nok Sumez, men jeg mener nu at The Matrix den første film indeholder alle de ting. Så hvis folk mener "den er dårlig", fordi tingene ikke kan lade sig gøre i virkeligheden.....Ja jeg synes bare det er en fuldstændig latterlig kommentar og mangel på indsigt og fantasi. Jeg har ondt af disse mennesker!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 17/11-09 11:08, rettet 17/11-09 11:12 
neros>
Når folk ikke begynder at flæbe over at tingene ikke kan lade sig gøre i en film som det her.

Der er mange nuveauer af usandsynligheder i film i denne genre - 2012 topper altså og på punkter hvor det ikke bør være nødvendigt for filmen. Det var direkte sjusk til tider. Jeg taler ikke så meget som den Snurre Snup-agtive fysik som efterhånden er en del af genren, selv om det også blev alt for meget, men også plotpunkter og klipning. Jeg forventer SLET ikke realisme men bare et basalt niveau af troværdighed så man ikke direkte sidder og udbryder "HOLD NU OP!" som jeg (og flere andre i biffen) gjorde til sidst. Men det var der jo en ufrivillig underholdningsværdi i :)

At sammenligne 2012 med Matrix er totalt ufortjent... 2012 er uoriginal metervare som er glemt om 1 år mens Matrix stadig står som en sci-fi klassiker.
nerosnerosSkrevet 17/11-09 11:18, rettet 17/11-09 11:21 
Tror lige den sætnig jeg fyrede af der var lidt forkert formuleret, men i ved hvad jeg mener ;-) Jeg mener: Når folk begynder uden "ikke". Nåh, nok om det.

Haha ja ok det kan også godt være jeg ikke har set ordenlig efter så, og bare har en utrolig stor træng til at se totalt ødelæggelse og pyroklastiske vulkanudbrud som bare trumler afsted :-) Men ja handlingen er noget fuldstændig bras. Det kan være den kommer over i min egen kategori som hedder "gode B-film" ;D
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 17/11-09 11:20 
Man kan vælge at se filmen som en parodi på genren og få underholdning ud af den på den måde - men jeg savnede så bare Leslie Nielsen som helten :)
nerosnerosSkrevet 17/11-09 11:21 
LOL ja det ville have været skægt!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 17/11-09 12:24, rettet 17/11-09 13:24 
Paranormal Activity:

Det er én af de film der splitter publikum. Enten gør den ikke noget for dig, eller også får den dig til at sidde med kuldegysninger gennem det meste af filmen. Jeg sad som sidstnævnt.

Hvis man ikke benægter det ukulte og overnaturlige 100%, eller man (bare en smule) tror der er mere mellem himmel og jord, end vi umiddelbart fatter, vil jeg tro man falder i med begge ben.

Det der gør at den for mig fungerer mere end godt, er bl.a. at den aldrig bliver et CGI-Hollywood-helvede, og de få effekter der er, fremstår mere troværdige og virkelighedstro. Det gør også at den håndholdte filming virker langt mere overbevisende og rent faktisk fungerer, i modsætning til f.eks. den latterlige "Cloverfield", hvor håndholdt kamera og dårlig CGI blandes på bedste vis, og resulterer i en plat omgang bavl, der ikke tilnærmelsesvis føles bare en smule troværdigt.


*Mulig spoiler start*

Jeg synes de to ukendte skuespillere gør det mere end godt. Historien er dog en smule langsom, tilgengæld er den godt bygget op, og hvér gang der bliver vist natteoptagelse, ved man at det bliver værre end forrige nat, og dét øger spændingen gevaldigt IMO.

*Mulig spoiler slut*

Forvent ikke en film der spiller på de klassiske gyser-tangenter med dybtonet musik, TADA-øjeblikke og gore over det hele. Prøv i stedet at sætte dig ind filmen, som den 3.person der kigger med og så bare tag imod, over det 3 ugers forløb, filmen strækker sig over.

Jeg er temmelig begejstret.

Der findes efter sigende tre forskellige udgaver, der alle indeholder nogle ekstra scener, mangler andre og har forskellige slutninger og jeg kunne da enormt godt tænke mig at se de 2 andre (biograf udgave, original udgave og en udgave, der kun blev vist en enkelt gang for lukket publikum)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 17/11-09 13:40 
Jeg synes det er en fantastisk gyserfilm og det løb mig koldt ned af ryggen flere gange undervejs. Viste ikke der var forskellige slutninger? Den håndholdte kameraføring gør kun at jeg indlever mig meget mere i personernes verden. Det er satme uhyggeligt :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/11-09 10:53 
Ink (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1071804/

Rigtig dejlig eventyrfilm med flot brug af diverse filtre, til tider hæsblæsende god klipning. Det kan måske bedst beskrives som City of Lost Children blandet med Dark City og Labyrinth.

Rollerne er tit overspillede, men det passer ind i eventyr-settingen og giver et godt afbræk fra den ellers ret dystre stemning. Og for en sjælden gangs skyld er barneskuespilleren til at holde ud - det plejer ellers tit at være noget, der falder igennem.
KalicolaKalicolaSkrevet 18/11-09 11:50 
2012: Jeg kunne overhovedet ikke li filmen. Effekterne var selvfølgelig helt i top, og noget af det vildeste jeg har set. Men de karakter man følger var død kedelige. Igen ser man ingen som dør, ikke rigtigt ihvertfald. Titanic var mere ubehagelig og realistisk end den her. Det er træls at det er en film hvor hovedpersonerne altid lige overlever den rullende-indiana-jones-sten hele tiden, om de løber eller flyver eller kører, så er de hele tiden 1 sekund fra en ildkugle eller noget andet. Jeg er træt af børn som hele tiden siger "what was that daddy?", "are we gonna die daddy?" "stop the plane my daddy is down there" osv osv.
Jeg føler ingenting for en jazz musiker som ringer hjem til sin søn, eller nogen af de andre ligegyldige mennesker som er med.
War of the world, the day after tomorrow, ja selv transformers har et meget bedre fokus på de karakter som er med, og springer ikke rundt mellem en masse ligegyldige mennesker.
Plus at pacingen i filmen er helt off.

ZombieLand: Spildt potentiale hvis i spørger mig. De første 5min lægger op til noget godt, men filmen når aldrig derop igen. Den er kedelig hele vejen. Som om den aldrig rigtig når at gå dead-rising-amok.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 18/11-09 11:54, rettet 18/11-09 11:56 
Ja personerne i 2012 er totalt ligegyldige og utroværlige.

"Jeg er ikke rigtigt pilotuddannet så jeg vil ikke flyve som 2. pilot for at forsøge at redde livet selvom jeg lige har fløjet en anden flyvemaskine!"... HVAAAAD??!?!?
nerosnerosSkrevet 18/11-09 12:08, rettet 18/11-09 12:10 
Undskyld men personerne i Transformers 1-2 er direkte forfærdenlige og jeg kan ikke døje filmens pace. Jeg væmmes især ved de amerikanske soldater i filmen. Jeg kan simpelthen ikke udstå den slags!

Selvom man ikke ser Woody ret meget synes jeg han gør det fænomenalt i den birolle i 2012, men ja jeg er enig i at filmen er lidt noget pjat. Jeg er dog bare meget begejstret for de speciel effeckts som er med ;-) Dog kan det nok ikke helt redde filmens skuespil, og det er jo faktisk den tendens i moderne actionfilm idag :-(
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/11-09 12:13 
Jeg vil også gerne vide hvilket teleselskab personerne bruger i 2012... selv i slutningen hvor verden stort set ligger i ruiner, er der perfekt mobildækning. Det er ihvertfald ikke 3, Telia eller Telenor!
SumezSumezSkrevet 18/11-09 12:29 
Det er jo fremtiden. Der har hver mobiltelefon sin egen sender indbygget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-09 12:39, rettet 18/11-09 12:42 
Det forklarer jo at personerne er så stive og udtryksløse når deres hjerne er kogt :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/11-09 19:28, rettet 18/11-09 19:29 
Zombieland:
Sort komedie lidt i stil med Shaun of the Dead. Hvis man forventer rendyrket gys a la George A. Romero, bliver man slemt skuffet. Men hvis man, som jeg, godt kan lide sort komedie tilsat et drys zombie'er, er det en helt fantastisk film.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 19/11-09 18:18, rettet 19/11-09 18:20 
Moon (bluray):

Spoiler-fri plot-beskrivelse fra IMDB...

Sam Bell has a three year contract to work for Lunar Industries. For the contract's entire duration, he is the sole employee based at their lunar station. His primary job responsibility is to harvest and periodically rocket back to Earth supplies of helium-3, the current clean and abundant fuel used on Earth. There is no direct communication link available between the lunar station and Earth, so his only direct real-time interaction is with GERTY, the intelligent computer whose function is to attend to his day to day needs. With such little human contact and all of it indirect, he feels that three years is far too long to be so isolated; he knows he is beginning to hallucinate as the end of his three years approaches. All he wants is to return to Earth to be with his wife Tess and their infant daughter Eve, who was born just prior to his leaving for this job. With two weeks to go, he gets into an accident at one of the mechanical harvesters and is rendered unconscious. Injured, he awakens back at the station in the infirmary, he assumes assisted by GERTY. GERTY tells him that a rescue team named Eliza will come to the station to clean up the aftermath of the accident. After his recuperation, he takes an unauthorized trip back to the broken harvester, where he makes an unexpected discovery.

Et nedtonet sci-fi drama hvor plot og skuespil er i forgrunden og effekter skubbet i baggrunden.
Flot fotograferet og stemningsfuld lydspor. Emminent skuespil fra Sam Rockwell (han burde have dobbelt-løn for indsatsen!) og Kevin Spacey (fnis) er perfekt som AI/robotten GERTY's stemme. Filmen minder meget om Silent Running med et snert af Solaris og 2001 - tre af mine sci-fi favoritter .

Der er nogle små plothuller men jeg er alligevel vild med filmen og den spooky stemning så kan varmt anbefale at checke den ud - forvent bare ikke action rumfilm :)

8/10

Moon på IMDB
DarkenDarkenSkrevet 28/11-09 04:04 
Ninja Assassin
yep den er som den lyder ;)
Men man skal ikke tage sig af "historien", synes den minder om de gamle kung fu film, plus at den ikke (som vi oplevede) tager sig selv særlig seriøs (en go ting). Skuespillerne lever op til deres roller i filmen, hvilket jeg synes gør meget for at filmen ikke er plat på den kedelige måde.

Alt i alt en film der er værd at se, hvis man har det fint med blood, typisk "ninja/kungfu" skills og en historie som ikke indeholder noget nyt eller dybere mening.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 17/12-09 23:58 
Nogen der har set Avatar? Er lidt spændt på nogle anmeldelser.
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 18/12-09 00:01 
Sakset fra et andet forum jeg skriver på:

Vil ind og se den igen, uden 3D-effekten. Det var fedt, men vil også gerne se den "normalt" hvor jeg tror at den er endnu flottere. Men en gudesmuk film, er på ingen måde skuffet. Sindssygt flot lavet, så dem der skal ind og se den, glæd jer!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 18/12-09 08:48 
Men hvordan var -filmen-?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 18/12-09 08:53 
Historien er forudsigelig, men hvad er ikke det efterhånden? Men den holder og samspillet mellem de forskellige karakterer er godt lavet, på intet tidspunkt tænker man at det ser for animeret ud. Det er ihvertfald første gang for mig hvor man har kunnet fornemme følelserne fra animerede figurer.

Generelt vil jeg nok give den 6 ud af 6, kan ikke rigtigt se nu hvad der skulle trække ned. Selv kærligshedshistorien er god. :-) Men tag ind og se den for hvad den er, ikke den dybe tallerken, men en gedigen smuk underholdningsfilm.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkenDarkenSkrevet 19/12-09 02:29, rettet 19/12-09 02:29 
dchang rammer rimmelig godt der. Lidt blandet bojser fra dem der var med inde og se den med mig i aftes. Nogen hadede den. Nogen havde et par issues og nogen synes den var fed.

Synes den visuelle side af filmen er perfekt. Den er dog alt alt for linær, så pas på med at hænge dig for meget op i det. Den har nogle corny tidspunkter, men intet som er over the top.

Nogen af os så intet dybte i filmen, andre (mig blandt andet ;) synes at se en masse ting man kan sammenligne med virkeligheden og tænke over.. har nok noget med smag og den indstilling man har når man går ind og ser den.

Jeg gerne anbefale den, med den advarsel at man får det ud af den man ønsker... er man feks kun til action, kan det godt være man keder sig grumt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HulleHulleSkrevet 19/12-09 07:59 
Syntes det er en sindsygt teknisk imponerende film, en af de flotteste jeg har set.

Historien var for mig forudsigelig, men dog alligevel ikke uden overaskelser, og så bestod meget af filmen af blot at blive opslugt af Pandoras flora og fauna.

**********************Spoiler*************************
Vil nogen forklare mig noget i slutningen? Den anden forsker, altså ikke Jakesully, bliver skudt og kravler ud af maskinen. Senere bliver der slået hul i den "container" hvorfra de styrer deres avatar. Hvordan kan han overleve uden maske på? Han er jo med til sidst hvor, de andre skal forlade planeten.. Er det en fejl, eller har jeg misforstået noget?
**********************Spoiler*************************
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 19/12-09 08:59 
Darken>
Jeg gerne anbefale den, med den advarsel at man får det ud af den man ønsker... er man feks kun til action, kan det godt være man keder sig grumt.

Det synes jeg kun lyder positivt :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 19/12-09 12:02, rettet 19/12-09 12:02 
Avatar er det vildeste jeg har set på film indtil endnu. Den får transformers og 2012 til at ligne hjemmevideoer. Jeg var blown away. Perfekt casted, perfekt filmet og klippet, perfect pacing. Den er meget troværdig selvom det hele er blåt og selvlysende. James cameron beviser endnu engang at han er kongen. Endnu engang har han sat en milepæl for hvad der kan lade sig gøre på film.

MUST SEE
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 19/12-09 15:34 
Jeg er sku næsten enig :D

Har lige været inde og se den. Den er fuldstændig fantastisk lavet. Historien er en gammel sag som er vist og portrætteret mange gange før bare ikke på den her visuelle måde. Dejligt at se Sigourney Weaver igen og Sam Worthington gør også et troværdigt arbejde. Zoe Saldana som Neytiri er måske det største højdepunkt rent skuespiller mæssigt. Ihvertfald er animationen af den figur og rollen som hun spiller rigtig fin. Stephen Lang er bad ass marine :-)

Jeg så den med de her 3d briller. Faktisk ville jeg have set den uden fordi jeg ikke helt tror på den teknologi endnu, og jeg fik ret! 3 timer er sku lang tid at sidde med dem på, og jeg fik ondt i øjnene til sidst af at skulle læse de frit svævende undertekster. De er også for små og kantede og det var svært ikke at abstrahere fra dem. Så jeg vil faktisk ikke anbefalde at man ser den i 3d. 3d effekten gør ikke det store for mig, og jeg synes det er en unødvendig gimmick.
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/12-09 15:38 
Jeg er på vej ind og se den nu. I 3D og alt muligt :)
KalicolaKalicolaSkrevet 19/12-09 15:57 
Der er mange steder hvor 3d'en fungerer sindsygt godt, og andre steder hvor den ikke fungerer og nærmest irriterer én, fordi det er svært at fokusere på noget i nogle af scenerne. 3d effekten var en 50/50 for mig.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 19/12-09 17:11 
3D'en virkede enormt godt for mig og havde ikke ondt i øjnene eller svimmelhed, dog lidt hovedpine efter 30 min som gik væk igen efter ca. 10 min - kan være for mange oversaltede pop-corn :)
DOG ville jeg gerne slippe for underteksterne. De distraherer enormt meget fra filmen når de svæver på den måde - øjnene tvinges til at fokusere på en anden måde end hvis det er 2D. Billedet virkede også en smule uskarp og farver ikke helt i top - om det er en bivirkning af 3D teknikken eller biografen ved jeg ikke, men ser også frem til at nyde den i 1080p 2D i stuen :)

Men biografen (BioCenter Esbjerg) gider jeg ikke igen - billede og lyd hakkede en anelse stort set hele filmen. De startede med at undskylde for "små klikkelyde i starten" inden filmen, men det var betydelige værre og det holder bare ikke. Amatører!

Super god film ellers - der var ikke et øjeblik jeg kedede mig, historne var spændende og godt pacing, fin cast... og selvfølgeligt SINDSYGT godt lavet og ikke for mange billige se-det-her-er-3D effekter. Ok, historien har man i bund og grund set variationer af før og den lamme mennesker-er-skadedyr morale var voldsom tyk til tider, men mindre kritikpunkt for mig :)

Kan varm anbefales herfra.
nerosnerosSkrevet 19/12-09 18:39, rettet 19/12-09 18:40 
Beano>
DOG ville jeg gerne slippe for underteksterne. De distraherer enormt meget fra filmen når de svæver på den måde - øjnene tvinges til at fokusere på en anden måde end hvis det er 2D. Billedet virkede også en smule uskarp og farver ikke helt i top - om det er en bivirkning af 3D teknikken eller biografen ved jeg ikke, men ser også frem til at nyde den i 1080p 2D i stuen :)

Ja det bliver så fedt med den her film på Blu-Ray :D Jeg følte mig en smule skiløjet da jeg kom ud fra biografen. 3d briller er ikke lige min kop te og jeg havde virkelig også svært ved underteksterne.

Den er fandme godt lavet...utroligt :O
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-09 21:23 
Beano>
Super god film ellers - der var ikke et øjeblik jeg kedede mig, historne var spændende og godt pacing, fin cast... og selvfølgeligt SINDSYGT godt lavet og ikke for mange billige se-det-her-er-3D effekter. Ok, historien har man i bund og grund set variationer af før og den lamme mennesker-er-skadedyr morale var voldsom tyk til tider, men mindre kritikpunkt for mig :)

Kan varm anbefales herfra.

What he said :)
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/12-09 23:29, rettet 22/12-09 23:33 
Jeg var også inde at se Avatar i 3D lørdag morgen, jeg syntes man har hørt mange sige at filmen var forudsigelig osv. men for mig var det fuldstændig ligegyldtig, måske fordi mine forventninger ikke var højere end det jeg så i traileren(ja traileren tiltalte ikke mig på nogen måde ud over den grafiske del).

3D effekten var droppet en del scener, var nok det eneste der irriterede mig.
Jeg var underholdt fra start til slut, hvilket var det vigtigste, for den type film.

nå ja ægte sci-fi handler mere om os selv i nutiden end os selv i fremtiden, men c'mon det var måske lige lovligt søgt i avatar ; P så burde alle amerikanere også have fået budskabet med. :P
-

Nå ja fik også et par top notch 3D briller med hjem fra biografen, så nu ser alting i 3D, hvilket har gjort det en del sjovere at køre bil, sove, spille guitar, selv indkøb er blevet sjovt med den ekstra dimension 8D.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/12-09 23:42, rettet 22/12-09 23:45 
Jeg oplevede også 3D-bioeffekten med Avatar i går i Lalandia på Lolland. Enig i det meste og det med 3D-undertekster. De var da belastende! :/

Brillerne bør være mere tætsiddende/-omsluttende. Jeg gider ikke sidde og fornemme mønstre, der lyser i biografens loft. Eller distraheres af, at popcorn tværes ud i hele ansigtet hos sidemanden. Sådan er det nu engang i bio, men anyways...

Det pudsige er, at en af trailerne efterlod et bedre indtryk af 3D end Avatar (den dér "Egern 2"-film). Jeg lavede mest øjenmuskeløvelser i den første halve time af Avatar, fordi jeg troede den var gal med mine øjne.

3D-stereoskopi kræver jo hjerne-/synstilvænning, især man ikke er vant til effekten. Men der var da lige godt lovlig meget ghosting ved hurtige billedbevægelser. Måske var årsagen for ringe 3D-briller, for ringe lærred eller for ringe filmfremviser - eller noget. Men det var ultimativt ikke mine øjne, der fejlede noget, ift. hvad folk siger.

Jeg fornemmede, at den mest iøjenfaldende (og lettere troværdige) 3D-effekt var at finde i de mere "stillestående" scener med dyre- og planteliv. Og dem med vandeffekterne, hvor jeg i et øjeblik rent faktisk fornemmede at være "nede i vand" eller få sprøjtet vand på mig. Kudos til det. Hvis filminstruktører og biografer mv. lære at udnytte den effekt endnu mere, så er der vel langt mere at komme efter i 3D-oplevelserne. Og med 360-graders omsluttende biograflærreder, tak. :)

Lalandias shutter-briller koster godt 300 kr. Jeg glemte lige at høre, hvor de havde købt dem. De var dog ikke særligt behagelige at have på.

Jeg skal helt sikkert se Avatar igen - næste gang uden 3D! Om det bliver 720p eller 1080p er ligegyldigt. 1080p er alligevel opreklameret... ;P

Stephen Lang er, som det nævnes, en påfaldende badass marinemand i Avatar. Ville det ikke have været en også perfekt rolle til Michael Bien (Terminator 1)?

Hvem hepper på Lang som Master Chief i en Halo-film? Her kan Worthington jo ikke følge med. Det virker han sgu endnu for grøn - og ikke tilstrækkelig kradsbørstig - til, eller?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
5'231 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig